***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Tervetuloa taas uusille odottajille!

(.) Tänään töissä pari ihmistä kertoi katselleensa mun mahaa sillä silmällä jo pidempään ja luulivat että jään veke jo suoraan kesälomilta :whistle: heh no ei tätä kumpua voi pitää enää piilossa, vaikka on lähinnä turvotusta.

Ihan kuin olisin tuntenut tänään palaverissa ekan potkun! Oli varmasti kuvitelmaa, mutta sellaiselta se tuntui. Viime raskaudessa oli alussa vaan oitoa kuplintaa ja eiköhän tässäkin ekat oikeat tuntemukset ole sitten sellaisia :) :heart:

Onnellista odotusta kaikille!

k&pikku-r (14+4)
 
Kiitos jääräpää! Tosiaan kirjoitin vahingossa vanhaan pinoon.
Eli kerronpa vielä tähänkin pinoon, että mut voi poistaa odottajista. Kävimme tänään ultrassa, viikkoja piti olla 12+0. Vaan eipä ollut. Alkio oli lakannut kasvamasta jo viikolla 6+? Eli aika monta viikkoa oli, ettei lähtenyt tulemaan itsekseen ulos :( Harmittaa, ettei tullut aiemmin ultraan mentyä, kun ei oireitakaan oikein enää ollut. Mutta kun ei ollut edellisessäkään raskaudessa, niin en ajatellut että tässäkään olisi oireita sen kummemmin.

Sain pillerit joilla lääkkeellinen tyhjennys hoituu, ja tosi nopeasti on tullut paljon tavaraa ulos. Suuria kipuja ei onneksi ole. Nyt vain toivon, että alkaisi nopeasti oma kierto pyörimään, jotta voisi antaa uudelleen mahdollisuuden pienelle elämän alulle. :heart:
Jospa vaikka ensi vuoden johonkin pinoon pääsis... Olisi niin kiva saada sisaruksia rakkalle esikoispojalle :heart:

Kaikille ihanaa odotusta! Tulen (toivottavasti) perässä sitten joskus.
 
sain tänää lainalle angel soundsin :D tosin tulin vaa kiukkuseks ku sillä yritin ääniä metästää.lähinnä pörinää ja lurinaa kuulu mahasta ja sit vaivalla löyty peräti oma syke/istukan ääniä,hohhoijaa :headwall: hirveetä meteliä pitää se laite ku sitä liikuttelee ja vähä nostaa pois iholta-het korvat hajoaa :kieh: muutamaan otteeseen sillä kuuntelin ja vipalla kertaa löysin jotai mikä olis saattanu olla vauvelin ääniä kun oli sellasta erilaista ääntä(ei sitä viuh viuh!!!) vaan sellasta rauhallisempaa ja nopeampaa kun oma syke.no en nyt varmaksi sano mitä se oli.hiljaa se kuulu ja ihan tuolta alaalta pusikosta melkee :p no ens viikolla on lääkärineuvola jossa sit kuunnellaan kunnon laitteilla ja toivon mukaan kuuluu vahvempana äänet.hirveä väsymys iskeny,hyvä ku päivälläkää pysyy silmät auki.ja tapojeni vastaisesti nukuin päikkärit tänään ja koko illan haukotellu |O jotenki tuntuu oireet tulevan viiveellä kun vasta reilu 10 viikolla pahimmillaan kaikki.mutta ei se haittaa,on tämä kuitenki ihanaa aikaa :heart: ps.keffelilläkin oli taas huolia vuotojen kans,oli kirjoittanu vanhaan pinoon.pidetään kaikki peukkuja et kaikki olis hyvin huomisessa ultrassa!!

murunen&nappula 10+5
 
neito84 :hug: ja voimia!!toivottavasti pääset pian taas odottajien joukkoon :heart:

toivotaan et keffelillä kaikki hyvin huomisessa ultrassa!! :heart:

murunen83 mä kans kuulen sillä kaiken maailman pörinöitä ja lurinoita..pari kertaa EHKÄ kuullu masukin sykkeen, mut oon alkanu epäillä itteeni et oliko se sittenki jotain muuta. Mut torstaina neuvolaan, toivottavasti siellä on paremmat laitteet ja saadaan syke kuuluviin :heart: :heart:

Ihan ku tää väsymys ois taas pahentunu. Tosin voi johtua siitäki et oon kipeenä/pahaa allergiaa..en oikein edes tiedä mitä tää on!?!?! Mut pari tuntia heräämisen jälkeen oon ihan rättiväsy ja nukahtelen heti esim. sohvalle jos erehdyn köllähtään siihen. Tuntuu et pitäis vaan levätä ja levätä ja levätä ja levätä..ärsyttää vaan kun ei saa mitään aikaseks!!!Yöunet venyy kevyesti 12 tuntiin ja silti päivällä nukun parit päikkärit..

Heräileekö muut öisin nälkään??Mä oon jo muutamana yönä käyny puol 3 aikaan syömässä yöpalan, vaikka yritän illalla syödä mahd. myöhään etten aamulla heräis karmeeseen nälkään..mikään ei tunnu riittävän ja vaakakin sen jo ystävällisesti kertoo +2,5kg:lla!!!

fanttomi & 10+5
 
Liikunnasta
Onpa hassua, kuinka erilaisia ohjeita neuvoloissa annetaan... Mulle sanottiin, että hölkkä on ok ja pyöräily erittäin suositeltavaa. Sen sijaan pallopelit käskettiin jättämään pois. No, näitä sitten noudatan, ja jossain muualla sitten sanotaan ihan päinvastaista, hämärää. Kaveri, jolla on laskettu aika heinäkuun alussa, oli just mukana naisten kympillä. En sitten tiedä, juoksiko oikeasti koko matkan!
 
Nallekarkki ja Neito84: todella ikäviä uutisia :ashamed: Voimia tulevaan!!!! Jotenkin sitä toivois että kaikilla menis kaikki hyvin..

Täällä ollaan siinä tilanteessa että kaikki tietää jo odotuksesta. Eipä sitä kyllä hirveesti voi peitelläkään, kun maha on jo ihan kunnon pömpökkä mitä ei peitellä enää millään vaatteilla...

Pissahätä on koko ajan ja väsymys palanut taas kuvioihin.. Yöllä heräilen vessaan paritkin kerrat ja sit ei meinaa saada enää nukuttua. Mutta näillä mennään. Ihanaa kun ei tarvi enää salailla..

Piianen&Mökönen 14+0 (UÄ 14+4)
 
Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti :) On se vaan ihmeellistä kuinka pissalla saa juosta kaikki yöt vaikka olenkin vähentänyt iltaa kohdin juomista aikastavalla. Eilen piti taas kertaalleen oksentaa, närästi koko illan ja mikään ei oikein auttanut. Iskiasvaiva helpottaa kun olen venytellyt pakaralihasta eri tavoin, en mä lenkille pysty lähtemään mutta helpompaa on muuten liikkuminen :) 6 viikkoa pitäisi jaksaa olla töissä vielä ennen neljän viikon kesälomaa, loman aikan olisi rakenneultrakin...jos sen jälkeen uskaltaisi ostella jo vauvatavaraakin kotiin...Tänään RV 13 :heart:
 
Neito84: jaksamista :hug: Ihanan positiivisesti osaat ajatella asiasta, toivottavasti tosiaan pian taas tärppää! Pidän peukkuja pystyssä!

Keffelille tsemppiä, mulla siis tosiaan tuli myös viikko sitten aamusella ihan kauheasti verta, siis sitä valui solkenaan jonkun aikaa, mutta kaikki silti ok. Toivotaan että sullakin! :hug:

Eipä tässä muuta. Eilen pitkästä aikaa jumpassa, kivaa oli. Yritin ottaa kevyemmin mutta kun innostuu niin ihmeesti sitä sitten alkaa niitä hyppyjä yms hiukkasen tekemään. Vähän nippas jossain kohtaa mahassa mut ei kummemmin, eikä tänään onneksi näkynyt verta, joten kaipa voin jumppailua huolettomin mielin jatkaa.

Pissalle ei ole tarvinnut tällä viikolla öisin herätä, olen tyytyväinen! Olen kyllä yrittänytkin vähän iltajuomisia rajoitella. Oksentanut en ole kertaakaan eikä edes enää ole ällöä oloa. No en jaksa tästä huolestua, tyytyväinen vain, että mulla menee kaikki näin helposti. :)

Sisko totes eilen jumpassa, että massun jo hiukan huomaa kun on tiukat vaatteet päällä. Kyllä se vähän pömpöttääkin jo eikä pelkkää turvotustakaan varmaan enää ole. No normaalivaatteiden läpi sitä ei mielestäni vielä huomaa, ainakaan jos ei tiedä asiasta.

Muoks: Tuli vielä urheilusta mieleen, että niissä jumpissa missä itse käyn oli jumppaohjaaja, joka ohjas aktiivisesti tunteja vielä 1kk ennen LA:ta, ihan normisti siis jäi äippälomalle. :D Hyppyjumpat yms tais jättää pois joskus kolme kk ennen LA:ta. Eli jos on rautainen kunto niin kaipa sitä voi aika pitkään jatkaa urheiluharrastuksia.

Hampiainen 13+0 *poks*
 
Neito84 :hug: ja voimia! :'(

Josko minä sitten tuon vaihteeksi hyviäkin uutisia tähän pinoon ja ehkä samalla uutta piristystä ja stressin lievitystä muille joita Nallekarkin ja Neito84 surullisen uutiset masensivat...

Tänään aamulla meillä oli nt-ultra ja hienosti selvittiin siitä, tulokset olivat normaalit!!! =) Vauva vastasi viikkojeni 12+2 kokoa ja pääperämitta oli 63 mm. Ja siellä se murunen liikkui ahkerasti ja nähtiin pienet jalat ja kädet :heart: Oli varmasti yksi elämän kauneimmista hetkistä tuo.
Niskaturvotus oli normaali, 1,2 mm ja todennäköisyys saada downlapsi normaalia alhaisempi 1:8000!!!
Taas siis yksi etappi takana ja voitettu ja hyvillä mielin eteenpäin. =)

Aurinkoista päivää kaikille ja hyviä oloja! :flower: Nallekarkille ja Neito84:lle edelleen myötätuntoiset ajatukset :heart:
 
Voi miten murheellista että näitä huonoja uutisia on alkanut taas tulemaan :ashamed:
Pahoittelut neito84 :hug: Toivon sydämestäni että pian saisimme sinulta uusia, ihania plussauutisia :heart:

Kaffelille myös isot :hug: Toivottavasti tänään ultrassa kaikki hyvin ja kyse on vain jostain muusta vuodosta!! :heart:

Huoh, tuntuu ettei itselläni ole enää ollenkaan kiire nt-ultraan :ashamed:
Toivottavasti nuita huonoja uutisia ei enää pinoomme tulisi, en kyllä kenellekään enää näillä viikoilla soisi mitään ikävää käyvän :heart:

Jennyli 10+4
 
Kiitos Jennyli =)

On aina ikävää kuulla ja lukea muiden huonoja uutisia, niitä ei haluaisi kenellekään ja niistä sitä usein alkaa stressaan omaa raskauttaan.
Mutta totuushan on että joku osa kaikista raskauksista menee aina kesken, joissain todetaan kehityshäiriöitä ym, toisilla tulee ongemia raskauksen myöhemmässä vaiheessa tai synnytyksessä yms ikävää.
Eli tokihan prosentuaalisesti myös tähän meidänkin ketjuun osuu pakostikin noita ikäviä tapauksia :'( Ja mitä enemmän porukkaa ketjussa, sitä enemmän osuu myös ikäviä uutisia, niin valitettavaa kun se onkin.
Mutta toivotaan ettei meidän porukkaan osu enää huonoja kohtaloita vaan määrällisesti ne alkaisivat oleen jo ohi. Tsemiä kaikille.
 
Joko keffeli on tullut ultrasta? Mitenkä on käynyt? Jännityksellä ja toivolla mukana eletään.

Kadak oli tuntevinaan potkun... Täällä on kans ollu jonkun kerran sellanen olo, mut ei voi mitenkään olla oikeesti potkusta kyse, kun esikostakin tunsin vasta rv 20, ja tosiaan ensin sellasina perhosen kutitussiipinä....

Fattomi kärsi yönälästä. Ite en oo öisin heränny nälkään, mutta koko raskauden ajan on vaativa nälkä ollut... Syödä pitäs vähän väliä... Esikoisesta en muista vastaavaa...

Cisulla oli hyvät ultrakuulumiset. Jännä, et 63mm ja vastaa 12+2 ja meille eilen sanottiin 64mm vastaa 12+5. Jännää tosiaan??? Mutta laskettu aikahan on vasta teoriaa, vauva syntyy kun on valmis. :heart:

Omanapa: Eilen ultran jälkeen kerroin vanhemmilleni, ja veljilleni ja muutamalle kaverille. Yksi kaveri ja yksi sisko tiesivät jo. Kaikki otti uutiset iloisesti ja yllättyen vastaan. Kaikille olen naamatusten kertonut ja ultrakuvat näyttänyt, silleen mukavampaa ja onneksi asustavat lähistöllä.

Täällä oli joku muukin maatilan emäntä; oliko se anve. Tankkimaitoa täälläkin käytetään tosi vähän, lähinnä maitopuuroihin ja ternimaitoo sit lettuihin ja uunijuustoon. En osaa kuumennetusta käytöstä sitä listeriaa kyllä etes pelätä, eikös se niin ollu, et kuumennetussa ei vaaraa... Kevät näkyy täällä maalla todella kiireenä, miestä ei oikeesti näy kun ruoka- ja kahvipöydässä, koska pellolla on aamu seitsemästä puolen yön yli.... Navetalla on nyt ulkopuolista porukkaa, joten saa sit rauhassa pellolla tarpoo... Sais vaan kylvöt ohi, nii nukkus joskus ukkokin taas =)
 
...tänään alkoi vuoto ja ultrassa todettiin alkanut keskenmeno. Itsellä ei mikään murheen murtama mieli. Uskon, että "ollut sitten jotain vikaa". Ihan luottavaisin mielin uuteen yritykseen :D Sovitaan, että olen sitten VIIMEINEN putoava Lumihiutale!!!

Aurinkoista kesää teille kaikille armahat masunkasvattajat ja kiitos vertaistuestanne!!!

Lähden kolkuttelemaan tuonne kuumeilijoiden pinoon :LOL:
 
Voimia ja superhaleja kaikille pudonneille!!! :hug: :'(

Ja onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja hyville kuulumisia saaneille! :flower: :)

Jännä tosiaan,miten noi sikiöiden koot ja viikot vaihtelee.Meillä oli 50,4mm ja vastasi viikkoa 11+5,esikoinen oli 55mm ja vastasi viikkoa 12+2.
Eikä vieläkään posti tuonut seulontatuloksia :kieh: Huomenna on 2 viikkoa verikokeista... No toiv hyvät uutiset kestää... :/

Bamse 13+4
 
Pahoittelut Neito84 ja Viulu :'( ja voimia uuteen yritykseen :hug:

Oma mieli on alkanut tosi skeptiseksi, kun kaikki oireet tuntuu loppuneen. Juuri pari päivää sitten hypin riemusta, kun huono olo loppui ja nyt voi taas elää ja syödä normaalisti, mutta nyt iski epätoivo. Entäpä jos tarkoittaakin, että toukka ei olekaan enää hengissä tai edes olemassa! Kuvotuksen lisäksi hajut eivät enää käy päälle, vatsakivut ovat häipyneet ja kahvikin taitaa taas maistua. Hiukan jo kaduttaa, että ei menty varhaisultraan ja enää ei oikein viitsi. Np-ultraan kun on nyt tasan kaksi viikkoa. Ja päivät vain hidastavat tahtiaan :eek:

neitoperho & toukka 9+4
 
mua taas jännittää että jos ei ookkaan kaikki kunnossa, vaikka just viime torstaina kuulin sydänäänetki siellä lääkärikäynnillä... ärsyttävää ku kokoajan kuumottelee, tulis ens keskiviikko nopeesti, sillon eka ultra:)
 
oih,kuulin taas pikkusen sydänäänet kun huvikseni dopplerilla kuuntelin.melkeen heti löyty tuolta ihan alhaalta vasemmalta puolelta :heart: pakko niitten oli niitä olla koska mun syke on puolet siitä nopeudesta ja erikseen kuulu sitte istukan viuhunat.lapset haluais koko ajan kuunnella vauvaa mutta ei viiti toista häiritä iha huvin vuoksi =) kyllä ne saa kuunnella sitä iha kyllästymiseen asti kunhan se tänne meille muuttaa pariks kymmeneks vuodeks ;) oon kovasti siivoillu tänää ja huomaa kyllä selästä.alkaa heti kipuilla ku vähä jotaki tekee ja nostelee.onko muilla muuten finniongelmaa?mun naamataulu on iha kauheassa kunnossa(no ei nyt varmaa muitten mielestä mut omasta.. :ashamed: ).etenki leukaan on ilmestyny sitkeitä pieniä ihonvärisiä patteja.ja toinen mikä vaivaa aina näi raskausaikana,on se että ku jotai meet syömään,vaikka vaan rusinan tai jotai,niin jää tosi paha maku suuhun.siinä ei auta muu ku pestä hampaat!!kivaa :/ ihanaa aurinkoista päivää kaikille ja vielä pahoittelut niille jotka ovat kyydistä tipahtaneet :hug:

murunen&nappula 10+6
 
Osanottoni kaikille menetyksen kokeneille. On se kyllä kurjaa, kun noita keskenmenoja pitää aina välillä tulla. Itsekin neljä olen aikoinaan kokenut ja aina se tuntuu yhtä surulliselta. Sitä ehtii ihminen niin lyhyessäkin ajassa jo sopeutumaan siihen vauvan tuloon ja sitten kun sitä ei yht'äkkiä tulekaan, niin kyllä ne viikot ja päivät ovat silloin pitkiä ennen kuin pääsee uuteen yritykseen.

Itse kävin tänään np-ultrassa ja kaikki näytti oikein hyvältä. Turvotusta ei ollut ja rakenteitakin nähtiin jo aika hyvin. Siellä se vauveli heilutteli ja viisi sormea näytti olevan.

Monilla varmaan pahoinvonti jo alkaa helpottamaan, mutta sellainen vinkki, että b-vitamiinia kannattaa kokeilla siitä ei ainakaan mitään haittaa ole. En olisi itse uskonut, mutta nyt on ollut huomattavasti parempi olo, kun aloin sitä syömään. Mulla on tuo pahoinvonti aina iltaa kohti pahentunut, aamut oikeastaan ainut aika vuorokaudesta, kun olo on ollut lähes normaali.

Iinu 11+3
 
Pahoittelut Neito84 ja Viulu ihana ku jaksatte katsoa heti eteenpäin. Muistan itekki aikoinani km jälkeen, et kun oli sen pettymys itkun saanu itkettyä ulos, ni helpotti ja jaksoi taas katsella eteenpäin. Tosiaan nuo km-kokeneiden ja kuumeilevien pinot on hyvä tukiverkosto! :hug:
 
Hurjasti haleja ja jaksamista Neito84 ja Viulu! Mä en varmaan pystyis ikinä suhtautumaan noin hienosti kuin te. Mutta ihan varmasti perässä tuutte! :hug:

Hitsi.. Munkin piti kaivaa tuo dopplerini taas esille ja etsiä vauvan sykettä. Parina iltana oon yrittänyt aiemminkin, mutta mitään ei oo löytynyt. Mutta kappas! Nytpäs löytyi! :heart: Pienen pieni veturi puksutteli eteenpäin. :) Syke löytyi aivan häpyluun yläreunasta vasemmalta puolelta. Niin kuin viime raskaudessakin.

Cisu oli ainakin saanut hyviä ultrakuulumisia! Onnea siitä! :heart:

Mandy ja pallero 9+6
 
Kommentoin vielä tähän pinoon...
Ensinnäkin, kiitos tuesta! Arvostan sitä, vaikken erityisen suruissani osaa ollakaan. Itsekin ajattelen, että "siinä oli sitten jotain vikaa". Pitää ajatella, että tällä oli joku tarkoitus. Ja kun alkio oli niin hirmuisen pieni vielä (4-5mm), niin ei tunnu niin pahalta. Mulla enin vuoto jo ohi ja nyt vuoto kuten normaaleissa kuukautisissa.

Joten katse eteenpäin! Innolla jo odotan, että pääsee uudelleen yrittelemään. Ehkä osaan suhtautua näin, koska emme tosiaan ehtineet yrittääkään kuin pari viikkoa pillereiden jälkeen kun tärppäsi... Nyt sitten uutta intoa vällyjen väliin! ;)

Ja teille muille joilla oireet vähentyneet: Oireiden vähentyminen noilla viikoilla on ihan tavallista. Älkää stressatko turhaan siitä, stressaaminen ei ainakaan hyödytä mitään. Todennäköisemmin teillä kuitenkin on kaikki hyvin! :heart: Ja se varhaisultrassa käyminenkään ei estä keskenmenoa, jos sellainen on tullakseen. Itsekään en halunnut siinä sen takia käydä. Nauttikaa vain nyt ihanan oireettomasta olosta! Tsemppiä ja nautinnollista odotuksen jatkoa. Minä kiilaan itseni sitten johonkin ensi vuoden pinoon, kunhan tämä vuoto lakkaa! ;) :heart:
 
Viulu ja Neito84, pahoittelut :hug: Oli kyllä kauniisti sanottu tuo "viimeinen putoava lumihiutale", toivotaan tosiaan ettei kukaan enää putoilis ja meidän leijalevat lumihiutaleet pääsisi vaikka heti seuraavaan talviketjuun.

Äitiysvaatteista, onko nuo koot ihan paikkaansa pitäviä tosiaankin? Kun minusta ne tuntuu isommilta, siis ihan jaloistakin ym, kuin ihan tavalliset saman koon farkut? Mietin tässä, että uskaltaisko tilata pienemmät, mutta en tiedä sitten kuinka paljon pienemmät ne heti on.

Muutenkin täällä on menossa joku itsetuntokurimus. Peilistä nimettäin näkyy semmoset näkymät, että näytän tosiaan lihonneelta. Ja kun puntari ei ole tänään taas yhtään yli lähtöpainon. Että se on tota turvotusta ja tietysti alkaahan se kohtukin olla jo jonku kokoinen. Joten odottelen, että tulis joku pikkunen vauvamasu, josta siis muutkin ymmärtäisivät asian oikean laidan. Nyt lähinnä ärsyttää, kun näyttää vaan lihoneelta. Ei voi mitään, mutta tämä on mulle selvästi vähän vaikea asia. Onneksi ei ole mikään pahin koulukausi menossa, kun pitäis joka päivä olla jotain oikeeta kunnon vaatetta tunkea päälle, niin johan ois..

-metsis 10+3 (ja nyt jotenkin rupesin jo miettimään että olinko sittenki 9´+viikoilla :LOL: )
 
Viulu :hug: ja voimia myös sinulle. Oikein hyvä syyhän se on lohduttautua keskenmenoihin sillä että sikiössä on jotain vikaa sillä siitähän ne keskenmenot yleensä johtuukin. Joten ei mikään väärä syy ajatella keskenmenon tarkoitusta.

Leenu84 ja Bamse Minä tiedän tarkan hedelmöittymispäivän kun taustalla koeputkihedelmöitys joten tiedän myös päivälleen kuinka pitkällä raskauteni on (12+2). Eiköhän tuo sikiön kasvu ja kehitys ole yksilöllistä ja jokainen ihmisalku kasvaa omaan tahtiinsa. Toki viikoittain ja päivittäin on varmasti jonkinlaiset viitearvot jonka mukaan katsotaan kasvun olen normaalia tai ei.

Itsellä tosiaan pääperämitta 63 mm ja kokonaispituus 83 mm. Katsoin tuota neuvolasta saamaani Vau-kirjaa ja siinähän on jonkinlaiset noin arvot viikottain ja jos niihin vertaisin niin minun maha-asukki olisi edellä kasvua. Mutta siis, aika jännä miten isojakin eroja voi olla mutta jokainen tosiaan omaan tahtiinsa :)
 

Yhteistyössä