Joulukuiset 2019

Heippa!
Ajattelin laittaa faceryhmän kasaan, johka 1.ultran jälkeen haluavat pääsisivät (toki toivon että kaikki menee itselläkin hyvin mielellään loppuun asti).
Olisko kiinnostuneita? :)
Olisin kiinnostunut :)

Varasin nyt varhaisultran 13.5., silloin olisi noin 8+0. Meillä häät 11.pvä enkä halua mahdollisia huonoja uutisia ennen sitä.
 
Minäkin voisin uskaltaa tänne liittyä. Perjantaina testattu plussa, tänään rv 4+1 ja la 28.12.2019, jos kaikki hyvin menee. Mielellään minäkin tulen faceryhmään mukaan, mutta en vielä sillä haluan odottaa ekaan ultraan ja en myöskään halua vielä paljastua, jos sattuukin oleen tuttuja, sillä voin vannoa että kukaan ei osaa odottaa tätä uutista...
37v tuli just mittarin ja lapset piti todellakin olla ”tehty”. Kuopus on jo 5v ja kaikki tavarat hävitetty. Mutta niin se vauvakuume vaan hiipi taas ja ihmetykseksi sain miehenkin ylipuhuttua :ROFLMAO: Kierukka poistettiin joulukuussa ja kierrolla 4 tärppäs. Kotoa löytyy neljä lasta, vuosimallia 05, 07, 11 ja 13. Hieman jännittää tuo teininkin suhtautuminen... samoin töitten puolesta... Työni on semmoista, että siihen ei oikein sijaisia voi ottaa, reissua on jonkin verran, joten arki on tähänkin asti ollut melkoista palapeliä kahden reissaavan aikuisen ja neljän harrastavan lapsen kanssa... Mutta ei kai aina kaikessa tarvi olla järkeä?;)

Oloista... Siis oikeesti, voiko huono olo alkaa jo 3+6? Oon nyt kolmatta päivää ollut ihan raato väsymyksestä, oksettaa, muutaman kerran jo oksentanut ja kaks päivää ihan jäätävä pääkipu! Mulla on jokaisen kohdalla ollut raju raskauspahoinvointi, mutta ne on alkanut vasta pari viikkoa myöhemmin noin rv 6...
 
Minäkin voisin uskaltaa tänne liittyä. Perjantaina testattu plussa, tänään rv 4+1 ja la 28.12.2019, jos kaikki hyvin menee. Mielellään minäkin tulen faceryhmään mukaan, mutta en vielä sillä haluan odottaa ekaan ultraan ja en myöskään halua vielä paljastua, jos sattuukin oleen tuttuja, sillä voin vannoa että kukaan ei osaa odottaa tätä uutista...
37v tuli just mittarin ja lapset piti todellakin olla ”tehty”. Kuopus on jo 5v ja kaikki tavarat hävitetty. Mutta niin se vauvakuume vaan hiipi taas ja ihmetykseksi sain miehenkin ylipuhuttua :ROFLMAO: Kierukka poistettiin joulukuussa ja kierrolla 4 tärppäs. Kotoa löytyy neljä lasta, vuosimallia 05, 07, 11 ja 13. Hieman jännittää tuo teininkin suhtautuminen... samoin töitten puolesta... Työni on semmoista, että siihen ei oikein sijaisia voi ottaa, reissua on jonkin verran, joten arki on tähänkin asti ollut melkoista palapeliä kahden reissaavan aikuisen ja neljän harrastavan lapsen kanssa... Mutta ei kai aina kaikessa tarvi olla järkeä?;)

Oloista... Siis oikeesti, voiko huono olo alkaa jo 3+6? Oon nyt kolmatta päivää ollut ihan raato väsymyksestä, oksettaa, muutaman kerran jo oksentanut ja kaks päivää ihan jäätävä pääkipu! Mulla on jokaisen kohdalla ollut raju raskauspahoinvointi, mutta ne on alkanut vasta pari viikkoa myöhemmin noin rv 6...
Voi alkaa:sick::confused: mulla alko jo kasvukivut nyt iha sillee hyvis ajoi... osa on jo liitoskipua.. kissan oksennus ulos sai mut yökkii:sick: pahaolo vaivaa lähinnä sillo ku ei tuu syötyy tarpeeks usein.. hajuherkkyyskin tuli jo:eek::sick:
 
Hellou. Voisin avata suuni täälläkin. Long story short: esikoinen työn alla, yritys alkoi 11/18, plussasin 12/18, kkm todettiin ja tyhjennettiin 02/19. Hiljanen kierto ja yhdet menkat välissä. Seuraavan kierron ovis tikutettu ja hyödynnetty tehokkaasti, tuloksena plussa. Nyt mennään rv4+3 ( kun näköjään vuorokaus vaihtu jo) oviksesta lukien, ovisplussa tuli kp19 joten lasken ite tässä kohtaa ennemmin siitä kun menkoista, eroa ois vähintään 5 päivää. Ultrassa sitten selviää tarkemmin, varaillaan VU rv7-8 tienoille. LA menkoista 22.12. ja oviksesta 27.12.

Mieluusti liityn faceryhmään, kun on ultralla saatu varmuus asiaan. Ehkä venailisin jopa nt-ultran yli. Kkm kalvaa mieltä, enkä halua raskautta paljastaa ennenkuin ollaan turvallisemmilla viikoilla. Ryhmissä voi vaik tulla tuttuja vastaan. :X3: @lucille palataan siis asiaan myöhemmin.
 
Moi!

Täällä ollaan myös plussattu perjantaina. Olenkohan viimeinen plussaaja tälle vuodelle. Viiva vahvistuu päivä päivältä mutta jännittää toki kovasti miten tässä käy. En siis intoile vielä. Nyt mennään rv 3+6 - rv 4-1 eri laskureiden mukaan. La 30.12-1.1.2020. Liittyisin mielelläni myös fb-ryhmään vu:n jälkeen jos sinnekään asti ehdin. peukut ja varpaat pystyyn itse kullekin että kaikki menis hyvin. Palaan @lucille hieman myöhemmin asiaan mikäli vielä ajankohtaista.
 
Mukavaa, että löytyy kiinnostuneita :)

Mä oon ite viel kahen vaiheilla että meenkö varhaisultraan vai en. Toisaalta kiinnostais kyllä, kun lääkäri ultras munasarjat ennen ovista, niin hän muuttui niin hilpeäksi kun näki että molemmissa kypsymässä 1-2 munasolua:ROFLMAO: sit alkoikin jo puhumaan kaksosraskaudesta, että mitä siinä pitää sitten ottaa huomioon heti alkuun :LOL: et onko tulossa enemmän ku yks:giggle:
Mutta veikkaan, että jätän tämän jännityksen nt-ultraan:)

Ryhmästä sen verran, että sitten kun teillä on ultra ollut, niin laittakaa mulle viestiä tulemaan, jossa kerrotte vaikka nimenne, niin tiedän hyväksyä sitten ensisijaisena teidät ryhmään :) laitan ryhmän jossain vaiheessa näkyväksi (kuitenkin niin ettei kaverinne nää että olette liittyneet), jotta löydätte sen ja voitte laittaa liittymispyynnön ja sitten jossain vaiheessa salaiseksi :)
 
Mukavaa, että löytyy kiinnostuneita :)

Mä oon ite viel kahen vaiheilla että meenkö varhaisultraan vai en. Toisaalta kiinnostais kyllä, kun lääkäri ultras munasarjat ennen ovista, niin hän muuttui niin hilpeäksi kun näki että molemmissa kypsymässä 1-2 munasolua:ROFLMAO: sit alkoikin jo puhumaan kaksosraskaudesta, että mitä siinä pitää sitten ottaa huomioon heti alkuun :LOL: et onko tulossa enemmän ku yks:giggle:
Mutta veikkaan, että jätän tämän jännityksen nt-ultraan:)

Ryhmästä sen verran, että sitten kun teillä on ultra ollut, niin laittakaa mulle viestiä tulemaan, jossa kerrotte vaikka nimenne, niin tiedän hyväksyä sitten ensisijaisena teidät ryhmään :) laitan ryhmän jossain vaiheessa näkyväksi (kuitenkin niin ettei kaverinne nää että olette liittyneet), jotta löydätte sen ja voitte laittaa liittymispyynnön ja sitten jossain vaiheessa salaiseksi :)
Ite mietin tota vuta jos siihe satsais.. eka uä menee muuten kesäkuun puoleen väliin noin(ihan liian pitkä aika).
 
Hei vaan kaikille :)
Nyt minäkin tänne uskaltaudun, kun Clearbluen digitaalinen testi näytti plussaa. Minun ihkaensimmäiset kaksi viivaa sain pitkäperjantaina, eli esikoista odotellaan. :love:
Menkkojen mukaan laskettuaika olisi 26.12.2019 eli tänään on 4+5. Yritys aloitettiin viime vuoden puolella ja 8. kierrolla viimein tärppäsi.
Fb-ryhmä kiinnostaa myös minua, mutta vasta ultran jälkeen. En uskalla täysin riemuita, ennen kuin ollaan turvallisilla vesillä. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: topis
Hei vaan kaikille :)
Nyt minäkin tänne uskaltaudun, kun Clearbluen digitaalinen testi näytti plussaa. Minun ihkaensimmäiset kaksi viivaa sain pitkäperjantaina, eli esikoista odotellaan. :love:
Menkkojen mukaan laskettuaika olisi 26.12.2019 eli tänään on 4+5. Yritys aloitettiin viime vuoden puolella ja 8. kierrolla viimein tärppäsi.
Fb-ryhmä kiinnostaa myös minua, mutta vasta ultran jälkeen. En uskalla täysin riemuita, ennen kuin ollaan turvallisilla vesillä. :geek:
Mennään sitten samoissa:love: mulla sama LA:love:
 
Onko tääl porukalla ollu tähän mennessä mimmosia oireita ja tuntemuksia? :)

Mulla pahoinvointi lisääntyny, makeeta en voi syödä koska pahoinvointi yltyy:sick: mutta suolasia kyllä! Lisäks koko ajan nälkä! :LOL:
Repäisykipuja alkanut tuntumaan enemmän ja nippailuja.

Neuvolaan ajattelin myös soitella tällä viikolla, niin on sekin sit alta pois.
Voi kun tää aika tästä menis vauhdilla, että pääsis ultraan näkemään että kaikki on hyvin:love::LOL:
 
Onko tääl porukalla ollu tähän mennessä mimmosia oireita ja tuntemuksia? :)

Mulla pahoinvointi lisääntyny, makeeta en voi syödä koska pahoinvointi yltyy:sick: mutta suolasia kyllä! Lisäks koko ajan nälkä! :LOL:
Repäisykipuja alkanut tuntumaan enemmän ja nippailuja.

Neuvolaan ajattelin myös soitella tällä viikolla, niin on sekin sit alta pois.
Voi kun tää aika tästä menis vauhdilla, että pääsis ultraan näkemään että kaikki on hyvin:love::LOL:
Iievää pahoinvointia,nälkä useesti,jano,paleltaa,kuuma,hengästyy,tissit aavistuksen arat,erinäisiä kipuiluja/nippailuja tuol alhaalla,jumalaton väsy... mä varasin neukun viime viikolla jo kun oli ainut hetki kun sai rauhas soittaa.. toukokuun lopulle meni...
 
Iievää pahoinvointia,nälkä useesti,jano,paleltaa,kuuma,hengästyy,tissit aavistuksen arat,erinäisiä kipuiluja/nippailuja tuol alhaalla,jumalaton väsy... mä varasin neukun viime viikolla jo kun oli ainut hetki kun sai rauhas soittaa.. toukokuun lopulle meni...
Listasitkin kaikki oireet mitä minultakin tällä hetkellä löytyy (y) tänään meinasi ekaa kertaa jäädä aamukahvi juomatta kun rupesi kovasti ällöttämään.
 
  • Tykkää
Reactions: hitvetti
Huomenta!!

Mä varmistelin ekan digin tänä aamuna ja kyllä se väitti että raskaana ollaan. Jotenkin nyt sen uskoo paremmin kun ei tartte viivoja tihrustella.

Mä tiesin kyllä lähes heti että nyt saattoi tärpätä, koska oli niin outoja nippailuja vasemmalla alavatsalla ja rinnat epänormaalin kipeät jo hyvin nopeasti ovulaation jälkeen. Muita oireita on lievää menkkakipua silloin tällöin mutta muuten jotenkin tosi hyvä olo (toistaiseksi). Ehkä myös lievää sisäistä kutinaa vatsassa. Sitä en osaa tarkemmin kuvailla. Rinnat edelleen turpeat ja kipeät.

Sen verran itsestäni kun en aiemmin kertonut, että olen siis jo 38 ja mies vähän vanhempi. Olisi eka lapsi meille kummallekin. Kaikki siis uutta ja pelottavaa. Ehkäisy jätettiin lokakuussa pois, mutta ovulaatiota aloin tikuttaa vasta helmikuussa ja onneksi aloin.
Tämä tulee myöhemmin pommina kavereille ja töissä. En usko että kukaan olettaa minun enää tähän ryhtyvän. Muutama kaveri ja äiti tietää että yritystä on ollut.

Minkälaista liikuntaa meinaatte harrastaa? Mua vähän jännittää jumpissa käyminen että onkohan se liian rankkaa ja siellä alkava mahakin paljastuu sitten melko nopsaa. Juosta ei tee yhtään mieli tällä vatsaololla. Pilates ja jooga pysyy kyllä mukana koska ne rentouttaa. Antakaa ensikertalaiselle muita vinkkejä hyvistä raskausajan liikuntamuodoista. Kiitän jo etukäteen.

Milloinkohan sitä uskaltaisi neuvolaan soitella...
 
@lucille Närästys alkanut taas. Renniet kulkee mukana koska lääkettä on saatava heti kun närästys iskee, muuten tuloksena on hirvee puristava tunne joka ei meinaa helliittää.. Vielä onneks satunnaista tuo närästys.
Muuten ei sit ookkaan juuri mitään. Kohdunseudulla tuntemuksia iltaisin ja repäisykipuja niistäessä ja yskiessä. Tätä kirjottaessa aloin oikeen tutkimaan ni on nuo tissitkin näköjään arat jo. Saa nähä kauan mahtuu omat liivit päälle. :X3:

Just tuon vähäoireisuuden takia oon testannu usein. Oli vissiin seittemäs testi tuo tänpäivänen. :whistle: Apteq 10iu/ml antoi leffaviivat. Ehkä uskallan soittaa neuvolaan vaikka heti tänään. :ROFLMAO:

Ainiin! Lisätääs vielä että uusille tervetuloa! :)

Kassu ja Pulla rv 4+4
 
Tervetuloa uusille!

Tänään onkin ollut ihan hyvä olo, mutta juuri nyt kun lapset kotoutui kouluista ja ruokaa pitää keittää, iski väsy

Eilen oli jomotuskipua alavatsalla, ja en oikein mitään saanut aikaiseksi, hassua ajatella että vauva on jo pavun kokoinen
Muutenkin luulen että menee nopsaan tämä odotus kun tuo 1vee murunen on tässä

Imetystä mietin että varmaan alan vähentää pikkuhiljaa.. poikakin ollut nyt tyytyväinen siihen ettei aina pääse rinnalle vaan hörpätään pillipullosta välillä.

Fb-ryhmään mahtuu vielä muutamia, kiva porukka sinne muotoutuu
Mulle liittymispyyntöviestiä voi siis laittaa
 
Onko tääl porukalla ollu tähän mennessä mimmosia oireita ja tuntemuksia? :)

Mulla pahoinvointi lisääntyny, makeeta en voi syödä koska pahoinvointi yltyy:sick: mutta suolasia kyllä! Lisäks koko ajan nälkä! :LOL:
Repäisykipuja alkanut tuntumaan enemmän ja nippailuja.

Neuvolaan ajattelin myös soitella tällä viikolla, niin on sekin sit alta pois.
Voi kun tää aika tästä menis vauhdilla, että pääsis ultraan näkemään että kaikki on hyvin:love::LOL:
Vaikka seurailen oloani hyvin tarkkaan, niin melko oireetonta on tällä hetkellä o_O ehkä vessassa juoksuttaa tavallista enemmän ja menkkamaista juilintaa sillon tällön. Ei varsinaista pahoinvointia, mutta palan tunnetta kurkussa välillä syönnin jälkeen.

Tilasin netistä vielä viikkonäytöllisen testin, jos vaikka sen jälkeen ”uskaltaisi” varata neuvola-ajan. :D
 
Hei!

Minäkin ilmoittelen itseni tänne. Laskurin mukaan la olisi 21.12. Ihanaa, joulunlapsi! perheessämme on myös tyttö 7/16.
Ehdittiin käydä jo kaikki kokeet läpi kun raskautta ei kuulunut ja verikokeen mukaan en ovuloinut viime kierrossa. Siksi en hätiköinyt testin kanssa kun en odottanut raskautta kun ei ollut ovistakaan kuulemma. Eilen sitten tein testin ja tänään soitin naistenklinikalle, ensi viikolla pääsen varhaisultraan.
Liittyisin mielellään fb-ryhmään heti varhaisultran jälkeen.
 
Liityn uutena joukkoon LA 31.12. Joten siinä ja siinä meneekö joulukuiseksi. :)
Ikää 41v ja kolmas kyseessä. En uskalla hirveesti tosin vielä olla niin iloinen kun edellinen tuulimuna ja nyt yritän saada ja odottaa varhaisultraa, että näkisi, onko siellä jotain oikeasti tällä kertaa :) mutta merkit on paremmat... Testi näytti plussaa vahvasti jo ennen oletettua kp 1. Ja lämmöt koholla, vähän väsyttänyt enemmän yms päiväunet melkein pakolliset ollut muutaman päivän. Mutta muutoin varsin energinen olo!
 
Minä oon kans tehnyt jo useamman testin, sillä jotenkin tätä ei meinaa uskoa todeksi, vaikka oireita todellakin on! Vaikka sunnuntaina tein digin, niin silti liuskatestit ei ihan hirveen tummia viivoja oo näyttänyt, niin koko ajan kauhistuttaa. Onneksi eilen oli jo lähes tasavahvuiset. Aikaisemmista raskauksista oon kyllä kerrasta uskonut, mutta nyt jotenkin testit polttelu kaapissa, niin samahan ne on loppuun käyttää :ROFLMAO:
Täällä kuvottaa, rauta maistuu suussa, oksentanut kerran. Jäätävä väsynyt ja nännit hirveen arat. Viikonloppuna oli kaks päivää kestänyt migreeni (ollut joka kerta ihan alussa, toinen tulee synnytyksen jälkeen). Nyt alaselkä on niiiiiin jumissa, että en tiedä johtuuko maanantain monen tunnin haravoinnista vai mistä, mutta tosi raihnainen oon :ROFLMAO:
Eilen oli lääkäri ihan muissa asioissa kun olin viime viikolla verikokeissa. Verenpainetta lukuunottamatta kaikki arvot oli kuulemma loistokunnossa. Lääkärin sanoja lainaten: Sinulla on ihanne terveystilanne raskautta varten ja saat olla todella onnellinen, että raskautuminen kävi noin nopeaa tuossa iässä. Niin olen, voi kunpa tämä pikkuinen pysyisi matkassa :love:

Minttu-82 4+4 :love:
 

Yhteistyössä