***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Hyvää viikonalkua kaikille! :flower:
Täällä on viikonloppu huilailtu ja huomasi heti olossa. Supistuksia ei ole tullut perjantain jälkeen ja vauvelin liikkeetkin alkoi lopulta tuntumaan :heart: Nyt sit tän päivää kattelen töissä et mihin suuntaan tää vointi taas menee, huomenna onneks neuvola niin voi sit siellä valittaa. Ei kyllä haittais yhtään jos laittasivat huilaamaan.. :whistle:

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta!

Nyt töiden pariin..

-Martta 23+4-
 
Tervetuloa uusille :)

Lemmikeistä: meillä on koira, mutta mulla ei ole kyllä raskausaikanakaan ollut mitään allergiaoireita. En ole kovin huolestunut siitä, että vauvalla olisi allergia, koska mulla ja miehellä ei kummallakaan ole mitään allergioita. Ja muistaakseni on ihan tutkittukin juttu, että lemmikki perheessä vähentää lapsen allergioita. Ja jos jotain tulee niin murehditaan sitä sitten.

Vauvakirjoista: ostin ihanan Nalle Puh -vauvakirjan, sellasen "vanhan ajan" Pooh -kirjan. Isovanhemmat sai molemmat Muumi -vauvakirjat isovanhemmille, niissä ei juurikaan valinnanvaraa ollut.

Omaa oloa: pitkä viikonloppu mökkeilyä on takana ja mielellään olis jatkanutkin vielä lomailua. Saunominen + uiminen aiheutti välillä hassuja tuntemuksia tuonne alas, ehkä jotain supistuksen tyyppisiä (mäkään en oikeastaan tiedä, miltä sen supparin "kuuluis" tuntua). Ja ylenpalttinen syöminen alkoi närästää aika hillittömästi eilen illalla, vaikkei mua juurikaan koskaan närästä, onneksi.

Ihana kun olette saaneet jo äippäpakkauksia, pitää itsekin nyt tehdä ryhtiliike ja täyttää ne paprut.

Hampiainen 24+5
 
Mamadreamille ja Ennulle onnea ultrakuulumisista!

Ja uusille tervetuloa mukaan!

Täällä on viime aikoina potkut ja liikkeet koventuneet selvästi ja nyt on jatkuvasti bileet vatsassa. Toukka on myös selvästi keksinyt, että alaspäin potkimalla saa äippään liikettä :kieh: Hassua, että vielä pari viikkoa sitten tuskailin liikkeiden vähyyttä...

Ja nyt iski se raskausdementia tännekin :whistle: Kaupoille lähtiessä ajauduin kyllä katselemaan mammavaatteita ja unohdin sitten kokonaan sen, mitä lähdin hakemaan. Töistä puhumattakaan! Taitaa iskeä pesänrakennusvietti päälle kun ei millään malttaisi töissä istua.

Azalea: mulla tuli noita ruoanjälkeisiä vatsakipuja pallean suunnalle alkuraskaudessa. Jossain vaiheessa yhdistin ne lihasrasitukseen, eli meni pois, kun hiukan löysäsin tahtia.

neitoperho & toukka 21+3
 
Pikakirjoitus tänne ennen töihin lähtöä :)
Ollut puhetta noista allergia jutuista,itellä on oireet pahentuneet. Sairastan astmaa ja oon allerginen kissoille,koirille sun muille,ennen oon pystyny olemaan niiden kanssa lääkkeiden avulla,mutta kun palasin 4viikon lomalta töihin(siellä on kissa) niin heti kun sinne menee alkaa aivastuttaa ja nokka vuotaa,sanoinkin viime viikolla pomolle asiasta,täytyy kattoo mihin suuntaan tää menee,sinällään outoa että oon syönyt jo monta kk allergialääkkeitä+astmalääkkeet koko ajan,ja lomallakin satunnaisesti näin meidän omia "sijoituskissoja".
ite en oo viel hommaillu mitään isyyspakkausta/muutakaan,laiskottanu on ja ei oo kaupoille jaksanut lähteä,mielessä kyllä ollut että pitäisi oloja rustata johonkin :)
Tuosta allergiasta vielä,että meidän ekalla muksulla ei oo mitään allergioita,vaikka ittellä pilvin pimein,sai kyllä 3viikkoisena mummolassa "siedätyshoitoa" koirista ja kissoista joten josko sillä asialla olis merkitystä,en tiedä.
Ja nytten sinne töihin :)
hara 21+3
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Tervetuloa myöskin uusille, joita en ole vielä ehtinyt tervetulleeksi toivottaa! Kivaa, kun joukko kasvaa! :)

Mulla on myös ollut ylävatsakipua, tosin nyt kun mietin, niin moneen päivään ei taas oo ollut. Lähinnä tosin tuntunut kumartuessa oikealla puolella, joskus harvoin vasemmalla. En ole jaksanut stressata siitä, kun luultavasti siellä vaan jotkut sisäelimet survoutuu kumartuessa huonoon asentoon.

Ihanaa martta, että voit jo paremmin!

Tsemppiä teille kaikille, jotka kärvistelette painontunteiden ja pehmenneiden kohdunsuiden kanssa! :hug:

Jos nyt jaksaisi vielä siitä parvorokosta jankata, niin sain tänään saikkua siihen asti kunnes tulokset selviävät! Ei saikulla oleminenkaan mitään herkkua ole, nopeammin päivät kuluisivat varmaan töissä, mutta parempi näinkin kun altistuttaa itsensä tolle parvolle. Terveydenhoitaja ja lääkäri, joiden kanssa asiasta puhuin, olivat muutenkin sitä mieltä, että turha yhtään stressata itseään siirtymällä edestakaisin ties missä päiväkodeissa ja työtehtävissä. Nyt vaan lepoa ja syvään hengittelyä kunnes tulokset tulevat. Kovasti toivon, että mulla ne vasta-aineet olisi, niin voisin omiin työtehtäviini palata. Muutoin pomon kanssa jo juttelinkin, että siirtää mut sit kokonaan toisaalle töihin kunnes parvo tuolla meidän työpaikalla helpottaa.
Nyt on helpottunut olo, tostakin saikun saamisestakin otin paineita koko viikonlopun. Mutta kyllä tää tästä!
Ja poju potkii ja pyörii päivittäin, mikäs sen ihanampaa. :heart:

mamadread ja ihme 20+3
 
martta09 Mukava kuulla, että sulla on parempi olo! Huomenna sit neuvolassa kerrot tuntemukset.

Launuli Tervetuloa mukaan! :flower:

Metsätähtönen Tuossa vauvakirjassa on raskausajalle muutama kohta esim. Miltä vanhemmistani tuntui odotusaikana? Kumpaa odotettiin? Oliko äidillä tai isällä aavistus sukupuolesta? Odotusajan himot ja kummallisuudet. Miten odotus sujui? Mitä valmisteluja kotiin tehtiin? Millä nimellä minua kutsuttiin?

Taidankin nyt alkaa täyttelemään tuota kirjaa.

Taisin sekoilla raskausviikoissa edellisellä kirjoituskerralla. Olin kait viikon myöhässä...

Mandy ja pallero 21+3
 
Moi tytöt :wave:

Mulla on kans paikat alkunu pehmenemään (koitan itse) ja tuntu ku ois toi ulkosuukin ollu hiukan auki mut tilanne on ollu sama jo kuutisen viikkoa. Nyt varsinkin oikea lonkka ja pakara vihloo tosi kovin, meinas tänäänkin lähteä jalka alta kun kannoin tota pikkukakkosta kantokopassa. Tää paketti painaa 16,1kg (punnitsin neuvolassa). Luulin et ois ollu yhteensä enemmän ku tuntuu NIIN painavalta. Huh. :D
Eka jalkakramppi tuli viimeyönä ja pariyötän sitten vaivasivat levottomat jalat, hyvästi yöunet :/ Ja sit toi repeämä mikä tuli viimesynnytyksessä on niin kipeä et verta tulee pyyhkiessä... mut jos jotainn positiivista täytyy löytää, niin ei ainakaan vielä pissa lirahtele vaikka aivastan tai ponnistan.

Tämän päivän neuvolan kuulumisia:
Pissa puhdas
RR 100/60
Paino 59,7kg (lähtöpaino 59kg)
SF-mitta 19,5 keskikäyrällä mennään..
Sydänäänet oli kans hyvät jotain 140-155

RV 22+3
 
cisu jos sun lista on kauheen pitkä niin laita ihmeessä tänneki jotain ideoita siihen isyyspakkaukseen =)

metsis kyl mä ainaki vieläki kiehahtelen aina välillä kiukuspäissäni =) ehkä ne on vähän vähentyny mut ei ainakaan yhtään helpompia. Musta on myös tullu hirvee itkupilli =( Varsinki jos joku jollain tavalla vihjasee tai antaa ymmärtää että olen pullea, eli siis lihonu ihan liikaa niin saman tien tulee itku. Tuo paino on kyl aina ollu tosi arka paikka =(

Tervetuloa uudet :wave: Kivaa kun vieläkin joukko kasvaa =)

Mä kans tahtoisin ton Koiraväen vauvakirjan =) Tutkiskelin sitä joku aika sitten. Vois vaikka käydä ostaan jo sellasen, hih =)

Mulla on kans ollu jotain ylävatsakipuja muutamia viikkoja sitten. Ja sit mahaan ei yksinkertasesti mahdu saman verran ruokaa ku ennen. Jos syö liikaa ni sit närästää ja ku kumartuu ni ruoka lähtee pyrkiin ylöspäin, yök!! Ja närästääki huomattavasti enemmän ku viel pari viikkoa sitten. Ihan sama mitä syö.

Laitetaas tänneki päivitystä masusta =)



fanttomi & 22+4
 
Mukavaa maanantaita kaikille!
Ja tervetuloa uusille, meitähän rupeaa aikamoinen pino jo olemaan :)

Tänään oli neuvola+lääkäri, ja kaikki hyvin. Painoa tullut koko aikana nelisen kiloa, tosi kiva ettei enempää, itse ressaan tuosta painosta että paljonko sitä kertyy, mikään kukkakeppi kun en alunalkaenkaan ole. Verenpaineet ja hemoglobiini hyvät, toivottavasti jatkuu myös samoin, eka raskaudessa loppua kohti rupes heittelemään molemmat sinne tänne.
Oli vähän hissukka lääkäritäti, oikeen juuta eikä jaata mihinkään sanonut, kun kyselin onko esim vinkkejä selkäongelmiin. Mulla on nikamaväleissä kulumaa alaselässä, iskiasta, ja notkoselkäinenkin oon. Niin on ruvennut selkäkipuja olemaan, mutta aika hyvin saan pidettyä ne kurissa kun vaan joka päivä venyttelen, muistaa pitää ryhdin kuosissa ja hierojalla oon ruvennut käymään. Hieroja sanoikin että tosi juntturassa on mun alaselkä.

Vauvan liikkeet tuntuu kyllä nykään päivittäin ja aika topakoita rupeaa potkut olemaan. Kovasti jotain kuperkeikkaa tai jumppaa tuntuu pitävän, mökeltää joka suunnalla. Oon joka päivä lauleskellut muutamaa samaa laulua pikkuiselle, niin kyllä tuntuu jo jotekin ne tunnistavan biisit, koska aina alkaa pieni mökellys. Hassua :heart:

Miten olette muut liikuntaa harrastaneet tässä vaiheessa? Itse kolmisen kertaa viikossa käyn salilla heilumassa, ja muutaman pyörälenkin koitan viikottain myös tehdä. Miehen kanssa on iltaisin vielä pieni kävely käyty hipsuttelemassa. Toivottavasti aktiivisesti kun liikun, niin olisi siitä apua myös tuohon selkävaivaan, ettei ihan mahottomaksi äityisi.

Vakuutuksista on ollut puhetta, itse pistin Tapiolaan menemään varaushakemuksen. Siellä on ehkä hintavampi vakuutus, mutta esikoisella todennut sen niin mutkattomaksi, netin kautta voi nykyään korvauksetkin hakea ja parissa päivässä tulevat. Esikoisellahan (8v.) on synnynnäinen sydänvika, ja ekana vuonna tuo vakuutus oli kyllä korvaamaton apu, kaikki lääkkeet ja sairaalassaolot kattoi. Ja jos vielä tulevaisuudessa jotain tulee niin on helpottavaa tietää että on kattava vakuutus. Ja tuosta syystä ehdottomasti suosittelen odotusaikana jo vakuutuksen ottamaan, kun kattaa tosiaan sitten synnynnäisetkin viat.

Tarvikkeista, meillä on jo hankittuna paljolti kaikkea. Vaunut löytyy, emmaljungan city crossit, todella loistavan kompaktit, kätevät, kevyet ja muutekin ihanat, käytettynä ostin ja tosi edullisesti kattavan paketin sain. Turvakaukalo ja matkarattaat löytyy, ostin ne ystävältä, myös hoitoalustaa, ammetta ym saadaan siltä suunnalta.
Pinnasänky tuottaa vähän probleemaa, meillä kun on tosi pieni makkari niin pitäis löytää ovennurkan "koloon" sopiva sänky. Ollaan päädytty siihen että ostetaan käytetty pinnasänky edullisesti ja mies sitten lyhentää sen 100cm pituiseksi niin on passeli sitten :)
Vaatetta oon nyt uskaltanu kirppareilta ostella jos on jotain kivaa osunu kohdalle, ja äitini myös kantaa sillointällöin jotain alesta löytynyttä tai muuten vaan jotain mitä oli pakko ostaa kun oli niin ihana :LOL:

Oikein energistä viikkoa kaikille!

Minz + "emilia" 25+4
 
Ihanaa, kelan paperit ja rahalaput täytetty! =) Inhoan sitä hommaa yli kaiken! Jokos teillä on laput menossa kelalle? Onkohan tästä ollut jo puhetta, mutta voiko sen kuuden kuukauden tulojakson ilmoittaa vaikka helmikuusta heinäkuun loppuun, kun enhän voi ilmoittaa tuloja vasta juuri ennen äippälomaa? ymmärsiköhän kukaan.. :saint:

Meillä ei ole tarvikkeita vielä juuri mitään! Vain tuttipulloja(vaikka haluankin imettää), vaatteita yms. Vaunut olen tosin katsonut valmiiksi, samoin kaukalon. Pinnasänky meillä on! :D Tuntuu, että ei kait sitä nyt niin paljon olekaan hankittavaa.. Mutta kyllä sitä kertyy, itkuhälyttimet, imetystyynyt, kantoliinat ja muut sellaiset saa vielä shoppailla!

minime 23+4
 
minime Noi 6kk tulot, riippuu käsittelijästä mikä aikaväli siihen käy. Viime rask. mulle sanottiin et käy 1.1-30.6 vaikka ä-loma alko vast 22.9. Seuraaval käsittelijälle oli asian kans joku ongelma mut kun raivosin aikani puhelimeen niin sain sit sen pv-rahan tolta haluamaltani ajalta. Olin vielä ottanu ton 30.6 jälkeen palkatonta ja olin tosi kärttynen jos se ois vaikuttanu mun päivärahaan.
Meidän äiti on ollut KELAssa töissä ja se sano et periaatteessa jos on ollut vaan kuukauden töissä ennen ä-lomaa voi senkin perusteella laskea tulot. Mutta nämä poikkeustilanteiden selvittelyt voi kestää vähän kauemmin ja voivat vaatia pitkiä hermoja ja sitä että jaksaa jankuttaa samaa asiaa monta kertaa sinne kelaan.

Mä sain tuplattua mun pv-rahan ku en luovuttanut vaan pidin puoleni.
 
Tervetuloa uusille :flower:

Mites muilla on vauvan pituus ja paino ollut suunnilleen rakenneultrassa ja millä viikolla tehty? Mulla oli tuo rakenne uä viikolla 19+5 ja silloin oli vauvan painoarvio 295g ja pituutta ei mitattu :eek:
Viime neuvolakerralla otettiin ekaa kertaa sf-mitta joka oli 24cm, ja viikkoja silloin 23+4. Onkohan tuo niillä käyrillä missä kohti, kun niistä ei maininnut se th mitään...muutenkin aika vähän selitää asioita ja itse ei aina tajua kaikkea kysyä siinä hötäkässä. Pelottaa että tulee hirmu iso vauva ja sitten halkiaa paikat lapaluihin asti =D

fanttomi: Minä myös olen hirveä itkupilli, ihan kaikessa asiassa. Kaverin kanssa käytiin yks päivä kahvilla ja sanoi että onpa sun maha jo valtava niin aloin itkemään. Ja painoa ei ole tullut kuin reilu kaks kiloa koko aikana, viimeksi olin laihtunu jopa kilon, mutta silti alkoi itkettämään ja tuntui että olen vähintään norsun kokoinen :D

Minä en ole vielä katsellut vauvakirjoja, vaikka monesti olen ajatellu lähteä ihan vartavasten kauppaan katselemaan=) Ei vaan oo tullu mentyä. Koiramäen kirja kuulostaa ihanalta, ne on muutenkin suosikkikirjoja ja hoitomuksut tykkää ihan mahdottomasti.

Cisu sanoi tuolla aikaisemmin, että neuvolassa sanottu liikkeiden kohdalla, että riittää jos tunnistaa yhden liikkeen päivässä. Ilmeisesti ovat neuvolakohtaisia nuo neuvot, koska täällä sanottiin, että liikelaskentaa pitää tehdä jos huonosti liikkuu, ja että 5-10 liikettä pitäisi tuntea päivässä yhden tunnin aikana.
Meillä oli siis nyt viikonloppuna kolme hiljaista päivää, perjantaina ja lauantai aamuna tuntui tosi vaimeita liikkeitä, lauantai aamupäistä sunnuntai iltapäivään ei kuulunut yhtään mitään. Soitin tk:seen ja käskivät mennä sinne, kätilö ultrasi ja kaikki oli ok. Vauva kyllä liikehti sellaisen käyrää piirtävän vekottimen mukaan reilusti, mutta itse en tuntenut mitään. Sanoivat että jos ei liikkeitä ala tuntua taas parin päivän aikana kunnolla, niin hyvin herkästi pitäisi mennä takaisin jotta seuraavat tilannetta.
Ei siellä kuulemma mikään ollut huonosti, mutta jostain syystä itseä jäi vaivaamaan tuo että alkavat seuraamaan tilannetta jos ei ala voimakkaammin liikkeet tuntua. Tänään on pieni liikuskellut jonkinverran, mutta hyvin vaimeita on liikkeet, välissä ei tunnu ollenkaan, mutta jos selällään makaa niin näkee kun vatsa kuhmuilee =)
Ja varmasti on neuvot siitäkin kiinni, että kuka neuvoo =)

Jazzy&Morso
 
Hellou!!!

fanttomi Onpas söpö massukka!!! =) Ja mielestäni näytät sutjakkaalta, turhaan vielä hätäilet painonnousun kanssa. Vaikka ymmärrän että paino ja kehonmuutos on arka paikka, niin mullekin (entinen syömishäiriöinen kun olen), ja raskaudessahan kroppa muuttuu niin nopeeseen tahtiin ettei itse pysy välttämättä perässä. Mutta nou hätä, näytät hyvältä! :hug:

Vakuutuksista kyselin aiemmin ja on meilläkin ollut ajankohtaisena pohdittavana mutta näillä näkymin me ei ainakaan ennen syntymää aiota mitään erityistä vauvavakuutusta ottaa. Tapaturma-jutut on sitten erikseen. Vakuutukset ovat joka puolella pirun kalliita vaikka eihän ihmisen arvoa voikaan rahassa mitata mutta silti koemme että pärjäämme tavallisilla julkisilla lekureillakin kun taas vakuutuksen kanssa melkein pitäis aina käydä yksityisellä jotta siitä hyödyn saa. Mutta vi ses...

Jazzy Kävin rakenneultrassa 20+2 ja mä en saanut ainakaan minkäänlaista pituus- tai painoarviota!!!! Vähän kummastelin sitä jälkeenpäin kun muilta rupesi painolukemia tulemaan mutta ilmeisesti tämä on käytäntö meillä täällä tai ainakin sen hetkisellä ultraajalla. Viikko sitten 23+0 oli neuvola ja tuo sf-mitta mitattiin, oli 22cm ja käyrän mukaan ylärajalla. Neuvola-täti sanoi vaan että vielä ei ole oleellinen tuo sf-mitta eikä siitä voi ennustaa vielä mitään. Vasta myöhemmillä viikoilla sitten. Omasta äitiyskortistasi löydät tuon sf-mitta taulukon ja käyrän.
Ja tuosta liikelaskennasta... Eikö tuo saamasi ohje ole tarkoitettu myöhemmille viikoille? Tietääkseni yleinen käytäntö on ettei alle rv 30 tarvitse liikelaskentaa tehdä eikä välttämättä senkään jälkeen. Ja määränä on vissiin se 10 tunnissa.
Eihän tässä vaiheessa mitenkään kaikkia liikkeitä pysty tuntemaan edes kun ne eivät yksinkertaisesti tunnu.
Itse huomasin että vauva liikkuu paljon luultuani enemmän kun neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ja vauva muksi doppleriin enkä niitä kaikkia liikkeitä edes tuntenut. Lisäksi olen huomannut tietyn rytmin milloin vauva enemmän potkii ja välillä tulee hiljaisempia "huilipäiviä". Myöskin makeat juotavat/syötävät herättävät vauvan liikkumaan.
Mutta sen verran kiinnostaa tämä itseäkin että minkälaisia neuvoja muut olette saaneet?!

Cisu 24+0 POKS :heart:
 
Cisu: Niin minäkin olen luullut, että tuo liikelaskenta on myöhäisemmille viikoille tarkoitettu, mutta tällaisen ohjeen itse sain. Ja mulla siis nyt 24+1 eli melkein samoissa ollaan =)
Mutta neuvoja on vissiin niin monia kuin niiden antajiakin, ottaa nuista nyt sitten selvää mikä olis hyvä ohje =)

Jazzy
 
Jazzy Inhottava kun tulee paljon ristiriitoja ja ohjeet eroavat toisistaan. Menee itse entistä epätietoisemmaks kun ei tiedä mitä ohjetta seuraisi. Vähän sama kun googlaisi, ei ole yhtä selkeää ohjetta vaan monien "tietäjien" soppa. Mutta ehkä terve järki ja oma vaisto ohjaa näissä.
 
cisu kiitos, sai kyllä hymyn huulille toi sun kommentti =)

Meillekin ultraaja sano painoarvion ohimennen. Kun siihen käyrään sitä piirusti. Ja tais se ohimennen sanoo siinä kun mittojakin otti. Ja meillä arvio siis 360g viikoilla 20+4. Yläkäyrillä oli.

Mä muistan lukeneeni just jostain et liikelaskentaa kannattaa tehä vasta myöhäsemmillä viikoilla. Koska vauvalla on edelleen hyvin tilaa kohdussa, pyörii ja hyörii ja heittelee kuperkeikkaa niin osa/suurin osa liikkeistä osuu selkäpuolelle, josta liikkeitä ei voi tuntea. Ite en ainakaan oo viel huolissani. Sit vasta jos en koko päivänä tunne yhtäkään liikettä niin yritän illalla saada jollain lailla kaverin kääntymään ja ilmottamaan olemassa olostaan. Ja välillä jopa huomaan ku potkuja tulee et "ai niin, koskakohan se on viimeks potkinu??"

Me taidetaan ottaa If:stä vauvavakuutus, koska se korvaa jo odotusajan ja oli vähän halvempi. Pohjola ei korvaa odotusaikaa. Sen enempää ei jaksettu vakuutuksia vertailla ku noista kahesta, joissa jo ennestään on vakuutuksia.

fanttomi & 22+4
 
Jazzy meillä oli rakenneUÄ rv 20+4 ja painoarvio 347g ja pää-perämitta n. 15cm. Keskikäyrän tuntumassa (hieman sirompi ) sanoi olevan. Meillä kirjattiin kaikki mitat neuvolakorttiin! Kivahan noita on vertailla sitten aikaisempien raskauksien kanssa =)
Sf-mittaa mulla ei ole vielä mitattu, seuraavassa neuvolassa sitten.

En olisi minäkään kyllä vielä huolissani likkeistä tai liikelaskennasta! Vasta tosiaan loppuraskaudessa on ollut meillä tuo sääntö 10 liikettä tunnissa. Enkä ole koskaan kyllä laskeskellut kun vauvelit, rauhallisemmatkin on kuitenkin liikkuneet ihan hyvin. Tästä puhumattakaan, hirveä vilperi!! :whistle:

Supistuksistakaan en huolisi, sehän vain hyvä ettei niitä itse tiedosta =) Kertoo vain siitä että joko niitä ei ole tai ovat niin kivuttomia ettei syytä huoleen ole :heart:
Kyllä ne kivuliaat/inhottavat supistukset sitten tuntee, se pistää kyllä pysähtymään!
Eli olkaa huoleti :hug:

Vauvakirjana meilläkin tuo Mauri Kunnaksen Koiramäki :D Saatiin ystäviltä se taannoin lahjaksi ja oikein mukavan tuntuinen on! Nuilla vanhemmilla onkin sellaiset tavis/perinteiset vauvakirjat. Ja tunnustane tten oo mikään älyttömän aktiivinen kirjan täyttelijä :/

Minunkin mielestä fanttomi sulla on kaunis masu ja kuvassa kyllä hoikalta näytät :heart:
 
Meillä oli rakenneultra viikolla 20+5 ja painoarvio 410g. :whistle: Saapa nähdä minkä kokoinen lapsi sieltä on tulossa... Liikkeitä en tunne kunnolla koska lapsi potkii lähinnä tuonne selkärankaa kohti ja istukkakin on etuseinässä. Aluksi se huolestutti, mutta nyt kun tiedän tuon, niin olen tyytyväinen jos kerran päivässä tuntee liikkeitä. Tai semmonen suositus meille annettiin, ei tarvi monta kertaa päivässä "herätellä" pikkuista tökkimällä. =)
 
Meillä rakenne ultrassa painoarvio oli 389g 21+0...

Työpäivä takana, ja huomaa taas sen väsymyksen määrästä. Osaako kukaan sanoa mistä johtuu/kannattaako hakeutua neuvolaan, sillä mulla on nyt jokaikisen työpäivän aikana tullut alavatsa tosi kipeeksi, tuntuu siltä kuin vatsalihakset olis aivan jumissa, tällöin myös vessassa käyminen sattuu...Nää vatsakivut tulee puolenpäivän jälkeen työpäivinä. Vapaapäivinä näitä ei tule, vatsakivut helpottaa kun pääsee kotiin pitkälleen niin noin 2-3tuntia menee, ja sit ei enään koske...Aika viheliäistä olla loppupäivät töissä...

Tarvikkeista joku kysy, kaks viikkoa sitten meillä oli ainoastaan sänky ja itkuhälytin, nyt on kaikki isommat hankittu, tai en ainakaan keksi, et mitä isompaa tarvis enää ostella. Tietty jotain vaatetta tms.
 
Tesmis, mulla on ihan sama ongelma. Tai ainakin tänään, viime viikko meni töissä hyvin tiistaita lukuun ottamatta. En kyllä osaa auttaa minne ottaa yhteyttä, itse olen vaan syönyt panadolia, se vähän helpottaa. Kun ei kohdunkaulassa ole tapahtunut enää uusia muutoksia yli kuukauteen. Tänään tuli kyllä hankalan kipeäksi, ei ole mennyt ohi vieläkään. Syöthän riittävän usein ja juot tarpeeksi? Mulla ainakin juomattomuus noita lisää.

donter 23+2
 
Donter kyllä mä väittäisin, että juon ja syön riittävän usein, oon päikkärissä töissä, joten jo senkin takia tulee syötyä ja juotua säännöllisesti, huomasin kyllä aiemmin, et jos sattui vatsaan reilu juominen auttoi, mutta nyt sillä ei ole ollut vaikutusta ja ton huomattuani oonkin pyrkinny entisestään juomaan normaalia enemmän ja säännöllisemmin...Erityisen hankalaa on kyyristelyt eteen (esim. sänkyjen petaus) ja istuminen lasten tuoleilla...

25+0
 
Huominen pitää skarpata, vaikka nyt onkin kaikki hyvin, en voi silti olla ajattelematta, että 24.8.10 olisi ollut meidän vauvan la, jos kaikki olisi mennyt hyvin. Tiedän kyllä, ettei sitä kannattais ajatella, mutta minkäs näille ajatuksille voi. Siitä olen onnellinen, että nyt ollaan jo näin pitkällä raskaudessa, itteni tuntien, jos en olis nyt raskaana huominen olisi vielä raskaampi kestää.
 

Yhteistyössä