Joulukuiset 2019

Hei! Täälä kans tehny plussa 1.4. (jes aprillipäivänä). Tosin mun tarina on semmonen että sain keskemenon 28.2. Rv 6+4. Ja tämä uus tyyppi tarttu heti matkaa, ei ehtiny tulla yhtiäkää menkkoja välissä. Kävin km jälkee jälkitarkastuksessa 27.3 jolloin kohtu ultrattii kaikki oli ok, raskaustesti nega. Lääkärin ohje oli että jos ei menkkoja näy kk sisällä uus testi. No tuli sit viikoloppu ja menkka jomotukset, tissit hellänä. Maanantaina aattelin että tehäämpä läpällä uus testi 1.4, sieltähä pärähti aiva selvä plussa, tein vielä uuen testin 4.4 joka oli vielä vahvempi plussa. Kävin neulovassa mutkin missä tätit oli vähä ihmeissää kun 27.3 oli kuite nega ja kohtu ok. Kuulemma historian jännin tapaus! Ultra ois nyt 24pv ni pääsis näkee pikku kaverin että onko oikeessa paikkaa ja kaikki ok ☺
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Heips kaikki,
Onko muilla ollut pientä vuotoa tai tuhrua?
Minulla oli tänään puolentoista tunnin metsäretkeilyn jälkeen. Vähän ruskeaa pikkuhousunsuojassa. Ja nyt ei mitään. Seksin jälkeen oli myös, ja siitä soitettiinkin polille varmuudeksi. Mutta sanovat vain, että ihan rauhassa vaan, ei hätää. Kun ei kerran ole kipuja. Ei kyllä tarvitse ajatella ennen ultraa petipuuhia sen pelästyksen jälkeen. Vaikkei ole eka lapsi, mutta 6v. sitten en muista, että olisin vuotanut yhtään positiivisen testin jälkeen. Tää on varsinainen piinapääsiäinen, kun ultra siirtyi sen vuoksi ensi viikolle.. Onnen ja pelon sekaisia tunteita..

Tätä et varmasti halua kuulla, mulla alko edellinen keskemeno just tommosella pikku tuhrulla, siitä 5pv eteenpäin ni alko iha kunnolla vuotaa. Keskemenoha sieltä tuli toivotaa että sulla ois sitä harmitonta vuota mikä on kuulemma yleistä alkuraskaudessa ❤
 
Mut saa poistaa listalta. Keskenmeno varmistui. Ei tullut syyskuun vauvaa, eikä nyt joulukuun.
 
Nyt uskallan ilmottautua mukaan, kun tänään ultrassa nähty syke. Yritystä takana monta vuotta ja nyt 1 IVF 2PAS toi plussan. Edellinen plussa oli 6/15 ja siitä tuli kkm. Ensimmäistä siis odotellaan tulevaksi 4.12.
Mulla tullut pari kertaakin pientä tuhrua eikä ole merkannut mitään pahaa. Tänään lääkäri sanoi, että hyvin normaalia ainakin näin hoidoilla alkaneessa raskaudessa.
Ihanaa odotusta kaikille ja voimia niille joilla ei ole kaikki hyvin mennyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvinentaivas
@Karvakorvat eikä, oon pahoillani. Jaksamista jatkoon.

@WishingUponAStar mulla tuli esikoista odottaessa tuhrua ja vuotoa muistaakseni rv20 asti. Sitä tuli just rasituksen ja petipuuhien jälkeen ja välillä ihan ilman mitään ”syytä”. Mitään syytä vuodoille ei löydetty, raskaus meni muuten ongelmitta ja terve poika syntyi. Vaikka ihan kauheessa stressissä sitä elikin ton 9kk. Toivottavasti tuo sunkin vuoto on harmitonta :)

Mulla on tänään ollu ihan kamala olo ja pönttöä on tullu pariin kertaan halattua :sick: heti jos syöminen jää niin huono olo iskee..mut välillä onneks on lähes normaali olo. On vaan yllättävän rankkaa viihdyttää 1-vuotiasta samalla, kun etoo ja oksettaa :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Kesken se täälläkin meni seitsemännellä viikolla. Onneksi en ehtinyt varata neuvolaa, sillä pikkupaikkakunnalla ei mikään pysy salassa jos auto nähdään parkkipaikalla rupeaa huhut heti kiertämään. Km alkoi pienellä pinkillä vuodolla, iltaa kohden kramppasi kunnolla vatsa ja selkä. Seuraavana päivänä tulikin jo punaista verta ja haisi jotenkin jännälle, epänormaalille. Vasta toisena aamuna tuli alkio ulos pussissaan, oli aika iso. Puolen kämmenen kokoinen möykky. Ihan samanlainen mitä googlettamalla kuvia löytyy aiheesta. Itkin varmaan kaksi päivää. Töissä yritin esittää normaalia vaikka joka paikkaan koski. Annetaan nyt vuotaa kunnolla loppuun ja meen sitten tarkastukseen pääsiäisen jälkeen. Ei tässä enää mitään hätää ole vaikka ihan ontto olo onkin. Toivottavasti muilla on tarrasukat tiukasti kiinni!
 
Onnea uusille plussanneille :love: ja pahoittelut kaikille ketjusta poistuneille :cry: Kyllähän sen tietää, miten yleisiä keskenmenot on mutta onhan se hirveän surullista aina kun niin käy. Itsekin sitä pelkään joka päivä, toivon huomisen ultran tuovan hyviä uutisia sen huolen suhteen. Jospa sitten uskaltaisi vähän rentoutua. Toisaalta, meillä oli tammikuussa keskeytynyt keskenmeno 16 viikolla niin eipä se oma mieli varmaan tuonkaan ajan lähestyessä tule olemaan kovin rauhallinen... No, päivä kerrallaan:)
 
Hei!

Hyppään keskusteluihin mukaan! Täällä odotetaan 2. lasta, la. 22.12, nyt menossa vasta 4+4 siis.
Mulla takana tammikuussa keskenmeno rv 9, joten ihan vielä ei osaa niin rennosti ottaa, mutta kuten @Pompulam sanoi, päivä kerrallaan...

@WishingUponAStar Olen ainakin ymmärtänyt, että nimenomaan ruskea vuoto ei ole niinkään pahasta. Ja oma keskenmeno ainakin oli pelkästään punaista, tuoretta verta. Toivottavasti huolesi on turha ja vuoto ei ole mitään vakavaa.

Voimia teille keskenmenon keskelle @Kiiskinen ja @Karvakorvat :(
 
@WishingUponAStar
Itselläni oli edellisessä raskaudessa pyyhkiessä hieman ruskeaa vuotoa n rv 6+0-7+0 ja ultrassa kaikki hyvin 6+3. Seuraavassa ultrassa rv 10+3 todettiin kehityksen loppuneen arviolta rv 6+5.

Useimmiten kuitenkin ihan normaalia eikä merkki mistään huonosta. Toivotaan että näin sinullakin :)
 
Muistakaa, että jos on ruskeaa niukkaa vuotoa ja vähänkin kovempia vatsakipuja, olkaa yhteydessä tk tai päivystys. Nimittäin kohdun ulkosen oireita myös. Mutta pelkkä rusehtava vuoto ei tosiaan välttämättä mitään merkkaa, mutta mielummin hakeutuu "turhaan" näytille. Eilen lääkärikin sanoi, kun ei voi aivan 100% poissulkea multa kohdun ulkoista, että jos alkaa ilmaantumaan varsinkin toispuoleisia kipuja, käyn heti näytillä jos vähänki mietityttää.
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Mut voi poistaa listalta. Tänään käyty ultrassa ja tuulimuna. Olen aivan rikki:cry: kaikkea hyvää teille ja toivottavasti ei tule enempää huonoja uutisia kenellekään.

Myöskin fb ryhmään haluavien kannattaa laittaa ennemmin viestiä @PiKKuiNeN- koska mä poistun siitäkin ryhmästä. Älkää siis enää laittako mulle.
 

Yhteistyössä