Jotka vasta opiskellut tai juuri opiskelemassa lähihoitajaksi..

  • Viestiketjun aloittaja teera
  • Ensimmäinen viesti
teera
.. onko paljon kotitehtäviä? ja onko rankka koulu, jaksaako tehdä esim. siivoustöitä iltaisin?

Entäs onko ilta- ja monimuoto opiskelu päivä opiskelua parempi vai huonompi?
 
Purppura
Ite opiskelen työvoimapoliittisessa koulutuksessa lähihoitajaksi. Oon tehnyt sillon tällöin viikonloppuja ja iltoja töissä ja aika rankaksi käy opiskelu sillon. Tehtäviä tulee aika paljon ja tosi laajoja tehtävä koska osa opiskellaan etänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Purppura:
Ite opiskelen työvoimapoliittisessa koulutuksessa lähihoitajaksi. Oon tehnyt sillon tällöin viikonloppuja ja iltoja töissä ja aika rankaksi käy opiskelu sillon. Tehtäviä tulee aika paljon ja tosi laajoja tehtävä koska osa opiskellaan etänä.
Millaisia ne laajat tehtävät on? Itsekin aloitan pian opiskelun työvoimapoliittisessa koulutuksessa..
 
vieras
Olen neljän lapsen yh ja opiskelen lähihoitajaksi. Joskus olen iltaisin ollut siivousalan töissä (n.2-6 iltaa/kk) Enempää en olisi edes pystynyt töitä vastaanottamaan. Kotitehtäviä on ihan kiitettävästi. Jos sulla ei ole lapsia niin olen sitä mieltä että ehdit ja jaksat kyllä muutaman tunnin illassa töitäkin tehdä. Kotityöt voi sitten siirtää viikonloppuun.
 
karpaloinen
Mulla puoliso opiskelee ja tuntuu että on aika paljon koti tehtäviä/etätehtäviä.
Tosin oli niitä itselläkin kun opiskelin ihan eri alaa. Mutta taitaa ollakin nykyisin suuntaus että opiskelija itse etsii vastauksia kysymyksiin esim. netistä ja lehdistä. Tai annetaan muuten vain tehtäviä kotiin tehtäväksi sen sijaan että istutaan tunnilla ja kuunellaan kun opettaja puhuu.
 
teera
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen neljän lapsen yh ja opiskelen lähihoitajaksi. Joskus olen iltaisin ollut siivousalan töissä (n.2-6 iltaa/kk) Enempää en olisi edes pystynyt töitä vastaanottamaan. Kotitehtäviä on ihan kiitettävästi. Jos sulla ei ole lapsia niin olen sitä mieltä että ehdit ja jaksat kyllä muutaman tunnin illassa töitäkin tehdä. Kotityöt voi sitten siirtää viikonloppuun.
On yks poika, mut mies illat kotona. Mietin vaan et jos paljon tehtäviä, kerkeekö/jaksaako tehdä töitä.. Paljonko opintotuki ja opintolaina yhteensä kk? asumislisää en sais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja teera:
Alkuperäinen kirjoittaja kirpin:
Itse opiskelen oppisopimuksella,ja tehtäviä riittää ihan kiitettävästi :whistle:
Miten sait oppisopimuspaikan? Mistä? Tääl ei oteta esim. päiväkoteihin, kun oppisopimuslaiselle ei voi antaa vastuuta.
Erikoistun vammaispuolelle,paikka järjestyi hyvällä onnella ;)
Lähdin etsimään itselle uutta alaa ja menin ko."harjoittelemaan,tutustumaan" ja sitä kautta se lähti.
Luulenpa että vanhus/vammaispuoli vetää paremmin,kun tarvitaan henkilökuntaa.
 
Purppura
Alkuperäinen kirjoittaja Iinaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Purppura:
Ite opiskelen työvoimapoliittisessa koulutuksessa lähihoitajaksi. Oon tehnyt sillon tällöin viikonloppuja ja iltoja töissä ja aika rankaksi käy opiskelu sillon. Tehtäviä tulee aika paljon ja tosi laajoja tehtävä koska osa opiskellaan etänä.
Millaisia ne laajat tehtävät on? Itsekin aloitan pian opiskelun työvoimapoliittisessa koulutuksessa..
Meillä on aina perjantai etäpäivä ja aina joka perjantaille annetaan etätehtävä jonka vähimmäis pituus on 10 A4 sivua(koneella kirjoitettua) ja pitää olla kansilehdet, sisällysluettelot ja johdannot myös. Ja tosi laajoja siinäkin mielessä t tietoa joutuu tosissaan etsimään ja joskus myös käydä esim. haastattelemassa ihmisiä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja teera:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen neljän lapsen yh ja opiskelen lähihoitajaksi. Joskus olen iltaisin ollut siivousalan töissä (n.2-6 iltaa/kk) Enempää en olisi edes pystynyt töitä vastaanottamaan. Kotitehtäviä on ihan kiitettävästi. Jos sulla ei ole lapsia niin olen sitä mieltä että ehdit ja jaksat kyllä muutaman tunnin illassa töitäkin tehdä. Kotityöt voi sitten siirtää viikonloppuun.
On yks poika, mut mies illat kotona. Mietin vaan et jos paljon tehtäviä, kerkeekö/jaksaako tehdä töitä.. Paljonko opintotuki ja opintolaina yhteensä kk? asumislisää en sais.
Opintotuki on 192? käteen jäävä osuus. Opintolainaa en ole ottanut ainakaan vielä. Asuntolainaa on paljon joten en ota opintolainaa jos vaan ilman sitä selviän. Matkakorvaukset saa Kelalta. Siinä on jokin pieni omavastuu. Jos minulla olisi mies ja yksi lapsi niin olisin ottanut töitä enemmänkin vastaan. Minulla on niin joustava esimies, että saan itse sanoa milloin töihin menen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja teera:
Onko paljon esitelmiä, et yksin luokan edes? Mä kammoan sellasta..
Meillä on esitelmiä miltei joka päivä mutta ne on aina olleet ryhmätöitä eli koko porukka on siellä luokan edessä. Siihen tottuu, kun ensimmäisen viikon on joutunut siellä edessä puhumaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Purppura:
Alkuperäinen kirjoittaja Iinaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Purppura:
Ite opiskelen työvoimapoliittisessa koulutuksessa lähihoitajaksi. Oon tehnyt sillon tällöin viikonloppuja ja iltoja töissä ja aika rankaksi käy opiskelu sillon. Tehtäviä tulee aika paljon ja tosi laajoja tehtävä koska osa opiskellaan etänä.
Millaisia ne laajat tehtävät on? Itsekin aloitan pian opiskelun työvoimapoliittisessa koulutuksessa..
Meillä on aina perjantai etäpäivä ja aina joka perjantaille annetaan etätehtävä jonka vähimmäis pituus on 10 A4 sivua(koneella kirjoitettua) ja pitää olla kansilehdet, sisällysluettelot ja johdannot myös. Ja tosi laajoja siinäkin mielessä t tietoa joutuu tosissaan etsimään ja joskus myös käydä esim. haastattelemassa ihmisiä.
Mä olen huono tuollaisissa kirjoitelmissa, jossa täytyy olla kannet, sisällysluettelot ja kaikki.. Miksei pe vois olla koulupäivä.. Vienkö lapsen hoitoon perjantaisin,jos mies töissä vai miten ehdin tehdä tuon kaiken??
 
Alkuperäinen kirjoittaja teera:
Onko paljon esitelmiä, et yksin luokan edes? Mä kammoan sellasta..
Juu, niitä kyllä todella on paljon! Mutta se on hyvää harjoitusta työelämää varten, monissa työpaikoissa kun joutuu pitämään raporttivuoroja aika usein, niin siinähän joutuu työyhteisön kuullen yksin puhumaan. Monissa työpaikoissa joutuu myös vetämään erilaisia tuokioita, esim. itse psykiatrisessa sairaalassa työskennellessä joudun pitämään aika usein esim. aamupalaverin missä on mukana koko osaston potilaat ja hoitajat. Erilaisia toimintatuokioita pidetään myös aika usein, taukojumppaa yms. Mutta niitä kyllä harjoitellaan koulussa ihan riittämiin!
 
nea
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja teera:
Onko paljon esitelmiä, et yksin luokan edes? Mä kammoan sellasta..
Meillä on esitelmiä miltei joka päivä mutta ne on aina olleet ryhmätöitä eli koko porukka on siellä luokan edessä. Siihen tottuu, kun ensimmäisen viikon on joutunut siellä edessä puhumaan.

Miten voi olla joka päivä, eihän ryhmätöitä kerkeä niin paljon tekemään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja teera:
Onko paljon esitelmiä, et yksin luokan edes? Mä kammoan sellasta..
Meillä on esitelmiä miltei joka päivä mutta ne on aina olleet ryhmätöitä eli koko porukka on siellä luokan edessä. Siihen tottuu, kun ensimmäisen viikon on joutunut siellä edessä puhumaan.

Miten voi olla joka päivä, eihän ryhmätöitä kerkeä niin paljon tekemään..
Kyll meilkin oli niin paljon itsenäistä opiskelua, että melkein joka päivä sai pitää jonkun esitelmän. Inhosin niitten töiden tekoa...

 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja teera:
Onko paljon esitelmiä, et yksin luokan edes? Mä kammoan sellasta..
Meillä on esitelmiä miltei joka päivä mutta ne on aina olleet ryhmätöitä eli koko porukka on siellä luokan edessä. Siihen tottuu, kun ensimmäisen viikon on joutunut siellä edessä puhumaan.

Miten voi olla joka päivä, eihän ryhmätöitä kerkeä niin paljon tekemään..
Kerkeää.. |O Myös meillä oli ryhmätöitä, paritöitä ja etätehtäviä ihan hemmetin paljon :$

Mutta riippuuhan se opiskelun määrä siitäkin millaisen todistuksen haluaa saada..Meillä oli muutamia opiskelijoita jotka "luistelivat" lähes kaikesta ja saivat todistuksen ihan rimaa hipoen, onhan se koululle kannattavaa "laskea läpi" :/

Ainakin meillä hyvään todistukseen sai tehdä aika paljon hommaa |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja nea:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja teera:
Onko paljon esitelmiä, et yksin luokan edes? Mä kammoan sellasta..
Meillä on esitelmiä miltei joka päivä mutta ne on aina olleet ryhmätöitä eli koko porukka on siellä luokan edessä. Siihen tottuu, kun ensimmäisen viikon on joutunut siellä edessä puhumaan.

Miten voi olla joka päivä, eihän ryhmätöitä kerkeä niin paljon tekemään..

Meillä saattoi olla monesti esim. niin että koulu loppui jo klo 12-13 ja siinä oli varattu iltapäivä aikaa jonkun esitelmän tekoon, joka piti esittää sitten seuraavana aamuna. Se oli sitten esitelmöijistä itsestä kiinni että hutasiko nopeasti jotain puolessa tunnissa, vai käyttikö aikaa sinne neljään asti. Nämä oli niitä pienempiä ryhmätöitä, minkä esittämiseen ei tarvinnutkaan mennä kuin n. 10min, mut sitten oli jonkin verran myös niitä isompia ryhmätöitä mihin oli annettu esim. pari viikkoa aikaa.. niihinkin oli usein lukujärjestyksestä sitten varattu aikaa, että sitä sai tehdä ko. aineen tunnilla.
 
Meillä ei ollut paljon yksin tehtäviä kotitehtäviä, ryhmätehtäviä oli kyllästymiseen asti.. joka viikko piti jotain ryhmätehtävää pakertaa milloin mistäkin aiheesta, esitelmiä oli niiden ryhmätehtävien lisäksikin paljon (yksinkin siis)..

Iltatöitä olisi ehtinyt tehdä, mutta itse en saanut mitään (enpä juuri biletykseltä ehtinyt etsiäkään..) :D
 

Yhteistyössä