Joulukuiset 2018

En vielä löytänyt tämmöistä ketjua, joten varovasti huhuilen muita plussanneita :love:

HUOM! Kirjottakaan lisäykset ja muutokset listaan PUNAISELLA!

Nimimerkki / ikä / la / mones lapsi

Mukana kirjottelemassa:

28.11
Ei mama / 30 / 28.11 / neljäs

2.12

Aurinkoinen88 / 29 / 2.12 / ensimmäinen
joulukuinen / 30 / 2.12 / ensimmäinen
Peippari / 26 / 2.12 / toinen
Marabotar / 27 / 2.12 / toinen
Kattungar / 26 / 3.12 / ensimmäinen

3.12
Mammaksii / 21 / 2.12 / toinen
Hetelmä16 / 28 / 3.12 / toinen
Jasmiu / 27 / 3.12 / kolmas

4.12
Santso / 28 / 4.12 / ensimmäinen
Äiti_82 / 35 / 4.12 / kolmas
Kikuka / 29 / 4.12 / toinen
Iinesvaan / 6.12 / neljäs

5.12
Joulukuinen 2 / 21 / 5.-6.12 / toinen

6.12
Jempppis / 26 / 6.12 / toinen
eppula / 37 / 6.12 / toinen
Kiivinen / 32 / 6.12 / ensimmäinen

7.12
Anni19 / 32 / 7.12/ kolmas
Perusmutsi / 30 / 7.12 / kolmas

8.12
Sniff / 38 / 8.12 / kolmas
Kirpsakka / 9.12 / viides

9.12

Juliet86 / 32 / 9.12 / toinen
Joy9 / 9.12 / neljäs
Phoeben / 39 / 9.12 / ensimmäinen

10.12
Justiina4 / 30 / 10.12 / neljäs
Jompikumpi / 38 / 10.12 / toinen
Nappis_ / 19 / 10.12 / ensimmäiset

11.12
Rostiina / 30 / 11.12 / toinen
Sisao / 31 / 11.12 / toinen

12.12
Lahopää / 26 / 12.12 / toinen
Kahvitus / ensimmäinen
SiniMaarit / 26 / 12.12 / ensimmäinen

13.12
Spenni / 27 / 13.12. / ensimmäinen

14.12

joulutoive / 14.12

15.12
Ckk / 34 / 15.12 / ensimmäinen
Baabi / 36 / 15.12 / toinen
Myrtle / 15.12 /
Ena28 / 15.2 / ensimmäinen
Heluna86 / 31 / 15.12 / toinen
Elinappi / 33 / 15.12 / toinen

16.12
Onni3 / 31 / 16.12 / toinen

17.12
Annikkialma- / 23 / 17.12 / ensimmäinen
marp / 23 / 17.12 / ensimmäinen
Nekku / 32 / 17.12 / neljäs

18.12
Nemmiina / 29 / 18.12 / neljäs
Iinuski / 23 / 18.12 / ensimmäinen

19.12
mmmoi / 34 / 19.12 / toinen

20.12
Kimalluss/ 27 / 20.12 / ensimmäinen

21.12
Tärpätti / 28 / 21.12 / kolmas
Karla89 / 21.12 / ensimmäinen
Kaasa / 24 / 21.12. / ensimmäinen
webby / 21.12 / 27 / ensimmäinen

22.12
noelbebe / 29 / 22.12 / ensimmäinen lapsi

23.12
Not Alone / 27 / 23.12 / kolmas
Frangipani82 / 23.12 / ensimmäinen
Salty / 27 / 23.12 / toinen
Ludo / 23.12 / 28 / toinen
Litsii / 27 / 23.12 / toinen

24.12
Varpuuu / 28 / 24.12 / kolmas
Lellu-80 / 24.12 / toinen

26.12
emppu11 / 26 / 26.12 / ensimmäinen

27.12
Pimmu- / 31 / 27.12 / kolmas
Unelmoida / 29 / 27 tai 29.12 / toinen

28.12
Sarppa88 / 29 / 28.12 / neljäs

29.12
Elissa- / 29.12

30.12
Mamis88 / 29 / 30.12 / toinen

3.1
DiiDii / 26 / 3.1 / 2.&3.
 
Viimeksi muokattu:
Helou! Mäkin liityn varovasti mukaan tänään plussattuani - kaksi keskenmenoa takana, ja nyt yritän keskittyä muuhunkin elämään kuin raskauteen... :)

Hurjasti onnea kaikille tähän ketjuun tuleville ja aloittajalle @mammaksii :)

Santso / 28 / 4.12. / ensimmäinen
 
Jospa miekin uskaltautuisin tänne :whistle:
Eli äiti_82/35/4.12./kolmas
Pe ja eilen aamulla tein yhet testit missä häily haaleaa viivan alkua. Eilen sitte hain apteekista uusia testejä ja eilen iltapäivästä tulinihan selkee viiva, haalee viel mut kuitenki! Tänää oli jo vähän vahvistunu :barefoot:
Oleyetusta ovulaatiosta ja hedelmöityshetkestä laskettuna la 4.12. Mut menkoista la 9.12.. et en sit tiiä mikä on oikee. Varhaisultraan haluun mennä kuitenki sit varmistamaan että kaikki on niiku pitää, mikäli sinne 7 viikolle asti päästään! Ni siinähä se sit selviää mikä on oikee la, kai..

Oireita oli jo pe ennen testiä, kramppeja/tuntemuksia alavatsassa, huono olo aaltoja, hiki aaltoja (y) ja selkein koko viikon ollu törkee kiukkusuus:ninja:

Miulla vanhemmat lapset on jo 9 ja 13 että ailaa edellisestä kerrasta on, ja vähä kauhistuttaa kaikki :rolleyes::whistle::love:

Onnea plussista ja toivitaan et pikkuset pysyy joulukuuhun asti kyydissä :barefoot:
 
Pistetääs nyt sit tänne omaan ketjuun kysely heti alkuun (yritin marraskuisten pinosta kysyä, mutta toistaseks kukaan ei oon vastannu)
Miten meinaatte ruveta syömään suomalaiset pakaste marjat, ite kerätyt tai kaupasta ostetut? Pitääkö kaikki kuumentaa ennen syömistä :eek:
Ja pakaste kasvikset? Niille kaiketi riittää pussissa kerrottu mikrotus aika?
Kiitän ja kumarran etukäteen jos kehtaatte antaa vinkkejä?
 
@Santso no ei oo sitte yhtään minkäänlaista oiretta!! :D olo on kun ei olisikaan raskaana.

Ollaan toivottu pikkukakkosta hartaasti, joten testailin heti kun menkat alkoivat olla myöhässä. Joka siis kohdallani oli jo dpo10. Aiemmin kun luteaalivaihe oli vain 5-9 päivää. Menkat siis alkoivat vasta pari kuukautta sitten, kun imetän edelleen melko tiheästi esikkoa. Olen suorastaan hämmästynyt, miten pystyin edes raskautumaan. En uskonut sen olevan mahdollista ennen (imetyksen lopetusta) ja kierron tasaantumista. Mutta olen niin onnellinen <3 vaikka melko skeptinen vielä.

@äiti_82 onneaonnea vaan <3 viiva se on vaaleakin viiva!
Siellähän jo on paljon oireilua, vau (y) ihanaa kun pienenpieni nyytti ilmoittelee olemassa olostaan.
Apua, en ole kyllä edes ajatellut, että suomalaisia marjoja tarvisi keittää ollenkaan.. Poimitaan varmaan kaikki omilta mailta, en ehkä koe tarvetta kuumentamiseen. Pitääpä vielä kuitenkin tutkia asiaa!
 
Heippa! Liitynpä minäkin joukkoon, mutta en voi luvata, että olisin aina aktiivinen täällä.

Tänään ilmestyi selkeä vaaleanpunainen plussa testiin. Oireena oli heti ovulaatiosta alkanut tissien turvotus ja arkuus sekä kovuus, joka ei lähtenytkään pois. Kasvanut ruokahalu, ja aina syömisen jälkeen kamala närästys, jota minulla ei ole koskaan. Muutaman tunnin kun on ollut syömättä, niin mahassa sellainen inhottava tyhjä olo ja paha olo vaivaa. Pissalla käyminen lisääntyi lauantaina ja kuvotus alkoi perjantaina, joista osasin jo epäillä, että ehkäpä nyt tärppäs. Lisäksi minulla oli eilen lämmöt 37,5, joka tarkoittaa normaalisti sitä, että olen sängyssä flunssan kourissa kärsimässä. Sanoinkin eilen miehelle ennen testin tekemistä kuumerimittari kourissa, että kyllä sitä taidetaan paksuna olla :LOL:Ärtyisyyttä ja vaihtelevia mielialoja on myös ollut ja tänään aamulla oon hikoillu ku possu :X3: Vatsassa vähän jomotusta j tuntuu, että kylkeen pistäis ajoittain. Mutta mikä omituista, mieliala on kuitenkin ollut viime aikoina parempi kuin piiiitkiin aikoihin.

Kierukka poistettiin 28.2 ja heti sen jälkeisestä kierrosta tärppäsi. Vähän on vaikea uskoa, että näin nopeasti onnistui, mutta olen nuorenakin tullut raskaaksi e-pillerin unohduksen vuoksi ja miehellä entuudestaan 2 lasta. Molempien suvussa kaikki saa helposti lapsia, joten ehkä ne geenitkin jotain vaikuttaa. Miehellä on kyllä perussairaus ja muutenkin joutunut syömään paljon kipulääkkeitä, joiden pelkäsin vaikuttavan raskautumiseen. Näin ei onneksi käynyt.

Asun tosiaan ulkomailla, pohjoismaissa kylläkin, ja täällä on ilmeisesti vain yksi ultra viikoilla 17-20. En tod. jaksa odottaa sinne, niin pakko mennä yksityiselle varhaisultraan. Mikähän siihen olisi sopivin ajankohta?

Aurinkoinen88 / 29 / 2.12 / 1.lapsi
 
@Aurinkoinen88 onnea vaan sinne <3
ihanaa, että sinullakin keho kertoo alkaneesta raskaudesta! Millä mielellä itse olet näin nopeasta tärpistä? :)

Kävin viime raskaudessa varhaisultrassa 7+5, jolloin näkyi möykky ja sydämensyke. Jos haluat ainoastaan varmistaa alun ja oikean sijainnin, varmaan siinä rv 7 hujakoilla voisi olla hyvä. Jos taas haluaa nähdä jo "oikean" vauvamaisen tyypin, sekä odottaa pahimpien riskiviikkojen yli, niin 10+ viikot olisi varmaan sopivampi ajankohta :)
 
@Aurinkoinen88 onnea vaan sinne <3
ihanaa, että sinullakin keho kertoo alkaneesta raskaudesta! Millä mielellä itse olet näin nopeasta tärpistä? :)

Kävin viime raskaudessa varhaisultrassa 7+5, jolloin näkyi möykky ja sydämensyke. Jos haluat ainoastaan varmistaa alun ja oikean sijainnin, varmaan siinä rv 7 hujakoilla voisi olla hyvä. Jos taas haluaa nähdä jo "oikean" vauvamaisen tyypin, sekä odottaa pahimpien riskiviikkojen yli, niin 10+ viikot olisi varmaan sopivampi ajankohta :)
Kiitos <3 Tosi hyvällä mielellä olen, mutta tuntuu uskomattomalta. Vauvakuumetta on loistanu poissaolollaan tähän asti, kunnes puoltoista vuotta sitten tapasin sen oikean tyypin. Ihana saada yhteinen pikkunen elämäni miehen kanssa <3 Tietysti pelottaa meneekö kaikki hyvin, mutta yritetään olla rauhallisin mielin ja toivoa parasta :)

Hmmm... jaksaiskohan sitä odottaa kymppiviikolle (n) odottelen että kätilö soittelee huomenna alkututkimuksesta ja kyselen vielä miten ne ultrat täällä menee.
 
Heippa, liityn myös tänne. Oon tuossa pohtinut kun esikoisen imetys on nyt käynyt kipeää että mikä ihme on..noh nippaili mahassa muutama päivä sitten niin onneksi kaapista löyty yks testi. Kaksi viivaa ilmestyi, pikkukakkonen on kyllä tervetullut.:love: Esikoinen syntyi 03/17 että juuri vuoden täyttänyt. ❤
Heti kun viikkoja tarpeeksi mennään varmistaan raskaus ja montako tulollaan. Nimittäin esikoisesta oli kaksi alussa mutta toinen meni kesken aika alussa.

Hetelmä16/28v/3.12/ toinen lapsi:love:
 
Hei! liityn myös joukkoon. Ja jos on jotain salaista faceryhmää suunnitteilla, niin oon kiinnostunut liittymään.
Kolmas lapsi nyt siis ilmeisesti tuloillaan, aamulla plussasin haalean plussan ja oireita on ollut jo viikon verran, olin siis jo hyvin varma raskaudesta ennen koko testiä :) muut lapset 4v. ja 1,5v. Itse olen pian 27-vuotias :)
Vielä en ole soitellut neuvolaan. Jonkun nettilaskurin mukaan la olisi 3.12, mutta katsotaan nyt.
 
heippa! kopsaan teksin vauvakuumeilupuolelta
miun testeissä viivat ei vahvistu (n) tai toissapäiväseen ihan aavistuksen.. mut en tiiä missä tahissa niitten pitäs vahvistua.. jos nyt melkee viikon ollu samassa ni en tiiä mitä pitäs ajatella.. edellisistä lapsista kun en oo tehny ku ne yhet testit todetakseni olevani raskasna :D tytöltä tuli joku tällänen vastaava, ei se tasavahva ollu lähellekkään..
testaan seuraavan kerran pe aamuna..
hiljenen täältä, pitää siirtää aivot reissu moodiin (y) tuun sit reissun jälkee kertomaan onko menkat alkanu vai jatkuuko hailurat :D
onnea plussista tasapuolisesti kaikille :love:
 
Voi ei @äiti_82 Mutta eikö raskaushormonin nousu ole aika yksilöllistä? Olen kuullut, että kaikilla ei välttämättä tule edes tasapaksuja viivoja. Itse aattelin sunnuntaiaamuna katsoa tuleeko tasavahvat viivat, en ole maanantain jälkeen testaillu, kun oli kuitenkin niin selkeä viivaroinen :)

Täällä tosiaan on ensimmäinen ultra aikaisintaan vko 17 ja eka neuvola vasta viikko 12. Mulla siis eka julkisen puolen tutkimus 14.5, eikä siihen kuulu vielä ultraa. Niin outoa! Laitoin yksityiselle gynelle viestiä, jossa olen ennenkin käynyt, että oisko äitienpäiväviikolla aikaa ultraan. Silloin ois 10+1 - 10+5. Eikö silloin pitäis jo aika hyvin nähdä, että kaikki on ok? Ois kiva kertoa äitille ilouutinen äitienpäivänä :love:

Ai nin mites muut suhtautuu kahvin ja teen juontiin raskausaikana? Itse vähensin kahvin juonnin jo yrittämisaikana kahteen pieneen kuppiin ja nyt juon aamuisin vaan puoli muumikupillista. Mietin eka, että oisin korvannut toisen kupin teellä, mutta en tykkää kuin vihreästä teestä ja siitä on sekavaa tietoa, sopiiko se raskausaikana. Tuntuu, että on vaan parempi olla ilman kaikkia noita piristeitä, kun se kuitenkin näyttäisi onnistuvan minulta aivan hyvin.
 
Heippa!

Hyvin hyvin varovaisin mielin tulin tänne mukaan. Sunnuntaina (oletettuna menkkapäivänä) tein testin ihan vaan huvikseen koska mielialat oli vaihdellu kun häränpylly muutamana päivänä. Testiin tuli haamurainen, mutta selkeästi näkyvissä oleva. Seuraavana päivänä tein digin joka sano, että ei raskaana. Eilen aamulla tein sitten taas testin jossa taas haamurainen, mutta ehkä aavistuksen hailakampi mitä sillon edellisenä kertana. En nyt tiiä mitä aattelis. :( yritän pitää pään kasassa ja odotella maanantaihin asti ja testata vasta sillon uudestaan ellei nyt sitten ne menkat alakin. Niin ja muutamana päivänä vessassa käydessä paperiin on jäänyt vaaleanpunaista tuhrua, senkin takia kyllä nyt pelottaa.

Lapsi ois kyllä niin toivottu Toinen olisi. Esikoinen synty viime vuoden toukokuussa. Jos kaikki menisi hyvin niin kaveruksille olisi puolitoista vuotta ikäeroa. :) laskureiden mukaan la ois 3.12.
Sori pitkä sepitys :D
 
Tervetuloa kaikille minunkin puolestani! Ja tää epävarmuus on perseestä :LOL: Tänään oon ollut ihan varma ettei tuolla mahassa asu kukaan koska tissitkään ei enää arista. Menkkojakaan ei kuulu. En tiedä.

Varasin alkuraskauden ultran Perhe Artesta 7+0 -viikolle. Viimeksi kun siellä kävin, aloin edellispäivänä vuotaa ja kipuilla ihan superpaljon ja sitten ultrassa kohtu olikin ihan tyhjä :cry: Vähän hiipii takaraivoon fiilis, että onko tällä kertaa sama homma.

Ärsyttää kun jo 3+5 tuli ihan kunnon leffaviivat testiin. Ehkä ne alkaa haalistua? Pelottaa testailla. Digiin tuli raskaana 2-3. Siis mun ei pitänyt tällä kertaa stressata! :D

Kahvista - maks pari kuppia päivässä -taktiikka jatkuu täällä, ei siis muutosta ainakaan vielä. Mites muilla?

Santso 4+1
 
@äiti_82 komppaan myös aurinkoista, hcg nousu on tosi yksilöllistä. Joillakihan testit eivät näytä ollenkaan viivaa, vaikka raskaana olisikin. Ja eikös se niin ole, ettei viivojen tummuutta kannattais kovin alkaa vertaamaan, vaan pääasia että viiva on. :)
Tulee ihmeessä päivittelemään kuulumisia kun ehdit!

@Aurinkoinen88 Oho ompas erikoinen systeemi siellä, kauhan myöhään ultra! Minusta tuo rv 10+ ajankohta kuulostaa justiinsa hyvältä. :) on päästy kriittisimpien viikkojen ohi, niin voi sitten vähän hengähtää.

@nanja_ ihan varovaiset onnittelut, toivottavasti hailura olisikin the viiva! Toki jos siinä on vaaleanpunainen viiva, jotakin selvästi tapahtuu, jatkoa toki mahdoton ennustaa :) olisiko ovulaatio voinut olla vähän myöhemmin, siksi digikään ei näyttäisi vielä raskautta..?
Tule sitten päivittelemään miten tässä käy, pidän peukkuja puolestanne (y)

@Santso parempi varmaan ois, jos ei testailis enää ollenkaan! :D luottais vaan ettei se viiva sieltä karkaa. Etenki kerta sulla testit oli jo noin lupaavia.
Pahoittelut tuosta keskenmenosta, se on kyllä aivan hirveä kokemus. Ja jää kummittelemaan takaraivoon myös seuraavissa raskauksissa..

Kahvista - juon pari pientä kuppia päivässä. Jos enemmän alkaa haluttamaan (terv. ex kahvijuoppo), nautiskelen kupposen kofeiinitonta kahvia :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
FB ryhmä täälläkin kiinnostaa. Meillä oli esikoisen kohdalla pienempi maaliskuisten ryhmä ja sieltä oon saanut ihania ystäviä ympäri suomea keiden kanssa myös tavataan sillon tällön :)
Kahvia menee muutama kuppi päivässä .. Varmasti kahvin juonti loppuu jossain vaiheessa niinku viime raskaudessa aika alussa.
Onko täällä muita ratsastajia? Meinaatteko ratsastella kuin pitkään vai fiiliksen mukaan ? :)
 
Minäkin ilmoitaudun varovasti mukaan. Mulla on takana kaksi kemiallista raskautta niin vähän mietityttää mitenköhän nyt käy. Toissapäivänä tuli todella vahva viiva testiin vaikka kuukautisten pitäisi alkaa vasta sunnuntaina. Aiemmissa kemiallisessa ei ole ollut noin vahvaa viivaa. Toivotaan parasta!

Meillä on ennestään tyttö 1v7kk. Mä olisin myös halukas liittymään Facebook-ryhmään jos se pidetään maltillisen kokoisena
 
Oon nyt tehny salaisen joulukuisten ryhmän! :) te jotka sinne haluatte, laittakaan mulle yksityisviestinä linkki teän fb profiiliin nii pyydän kaveriksi ja lisään teät ryhmään. Ja tosiaan, pidetään ryhmä pienenä.
 

Yhteistyössä