###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Mähän menin sen viikkonäyttötestin ostamaan ja mullakin näytti 1-2 viikkoa raskaana. Toivoin kans vähän et olis näyttänyt 2-3 viikkoa mut ei niin ei. Mähän sain siis ovistestiin plussan la pari viikkoa sit ja aattelin et ovis siis tapahtunut su joten nyt olis sen mukaan 4+1. Mut hedelmöittyminen on voinut tapahtua myös vasta ma joten siitä olis vasta 2 viikkoa eli nyt olis 4+0. Eli hyvin voi pitää paikkansa toi testi. Pari piinaviikkoa vielä olis ennenkuin vois alkaa ultraa miettimään ja hermoja raastavaa tulee olemaan. Tietty jos vuoto alkaa ennen sitä niin se on selvä peli sit. Mä ostin ton kun haluan kuitenkin tietää mahd pian jos tää taas kesken menee. Mut älä Nanna säkään vaivu vielä synkkyyteen. Pääasia et testi näytti raskaana. Muutaman päivän päästähän sitä voi tehdä uuden testin taas. Lupasin kyllä miehelle et on viimenen mut saapa nähdä.

 
Voi huoh :( Sinne synkkyyteen on niin helppo vaipua varsinkin kun tämä tilanne on niin kummallinen, kun mulla tuli ne menkatkin. Alkoi ajoissa ja loppui kun niiden olisi kuulunut alkaa. Ekan kerran testi näytti plussaa kp24 ja siitä lähtien on kyllä vahvistunut ihan tosi tosi vahvaksi. Tänään sitten kyllä masensi tuo hcg arvo. Siitä johtuen juoksikin vielä illasta hakemaan sen testin millä olen plussaa testaillut ja siihen kyllä rävähti ENNEN kontrolliviivaa kahden tunnin iltapisusta niiiin vahva plussa!!! Eli oli vahvistunut hirmuisesti. Noh pientä toivoa tuo antaa tähän synkkyyden pesään. Lapsi on ihmetellyt koko päivän, että mikä tuota äitiä vaivaa kun on ihan myrtsi.

Kiitos teille tsempistä. Taitaa olla jännää nämä alku viikot meille kaikille =) Onneksi ei tarvitse yksin jännittää. Mulla on huonoja muistoja noista matalista arvoista ivf-hoitojen yhteydestä joten siksi karvat pystyssä. Olen kyllä noita taulukkoja katsellut, mutta silti :ashamed: .... Kiitos kuitenkin siitä:)

Olivia, mun mies sanoi äsken hyvin, että tee vaan testi! Se on pieni raha mielenrauhasta, jos se yhtään helpottaa :D

Onnea Taaperotx5 vielä oikein hienosta plussasta:)

No näillä eväillä mennään ja raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan!!
 
Hyvä tytöt, näin juuri :) Mä en uskalla testata enää uudelleen, kun tuntui, että omatkin arvot oli alhaalla, kun testit ei edes heti näyttänyt. Odottavan aika on pitkä :) ja sitten loppuraskaudesta se vasta pitkä onkin :LOL:
 
Nanna juuri luin tuolta toisesta pinosta että kuulemma km:n jälkeen kuumeilevissa elleissä on viime aikoina ollut paljon juttua noista digin viikkonäyttöisistä ja useampi on saanut tulokseksi 1-2 vaikka olis jo pitänyt olla 2-3 tai 3+ joten taitaa olla vaan myyntikikka tuo viikkonäyttö kun tuntuu useimmille näyttävän juuri tuon 1-2. Jossain muussa pinossa jokin aika sitten luin myös että epäilivät näyttääkö ko. testi yleensäkäänmuuta kuin 1-2!!!! joten koita olla huolestumatta. minä en uskalla testata sillä digillä kun edellisestä km:sta vasta 2kk ja se huolestuttaa.
 
Jääräpää toivotaan tosiaan tuon testin suhteen että se näyttelis mitä sattuu. Enemmän tosiaan luotan itsekin noihin perinteisiin missä itse pääsee viivoja vertailemaan. Pahoittelut keskenmenosta :( Ne on aina ikäviä, mutta onneksi tärppi kävi uudestaan näikin pian. Millanen sinulla oli tuo keskenmeno, jos saan udella? Olitko kovasti kipeä? Minulla on ollut niitä ihan alkuvaiheen kemialisia raskauksia ja niistä ei senkummempia kipuja tullut, vuoto vain ja hiipuva plussa.

Tänään hieman paremmalla mielellä elellään :) Yritän nyt vain olla rauhassa ja kuvittelematta kauhutapahtumia. Kohdunulkoinen pelottaa, koska en halua menettää ainukaista munatorveani, mutta aika sen vasta näyttää.

Mukavaa päivää kaikille. Niin nyt en aio enään testtatakaan, koska uskon ettei tuo viiva enään voi edes tummua kun se oli nyt jo niin "musta". Viikkoatestiä en enään tee!
 
Nanna jos sulla se viiva tavallisesssa testissä oli melkein "musta" niin hyvin on silloin asiat, mun viiva on vasta kontrolliviivan vahvuinen (tänään testasin halpatestillä joka herkkyyttä 10). Mulla on ollut 2 km:a joista ensimmäinen oli ns. spontaani ja tapahtui siinä rv 6-7 ja vuoteli itsekseen ulos ja se vuoto oli 2x runsaampaa kuin k,uukautiset ja kesti 2x niin kauan ja oli tuplasti kivuliaampi. Tammikuussa oli keskeytynyt km eli ei mitään oireita mutta rv 9 ultrassa totesi että kasvu oli pysähtynyt n. rv7 ja sydänkin pysähtynyt. Olin sairaalassa useaan otteeseen ensin lääkkeellisessä tyhjennyksessä jonka seurauksena vuosin n. 1½ viikkoa mut se vaan jatkui ja ultrassa tidettiin että istukan pala vielä kiinni ja jouduin kaavintaan 4.2. Sitten vasta helpotti vuodot ja tuntemukset. Yhdet kuukautiset odottelin ja sitten eka yk tärppäs uudelleen ja sillä tiellä ollaan. Toivon vain että limakalvo olis jo täysin palautunut tuosta kaavinnasta kun nuo kuukautiset oli valtavan runsaat ja oudot ja oli outoa välitiputteluakin... Jälkitarkastuksesssakaan en käynyt koska sanoivat ettei tartte. Sanoivat että km:n jälkeen tärppää yleensä helposti ja niinhän siinä kävi.
 
Jääräpää sulla meni sitten tuo viimeinen oikein pidemmän kaavan mukaan, harmitus:( Mutta niinhän se menee, että kolmas kerta toden sanoo vai mitä ;) Nyt vaan positiivista energiaa kehiin, minä paraskin puhuja, mutta yritän tässä nyt skarpata myös itseäni samalla :LOL:

Tänään sitten jouduin kertomaan yhdelle ystävälleni kun tuli niin karsee olo keskellä niiden olkkari että naama veti valkoseksi ja tuskanhiki kiipeili selässä!! Kauheen arvuuttelun jälkeen sitten paljastin. Olen kyllä muutenkin aika huono pitämään salaisuuksia, mutta nyt yritän parhaani. Ällätystä on kyllä ollut silloin tällöin.

Testi kyllä näyttää vahvasti positiivista vaikka tuo clearblue on kyllä aika herkkä testi. Voi olla että jokin toinen ei näyttäisi niin vahvaa, mutta sillä olen varmistellut ja viivat ovat kyllä vahvistuneet kerta kerralta ihan kunnolla.

Tänään varin ultran, että on jokin päivämäärä mitä odottaa. Se on nyt sitten 14.4 silloin olis kait 6+6
 
Tänää on taas etonu ihan kiitettävästi mutta onneksi ei pöntön kanssa ole tuttavuutta tarttenu tehä tänää ainakaa vielä.

Huomenna ois Julius vauvan vika neuvola täällä turun suunnalla.On kyllä kiva nähä ja kuulla miten on taas kasvanu meitin pienimies :heart:


 
Almasorella
Hei kaikki,

Olipa aivan ihana lukea keskusteluitanne ja huomata että samoja juttuja pähkäillään! Itsellä kaksi alkuvaiheen keskenmenoa takana, nyt kolmas yritys ja olen tyhjentänyt viikon sisällä lähiapteekin kaikista mahdollisista testeistä. Olisin päässyt ultraan torstaina mutta lähdemme vanhempieni luokse pääsiäiseksi, joten täytyy yrittää saada uusi aika ensi viikolle. Mietin juuri kerronko vai en koska äidilleni km:t suuri pettymys.

Yritän siis olla positiivinen vaikka kovasti taas jännittääkin! Lisäksi en ole aivan nuori ensisynnyttäjä 37 v (tästäkin sain kuulla km n jälkeen "olisi kannattanut aloittaa aikaisemmin").

Jääräpää - mullekin on jäänyt raudansyonti päälle, nyt lääkäri meinasi, että foolihappotabletit riittävät. Haluan käydä kuitenkin hb testissä ennenkuin jätän edes Berocan pois (otin siis sekä Beroccaa ja lisäksi pelkkiä rautatabletteja). Lisäksi otan Omega 3a koska olen kalalle allerginen ja tämän lääkärini hyväksyi vaikka muuten on vain sitä mieltä että pitää syoda monipuolisesti. Kerro jos saat uutta tietoa neuvolasta rautatableteista.

Mies on täysillä taas mukana, kokkaa broccolia, papukeittoa, pinaattia , kuorii hedelmiä valmiiksi jääkaappiin ym jotta saisin vitamiineja ja rautaa.


Tiedot:
Almasorella LA n.5.12 Synnäri ? Monesko 1.
 
Voih...kateellisen lukee teidän juttuja ja toivoo että ois tärpänny...meillä nyt 6kk vauveli kotona ja haluttaisiin pieni ikäero lapsille ja ollaankin nyt tässä kierrossa tosissaan yritetty...mulla vaan on jo ikää kohta 36v ettei se niin hanakasti välttämättä pala pohjaan, mutta toiveessa on hyvä elää...ens viikolla palaan asiaan, jos ois kaks viivaa mukana... :wave: :)
 
Heipähei kaikille :)

Olen varmaan ihan umpihullu, kun kirjoittelen tänne kun tilanne on vielä hiukan epäselvä, mutta kun en voi vastustaa.. :D

Eli tipuin siis lokakuisista tuulimunan/tosi varhaisessa vaiheessa keskeytyneen km:n takia, tyhjennettiin lääkkeellisesti silloin, kun olisi pitänyt olla 8+. Tyhjennys oli helppo noin fyysisesti. Pahalta tietty tuntui ja mieli oli maassa, ja kun sekä istukka että sikiöpussi tulivat lopulta kokonaisina ulos, niin olihan se aikamoinen lisäjärkytys siihen...

Nyt kuitenkin tärppäsi ennen ensimmäisiäkään menkkoja välissä, mutta menkat alkoikin sitten ajallaan, 14 pv ovulaatiosta (yleensä kyllä alkaa jo 12 pv. o-plussan jälkeen). Vuoto kesti kolmisen päivää, ja nyt enää tuhrii. R-testin testiviiva tummenee ihan reippaasti, ja on kohta niin tumma ettei se siitä enää tummemmaksi muutu. Tuolloin 14 pv. oviksesta kävin labrassa veritestissä ja hcg oli 18, eli tooositosi vähän. Lääkäri ei antanut kovasti toiveita, enkä itsekään nyt ihan täysillä jaksa uskoa että tästä vauvaa saataisiin. Kuitenkin testiviivan tummeneminen ja vuodon loppuminen antavat toiveita siitä että tästä vielä tulosta saataisiin :) Voihan kyseessä olla vaikka toosi myöhäinen kiinnittyminen. Elikä viikoista en menis sanomaan yhtään mitään, koska uskon kiinnittymisen tapahtuneen myöhässä. Oviksesta laskettuna perjantai olis ollut 4+0, mutta veikkaan että niissä lukemissa aletaan olemaan vasta nyt :)

Mutta että katsellaan, ja toistaiseksi roikun myös täällä, mutten ole valmis luopumaan km:n jälkeen kuumeilevien -pinostakaan vielä! Ei jaksa uskoa että tästä mitään tulisi (ja pessimisti ei koskaan pety )

Kätsy 23 v. (mies vuotta vanhempi), yritystä 7/09, 10/09 kemiallinen ja 2/10 km, LA joulukuun alkupuolella ja synnärinä Kättäri tai Naikkari.

On vähän ylimääräisiäkin tietoja :D
 
Almasorella mulla ikää 36 ja oon itselleni kovasti katkera kun en toteuttanut alkuperäistä msuuunnitelmaani joka oli että kolme lasta putkeen niin pian kuin mahdollista. Ensimmäisen sain 32v ja toisen 34v mutta sitten pidin taukoa...ja nyt tuntuu että päästin hyvää aikaa hukkaan kun en toiminut heti. Jokapaikassa lukee että 35v on joku rajapyykki jonka jälkeen alkaa munasolut rapistumaan eikä esim. munasolun luovuttajaksikaan kelpaa enää yli 35v :headwall: . Itselläni tämä ikäkriisi jyllännyt jo jonkin aikaa. Sitä jotenkin itse tuudittautiui siihen et kyllä ne muutkin tuntuvat lapsia saavan vaikka ikää jopa yli 40 että kyllä tässä aikaa on... ilmeisesti mulla tuo tammikuinnen km johtui siitä että munasolu oli huono (vanha) sanoi lääkäri :headwall: . Mulla kun meni kaavinnasta näyte patologille eikä löydetty mitään kromosomaalista tms. vikaa. Joten mitä enemmän ikää sitä enemmän huonoja muniksia, plaah. Toivottavasti en nyt kylvä mitään epätoivoa sillä se ei ole tarkoitus...nämä ajatukset vain jylläävät mielessäni. On vaan niin polttava vauvakuume etten soisi enää epäonnistuvani tässä "hankkeessa". Mutta siis tiedän useita jotka ovat aloittaneet perheenperustamisen vasta myöhemmällä iällä ja ovat siinä onnistuneet joten se luo toivoa!! :heart: Niin ja kyselin parilta gyneltä mielipidettä että olenko vanha (siis tähän vauvaprojektiin) niin vastaus kuului: et missään niimessä!!!! :LOL:
Ihanaa että sinulla on noin osallistuva mies kotona!!!

Niin siitä raudasta... Eli neuvolassa mittautin hb:n ja se oli VAIN 120 vaikka olin 2 kk ahminut rautaa eli se oli vain laskenut. Neuvolassa kysyin ja sanoi että voi aiheuttaa sikiölle jotain vaurioita ja km:ja. No kun pääsin sieltä ulos niin soitin teratologiseen palveluun ja sanoi siellä että neuvoloissa väärää tietoa ja rauta ei muuta aiheuta kuin lisää pahoinvointia äidille eli ei haittaa sikiölle. Mutta jos hb on todella korkea niin silloin on haittaa koska hb tarkoituksellisesti notkahtaa alkuraskaudessa jotta veri juoksisi paremmin istukan kautta sikiöön. jos hb tosi tosi korkea niin veri on paksua eikä pääse luontevasti kulkemaan pienissä verisuonissa ja tällöin aiheuttaa jopa km:ja. Mulle siellä teratologisessa sanottiin että syö vaan rautaa koska noin alhainen hb ja rautavarastot olis hyvä saada tankattua koska hb kuitenkin raskauden aikana laskee. En nyt kuitenkaan sitä obsidania enää syö vaan syön ladyvitamamaa jossa myös rautaa mutta vähemmän. Aika jännä että neuvolantäti käski mun lopettaa kokonaan raudan syönnin!!!
 
Kätsy Toivottavasti kaikki on kunnossa ja olet tukevasti raskaana!!! Itselläni jonkinverran menkkatuntemukseia vaikka menkkaaika olis jo ohi joten pitää vähän varpaisillaan että mitä tämä on!!! KAuhea pelko mulla peppusessa kokoajan että jokin menisi minulla vikaan taas!
 
Huomenta!

Voi kun teillä monilla on ollut km:iä, mutta toisaalta ne on ihan luonnollisia ja niitä tapahtuu yllättävän paljon! Toivottavasti meillä kaikilla menee tämä kerta upeasti maaliin saakka!

pikkutoiveelle ++++ puhureita ja varovasti tervetuloa mukaan Almasorella ja Kätsy! :flower:
 
Almasorella: tervetuloa mukaan. Ihanaa kun sun mies on noin innolla mukana. Mun mies ei oikein uskalla vielä innostua kun on noita vastoinkäymisiä takana mut on varmasti yhtä innolla mukana tässäkin odotuksessa kuten oli myös ekassa.

Munkin tarttis varmaan sitä ultraa varailla et sais ajan sillon kun haluaa. Tosi piinaavaa et pitää vielä reilu 2 viikkoa odotella. Haluais vaan tietää heti et onko kaikki kunnossa.

Kätsy: Pidetään peukkuja et sun epäselvä tilanne kääntyy parhain päin ja pääset meidän joukkoon.
Pikkutoive: sulle samaten tsemppiä et sut parin viikon päästä täällä nähdään.

 
Tervetuloa mukaan Almasorella ja Kätsy:) Onnea :flower: Kätsy mulla alkoi tämä raskaus ihan samanlailla kun sulla. Menkat tuli itseasiassa 3-4 päivää liian aikaisin ja kesti ihan kunnon vuotona kolme päivää. Sitten loppui. Kävin myös verikokeessa ovisplussasta 14vrk ja arvo oli vaivaiset 25. Mulle sitä ei kukaan tulkinnut kun neuvolasta ei kukaan osannut!!!!!! Kuitenkin plussat ovat tummuneeet tappiin saakka ja oireitakin on jonyt enemmän kun esikoisen kohdalla. Eilen illalla oli aikas paha olo. Joten päätin luottaa noihin plussiin ainakin ultraan saakka. Mietin että olisiko noilla "menkoilla" ja hitaalla hcg:n nousulla mitään tekemistä keskenään. En kyllä uuteen verikokeeseen aio mennä, sain siitä niin kovan stressin.

Pikkutoiveelle plussatuulia :whistle:
 
Moikka joulukuiset masut!!!
Tulin uteliaisuuttani kurkkaamaan, kun huomasin ketjunne :saint:
En ole raskaana vaikka kova kuume jälleen onkin :heart: Edellinen lapsemme on syntynyt marraskuussa ja joulukuisissa viimevuonna palstailin =) (Vaavimme syntyi kuukauden etuajassa).
Taaperox5 nimimerkille... Kuinkas jakselet monen pikkuisen kanssa? Itse kun kovasti toivoisin viidettä, mutta oma jaksaminen mietityttää..

Jisse ja 4nappulaa
 

Yhteistyössä