***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

Lillikka miksi pitää mennä makuuasennossa sairaalaan jos lapsivedet menee?? Tämä kolmaskertalainenkaan ei muista;)!
Kuuntelin doplerilla pitkästä aikaa sydänääniä kotona ihan kartoittaakseni missä päin mahaa sykkeet kuuluvat koviten kun yritin siitä päätellä miten päin vauva on. Luin netistä että navan korkeudella tai yläpuolella sykkeet kertoisivat perätilasta ja navan alapuolella pääasiassa rt:sta. Oletteko te kuunnelleet dopplerilla näillä viikoilla? Missä päin sydänäänet kovimmillaan? Bongasin ne jonkin verran navan alapuolelta ihan oikeasta kyljestä. Ihan ihmeen sivusta... En kyllä varmuutta saanut asennosta mutta voisiko olla rt??? Tänään on ollut ekaaa kertaa sellainen olo että maha roikkuu ja paineen tunnetta alapäässä että voisiko se olla pää joka nyt asettuisi sinne kanavaan??? tai sitten tuo mun vauva pyörii siellä kuin hyrrä kokoajan.

Tänään rv 34.
 
tänään kävin ä-polilla tarkistuksessa,ei ollu supparit saanu mitää pahaa aikaseks.kohdun ulkosuu sormelle auki mutta muuten ookoo.painoa pikkumiehellä n.1800g:) ultraaja sano et siro ja pitkänmallinen poika.käski ottaa rauhallisesti ettei oikeen supista ja kontrolli vielä 2 viikon päähän.

murunen&nappula 31+0 Poksis!!
 
Huomenta!!!

Täällä päivä käynnisty mulla jo kolmelta yöllä, kaks ja puol tuntia sain nukuttua ja siinä se viime yön saldo! |O Jestas, mä olen alkanut inhoon öitä jo etukäteen kun nukkuminen tuntuu vaikeutuvan koko ajan. Pissalla saa rampata vähän väliä, oli juonut paljon tai ei, hyvää asentoa ei tunnu löytyvän ja mielessä pyörii niin paljon kaikkea asioita joita en vaan saa pois ajatuksista... Onko muita huonosti nukkuvia?! Ja vinkkejä parempiin uniin otetaan vastaan...

Sairaalasta tulin juuri hakemasta tuon toisen kortisonipiikin. Onko teillä jotka olette sen saaneet niin tullut mitään sivuvaikutuksia?! Kuulemma tuo levottomuus ja yöunien menetys saattaa olla yksi sivuoire ja lisäksi mä puoli yötä särjin joka paikasta. Lisäksi illalla oli vähän huono olo ja oksu tuli ihan yhtäkkiä kurkkuun. Mutta se mikä jäi vähän huolettaan oli tuon piikin vaikutus vauvaan. Nimittäin sairaalasta äsken sanottiin että saattaa tehdä vauvaa kans levottomaksi ja innostaa liikkeissä mutta musta tuntu että mulla meni ihan päinvastoin. Iltaa kohden liikkeet väheni ja muuttu rauhallisemmaksi. Liikkeitä tuli kuitenkin normaalisti mutta selvä kontrasti oli mm. aikasempiin päiviin. No joo, täytyy seurailla. Josko neiti pitää vaan huilipäivät taas tässä välissä.

Cisu 32+4
 
huomenta!

Vapaapäivä, ihanaa!

täällä on ollut pari aika tiukkaa supisteluiltaa, eilenkään voinut edes astianpesukonetta tyhjentää kun tuntui niin pahalle. Jospa tänään olis rennompi kohtu!

jääräpää: mulle neuvolassa sanoivat kans tuosta lapsivesijutusta. Kuulemma siksi pitää mennä makuuasennossa sairaalaan, että kun vauva ei oo vielä laskeutunut niin napanuora voi luiskahtaa ulos jos kalvot on rikki ja on pystyasennossa (ja siitä saa lapsi hapenpuutetta sitten). 36 - 37 viikon jälkeen ei kuulemma enää tartte jos lapsivedet meniskin, koska silloin on jo laskeutunut yleensä.

sydänäänistä tai muustakaan ei neuvolassa viimeksi saaneet pääteltyä miten päin vauva on, RT ehkä todennäköisempi kuulemma kun sydänäänet kuului ihan navan kohdalta. Mutta ehtiihän tuo vielä kääntyillä monesti.

Mukavaa perjantaita ja viikoloppua! Meillä on lauantaina synnytysvalmennus KYSillä.

donter 32+6
 
Viimeksi muokattu:
tulin vaan sanomaan että poks :D

myöhemmin tulen lukemaan teidän jutut ja koitan lisätä uuden 4d kuvan missä näkyy tyttelin huulihalkiokin aika hyvin=)

pari päivää sitten siis oli ultra ja kaikki oli kunnossa, lapsi painaa jo ainakin sen 2230:heart:

tuun myöhemmin kirjottamaan lisää.

klementine ja tyttö rv 34 jo!!:heart:
 
Rv 31 poks!!:heart: Ja huomenta!:wave:

Voi kun onkin tullut paljon kirjoitusta sitten eilisen! Ihanaa kun on luettavaa mutta en muista yhtään mitä pitäisi kommentoida:saint:

Ajatelkaapas, enää ensiviikko ja sitten olemme jo marraskuussa jolloin voisi hyvinkin olettaa että ensimmäiset pienet joulukuiset jo syntyvät, voi niisk miten ihanaa!:heart:

Tasapuolisesta halauksia kaikille joilla on ikäviä vaivoja tai murheita muutoin ja tsemppiä teille jotka olette levossa:hug:
Äläkä cisu itseäsi liikaa syytä ja soimaa:heart: Olet jo pitkällä ja varmasti vielä loppuun asti pääset,uskon niin!:heart:
Täyslepo kotona on aika mahdoton tehtävä...mä oon ite samanlainen hääräri ja kynnys on aika matala tarttua niihin töihin lepomääräyksestä huolimatta (jos siis sellainen olisi). Koitahan nyt kuitenkin jättää kaikki raskaat ja isommat jutut ja liikkumiset vähemmälle!

Jääris mä kuuntelin nyt aamulla sun innoittama sydänäänet ja ne kuuluivat häpyluun ja navan välimaastosta,hieman oikeahkolta missä mulla onkin sellainen iso ja kova vauvamöhkäle eli olisiko selkä ja vauva edelleen mulla rt/viistossa.
Yksityiselläkäyntiä olen minäkin tässä funtsinut ja tässä muutaman vkon sisään varmaan menenkin. Tuo kohdun sisäsuun tilanne katsotaan tosiaan sisäultralla (näin ainakin mulla aina kaksosista sekä kuopuksen 4D-ultrassa) mutta mä en koe sitä niinkään ärsytyksenä vaan enemmänkin sitä sormilla rämpläämistä ja sormen työntämistä kohdun suulle jne.

Sairaalakassia en ole vielä pakkaillut enkä paljon muutakaan...no uusia, pieniä vauvanvaatteita kyllä pessyt ja laitellut kaappiin=) Marraskuun aikana voisi kaiketi tuon kassin alustavasti katsella kuntoon...edellinen synnytys kun alkoi niin yllättäin!

Rauta-arvot on mullakin ollut tässä raskaudessa parhaimmat enkä ole joutunut lisärautaa syömään ollenkaan! Ihmetyttää kyllä missä sitten tuo taika piilee?! Olisiko se sitten nuo vihannekset/salaatit mitä oon mässännyt koko raskauden ajan ihan älyttömästi?! Liha puolestaan on ollut vähemmällä kuin yleensä.

Nukun yleensä oikealla kyljellä tai selällään...vasen kylkiasento tuntuu mullakin epämukavimmalta ja ahdistavimmalta! Tähän asti oon nukkunut todella hyvin yöt mutta viimeisen viikon aikana olen alkanut heräämään joka yö enkä meinaa saada unenpäästä kiinni! Olisiko tämä sitä sisäistä valmistautumista vauva tuloon?!

Närästystä mulla oli jostain syystä alkuraskaudessa mutta nyt en ole kärsinyt siitä enää ollenkaan! Vaikka yleensä tuo on päinvastoin.

Nimen keksiminen tuntuu olevan kovin vaikeaa. Tytölle olisi ollut varmastikin liikatarjontaa mutta näin neljännen pojan kohdalla alkaa olla todella työ löytää se molempia miellyttävä nimiyhdistelmä: / Kolme nimeä on luultavasti tulossa eikä mitään perinnenimeä ole pojalle tulossa.

Hikasta...meilläkin vauva on oikea hikkakone ja monta kertaa päivässä hikkaa. Kiva kuulla että paljon hikkaavilla olisi hyvät keuhkot! Hikka tosiaan tuntuu nopeana ja tasaisena nytkytyksenä mahassa :D

neitoperho mulla on myös alapäässä suonikohjuja ja koko alapää on muutenkin turvoksissa ja pullottava:x Onneksi tämä vaiva on mulla korjaantuntu aina synnytyksen jälkeen ja toivottavasti nytkin! Eipä tälle ikävälle vaivalle oikein mitään tehtävissä ole :( Ja itselläni tämä aiheuttaa kyllä osaltaan sitä paineen tunnetta kun veri sitten lähtee ylösnoustessa virtaamaan alaspäin!

Kii meille on tulossa siis neljäs poika ja lähestulkoon samanlainen raskaus on ollut kuin aikaisemmatkin. Mahan muoto ainakin perinteinen poikamaha joka työntyy suoraan eteenpäin eikä takaapäin huomaa mitään! En siis ole menettänyt vyötäröäni =)
Alkuraskauden pahin oire ollut älytön väsymys joka raskaudessa, pahoinvointi ollut hirveän vähäistä!
Tässä raskaudessa vaan tuo väsymys ei ole meinannut millään väistyä vaan on jatkunut koko raskauden eikä semmoista pesänrakennusviettiä ja energiapiikkiä ole tullut ollenkaan.
Samoin en ole tuntenut olevani niin hehkeä ja hyvinvoiva kuin aikaisemmissa raskauksissa!
Mieliteot on myös poikenneet siten että aikaisemmissa roskaruoka ja liha on ollut suuri himo, nyt ne ei maistuisi oikein ollenkaan vaan raikkaat ja kevyet salaatit ovat olleet läpi raskauden himona. Makeanhimo on kaikissa raskauksissa ollut loppupuolella valtaisa!
Sykkeet ovat olleet tällä kaverilla 150 tuntumassa...kuopuksella esim. 120-140!
Mullahan oli alkuraskaudessa vahva tunne että tyttö tulisi mutta tämä sisäinen tunne ei siis tälläkertaa paikkaansa pitänyt ;)

(.) Vauva tosiaan kääntyi viime sunnuntaina eripäin, luultavasti on edelleen rt tai lähinnä vinotilassa, peppu ja jalat oikealle ja pää vasemmalle nivuseenpäin. Kasvot on nyt kuitenkin ilmeisesti mahaanipäin koska raajat näkyy ja liikkeet tuntuu niin paljon selvemmin! Mutta tuon sunnuntain jälkeen mua on alkanut supistella paljon ja tuntuu että niitä tulee vähän joka asiasta...olen herännyt niihin jopa yöllä! Lähinnä kovettelee mutta kyllä välillä on pysyttäviäkin eli kipeämpiä!
Muutenkin tosiaan yöunet alkaneet jotenkin häiriintyä ja päivällä uuvuttaa sitten helposti. Mutta muutoin olo ihan okei joten eiköhän tämä loppukin tästä kunnialla vedetä ;)
Ainoa ongelma tällähetkellä on meidän parisuhde joka vaatisi kyllä hirvittävästi työtä tulevaisuutta ajatellen :( Kävin keskiviikkona sielä perheneuvolassa, yksin! Helpotti mutta asiat ei oikein lähde pyörimään toivotulla tavalla jos mies ei ole halukas mukaan prosessiin lähtemään!

Jokohan minäkin lopetan tämän romaanini ja jätän muillekkin palstatilaa :D
Mukavaaviikonloppua kaikille :heart:
 
Huomenta tytöt,

joo mä kanssa muistelin, että tossa makuuasennossa lapsivesien jälkeen oli joku lisäsääntö.

Täällä vaan sairastelu jatkuu ja hemppa on 116, vaikka kuinka popsin lisärautaa. Mulle tosi matala, kun oon tottunut 130-140 lukemiin. Edellisestä raskaudesta laski vasta synnytyksessä alle sataan, muuten oli yli 120 koko ajan.

Klementine ja muut, ihanan isoja vauvanalkuja meillä jo mahoissa. Mutta sellainen on olokin...

Cisu, mä nukun huonosti ja näen paljon painajaisia. Selällään ei voi olla, kun henkeä ahdistaa ja on tosi epämukava olo. Muistaakseni selällään ei saanut nukkua, kun voi jotain verisuonta tai jotain painaa niin, että voi olla sikiöllekin haitallista, mutta eiköhän oma olo senkin kerro, jos jonnekin liikaa painaa.

Ja täällä jo 35+0
 
Hei! Enpä olekaan piiitkään aikaan päässyt kirjautumaan sisään, missä lie ongelma..:|

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille vuodelevossa oleville, ei ole varmasti herkkua!

Joillakin on jo tosi hurjat viikot, kadakillakin 35!!:)

Kenellä oli ollut niitä sukkapuikkokipuja, oliko ne aukonut paikkoja? Mulla on ollut parina päivänä ja hieman pelottaa, kun lapsivettäkin on runsaasti, että mitähän tuo kohtu ja kohdunkaula sitten kestää. Nyt odottelen, että pääsenkö kokoarvioon? Tätä lapsivesiasiaa, isoa sf-mittaa(31cm rv31+5) ja runsasta painonnousua (18kg) on ihmetelty jo melkein raskauden puolivälistä, mutta muuta ei ole tutkittu kuin rd, jota ei siis ole. Verenpaineetkin on matalat..

Kaikki mahdolliset valmistelut vauvaa varten alkaa olla tehty, koska mulla on ollut jo pitemmän aikaa tunne, ettei tämä ihan loppuun asti kestä tämä raskaus. Varmaan sen takia, kun maha on todella valtava ja olo tukala.

Nyt tuli oikeastaan omaa napaa, mutta yritän ryhdistätyä kirjoittelussa, kunhan vain pääsisin tänne aina sisään.. :ashamed:

minime 32+1
 
Lapsivesien menosta eli jos lapsi on perätilassa tai on rt mutta ei ole kiinnittynyt,niin pitää mennä vaakatasossa sairaalaan. Siinä oli tais olla napanuoran esiin luiskahtamisen vaara tai vastaavaa. Mutta jos lapsi on jo tukevasti kiinnittynyt niin sitten voi mennä normaalisti istuen. Multa meni esikoisesta vedet kotona ja naistenklinikalle kun soitin,niin kysyttiin kaikki vauvan asennosta yms. Mulla oli silloin poika rt ja kiinnittynyt,joten sain mennä sinne ihan normaalisti omalla autolla. Muutenhan ne suosittelee ambulanssia.
Kaverille taas kävi niin,että hänellä meni vedet kotona ja lapsi oli perätilassa,niin kättärillä kukaan ei sanonut hänelle että makuuasennossa pitäisi mennä sairaalaan. Onneks ei käynyt kuinkaan,vaikka kätilöt oli kauhuissaan,ettei kukaan ollut maininnut asiaa hänelle...
 
Viimeksi muokattu:
Mä tulin häntäpäästä hehkuttamaan kolmekymppisiä. :D Eli tänään 30+0! Jee!

Hurjia viikkoja teillä alkukuun naiset! Kohta alkaa tulla vauvoja. :) Ihanaa!

Yritän ehtiä kirjoitella ja kommentoida illalla kaikkea. Poika herää kohta unilta, niin ihan turha yrittää alkaa sepustamaan mitään.

Mandy ja pallero 30+0
 
Mandy: sä oot siellä ns. kyttääjän asemissa.. mut hitaasti ja varmasti eteenpäin :D

hikasta: mulle kakkosta odottaessa terkkari sano että usein tuon hikan jälkeen vauva tekee ns. hengitysharjoituksia. Tyttö hikkas usein ja usein neuvolassa ultran yhteydessä katottiinki ku "hengitteli".

Mä aamuyöstä wc:ssä käydessä räikähin ku tuli pyykiessä kirkasta verta, mut sit muistinki et touhuiltiin isännän kans illalla ja ku sitä ei sen koomin ole näkyny ja vauva on liikkunu vilkkaasti ni en sit ole ottanu mihinkään yhteyttä.

Musta vieläkin se synnyttämään lähteminen ja ylipäänsä vauvan syntymä tuntuu jotenki niin kaukaiselta asialta, et en ole osannu tehdä mitään valmisteluja vauvalle.. vaik eipä tässä sen puoleen (pitäs) ole kiirettä, tuos jos kuukauden päästä alkas katteleen kamppeita kaappiin. Ku kuitenki suurinosa on tuolla jo valmiiksi pestyinä (en ajatellu pestä niitä enään uudestaan ku on kuitenki alle vuosi ku ovat olleet käytössä ja säilytetty sisällä). Pitää vain sen verran kattoa et missä kunnossa ovat kahen vauvan jälkeen ja ainaki talvivaatteet katella valmiiksi.

Tääl tais olla muitaki jotka on jo leipomisen aloittaneet, mä oon tällä viikola useampana päivänä leiponu pakastimeen täytettä.. ja ens viikon olkupuolella aattelin leipoa isomman satsin rieskaa ja hiivaleipää. Pitää vain miehen olla kotona kattomassa tyttöjä et saan leivotuksi.
 
Cisu: Täällä kans yks huono nukkuja, yöt menee vessassa rampatessa ja muuten pyöriessä =/
Parhaimman nukkuma asennon olen saanut kun laitan tyynyn jalkojen väliin ja jommalle kummalle kyljelle vähän mahan puolelle kallistuen. Olipas hankalasti selitetty =D
Ja lämmin kaakao illalla tehostaa nukahtamista jonkin verran.

Minä oon pessy suurimman osan jo vaatteista hyvissä ajoin, osa pakkauksen vaatteista enää pesemättä=) Ja joku kauhea siivousvimma iskenyt, kaikkea pitää kuurata ihan tosissaan vaikka sitten tuleekin kipeäksi.
Onko muita joilla jalat turpoaa paljon iltaa kohti?
Mulla on nyt parina iltana ollut nilkat ihan kauheat tukit, helpottaa vähän kun mies hieroo niitä ensin ja sitten nostan ylös seinää vasten.
Mutta tympeä vaiva joka tapauksessa, kengätkin kiristää inhottavaksi.

anve: Minä kans leiponut ihan mahdottomasti. Tänään valmistui ruislimppuja ja reikäleipiä pakkaseen, huomenna ajattelin pullaa ja jotain kakkua leipoa=) Ja täytyy sanoa että hyvin onnistui ruisleivät, jos joku haluaa hyvän ohjeen ruisleivän juureen niin hihkaista saa, voin ohjeen antaa =)

minime: Mulla on myös ollut jo jonkin aikaa tunne, että laskettuun aikaan asti ei päästä tämän raskauden kanssa. Meillä myös kamppeet pakattu. Torstaina kävin käyrässä supistelujen takia ja ultrattiin samallaa, pikkuinen on laskeutunut jo tosi alas. Supisteluja tulee päivittäin, osa ihan kivuttomia, osa taas tosi voimakkaita ja kipeää tekeviä.
Mutta saa nähdä mitä tuleman pitää=) Ei millään voi käsittää että muutaman viikon päästä sitä on äiti jos kaikki menee hyvin.

Mutta nyt levähtämään pitkän päivän jälkeen ja jalkoja lepuuttamaan.

Ja kaikille hirmuisesti tsemppiä ja onnea loppu odotukseen, toivottavasti joulukuun loppuun mennessä kaikilla on se oma nyyti sylissä =)

Jazzy&Morso 32+5
 
Jääräpää: Meillä kuului aina sydänäänet parhaiten alhaalta oikealta, kun poika oli perätilas. Nyt onkin jo palautettu kotidoppleri (oli lainassa), niin en pysty kuunteleen mistä nyt kuuluis. Uskon että poika on kääntynyt ihan hiljattain...

Jatkan viestien lukemista, täyty tuo vaan kommentoida, ettei unohdu. :)

Keltakaneli 33+4
 
Eilen oli ultra ja pikkusen koko arvio 1920g. Kaikki oli hyvin ja muutoksia kohdunsuulla ei ollut tapahtunut. Kohdunkaula taas oli pidentynyt likemmä 3cm kun se vajaa 3viikkoa sitten oli 2cm, että kaipa tällä rauhallisesti ottamalla on ollut jotain vaikutustakin. Lääkäri oli sitä mieltä et eiköhän tämä kaveri masussa pysy lasketun ajan tietämille. Uuteen ultraan sit marraskuun alussa.

sairaalakassi ei ole täydellisesti pakattu. tai vauvan kotiutumisvaatteet ja kaukalo on valmiit, mut omat vaatteet ja tavarat on vielä levällään.

kortisonipiikistä sivuoireena mulla oli ainakin hankala olo (tuntu ettei jaksa liikkua).
Meidän tulija rupesi ainakin liikkumaan toisen piikin jälkeen huomattavasti enemmän ja hikotteluakin tulee paljon. Mut aika vaikeata sanoa että onko nämä sivuoireita piikeistä vai ihan normaalia
nukkuminen on vaivalloista. Unta ei meinaa illalla saada ja aamulla heräänkin kukon kiekasun aikaan eli viimestään 6.00. Mut väsymystä ei oikein kumminkaan ole.

Joku oli jossain kysellyt kestovaippojen teko ohjeita Kannattaa katella Kestovaippainfo • Etusivu sivuston keskustelu nurkkaus. Sieltä mä ite olen löytänyt vinkit villiksiin sun muihin (siis meidän tuleva kestovaipatetaan, 2 ekaa täysin kertiksiä käyttäen)

Oma projektini on kastemekon neulonta jonka alotin viikko sitten ja vain kerällinen on tullut tehtyä. Onneksi tässä on vielä aikaa tehdä 1kerä/viikko vauhdilla. Saattaisi muuten olla että pitäisi taas laina mekkoa käyttää.

kukka rv32+5
 
Cisu Mä nukuin ennen huonosti, siis jostain kesäkuulta lähtien. Mut viime viikkonen sairaalareissu auttoi siihen, kotiin päästyä oon nukkunut kuin tukki, mitä nyt vessakäyntejä lukuunottamatta. Mitään vinkkiä en kyl osaa antaa.

Sivuvaikutuksia kortisonista ehkä sellanen pahoinvointi ja kankku oli kyl jonkun aikaa kipee. Mun on vaikee sanoa mikä kuulu kortisonin mikä supistusten estolääkkityksen sivuoireeseen. Estölääkitys ainakin aiheuttaa käsien tärinää ja sydämen tykytystä, siis sain sitä ihon alle. Ja sen muistan, et ekana iltana sairaalassa vauva liikku mun mielestä vähän, en siis juurikaan tuntennu sen liikkeitä, mutta sitten kun otettiin käyrää, niin siinä näkyi ihan kamalasti sen liikkumista, vaikka en niitä tuntennu. Mut mulla on muullonkin sellassia päiviä jollon en juurikaan liikkeitä tunne. (ja tuo käyrä kyl autto siihen, et liiikkuu se kuitenkin vaikka en tunnekkaan) Loppukerrat sairaalassa oli sit hankala ottaa käyrää, tai laittaa niitä anturoita, kun se liikku niin paljon...

Tesmis 33+5
 
Nukkumisesta Mä pyörin koko viime yön. Millään ei meinannut löytyä sopivaa asentoa ja sitten piti juosta vessassa. Mulla on nyt parin päivän aikana alkanut liitokset tosissaan löystymään ja joka kerta kun kääntää kylkeä herää siihen kipuun. No eipä ole enää montaa viikkoa jäljellä... :D

Tänään poksuu 34+0 :eek:
 
Omaa napaa tulin tänne valittelemaan kun on niin hankala olo ollut jo jonkin aikaa. En tiedä johtuuko se siitä että vauva on tosiaan niin alhaalla. Liikkuminen, kumartelu, istuminen hieman pidempään ja jopa makaaminen on tuskaista. Joten istun, makaan ja pikkuhiljaa liikuskelen vuoronperään että sais ees jotenkin päin oltua. Yöt on valvottu jo varmaan 5-6vkoa, tosin parit kunnon yöunet sinnekin väliin toki mahtuu. Sanokaa nyt lohdukkeeks että muillakin on näin "ihana" olo?? En muista että edellisistä raskauksista oisin ollut näin kipeä mut tosin kuopus on jo 9v että aika on saattanut kullata muistot.. Mut ei oo kiva olo ja päätin jos tänään menee tosi kivuliaaksi taas, meen äit.polille "avautumaan" vaikkeivat sit mitään asialle voisikaan. Ei mun narinaa jaksa kotonakaan kukaan enää varmaan kuunnella. Mut vatsakivut ihan omaa luokkaansa, samoin selkäpuolella.. ja suppareita säännöllisen epäsäännöllisesti jo varmaan viidettä päivää.. *huoh*

väsynyt Piianen ja Mökönen 34+3 (uä35+0 *poks*)
 
Hyvää viikonloppua kaikille!

Mä oon myös nukkunut hyvin sen sairaalareissuni jälkeen! Sitä ennen mulla oli paljon kipuja ja ne vaikutti vissiin paljon unen laatuun ja sitten kun heräsin, niin oli vaikea enää saada unta. Nyt herään öisin tosi harvoin ja lisäksi saan yleensä melko nopeasti unta, vaikka heräisinkin. Ihanaa!

Kortisonin sivuvaikutuksia mullakin oli lähinnä kipeytynyt pakara ja sitten alhainen verenpaine, mistä kätilö silloin piikkiä antaessaan varoittelikin. Vauvan liikkeistä en rekisteröinyt mitään epänormaalia muutosta. Lisäksi mulle tuli - ällövaroitus - nivusiin inhottavasti tulehtunut ja isohko finni vuorokausi sen tokan piikin laittamisen jälkeen, en sitten tiedä, johtuiko se tuosta kortisonista vai oliko vain sattumaa. Onneksi sekin parantui nopeasti kun haudoin sitä muutaman kerran päivässä desinfiointiaineella.

Omaan napaan ei kuulu kummempia, eilen poksahti 29 viikkoa täyteen. Vielä ois viikko sinne kolmeenkymppiin.

mamadread ja ihme 29+1
 
Piianen: jos yhtään lohduttaa, niin viimeisenä 2 yönä oon nukkunut molempina noin 3 tuntia. Tosin siihen on syynä valvova esikoinen...

muistelen kaiholla ensimmäistä odotusaikaa, kun ainakin sai päivällä nukkua päiväunet ja viikonloppuna herätä myöhemmin kuin klo 6. Nyt meidän kohta 2v on edelleen niin superhuono nukkuja että ei tuu mitään nukkumisesta ja sen kyllä huomaa, oon kiukkunen ja superväsynyt enkä jaksais tehdä yhtään mitään.

Kysymys seuraavaks. Millaisia hoitolaukkuja ootte hankkineet? Mulla oli viimeks sellainen kiva johon kuului vaipanvaihtoalusta samaa sarjaa. Se vaan on jo vähän rikki hihnasta ja liian pieni jos pitää mahtua kahden lapsen tavarat. Oon noista aika tarkka, siis en tykkää niistä vaunujen mukana tulevista jotka on mielestäni vähän liian rumia kannettavaks (harvoin pystyy kantaa erikseen vielä omaa laukkua) pitää olla sellainen johon mahtuu mahdollisesti kahden lapsen kamat, kivan näköinen, paljon lokeroita... ja ne mitä löytyy maksaa sit toistasataa!!!
 
Hyvää lauantaita kaikille!

Torstaista asti ollut kurkkukivun lisäksi myös kuumetta, aivan järkky olo kun edes Panadol ei oo laskenut kuumetta, nyt alkaa hiukan helpottaa, mutta samalla mun odotetaan taas jaksavat painaa kotitöitä entiseen tahtiin, ukko makaa sohvalla kun hänellä on lasta sormessa. Ihmettelinkin just eilen että taitaakin olla painava lasta kun noin väsyttää ;)

Tosta lapsivesien menosta ei sanottu mitään ku esikoista odotin, nyt sain sellaset ohjeet että riittää kun on makuullaan tai istuu tosi takakenossa 1-2min, sen jälkeen saa olla ihan normaalisti, sitten se vauvan pää on ikään ku tulppana siellä estämässä napanuoran luiskahduksen synnytyskanavaan. Mulla tuo vesien meno on todennäköisesti edessä kun olen streptokki-positiivinen, se usein poksauttaa kalvot, muttei ala supistukset.

Nukkumiseen Mulla auttaa kun otan imeskeltävän magneesium tabletin ennen nukkumaan menoa, ehkäisee levottomia jalkoja, kramppeja ja liitoskipuja. Tarvittaessa voi ottaa myös 1g parasetamolia juuri ennen nukkumaan menoa,jos on illalla tosi kipeä lantio. Nämä on minulla toimineet ja heräilen tosi harvoin ja silloinkin vain vessahädän takia.

Tosi mahtavia viikkoja täällä alkaa jo olla! Vau! Tänään rv31+1
 
Keltakaneli voi ei, siis perätilassakin voi kuulua sydänäänet oikealla alhaalla!? Maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan jos sieltä vihdoin jonkun saisi kiinni kun tämän viikon neuvolantäti olikin lomalla kun sinne yritin soittaa. Saa luvan varata minulle terveyskeskusultran ajoissa jotta saan lähetteen kääntöön ajoissa!! Ens viikolla torstaina tulee jo rv 35 täyteen jolloin minulla vasta neuvolantädille aika...

Minä en jostain syystä saa tuota sairaalakassia pakattua...miten se onkin näin vaikeeta!!?:xmas:

Tänään rv 34+2.
 
Ei täälläkään juuri nukuta johtuen 2v ja 4v lapsista. Toinen välillä vahtii minua kuin haukka ja tuntuu että nukkuu toinen silma auki ja toinen kiinni ja minnekään en saisi makuuhuoneesta lähteä. Ja toisella edelleen ne mahavaivat jotka viime yönä herättivät keskiyöllä ja sitten viiden aikoihin aamuyöllä. Ja itse käyn usein vessassa ja välillä muuten vaan tuskainen olo.
 
Viimeksi muokattu:
lumi-enkeli Se olin minä, jonka vauvalla on sama asento kuin sun masuasukilla.

neitoperho Mulla on myös noita ällötyksiä siellä alakerrassa. Tai yks. Viime raskaudessa ei tälläistä ollut ja olinkin aika järkyttynyt asiasta reilu kuukausi sitten, kun löydöksen tein. Onneksi joku tosiaan sanoi, että ne häipyy raskauden ja synnytyksen myötä.

mamadread Mun ois kans saatava syyskukat jo esille. Tai siis kanervat tms. Tänään tuli lumi. Hmm...

Cisu Älä tosiaan suotta mollaa itseäsi. Nyt vaan yrität olla rennosti ja lepäillä. Jos vauveli vielä muutaman viikon pysyisi masussa, niin sit ois jo valmiimpi tulemaan. Tsemppiä! :hug:

Myyris ja Cisu Myös minä lukeudun/lukeuduin siisteysintoilijoihin. Mutta kylläpä asia on vaan muuttunut tuon esikoisen myötä, vaikka vaikeeta se on ollutkin. Edelleen tykkäisin, että olis aina tiptop, mutta kun ei se ole aina niin helppoa. Kannatta yrittää muistaa sitten vauvan kanssa, ettei turhaa stressaa tuolla siivoamisella, koska siitä saa äkkiä itselleen liian raskaan nakin. Joskus (monesti) vaan paikat repsottaa. Semmoista se on lapsiperheessä.

Jennyli Kovasti tsemppiä sinne parisuhderintamalle! Toivottavasti sun mies huomaa myös avun tarpeen ja lähtee joku kerta sun mukaan perheneuvolaan. :hug:

Sairaalakassi Pitäis varmaan alkaa listaamaan, että mitäs sinne pitikään ottaa mukaan. Ainakin käyn ostamassa uusia pehmeitä alushousuja. Musta oli ihanaa, että sain omat pikkuhousut jalkaan aika pian. :)

Leipomisesta Pitääpäs itsekin alkaa taas tekemään suklaa- ja porkkanapiirakka pakkanen täyteen. Viimekskin oli niin kiva, kun oli tarjottavaa vieraille kun tulivat vauvaa katsoamaan.

Piianen, Lillikka, kadak + alkukuun porukka Hurjia viikkoja jo teillä tosiaan!!

Täällä ei ihmeitä. Selkää kolottelee. Sormet turpoilee iltaa kohti. Ens keskiviikkona sokerirasitus.

Mandy ja pallero 30+1
 
Viimeksi muokattu:
Synnytysmusiikki Oletteko ajatelleet sellaista? Mä poltin itselleni viimeksi cd:n kaikkea mukavan rauhallista suomalaista musaa. Sitä sitten kuunneltiin synnytyssalissa varmaan aika monta kertaa ympäri. Poika syntyi Yön Ihmisen poika kappaleen aikana. En muista sitä itse, mutta kätilö sanoi. :)
 

Yhteistyössä