***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Pika päivitystä ultran jälkeen: :)
Eli kätilön mukaan selvä tyttönen siellä pyöri. :) eli muuttuneet raskausoireet ja liha kuvotus oli oikeassa... Saatiin kuvakin pienen peffasta ja kyllä se neiti on. Ja kaikki oli oikein hienosti. Ihan mielettömän mukava ultraaja ja kokemus muutenkin. Kuviakin antoi 8kpl.
Mutta nyt nukkumaan.

ja tervetuloa uudet!!!

Tanjuska & iso prinssi ja pieni prinsessa<3
 
Onpahan tyttöjä tulossa tähän ketjuun!
Me ei rakenneultrassa saatu veikkausta, itsellä on tyttöolo mutta eikös täällä joku muukin laskenut omaa todennäköisyyttään saada poika kun täällä tyttöjä on näin paljon.. :D Eli usko tohon tyttöoloon meinaa välillä horjua.. Ehkä parin viikonpäästä oleva ultra kertoisi kumpi tuolla masussa potkii.. :)

Kantoliinasta olette keskustelleet, itse haluaisin kovasti päästä tämän esikon kanssa kokeilemaan liinailua, nimenomaan tuollaista sidottavaa liinaa ajattelin kokeilla. Lähinnä kotioloissa ajattelin se olevan kätevä, saa hoidettua kotihommia ja pikkuinen pysyy seurusteluetäisyydellä. Talvella en varmaan uskalla ulkona liinailla, liukastumisvaaran takia, mutta keväämmällä se voisi olal kätevä. Ja ehdoton kauppareissuilla, saa turvaistuimesta sitoa liinaan, ei tarvi aina ostoskärryissä olla kaukaloa.

Tekisi mieli alkaa pestä ja silitellä vauvanvaatteita mutta olen päättänyt että koitan nyt keskittyä kerään pikkuhiljaa tavaroita ja noi "viimehetken valmistelut" teen sit syksymmällä. Että jää jotain sinnekkin asti :)

Ihme aivopimennys tuli, en yhtään muista mihin kaikkeen piti kommentoida.. Taidan mennä aamutorkuille vielä.. Selvästi ei oo aivot tarpeeksi hereillä..

Susimieli ja Pieni 21+3
 
paljon tosiaan tyttölöitä tulossa,kivakiva,marraskuisiin on tulossa hurjasti poikia....:DD tasoitetaan vähän..:)

hirveä flunssa iskenyt,vetää niin mehut,onneksi en ole töissä,ksoak olisin ollut sairiksella jo pitkään,tän oloni kanssa,kun supistaa jatkuvaan menoon ja tää flunssa vielä päälle. Ei kiva.

Tänään neuvola ja taaaas uusi neuvolantäti,ei kiva,ei todellakaan.Onneksi saa raskaustodistuksen, pyysin eilen lähetteen labraankin jo,kun haluan että katsovat onko tain tulehdusta ja siksi supistelee.

EevaN ja Pieni 22+3
 
Selkäkivut vaivaa edelleen, maanantaina repäisi töissä oikein kunnolla, silmissä musteni, oksensi ja kaaduin. Ei siinä kuinkaan käynyt, hetki piti odotella ennen kuin uskalsin lähteä kotiin ajamaan. Nyt oon sitten viikon saikulla ja aamulla kävin fysioterapiassa sovittamassa tukivyötä. Koko kunnassa ei ole kuin yksi vyö! (Joka tietysti oli aivan liian iso vaikka tuota ylimääräistäkin on kyllä ihan kiitettävästi kertynyt.) Panacodia sain särkylääkkeeksi, on siitä kyllä apua, ainoastaan sellainen paineentunne jää, mutta erikoinen olo siitä kyllä tulee. Eilen soitin miehelle pari tuntia lääkkeen ottamisesta ja sanoi, että sammalsin kuin humalainen :ashamed: Viime yön kyllä nukuin aivan superhyvin sen voimalla. Siihenkin varmaan kyllä tottuu ajan kanssa. Siis lääkkeeseen, ei nukkumiseen =)

Kantoliinailusta on puhuttu. Sain kolmannelle hankittua pitkän sidottavan liinan ja se oli kyllä pikkuvauva-aikana aivan huippu. Vauva ei viihtynyt vaunuissa ollenkaan, mutta liinassa sitäkin paremmin. Ja kun opin imettämään liinassa, olin sitä mieltä, että se oli kyllä maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin. Saa nähdä miten tämän tulokkaan kanssa, talvi sitten kuitenkin on.

Neuvolat on olleet kuukauden välein, minua ei olis kyllä yhtään haitannut vaikka olis ollut harvemminkin. Työmatkaa on sen verran paljon, että neuvolakäyntiin menee helposti yhteensä 2½-3 tuntia työaikaa ja nehän täytyy tietenkin tehdä takaisin eikä se aina ole ihan helppoa. Sf-mittaa lukuunottamatta koko tutkimusarsenaali on aina tehty joka kerralla.

Äitiyspakkausta ei oteta, sen verran on kuitenkin vaatetta ja tavaraa kertynyt. Ekalle otettiin ja tuli kyllä tarpeeseen, taloudellinen tilanne oli silloin aivan eri kun kumpikin opiskeli ja oltiin vasta juuri ja juuri parikymppisiä.

Hienoa, että Muisku sai kuitenkin ihan positiivissävyisiä uutisia ultrasta =)
 
Huomenia!

Kantoliinaa en ole kokeillut, kerran vain koesitonut, mutta kantoreppu (manduca) on nyt huutiksen kautta huudeltu tälle uusimmalle tulokkaalle. Saas nähdä tuleeko käytettyä, kokeillaan ainakin. Ulkoilut menee talvella ihan vaunuilla liukastumisen pelon takia, mutta kotona ja kaupoissa kyllä aion yrittää. Ja sitten keväämmällä voisi osan kerhomatkoista kulkea reppuillen...

Tuntuu vielä kovin kaukaiselta tuo ajatus! Ajanlaskuni yltää nyt juuri ja juuri sinne vuodenvaihteen toiselle puolelle, lasketusta ajasta se max.2 viikkoa. Sitten kun vauva syntyy viimeistään. Ihan kuin aika vain pysähtyisi sen jälkeen! :D

Omaan kroppaan olen nyt harvinaisen tyytyväinen (ainakin vaatteet päällä, kun arvet ei näy! ;))Kiloja on enemmän kuin ikinä, mutta tuntuvat jakautuneen suht hienosti, ei ole sellainen valasfiilis kuin joskus! (Kai sitä on ittelleen armollisempi kuin aiemmin.)

Osaan iloita kasvavasta vatsasta, sillä se näyttää ihan vauvavatsalta (ihan kuin oltaisiin jo paljon pitemmälläkin, krhömm!). Kroppa jaksaa hyvin eikä valita kuin isommista rehkimisistä, niitä on jo oppinut välttämään alkuraskauden supistelu-uhan takia. Ruskettuneet kasvot hehkuu peilistä katsoessa (eikä hehku rasvasta! :D). Nyt on se onnellinen ja hehkeä keskivaihe, selvästi! ;)
Siitä kannattaa nauttia, kyllä se olo loppua kohden yleensä muuttuu vähemmän hehkeäksi! :D

Mukavaa päivää kaikille!

Hippuliinu ja viimeinen villahousu 19+1
 
Nyt alkoi jännittämään tuo parin tunnin päästä oleva rakenneultra, hui! :O Toivottavasti kaikki on masussa hyvin.. Jos muuten pitäisi veikata, niin uskoisin siellä majailevan pojan, mutta katsotaan. :D

Kiitos muuten kuka laittoi tickereiden ohjeen edellisen kuukauden ketjuun.

Mä en lainkaan viihdy omassa kehossani, mä olen aivan liian iso ja pehmeä, mutta eiköhän se siitä.
 
Hipsin!

Täällä taas neuvolassa käynti takana. Viikkoja 20+2, verenpaine erinomainen 118/69, hemoglobiini 138 ja painoakin tullut eka kerrasta vain pari kiloa, virtsa puhdas, eikä mitään ongelmia, joten täydet pisteet sain :D Tätä vauhtia, jos jatkuu painon kehitys, niin tämä raskaus käy oikein mukavasti laihdutuskuurista. Lähtöpaino kuitenkin siinä 100 kg kieppeillä :D

Viikon päästä olisi rakenne ja siitä pari viikkoa myöhemmin kelaneuvola, jee!! Ihan täpinöissäni olisin jo äitiyspakkausta tilaamassa. Niin ja viikon päästä saa kenties jo sukupuolen selville. Aivan mahtavaa!

Kuunneltiin aamulla neuvolassa sydäntä ja syke oli siinä 140-143. Paljon teillä on ollut pienokaisten sykkeet? Vieläkö tässä vaiheessa ne ennustaa jotain sukupuolesta? Itsellä on aikasta vahva poikaolo, vaikkakin tavallaan toivon tyttöä.. saas nähdä kuin on. Meillä on vain suvussa ja ystäväpiirissä niin paljon tyttölapsia, että saataisiin hirmuisesti kaikkea kivaa, jos tulis tyttö.. ehkä pojallekin jotain saattais irrota jostain :p

Itse en ole niin kovin innostunut kantoliinasta, kuulostaa kovin vaivalloiselta minun käyttööni. Sen sijaan kantoreppua olen kovasti miettinyt ja varmasti tulee sellainen hankittua. Senkin avulla voi touhuilla kotona kaikenlaista.

Oletteko muuten miettineet, että miten kauan aiotte olla kotosalla? Itse harkitsen vakavasti, että vanhempainrahakauden jälkeen olisin hoitovapaalla vain muutaman kuukauden ja sen jälkeen, kun lapsi täyttää vuoden, niin palaisin töihin. Onko kellään tällaisesta kokemusta? Miten on toiminut? Rahallisesti vain kauhistuttaa näin asuntovelkaisena ja muutenkin kotihoidon tuelle jääminen pidemmäksi aikaa.

Iästä oli jossain vaiheessa puhetta, eli itse täytän lapsen syntymän aikoihin 29 (mies 31). Saa nähdä miten osuu syntymä kohdilleen omani kanssa :)



kauris ja pikkuinen 20+2 :heart:
 
Muuttuneesta ulkomuodosta, olen muutenkin ylipainoinen joten musta taas raskaana on ihana olla kun näyttää muultakin kuin läskiltä :whistle:
Ja miehen mielestä olen himoittava mahani kanssa :D Kuka tykkää mistäkin, miestä huvittaa kun iltaisin olen monesti jäykkä kuin mummo, maha isoimmillaan ja jalat hieman turvoksissa, mutta silti ihanan näköinen kuulemma..

Ja tässäpä tänään miehen ottama ja valitsema kuva tästä möhömahasta ja pienestä asukista :heart:



möhömaha 21+5 =)
 
Viimeksi muokattu:
Iski eilen joku ihmeen pesänrakkennus vietti päällensä ja pistin koko olkkarin uuteen uskoon. vielä pitäs vähä tapettia hakea niin saa yksi seinä uuden värityksen. tuli muutes aikasta hiano..vaikka näin ite sanonki :D
Supistuksista joku kyseli, täällä niitä tulee!! Töissä koko ajan, kotona harvakseltaan,mutta tulee. Supparit alko jo noin kuukaus - pari sitten ja osa niistä on todella voimakkaita ja kipeitä. Mutta tuttuja kyllä edellisestä raskaudesta.
Onnea tuleviin ultriin ja myös niille jotka ovat siellä jo käyneet. Meillä se on vasta viikon päästä.
Täällä on muutes tyttöolo vaihtunu kyllä poikaoloksi. Oireet toki oli samat ku tyttöraskaudes ja niin on edelleen,mutta sykket on samat ,ku pojalla oli ja mahasta on tullu piikkinen :D Kaverin rauhallisuuski viittais tyttöön :)
Ääh, ei pysty oottamaan viikkoa :D Vielä enempi ootan jo omaa syntymäpäivääni 22.11, koska silloin on todella lähellä juniorinki syntymä <3 Tulis jo se talvi.......

 
Tsemppiä rakenneulrtaan zenn, eiköhän siellä kaikki ole ihan kohdallaan :) Meillä tuo ultra on maanantaina ja kyllähän se toki hieman jännittää. Nt-ultrassa kaikki oli ihan hyvin ja veriseulan mukaan mitään suuria riskejä ei ollut. Itsellä on ehkä hieman enempi poikaolo, jotenkin raskaus on tuntunut erilaiselta kuin esikoisesta, joka siis tyttö. Mielelläni kuulisin jo etukäteen kumpi sieltä on tulossa. Tytöstä ei siis tiedetty kumpi on tulossa ja sitten kun vauva oli viimein syntynyt, ei hänen sukupuolensa kuuleminen aiheuttanut mitään tunnereaktioita, pääsia oli että synnytys oli ohi ja vauva kunnossa.

Esikoiselle hankin myös kantoliinan, mutta paria kokeilua enempää ei sitä tullut käytettyä. Koin sitomisen hankalaksi ja yllättävän hyvin kaikki kotiaskareet sujuivat, vaikka samalla vauvaa kantoikin. Lattialla tai sitterissä ipana ei liiemmin ihan pienenä viihtynyt. Aion nyt kuitenkin kaivaa liinan taas esille ja kokeilla, jos liinailu nyt luonnistuisi paremmin.

Muutenkin kaikki tarvikkeet ovat säästössä esikoiselta. Ainoastaan jotain pientä sälää voi joutua jossain vaiheessa hankkimaan. Tosin ennakkoon en aio mitään hankkia, koska kaiken tarpeellisen voi hankkia sittenkin, kun sitä oikeasti tarvii. Tietysti siis rattaat, turvakaukalo ja jokunen vaatekerta on hyvä olla jo valmiina;) Itse lukeudun myös hoitopöydän kannattajiin. Koimme sen miehen kanssa aivan mahtavaksi, koska se oli sopivan korkuinen ja kaikki tarvikkeet sai siihen myös kätevästi mahtumaan. Meillä on siis sellainen lipasto, johon hoitotason voi erikseen kiinnittää. Lipasto onkin ollut tähän saakka tytön vaatekaappina, mutta joutunee nyt sen pikkusisarukselle luovuttamaan.

Itse olen ihan tyytyväinen tähän hieman kasvaneeseen kroppaani. Toisinaan tosin säpsähdän peilin ohi kulkiessani, että voiko tuo maha olla jo noin suuri! Muuten se ei kuitenkaan menoa haittaa ja rempan tekeminenkin on onnistunut vielä kaikkine ihanine työasentoineen...Esikoisesta palauduin nopsaan (lähes) entisiin mittoihini ja toivon, että näin käy myös nyt. Tosin vaatihan se itseltä hieman kanssa aktiivisuutta...Nyt on kyllä liikkuminen jäänyt valitettavan vähälle, koska aikaa ei vain tunnu riittävän, eikä kyllä rehellisesti sanottuna intoakaan:ashamed:

Nyt taidan mennä ottamaan pienet päivänokoset, jotta jaksaa lähteä iltavuoroon...

miira ja nuppu 19+5
 
Kelaan soittelin tarkennuksia Äitiys-ja vanhempainrahakauden tuloselvityksistä, kun minä esimerkiksi saisin rahan edellisien päivärahojen mukaan tai sitten nyt 6kk:n tulojen mukaan kun ovat sen 20% suuremmat mitä verotustulot.

Sain selkeän vastauksen: Täytän hakemuksen nyt ja lähetän sen, lisätietoihin kirjoitan että tuloselvitys seuraa perässä äitiyslomakauden alkaessa, esikäsittelevät ja sitten kun äitiysloma alkaa toimitan 6kk:n palkkatulot ja katsovat sitten kelalla sen rahan siitä tulosta mistä on hakijalle parhain ja lopullinen päätöskin tulee kuulemma varsin nopeasti. Eli ei tarvitse sen enempää onneksi päätä vaivata enää sillä mistä tuloista se tulee ja osaako itse valita edukkaimman.

Sairaslomaa on ensi maanantaihin saakka, lonkka alkoi vaivaamaan ja kävely varsin hankalaa. Lepuutetaan sitä nyt hieman ja toiveissa olisi että pääsisi taasen töihin ensi viikolla.

Maanantaina oli neuvola, paino ei ollut onneksi noussut edelleenkään (tätä jaksaa vain hehkuttaa mutta on tässä elopainossa aika tärkeää ettei lisää tulisi :D )

Nyt täytyy alkaa suunnittelemaan jotain kivaa hääpäiväksi, yhdeksättä vietetään meillä tänään :heart:

Belleihana 22+3
 
nyt on ultra takana päin ja kaksi kätilöä oli sitä tekemässä. Neiti oli taas niin vaikeassa asennossa että hikihatussa sai hakea mitä piti ja lopulta ne sitten saatiin. Ok oli! :) sain sitten vinon pinon kuvia kotiin kun viime kerralla sain 4 kuvaa mukaan :heart: molemmat oli sitä mieltä että tyttö tulee ihan varmasti..

9.8. olis sitten tavallinen neuvola ja nyt se taitaa olla siellä missä kuuluukin. Oon juossu eri paikoissa kun kesällä ne sulkee noita pienempiä tai en tiiä miten ne sulut muodostuu. Sairaalassa kuulin että sinnekin olis tulossa joku sulku JOULUKSI :stick: mihis sitä sitten mennään.. Lahteen?!?

mullakin sormet jo syyhyää noiden vauvavaatteiden perään ja tuntuu että pesää olis rakennettava.. vaikka onkin aika aikaista mut jotenkin se sielu lepää kun saa viikata pikku vaatteita :heart:
21+5

liikkeet tuntuu ja masu kasvaa! Pienikin hyvä uutinen on aina hyvä uutinen! muistakaa se!! :D
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! Ja Muiskulle vielä erityisonnittelut ettei ainakaan mitään hälyyttävää näkynyt. Kyllähän sitä aina miettii, kun jotain poikkeavaa on. Itsellä ultraan vielä viikko aikaa :)

Tervetuloa uusille! Ainakin miira ja angeleyes taisi olla.

Liikkeitä tunnen kyllä tosi epätasaisesti. Jonain päivänä en ollenkaan ja sitten taas jonain päivänä myllertää kovastikin. Olen ihan vakuuttunut että istukka mulla on edessä, koska potkut tuntuu aina tuonne ihan alas häpyluun paikkeille.

Kantoliinaa mä pidin hiukan hankalana. Sitä sitomista vallankin. Siitä oli jotenkin hankala ottaa vauvaa pois ja taas takaisin. Kuopuksen kohdalla hommasin kantopussin joka vaikutti tosi kätevältä. Harmi vaan kun kuopus sai ne lonkkavaljaat niin eihän häntä voinut siinä kantaa, kun jalat menee kippuraan. Meillä on Manduca ja sillä sitten kantelin kuopusta kotona. Siihen voi laittaa ihan vastasyntyneenkin toisin kuin muihin kantoreppuihin, joten on siitäkin hyvä. Paljon on käytetty ja vieläkin välillä kannan 2-vuotiasta selässä tuossa repussa.

Kiitos Belleihana noista kela-tiedoista! Mäkin ajattelin että oisko mulla sitten kuitenkin tulot isommat nyt 6kk:n ajalta kuin että ne laskettaisiin kuopuksen päivärahojen mukaan. Taidanpa tehdä samalla lailla kuin sinä.

Tasan viikko ultraan ja siitä viikon päästä kolmas neuvolakäynti, joka on ns. kela-käynti. Joten taas on ohjelmaa liittyen masuvauvaan :)

Niisku 20+0 POKS POKS (On se vaan uskomatonta, että puolivälissä mennään)
 
Nopeat ultrakuulumiset täältäkin. Elikkäs kaikki näytti olevan kunnossa ja vastas viikkoja. Oikein mukava hoitaja oli ja antoi 9 kuvaakin mukaan :) Ja lopuksi saatiin tyttölupaus:heart: Oli niiiin selvä se kuva että ei voi kyllä erehtyä.. Kyllä minun tyttöolo tais pitää paikkansa vaikka olenkin ensikertalainen :D Onnea myös muille ihanista ultrakuulumisista!

teenake ja sindi 20+1
 
onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista <3 On kyllä älyttömästi tullut tyttölupauksia. Eihän tässä meinaa enää housuissa pysyä kun jännää omaa ultraa, johon on vielä kaksi!!!pitkää viikkoa! menee aika niin tajuttoman hitaasti kun olen yksin töissä ja näin kesällä tuppaa olemaan aika hiljaista. Onneks on kaks plus keksitty ;) mulla ei oo mitään varsinaista veikkausta meidän pienen sukupuolesta, jotenkin on tuntunut että poika olisi tulossa mutta näin ensikertalaisena en kyllä osaa sitä juurikaan perustella, tuntuu vaan :D aluksi oli vahva tyttöolo oman ulkonäön puolesta muttamutta.. no saa nähdä. mies toivoo tyttöä että pääsee ostelee kaikkee vaaleanpunaista ja saa oman prinsessan<3 mutta, mä olen päässyt mun kamalista finneistä eroon, vihdoin!! käytän kuorimavoidetta jokatoinen päivä ja se on auttanut, onneks. ei se teiniltä näyttäminen ollut kivaa! :D nyt taas töiden pariin -->

joulumamma ja vauva 18+5 jee kohta poksuu jo 19
 
Swerfiel kiitos hyvistä kantoliinavinkeistä! Mä oon nähnyt kavereilla Saksassa miten liina toimii ihan uskomattoman hyvin, lapsia on ollut mukana illanistujaisissa liinassa ja siinä ovat nukkuneet tyytyväisinä vaikka on ollut paljonkin melua ympärillä. Aion siis ehdottomasti kokeilla ja jos en itse niitä niksejä tajua niin menen jonnekin opetettavaksi.

Belleihana toi sun Kela-puhelu auttoi muakin. Teen aika paljon freelance-hommia (konsulttikeikkaa) enkä voi tietää vielä paljonko syys- tai lokakuussa tienaan. Tosi hyvä että paprut voi lähettää muuten ja sitten päivittää tulot kun ne tietää.

Mulla kävi outo juttu tässä pari yötä sitten... Heräsin yöllä siihen, että yöpaidassa on toisen rinnan kohdalla iso märkä läntti! Oli siis tullut sellainen kämmenen kokoinen määrä jotain maidon tapaista! Ihan hullua, onko muilla ollut mitään tällaista? Asiaan saattoi vaikuttaa se että edellisenä päivänä näin serkun pikkulapsia, sain paljon vauvatavaraa sieltä ja niitä hypisteltiin niin että varmaan oli hormonit kierroksilla. Mutta silti, kiva jos sama tulee joskus keskellä päivää :D

Tuisku ja Papu 22+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa. Täällä on miehen kanssa vietetty kesälomaa eikä koneella ole ehtinyt istua. Esikoinenkin tuossa täytti 1.v pari viikkoa sitten eli kiirettä on pitänyt. Raskaus kuitenkin on sujunut ongelmitta ja masukin on jo ihan söpösti pyöristynyt :) Meillä odotellaan rakenneultraa joka on 11.8. pitäis sitä ennen päättää aiotaanko sukupuolta kysyä vai ei. Pikkuisen potkut on tuntunut jo rv 12 lähtien ja pari viikkoa jo todella selvästi. Viikon verran jo masunkin päältä.
Täällä siis mennää tänään rv 18+5 <3
 
Täälläkin pikaset rak.ultrakuulumiset:
Kaikki oli meidän pikkusella iha loistavasti ja pieni sai kehuja erityisesti sydämestä, ja kovastihan tuo myös heilui siellä. :D Saatiin mukaan 4 tosi hyvää kuvaa. :)
Valitettavasti tuo pieni oli sit niin häveliäs, että jalkoväliin ei nähnyt kyllä YHTIKÄS MITÄÄN kun oli jalat iha ristis mahan päällä. Todennäköisesti kuitenkin viikolla 28 saa sitten siitäkin selvyyden, tai näin ainakin toivotaan.
Tosi helpottunut olo! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Tyttölupauksia sen kuin satelee.. hurjaa :D
Onnea kaikille ultrakuulumisista kovasti, ihana lukea muiden onnellisia uutisia :)

Mies lähti tänään katsomaan isompaa autoa eli tila-autoa meille. Kaverinsa kautta tulee mukanaan pian 6 vaihtoehtoa, joten ehkä meille ennen joulua tuleekin jo isompi vaikka mietittiin että mennään vuodenvaihteen yli farkulla kun kuitenkin ei samaan aikaan ekan kk aikana kuljeta minnekään (toiuvottavasti) ;)

Jos vaikka ottaisi ihan vähän jäätelöä ja tuplaten enemmän kinuskikastiketta, pysyy homma balanssissa hyvin :LOL:
Morjens.

Vielä kysymys unohtui: MINKÄ MERKKISIÄ vaunuja olette hommanneet/tai edellisiltä jäänyt?
Meillä siis Teutonian mistralit odottaa joululahjaa :) Ja Teutonian vaunut ennestään tuttuja ja koettu super hyviksi!
 
Viimeksi muokattu:
Toissailtana kirjoitin pitkät jutut ja kommentoin vaikka mihin mut kirjoitus katosi bittiavaruuteen ja kyllä harmitti.

Kantoliina: Mä kokeilin sitä esikoisella ja ne sitomisohjeet oli niin surkeita ettei miehen kanssa kumpikaan tajuttu niitä,meni hermot ja niin päätyi liina kirpparille pilkkahintaan ja kertaakan en oo käyttänyt.Ois varmasti auttanut paljon kun ois ollut joku joka ois osannut näyttää edes pari sidontaan ihan livenä.

Neuvolaoista mä oon käynyt lääkärineuvolassa rv 8+? jolloin katsottiin myös ultralla kohdun tilanne, tavallisessa neuvolassa rv10+5, nt-ultrassa rv11+6 ja tavallisessa neuvolassa rv15+?.Rakenneultraan meen 9.8 (toivottavasti muistan kun pää on kuin verkkokassi ja oon ihan viikkopöllö) eikä seuraavaa neuvolaa ole vielä tiedossa rv on nyt 21+0 VAU just tajusin et tänään *POKSUU*:heart: Ja yli puolenvälinkin oon nähtävästi päässyt vaikka tuntuu että vastahan plussasin=)

Tyttöjä on paljon tulossa:)Onnea varsinkin heille joille tulee useamman pojan jälkeen kauan toivottu tyttö.

Uusille tervetuloa mukaan:)

Pesänrakennuksesta mulle on myös iskenyt kunnon pesänrakennusvietti mutta se ei ainakaan vielä kohdistu vauvan tavaroihin tai vaatteisiin mutta muuten pitää olla pitämässä pesää järjestyksessä ja sisustettava:)Tilasinkin kotiin kaikkea uutta sisustustavaraa ja tekstiilejä:)Viime raskaudessa laitoin vauvan vaatteet ja tavarat paikoilleen jo rv 22 kun silloin iski niin mahdoton into siihen ja hyvä niin koska sen jälkeen ei enään yhtään ollut intoa laitella niitä.

Supisteluista mä en oo varma mut tänään musta tuntui et kohtu meni muutaman kerran päivän aikana ihan kovaksi:O?Ja vaikka odotan neljättä niin tää on mulle jotain ihan uutta...kolmatta odottaessa säännöllisiä supistuksia tuli muutama rv 35 mutta sen jälkeen seuraavan kerran vasta kun synnytys käynnistyi, mutta että jo nyt,tuntuu jo ajatuksena kummalliselta.Mut ihan tavallistahan se on.

( . ) Jotenkin vieläkin toisaalta tuntuu ihan epätodelliselta että meille tulee jouluna vauva enkä oo vieläkään oikein kunnolla päässyt mukaan tähän odotukseen vaikka tää oli hyvin toivottu ja odotettu.Tuntuu että vasta plussasin ja jo ollaan yli puolenvälin,mihin tää aika oikein katoaa??Kaksi ystävää odottaa samaan aikaan mun kanssa lapsia ja molemmilla on laskettuaika melkein samaan aikaan kun mulla ja niiden kanssa kun juttelee niin ne aina kertoo millä viikoilla ollaan menossa ja kyselee paljon sellaista mtä itse ei oo osannut vielä edes ajatella vaikka yleensä oon hyvin ajattelevainen ja mietin paljon asioita etekäteen.Molemmat ystävät odottaa rakenneultraa tosi paljon ja itse vasta muutama päivä sitten ystäväni sanoessa tajusin et mun ultra on jo ens viikolla.En varmaan ois ees tajunnut jos se ei ois sitä kysynyt ja mä en ois sitä päivää sille kalenterista katsonut.Sanoinkin sille että muistuta mua maanantai iltana että huomenna on ultra että muistan mennä sinne.Mitenköhän sitä voikin elää näin unessa.Tänä aamuna lehteä postilaatikosta hakiessani huomasin että täällähän on kylmä ja tuoksuu ihan syksyltä:OToivottavasti pääsisin tähän raskauteen pikkuhiljaa jo hieman mukaan ennen kuin tää on ohi.Vauvamasu ja pikkuiset potkut muistuttaa raskaudesta mutta muuten ei kyllä muista olevansa raskaana.

Unissakävelevä metsätähti ja pompelo 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4 ja Miimau
Lintsillä vietettiin tää päivä. Täti tuli mukaan ja joutui esikon kansa laitteisiin pyörimään. Mä jo kauhulla kattelin noita yli 120cm laitteita mihin esikko hyväs lykys pääse jo ens kesän lopussa jos ottaa samanlaisen kasvuspuritn kun viime vuonna.

Nyt oon niin väsyny että sohvalle on pakko siirtyä nukkumaan muutamaks tunniks ennen kun suihkun kautta jaksaa siirtyä sänkyyn. Jalat oli aivan loppu tosta kävelystä ja seisoskelusta, mä en ymmärrä miten te muut jaksatte tehdä seisomatyötä. Tosin onhan se normioloissa totuttelukysymys mut nyt raskaana niin en millään pystyis tottumaan siihen enää.

Ihana että taas oli kaikki saanu hyviä ultrauutisia ja tosiaan paljon tyttöjä luvassa.

Vaunut Meillä on esikolla ja kuopuksella ollu Emman Bestar halpis yhdistelmät käytössä. Tavaratila niissä oli aivan älytön, ruokaostokset piti sujauttaa sinne maitopurkki kerralla, mut muuten ihan toimivat oli. Nyt kun pienille tulee ikäeroa 1v10kk niin en uskalla Helsingin keskustassa liikkua seisomalaudan kanssa niin ostettin tossa ehkä kuukaus sitten Phil&Teds:in uusin malli kun rattaiden työntöaisa hajos Lontoonreissun aikana. Muuten oltais ostettu ne vasta syksymmällä. Tosi tyytyväinen oon ollu ja toi uusin malli on kyllä niin ihana kahden etupyörän kanssa ja sit se että kun vauva siirtyy alas niin nykynen kuopus pystyy sillonkin nukkumaan vaunuissa lähes makuuasennossa.

Liikkeitä en välillä ole tuntenu muutamaan päivään, ja välillä rupesin miettimään et vauvalla ei ole kaikki hyvin. Mut sit yritän muistaa että mulla on se istukka etuseinässä niin se vielä vaimentaa liikkeitä tosi hyvin ja tää raskaus on kuitenkin vasta puolesvälissä, eikä loppusuoralla. Jotenkin kun ajattelen vauvan liikkeitä niin aina mielessä on ne isojen viikkojen potkut ja möyrimiset.

Fantaihana 22+0 POKS
 
Kauris-82 tuosta päivähoitoasiasta oli keskustelua viime kuun pinon loppupuolella, joten suosittelen sieltä lukemaan. Asia on varmaankin tämän uuden pinon myötä "unohdettu" hetkeksi aikaa, ihan kaikkien "mielenrauhan" vuoksi :cool:

Kantoliinaasta ei ole kokemuksia, koen jotenkin sen hankalana. Muutamaa kantoreppua on kokeiltu mutta ainakin kuopus oli jo liian iso sellaiseen, ergo oli lainassa eikä sekään meillä oikein toiminut.
 

Yhteistyössä