Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Tuntuu, että palsta vaan hiljenee hiljenemistään mitä pidemmälle joulukuu menee... Vai johtuuko se vaan musta. Käyn kurkkimassa monta kertaa päivässä, että mitä täällä on tapahtunut. Eihän sitä silloin yhdelle kertaa jää paljon luettavaa.

Tänään näytti olevan ainakin Safiatoulla, Cisulla ja Ruusunlehdellä laskettupäivä! Onnea siitä! :flower: Vaikkakin Cisu on tainnut jo synnyttää viime viikolla, kun ei oo kuulunut mitään moneen päivään.

Anabelalle kovasti supparituulia ja jaksamista! Kurjaa tuommonen, kun ois varmaan koko ajan lähössä synnärille.

(.) Eipä mitään synnytykseen viittaavaa täällä. Kaivoin vauvan kotiintulovaatteet esille ja laitoin synnärikassiin. Myös kaukalopussin asensin kaukaloon. Ehkä mielentila saattaa kertoa siitä, että laskettuaika ei oo enää monen viikon päästä. Oon älyttömän stressaantunut ja ahistunut kaikesta + sikakiukkuinen! Onko muita? Mulla on sellanen järkyttävä siivousvimma kokoajan ja tuntuu, että kaikki maailman keskeneräiset työt/asiat pitää tehä just nyt, kun vauva voi syntyä milloin vaan. Vaikka ne asiat ei millään tavalla ehkä vauvan syntymään liittyiskään. Hirveen raskasta olla oman päänsä kanssa välillä ja voin vaan kuvitella miltä miehestä tuntuu, kun nakitan tekemään sitä koko ajan jotain hommaa. Toivottavasti vauva syntyis ennen laskettua-aikaa, niin päästäis näistä mun oloista. Sitten toki alkaa uusi aika ja arki, joka voi olla haastava sekin... mutta kunhan vaan pääsisin edes tästä mahasta. Sais edes kengät puhisematta jalkaan. Tulipas valitusvirttä. Sori.

Mandy ja pallero 37+3 (esikoinen syntyi 38+3)
 
Vauvaonnittelut kaikille jakautuneille!!! :flower: Onnittelut myös lasketun ajan saavuttaneille, kohta teillä on vauva sylissä =)

Safiatou onnittelut "unisynnytyksestä" :LOL:

(.) Neuvolassa pyörähdetty13.12, edellinen käynti 17.11.
Paino: +1,6kg, yhteensä 6,7kg
SF: 33,5, viimeks 32cm (17.11), ei ole laskeutunut.
RR: 108/74 alapaine noussut. Norm. n.60
Tarjonta: Rt, pää yläaukeamassa.
:heart: 121-137 krt/min.

Auringonpilkku ja Uuno rv38+3
 
Mandy: tääl yks jolla on hermot tiukemmalla kuin viulunkieli.. Eikä tämä yli -20 asteen pakkanen ja sisällä olo yhtään tunnelmia helpota. Käytiin n.20min ulkona ja se oli kyl ihan maximi mitä tuolla viittii olla. Tuol odottas iso pino ommeltavia juttuja, mut ei oikein näiden kahen täystuhon kanssa tuo luonnistu, ku pitäs pystyä keskittyyn 5min kauemmin.
No huomiselle oomme suunnitelleen miehen kans kahenkeskistä shoppailu päivää :D sitä odotellessa..
 
Täällä on kans aivan ihme pakkopullia, mitkä on Saatava Valmiiksi Ennen Synnytystä. Esimerkiksi niinkin tähellinen asia kuin joulukukat..oli taas hirveän tärkeitä juttuja?:xmas: Ja mies seuraa vierestä, että mitähän se nyt sit taas keksii ja yrittää rauhotella että mulla pysyis paineet kurissa. Voi reppanaa! Siivoushommat mulla ei hirveesti paina, ehkä se johtuu siitä että ollaan niin vasta muutettu että täällä on kaikki hyvin ja sitten kun en yksinäni voi oikeen enää siivoilla (mulla heti kohoaa nuo verenpaineet ja tulee paha olo) et ne on sit tommosia ihme juttuja mistä hepuloin.

Ja jotenkin tässä nyt tajusin, että oikeesti tämä homma loppuu kohta! Vihdoinkin! Ei pelota edes sektiohaavat ja kivut enää, kun vaan aattelen että pääsen tästä turvotuksesta ja muusta eroon:wave: On tämä raskausaika kyllä tosi pitkä.

-metsis 38+4
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja ONNEA vauvautuneille!!!![/B] :heart:

Täälläkin päästiin opettelemaan vauvantuoksuista arkea, tänään kotiuduttiin sairaalasta vihdoin ja viimein. Meille syntyi torstaina 9.12 klo 10.08 pieni tyttö, 50,5 cm ja 3150 g. :heart:
Synnytys oli nopea (ainakin ajallisesti, omassa mielessä se tuntui ikuisuuden) ja myöskin melkoisen kivulias kokemus.
Ke-to yönä mulla alkoi puoli kolme supparit tulemaan 10 min välein, olivat huomattavasti kipeämpiä kuin aikaisemmat kipeät supparit mutta en silti uskonut niiden vielä olevan oikeita supistuksia. Supparit jatkui kuitenkin aamuun saakka suhtkoht säännöllisinä ja voimakkaampina. Seitsemän maissa aamulla soitin sairaalaan mutta käskivät katsella rauhassa ja tulla kun siltä tuntuu. Minä nyt en tiennyt minkälaisia kipuja supistuksilta kuuluu odottaa joten ajattelin että sinnitellään nyt vielä. :headwall:
Puolen tunnin päästä soitin uudelleen sairaalaan kun housuihin jäi limaverivuotoa ja oli kuulemma normaalia. Supparit yltyivät kolmeen kappaleeseen 10 min sisään melkein samantien ja kivutkin yltyivät. Lähdettiin menemään kun tuntui etten kestä enää ja ponnistutti kauheasti. Sairaalassa oltiin kahdeksan maissa ja hupisista, tuli äkkilähtö synnytyssaliin kun olin täysin auki!!! Mitään kipulääkkeitä ei ehditty antaa ja siltä se toimitus sitten tuntuikin, aika kokemus mutta olen ylpeä siitä että suoriuduin hienosti enkä edes huutanut, itkenyt tai kironnut. :D
Omat supistukseni olivat sen verran lyhyitä että kaikki ponnistukset olivat turhia joten suppareita voimistettiin lääkkeillä ja vauvakin alkoi paremmin tulemaan. Tyttö jäi kädestään jumiin ja häntä irrotettaessa repesin hieman. Viisi ommelta laitettiin. Supisteluvaihe kesti 7 tuntia, ponnistusvaihe 38 min ja jälkeisvaihe 5 min.
Synnytyksestä ei jäänyt kuitenkaan mitään traumoja tai kaunoja vaikka aika rankka kokemus olikin. Neuvoksi sain että seuraavalla kerralla sitten vähän aikaisemmin sairaalaan ;)

Väsynyt olen ja tunteet heittelee laidasta laitaan eikä oikein vielä osaa asettua ja vaan olla. Mutta ehkä tämä tästä rutinoituu kun muutaman päivän kotona katselemme ja ihastelemme meidän kaunista tyttöämme ja opettelemme uuteen vauvantuoksuiseen arkeen :)

Kaikille oikein isot :hug: ja tsemppiä omiin synnytyksiinne. Luulen etten lähipäivinä kovinkaan aktiivisesti täällä käy lukemassa mutta myöhemmin sitten taas.

Terveisin Cisu ja pikku-cisu
 
Onnea Jääräpää, Mamadream, Lillikka, Annimanni, Ennu, Leenu ja Cisu! Hirmuinen lumisade alkoikin yhtäkkiä! Ja melkoisia synnytyksiä teillä monella on ollut :O

Doterilla ja murusellakin kuulostaa oikein lupaavalta :)

Tsempit Muruselle! Toivotaan, että tuo on vain ohimenevä oire. Raskaus voi ilmeisesti aiheuttaa kaikkea tosi kummaa, ja hyvähän se vain on, että tutkivat kunnolla.

Mandylle onnittelut täysiaikaisuudesta! Ite kuurasin jo saunan ja kylppärin, mutta eipä sillä ainakaan ollut mitään vaikutusta :D Täällä keikutaan kyllä tosiaan varmaan vielä tammikuussakin pahnanpohjimmaisena.

Toukka on alkanut liikkua superpaljon, vaikka melkein kaikki aina puhuvat liikkeiden vähenevän loppua kohden. Tuntuu olevan jo voimaa melko paljon noissa pikkujaloissa. Minkäköhän kokoinen möhkäle siellä oikein asustaakaan...

Muuten ei mitään uutta. Supistuksia, sukkapuikkokipuja, hermotuikkauksia, lonkkakipuja ja muita ihanuuksia kyllä löytyy, mutta ei mitään viitteitä synnytyksestä. Mieliala taas on noussut viime viikosta, joten ei taida lähtö olla ihan heti edessä :whistle:

neitoperho & toukka 37+3
 
Onnea vauvoista! Niitähän on tullut jo monta!

Täällä ei ole vielä päästy synnyttämään, vaikka supisteleekin. Samanlaista hommaa kuin Anabelalla ilmeisesti, tulee välillä ihan säännöllisesti (öisin) mutta sitten loppuvat. En tosin ole vielä sairaalaan asti mennyt. Viime yönä onneksi tuli vaan joku kolme kipeää supistusta, ja en enää jäänyt niitä ihmettelemään niin nukuin tosi hyvin. Nyt oliskin ihan virkeä vaikka synnyttämäänkin :) Anabela toivotaan että molemmat päästään synnärille pian, tai sitten että nuo härsyävät antaa edes nukkua.

Cisu nopea synnytys sinulla! Tuo minua vähän just pelottaa, että mistä sitä sitten tietää kun on syytä oikeasti jo mennä. Etenkin kun näitä kipeitä supistuksia nyt tuntuu olevan joka päivä. Meillä on onneksi tosi lyhyt matka sairaalaan, joten eiköhän sinne ehdi. Ensikertalaisilla ne ei kai yleensä niin nopeita synnytykset kuitenkaan ole. Mutta ei sitä osaa olla murehtimatta.

Supparituulia ja tsemppiä kaikille tarvitseville!

donter 40+2
 
cisulle onnittelut pikku cisun syntymästä:)

omaa napaa vaan pikasesti: neuvolasta juuri kotiuduin...
rv 39+1
paino + 1400kg(Tullut viikon aikana!!!!!) huh huh mikä nousu, tosin saattaa vaikuttaa kun oli ilta aika eikä perus aamuaika.
Turvotus +
RR 111/75
Sf 38cm
painoarvio 3700g
sydämensyke 130-150
tarkasti pikasesti alapäänkin, kohdun suu sormelle auki,kaula ihan pehmeetä mössöä ja jäljellä n.sentti...
automatkalla kotiin tuntui tosi kipeitä supistuksia jotka kuitenkin nyt hellittivät...
sanoi neuvolatäti että jos ei synny kohta niin laittaa lähetteen jo vähän aikaisemmin yliaika kontrolliin...
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!!:heart:

Aika rientää ja meillä ollaan huomena jo 2 viikkoisia,hui!! Arki pitää niin kiireisenä ettei tahdo joutaa/jaksaa palstailemaan ollenkaan:ashamed:
Poika on oikea äipän tissiliini ja sylivauva. Niin pieni ja soma:heart:
Yöt nukutaan kainalossa ja mielellään päivätkin mutta pakkohan se on tässä taloudessa omaan bunkkaankin oppia ;)
Tänään käytiin ekaa kertaa vasta kunnon kylvyssä ja sen jälkeen onkin uni maittanut koko päivän sikeämmin kuin yleensä :)
Terveydenhoitaja kävi myös kotikäynnillä ja hienosti on tissimaidolla kasvettu ja syntymäpaino (3180g) nyt ylitetty, tänään 3240g (4 pvässä tullut +200g)!
Olen hieman ressannut tosta painonnoususta ja ostamassa jo vauvavaakaa kotiin mutta nyt saan huokaista, ainakin hyvältä näyttää :)
Mamadread täällä olisi ainakin yksi joka halusta siirtyisi jakamaan arkea vauvapuolelle:wave:

Halauksia ja tsemppiä kaikille mahakkaille:hug: Kohta meillä kaikilla on omat kullat kainalossa:heart:

Jennyli & Eepu 1vko 6pvä
 
Cisulle superpaljon onnea pikku prinsessasta!!:heart::flower: Nopeeta toimintaa on tosiaan ollut monet synnytykset täällä!

Ja paljon supparituulia kaikille, jotka on lähdössä vauvanhalureissulle, monella kuulostaa taas tosi lupaavalta =)

Täällä ilmoittautuu kanssa yksi, jolla hermot melko lailla pinnassa ja kauhea lista tehtävistä asioista, jotka ihan EHDOTTOMASTI pitää olla valmiina ennen kuin vauva tulee... Vauvaa varten on oikeastaan kaikki valmiina, mutta kaikkea muuta puuhaa kyllä riittää, siivoiluja ja järjestämisiä juurikin. Välillä oikeasti säälittää tuo mun mies, kun toinen kuitenkin on hirmu ymmärtäväinen ja kiltti ja meikäläinen ihan hermoheikkona joka pikkuasiasta... Nyt on ihan ehdottomasti saatava vaihdettua tavaroiden järjestystä olohuoneessa ja piparitalo on koottava juuri tänä iltana. Munkaan ei tarttis noita ylimääräisiä hermoiluja ottaa mistän, ettei verenpaineet nouse, kun ne on jo muutenkin koholla ja niitä pitää täällä kotona päivittäin seurata. No onneksi tuo piparitalon kokoaminen on kuitenkin kivaa puuhaa, ehkä siinä saa rauhoituttua vähän :D

wendyduck ja 37+6
 
Heipparallaa!

ISOT onnittelut vauvautuneille!!! :)

Täällä viimeisiä päiviä viedään... jännittää ihan hirmuisesti!! Perjantaina ois siis sektio edessä ja mua mietityttää ihan kaikki typerät pikkuasiatkin!! Yritän olla ajattelematta koko asiaa, niin ei ala ahdistamaan liikaa!! Torstaina viimeistään olen jo ihan paniikissa kuitenkin...

metsis sullahan oli kans suunniteltu sektio edessä? Saanko udella että missä sairaalassa sulle se tehdään ja milloin? Millä mielellä olet?

pinna on todellakin kireellä!!! Sisällä tulee kökittyä päivät pitkät, kun ei tonne pakkaseen huvita yhtään mennä. Mitään ei oikein jaksa enää tehdä, vaikka kauheesti ois muka vielä tehtävä ennen perjantaita!! Kaikki ärsyttää ja rupee todella kyllästyttämään nää kipuilut ja närästykset ym!

Supistellu on jonkin verran päivittäin, mutta ei mitään säännöllisiä, eikä niin kovin kipeitä. Sen verran tuntuu että pitää vähän hengitellä siinä samalla... Pelkään koko ajan että kohta menee vedet tms ja joudutaan kiireellä sairaalaan...

Aivot lyö ihan tyhjää!! Just juttelin tossa kaverin kanssa puhelimessa ja höpisin ihan mitä sattuu! :D Jokohan sitä on ihan lopullisesti höperöityny tänne... ? Sit oon hirmu hajamielinen ja kömpelö!! Joku luontoäidin käytännön pila sen täytyy olla, kun viimeisillään raskaana oleva muuttuu käsistään näin kömpelöksi ja kaikki putoilee lattialle. Yritä niitä sitten noukkia ketterästi ylös maasta... perhana että on ärsyttävää! :D

Jaksamista kaikille!!! Ei mene enää kauaa kun pikkuiset tuhisijat on kaikilla meillä sylissä :)

Sapis ja sintti 38+3
 
Voi että, onnea oikein mahdottomasti taas nyyttinsä syliin saaneille :heart:
Lumipyryä totta tosiaan!
Tsemppiä ihan jokaiselle, aika tuntuu pitkältä näin loppuvaiheessa, kun koko ajan odottelee, että tulisi lähtö...
Saapi nähdä ollaanko huomenna viimistä päivää vauvavatsaisena, keskiviikkoaamuna menen sinne painoarvioon ja jos on taas yli nelikiloinen niin sitten harkitaan käynnistystä samana päivänä. Varmaan tulee uneton yö, pitää tänä yönä yrittää sitten nukkua :D
Pakko kuitenkin valmistella kaikki huomenna siihen malliin, että sille tielle jäädään. Kaikkea hassua sitä alkaa miettiä, tähän asti on ollu melko rauhallinen oltila...

Elovena 37+5
 
hei mamat

täällä ei ole ole ehtinyt yhtään koneelle, pieni prinsessa pitää äidin kiireisenä meijerituotantoa kasvattaessaan :) unet jäänyt aika vähille ja hermo kireällä, kaikki muut paitsi uusin tulokas enemmän tai vähemmän kipeinä, joten aika rankkaa ollut alku, vaikkakin ihanaa, että meitä on nyt neljä!

ONNEA KOVASTI KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!! :flower:

Ja hurjasti tsemppiä tuleviin koitoksiin!

kadak & pikku-ruu 9 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onpas paljon vauvautuneita, me pallomahat ollaan jo vähemmistöä?

Jotenkin minustakin vaikuttaa, että hirmu nopeita synnytyksiä ollut monella. Toivottavasti sitä tajuaa itse lähteä ajoissa synnärille, matkaa kuitenkin 70km.

pinna on kireellä täälläkin. Ärsyttää kun on niin kylmä eikä mitkään toppahousut mene päälle, joten ei ulkoilla. Enkä kyllä jaksaisikaan :headwall: Olisin tänään voinut kiertää kauppoja rauhassa vaikka kuinka kauan kun mies ja poika meni uimaan, ja mitä tein? Kävin kassillisen ruokaa ja tulin kotiin nukkumaan! Käveleminen on ihan säälittävää vaappumista, alavatsaan sattuu, samoin häpyliitokseen ja vasemman puolen kylkiluihin kun toukka on alkanut paukuttaa niitäkin. Juu ei ainakaan tämä vauva rauhoitu loppua kohti, päinvastoin.
Unirytmi on muokkautunut ihan kummalliseksi, olen varmaan viimeiset 2 viikkoa herännyt/ollut hereillä joka yö klo 02.30. Joko en saa unta ennen sitä, tai jos saan, niin herään vessaan aina puoli kolmelta. Ehkä se on toukan syntymäaika, tai sitten ruokailuaika tulevaisuudessa?

Kolme päivää laskettuun aikaan. Ei kipeitä supistuksia. Ainoa joka kypsyy on äiti. Ja ihan hyvä niin, sain nimittäin pienoisen synnytyspelon kun lauantaina olin sairaalassa tarkkailtavana sen myrkytysepäilyn vuóksi synnytysosastolla (kun äitipoli oli kiinni), ja tottakai siellä joku onneton synnyttäjä huusi ihan suoraa huutoa... Vaikka muuten ei se kipu pelota, niin ekassa synnytyksessä kauhein vaihe oli se ponnistaminen kun meinasi usko loppua: enkö minä saakaan tätä ikinä ulos...

On kyllä niin hirveä ikiävä omaa kroppaa, että ette usko. Kun muut näkee synnytysunia, niin minä näen unia entisestä, hoikasta ja ketterästä itsestäni :whistle: Turhamaisuuden multihuipentuma?

Mindy 39+4
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower::heart:

Täällä ei olossa mitään erikoista, mitä nyt nivuset tuntuu olevan tulessa koko ajan..ihan armoton makeanhimo on iskeny..suklaata vois syödä vaikka kuinka paljon :ashamed: huomenna olis heti aamusta neuvola..

lumi-enkeli ja aarre 39+0 poks!!!
 
Paljon onnea Haralle! :flower:

Taidankin kohta olla täällä yksikseni puhelemassa, kun noita jäynnistyksiäkin on luvassa lähiaikoina melko paljon :ashamed:

Ylihuomenna on taas neuvola, viikon kohokohta!

neitoperho & toukka 37+4
 
Huomenta kaikille! Ja onnea vauvan saaneille! Eihän sitä enää muista ketä kaikkia on onnitellut, kun teitä alkaa olla jo niin paljon! :heart:

Jotenkin tuntuu turhalta tulla kirjoittelemaan tänne, kun ei tapahdu mitään! Nivuset on kipeänä, selkä on kipeänä, kylkiluut on kipeänä, välillä supistelee kivuttomasti ehkä pari kertaa päivässä, mutta mitään ei näy eikä kuulu. Ihanaa että noinkin moni on kuitenkin jo saanut oman nyytin syliinsä! Ehkä tässä ei vaivuta epätoivoon... Olin vain toivonut että saisi vauvan jo kotiin ennen joulua, vaan saapa nähdä, että tässä ollaan joko joulu sairaalassa tai sitten kitkutellaan vielä uutena vuotenakin mahan kanssa. :stick:

Huomenna olisi taas neuvola, kun tulee 39+0. Miten teillä muilla, uskaltaisitteko näillä viikoilla enää lähteä käymään kyläreissua vähän kauemmaksi? Meillä olisi yksi paikka, jossa haluttaisiin käydä vielä ennen lapsen syntymistä, mutta sinne olisi n. 100 km... Vähän mietityttää että lähtisikö vai ei. Viime viikolla kyllä kävin reippaasti samanmoisen matkan takana, ja vain alkumatkasta oli vähän tukala olo joka sekin johtui liian tiukoista housuista. Eikä tosiaan ole ollut mitään oireita synnyttämisestä.

Tämmöisiä mietiskelee nachopallo 38+6...
 
Paljon paljon onnea jälleen kaikille vauvan saaneille. :wave:

Tuntuu että kaikki menee ohituskaistaa pitkin ohi ja täällä ei tapahdu mitään. Eilen siis poksui 40 + 0. Pinna on kireällä, mitään ei huvita ja jaksa tehdä. Istun kotona aamusta iltaan. Huomenna menen uudestaan akupunktioon, jos sillä olisi mitään vaikutusta.
 
Onnittelut Haralle tyttövauvasta! :flower:

Nachopallo, täällä on vähän samanlaiset mietteet, me varattiin joku halpispäiväristeily Tallinnaan ens maanantaille, silloin mulla siis viikot 38+6. Mä ajattelin tehdä lähinnä niin, että katson mikä olo on viikonloppuna ja ma-aamuna ja mennään jos on hyvä olo. Mulla kun ei myöskään ole mitään merkkejä synnyttämiseen liittyen, mitä nyt pikkasen juilii alavatsaa joskus.

Jaahas, sitten odottamaan tämän päivän sosiaalista kontaktia, elikkä neuvolaa :D

wendyduck ja 38+0 :heart:
 

Yhteistyössä