***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

SariP :hug:

Susimielellä ja Metsätähdellä on hyvä kirja odottamassa. Ei kun kimppuun vaan. Itse tykkäsin, on hauska =) Ja Susimielellä tuskin on syytä huoleen tuon lääkkeen suhteen.

Kahlan mäkin sain tukivyön huutonetistä pari päivää sitten. On se kyllä helpottanut supisteluja. En koko päivää kuitenkaan käytä, mutta töissä ainakin.

Hei, meillä oli ultra eilen!!!!!! Hyviä uutisia vaan. Oli mukava käynti ja kaikki oli kunnossa. Tosi tarkkaan syynäs kyllä kaikki rakenteet. 3 kuvaa saatiin mukaan, joista yksi ihana 4D kasvokuva. Kyllä on sulkku vauva. Painoarvio oli 409g. Ja POIKA sieltä olisi tulossa :heart: Aivan ihanaa! Tyttökin olisi ollut yhtä toivottu, mutta kaksi tyttöähän meillä jo on, niin kyllä poika on kivaa vaihtelua. Kyllä on isä nyt polleana. Saatiin kuvakin, jossa veitikalla on vehkeet oikein pystyssä, joten varmahan tuo asia on. Tuleva isä laittoi heti juuri tuo kuvan lompakkoonsa ja kai esittelee sitä kaikille :)

Niisku & Veikka 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4 ja Kahlan
SariP :hug: myös täältä!

Ultrasta kotiuduttu. Varsin mukava ultraaja oli meillä ja kaikki pitäisi näillä näkymin olla kunnossa. Tyttöolo vaihtui varsin selkeään POIKALUPAUKSEEN, oli pippeli pystyssä myös eli ei epäilystä :D 5pvää pienempi oli kuin viikot, mutta esikkokin oli pari päivää pienempi tässä kohdin ja pikkuinen oli syntyessään. Taitaa nyt olla pikkuisen suurempi todennäköisyys, että menee tammikuun puolelle tämä poika.

Nyt uskallan varmasti alkaa katsoa pieniä vaatteita pojalle. Vaikka paljoa ei tarvitse on minusta kiva, että on muutama ihan oma vaate hommattuna.

Mango ja Kieppuli 20+5
 
K-SKS: Ei siellä nyt sentään kaikki asiat niin huonosti ole... Meillä samassa paikassa ainakin molemmissa ultrissa ollut tosi mukava kätilö, joka on kertoillut koko ajan, että mitä tekee. Molempiin on myös käytetty aikaa suunnilleen tunti, eli ei mitään pikavilkaisuja! Harmi, että Susimielelle tuli noin kökkö kokemus. :hug: Sulla kävi vaan huono säkä. Tai ehkä lääkärit on keskimäärin tylympiä, niiden koulutukseen ei kuitenkaan kuulu vuorovaikutustaitoja samalla tavalla kuin kätilöillä.

Se vauvatehon sisäilmaongelma on kyllä ihan törkeä! Etenkin keskoset ovat siellä viikkoja, ja heillä on muutenkin hengitysongelmia, ihan väärin, että pienet joutuvat olemaan huonossa ilmassa.:| Synnytyssalissa se käsittääkseni on vain henkilökunnan riski, juurikin sen takia, että synnyttäjät käyvät vaan kääntymässä. Tosin lapsivuodeosasto (os. 5) on myös noita korkean riskin osastoja. Kurjaa.

Synnytyssalin henkilökuntakin on keskimäärin mukavaa, ainoastaan se minua häiritsee, että jos sanoo tarvitsevansa kivunlievitystä, niin ensimmäisenä tarjotaan järeitä lääkkeellisiä menetelmiä. Akvarakkuloita, TENSiä, hierontaa, suihkua, lämpöpakkausta, asentohoitoa ym. ei juuri ehdoteta, niitä pitää osata itse pyytää. Kai se johtuu siitä, että kätilöt haluavat tarjota mahdollisimman tehokkaan kivunlievityksen (ja toisaalta synnytystoivelapuissa usein lukee vain "haluan epiduraalin"), jolloin pehmeämmät keinot jäävät käyttämättä. En sitten tiedä, millainen sairaalan valmennus on, puhutaanko siellä vain noista lääkkeellisistä menetelmistä, eli onko synnyttäjillä edes tietoa muista keinoista.

Tulipa pitkä jorina! Palaillaan

S
 
Viimeksi muokattu:
SariP :hug: Viimeinen isovanhempani kuoli muutama vuosi sitten ja oli minulle läheinen. Nyt kun odotan esikoista, väliin tulee haikeus, kun mummoni ei päässyt tutustumaan lapsenlapsenlapseensa :(.

Uusille tervetuloa mukaan :flower:.

LKS:n maksuista. Minulta ei ole peritty NP-ultraa eikä rakenneultraa. Saa nyt nähdä sitten miten käy noiden muiden ultrien kanssa, kun on tää rd.

Huomenna olisi aamusta (kela?)neuvola. Osittain ärsyttää mennä sinne, kun se hoitaja yleensä tahtoo vähän paasata tuosta painosta (minun ja miehen) ja muistuttaa ruokavalioista ja liikunnasta. Ja sitten kun joudun pistelemään vielä päivittäin verenohennuslääkettä, joka väliin aiheuttaa kunnon mustelmia vatsaan. Viimeksi alkoi v******käyrä nousemaan, kun ihmetteli miten noin iso mustelma ja kuinka minä oikein lyön sitä neulaa :mad:. Mies tosin yritti rauhoitella minua, kun lähdettiin, että ei neuvolatäti välttämättä ymmärrä millainen se minun lääkitys on (sen verran on nuoren oloinen). Muuten on tosi kiva neuvolatäti (sijainen tosin).

Ajattelin, jos sitä pikkuhiljaa alkaisi tavaroita hankkimaan :). Viikonloppuna käytiin katselemassa jo kärryjä ja kaukaloita (vihdoinkin sain miehen ylipuhuttua) ja ajattelin, jos kävis nyt viikonloppuna Haaparannan puolella katselemassa, olisiko tarvikkeet siellä edullisempia.

Mutta ei kuin takaisin töiden pariin (ei sitten yhtään kiinnosta).

Lapitar ja "kaveri" 23+1
 
heippa taas!

noista suuremmista hankinnoista uupuis sänky,hoitopöytä ja uusi kaukalo. Meillä on esikoisen vanha kaukalo tallessa mut sekin tuli ostettua käytettynä ja taitaa sillä olla jo ikääkin :( joten nyt vois sijoittaa uuteen ja antaa se sit paremmalla mielellä eteenpäin. Sain siskoni ylipuhuttua tilamaan mulle vauvalehden mistä se sitten saa Brio primo kaukalon lahjana. Tällöin saan lehden sekä kaukalon.. voi kuinka omahyväistä! :D

mies on ollu mukana tässäkin raskaudessa muttei yhtä paljon kuin esikoisen. Syy on työkiireet. Ne verottaa sen verran ettei aina ehdi kuunnella jorinoita tai taputella vatsaa. Tosin aina kun lähtee töihin saadaan kaikki pusut..myös vatsassa oleva :heart: työnimi vaihtu tyttölupauksen johdosta pupuksi :D :D

äh, pitää mennä jatkaa arkipuuhia. kaikille odottajille :flower: !

22+6 eli huomenna poksuu
 
moikat kaikille uusille! :wave:

ja onnittelut ihanista ultra kuulumisista kaikille sielä käyneille! :flower:

miehen hempeily on meillä ajoittaista... sillon tällön tulee mahaan hipaisuja ja silittelyjä... sanoo myös leikkisästi pallomahaksi.. :) pari päivää sitten onnistui ukkeli vasta liikkeitä tuntemaan vaikka pitkään ne on jo ulos tuntuneet..

hankintoja... hmm... joo eipä olla vielä oikein mitään ostettu..
muutama ihana pinkki vaate kappale on tietysti tullu ostettua
ja kyllä me jo pinnasängyn osat kannettiin varastosta.. esikoiselta on onneksi melkein kaikki tarvittava jäljellä.. ei aiota ostaakkaan kun sitteri ja kaukalo...

( . ) pikku neiti on ruvennu oikein aktiivisesti itsestään ilmottelemaan potkuttelemalla... välillä mietin että nukkuuko se pieni ollenkaan.:O Eilen illalla tuo meidän iso nassikka onnistui halaamaan mahaa niin että tunsi siskon möyrinät ja voi kyllä siitä riitti ihmeteltävää... muutenkin pojan koltiainen on yllättänyt täysin suhtautumisella maha vauvaan.. täällä on pienen toimesta jo lelutkin jaettu millä vauva sitten saa leikkiä.:heart:
pahasti on närästys tullut kuvioihin ja inhottaa ihan iltaisin kun nälkä on mutta tietää että syömisen jälkeen taas polttelee. :| myös muutama ikävän kova supistus on tullut mutta onneks vain muutama.
viikon päästä kela neuvola ja saa tilattua pakkauksen.. joka siis meinataan ottaa vaikka ei ehkä tarviiskaan.. se korvaava raha kun on niin pieni että eihän sillä tee juuri mitään...

jeppistä. eipä taas tuu muuta mieleen... (kamala raskaus-dementia päällä) :kieh:

tanjuska<3 & prinsessa 21+3?? ja nassikka
 
Neuvolas käyty: Painoa tullu kaikenkaikkiaan tähän mennes 4kg. Turvotus - , RR 110/72 noussu, protskut yhellä plussalla ,mutta ei sokeria eikä leukkareita, hb 123 pysyny entisellään, sf 22, sykkeet 134-140 ja liikkeet ++. Kelan paperit tuli, sekä hätäkastelappu.
pissakoe pitää viedä aamulla protskujen takia, muuten kaikki kunnos.
Viimeyönä olin ihan ku jossain aineis. olin kaatua keittiön lattialle ja muuallekki. kävelin pitkin seiniä vessaan ja olin pyörtyillä. aamulla en kuullu herätys kelloa vaikka huusi puoli tuntia korvan juures... herättyä oli vielä hieman hutera olo ja niin on vieläkin. synnärille tulee lähete ,jos ei olo parane.
toissa päivänä mua puri käteen meijjän koiran pentu, vielä rokottamaton. onneks on tetanus voimas, mutta antibiootti kuuri tuli kuiteski.

Ella Ja Aleksi - Lenni Lokinpoikanen (Lyrics) - YouTube

Hih, oli pakko laittaa, kun on niin ihana :heart:

T: m0308 & Lenni 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Astmasta ja allergioista.. Oon käyttäny astmalääkkeitä n. 10 vuotta. Ja neuvolaan mennessä terkka sanoi heti, että ehdottomasti käytettävä, koska vauvalle pahempaa olla hapenpuutteessa. Allergiat myös noussu pintaan (iho-oireita taipeissa, reisissä). Kutinaan olen käyttäny hydrokortisonia ja alkukesästä vaivas sillmien ja korvien kutina, nuha ja nenän tukkoisuus, niistä selvisin vaan niistämällä ja rapsuttelemalla, vaikka terkka sanoi joitain lääkkeitä mitä voisin käyttää.

Ihania ultrakuulmisia! :) Täällä omaa odotellessa..vasta ens maanantaina.

Miehen mukana olo raskaudessa on ollu kyllä kiitettävää, joskin se jo hoppulee, että syntyis jo :) Mielellään kuuntelee neuvola kuulumiset ja jostain vaatehankinnoista tullut aivan tippa linssiin :D Ja näin hevostaloudessa, ei ole antanut plussan jälkeen nousta selkään (en tosin ole uskaltanutkaan).

Hankinnoista: vaunut siis emmaljungan käytetyt, mut turvakaukalon haluan hankkia uutena ja valinnassa olisi nyt joku brion merkeistä telakalla. Hoitopöytä ja sänky-paketteja olen yrittäny katella netistä, halvin satsi lienee 229€, pähkinän värisenä. Vibralla varustetun sitterin saan kaverilta lainaan. Kauheesti on vielä kaikkea mitä pitäis hankkia..

Ainiin..käytiin kamun kans asuntomessuilla Kokkolassa ja samalla kierrettiin kirppareita, ni löysin philipsin itkuhälyttimen 5€:lla ja vieläpä toimii! :O

Ksks meillä myös ja hyvä fiilis np-ultrasta, kätilö ultras ja oli oikein mukava ja kertoi kokoajan mitä näkyy, kolme kuvaa saatiin sieltä matkaan. Naureskeli, kun pikkunen käänsi aina selän ulrtalaitteelle :) toivottavasti on sama täti nyt rakenneultrassa.

Vieläkös olette dopplerilla kuunnelleen vauvaa? Me kuunnellaan n. kerta viikkoon.


 
Siitä Voltarenista, en mä siis yöuniani sen takia menettänyt, enkä lopulta edes soittanut sinne teratologiseen. Pitää vaan jatkossa muistaa katsella noita ohjeita.. Ipanakin on myllertänyt taas koko aamun niin sekin rauhoittaa.

Mun piti ostaa tänään liivinsuojuksia, toissapäivänä huomasin että oikeasta nännistä oli pieni tippa jotain tullut rintsikoihin ja nännin päässä näkyi kosteaa. Tänään kun aamulla luin kirjaa sohvalla maaten, huomasin yhtäkkiä että mulla on paidassa reilun kokoinen märkä läntti! Ja tämä läntti siis vasemmasta rinnasta eli vissiin molemmat vuotaa. Jeh. Aika kirkasta tuo valunut tuntuu olevan, tie sitten mitä on. Kuivuttuaan jätti paitaan ainakin selvästi näkyvän ja karhean läntin. Noi liivinsuojukset vaan oli aika isoja ja kun ei mulla koko aikaa valu niin toistaiseksi mulla on vanulaput ollut liiveissä

Työkaveri tulee kohta tuomaan parit kestovaipat mulle, saan varmaan samalla kuulla vähän työpaikan touhuista, ja ehkä selviää oisiko mulle sijaishommia syksyksi. Tekisi mieli mennä hetkeksi töihin vaikka hieman hirvittää miten sitä jaksaa

Susimieli ja Pieni 22+4
 
Tervehdys kaikille :)

Huh tänään alkoi taas työt piiiitkän loman jälkeen ja täytyy sanoa jotta oli kyllä jännää mennä tämän vatsan kanssa töihin. valtaosa kun ei mitään raskaudesta tiennyt ;) Ja nyt tämä rantapallo on kyllä sellainen ettei jätä mitään arvailujen varaan :cool:

Haikaranpesään ollaan nyt ilmottauduttu rakenneultran jälkeen ja asiat alkavat hiljalleen konkretisoitumaan. Mitään ei kyllä vielä ole alettu hankkimaan, tuota makkarin huonekalujärjestystä on alettu muokkaamaan uuteen uskoon.

potkut tuntuu täälläkin jo kovemmin, mutta ei säännöllisesti. Ehkä kuitenkin jo päivittäin tuntee eritoten tuolla ihan alhaalla. Istukkahan mulla on tuossa etuseinässä eli toimii puskurina siihen suuntaan. Ja väsy pukkaa täälläkin. pitäisi päästä tarkistuttamaan hb. Ensi viikolla on onneksi kela-neuvola myös täällä, siinä pääsee sitten tarkistuttamaan nuo arvotkin.

Olen muuten aloittanut mammajoogan ja se tuntuu todella hyödylliseltä! suosittelen :)

Ja Dopplerista kysyit Tarantella, täälläkin noin kerran viikossa kuunellaan. Tosin nyt kun liikkeitä tuntuu joka päivä voi olla että kuuntelukin hidastuu.
:popcorn:


Viena ja pilke 21+3
 
Heipsis vaan kaikille, nyt ois lomilta kotiuduttu.
Ultrasta ensin, eli meidän pienellä oli kaikki kunnossa, vaikka ei hän olisi halunnut itsestään mittoja otettavan. Kaikki mitat kuitenki saatiin ja normaaleja olivat, painoarvio oli jotain pikkasen päälle 300g. Mutta mutta.. Ei mitään tietoa sukupuolesta saatu. Ei se ultraaja edes kysynyt että haluttaisiinko tietää / nähdä, että salaisuudeksi nyt sitten jäi.. Huomattiin tosiaan vasta poislähtiessä että jäipä nyt kysymättä. Toisaalta harmittaa ja toisaalta, nooh, näkeehän sen sitten jouluna. Mutta kuitenkin! Niin ja pikkuinen oli 4 päivää arvioitua pienempi mutta la ei muuttunut. Varmaan aattona hän syntyy, ihan sellainen ois nyt fiilis.. =)
Miehen suhtautumisesta oli ollut jotain juttua, meillä on ihan cool asian suhteen, tunnustelee kyllä potkuja päivittäin mutta eipä juuri muuten häslää. Ihan sopii mulle noin.
Vauvanurkkausta en voi ollenkaan alkaa suunnittelemaan kun olis muutto edessä tässä jossain vaiheessa, eikä oikein tietoa tulevasta.. Mutta jos jollakulla on jo nurkka / huone valmiina niin ei muutakuin kuvia tänne, kiva olisi nähdä. =)
Omasta kropasta tykkään, vaikka ylimääräistä on tullut peppu/reisi-osastolle myös jonkin verran. Äippähousuja oon nyt pitänyt, huomasin itseasiassa ennen lomalle lähtöä ettei mene enää kiinni omat housut tai shortsit, siis jalkaan ne saa kyllä mutta masun kohdalta turha yrittää nappia kiinni.. Mietinkin että henkselit saattais olla hyvinki tarpeelliset, varsinki töissä kun ei siellä voi pitää omia vaatteita eikä siellä oo mammahousuja tarjolla. :whistle: Pinkit henkselit. Joo. :D
Potkut tuntuu nyt ihan päivittäin, melkein parin tunnin välein vaavi herää ja joko monottaa taikka muuten vaan möyrii masussa. Tuntuu niin ihanalta. Ei malttaisi odottaa joulukuuta! =)

Tiikeli + papu 21+4
 
Heipä hei! Täällä ilmottautuisi yksi odottaja lisää. Kolmatta odotetaan syntyväksi joulukuussa. LA 13.12 ja synnärinä LKS ja ikää 29 v Minua vaivaa raskausajan diabetes, mutta ruokavaliolla on arvot ainakin vielä pysyneet kohdillaan. Edellisessä raskaudessa olen myös "kärsinyt" samasta, silloin hoitona insuliini.
Rakenneultrassa on käyty pari viikkoa sitten ja kaikki on hyvin. Kuuden viikon päästä uudestaan ultraan, seurataan nyt sitä vauvan painoa. Istukka on myös pahasti kohdun suun edessä, että myös sitä seurataan, että nouseeko sieltä tarpeeksi ylös.
Sukupuolesta ei ole tietoa, pieni epäilys on tytöstä, mutta mene ja tiedä. Sitten sen näkee ku vauva syntyy :) Vaikka voihan tuo uteliaisuus vielä äityä niin pahaksi, että heikolla hetkellä ultrassa tuleekin kysyttyä :)
Meillä tosiaan on tyttö (5 v) ja poika (3 v). Poika kovasti odottaa pikkuveliä, pikkusiskoa ei ollenkaan. Isompi ehkä jo ymmärtää hieman, että sieltä voi tulla ihan kumpi tahansa, tyttöä taitaa kuitenkin toivoa. Onhan hän jo vuoden vinkunut meiltä pikkusiskoa, ku pikkuveljet on niin tyhmiä eikä ne osaa leikkiä :D

Mutta tässä jotain itsestäni.

simuli 22+2 kai...
 
Meillä oli ultra sillon tiistaina ja tyttöä lupaili 80% varmuudella <3 Saatiin vaan kontrolli aika lääkärille ensi viikoksi kun kätilö ei nähnyt ultrauksen aikana, että vauvelin rakko olisi täyttynyt ja tyhjentynyt ja halusi, että lääkäri vielä sen katsoo. Sanoi kyl ettei tarvi olla huolissaan ku munuaiset oli kuitenki ihan normaali. Muuten tyttönen vastasi hyvin viikkoja:)

Ideh ja murunen 20+5
 
onnea hyvistä ultrakuulumista :) onhan se aina itsellekin mukavampi mennä uusinta ultraan eikä vaan että kätilö toteais ensin et ei oikeen nää ja sit 'no kai kaikki on ok'. koko ajan tulee lisää tyttölupauksia :D itselläkin on vahva tyttöolo vaikka vatsa näyttää pojalta ja oireita ei juurikaan ole selkäsäryn lisäksi.

potkut tuntuu tosi kovaa, tänään töissä mylläs kyllä koko ajan kun tein hommia ja rauhottu vasta kun mäkin.
tänään ollut vähän erikoinen päivä muutenkin, meidän kissapoika muutti uuteen kotiin. ei uskallettu jättää meille kun ulos ei voi päästää ja kissa on muutenkin arvaamaton. Ei tottunut missään vaiheessa lapsiin vaikka meillä kummilapsia aika usein kylässä, vauvahan ei paljon ääntä pidä mutta siinä on sitten omat riskinsä. vois ehkä sanoa että mies vahingossa totutti kissan leikkimään kädellä eli naputti sormia pöytään sohvaan yms niin hyökkäs aina kimppuun. Nyt kaarlo pääsi aivan ihanaan paikkaan jossa saa olla ulkona ja sillä on toinen kissa kaverina :)
 
Allergioista mulla on siitepöly,eläinpöly,homepöly sekä joitakin ristiallergioita siitepöly aikana ja siksi oon käyttänyt ihan koko raskauden Nanonex nenäsumutetta.Lääkäri on sitä mieltä että paikallisesti tehoavat lääkkeet (juuri nenäsumutteet ja silmätipat yms.) on parempia kehittyvän sikiön kannalta kuin tabletit koska sumutteista ja tipoista ei juuri mitään kulkeudu vauvaan asti ja siksi oon nenäsumutetta uskaltanut käyttää.Mulla on allergiat yleensä ollut lähes oireettomia raskauden aikana (nyt en oo kokeillut olla ilman) mutta siiten oon saanut oireita jostain sellaisesta mihin en normaalisti reagoi esim.sitrushedelmistä mulla tulee helposti tosi vahavt reaktiot vaikka normaalisti voin syödä niitä huolettomasti.

simuli tervetuloa:)

Järjestelin tänään meidän kaikki kansiot joissa on kaikkia maksettuja laskuja ja muita tärkeitä papereita ja heitin kaikki vanhentuneet mitä ei tarvii enään säilyttää pois.Ja eilen illalla taas sisustin kotia laittamalla mattoja ja verhoja sekä koriste-esineitä uusille paikoille.Eilen myös kävin läpi kaikki jo olemassa olevat vauvanvaatteet ja lajittelin ne koon ja mallin (esim.bodyt yhteen ja potkarit toiseen pinoon) mukaan:)

Metästähti ja pikkuinen 22+1
 
Tänne ei ihmeempää- Vauva potkii kovasti ja vointi yleisesti aika hyvä.
Hemppa alhainen mutta oli vähän noussut edelliskerrasta kun aloitin raudan syömisen.
KK päästä muutetaan, tänään käytiin valitsemassa keittiö.
Odotan niin että saan valitsemani uuden keittiön, uudet lattiat ja maalata seinät mieleisiksi. Vauvanvaatteet pesty ja valmiina odottamassa tulokasta, pinnasänky puuttuu mutta senkin saan veljeni perheeltä (on juuri sellainen valkoinen jonka haluan), kaukalo on edellisen vauva-ajalta ja vaunut olen käytettynä ostanut- ihanat teutonian Mistralit :)
Suonenvetoja ollut aika paljon ja ne tulee aina yöllä, pitää kai magnesiumia ostaa..
Tytön nimikin päätetty, toivottavasti on nimensä näköinen :heart:

Eipä tässä muuta, kaikille mukavaa viikonlopun odotusta. Tosin minulla se menee työnmerkeissä kokonaan. Enään alle 3 viikkoa töitä jäljellä, sitten kotiolot voittakoon :D

nöpönenä 22+6, huomenna taas viikot poksuu :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Meillä olisi huomenna vihdoin se kauan odotettu rakenneultra :heart: Meillä viimeksi oli ksks:ssä oikein mukava kätilö ultraamassa, toivotaan että nyt olisi sama. Ens yönä tuskin tulee paljoa nukuttua, kun nyt jo jännittää niin kovin :D
 
Iseeyoulle mukavaa ultraa :) Meilläkin on samassa paikassa maanantaina, vissiin jää meidän viimeiseksi se maanantain ultra, kovasti toivotaan viime kertaa mukavampaa ultraajaa.
Onneksi lähdetään tänään illalla ajeleen Tampereelle (hakeen vaunut ja vauvanvaatteita! <3 ) ja muutenkin on vähän ohjelmaa viikonlopulle niin ei me ihan hermoillessa koko viikonloppu.

Susimieli ja Piei 22+5
 
Huomenta!!!

SariP: Kaija Koo - Niin Kaunis On Hiljaisuus - YouTube

ihmeen pirtee olo,yö nukuttu särkylääkkeen voimalla.rautaa syödään tuplana,maksalaatikko himottaa.
vauveli alottaa yleensä illasta ja yöstä potkuttelun ja pyörimisen.

mies kovasti harmittelee kun ei olla keretty "tehdä" tulevaa pikku nelosta,voi jösses.piti jo eilen kysästä että olisko parempi kun ei olis saanu yhtään muksua ja minähän en voi mitää jos tulen raskaaksi kutakuinkin kun housut samassa koneessa pesee. 1/4 keretty yrittää edes pari kk.

aamu teekupposen kera seurailen miten tohkeissaan esikko on kouluun lähdössä,voi tuota lapsen intoa :heart: ja keskimmäinen topakkana tekee itselleen voileipää ja kylmää kaakaota :heart: ja kuopus tuntuu vielä kuorsaavan.

ekat pyykitkin olisivat jo pestynä ja sit odottas meidän sängyn lakanat,näin aamuhommina tehtävä->illaksi taas töihin.

kumpa aika menisi joutuin. enää ei olis kuin 2vk töitä ennen lomaa,tosin raskasta on kun on koko pitkiä pv ja ykkös vapaita ollut nyt jo 3vk+tulevat 2vk.huh.
loman jälkeenpä pitääkin skarpata kovasti,että jaksaa suorittaa näyttöviikon ym.

sisustusvimma olisi kova.odottelee postista saapuvaksi pikkupoikien huoneeseen verhokappakangas ja esikon huoneeseen tarttis löytää joku kangas..tumman sininen ja 4-5 isohkoa valkoista tähteä..
ja pikkuiselle haluis jo laittamaan sängyn,suojuksen ja katosverhon,mut mitään ei ole vielä.

inhotti muuten neuvolahoitajan(joka oikeasti on lasten neuvolatäti mut tuurasi nyt äitiyspuolen hoitajaa) kommentti kun innoissaan sanoin että ilmeisesti tyttö olisi tulossa,kysyi että onko se hyvä asia? ja minä että kyllähän se tooooosi mukavalta tuntuu 3poijan jälkeen.tuumaili vielä että voihan ne ultrat erehtyä ja esim pojilla olla kiveksissä vika etteivät ole laskeutuneet.pöh,voihan se niin olla,mut olis se nakki edes näkyny jos poikaa odottas.jäi vaan hapan maku suuhun kun niin laittaa vastaa mun "intoilulle" ja vaaleanpunaisille unelmille.

sunnuntaina olisi 5v hääpäivä ja vietämme sen missäs muuallakaan kuin koiranäyttelyssä,mut sentään kaksin 3koiruuden kanssa ;)

mut nyt ottaan aamun annos vitamiineja ja rautaa ennen kaikkea.

4d-ultra olis 6.9 edelleen olen menossa,vaikka kallista on

MARMAx4 ja jaz 22+4 jipii kohta poksuu taas.
ukko tosin eilen kuvitteli että viikkoja olis 21..höh,ei meinaa pysyä laskuissa.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultra kuulumisista :)
Täällä oli tänään vihdoin odotettu rakenne uä <3 Ja kaikkihan oli niinkun pitääkin :) Painoa pienellä 386g ja vastasi viikkoa 21+0 (tänään siis neuvolan mukaan 20+5) Eli la ei muutu kuitenkaan. Mutta isoin yllätys oli että vahva poikaolo vaihtui TYTTÖ LUPAUKSEEN :) tosin ei ihan 100% varma ollut, mutta meinasi että tyttö siellä riehuisi :D Kuvia saatiin 6 mukaan, tosin 4D kuvat jäi haaveeksi kun etuseinämässä oleva istukka peitti näkyvyyttä, myöskin nyrkit oli kasvojen päällä joten kasvokuvaakaan ei saatu. Kovasti oli touhukkaalla päällä ja yritti piilotella itseään :D Ihana pieni <3

Myöhemmin yritän saada vihdoin kommentoitua muitakin puheenaiheita :)

Astre ja "Eemeli" 20+5 <3
 
Iseeyoulle iloista ultrapäivää :)

MARMAx4 mukavaa tulevaa hääpäivää teille :heart:
Olipas sulla neuvolakäynti, huomasin itse kolmatta odottaessani kun saimme tietää että 2 pojan jälkeen tyttö tulossa että muutama tuttava teki samaa. Mitä se niiltä on pois onko se tyttö vai poika ;) Yleisesti ne oli kyllä lapsettomien puheita.
Tää on jotenkin hauskaa (musta siis) mutta musta on kiva lukea sun kirjoituksia, välillä olo kuin tuntisin sut. Voisin kuvitella että meillä olisi paljon juttua juteltavana :p Mistä lie moinen ajatus tullut. Ehkä toisinaan samaistun kirjoituksiisi :)

Astre onnea ultrakuulumisista kovasti!!

Mä starttaan tyttären kanssa ostoksille, äitille äitiysalushousuja ja tulevalle koululaiselle reppuhankintoja jne. Poika itse kuumeessa niin ei pääse mukaan. Ens viikon ti alkaa sitten meidän pojilla koulu, esikoinen tokalle ja keskimmäinen ekalle- ja äidillä kiireinen syksy läksyhommien parissa :whistle: Äidin isot pojat :heart:

Tänään poksui, 23 viikkoa täynnä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
sama se on täälläkin,siis kitjoituksiin samaistuminen :) miltein samaa vauhtia tässä mennään,niin odotuksen suhteen kuin isompien muksujenkin,tosin meillä vanhin lähti nyt ekalle ja keskimmäinen ens vuonna eskeriin :)

mitkä on palstalaisten mielestä parhaimmat äitiysalkkarit?
nimittäin pitäisi käydä ostelemassa,kun meinaa mennä hermot kun entiset/nykyiset jää vain mahan alle ryttyyn :/
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Simuli tervetuloa!

Susimieli sama juttu täällä, mulla tuli viime- ja edellisviikolla sekä yöllä että päivällä märkiä länttejä paitaan, niin pakkohan oli laittaa liivinsuojukset. Nyt kun työt alko niin ei oo tullu, joten pelaan upporikasta ja rutiköyhää ja nyt ne suojat on olleet käsilaukussa mukana... Ihan ku ne sit enää auttais, mut kun ne on niin paksuja :LOL:

Muuten oon voinut hyvin, energiaa ja intoa riittää kunhan vaan nukkuu tosi paljon. Liikunta auttaa alaselän kolotuksiin ja toisella peitolla oon saanut nukkumisasennot kuntoon niin et nukun tosi hyvin, ei ees tarvi kertaakaan yöllä käydä vessassa! Pitää nyt olla iloinen niin kauan kun tätä kestää, onhan vielä 2,5 pitkää kuukautta töissä jäljellä ennen äippälomaa.

Tuisku ja Papu 23+4
 
MARMAx4 Äipyr-alkkareista...Mulla on yhdet Anita-merkkiset ollut ja olen tykännyt tosi paljon!! Tällä hetkellä olen pärjänny noilla Anitoilla ja neljällä jättis-mamma-kalsongeilla Tarjoustalosta :D Mut nyt alkaa olla kupua sen verran, et pakko hommata kunnon alskarit :)
Me nyt pallotellaan edestakasin et mennäänkö 4D:hen vai ei... :D On se vaikeeta!!
Eilen kirpulta löyty ihanaiset pikku-farkut :heart: Salon suurkirppikselle tekis mieli suunnistaa...Eilisessä kirppari-reissussa jäi yhdet vaunut mieleen kummittelemaan...Olivat niin nätissä kunnossa... Hmmm...
Ensi viikolla saakin sitten tilata äitiyspakkauksen!! Yksi odotetuista etapeista :heart:
 
Alkkariasiaa heti kommentoimaan :D Mä käytän ihan tavallisia hipster/matalanmallisia kalsareita, ei oo tartennu erikseen mitään äippämallisia ostaa ku ne jää just tohon mahan alle tai ei ainakaan paljoo mee ruttuun. Viimeksikin menin koko raskauden matalilla alkkareilla, eipä sen mahan päällä kyllä mitkään ois kestänykään.

Hirveesti on alkanu jo mietityttää toi synnytys. Luonnollisesti oon jo senkin virheen tehny et kävin tossa synnytyskeskustelun puolella lukemassa tarinoita. Pelottaa että se menee samalla lailla kun viimeksi, ja pelottaa tietenki myös kaikki repeämisjutut ja hitaat paranemiset jne. Toisaalta tiedostan sen että siihen on pystyny miljoonat naiset ennen minua joten miks minä en pystyis. Ja sitten taas mietin että jos kuitenkin menisi suosiolla sektioon. En tiiä olisko pelkopolistakaan tässä mitään apua, ei ne siellä voi mulle luvata että kaikki menee hyvin. Hyvä se on ruveta jo tässä vaiheessa tätäki voivottelemaan :D

Lääkkeistä ja lääkevalmisteista on ollut puhetta. Mä en syö mitään vakituista lääkitystä, särkylääkettä jos tarvii. Alkuraskaudesta popsin buranan jos toisenkin päänsärkyyn, kun ei muistanut sitä panadolia ostaa. Tietenkin vältän tai jätän ottamatta jos on kielletty, mutta hyvin huoletta oon voltarenit ja mobilatit ukolle hölvänny. Enemmän oon huolissani noista kaikista lisäaineista ja muusta paskasta mitä päivittäin tulee melkein väkisin syötyä tai käytettyä. Parhaani mukaan vältän turhia lisäaineita ja kemikaaleja (hiusväri esim) mutta silti ne huolettavat kun ei sitä kukaan tiedä miten ne vaikuttavat sikiöön.

Mutta joo, pitänee lähteä hissuksiin jatkamaan siivousta. Ärsyttää oikeen kun olisi taas intoa siivota, mutta pakko mennä rauhallisesti tai heti alkaa supistella. Ja jos ei supistele ni ainakin se maha on tiellä koko ajan :D

Mukavaa perjantaita!

Tirppa ja HerttaMartti
 

Yhteistyössä