Joulukuiset 2018

Jospa sitä itsekin siirtyisi tänne puolelle. Eilen siis sain digitestiin raskaana 2-3vkoa. Raskaus on siis hoitoalkuinen eli pakastealkion siirto. Tämä oli viimeinen pakkasessa ollut alkio, samasta "sarjasta" on siis esikoinen joka oli tuoresiirto ja syntyi 11/16. En oikein vieläkään voi uskoa tämän onnistuneen. Olin jo valmistautunut uuteen hoitokierrokseen ja tod.näk. viimeiseen, kun sitten loppuvat omat siittiöt. Mieheni sairasti 2015 syövän ja sen hoidot sitten tappoivat siittiötuotannon, joka ei ole ainakaan toistaiseksi palautunut.

Esikoisesta pelkäsin koko ajan, että menee kesken tms. Nyt yritän ottaa rauhallisemmin, saa nähdä onnistuuko. Toisaalta "pelottaa" olla raskaana, koska ensimmäinen ei ollut helppo ja sain kaikki mahdolliset raskausvaivat paitsi raskausmyrkytystä. Pahoinvointi alkoi vk 5+ ja loppui tasan sinä aamuna kun tuli 12 vkoa täyteen. Tuon viimeisen viikon olin sairaslomalla, kun en vaan enää jaksanut. En siis oksenna, vaan etova olo vaan velloi ja velloi.. Tulen myös varmasti taas saamaan raskausdiabeteksen ja varmaan taas jossain vaiheessa myös lääkityksen. No katsellaan, mitä oireita saadaan tällä kertaa kasaan jos kaikki menee hyvin loppuun asti.

Viimeksi jouduttiin kertomaan jo tuolloin rv5 isovanhemmille, kun lähdimme yhdessä reissuun. Olisivat ihmetelleet miksi en juo, lähde laskettelemaan jne. (olin siis silloin aika varovainen kaiken kanssa, etten esim. kaatumisella aiheuta keskenmenoa..)Ja olisin paljastunut reissussa, kun pahoinvointi alkoi siellä. Nyt pidetään salassa vähintään varhaisultraan. Pari ystävääni tietää, jotta on joku jolle hoitojen aikaan purkaa sydäntä.

Työnimeä ei ole ja tulee varmasti vasta myöhemmin, kun nähty ultrassa onko siellä mitään. Edellisestä puhuttiin poikana ihan siirrosta asti ja lääkärikin varhaisultrassa, ehdotteli siis nimeä, ja poikahan se oli. Olen sen jälkeen sanonut, että mulla on sellainen olo, että jos joskus vielä saan toisen lapsen ni se on varmasti kans poika. Jotenkin vaan olo, että meillä olisi 2 poikaa, mistä sit lie johtuu. Mut katotaan, miten käy.

Nyt tuli pitkä sepustus... Listalle voi lisätä, lasketusta ajasta en oo ihan varma vielä, miten se tosta pas-siirrosta lasketaan, mut ovulaation mukaan laskin, et ainakin suurinpiirtein tuo. mmmoi / 34 / 19.12 / toinen
 
@Baabi Toivottavasti ei kuitenkaan olisi sitä mitä pelkäät! Itsellä kävi noin kuopuksen raskaudessa, ihan samoin ja pääsin tkn ultraan. Ei ollut mitään hätää pikkuisella :)

Mulla ei ole kyllä juuri yhtään oireita. Parempi niin :D Vähän jomottelee alavatsaa välillä ja tissit alkaa pikku hiljaa artistaa. Jalat maassa tyyppinä: pysykööt vaan pahoinvointi ja väsymys vielä poissa ;) Huomaan että touhuan kaikkea pesänrakennus tyylistä juttuja ihan huomaamatta, ikään kuin tietäisi että kohta tulevat viikot menee kuitenkin pahoinvoinnin ja väsymyksen vallitessa :sick:

Tänään pesin kaikki viiden ihmisen talvikamat ja kengät pois. Eilen siivosin teinin huoneen seiniä myöten, pesin ja vaihdoin lakanat. Tänään vielä keskimmäisen tytön kanssa käytiin kevät-hankintoja shoppailemassa :p

Nekku 4+5 (nyt laskin viikot kohdilleen) Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Meillä tämä ei kans mee niinkuin usealla muulla; meillä tämä ei enää ole toivottu ja kauan odotettu, oli joskus mutta ei enää. Miehen burnoutin takia minun piti aloittaa ehkäisy, mutta enpä kerennyt ja nyt ollaan tässä tilanteessa. Itse haluaisin ja olisin 110% valmis tähän, mutta mies selvästi epäröi. Ei kiljunut riemusta kun kerroin, ei vieläkään ole kommentoinut yhtään mitään. Aikaa toki on, vasta 4 viikko menossa, joten jos päättää ettei halua, olen uuden tilanteen edessä. Aika toivoton olo, epätietoinen. Itkua vääntää aina kun yksin.
Kai tämä tästä joskus setviintyy.
 
@Baabi tsemppiä ja ilmoita miten etenee! @lellu80 harmi juttu, onneksi miehelläsi on 8kk aikaa tottua ajatukseen. Oon huomannu että oma mies on ainakin semmonen jääräpää että joskus kun jotain päättää niin se ei muutu ja vaikuttaa minuunkin lannistavasti, mutta ajan kanssa pehmenee... Onnea raskaudesta!
 
@Baabi tsemppiä ja ilmoita miten etenee! @lellu80 harmi juttu, onneksi miehelläsi on 8kk aikaa tottua ajatukseen. Oon huomannu että oma mies on ainakin semmonen jääräpää että joskus kun jotain päättää niin se ei muutu ja vaikuttaa minuunkin lannistavasti, mutta ajan kanssa pehmenee... Onnea raskaudesta!
Se vain, että mies ei välttämättä halua ollenkaan tätä, niin voi olla edessä vakava keskustelu abortista. (n) En tiedä vielä, antaa ajan nyt näyttää.
 
Ckk
@mmmoi Tervetuloa tällekin puolelle ;)
@Lellu-80 Kävin vilkasee "sun taustoja" kun yritin kattoo olitko aiemmin jo tähän ketjuun kirjottanut. Niin teillähän on näköjään ihan yhteistuumin ollut ihan aktiivinen yritys päällä vuoden vaihteessa? Ei siis kovin kauan aikaa sitten, niin ehkä se mies ihan oikeasti kääntää kelkkansa takaisin kun saa burniksensa kuntoon. Burnout on kuiteskin semmonen vaiva, että sillon on vaikeaa ajatella mitään järkevästi, mut se kuitenkin on onneks ohi menevää.
 
Tervetuloa @mmmoi ja peukut pystyssä että kaikki menee hyvin (y)

@Lellu-80 onpa harmillinen tilanne :( toivottavasti saatte keskusteltua asiasta. Onhan siinä kai sekin puoli jos mies ei jaksa osallistua vauvan ja kodin hoitoon niin jaksatko itse pyörittää siinä tilanteessa koko arjen? Vaikeita asioita.. itse olen läheltä seurannut pahaa paniikkihäiriötä ja masennusta.. mutta sieltäkin on noustu (y) mutta se vei vuosia.. tsemppiä kovasti!!
Uskon myös että asioilla on tarkoitus kun ne tapahtuu, niin ehkä teidän kasvavalla vauvalla on tärkeä tarkoitus tässä kohtaa :love:
 
Helou! Liityn minäkin tähän joulukuiseen porukkaan kun yllätykseksi tein positiivisen testin ihan vasta.

Eli ikää 30, LA 10.12 ja neljäs lapsi olis tulossa.
Lasketusta ajasta en ole ihan varma kun kierto on vaihdellut aika tavalla tässä viime kuukausina mutta se selvinnee myöhemmin.
Varhaisultraan olisi aika vajaan kahden viikon kuluttua, ihan vaan varmistamaan että kaikki on ok. On niin epätodellinen olo että en jotenkin usko raskauteen ennenkuin omin silmin näen että mahassa on elämää :D
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Tervetuloa @mmmoi ja peukut pystyssä että kaikki menee hyvin (y)

@Lellu-80 onpa harmillinen tilanne :( toivottavasti saatte keskusteltua asiasta. Onhan siinä kai sekin puoli jos mies ei jaksa osallistua vauvan ja kodin hoitoon niin jaksatko itse pyörittää siinä tilanteessa koko arjen? Vaikeita asioita.. itse olen läheltä seurannut pahaa paniikkihäiriötä ja masennusta.. mutta sieltäkin on noustu (y) mutta se vei vuosia.. tsemppiä kovasti!!
Uskon myös että asioilla on tarkoitus kun ne tapahtuu, niin ehkä teidän kasvavalla vauvalla on tärkeä tarkoitus tässä kohtaa :love:
Niin, itsellä siis kohta 15-vuotias tyttö, jonka alku oli vahinko, yksin synnytin ja kasvatin eli eipä tuo yksinolo mitenkään tuntematonta. Mutta suoraan vasten toisen tahtoa, siihen minusta ei ole.
 
@lellu80 mie kans suostuin 3v sitten aborttiin miehen ja hänen vanhempiensa painostuksen vuoksi, olen kyllä ajoittain katunut... Ja mies sai kenkää samantien. Ja ei muuta syytä kuin mies epäkypsä isäksi, vaikka ikää hänellä oli 28v. Vaikeita juttuja :(
 
@lellu80 mie kans suostuin 3v sitten aborttiin miehen ja hänen vanhempiensa painostuksen vuoksi, olen kyllä ajoittain katunut... Ja mies sai kenkää samantien. Ja ei muuta syytä kuin mies epäkypsä isäksi, vaikka ikää hänellä oli 28v. Vaikeita juttuja :(
Meillä ei epäkypsyydestä ole kyse, mies liki 40 ja on jo lapsia entuudestaan pitkästä liitosta. Nyt vaan tuo burnout tekee tepposiaan ja tilanne aika sekava. Itse en epäile yhtään mitä haluan, häneltä nyt odotan vastausta ja mielipidettä. Itse tätä toivonut siitä asti kun tyttö syntyi, mutta sitä oikeaa kenen kanssa siihen ryhtyisin, ei ole tullut vastaan. Nyt olisi se oikea siihen, mutta tilanne tämä. (n)
 
Lellulle tsemppiä vaikeaan tilanteeseen, toivottavasti miehesi kanssa pääsette yhteisymmärrykseen ja hän pystyisi asiasta ajoissa puhumaan :)

Tervetuloa uusille :)

Huomenna ultra, ja mua niin jännittää :geek:
Toivottavasti siellä pieni vauvanalku on oireettoomuudesta huolimatta. Mies on muutamalle tutulle jo kertonut kun ei ole malttanut odottaa :confused:

Tänään jo rv6+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet86 ja Ckk
L
Huomenna ultra, ja mua niin jännittää :geek:
Toivottavasti siellä pieni vauvanalku on oireettoomuudesta huolimatta. Mies on muutamalle tutulle jo kertonut kun ei ole malttanut odottaa :confused:
Tänään jo rv6+1 :love:
I feel you! Eilen oli hanskat tiskissä ja olin niin vihanen milloin mistäkin syystä koko päivän. Mieheni mukaan se on selkeä raskausoire :/ hah. Häivähdys odotuksen tunteesta illalla pinkeässä vatsassa, mutta saattoihan se olla tavallista kaasuakin..

Mahdollisesti etsiydyn myös naamakirjaan jossain vaiheessa, odottelen vielä että ollaan "varmemmilla vesillä".

Tiukka tilanne lellulla :/ Aikamoista on tämä elämä. Toivon ymmärrystä ja oikeudenmukaisuutta maailmalta!

Phoeben 6+2 i dag
 
Varovaisesti tulen työntämään jalkaani oven väliin! Perjantaina plussattu ja hirmuinen jännitys päällä! :love:
Vieläkö teillä on fb-ryhmässä tilaa? Jotenkin helpompi siellä kirjoitella!
Karla89/21.12/ensimmäinen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Nyt sain tasavahvat viivat testiin, niin voisin liittyä faceen. Onko siellä tällä hetkellä montako ihmistä? Oliko puhetta että n. 35 olisi sopiva määrä? Onko aika perustaa toinen ryhmä vai vieläkö siihen mahtuu?
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Siellä on tällä hetkellä 33, eli vielä mahtuu mukaan! On siellä puhuttu yli 35 hengen ryhmästä, henkilökohtaisesta ajattelen että ois kiva olla samassa ryhmässä ellei se paisu satoihin. Edellisessä ryhmässä aiemmassa raskaudessa sieltä ikävä kyllä kuitenkin tippui jäseniä pois kun raskaus ei jatkunut, itseni mukaan lukien.
Edellisellä sivulla tais olla ohjeet, kenelle laitta yksäriä että pääsee mukaan. Tervetuloa!
 
Tervetuloa uusille :barefoot:
@kirpsakka tsemppiä ultraan (y) miulla on vasta viikon päästä maanantaina :eek: sillon pitäs olla 7+6 ni ainaki näkyä pitäs pikku asukas.. oisin halunnu tulevalle viikolle, mut ei ollu järkeviä aikoja..
Eilen olin tosi väsähtäny loppupäivän ku aamusta kävin koiran kanssa pitkän lenkin ja sit mentii pihahommiin haravoimaan.. nälkä oli koko ajan ja iski kauhee väsymys.
Mut vielä ei sellasta järkyttävää pystyyn nukahtamisväsymystä ei oo ollu.. ja pahaolo aaltojaki ollu nyt vähemmän kun oon pitäny huolen et syömistä on saatavilla ja töissäkin riittävästi (y)
Aurinkoista sunnuntaita kaikille :geek:
Tänään 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: kirpsakka
Ehdinkin jo päivitellä listan kuntoon. Ihana kun meitä on täällä jo aika monta :love:

Täällä viimein on alkanut tulla jos jonkinmoisia oireita. Palelua, pahaa oloa, oksentelua, kiukuttelua, alamasun nipistelyä, imetyskipua, turvotus, järkyttävä väsymys, pääsärkyä... Huomenna ultra, hui että jännittää!

7+0
 
Viimeksi muokattu:
Ckk
Tervetuloa uusille :love:
Täällä ollaan ihan elämän kunnossa! Just imuroin talon musiikin tahtiin veivaten :ROFLMAO: Olispa kyllä huippua, jos olo ei tästä huononisi ollenkaan! Nyt en jaksa enää stressata sitäkään, että onko tuolla elämää, ajattelin vaan nauttia hyvästä olosta :) parin viikon päästä se sit selviää onko Päästäinen kunnossa!

Ckk 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Mulla on myös palelua, palelen muutenkin, mutta nyt tämä on kyllä ihan hullua palelua. Ja päänsärkyä myös päivittäin, josta seuraa näköhäiriöitä, tai siis tuntuu että lähelle katsoessa ei oikein tarkenna kunnolla, on inhottavaa kun lukee pientä tekstiä.
 

Yhteistyössä