***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

On tää kummallista tää elo... Np ultrassa käyty ja sielä kaikki aivan loistavasti :eek: sydän sykki vahvasti ja pikkuinen heitti kuperkeikkaa minkä kerkes :heart: kyllä olin ihan varma että ei sielä enään mitään oo, verta tuli niiiiiiin paljon. Tänään sit käytiin vähän ikeassa ultran jälkeen ja joku vajaa tunti oltiin oltu kun aloin taas vuotamaan... vuoto taas rauhottui lepäämisellä.. että ei kai tässä auta paljon liikkua. Vuodolle ei löytynyt mitään syytä.Huomena meen kuitenkin vielä Taysissa käymään kun sinne lähetekin on.
Niin ja Tampereen terveystalolla katsotaan myös 4d ultralla =) niin hieno kuvakin saatiin mukaan :heart: toivottavasti pikkuinen on sitkeä ja pysyy kyydissä vuodosta huolimatta.
Nyt selälleen :wave:

keffeli kera möhömäisen rv 11+2 (uä 11+4) :heart:
 
Voimia menetyksen kokeneille, vaikka hienosti näytätte asiaan suhtautuvankin!

Mulla ei ole nyt viiteen päivään ollut vuotoja ja elättelen toiveita, josko olisivat loppuneet. Mun "vuodot" on tosin olleet lähinnä haaleanruskeaa tai haalean vaaleanpunaista valkovuotoa, epäilen että ehkä limakalvot on olleet herkillä kun muhun iski niin pahasti siitepölyallergia juuri kun vuodotkin alkoivat. Nyt nuha ja tukkoisuus on alkanut helpottaa ja vuodotkin siis ehkä loppuneet.
Kun mainitsin asiasta ensimmäisen tuhruttelun jälkeen neuvolan tätille, sanoi, että luultavasti vauvalla on kaikki ok ja ettei tässä vaiheessa tollasia vuotoja lähdetä tutkimaan. Ei se nyt ainakaan kesken oo mennyt, kun vuotoa on tullut niin vähän. Ja toivon, ettei ole keskeytynyttäkään keskenmenoa, ainakin oireet on jatkuneet tasaisesti koko ajan. Tuulimunaa oon miettinyt, mutta eihän vuodot mikään automaattinen merkki siitäkään ole. No, reilun viikon kun jaksaa, niin sit pääsee ultraan katsomaan. Odotan kyllä sitä paljon, tuli sitten huonoja tai hyviä uutisia, niin saa ainakin varmuuden.

mamadread ja masu 10+1

PS. Ihanaa kaffeli! Ja tervetuloa myös kaikille uusille odottajille! :wave:
 
Neito84 ja Viulu :hug:

Keffeli
, otat vaan sitten tosi rauhassa! Yhdella puolitutulla oli vuotoa paljon koko raskauden aikana istukan takia jotenkin, mutta sieltä se beibe sitten kumminkin saatiin terveenä maailmaan.

Leenu, kuulostaa niin eksoottiselta näin kaupunkilaisen korviin :)

k&p-r 14+5
 
On tullut hurjasti juttua ja kaikenmoista tarinaa tänne lyhyessä ajassa. Aika menee tosi nopeesti tuon vuosikkaan kanssa, ei ehdi tulla tänne edes kurkkimaan saati sitten kirjoittelemaan.

Hirmuisesti voimia ja jaksamista kaikille menetyksen kokeneille :hug:

Me käytiin tänään np-ultrassa ja Sintti vastasi täysin laskettua aikaa. Siellä se käsiään heilutteli :) Vastaukset saadaan kuulema ensi viikon alussa. Jos kaikki ok, tulee kirje. Jos jotain häikkää, soittavat laitokselta. Arvaatte varmaan, että kovin POSTIA odottelen ja varmasti kauhistuttaa kaikki oudosta numerosta tulevat soitot :/

Hyviä vointeja mammat!

pikkumenninkäinen ja Sintti 12+0
 
Eilen aamuna sain vahvistuksen aavistukselleni - edellisen yön olin valvonut tämän takia... Ultrassa todettiin sikiön kuolleen ehkä jo 7. raskausviikon jälkeen... Toissailtainen vuoto herätti taas nämä epäilyksenaiheet... :ashamed: Nyt kaikki on ohi.., eli kohtu lääkkeitse tyhjennetty - eilisen vietin keskussairaalassa - yön yli tähän aamuun... Tyhjä ja neuvoton olo - tosi surullista... :ashamed: Toivon kaikille odottajille täällä parempaa tietä eteenpäin - jospa se vielä minuakin onnistaisi... Yritämme vielä ainakin, kunhan tästä toivun... Nyt on henkisestikin aivan tyhjä olo... Aavistin asiaa ilmeisesti jo jotenkin, kun en pystynyt lukemaan viestejä tässä hiljan saman kohtalon kokeneilta... Voimia kuitenkin vielä kerran myös kaikille kohtalotovereille... :heart: Ehkäpä meille vielä se uusi raskaus siunataan - toivotaan näin... :heart:
 
ihanaa keffeli et kaikki hyvin siellä!! ja voi miten kurjia uutisia haave2010:llä,voimia sinne kovasti :hug: ja liinukka83,noita vuotojahan(runsaitakin!!) on usealla täällä ollut ja niistä huolimatta kaikki hyvin,joten älä vielä luovuta :heart: vaadit vaan heti huomenna päästä tarkistamaan tilanteen,toivon mukaan sullakin siellä kaikki kunnossa vuodosta huolimatta..nyt ei kyl kenenkään enää oikeesti tarttis pudota kyydistä näillä viikoilla.niitä paljonpuhuttuja tarrasukkia nyt kaikkien massuihin että saadaan paljon lumihiutaleita ens jouluksi =)
 
Kovasti paljon voimia haave2010 ja muut menetyksen kokeneet!!! :hug:
Ja Liinukka83 toivottavasti sieläkin ihan vaan harmitonta vuotoa :hug:

täälä vuotelu hiipui jälleen makailun tuloksena... se on vaan niin kovin vaikeaa mulle :headwall: mitenhän huomena noiden kahden pikku riiviön ja laina koiran kanssa menee päivä kun mies on iltaan asti töissä... tosin onneks pojat menevät tarhaan ensin.
Tuola se meidän ihmeellisyys köllii, ainakin vielä :heart: :heart:
 
Haave2010 :hug: kovasti voimia sinne!!! :heart: Ja iso lohtu hali!! :hug:

Täytyy tosiaan toivoa, ettei olis mitään vakavampaa tämä mun vuotelu... Säikäytti kyllä ihan perusteellisesti kun kävin vessassa ja huomasin. :ashamed: Itkuhan siinä tuli... :snotty: Onneksi mies oli kotona, mä painelin makkariin piiloon tuhruttelemaan ja mies huolehti tytöstä. Jonkin ajan päästä ne molemmat sit tuli mun luo ja tyttö ei sanonut mitään, otti vaan kaulasta kiinni ja sano että "äitin masussa vauva, mä rakastan äitiä" :heart: :heart: :heart: Väkisinki siinä hymy tuli... :) Toi mun mies on aivan huippu aina rauhottamaan mut, onneksi, muutoin oisin varmaan ihan hermoheikko. Ja tosihan on että jos se kesken menee, ei sille minkään voi ja tosi on sekin että ei heti kannata pelätä pahinta. Verta ei kuitenkaan tullu desitolkulla... Jospa sitä huomenna pääsis kurkkaamaan masuun jos saisin johonkin lähetteen ultraan. Mä kun en ole vielä edes sydänääniä kuullut... :|

Keffelin Kuva on kyllä mitä ihanin!!! :heart:

Nyt täytyy suunnata nukkumaan ja aamulla alkaa soittelemaan neuvolaan.

liinukka83 ja pikkuriiviö 10+1
 
Pahoittelut menetyksen kokeneille :hug: Toivottavasti ootte pian odottajien joukossa =)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista =) =) =) Keffeli Voi kun toinen näyttää jo niin vauvalta =) =) ite tosiaan viimeks nähny sillon rv 6+4 ku kaveri oli pelkkä pallero :heart:

(.)Mulla huomen aamulla neuvola ja jännittää ihan pirusti!!!!En varmaan saa nukuttua yhtään ku ootan vaan et on aamu..Toivon TODELLA et pienen sydänäänet löytyy!!!Nyt on jotenki sellanen tunne et se terkka ei varmasti löydä niitä ja sit oon entistä enemmän kauhuissani!!!!En millään voi enää odottaa reilun viikon päähän nt-ultraan, haluun tietää sitä ennen et vaavi on kunnossa!!

Tätä turvotusmahaa on kyllä ihan mahdoton pitää enää piilossa!!!Kaupassa nähtiin tuttuja joita ei oo hetkeen nähty ja oli kyllä melko kysyvät ilmeet kasvoilla kun kattelivat mun mahaa..mut eivät kysyneet mitään =)

fanttomi & 10+6
 
Haave2010, pahoittelut :hug: Ensi kerralle saat meiltä mukaan tuhat tarrasukkaa.

Oon alkanut miettimään, että pitäisköhän tilata tuollainen doppler. Ootteko millä viikoilla kuulleet silä jotain? Hieman hermostuttaa ensi viikon reissu, kun sielä on vähän pakko jo sanoa monille että meillä odotellaan ja sitten mulla on sen reissun jälkeen vasta se nt-ultra. Olikohan se varhaisultra mulla siellä neuvolassa sillon joskus rv 7+jotain, mutta jotenkin jännittää kun täällä on tapahtunut niin paljon kaikenlaista.

Jennyli, etusivu näyttää hyvältä =)

Mulla on nämä raskausoireet nykyään lähinnä vihlaisuja ja repäisykipuja, turvotusta ja sitten väsyn helpommin. Tietysti kaikki ruuat ei vielä mene, mutta aika hyvin jo menee. Nälkä on helpommin. Pahoinvointia tulee sitten, jos ei ennen saunaa just syö jotain, mutta muuten aika harvoin.

Oikeestaan tämä on nyt semmosta odottelua..oottelen tuota nt-ultraa ja sitten sitä, että tulis näkyviin jo semmonen masu =)

-metsis 10+4
 
Voi ei haave2010 en osaa sanoa muuta kuin ISO :hug: ja jaksamisia..

Leenu :wave: minähän se... meil saatiin eilen viimeiset kylvöt tehtyä. Tänään aiko mies vielä käydä jollain pellolla paikkaan, mut ihana ku se kömpi aamulla pitkästä aikaa navetan jälkeen takas viekkuun nukkuun :heart: Nyt pääsee itekki taas hetken vähän helpommalla, ku voi jakaa vastuuta lapsista ja kodista vähän enempi tuon miehen kans. On tuo meidän esikoinen (2v) muutamana päivänä ollu isänsä matkassa (istuu rattorin lattialla) mut se nukahtaa sinne helposti ja sit hakkaa pää seinää ja muutenki ku esim. kyntää ei siel ole ku lapset tiellä.
Meil on menny kevät täs muutenki vähän hassusti, ku isäntä oli eka 3vk saikulla (saatiin ONNEKSI lomittaja navettaan), sai hieholta potkun reiteen ja siihen tuli iso lihasvaurio, meni onneksi levolla ohi, ku ensin jännättiin et pitääkö leikata. Mut taas toisaalta (ei kerrota tätä tuolle toiselle perheelle) me nautittiin siitä et saatiin 3vk elää ilman aikatauluja. Vaik pitkälle se aika täs kotona meniki, ku toinen kinkkas keppien kans ja oli osan ajasta kuumeessa. Nyt jalka on parempana ja mies työkuntonen... viikko pari, ni alkaa rehunteko B)
 
mä kuulin dopplerilla äänet 10+5,tosin kauan sai hakea :LOL: ja neuvolassahan kuunneltiin ekan kerran tasan 10+0 ja sillonki pitkän etsimisen jälkeen löyty.et kyllä metsis sullaki vois hyvin jo kuulua kotona ne äänet,riippuen nyt tietty vähän kohdun asennosta ja siitä paljonko siinä on eristeitä välissä :D mä oon vissii koko yön nukkunu mahallani,ei mitenkään pahalta tunnu mutta aina yöllä havahtu siihen että mitä jos pikkunen menee iha linttaan siellä :kieh: noo tuskin kuitenkaan viel tässä vaiheessa.mä en vaa pysy kyljelläni en sitte millään ja selälläni en osaa ollenkaa nukkua.eli ihana loppuraskausaika tulossa nukkumisten suhteen ku se ainoa asento missä osaan nukkua,on kielletty ja täysin mahdoton :D nyt jatkamaan siivoiluja,eilen jo pääsin hyvään alkuun(tosin tenavat on jo aika hyvin tuhonnu mun eiliset työt |O )

murunen&nappula 11+0 POKS!!!!!
 
Murunen: mä oon nukkunu kummassaki raskaudessa aikapitkälle mahallani, tyyny vain toisen kainalon ja jalan alle.. viime raskaudessa oli sit niin et vasemmalla kyljellä en voinu nukkua ollenkaan, ku tuli huono-olo ja oikealla kyljellä ku nukku ni närästi ihan hirveesti. Nukuin sit pääosin selälläni, koska siten oli hyvä nukkua, tai oikeella kyljellä mut 3:n tyynyn kans. Kysyin th:lta ni se meinas et nukut siten ku tuntuu hyvältä. Kyl se roppa ilmottaa mikä asento ei ole vauvalle hyväksi ja mul ilmeisesti oli niin et vas. kyljellä nukkuessa painu jotku suonet linttaan ku taas selällään oli hyvä asento
 
Pahoittelut ja iso :hug: Haave2010 :ashamed: :hug:

Ui,kaffelilla ihana kuva :heart:

Metsis mä ostin oman dopplerini huuto.netistä ja maksoin siitä yhteensä postikulujen kanssa 30e! Ekat sydänäänet kuulin rv 9+4 jonka jälkeen en niitä muutamaan kertaan löytänyt! Nyt taas kun viikkoja 10 rapiat olen niitä taas kuullut ja paljon vahvempina :heart:

(.) Mulla oli eilen kovasti menkkamaista oloa masussa ja jotenkin siitä kauhistuinkin kun mulle tuollaiset tuntemukset ei oo oikeen raskauteen kuuluneet!
Mutta sitten yritin rauhoitella itseäni että kyllä kaikki hyvin on, kohtu sielä vain kasvaa! ;)
Vihlaisujakin on välillä mutta harvemmasti kuitenkin. Turvotus taasen on älytöntä ja kummastuttaa paino joka ei kuitenkaan ole noussut nyt viimeiseen kuukauteen....peilikuva näyttää kuitenkin siltä kuin olisin yksi iso pullataikina :whistle: :D
Tässä mun eilinen pötsi 10+4


Odottelua tää tosiaan on |O Neuvolalääkäri olis ensviikolla ja nt-ultra sitten 14.6...ja niitä ensimmäisiä hentoja liikkeitä sekä masun oikeata pyöristymistä odotellaan myös =)
 
Mulla ei oo enää pariin viikkoon tuntunu mitään kasvukipuja..ei vihlasuja eikä repäsyjä eikä mitään muutakaan...Toivottavasti se ei meinaa mitään pahaa!!!

Viikkojen poksumisen kunniaks alotin aamuni oksentamalla =) Tein saman myös viikko sitten :LOL: Toivottavasti ei tuu nyt tavaks.

fanttomi & 11+0 POKS!!!!!
Kohta täytyy lähtee neuvolaa kohti..jännittää jännittää jännittää jännittää!!! :|
 
Voi ei, Haave :'( Eipä tässä osaa muuta sanoa kuin voimia teille :hug: Harmi, että tänne on nyt iskenyt tällainen aalto.

Jennyli: Tosi kiva etusivu! Mulle voisi päivittää synnäriksi Jorvin. Ja ihana maha myös :heart: Onko teillä kaikilla tosiaan noin söpöt mahat, kun tuntuu, että omasta on tullut lähinnä tällainen löllö?! Siis, että on se kasvanut kyllä, mutta näyttää vain siltä, kuin olisin lihonut tasaisesti koko vatsasta. :eek:

Ihana kuulla, Keffeli, että kaikki oli hyvin. Ikävää kun tuolla tavalla pelästytellään :$ Ja ihana kuva! Toivottavasti liinukkakin pääsee säikähdyksellä.

Täällä on tänään vähän parempi fiilis kuin eilen, vaikkakaan pahoinvointi loistaa edelleen poissaolollaan. Väsymystä sentään löytyy :) Kiitokset kaikille kannustuksesta! Ehkä nyt yritän vain sinnitellä tämän kaksi viikkoa vielä. Onneksi mies tipauttaa aina maan pinnalle, kun kauhukuvitelmani lähtevät lentoon.

neitoperho & toukka 9+5
 
Täällä ollaan anemian kynnyksellä....hb viimeksi 116 ja laskusuunta . Sen tuntee päänsärkynä ja väsymyksenä . Eivät antaneet vaan lupaa aloittaa obsidankuuria ennen 20. viikkoa ja tänään alkoi vasta 15.viikko. Tuo hb oli jo valmiiksi alhaiinen koska (oma maallikkotulkinta) olise raskaus ja km vuodenvaihteessa ja verta vuosin silloin paljon kun oli sitä lääkkeellistä ja kaavintaa. No eipä mulla muutenkaan rauta-arvot oo olleet kuin vähän päälle 120. Tänään rv 14+0
 
Vuodoista: Vuotoja tuntuu tosi monella olevan enemmän ja vähemmän. Itsekin vuotelin ihan raskauden alusta asti aina 8+0 viikkoon, jolloin vuoto loppui kuin seinään. Välillä tuli ihan verta, muuten sellaista ruskeaa tuhrua, mut koko ajan vuosi. Ultrassa kävin viikolla 7+2 ja syke löytyi. Lääkäri sanoikin silloin, että ennuste on hyvä kun näillä viikoilla syke näkyy. Aina sitä ei vaan saada selville mistä se veri tulee ja miksi. Outoa,että joka paikkakunnalla näitä vuotoja ei haluta tutkia, meillä pääsee ultraan missä vaiheessa raskautta tahansa, jos on vuotoa.


Keffelillä on aivan ihana kuva vaavista =) , onko se otettu jollain 4D:llä kun on olevinaan niin selkeä tuo vauveli? Toivottavasti sinulla on kaikki kunnossa, samoin kuin Liinukalla.
Iinu 11+4
 

Yhteistyössä