***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Heippa kaikille!
Olen seuraillut taustalla lähes alusta saakka.. oman plussatestin tein 30.3.. Toinen lapsi olisi tulossa, esikoispoika syntyi 3/09. Tämän masuasukin la on muuttunut jo kertaalleen, tällä hetkellä olis 17.12. mutta saa nähdä muuttuuko vieläkin!
Nt-ultra on tämän viikon perjantaina ja jännitys on korkealla, jostain syystä pelkään koko ajan pahinta... Iso :hug: heille, jotka ovat huonoja uutisia saaneet :'(
Jotta tämä panikointi pikkihiljaa helpottaisi, menin tilaamaan teidän innoittamana kotidopplerin ja tulipa noita bolakorujakin katseltua samalla..

Lyhyesti vielä tiedot: Martta09, la 17.12, PKKS, toinen lapsi ja tyttöolo

Martta 12+3
 
Tervetuloa mukaan odottelemaan Martta! :) Niin kai se taitaa olla, että pahinta pelätään aina kunnes toisin todistetaan. Mutta täytyy vain lohduttautua, että useimmiten kaikki menee hyvin ja useimmiten huolehtiminen on täysin turhaa. Minä paraskin puhuja, kun yhtä kauhulla odotan ensi viikon ultraa...!

Meillä mies on ollut jotenkin vieläkin kultaisempi kuin aikaisemmin. Heti raskaustestin näytettyä plussaa se hyppi innosta koko viikonlopun ja sanoi haluavansa juosta ulos kuuluttamaan kaikille, että "musta tulee isä!" =) Symppis! Viime kuukausien muutto on kyllä rassannut molempia varsinkin kun itse oon kuin "kuraan kuollut kuttu" erästä kirjaa siteeraten :D Eli ei vaan jaksa raivata laatikoita ja sisustaa ja kiertää kaupoissa... Siltä meillä näyttääkin. Ehkä olisi pitänyt muuttaa vasta kesällä, kun raskauden toisella kolmanneksella on kuulemma virtaa vaikka muille jakaa. Mutta onneksi mies on ollut tosi ymmärtäväinen ja hoitanut kotia ja laittanut ruokaa kahden edestä. Eikä olla edes vastanaineita! :heart:

neitoperho & toukka 10+2
 
Heippa kaikille :)

Olen kyllä käynyt lukemassa aina välillä mut voin koko ajan vaan niin huonosti ettei oo jaksanu vaan alkaa kirjottaa. Nyt jo 4 viikkoa oksu lentänyt joka päivä...
Dopplerista, ensin ajattelin hankkia sellasen mut ajattelin pärjätä kuitenkin ilman.
Neuvoloista piti kommentoida, et monella tuntuu olevan kovin usein aikoja. Itsellä oli eka 8+1 ja seuraava on elokuussa kun 22 vkoa tulee täyteen. Välissä on vain ultrat. Josta ensimmäisessä olinkin tänään =) En osallistunu seuloihin ni mulla oli vaan ihan yleinen uä jossa kuitenkin kaikki näytti olevan hyvin, ei rakennevaurioita tms. Ainoa oli et istukka on kohdunsuulla mut todennäkösesti se siitä nousee.

Jaksamisia kaikille joilla on syystä taikka toisesta vaikeeta :heart:

Lolli&Kaapo 12+5
 
Voi kun en oo pitkään aikaan ehtinyt palstaa seuraan. Nyt kahlasin kuiten tämän uuden pinon läpi. Ja menipä siinä aikaa, kovasti on kirjoiteltu... :)

:hug: kaikille sitä tarvitseville.

Mammahousuista: Eilen vielä sovittelin mun normifarkkuja jalkaan. Ovat olleet hetki sitten vielä käytössä nappi ja vetskarikin osin auki, mutta eilen tuntuivat niin ahdistavilta että päätin alkaa etsimään äitiyshousuja useammatkin. Mulla on yhdet ollu jo ehkä viikon ja oon niistä tykännyt, mutta olivat pesussa. Samoin oli pesussa UFFilta toissapäivänä löytämäni äitiysfarkut. Nyt on siis kahdet mammahousut, jee! Ja huuto.netistä päätin vielä huutaa parit lisää, toivottavasti ovat sopivan kokoisia... Ihana pitää mammavaatteita, kun ei mahaa purista! Nyt jänskättää vaan huominen neuvolan lääkärin tapaaminen. Oon aiemmin, ennen raskautta, elänyt suht terveellisesti ja nyt jostain kumman syystä oon antanut mieliteoille vallan (no, masennustakin mulla on hieman -> lohtusyömistä ) . Eikä edes siis oo ollut mitään outoja mielitekoja, vaan ihan herkkumielitekoja. Eli painoani jännitän... tuleekohan siitä jotain sanomista.

Keltakaneli 14+0 poks!
 
Onpa tänne tullut paljon tekstiä!

Tsemppiä parisuhde ongelmista kärsiville ja pahoittelut menetyksen kokeneille...

Täällä oli puhetta miten miehet on töissä ja kotona. Täällä menee niin, että mies on joka neljäs vuorokausi töissä 24tuntia ja vastaavasti sitten taas kolme vuorokautta vapaalla. Ite teen päivätyötä, tämä systeemi sopii meille, nautin kun saan olla kokonaan omissa oloissani joka 4.päivä, vastaavasti tykkään myös kun mies on kotona. Tulisin hulluks,jos molemmat oltais joka ilta kotona :) Vaikka onhan noita harrastusmenoja lisäksi...

Täällä alkoi tänään pahoinvointi, tulen näköjään vähän myöhässä. Koira ei meinannu saada ruokaa, kun otti niin koville ruuan haju :LOL:

14+0
 
mamadread, todella ole onnellinen että miehes aika menee urheiluun eikä juopotteluun... tuolle mun miehelle on jäänyt vähän toi "nuoruusvaihe" päälle... :ashamed: hän ei oo nyt ollenkaan orientoitunut edelleenkään tähän lapsiperhe elämään vaan käy melkeinpä järjetäen kerta viikkoon viihteellä. mikä mun mielestä on ihan liikaa!!! Vuoden oon samasta asiasta sanonut ja ei vaikutusta. Mun edesmennyt ex-mieheni oli päihdeongelmainen ja mä en sen jälkeen oo vaan voinut sietää tota juomista. Ite en juurikaan alkoa ota normaalistikkaan. Ja yhdessä ei me näin pitkän miettimisen jälkeen tehdä juuri mitään muuta kun ollaan kotona jos samaan aikaan ollaan :( tylsää...
Mut sainpas suuni auki ja ehdotin mun kotipaikalle kaupunkiin muuttamista (mies sielä töissäkin) ja hän jopa lupasi harkita asiaa... ja mitä ilmeisimmin me lasten kanssa muutetaan, hän sit jos ei virallisesti niin tulee paljon olemaan sielä kuitenkin. Niin ja erosta ei missään nimessä oo kyse, eikä semmoseen mitään ajatustakaan. Oma mielenterveyteni on vaan liian koetuksella täälä.... :) joten nyt häpi häpi :)

Metsätähtönen mulla on h&m kahdet gollari äippähousut ja tykkään. Lisäks mulla on tuolta Me&i :sta yhdet frotee caprit ja nää on myös tooosi ihanat.
Helinä mä kans luulen et arpia tulee jos on tullakseen. Mä en oo kummassakaan raskaudessa rasvaillu mitenkään eikä oo arpia tullut.
Jennyli mä kans haaveilen bola-korusta :) aiemmin ei sellasta oo ollut.

Nyt saunaa lämmittämään... täälä soi hevimetal saurus ihan täysillä... vai mikä lie.. :whistle: huh huh..

Keffeli poksuu möhömäisen kanssa rv 12+0 :heart:
 
Kiertelin sunnuntaina aikani kuluksi kirppareita, ja kävipä mainio tuuri. Löytyi passelin kokoisia äitiyshousuja kolmet. Velourlökärit, mustat siistimmät työhousut ja lappufarkkuhaalarit, oikein siistejä kaikki ja hintaa oli 3,90/pökät. Kivasti oli vielä myyjä laittanut ison kyltin "äitiysvaatteita" myyntipaikalleen =) Mutta toistaiseksi vielä ihan hyvin mahtuu "normaalit" vaatteet, joten noiden aika on sit vähän myöhemmin. Henkkamaukalta ostin sit vielä uutena yhdet mammafarkut ja -trikoot. Noi taitaakin mulle piisata...
Oon yrittäny kans rasvailla huolella, mulla on ihan perus-aqualania apteekista ja sitten body shopista tuhdimpaa body butteria.
Yhteistä aikaa on täällä pohdittu. Itellä on kiva tilanne, harrastetaan sekä yhdessä että erikseen ja kotihommat hoituu puoliksi. Mä teen meistä kahdesta pidempää päivää töissä, joten yleensä täällä jo odotellaan mua kotiin kun tuun.
 
vielä kävin pinoa kurkkimassa ja lueskelemassa.. Oli kurjaa huomata että lisää on pinosta joutunut porukkaa poistumaan :'( Itkuhan tässä tuli, sille ei voi mitään.

Voimia teille kaikille yhteisesti! :hug: Raskasta varmasti on. Muistakaa puhua jos siltä tuntuu ja käydä tunteet läpi.
Itsellä kaikki tällä hetkellä ihan hyvin. kaavinnasta nyt n.1,5vk ja vuoto on loppunut.
Hetkittäin iskee valtava ikävä ja paha mieli edelleen, mutta tällä kertaa olen osannut onneksi asian käsitellä paremmin kuin edellisellä kerralla ja päässyt eteenpäin. Suru pitää surra ja sitten jatkaa eteenpäin, vaikka se ei juuri siltä aina tunnukkaan.

Työt alkoi viime to ja ihan kivalta tuntunut.. nyt muutama vapaapv ja olen kyllä nauttinut täysillä lastemme seurasta tekemättä juurikaan mitä pitäis (ts.kotihommia)

uusia tuulia elämään tosiaan tuo työ ja en sitte tiedä mitä syksyllä.. kaikki on aivan auki.. jäänkö kotiin lasten kanssa (luultavasti) vaiko etsinkö töitä vai ai vai :)

voikaahan hyvin :hug: ja odottaville ihanaa massun kasvatusta!

ja täytynee lisätä että te jotka olette menetyksen kokeneet ja mahdollisesti jatkatte yritystä/toivomista niin kuumeilu puolella itse sain aikanaan ihanaa tukea km:n jälkeen kuumeilevien pinosta.

danjuska
 
Mä tänne yritin kovasti sepustaa jo aiemmin, mutta kone jotenkin tilttasi ja teksti hävisi.. :eek:

No, eipä tänne sen kummempia kuulukaan, kovasti np-ultraa odottelen, johon vielä tuskalliset kolme päivää! Voi kun kaikki ois hyvin!
Kävin myös tänään antamassa uuden pissanäytteen, kun siinä edellisessä oli niitä ketoaineita. Nyt peukut pystyyn, että tästä näytteestä ei mitään yli- tai alimääräistä löydy!
Niin ja meidän esikoinen oppi pyöräilemään ilman apupyöriä viikonloppuna, jee! :)

Kaikille nuhaisille sellainen vinkki kuin nenähuuhtelu-/sarvikuonokannu. Mun mies toi sen mulle kotiin kun sairastuin muutama viikko sitten siihen poskiontelotulehdukseen ja oon käyttänyt sitä melkein päivittäin. Kun olin tukossa, huuhtelin jopa neljä kertaa päivässä sillä ja se todella auttoi! Ei tarvi mitään sumutteita, kun sillä huuhtelee illalla ennen nukkumaanmenoa.

Oli mulla siinä aiemmassa tekstissä kaikkea muutakin, mutta nyt oon jo liian väsynyt muistaakseni niitä. :D Hyvät yöt ja huomiseen!
 
marrari: meil ainaki (vielä en ole käyny mut edelisillä kerroilla) on katottu normi neuvola rutinit (th katsoo), sit lääkäri on porisuttanu ihan yleisesti, koklannu kohdunsuuta ja ottanu tarvittaessa papan. Meil lääkäri katsoo myös ultralla.
 
jääräpää mä tilasin raskauskeijulta ke iltana ja pe hain postista =) siihen tuli se postin seurantakoodi, ite saapumisilmotus tuli vasta seuraavana tiistaina. Eli nopeaa toimintaa.

Parisuhteesta on paljon puhuttu. Tääl on taas vähän "huonompi" kausi menossa, näitä on aina välillä ja sitten taas menee paremmin. Suurin osa ajasta menee kinasteluun ja toisen ärsyttävien piirteitten huomioimiseen. EI onneks mitään isoja riitoja saada aikaseks. Eli mukavampaa on olla yksin nyt. Oon varma et tää johtuu näistä hormoneista, koska oon niin tiukkis ja hermostun ihan ihme asioista tosi nopeesti. Mies ei jaksa/halua/osaa ymmärtää ja siks ollaan napit vastakkain vähän väliä. Ehkä tää tästä pikkuhiljaa alkaa taas tasottuun. Sitä odotellessa...

Masu tuntuu kasvavan vauhdilla =) Ajattelin kohta puolin alkaa hiljalleen osteleen vaatteita, jotain bodyja ja sellasia. En ehkä viel muutamaan viikkoon mut nyt kesällä on niin kivoja raikkaita/kirkkaita värejä, tykkään =) Loka-joulukuussa saa yleensä vaan jouluaiheisia/joulunpunasia vaatteita, ja niitä en voi sietää!!!! Siks täytyy alottaa hyvissä ajoin.

Mammahousuja en oo hankkinu enkä varmaan hankikaan ennen syksyä. Mä kun käytän aina kesäsin leggareita ja tunikoita/toppeja. Eli mammaleggarit/trikoot tulee ehkä hankittua ja mammayläosia. Normitrikoot menee viel hyvin ku kääntää vyötärön "mahan alle". EI purista eikä ahista =)

fanttomi & 11+4
 
Fanttomi, tosiaan kaupassa on aivan ihanan värisiä bodeja jne ollut. Itekki aattelin, että kohta on ihan PAKKO ostaa :heart: Lisäksi oon tykännyt semmosista autokuvioisista ym, en tiedä onko ne sitten tytön päällä millaset jos on muuten neutraalin väriset. Noh, ehkä semmosenki vois ostaa, tai jos sielä ois muitakin.

Ite ajattelin kans noita legginssejä hankkia. Mulla on tällä hetkellä vaan vähän tommosia sukkistyyppisiä legginssejä, ei taida olla niin kuumia. Mutta mulla ois semmosia isompia mammapaitoja, niin niitten kans vois hyvin olla jotain erilaisia legginssejä ja ehkä jotku sortsit jne.

Mulla on jo sitä luokkaa tuo massu turvonnu, että mies eilen töistä tullessaan tulopusun jälkeen hyökkäsikin mun masun kimpuun ja vähän hätkähdin että eihän se nyt niin iso voi olla. Epäilyttävän näkönen se kerrassaan on, onneksi ei enää ihan pelkästään näytä siltä että oisin vaan vähän ollut ruoka-aikaan kotona (ja useamminkin jääkaapilla) :LOL:

Mulla ei ole oikeen mitään kiukutteluita jne. Nälän tullen oon ehkä vähän äkäisempi, mutta en silleen sillonkaan. Ne on muuten ärsyttäviä, kun ite ärähtää joka asiasta..joskus kun mulle ei pillerit sopineet, niin oli tuttua se että ärisi yhtä sun toisesta ei sile oikeen mahtanu mitään. Lopuksi aloin laskemaan kymmeneen ja sit vaihdoin pillerit ja loppu seki :D

Töihin pitää lähteä, mukavaa päivää kaikille!

-metsis 11+2
 
Jääräpää: Tilasin myös dopplerin raskauskeijusta viime torstaina ja perjantaina laittoivat sen postiin. Juuri katsoin lähetystunnuksella, että eilen se oli jo tullut meidän postiin ja taidanpa tänään kotimatkalla käydä sen sieltä poimimassa, jos sen vaan saa henkkareita ja lähetystunnusta vastaan =) Jännä nähdä toimiiko se! Tai vielä enemmän, kuuluuko näin aikaisessa vaiheessa mitään.

neitoperho & toukka 10+3
 
Tervetuloa martta :wave:

Mukava kuulla myös danjuskan kuulumisia :heart: Mukava kuulla että surun jälkeen helpottaa :hug: Toivotan sinulle kaikkea hyvää jatkossa ja oikein ihanaa kesää! :heart:

marrari älä jännitä :hug: Meilläkin neuvolalääkärissä ensin th tsekkaa perus rutiinit eli pissan,painon,verenpaineen jne. ja lääkäri sitten tietysti kyselee kuinka jakselee, tekee sisätutkimuksen ja kuuntelee sydänäänet =)
Itselläni tuo nlalääkäri huomena =)

Parisuhteeseen meilläkin on mahtunut tämän reilun 6 vuoden aikana niin niitä ylä- kuin alamäkiäkin! Vaikeistakin ajoista on kuitenkin selvitty vaikka kerran on ollut ero todella lähellä! Tällähetkellä suhde on kuitenkin aika hyvässä tasapainossa :heart:
Meille on tosin tapahtunut taas pienellä aikaa niin paljon...tämä yllätysraskaus ja oman kodin ostaminen ja voihan tämä kiire ja stressi jossain vaiheessa ns. räjähtää!
Mä olin alkuraskauden ihan älyttömän kiukkuinen ja ärsyynnyin ihan pienestäkin :ashamed: Siinä on ollut kyllä perheellä kestämistä ja anteeksi olen joutunut pyytelemään! Alussa mies oli ymmärtäväinen mutta olen huomannut että aikansa kutakin ja alkaa se mitta miehelläkin täyttyä kun tarpeeksi emäntä nalkuttaa :whistle:
Luojan kiitos että hormonit on ilmeisesti alkaneet tasaantua koska olen ollut nyt rauhallismpi *kopkop*! Johan aloin itsekin huolestua kun en hallinnut tunteitani enää ollenkaan :eek:

(.) Muutaman päivän sisään on alkanut yölliset vessareissut täälläkin. Pissalla saa käydä 3-4krt yössä :eek: Samoin kohdun kannatinkivut eli ne repäisyt ovat alkaneet myös! Lähinnä ne vaivaa tuolloin yöllä kun nousen vessaan, repii todella kipeästikin välillä :x
Näin päiväsaikaan niitä ei juurikaan ole.
Turvotusta on mutta edelleen omat vaatteet käytössä! Harmillista että ehdin myymään lähes kaikki äitiysvaatteeni syksyllä kirpputorilla :/ Nekun on niin hirmuisen kalliitakin!!
Onneksi tykkään siitä että masu on esillä joten ihan pitkät vartalonmyötäiset paidat joustaa kyllä pitkään ja tunikoitakin löytyy normaalivalikoimasta. Mutta tuo housupuoli sitten...niitä on kyllä lähdettävä jossain vaiheessa etsimään!
Väsymys nostaa taas päätään, tosin johtunee varmaan lasten sairastelusta ja yövalvomisista. Viimeyönäkin kuopus kuumeessa ja tosi huonolle jäi nukkuminen :(
Ruokapuoli on lähinnä salaattia ja leipää :whistle: lämpimistä ruuista maistuu parhaiten kala,kana ja kokoliha. jauhelihaa en tahdo saada alas millään :x Makeat ei maistu juuri ollenkaan...eilenkin ostin jäätelön mutta ei niin ei!

Jennyli 11+3
 
Lohdullista kuulla, että muillakin on parisuhteessa ylä- ja alamäkiä. Vaikka ollaan näinkin ihanan asian äärellä, silti se ei välttämättä oo yhtä ruusuilla tanssimista... Voimia ja myötätuulta kaikkiin perheisiin! :heart:

Voi jehna, tilasin just parit housut tuolta 9fashionista :whistle: Nyt vain innolla odottamaan pakettia, että pääsee sovittamaan (ja toteamaan, ettei mahdu ku toisen jalan ympärille...). Kun vaan tulis se intiaani-kesä!
 
Tervetuloa Martta! :)

ON: Just tulin ensimmäisestä lääkärineuvolasta ja kaikki siellä hyvin. kävi hyvä tuuri, kun oma lääkäri opetti toiselle lääkärille ultraamista, niin sain katsella pikkusta vaikka kuinka kauan ja siellä se äitille vilkutteli :) koko vastasi viikkoja ja kaikki ok. täällä ollaan yhtä hymyä :)

Lähdenpäs tästä nyt rullaluistelemaan.--->

marrari ja pikkuinen 14+2 :heart:
 
Onkos kukaan käyttänyt raskauden aikana piikkimattoa?! Onko se sallittu tai voiko siitä olla haittaa?! Mä olen alkionsiirrosta asti jättänyt piikkimatolla makoilun väliin mutta kovasti houkuttaisi... Saakohan tuota käyttää?
 
Lillikka
Heti omaa napaa nopeesti... laitoin jo yleiselle puolelle gallupia asiasta...

Käytiin tänään ekassa ultrassa ja kaikki meni hienosti, siellä yksi sikiö molski nätisti. MUTTA. Kiitos mun epäsäännöllisten menkkojen, viikot onkin 15+2 eikä 11+3!!!!! Notta ei sitten enää katseltu niskaturvotusta eikä veriseulaa tehty ja seuraavaksi tarjosivat lapsivesipunktiota, koska olen 40v. Mitä pirua mä teen? Ei ehditty miehen kanssa vielä asiaa kauheesti sivuta, mutta se tuntui äkkiseltään olevan enemmän ein kuin kyllän kannalla. Sitten toki pitää miettiä, olemmeko valmiita synnyttämään mahdollisesti vammaisen lapsen ja halutaanko pohtia tätä asiaa marraskuuhun saakka. Ja jossitella sitten, että miks ei menty punktioon.

Keskenmenoriski on sitä 0,5-1% luokkaa tossa punktiossa. Vaikka meinasin ihan hikeentyä tossa lapsenteossa :LOL: niin nopeestihan se meiltä konkareiltakin onnistui, taisi neljännellä kierrolla tärpätä. Ja sitten vielä varmistettiin viidennellä, vaikka oltiin jo paksuna =) Mä periaatteessa haluan kaikki tutkimukset, mitä saatavilla on, mutta tuo keskenmeno kuitenkin arveluttaa ja uudelleen aloittaminen ja kaikki ja ikä painaa ja sitä myöten tulee helposti paniikki ja suorituspaineet ja sitte ei ainakaan tärppää.....!!! GRRRRRR.

Osaisiko joku teistä sanoa tähän jotain fiksua ja perspektiiviä antavaa pliis....

Hali joka tapauksessa kaikille, luen kuulumisianne kohta, kunhan surffaan asian tiimoilta tän netin halki =)
 
lääkärineuvolas käyty tänää.eipä siel mitää ihmeempiä,kunha tunnusteli kohdun ja tsekkas rööreihin sisään :D ääniä ei meinannu millään saada kuulumaan,ne laitteetki on kuulemma iha ajalta miekka ja kivi.ja se lekuri oli iha ihmeissään ku sanoin et mulla on oma doppleri,se ei tienny et sellasia nykyää saa itelle ostaa.np kuulu ne äänet sit viimein ja 160 puuskutti menemää pikkuinen siellä,samoja lukemia oon saanu ite kotona ku oon laskenu.kohtua tunnustellessaan se kysy et oonko varma viikoista,ku ei mukamas ollu niin iso kohtu tai sitte korjas et no kyl se saattas iha vastata viikkoja.sanoin et muutamia päiviä voi olla vähemmän mutta ei kyl enempää koska mun kierrot on lähes kellontarkkoja ollu.en tiiä sit miks ovis ois ollu myöhemmin ku normaalisti.no asia selvinnee ens viikon perjantaina ku on se eka ultra =) ällöttää ja väsyttää nii ettei mitää rajaa :eek: nyt laittamaa ruokaa neidille ja kahtomaa pikkukakkosta :D

murunen&nappula 11+5
 
päivää vaan kaikille!

murunen: Mullakin lääkäri tunnusteli kohdun rv 10+4 ja meinas ettei ehkä ihan vastaa viikkoja tai sitten hieman taaksepäin kallistunut. Kuitenkin kun heti perään ultrasi niin viikkoja vastaava kaveri siellä polski=)

Oon nyt selviytynyt pahimman oksentelun ohi, enään aamuisin lentää oksu ja olen töissäkin ollut tän viikon=)
Huomenna aamulla on np ultra..jännittää ja pelottaa niin pirusti :| .

Mutta nyt syömään, ihanaaa kun pystyy syömään kunnollaa =)
 

Yhteistyössä