Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017

Pahoittelut @Sniff, voimia jatkoon! :(

Onnittelut sykkeestä @noora.l :)

Täällä ollut pari päivää kovia kipuja oletettavasti kohdussa, kohdunreuna tuntuu kovana jo selkeästi alavatsalla. Nyt ihmetyttää miten se nyt jo noin iso on, tosin onhan se jo 2 kertaa venynyt melko lyhyen ajan sisään..

Mimmi rv 6+3
 
Pahoittelut kaikille ikäviä kokeneille ❤ Minullakin on täällä pieni paniikki päälllä, vasta rv 4+3 ja eilen muutama tippa verta. Oireeton olo on, ja huomenna meinasin testata digin. Viimeks viikko sitten näytti sen 1-2, onko tietoa milloin pitäs näyttää sen 2-3 ja 3+? Kokemuksia? Pitkältä tuntuu odottavan aika. Vaikka tietää sen ettei muuta voi tehdä kuin odotella.
 
Mullakin taitaa olla ryhmästä poistuminen edessä. Rusehtavaa vuotoa ollut siis maanantaista asti, tänään muuttunut jo runsaammaksi ja nyt oli mukana myös verta. Varsinaisia kipuja ei ole, mutta alavatsa tuntuu kummalta. Huomenna vielä lääkärille tsekkaamaan, mutta eiköhän tämä raskaus ollut tässä :(
 
Pahoittelut kaikille ikäviä kokeneille ja voimia jatkoon.❤

Tänään 5+2, pahoinvointi on läsnä hyvin usein. Täytyis löytää keino saada pahoinvointi pysymään kauemmin poissa kuin sen kaksi tuntia maksimissaan.
Töissä kun ei voi koko aikaa olla napsimassa jotain pientä ruokaa.
Kun vielä en tosiaan haluais pomolle kertoa raskaudesta, en ennen varhaisultraa.

Amanda 5+2
 
@Hyrräpää toivottavasti olisi harmitonta vuotoa :( Onneksi pääset tarkastamaan tilanteen, epätietoisuudessa on ikävä elää.

@Annikki91 Se riippuu kuinka nopeasti hCG tuplaantuu, se riippuu ihmisestä (ja raskaudesta). Se vieläpä hidastuu kun raskaus etenee. Mututuntumalla veikkaisin, että 2-3 näyttäisi nyt, mutta 3+ voi tulla hitaammin, voi mennä jopa kahden viikon päähän.

Täällä elellään samoja päiviä jolloin edellinen raskaus keskeytyi. Eipä ole vuotoja näkynyt, mikä on vähän piristänyt mieltä. Varhaisultraan on enää viisi päivää :) On onneksi tenttiviikko, niin aika tulee kyllä menemään vähän liiankin nopeasti. :whistle:

Fritang 5+5
 
Täällä ollut uneton yö maha ollut jotenkin kipeä. Varasin varhaisultran lahteen perhe-arteen ensi lauantaiksi jolloin pitäisi olla 7+0, toivotaan että kaikki on ok.

Pahoittelut kaikille poisjääneille:cry:
 
Pahoittelut kaikille ikäviä kokeneille ❤ Minullakin on täällä pieni paniikki päälllä, vasta rv 4+3 ja eilen muutama tippa verta. Oireeton olo on, ja huomenna meinasin testata digin. Viimeks viikko sitten näytti sen 1-2, onko tietoa milloin pitäs näyttää sen 2-3 ja 3+? Kokemuksia? Pitkältä tuntuu odottavan aika. Vaikka tietää sen ettei muuta voi tehdä kuin odotella.
Mulla näytti 2 vkoa sitten 1-2 ja toissapäivänä 3+ mut kai yksilöllistä sekin miten näyttää.
 
Mulla oli pe ultrassa sykkeellinen sikiö, mutta raskauspussi oli jo kulkeutunut kohdun alaosaan. Eilen oli vuotoa, jossa myös hyytymiä mukana. Tänään vuoto hieman niukkenemaan päin. Lääkäri haluaa tsekata viikon päästä tilanteen uudelleen, pienen toivon pilkahduksen antoi mutta itse olen kyllä sitä mieltä, että kesken meni. Hyvä kuitenkin päästä kontrolliin, niin näkee sitten senkin että kohtu on varmasti tyhjentynyt eikä ole jäänyt residuaa. Parastahan olisi tietysti nähdä siellä elossa oleva sikiö, mutta en vain jaksa enää uskoa siihen :(
 
varovaiseti mukaan.. huhhuh.. olo on vähän pesarilla takaraivoon lyönnin saaneella. Eilen vahva plussa, jonka tein kun ihmettelin ettei kuukautisia kuulu, viikon olivat myöhässä, mutten vatsatautisia lapsia viikon hoitaneena (ja itse ilmeiseti myös sairastaneena, jos ei sitten johtunut tästä) ymmärtänyt edes kauheesti kalenteri seurailla, vaikka kierto normaalisti lähes päivälleen sen 28. Laskurin mukaan LA 24.12.. Onko se neitsellinen sikiäminen vai mitä, kun miehen kanssakin ihmeteltiin että "Missä hiton välissä?" Sen verran nuo kaksi aijempaa vaikeuttavat noita vauvantekopuuhia. Ja ikää on 30v. Joko on face ryhmää koossa? siellä itse enemp tulee pyörittyä kun täällä..
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Hei, voisin varovaisesti liittyä mukaan ryhmään. Plussatestin tein torstaina, ja laskettu aika olisi aivan joulukuun lopulla, laskureiden mukaan 29.12. - 31.12. Tänään olisi ilmeisesti rv 4+0.

Aluksi olo oli kevyt ja hyvä, mutta tänään olen alkanut huolehtia, että mitäs jos kaikki ei menekään hyvin. Mitään oireita ei oikein vielä ole, pientä huimausta lukuun ottamatta. Mieskin vähän yllättäen olisi alkuraskauden ultran kannalla, yksityisellä siis, jos sieltä saisi mielenrauhaa. Sitäkin toki täytyy vielä odotella, jos siihen ratkaisuun päädytään.

Niin uutta ja ihmeellistä tämä, esikoinen tässä siis tekisi tuloaan. Täytyykin nyt pikaisesti lukea ketju läpi ja tutustua kanssasisariin :)

Eli siis:

Shara: LA 29.12.2017, ikää 27 vuotta, ja 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Mäkin tuun ilmoittautumaan tänne joukkoon varovasti. Koitan pysyä mahdollisimman positiivisena, ekasta yrityksestä tulin raskaaks vastoin kaikkia odotuksia ni josko sillä onnella jatkuis loppuun asti :oops:

LA olis 31.12. vaikka eihän sitä tiedä vaikka menis tammikuun puolelle, mutta kai mut hyväksytään tänne joukkoon silti? :D
Oon 22 ja esikoista toivotaan tulevaks:love:
 
Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille! Ja onnittelut uusille plussasta :) miten muilla raskaus etenee? Millasia oireita teiltä löytyy? Ite tällä hetkellä varhaisultran mukaan 7+3, pari päivää pidemmällä kun neuvolan laskujen mukaan. Laskettuaikakin muuttui itsenäisyyspäiväksi 6.12, mutta saattaahan tuo vielä seuraavassakin ultrassa muuttua. Vieläkin välillä miettii onko kaikki hyvin, vaikka syke jo hyvin näkyikin. Tyhmää kun pitää olla tällänen murehtija :D oireita viimepäivinä ollut vaan jatkuva nälkä ja itkuherkkyys. Vollotan ihan tyhmistä asioista :D lisäks alkanut jännittään monet asiat kun ensimmäinen lapsi kyseessä ja ei oikein tiedä mitä tässä tapahtuu.
 
Tervetuloa uudet :) @vilmu tietenkin olet tervetullut, kyllä täällä tulee monella menemään tammikuulle! Itse arvelen odottavani marrasvauvaa mutta kiva nyt kuitenkin mennä lasketun mukaan.

@noora.l Täällä hyvin oireetonta, mutta tuo itkuherkkyys on kyllä tuttua. Tänäänkin vollottanut puolet päivästä. Alkaa mennä oikeastaan jo vähän masennuksen puolelle (n) Vähän alkaa jo huolettaa, toivon että johtuisi vain hormoneista ja stressistä.
 
LA 2.12 mhv, 38, 3.
LA 2.12 momtobeM, 25, 2.
LA 2.12 Neljästoive, 33, 4.
LA 3.12 hömppää, 32, 6.
LA 3.12 khissu, 24, 3.
LA 3.12 Henzqu, 34, 1.?
LA 4.12 UusiElämä16, 39, 1.
LA 5.12 Lilliani, 30, 3
LA 7.12 iltatähti17, ?, 3.
LA 7.12 Nyytti88, 28, 4.
LA 7.12 Ruusunen5, ?, 1.
LA 7.12 ekkuvekuli, 38, 8.
LA 8.12 noora.I, 25, 1.
LA 9.12 hyrräpää, 29, 2.
LA 9.12 AuroraK, 29, 2.
LA 10.12 liila~, ?, ?
LA 10.12 ovivia, 26, 2.
LA 11.12 mimmi92, 25, 3.
LA 12.12 Neilikkaa, 21, 1.
LA 12.12 Kaneli, 32, 6.
LA 13.12 Taaartsan, 35, 1.
LA 14.12?, mmauks, 25, 2
LA 14.12 vilmaedith, 25, 2.
LA 15.12 krafla, 25, 2.
LA 15.12 Poppy Honey, 33, 1.
LA 16.12 Sunmer, 34, 2.
LA 17.12 Fritang, 24, 2.
LA 18.12 Snowmamma82, 35, 4.
LA 19.12 vihersmoothie, 34, 1.
LA 20.12 Tiha, 27, 2.
LA 20.12 -Amanda-, 23, 1.
LA 21.12 Clavel, 28, 2.
LA 24.12 milip, 30, 3.
LA 25.12 KittyKat, 36, 2.
LA 25.12 Annikki1, 26, 3.
LA 29.12 Shara, 27, 1.
LA 31.12 Vilmu, 22, 1.

Yhteensä 37 odottajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin tuon listan tuohon ja lisäsin uudet, jos vaikka joku jaksaa tehdä toukokuussa uuden ketjun :)

Eli onnittelut ja Tervetuloa uusille! :)

Täällä myös vähäisetkin oireet oikeastaan kadonnut, jäljellä enää vatsassa erilaisia kipuja välillä. Silti jotenkin omituisen luottavainen olo, että kaikki olisi hyvin.

Mimmi rv 6+6
 
Muistatteko plussanneet, minkälaisia oireita teillä oli rv 4+jotain? Koska näköjään nyt huolestun ihan kaikesta, niin oma oireettomuuskin huolestuttaa. Iltaisin mulla on ollut pää kipeä, ja ihan alavatsalla on melkein koko ajan jotain nippailuja. Mulla ei ole ollut mitään "klassisia" oireita, kuten pahoinvointia, haju- tai makuherkkyyttä, mielitekoja, rintaoireita... Toki netistä löytyy paljon kommentteja, miten oireet alkoi vasta joskus viikolla 6 - 7 (jos silloinkaan), mutta haluaisin kuulla teiltä :)
 
Mulla on nyt 4 raskaus ja oireet oli heti alusta asti mukana vahvasti. 3 muussa oli vaan väsymystä ja pientä pahoinvointia iltaisin. Tän kohdalla voin sanoo et ollu täyttä helvettiä viimenen kuukaus. Oon ollu kotini ja sohvan vanki plussasta asti.
Ei se oireettomuus välttämättä tarkoita mitään. Niinku sanoin ni mun edelliset ollu melkein oireettomia mut tän kohdal jotenki tuntuu et tuun kärsii koko 9kk.
Oo ilonen oireettomuudesta, mäki olisin tosin tiedän kuinka epäuskonen olo toi on, Itsellä on koko ajan vaikka oireita on. Tsemppiä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Shara
Hei kaikille!
Täällä on ollu kovasti murheita pari viikkoa. En ole jaksanu kirjotellakaan. 2 viikkoa sitte alkoi ihan pikkunen vuoto, hyvä että paperissa edes näki vaaleanpunaista. Sitten muuttu rusehtavammaksi ja välillä ollu punaisempaa. Vuoto ei ole runsasta, jos edes voi sanoa vuodoks eikä joka vessa käynnillä tule mitään. Eikä siteissä näy oikeastaan mitään. Valkovuotoa on paljon. Oireita oli ihan alusta asti, pahoinvointi tuli päivänmittaan välillä ja väsymystä kovasti. Rinnat on ollu kipeät koko ajan. Oireet on kuitenkin lieventynyt. Jotain päiviä oli ettei ollu ku rinnan arat ja siks oon tosi murheellinen ja väsyny tähän odotteluun ja tuntuu, ettei kohdussa mitään olis. Lääkärin sain onneks keskiviikolle, ei millään jaksa enää tätä pahaa oloa. Ja hirvittää mennä ultraan. Neuvolan mukaan LA 7.12

Ensimmäisessä raskaudessa mulla ei ollu paljon mitään oireita alussa, mahaa turvotti ja välillä väsytti.

Tsemppiä kaikille

Aurora 7+4
 
LA 2.12 mhv, 38, 3.
LA 2.12 momtobeM, 25, 2.
LA 2.12 Neljästoive, 33, 4.
LA 3.12 hömppää, 32, 6.
LA 3.12 khissu, 24, 3.
LA 3.12 Henzqu, 34, 1.?
LA 4.12 UusiElämä16, 39, 1.
LA 5.12 Lilliani, 30, 3
LA 7.12 iltatähti17, ?, 3.
LA 7.12 Nyytti88, 28, 4.
LA 7.12 Ruusunen5, ?, 1.
LA 7.12 ekkuvekuli, 38, 8.
LA 8.12 noora.I, 25, 1.
LA 9.12 AuroraK, 29, 2.
LA 10.12 liila~, ?, ?
LA 10.12 ovivia, 26, 2.
LA 11.12 mimmi92, 25, 3.
LA 12.12 Neilikkaa, 21, 1.
LA 12.12 Kaneli, 32, 6.
LA 13.12 Taaartsan, 35, 1.
LA 14.12?, mmauks, 25, 2
LA 14.12 vilmaedith, 25, 2.
LA 15.12 krafla, 25, 2.
LA 15.12 Poppy Honey, 33, 1.
LA 16.12 Sunmer, 34, 2.
LA 17.12 Fritang, 24, 2.
LA 18.12 Snowmamma82, 35, 4.
LA 19.12 vihersmoothie, 34, 1.
LA 20.12 Tiha, 27, 2.
LA 20.12 -Amanda-, 23, 1.
LA 21.12 Clavel, 28, 2.
LA 24.12 milip, 30, 3.
LA 25.12 KittyKat, 36, 2.
LA 25.12 Annikki1, 26, 3.
LA 29.12 Shara, 27, 1.
LA 31.12 Vilmu, 22, 1.
LA 1.1 Nems, 21, 2.

Yhteensä 37 odottajaa.
 
Hei! Täällä mukaan odotukseen liittyy 26-vuotias, 2,5 vuotiaan pojan äiti. Puolitoista vuotta yritystä takana ja nyt viimein tärppäsi ❤ Ilmeisesti me miehen kanssa tehdään vain näitä jouluvauvoja.

LA 21.12.
 
En oo muka ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta jos nyt vähän päivittäisi, ettette potki mua pois listoilta! ;)

Oireet jatkuu vähän päivästä päivään vaihdellen. Päällimmäisenä väsymys, iltaa kohti lisääntyvä turvotus ja jatkuva nälkä ja pissahätä. Varhaisultraan sain ajan 9.5. pitkän kierron perusteella, vaikka tiedänkin tarkan ovulaatiopäivän. Vaikea jotenkin vieläkin uskoa, että ekasta yrityksestä tärppäsi, niin pitää nyt vähän himmailla innostusta sinne ultraan saakka.

@mimmi92, mulla ei ainakaan imetys vähennä oireita. Edellisessä raskaudessa ei ollut oikein mitään näin alkuvaiheessa, mutta nyt imettäessä on sit senkin edestä. Tuskin sentään johtuu imetyksestä, mutta ihan erilainen kuin edellinen raskaus.
 

Yhteistyössä