Jollain voi oikeasti olla huomenna pikku ylläri töissä... (kosto on suloinen)

  • Viestiketjun aloittaja she devil
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tämä työ"toveri" soitti, oli kiihdyksissä. Kuulemma hänellä ei ole mitään muuta intressiä ollut kuin vähän saada potkua tylsään työhönsä. On monen lapsen äiti ja ei todellakaan ole ollut vakavissaan mieheni kanssa, "harmitonta huvittelua".
On kauhuissaan, että hän joutuu tämän kaiken maksumieheksi, koska ovat järjestäneet turhia illallisia ja matkoja, jotta voivat olla yhdessä ja virkistäytyä.
Epäili, että mies saa jatkaa työssään koska on firmalle häntä paljon tärkeämpi ratas, kun taas hän saatta hyvinkin joutua pois, koska on vasta 2v ollut talossa.
Itki ja oli vihainen, että kostin näin, koska nyt se oikea syyllinen pääsee kuin koira veräjästä ja nainen saa taas maksaa seuraukset.

Kuuntelin vuodatuksen ja totesin, "että ehkä näitä asioita olisi ollut hyvä pohtia sillä järjellä, eikä olla alapään vietävissä". Sanoin, etten halua olla missään yhteydessä, toivotin parempaa jatkoa ja kuulemiin.

Täällä on esitetty epäilys, että oikeustajuni olisi ollut erilainen jos mieheni olisi firman rahoja käyttänyt minuun. Ei, olen suoraan sanottuna todella kauhuissani, että olen seurustellut hyvin pitkään miehen kanssa jonka moraali on ollut näin pahasti kehittymätön. En sujaitse minkään tason varastamista tai hyväksikäyttöä missään tilanteessa, sen voitte uskoa.

Koneella jonkun aikaa nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä työ"toveri" soitti, oli kiihdyksissä. Kuulemma hänellä ei ole mitään muuta intressiä ollut kuin vähän saada potkua tylsään työhönsä. On monen lapsen äiti ja ei todellakaan ole ollut vakavissaan mieheni kanssa, "harmitonta huvittelua".
On kauhuissaan, että hän joutuu tämän kaiken maksumieheksi, koska ovat järjestäneet turhia illallisia ja matkoja, jotta voivat olla yhdessä ja virkistäytyä.
Epäili, että mies saa jatkaa työssään koska on firmalle häntä paljon tärkeämpi ratas, kun taas hän saatta hyvinkin joutua pois, koska on vasta 2v ollut talossa.
Itki ja oli vihainen, että kostin näin, koska nyt se oikea syyllinen pääsee kuin koira veräjästä ja nainen saa taas maksaa seuraukset.

Kuuntelin vuodatuksen ja totesin, "että ehkä näitä asioita olisi ollut hyvä pohtia sillä järjellä, eikä olla alapään vietävissä". Sanoin, etten halua olla missään yhteydessä, toivotin parempaa jatkoa ja kuulemiin.
No nythän saa niitä luultavammin vähän niitä potkuja työhönsä.

Ehkäpä enskerralla oppii, että niin makaa kuin petaa. Oma on häpeensä ja toimintonsa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Epäili, että mies saa jatkaa työssään koska on firmalle häntä paljon tärkeämpi ratas, kun taas hän saatta hyvinkin joutua pois, koska on vasta 2v ollut talossa.
Itki ja oli vihainen, että kostin näin, koska nyt se oikea syyllinen pääsee kuin koira veräjästä ja nainen saa taas maksaa seuraukset.
Noniin just. Operaation piti olla kosto miehelle tämän kusipäisyydestä, ja nyt se mies näemmä pääsee kuin koira veräjästä koko jupakasta...

... ja palstamammat hihkuu riemusta, kun se kamala toinen nainen saa kärsiä :headwall:
 
ap
on laittanut tänään tekstiviestin jossa katuu kovasti ja vannoo rakkautta. Minä haluan selvittää oman pääni nyt rauhassa. Tuossa totesinkin jo, että pettäminen on paha, mutta tämä tapa on vielä niin röyhkeä + firman luottamusta käytetty hyväksi, että en taida haluta olla miehen kanssa missään tekemisissä.
Onneksi on ihana sisko ja harrastus jne. Uskon, että tästä noustaan. Selvää on, että yritän "reipastella", mutta oikeasti niin se on vaan tämän yli päästävä. Onneksi paljastu toisaalta nyt, eikä mahdollisesti kun olisimme saaneet perheenlisäystä!
 
ap
Mulla ei ollut tälle operaatiolle nimeä ei oikein motiiviakaan. Halusin kertoa miehen esimiehelle ja avautua ja kertoa mitä tiedän, mitä on tapahtunut. Se mitä siitä on seurannut, ei ole minun käsissäni. En suunnittelut niinkään kostoa kenellekään vaan halusin vain totuuden huutaa ääneen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Epäili, että mies saa jatkaa työssään koska on firmalle häntä paljon tärkeämpi ratas, kun taas hän saatta hyvinkin joutua pois, koska on vasta 2v ollut talossa.
Itki ja oli vihainen, että kostin näin, koska nyt se oikea syyllinen pääsee kuin koira veräjästä ja nainen saa taas maksaa seuraukset.
Noniin just. Operaation piti olla kosto miehelle tämän kusipäisyydestä, ja nyt se mies näemmä pääsee kuin koira veräjästä koko jupakasta...

... ja palstamammat hihkuu riemusta, kun se kamala toinen nainen saa kärsiä :headwall:

Silittääkö sen päätä pitäisi, jos itkee toimintojaan ja syyttää toista tilanteesta? Kehtasi vielä soittaa toisen perään ja inistä, koska pelkää, että joutuu vastaamaan omista teoistaan niin kuin jokaisen kuuluisi tehdäkin.

"Kuulemma hänellä ei ole mitään muuta intressiä ollut kuin vähän saada potkua tylsään työhönsä. On monen lapsen äiti ja ei todellakaan ole ollut vakavissaan mieheni kanssa, "harmitonta huvittelua".

 
Just
Meni kyllä viimenenkin uskottavuus tolla "vieras nainen soitti itkien" - jutulla. No niin varmaan joo pistävät naisen pihalle ton soiton jälkeen ja pitävät miehen.

Kaiken kruunaa toi "oon vielä hetken koneella, tulkaa reagoimaan mun juttuihin" -kuorrute.

Mutta joo, mukava tarina, mikäs siinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Herätääs jo... Ap:ta tuskin kiinnosti rehellisesti sanottua paskan vertaa miehensä firman "etu", jokainen tietää että yritysten budjeteissa ylimitoiteut "edustuskulut" ovat pisara meressä, niiden takia ei yksikään pulju konkkaan mene (jos menee, niin sitten on mennäkseen muutenkin).

Kuten Isä ja Jaska totesivat, ap:n motiivina on selkeästi ollut vain ja ainoastaan infantiilinen kostonhalu ja potut pottuina-meininki. Turha sitä täällä on yrittä naamioida joksikin altruistiseksi, miehen firmaan kohdistuvaksi auttamishaluksi.
Ei meidän firmassa ainakaan ole mitenkään ylimitoitetut edestuskulut ja totta totisesti toivon että kaikki varkaat, vaikkakin vain paperivarkaatkin käräytetään! Mitä ihmettä teen epäluotettavilla työntekijöillä jotka varastavat surutta firman omaisuutta??

 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Silittääkö sen päätä pitäisi, jos itkee toimintojaan ja syyttää toista tilanteesta? Kehtasi vielä soittaa toisen perään ja haukkua, koska pelkää, että joutuu vastaamaan omista teoistaan niin kuin jokaisen kuuluisi tehdäkin.
Miehenä olo on sitten mukavaa...! Kaikkihan on sen kamalan toisen naisen syytä ja se pitääkin lynkata porukalla mahdollisimman hirveällä tavalla. Petturimies sitten siinä sivussa naureskelee muijien tyhmyydelle kun itse pääsee tilanteesta kuin koira veräjästä. Ja eikun kohti uusia seikkailuja....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Silittääkö sen päätä pitäisi, jos itkee toimintojaan ja syyttää toista tilanteesta? Kehtasi vielä soittaa toisen perään ja haukkua, koska pelkää, että joutuu vastaamaan omista teoistaan niin kuin jokaisen kuuluisi tehdäkin.
Miehenä olo on sitten mukavaa...! Kaikkihan on sen kamalan toisen naisen syytä ja se pitääkin lynkata porukalla mahdollisimman hirveällä tavalla. Petturimies sitten siinä sivussa naureskelee muijien tyhmyydelle kun itse pääsee tilanteesta kuin koira veräjästä. Ja eikun kohti uusia seikkailuja....
Joo, sitähän se nyt tarkoittaa, että toisen naisen syytä kaikki :headwall:

Njuu, melkein pääsee kuin koira veräjästä. Muija lähtee kotoo, esimies haukkuu lyttyyn ja varmasti puhuu vähintäänkin petoksista ja lainpuitteissa olevista seurauksista, mahdollisesti antaa potkut tai vähintäänkin varoituksen, joutuu tarkempaan syyniin ja mitä pahinta, joutuu etsimään kelvottomien siittiöidensä kanssa uutta naista. Siinäpä sitten etsimistä naista, joka joskus jaksaa lapsettomuushoidot käydä läpi... Tai no. Voishan se lapseton elämäkin sitä inspata...
 
Hyvä ap!
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Epäili, että mies saa jatkaa työssään koska on firmalle häntä paljon tärkeämpi ratas, kun taas hän saatta hyvinkin joutua pois, koska on vasta 2v ollut talossa.
Itki ja oli vihainen, että kostin näin, koska nyt se oikea syyllinen pääsee kuin koira veräjästä ja nainen saa taas maksaa seuraukset.
Noniin just. Operaation piti olla kosto miehelle tämän kusipäisyydestä, ja nyt se mies näemmä pääsee kuin koira veräjästä koko jupakasta...

... ja palstamammat hihkuu riemusta, kun se kamala toinen nainen saa kärsiä :headwall:
Huomaa että siinä luki EPÄILI. Sunko mielestä muuten on ok käyttää firman rahoja "omaan virkistäytymiseen ja rentoutumiseen"? :eek: Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää että tollasesta jää todennäköisesti kiinni, ennenmmin tai myöhemmin. Teoistaan pitää kantaa vastuu, jotkut näemmä oppivat vain kantapään kautta.
 
Vieras
Mä en halua asua vasikoitten keskuudessa, missä jokaikisestä pikkuvilpistä ilmoitetaan jollekin taholle. Ahdistaa ihan tosissaan. Mun mielestä tällaiset asiat pitäis pitää erossa toisistaan.
Ihan sama jos kertoisit hyvän ystäväsi salaisuuden sen jälkeen kun olette riitaantuneet, vaikka väleissä ollessanne lupasit olla kertomatta kenellekään.
Tollasesta voi sitäpaitsi joutua tosi kuseen itse jos hermostuttaa vääriä ihmisiä.
Tiedän erään ihmisen joka poltti miehensä himmeistä rakennushommista ja oli todella vaikeuksissa sen jälkeen. Hänellekin kyllä kelpasivat ne rahat, mutta kun meni sukset ristiin poltti. Yöks. Vituttaa kaikenmaailman vasikat ja kielikellot.
 
Muistakaa sitten kaikki käräyttäjät, jotka ovat väärin perustein pidetyistä illanvietoista tohkeissaan ja huutavat päitä pölkylle: Älkää ikinä kannattako palstalla pimeiden töiden tekemistä, vale-eroja asumistukien maksimoimiseksi tms. Vai onko osalla tilanteen ja kohteen mukaan vaihtuva moraali?
 
Mitä ihmeen roskasakkia te olette?
Alkuperäinen kirjoittaja :
Muistakaa sitten kaikki käräyttäjät, jotka ovat väärin perustein pidetyistä illanvietoista tohkeissaan ja huutavat päitä pölkylle: Älkää ikinä kannattako palstalla pimeiden töiden tekemistä, vale-eroja asumistukien maksimoimiseksi tms. Vai onko osalla tilanteen ja kohteen mukaan vaihtuva moraali?
Ei tulisi mieleenikään tehdä mitään, mistä tuossa yllä kirjoitit. Ja käräyttäisin välittömästi jokaisen, joka varoillani loisii!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en halua asua vasikoitten keskuudessa, missä jokaikisestä pikkuvilpistä ilmoitetaan jollekin taholle. Ahdistaa ihan tosissaan. Mun mielestä tällaiset asiat pitäis pitää erossa toisistaan.
Ihan sama jos kertoisit hyvän ystäväsi salaisuuden sen jälkeen kun olette riitaantuneet, vaikka väleissä ollessanne lupasit olla kertomatta kenellekään.
Tollasesta voi sitäpaitsi joutua tosi kuseen itse jos hermostuttaa vääriä ihmisiä.
Tiedän erään ihmisen joka poltti miehensä himmeistä rakennushommista ja oli todella vaikeuksissa sen jälkeen. Hänellekin kyllä kelpasivat ne rahat, mutta kun meni sukset ristiin poltti. Yöks. Vituttaa kaikenmaailman vasikat ja kielikellot.
pikkuvilpistä? on ihan eri asia kertoa eteenpäin jonkun salaisuutta joka koskee vaan ystävää itseään kuin tekoa joka on salattu ja koskee oleellisesti myös muita. mua vituttaa pettäjät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On monen lapsen äiti ja ei todellakaan ole ollut vakavissaan mieheni kanssa, "harmitonta huvittelua".
.
Mä jäin kyllä nyt miettimään, että mitähän on oikeasti tapahtunut... Jäin kyllä sellaiseen ymmärrykseen että seksiäkin on harrastettu vimosenpäälle ap:n aloitusviestistä?

No enivei, pettämistäkin on niin monenlaista. Kyllä mäkin polttaisi päreeni jos puoliso salaa seurustelisi toisen kanssa, vaikka siihen ei panemista kuuluisikaan.
 
esimies ja terapeutti
Käsittämätön ketju. Ihmiset analysoivat nyt ihan liian vähäisellä maalaisjärjellä. Ap, Siis täh ja jokunen muu pysyvät asiassa.
Suhde (romanttinen) työpaikalla, oli se kuinka pinnallinen tai syvä tahansa, on aina kyseenalainen asia johtajan näkökulmasta. Lisäksi työpaikkaromansseille on olemassa psykologinen selitys, joka ei ole ihan mairitteleva. Alaisteni joukossa on yksi työssä tavannut pari ja asiaan on puututtu hyvinkin ylhäältä. Minua ei kiinnosta heidän parisuhteensa (molemmat siis vapaita tavattuaan), ainoastaan se, ettei vaikuta firmaan millään lailla.
Ja jos on edes aihetta epäillä firman rahojen pienintäkään väärinkäyttöä, selvitetään se varmasti kaikkissa oman arvonsa tuntevissa rehellisissä toimipaikoissa/yrityksissä. Oli tieto tullut ihan mistä tahansa.
Jos saisin apn soittaman puhelun, en todellakaan nauraisi, mutta rajaisin toki soittajan tunnetilan ja soiton syyn pois. Ja selvittäisin asian. En edes terapeuttina ihmettelisi soittoa kunhan se jäisi yhteen kertaan. Olisin myös osaa ottava.
Ja mitä ulkopuoliseen keskusteluapuun tulee on se aina petetylle korvaamatonta, jottei epävarmuus siirry seuraavaan suhteeseen. Muuten ap toimii mielestäni hyvinkin tasapainoisesti muutoksesta ja surusta huolimatta. Jaksamista!!
 
hyvä ap :)

liian moni petetyks tullut on vaan pitänyt turpansa ja silmänsä kiinni. ehkä vähän itkeny muta sietänyt tuollaista käytöstä mieheltään ku "se on niin kultanen ja tässä on hyvä olla ja meillä on perhe"

mun mielestä täysin oikein sanottu sille toiselle akalle, ja aivan oikein miehelle että saa nyt tuntea sen minkä säkin tunnet: rakkaan ihmisen menetys. ne molemmat, akka ja mies, tiesi heti mitä tuosta voi seurata, ja silti oli pakko kokeilla. ei selvästikkään ois kannattanu.

paljon jaksamisia ap! vaikka sitä sulla selvästi on omasta takaa. ja kaikkea hyvää elämässä eteenpäin:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Meni kyllä viimenenkin uskottavuus tolla "vieras nainen soitti itkien" - jutulla. No niin varmaan joo pistävät naisen pihalle ton soiton jälkeen ja pitävät miehen.

Kaiken kruunaa toi "oon vielä hetken koneella, tulkaa reagoimaan mun juttuihin" -kuorrute.

Mutta joo, mukava tarina, mikäs siinä.
samaan kiinnitin huomion, taitaa olla keksitty juttu... mutta mukava tarina edelleen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On monen lapsen äiti ja ei todellakaan ole ollut vakavissaan mieheni kanssa, "harmitonta huvittelua".
.
Mä jäin kyllä nyt miettimään, että mitähän on oikeasti tapahtunut... Jäin kyllä sellaiseen ymmärrykseen että seksiäkin on harrastettu vimosenpäälle ap:n aloitusviestistä?

No enivei, pettämistäkin on niin monenlaista. Kyllä mäkin polttaisi päreeni jos puoliso salaa seurustelisi toisen kanssa, vaikka siihen ei panemista kuuluisikaan.
Hmm.. Niin...

Puhuiko ap miehes mitään, ettei se nyt ollut mitään "isompaa"?
 
ap
ollut pelkästään ammatillinen suhde ja jos "työmatkoja" on pitänyt varta vasten järjestellä, että voidaan tavata ja yöpyä yhdessä niin tuskin ovat kädestä toisiaan vaan pidellyt. Mutta en tiedä ovatko nussineet ja kuinka monta kertaa ja missä asennossa, se ei kiinnosta. suhde on ollut ja se on minulle liikaa on se sitten tapahtunut millä tasolla tahansa.
 
Tietysti sinun oikeustajusi olisi ollut erilainen.
Se on päivän selvä asia.

Eivät he ole mitään varastaneet firmalta sitä paitsi.
Normaaleja työsuhde *etuisuuksia* joita käytetään kaikissa firmoissa. Sitä ei yleisesti ottaen pidetä edes varastamisena vaikka teknisesti ottaen se on sitä. Työkulttuuri kysymys katsos.

Sinun henk. koht motiivi määrittelee syyn että miksi *käräytit* miehesi ja se on kosto.
Siitä ei päästä yli eikä ympäri. Sen olet itsekkin sanonut.

Oikeustaju ei ole mikään kiveen piirretty viiva vaan veteen piirretty.
Vähän extraa kilometrikorvauksista niin tuskinpa olisit käräyttänyt.
Tai jos suhde olisi ollut onnellinen ja lapset siinä pyörii jaloissa jne jne..ja yhtäkkiä olisi käynyt selväksi että Mies on syönyt illallisia (yksin tai miespuolisen työkaverin kanssa) firman piikkiin olosuhteissa joita ei voida pitää työhön liittyvänä varsinaisesti.
Tuskinpa olisit käräyttänyt ja yrittänyt hommata potkuja miehellesi ja näin ollen vahingoittanut perhettäsi ja onnellista suhdettasi.

Turha väistellä tätä puhumalla *oikeustajusta* ja *varastamisesta*

Sanot vaan reilusti että sillä mitä mies käytännössä teki firman rahoilla ei ole merkitystä vaan sillä että sinä sait kostosi (ilmeisesti sait).

Ja se kosto oli ainoa motiivi käräyttämiselle eikä suinkaan _ÄKILLINEN_ oikeustajun herääminen.

Pitäisi kuitenkin yrittää olla rehellinen näissä asioissa eikä huijata itseänsä ja muita siinä samalla.
 

Yhteistyössä