***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Keski-suomen keskussairaala on muutenkin jo antanut aika huonon kuvan itsestään..
Mulla on niin nihkeä olo koko paikasta että pakotan kohta ukon hengaileen mun kanssa Tampereella synnytyksen aikoihin niin että lapsi "vahingossa" syntyy Tampereen vierailun aikana.. :D

Syy tähän nihkeyteen on tullut pikkuhiljaa, lähinnä sieltä ultria suorittavalta taholta (ja parista lehtijutusta kuinka siellä on kaikki synnärillä huonosti). Meillä oli siis niiden niskaturvotusten takia pari ekstra ultraa joista tuli laskut perässä, vaikkei meillä kukaan kertonut että ne maksaa, soitin perään ja sain kuulla että ekan kirjeen mukana tulleessa infolapussa lukee.. Ei tullut infolappua meille. Samassa puhelussa mulle sanottiin että maksuttomia ovat niskaturvotus ultra ja rakenneultra koska ne on seulontoja ja muut maksaa. No eilen tuli kyllä postissa lasku rakenneultrasta! Argh. Ja perkele, jos olisin tiennyt että siitä käynnistä jotain maksetaan niin olisin takuulla vaatinut sitten vähän inhimillisempää kohtelua. Koko ajan vaan kiire-kiire ja kireä tunnelma. Eilen neuvolantäti luki meille koneelta mitä rakenneultrasta oltiin kirjoitettu kun me saatiin tietää vaan että sydän on ok ja kiitos hei. Aion soittaa tänään TAAS sinne sairaalle ja kysyä. Ja kysyä myös että kuin sit toisilla rakenneultra on mukava kokemus ja me saadaan maksaa tuollaisesta paskasta? (yritän muotoilla eri sanoin puhelimessa ;) )

Toivon niin että tuo ens viikon ultra käynti olisi sillä samalla ihanalla erikoislääkärillä jolla ollaan saatu onneksi käydä ultrattavana. Tuo todennäköisesti jää meidän viimeiseksi ultraksi ja haluaisin saada siitä jotain mukavaa muisteltavaa irti.

Ja keskus-sairaalasta vielä lisää hyviä uutisia..
Pääseeköhän tässä johonkin parakkiin synnyttämään.. Se vielä puuttuisi.


Kenen vauva oli rapsutellut peppua ja elvistellyt masussa? Piti oikein miehelle lukea ääneen :D Se naureskeli hetken ja sitten totesi hiljaa että ei meidän rakenne ultrassa vaan paljon kerennyt tommosia katteleen.. Kieltämättä itsekin välillä tunnen pientä kateutta kun teidän ihania ultrajuttuja lukee kun oma käynti jätti niin kurjan maun. Mutta kiva silti että suurin osa joulukuun mammoistakin on saanut niitä kivoja kokemuksia.
Itse olisin vain halunnut tosta "tavallisesta" ultrasta sellaisen kokemuksen että meidän odotus on normaali ja nauttia jostain niin hömpästä kuin sukupuolen selvittämisestä, tai ainakin yrityksestä. Kun aikaisempia ultria on aina huolet varjostaneet kun ollaan etsitty onko jotain vikaa ja oltu ekstra käynnillä.
Noh, jospa toi vika ultra korvaisi aiemman puutteet.. Vaikka se onkin taas noita ektra "onko vikaa"-käyntejä..

Lämpöpussista Ei varmaan hankita, onhan meillä parikin sit noita Äp:n pusseja ja haalarit ja lampaan taljaa ja villapeittoa.. Kaukaloon sen sijaan houkuttaisi joku pussi tai sit pienen talvihaalarin tilalle se sellainen unipussityylinen toppahaalari jossa on hihat ja jalat on säkissä ja siinä on turvavyölle reikä että se on kaukalopussinakin kätevä. Katsotaan.. Tässä ehtii sit alkutalvesta käydä kaupassa katteleen.. Tosin saadaan serkun kautta ehkä pieni toppahaalari, tosin tyttöväristä on tarjolla, joten pitää sille paljastaa mahdollisesti sukupuoli.. :/

Nukkuma-asento On ollut jommalla kummalla kyljellä jo hyvän aikaa, nyt olen alkanut kaivata ekstra tyynyä kainaloon, tukemaan kylkiasentoa. Pitänee kaivaa vierastyyny esiin.

mammakavereita ei oo ihan lähellä, facebookissa tulee parin jo lapsen saaneen tutun kanssa vähän juteltua, täällä sitä eniten on vertaisia. Onneksi yksi ihana tuttu paljasti eilen että ne yrittää nyt vihdoin kans, niin saa toivottavasti sit sen kaa hömpöttää vauvajuttuja.

Koira vaatii kuuluvalla vinkunalla aamulenkkiä, pakko mennä.
Mukavaa tiistaita kaikille!

Susimieli ja Pieni 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei, mahtuuko vielä mukaan?
Olen aktiivisesti seurannut kirjoituksia mutta nyt vasta uskallan liittyä mukaan..
Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja laskettu aika olisi 28.12. Olen ollut pienimuotoisessa paniikissa koko raskauden, mutta tänään tuntui ensimmäiset liikkeet joten nyt voi ehkä hieman rentoutua. Rakenneultra olisi huomenna ja jos siinä on kaikki kunnossa olen päättänyt nauttia täysin siemauksin=).

Eiram+rusina 19+6
 
Eiram Tervetuloa vaan mukaan =)

EevaN :hug: Toivottavasti menee levolla ohi. Kurjia tuollaiset supistukset näin varhain : /

Ensku kyseli rh-negatiiivisten testauksesta. Se liittyy vasta-aineiden muodostumiseen. Rh-negatiiviset äidit voivat muodostaa jotain vasta-aineita rh-positiivista lasta vastaan. Usein kuitenkin sikiö on rh-posit. , koska se on yleisin ja rh-tekijän vauva perii isältään. Jos sikiön verta pääsee jostain syystä äidin verenkiertoon, vasta-aineet nousevat. Näinhän käy harvoin. Synnytyksessähän tästä "eriparisuudesta" on haittaa ja äiti/vauva (en muista) saakin heti synnyttyään immunoglobuliinia, jolla koko homma hoituu. Aiemminhan rh-negat. äidit eivät voineet oikeastaan saada kuin yhden lapsen, koska ensimmäisen kohdalla tästä immunisaatiosta vielä ole haittaa. Seuraavat lapset joutuivat heti synnyttyään veren vaihtoon, joka ei ole ihan riskitöntä. Joskus 70-luvulla muistaakseni alettiin tuota immunoglobuliinia antamaan. Toivottavasti ymmärsit tästä edes jotain :)

KÄÄÄÄÄÄK! Huomenna aamulla ultraan !!!!!

Onpas siellä keski-Suomen sairaalassa asiat huonosti. Itsekin olin kuopuksen synnytyksen jälkeen miesten urologisella osastolla Vammalassa kun lapsivuodeosasto oli rempassa :) Mä olen käsittänyt, että kaikki äitipolilla tehdyt ultrat maksaa sen poliklinikka-maksun automaattisesti. Usein kunnan tarjoamat ultrathan tekee kätilö, joten palvelu ei ole niin kallista. Polilla taas ultrat tekee erikoislääkäri, joka tietty on kalliimpi epeli. Ja tosiasiahan on että ne on polilla kiireisiä ja usein käytös sen mukaista, valitettavasti :)

Niisku 20+6
 
Mä meinasin kanssa vetäistä aamuteen väärään kurkkuun, kun aloin lukea tuota uutista tuosta Keski-Suomen keskussairaalasta : / Onneksi jutussa kuitenkin todettiin, ettei synnäriä sentään voi minnekään parakkiin sijoittaa! Ja se, että tuosta huonosta sisäilmanlaadusta ei ole haittaa synnyttäjille, koska ovat osastolla kuitenkin niin lyhyen ajan. Sitten kyllä epäilemättä panikoin, jos pieni joutuu synnyttyään tehohoitoon ja joutuu tuossa laitoksessa olemaan pisempään! Esikoisen synnyttyä meidät kärrättiin sädesairaalan puolelle osastolle, koska silloin oli synnyttäneiden osastot remontin alla, tämä oli vuonna 2006, joten ei sitten vissiin tuokaan remontti ollut kovin hyödyllinen...Rakentaisivat nyt vaan suosista sen uuden sairaalan tänne:headwall:

Muuten mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa sairaalasta tai sen henkilökunnasta. Ollaan saatu siellä aina ihan asiallista palvelua. Ja meidän poikahan se oli, joka ultrassa elvisteli, kuten Susimieli kyseli. Ultraaja oli todella mukava nainen, joka kyllä aluksi mittasi kaikki tärkeät ja pakolliset jutut todella huolellisesti. Sydämestä ultrasi vielä jotain ylimääräisiäkin juttuja varmistaakseen, että kaikki on kunnossa. Ehti sitten kuitenkin vielä keskittyä noihin epäolennaisiinkin asioihin. Kaksi kuvaa saatiin käynniltä mukaan, toinen sivuprofiili yläkropasta ja toinen kuva onkin sitten alapäästä:D

Mä nukun varsinainen tyynytarsenaali vieressäni, varmaan kohta mies ei mahdu samaan sänkyyn ollenkaan! Tyynyä on milloin polvien välissä ja milloin muuten olen rakentanut niistä itselleni sellaisen tukiseinän, mihin on helppo nojata. Silti kyljet puutuu nukkuessa ja asennon hakeminen on välillä hankalaa...ja aina vaan pahemmaksihan tämä tulee menemään, jippii!

Tervetuloa mukaan Eiram :)
 
Tervetuloa Eiram! :)

Puoliväliin päästy täälläkin, vihdoin! Vauva on alkanut liikkua useammin ja välillä tulee hiukan napakampia potkuja, se aina ilahduttaa. Ultraa joutuu odottamaan vielä ensi maanantaihin asti.
Harmi, että joillain ollut huonoja ultrakokemuksia. Meillä on ollut aina ihan hyvä kokemus, vaikka on ollut niitä lisäultriakin vauvan koon vuoksi. Ja sukupuolenkin ovat aina kertoneet, jos on kysytty, ei niin kiirettä ole koskaan ollut, vaikka onhan ne lisäultrat luonteeltaan enemmän sellaisia tsekkauksia vain.

Toivoisin kyllä kovasti, että näkisin sukupuolen ensi viikolla. Ihan poikaolo ollut noin kuukauden. Sitä ennen pari vuotta (!) näin unia, joissa aina syntyi tyttö! Yhtäkkiä muuttui, tuli yksi uni, jossa meillä oli jo sellainen melkein pari vuotias pikkuveli. =) Ja vatsa on ihan poikavatsa, edessä... Luotettavia merkkejä, hah, saas nähdä kuin käy... :D
Toiveita (edes salaisia) ei siis ole, kumpikin on ihan yhtä odotettu. Meillä on jo sekä tyttöjä että poikia.

Baby shower on tosiaan rantautunut tänne rapakon taaksekin, itse olen kuitenkin ollut vain yksissä eikä mulle ole koskaan pidetty. Ihan mukava juhla, mutta en ole osannut itse jäädä kaipaamaan, sen verran "jenkkijuttu" vielä kuitenkin. =)

Hippuliinu ja viimeinen villahousu 20+0
 
Heippistä!

Täällä on rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin, pikkuinen vastasi viikkoja ja kovasti potki ultraäänilaitetta. Näin oikein kuvasta, että nyt lähtee jalka suoristumaan ja samantien tuli isku :)
Sukupuoli jäi vähän epäselväksi. Nyt näytti tytöltä, mutta mitään varmuutta ei kuulemma kätilön mukaan ole, koska kivekset voivat olla vielä laskeutumatta .. eli tais mennä nyt kuitenkin jännäilyksi joulukuussa... Ja, kun olisin jo niin halunnut ostaa tyttö- tai poikavaatteita :(

Kateellisena olen lueskellut teidän pesänrakennustouhuja, kun täällä ei ole tehty vielä yhtikäs mitään... Pitäisi varmaan kohtapuoliin alkaa miettimään noita perusjuttuja, kuten hoitopöytää, sänkyä, turvaistuinta ja rattaita.. noh, kolmen viikon päästä on kelaneuvola ja sit pääsee tilailemaan äitiyspakkausta, jee :D
 
Ihan haikeana ja kateellisena lueskelen noita teidän miesten suhtautumisia raskauteen ja vauvaan liittyvissä asioissa. Meillä nähkääs mies ei osallistu odotukseen juuri mitenkään. :| Ultraan olen hänet saanut mukaan, kun olen siitä samana päivänä muistuttanut, mutta siihen se sitten on jäänyt.
Ei halauksia, masun kosketusta, ei kyselyjä mites pienelle kuuluu... Kyllä kuulkaa syö ns. naista, kun jää näin ison asian kanssa ihan yksin. Ja vaikka ei olekaan enään ensimmäinen lapsi, niin olisihan sitä ihanaa, jos jotenkin edes muistaisi. Luulen, että käytökseen voi hieman vaikuttaa se, että tämä ei ollut suunniteltu juttu... tai sitten miehellä on joku oma henkilökohtainen kriisi menossa. Ajattelin vain, kun on kauhea into käydä lenkillä ja päästä ns. kuntoon sekä ravata joka päivä rakkaan harrastuksensa parissa. Kieltämättä pettäminen on käynyt jo monesti mielessä, mutta kieltää ainakin sen todella hanakasti...:ashamed:
Todellakin toivon, että tämä on vain joku ohi menevä vaihe, mutta joka tapauksessa on se vaan niin pirun vaikeaa yrittää suhtautua tuollaiseen välinpitämättömyyteen. Ja asiasta olen yrittänyt myös puhuakin hänen kanssaan, mutta se ei tuota tulosta suuntaan tai toiseen, kun toinen osapuoli ei osallistu keskusteluun muuta kun kielteisellä kannalla. :|

Ja tuosta päästään pesänrakennusviettiin... eli eihän sitä varsinaisesti ole. Pienelle olen kyllä ostanut kirpparilta hieman vaatteita, mutta muuten koko homma on hieman taka-alalla vielä. Edelliseltä lapselta on kyllä jäänyt suurin osa vauvatarvikkeista, mutta jos jotain olen miettinyt hankittavaksi ja kysyn mielipidettä mieheltä, niin saan vain kielteisiä vastauksia tai hymähdyksiä. Kuten esim. "ei me tuollaista tarvita" tai "mitä sinä nyt jo tuollaisia ostelet" jne. Eli tosi ikävää siinä sitten yksin yrittää...

Jep, olipa vuodatus... :ashamed:
 
Susimieli ehkä se lasku tulee myös meillekin. Meille oli puhuttu että kaupunki maksaa 2 ultraa ja toi oli kolmas. Voi sitten odottaa postilaatikon napsahdusta kun se lasku tulee jos tulee. Ihme että noista pitää maksaa kun kuitenkin tulevista veronmaksajista on kyse ja olishan se kaikkien etu että voidaan hyvin ja tarpeen tullen valmistaudutaan tulevaan..

Neuvolassa oli kaikki hyvin tosin rautaa pitää ottaa nyt joka toinen päivä. verenpaine on 106/62 ! tuntuukin siltä :D sokerirasitus olis ensi perjantaina... "jee"

22+4
 
Hei

Ultrista ei ainakan meille ole tullu laskua,tosin olen käyny vain yhessä LKS:n puolella kun nt-ultraan ei ehitty ku selvis vasta niin myöhään koko raskaus. :) Rakeneultrastakaan ei kukaan mittään laskua antanu mukaan eikä ole postissakaan tullu,mulle sopii vallan hyvin et ei tuliskaan :D

( . ) Äsken tuli viesti matkahuollosta että pakettinne on saapunut ja voitte noutaa sen aukioloaikana eli meijän rattaat on tullu!!! :D Harmi vaan ku paketti on niin iso et ei ihan kävellen sitä haeta eli pitää joku autollinen saaha avuksi :) Tahtosin hakea ne NYT vaikka ne ei tähän pikku luukkuun oikeen mahu mihinkään. Vähänkö jänskättää et minkähälaiset menopelit paketista sit tulee ja voi ku sais jo pikkusenki et pääsis kokeileen uusia menopelejä :D

Tänään myös varmistu asuntokuviot eli saatiin isompi asunto jossa aivan mahtavan kokonen parveke,muutenki tilavampi ku tää 33 neliöö ja rauhalliselta paikalta vaikka ihan keskustassa onkin :) Nyt vaan ootan sitä et pääsee muuttaan ja kasaan vauvansänkyä ja laittaan kaikki valmiiksi :) Ompahan taas yks huoli vähemmän murehittavana :)

Vettä sataa taas tänäänkin ja mieli on ollu aika maassa ku niin harmaata mut ehkä se tästä kirkastuu ku pääsee vahän shoppaileen pikkusiskojen kanssa :D

höyhen ja tonttu 23+3 :heart:
 
ah, mäkin tahtoisin jo vaunukaupoille että pääsis 'työntelee vaunuja'

( . ) tänää oli se kela-neuvola ja sieltä tuli kovasti papereita mukaan niinkun varmaan muillekin. sit kun vaan selviäis niiden täyttelystä :confused: . Tipi alko kovasti jumppaamaan siinä terveydenhoitajan mieliks ja sitten murjokin aika kovasti sitä doppleria kun sydänääniä alettiin kuuntelemaan 157-160 oli syke eli ihan samat lukemat anto kun viimeksi. hemoglobiini oli 96, joten sano että voi alkaa syömään vähän enemmän rautaa kun oon melkein koko raskauden jo syöny. rautavarastot on ihan ok niin ei sillai huolestunu siit hemoglobiinista. vereenpaine 129/65. sf-mitta 19 eli tasan keskikäyrällä ja painoo oli tullu 756g/vkossa:ashamed::whistle: mut siltikin meen kohta ottaa juustokakun uunista ;) meillä onkin seuraavana lääkärineuvola 25 vkolla n. fysioterapeutillakin kävin mutten saanutkaan uutta tukivyötä ja käski vaan pitää korsetin kunnossa eli syviä ja lantionpohjan lihaksia treenata. on tämä melkoista.

Kaikki täällä siis hyvin :)

Kista & Tipi 22+5 :D
 
Hei vaan kaikille.
Viikko sitte rakenneultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Sain valita käynkö vielä viikolla 32 ultrassa ku edellinen raskaus päättyi ikävästi. Otin tieten ajan sitte noille viikoille ku mahdollisuus annettiin :) Täällä muutenkin kaikki ihan ok. Rautalisät alotettiin 3 viikkoa sitte ja nyt hb 125, sokerirasituksessa käyty ja se oli ihan normaali. Liikkeitä tuntuu oikeen hyvin, väliin ihan kipeästiki :)
höyhen83 kirjotteli tosta ultralaskusta ainakin. Kyllä sieltä LKS:ssästäki vielä laskua tulee :) Itse kävin tosiaan sillo viime viikolla ja varmasti tällä viikolla lasku kolahtaa laatikkoon. Nykyään ne laittaa aina laskun kotiin, enne piti maksaa ennenku meni tutkimuksiin. Maksu on se käyntimaksu 27,40€ sillä laskulla pystyy sitten hakee matkakorvauksiaki kelalta jos on kauempaa tullut.

Kommentoimaan ei hirveesti nyt ehi ku ruoka on tulilla :)
 
garden :hug: Jos yhtään lohduttaa niin ei munkaan mies mahaani silittele, eilen yritin saada miestä kokeilemaan tunteeko hän potkut vatsan päältä, kun omasta mielestä tunnen ne ihan käteenkin vaikka läskiä on ja istukka etuseinässä. Tasan minuutin jakso pitää kättä siinä ja sit totes et mä vaan kuvittelen et ei se vauva mitään liiku. Mut toisaalta mä en edes muuta reaktiota odottanu. Toi mun mies ei vaan ole sellanen että se itse tulis halaamaan tai kauheesti jaksais keskustella mun voinnista. Halaamiset meillä menee silleen et jos mä meen miestä halaamaan niin melkein samantien toinen kysyy et joko sää oot halannu tarpeeks et mä pääsen irti. :rolleyes: Mun vointi menee logiikalla et jos mä en mitään valita tai kerro et jotain olis huonosti niin sit voi olettaa et kaikki on hyvin.
Mut harmi tosiaan jos kaipaat enemmän huomiota mieheltä ja pitäishän miehenkin osata keskustella jos hänellä on joku kriisi päällä, että säkin paremmin ymmärtäsit mistä on kyse.

Neuvolassa käyty kaikki oli ok. Sf mittaa ei jostain syystä mitattu, paino oli tippunu jotain 240 gr viikossa, eli ihan kivasti. Kotivaan mukaan paino on edelleen se - 6kg. Seuraava neuvola varattiin jonnekkin syyskyyn puoleenväliin, neuvolakortti jäi kotiin kun tulin töihin.
Kuopus oli jotain 77 pitkä ja paino oli alle 10kg ja ikää siis 1,5v, jotenkin mun on vaikee kuvitella et tästä kolmannesta vois tulla yli 4 kilonen tyttö kun kaks edellistä on poikina ollu tollasia pirpanoita. No nyt on aamusokerit tolla 16 ky iltainsuliinilla ollu oikein mallikkaita ja sillon on kyl aina välillä syöny vähän herkkujakin.

Eiram tervetuloa mukaan.

Fantaihana 22+6
 
Hei vaan kaikki ja tervetuloa Eiram :)

Anteeksi nyt etukäteen, kun tästä tulee hieman rutinaviesti vaikka pitäisi olla onnellinen, että kaikki on meillä hyvin ja vauva näyttää terveeltä. Hävettää hieman, kun kuitenkin joillain löydetty vauvoilta hieman murehdittavaa.
Eli miehen kanssa rakenneultrassa käytiin aamulla, kaikki oli onneksi hyvin, koko vastasi viikkoja ja rakenteet näyttivät normaaleilta. Mitään poikkeavaa ei löydetty, mutta tapahtumasta jäi vaan huono mieli. Ultraaja oli kovin kiireinen eikä meilläkään katseltu paljoa ylimääräisiä, kuvaruutu oli ihan tumma, joten en saanut ainakaan omasta näkökulmasta mitään selvää, mies onneksi näki jotain sentään kuvaruudulta. Lääkäri mutisi omaan paitaansa mittaillessaan niin ettei puolestakaan saanut selvää, ainut minkä me molemmat kuulimme oli lopuksi hyvältä näytti ja kaikki hyvin. Koko kuvaus kesti muutaman minuutin, lopuksi antoi yhden kuvan mikä myöskin ihan tumma eikä saa mitään selvää. Sukupuoltakaan ei saatu tietää eli nyt jännätään jouluun asti. Kuvan antamisen jälkeen lääkäri sanoi meille kiireisesti oven suuntaan tyrkäten että kahdeksan viikon päästä nähdään taas, hei hei. Oltiin molemmat ihan hölmistyneinä, että tässäkö tämä nyt sitten oli. Harmitti niin, että päästin autossa itkut.
Tämän päivän kotona touhutessa kuitenkin alkanut miettimään, että pitää varmaan vaan olla tyytyväinen, kun kaikki kuitenkin hyvin pirpanalla. Turhaan tässä kyllä rutisen, nyt jo hieman hävettää.

Paino on minulla noussut jo 5 kg, bmi oli kylläkin 20 eivätkä ole neuvolasta siihen mitenkään kommentoineet, mutta kyllä hieman mietityttää kun tuohon malliin nousee niin taitaa kiloja tulla loppuun mennessä paljon. Miten muilla painonnousu?

garden: Toivotaan, että miehesi tulee odotukseen enemmän mukaan, kun vatsa ja vauva siitä kasvavat. Minun mieheni sanoi alussa itse, että on kovin vaikea edes ajatella vielä että on isäksi tulossa kun ei hän tunne vauvan liikkeitä eikä ollut vatsakaan kasvanut mihinkään eli hänellä ei ollut mitään konkreettista odotuksesta. Ja eiköhän ne kaikki miehet kuitenkin omalla tavalla ole odotuksessa mukana vaikkeivat niin "hempeilisikään". :)

Hoopona ensikertalaisena minua alkoi mietityttymään se sf-mitta, kun aika monella se on jo mitattu eli millä viikoilla sitä aletaan mittaamaan?

*angeleyes* ja pirpana 21+1
 
Eiram tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!

Itkuhälytin meillä on ollut kakkosen ja kolmosen aikana philipsin itkuhälytin mutta ne on todella huonoja että en kyllä suosittele kenellekkään.Mutta siis käytössä kätevä:)

Lämpöpussi meillä on ollut lämpöpussi käytössä vaan kakkosen vauva-aikana 4kk kun kakkonen oli tuplissa mutta aina yksösissä nukkui kopassa.Kolmoselle sitä ei ostettu koska nukkui yksösvaunukopassa ja niin nukkuu tämä nelonenkin mikäli vaan ei oo hirveitä pakkasia että vauvan voi laittaa ulos nukkumaan.

vauvakutsut: ikinä en oo ollut vauvakutsuilla eikä koskaan oo minulle sellaisia järjestetty mutta paljon positiivista oon kuullut niistä:)

Britaxin baby safe plus kaukalo meillä oli sellainen kolmen ensimmäisen kanssa (ja ehdin luopua siitä ennen päätöstä yrittää neljättä:ashamed:)Hyvä kaukalo oli ja tykkäsin kovasti.Ainoa miinus oli että se oli kohtuu painava mutta tosi harvoin sitä onneksi tarvitsikaan kantaa.

Väsymys tätä väsymystä kyllä riittää eikä energisestä keskiraskaudesta ole tietoakaan mutta illalla kestää pitkään ennen kuin saan unta ja yön nukun hyvin levottomasti,ravaan vessassa ja kestää ennen kuin saan taas unen päästä kiinni.Kai sitä vaan valmistautuu vauvan tuloon.

Raskaana olevia ystäviä mulla on pari kappaletta,yksi taitaa lähteä tänään synnyttämään kun sillä on la ihan lähellä ja tänään ilmoitti että hyvin kipeitä supistuksia tulee kuuden minuutin välein:)Yhden kanssa oon todella läheisissä väleissä ja lähes päivittäin tulee vaihdettua kuulumisia ja parin muun kanssa ollaan kyllä juttusilla kun nähdään mutta ei hyvin tiiviisti tekemisissä.

Äitiyspakkaus otetaan vaikka ei oikeastaan tarvita sieltä juurikaan mitään oikeasti.Mutta musta se on vaan niin ihana tunne hakea se postista ja päästä tutkimaan sitä.Jokaiselle lapselle on ihana kun on jotain ihan omaa ja kaikille oon säästänyt pakkauksen puvun ja makuunpussin muistoksi sekä muutakin tärkeää siihen laatikkoon,niin kuin esim.sairaalasta kotiutumisvaatteet yms.Niin pysyy kaikkien tärkeät muistot erillään ja oon päättänyt että siihen laatikkoon on mahduttava kaikkien muistot:)

Eevan toivottavasti ne sun supistukset rauhoittuu eikä vauva lähde vielä syntymään:hug: Tulehan heti kertomaan kuulumiset kun pystyt ja jaksat.

( . ) Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli "pikkuisella" kunnossa:heart: Olin ihan ihmeissäni kun sanoi vauvan koon 510g:O Siis oho! Jotenkin kun oon täältä muiden vauvojen kokoja rakenneultrissa katsonut niin ne on olleet jotain 300g molemmin puolin niin meidän vauva on jo kunnon jytky!!Mitäköhän se tulee painamaan syntyessään. Koonsa puolesta oli 5päivää vanhempi mitä laskennallisesti.Sukupuolta ei kysytty vaan jännitys säilyy syntymään saakka=) Kätilö joka teki tutkimuksen oli aivan ihana ja todella tarkasti kertoi koko ajan mitä tekee ja mitä ruudulla näkyy:)Jotenkin nyt tää odotus tuntuu paljon todellisemmalta kuin aikaisemmin:)Istukka on etuseinässä niin kuin arvelinkin ja nyt vaan pitää soittaa ja varata aika kela-neuvolaan.
Kovasti oon vaihdellut verhoja ja sisustanut kotia.Nyt tuntuu että vois käydä joku päivä jopa vauvan vaatteita läpi:)Nt-ultra ja tää rakenneultra ei maksanut mitään,kun joku siitä oli puhetta.

Metsätähti ja pikkuinen 21+6 huomenna poksuu:)
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Ultras käyty. Kaikki kunnossa ja mitat vastas viikkoja. Paino arvio 480g.
Join mennes mehua ja söin makosia,niin sain pikkusen hereille ja kyllä se jyskäskin ultras :D Sulosta ku lopuks venytteli jalkojaan ja käsiään ja sitte vielä iiisoo haukotus päälle :heart: oli se niin ihana seurata sen touhuja. Lapset ja ukkoki oli mukana :) Lapset oli aivan haltioissaan vauvasta :heart:

Niin ja selvä Poikalupaus. Kätilö kehu että on pallukat niin isot :ashamed: ettei ees pippiä näy :D siis selvä poika :D

m0308 & Lenni 22+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei, liittyisin mukaan ketjuun näin mattimyöhäisenä =) Olen 32-vuotias ensisynnyttäjä Oulun kupeesta, synnärinä siis OYS. L.a. on 13.12.
Rakenneultrassa käyty viime viikolla ja meille odotellaan pientä tyttöä :heart: Heitä näyttää tässä ketjussa olevan tulossa muillakin! Seulontaultran perusteella odoteltiin ensin poikaa mutta nyt ovat kaapit alkaneet täyttyä vaaleanpunaisista ja kissakuvioisista pikku vaatteista...:D
 
Tervetulleeks uuden uutukaiset!! :wave:
Rakenneultrassa käyty ja kalleimmalla aarteellamme oli kaikki hyvin :heart: Vastasi täysin viikkoja ja painoarvio oli 368g :)
Samalle päivälle nakitettiin Ikean reissu :) Siellä oli se ihana hoitolaukku huimassa tarjouksessa!! Ennen melkein kolmekymppiä, nyt hiukan päälle 6egee!! Sitten ostettiin pari vaipanvaihto alustaa :)

Niin ja näpyttelin niin vauhdilla tekstini, että unohdin...Varovainen Poika-lupaus saatu!!

Pikavisiitillä Kahlan ja murunen 20+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Tervetuloa Eiram!

New York mä ajattelin myös mennä äitiysjoogaan. Kokemusta ei ole, mutta kuulostaa sopivalta liikuntamuodolta :)

Toivottavasti EevaN on kunnossa suppailuista huolimatta!

Taas hyviä kuulumisia ultrissa! Mukavaa kuulla, että kaikki on ollut kunnossa, vaikka ultraajat välillä tylyjä...

*angeleyes* minkä takia te menette uudestaan kahdeksan viikon päästä ultraan?

Garden tylsä ukko sulla! :hug: Voi olla, että sillä on jokin henkilökohtainen kriisi meneillään kun tuli muutos ennalta suunniteltuun elämään. Toivottavasti ukko tokenee pienen syntymään mennessä!

Tänään kävin katsomassa kaksi viikkoa vanhaa pikkuista. On ne vaan niin suloisia pikkutuhisijoita! Viikonloppuna töissä rupesi supistamaan muutaman kerran. Päätinkin, että teen enää sovitut vuorot enkä lisää ota. Vielä kaksi yötä ultraan ;)

Mango ja Kieppuli 20+1
 
Täälläkin äitiysjooga kiinnostaa mutta kokemusta ei ole. Olen kyllä saanut suositteluja monelta taholta joten varmasti hyvä juttu :)

Eiram & Zadi, tervetuloa joukkoon :)

Garden:
Voi ei......onpa kurja juttu miehesi kanssa! Onko joku ikäkriisi tms meneillään? Toivottavasti menee pian ohi! Itse ainakin huomaan tässä "siunatussa tilassa" kaipaavani kovasti enemmän huomiota kuin tavallisesti. Voimia!!!

Kovasti ONNEA kaikille onnellisten ultratulosten saaneille! :flower:

POKS, täällä poksui puoliväli, ihanaaaaaaaa :heart:

Miimau & masuasukki 20+0
 
heissan! tervetuloa uusille!

Olin tosiaan eilen siellä kättärillä kun supsituksia oli niin paljon edelleen ja mä olin aika kipeä niin terkkari laittoi neuvolasta suoraan lähetteen päivystykseen. Pääsin käyrille ja olihan niin supistuksia,sain panadolin ja sitten tunnin päästä pääsin ronkittavaksi. ottivat bakteeriviljemät emättimestä ja sitten ultrasi. Kohdunkaulaa jäljellä pari senttiä ja pehmeä mutta onneksi kiinni. vauva voi hyvin ja muutenkin kohdussa kaikki hyvin,virtausten ja lapsivedensuhteen,vauva kasvanut hyvin ja painoa oli noin 640gr..:)
pääsin lepäämään ja sain supistuksia rauhtoittavaa lääkettä ja litaginin,auttoi selkäkipuihin tulikin oikein hyvä olo kun selkäsärky hellitti. osastolla oli tosi rauhallista..pääsin kotiin sillä ehdolla että tulen perjantaina uudestaan näytille ja heti soitan jos supistuksiin tulee niin paljon voimaa että on huono olla. koknaisvaltaisesti tilannehan on periaatteessa ihan normaali uudestaansynnyttäjän tilanne,kohdunsuulla siis,että on liikkuva ja hyvin pehmeä,mutta lääkäri onneksi ei halunnut luottaa siihen ja tarkistetaan tilanne vielä..
itsellä tosi luottavainen olo kuitenkin,että kyll' tää tästä,näillä viikoilla yleensäkkin supistelee ja on otettava rauhallisesti kunnes kohtu rauhoittuu taas muutaman viikon päästä..:)

Kiitos kanssaelämisestä,sen neuvon annan meille jokaiselle että ei pidä vähätellä omia tuntemuksiaan,minä siihen aina sorrun ja siitä sit kärsii pahimmassa tapauksessa viattomatkin..:kieh:

EevaN ja Pieni 23+4
 
Rakenneultrassa käyty ja siellä oli kaikki hyvin ja vauva vastas viikkoja =) Vauva oli niin jalat ristissä ja huonossa asennossa, että sukupuolta ei saatu tietää. Tyttökö siis... Esikoisesta ei jäänyt epäselväksi vaan esitteli sukukalleuksiiaan :LOL: Vähän jäi harmittamaan ku oltais niin kovasti haluttu tietää kumpi on tulossa. Mietittiinkin vähän, että jos mennään 4D ultraan ja jos vaikka itekki kokeilis tuota kikkaa, että söis nameja matkalla niin sais vauvaan liikettä ja vois olla parempi mahdollisuus nähdä sit sukupuolikin :D Mulla vaan on ollut niin poikaolo,koska tämä raskaus on mennyt ihan samanlaisesti kun esikoisestakin, pieni epäilys silti vaan on takaraivossa,joten olis kiva saada varmistus.

Ainiin ja kiva yllätys tuli punnituksessa, nimittäin olen tismalleen samassa painossa kuin ennen raskautumistani vaikka masu on jo aika iso pallo ja kellekään ei jää epäselväksi, että olen raskaana vaikka asiasta ei tietäisi!! Luulin lihoneeni kun olen syönyt viimeisen kuukauden aikana kuin pieni possu ja herkkujakin on mennyt tajuton määrä :ashamed:

jenzka 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas työpaikalta. Vielä hetki ennen kotiin pääsyä.
Joku kyseli odottavista kavereista, mulla 2 hyvää ystävää saa syyskuussa vauva (toinen neljännen), marraskuussa 2 saa vauvan (kanssa toinen neljännen) joten neljännen odottajia/saajia kaveripiireissä paljon joka on ihan mukavaa. Ainakin minä henk.koht pystyn samaistumaan heidän tilanteeseen lasten kanssa ja heidän kanssa "helpompi" jutella kuin yhden lapsen äidin kanssa.. :whistle:
Lämpöpussia mietin meille, mutta kaveri sanoi että ei tykännyt. Ahdas laittaa pikkuinen sinne jne.. mutta en tiedä, kokea se pitäisi itse niin voisi sanoa onko hyvä vai ei.

Onnea uusista ultrakuulumisista :flower:

Mietin yks päivä että pian kaikilla rakenneultrat takana päin, mitäs sitten odotellaan yhdessä? Ekan vauvan syntymää/rajuja supisteluja/ äitiyloman alkamista?!? :D

Siitä tulikin mieleen että aikooko joku muu jäädä varhennetulle äityslomalle?
Ymmärsin lapusta että voi jäädä 30 (vai oliko se 31) päivää aikaisemmin mutta kelan oopuksessa luki että 30-51 päivää etuajassa. Tietääkö joku miten se toimii?? Onko tuo 51 päivää kaksosten odottajille?

Mutta annan koneen yökölle, pakkaan itseni autoon ja kotiin nukkumaan.
Öitä kaikille :wave:

Pikkuinen 22+4 :heart:
 
EevaN Hienoa, että vauvalla ja sinulla kaikki hyvin. Koita lepäillä sekä ottaa rauhallisesti ja toivottavasti supistelut rauhoittuvat. Minulla rauhoittuivat kivuliaammat parin viikon lepäilyn jälkeen ja nyt vain enää harjoitussupistuksia. Viikon päästä menen töihin kokeilemaan miten jaksaa, nyt olen tämän viikon kesälomalla.

Mango86 Taisin kirjoittaa hieman sekavasti, kun mielentila oli vielä aamusta matalalla. Menen kahdeksan viikon päästä vain lääkärikäynnille, en ultraan. Meillä tehdään kaikki ultrat omassa neuvolassa eli sama lääkäri joka teki rakenneultran tutkii minut joka lääkärikäynnillä. Mietittiin tässä miehen kanssa jos mentäisiin yksityiselle 3/4 D ultraan ja saataisiin toivottavasti siitä selkeämpi kokemus.
 

Yhteistyössä