**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

sametuli rd ei kyllä todellakaan tarkoita suoraan iso lasta. Mulla ei tiettävästi ollut ekassa raskaudessa rd:tä ja tyttö syntyi 4580g/56cm. Tokassa raskaudessa oli ruokavaliohoitoinen rd, poika syntyi 4060g/53cm. Oon miettinyt että ehkä tuossa ekassa kuitenkin oli piilevä rd ja tokassa taas söin aika kurinalaisesti = vauva ei kasvanut niin hurjasti. Nyt mullakin paasto (paasto siis 5,5) jo aika alussa reagoinut, mutta en kyllä pelkää että sen isompi lapsi tulee. Luotan siihen että ä-polilla seurataan ja käynnistetään tarpeen mukaan. Tai jos insuliineille vielä joutuu niin sittenhän se käynnistys on usein rv 38 paikkeilla.
 
joulumamma11 keväällä oli keskustelua tuosta äitiyspäivärahan laskemisesta. Ja mulla olisi sellainen mielikuva ettei kela vaihda kesken vuoden sitä verovuotta. Eli kaikilla joilla alkaa tänä vuonna äitiysloma lasketaan vuoden 2009 tulojen mukaan. Ensi vuoden alusta eli 1.1.2011 lähtien taas 2010 tuloista. Joku mielikuva että kelankin sivuilla olisi sanottu noin..
 
Pikaista päivitystä taas :)

Masu Välillä pinkeä pallo ja välillä vähän tollanen löysempi :D Mut kuitenkin sellanen et onnitteluja saanut sellasilta ketkä raskaudesta ei ole tietäneet, luulipa yks tuttu et oon jo viimisillään :D Pahoitteli sitten kun kuuli että vasta joulun aikoihin syntyy :D

Liikkeet Tuntuu jo suht hyvin, hipsutusta, kuplintaa, muljahduksia ja yks kunnon terävä pieni potkukin mitä oikein säikähdin :) Dopplerilla äänet kuuluu tost vähän navan alapuolelta kaikist parhaiten. Sykkeet muuttun nyt sellaseks vahvaks ja terväks hevosenlaukaks <3

Mulla on ollut jonkun verran aika napakoitakin supistuksia ja kipeitä, mut ei oo tullu montaa tai sännööllisest ni en oo ollu huolissaan :)

Viikon pääst ma olis neuvola ja sit kahen viikon pääst lähtö alanyaan ja sen jälkeen onkin heti sit rakenne uä <3 Nopeesti tää aika menee!


Hyvää sunnuntai päivää kaikille!

Astre ja Eemeli 17+0 POKS!
 
Mullakin käsitys että verovuoden 2009 mukaan lasketaan äitiyspäiväraha, jos äippäloma ennen vuodenvaihdetta alkaa. Ja kovasti toivon asian olevan niin koska myös mulla oli tuolloin hieman suuremmat tulot kuin 2010.
 
Heippa!

Tervetuloa åmena! Katoin, että meillä ois sama LA, mutta huomasinkin, että onkin eri kuu kyseessä. Esikoinen on myös meillä kaks vuotta, ihan niin kuin teilläkin.

Kestovaipoista ollut puhetta täällä. Me kestoiltiin esikoisen kanssa 10 kk ikäiseksi asti, mutta sitten lähettiin ulkomaille pariksi viikoksi ja jäi kestoilut sen reissun ajaksi ja aikalailla sitten täällä kotopuolessakin. Alkoivatkin olla aina ihan läpimärkiäkin kyllä noi vaipat tuon ikäisellä, kun pissan määrä kasvoi tietenkin lapsen kasvettua. Yöt meni aina kertakäyttöisillä, että ois kuivemman tuntuinen nukkua. Seuraavalle ois tarkotus jatkaa kestovaippalinjalla ainakin sen 10 kk myös. Olen itse tehnyt suurimman osan meillä käytössä olevista vaipoista ja osan ostanut käytettynä netistä ja muutaman ostin myös kaverin lapselta jääneitä, nekin kaverin tee-se-itse-vaippoja olivat. Joitakin pienimpiä vaippoja möin vuos sitten huuto.netissä, mutta olen taas innostunut tekemään uusia pieniä tilalle ja kaks uutta pientä vaippaa valmistunutkin jo :)

Äitiyspakkauksesta sen verran, etten ajatellut ottaa sitä tällä kertaa, koska meillä on hyvässä kunnossa edellisen (2009) pakkauksen vaatteet, sakset, lämpömittarit yms. Ja muutenkaan ei värimaailma oikein säväytä... Harmaata, harmaata ja vähän harmaata :p

Sokerirasituksesta taisin päästä, kun viimeksi lääkärineuvolassa sanoin, että ei kai mun ole pakko mennä siihen testiin jos ei viime raskaudessakaan ollut mitään hälyttävää ja muutenkaan kun se ei ole pakollinen... Meinas ettei mulle ole välttämätön sitä tehdä. Muistelisin että olisin iän puolesta selvää kauraa siihen, kun täällä on muistaakseni niin, että jos on yli 25 vee niin yleensä tehdään, mutta...

Rakenneultra on 16.8. Meinaan kysyä sukupuolen, mutta sen näkee sitten onko suotuisassa asennossa sen selviämiseksi ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon kans kuvitellut että rahat tulisi vuoden 2009 mukaan, mutta tosiaan neuvola täti sit sanoi että loppuvuoden äideillä se tulisi 2010 mukaan. Toivottavasti tulisi sen 2009 mukaan koska mulla oli sillon huomattavasti paremmat tulot kun nytten:) mutta saas nähdä. Kelan sivuillakin tosiaan sanottiin että jos äippäloma alkaa 31.12.2011 niin tulee 2009 mukaan .En sitten tiedä mitä se neuvolan täti höpis:)
 
Uusille tervetuloa mukaan.

Täällä ei vielä noita liikkeitä ole kuulunut. Odotan kyllä ensiviikolla jo tuntevani niitä. Edellisessä rasvaudessa kuului hieman yli 18 viikolla. Neuvolasta meinasi, että istukka saattaa olla niin edessä, että niitä liikkeitä ei heti kuulu.

Painoa on minullekin tullut se reilu viisi kiloa. Minulle sanottiin neuvolassa, että huoletta voi tulla se 12-16 kg. Maha alkaa näkyä jo aika selkeästi. Tässä raskaudessa tuleekin varmaan suuri maha. Edellisissä on ollut niin pienet, ettei kaikki ole edes tienneet minun odottavan.

Mekin aiomme odotella siihen rakenneultraan ennenkuin teemme suurempia hankintoja. Vaippakankaat ja lankoja tilasin jo netistä. Ajattelin kutoa muutamat merinovillavaippahousut uudelle tulokkaalle.

Äitiysrahasta on ollut puhetta. Minä haen sitä rahaa ainakin tämän vuoden tuloille. Aloitin nimittäin työt viimevuoden maaliskuussa ja tänä vuonna tulot huomattavasti suuremmat. Minun mielestä riittää, kun toimittaa palkkatodistuksen kuluvalta vuodelta. Aikaisemmin on ainakin niin onnistunut. Mielestäni, jos tulot muuttuneet voi tuolla palkkatodistuksella hakea sitä äitiysrahaa.

Täällä taas ja pikkunen 18+1
 
heips

Joku kyseli et otetaanko pakkausta,kyl me meinataan vaikka värit ei ihan mua miellytäkkään. :)
Toivottavasti äitiysraha tulis vuoden 2010 tulojen mukaan ku 2009 tehin vielä pätkää ja olin välillä työtön jonka vuoksi palkka oli mitä sattuu ja aika pieni,vakipaikan ku sain vasta elokuulta 2009. : /

puuh nyt vois harkita nukkumaan menoa :)

höyhen ja tonttu 20+1 :heart:
 
tääl taas jos tulot on muuttuneet 20% viime verotuksesta (eli 2009) voi hakea viimeisten 6kk tulojen mukaan, lasketaan 6kk taaksepäin juuri ennen ä-lomalle jääntiä. Näin tein kun aikoinaan hain esikoisesta ä-rahaa. Ja nyt kolmannelle tulee itse asiassa vieläkin niillä tuloilla sillä lapset ovat tulleet aina alle 3v välein :D
 
åmena lisäsin sut kyllä tuonne meidän etusivulle mukaan. Tämähän on kyllä joulukuisten pino, marraskuisille on myös omansa =). Mutta siis kyllä täälläkin voit olla jos siltä susta tuntuu

Viikonlopun työt takana. Huomenna taas sitten lasten kanssa arkea. Hyvähän se on vähän saada ylimääräistä rahaa kun ei kh-tuki oikein päätä huimaa, vaikka kuntalisääkin tulee..

Huomenna poksuu viikot ja puoliväli, joten jos silloin saisi viralliset ekat masukuvatkin otettua :D

Poppeliini ja kolmas muru 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Pakkausta ei oteta. Meillä on esikon 2006 pakkauksesta haalari ja makuupussi tallessa. Kuopuksen kanssa käytettiin niitä ja ihan hyvässä kunnossa ne vielä on. Tosin haalarista ei tule olemaan hyötyä kun se on niin jättikokonen ekana talvena ja seuraavana vuonna vauva onkin jo taapero ja tarvitsee jo kunnon remuamishaalarin.

Äitiyspäivärahat Mulla tulee samat rahat mitä kuopuksen kanssa tuli. Joku muu sen jo sano et tulot pitää olla sen 20% korkeemmat jos lasketaan viimeisen 6kk ajalta muuten tulee sen viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan. Sitä en tiedä vaihdetaanko sitä kesken vuoden.

Liikkeitä on välillä tuntunu paljon, sellasta möyrimistä ja kohdun yläreunassa tuntuvia. Istukka kun on etuseinässä niin ihan selvästi tunnen ainakin tässävaiheessa parhaiten ne ylöspäin suunnatut liikeet. Nyt pari päivää taas ollu hiljasempaa.

Tänään käytiin Raaseporin linnoituksella. Sielllä oli keskiaikaset markkinat ja ritareiden turnajaiset. Esikko oli innoissaan, sillä on joku ritarivaihe muutenkin menossa, ja kyseessä siis 5v poika.:)
Meillä on muutenkin tänä kesänä ollu monta sellasta viikonloppua et ollaan miehen kanssa molemmat oltu vapaita koko viikonlopun. Välillä ollaan menty pitkiä aikoja niin että jompikumpi on ainakin viikonloput töissä ja sillon sellanen koko perheen yhteinen aika jää aika vähiin. Muutenkin meillä menee tällä hetkellä miehen kanssa tosi hyvin. :heart:

Fantaihana 19+4
 
Täällä taas uneton yö. Vauva riehui, oli nälkä itelläni, supisti, puutui kädet, aina kun pistin silmät kiinni näin ikäviä asioita, järkyttävä korvamato (eli ärsyttävä biisi soi päässä niin ettei unikaan tule) ja mitähän vielä. Perjantaina töissäni kävi pieni yhteenotto, asiakas kävi minun käteen kiinni ja puristi siitä niin että sormenjäljet näkyivät vielä hetken sen jälkeen kun mies poistettiin paikalta. Myönnän, että nyt pelottaa työtkin. Olen usein toimistossa aivan yksin :(

Rahasta. Minulla alkoi työt 1.4, eli ehdin olemaan juuri 6kk töissä ennenkun jään varhennetulla poijes. Eli rahaa haen tämän vuoden tulojen mukaan. Ainoa mitä en ymmärrä on se, että miten voin elokuussa hakiessani tietää syyskuun ja lokakuun tulot, kun minulla on provikkapalkka? :kieh:

Pakkaus otettaan, esikoinen kun on. Tosin minulla on jo saatuna äp:n makuupussit vuodelta 1986 ja 1997 :)

Painoa oli tullut parikiloa, sain moitteita kyllä siitäkin neuvolassa. Ei kuulemma olisi saanut tulla vielä yhtään.

Liikkeet on nyt voimakkaampia, välillä vetää
kuperkeikkaa (ainakin näin kuvittelen) ja sitten on yksittäisiä potkuja <3 Aivan ihanaa, meinasi multakin maltti mennä kun en heti tuntenut.

Hyyppis + Höömö 19+1 :heart:
 
Sametuli Mun yhellä kaverilla oli molemmissa raskuksissa insuliinihoitoinen rd ja ihan normipainoiset tytöt sai, oisko ollut jotain 3 kilon paikkeilla.

Äitiyspakkausta ei nyt kuitenkaan oteta. Olen haalinut kirppiksiltä jotain ja kun ei se kumminkaan oikein miellyttänyt silmää. Meillä on vm. 2006 makuupussi ja nyt kirpopikseltä löysin kevyttoppiksen ja kaverilta saan viime vuoden pakkauksen toppapuvun. Yheltä myyntipöydältä löysin kaikki 2011 pakkauksessa olleet potkarit. Ihan käyttämättömiä! Ne sitten hamstrasin melkein kaikki, potkareita kun tykkään käyttää.

Äitiysraha menee juuri noin, kun muutkin on sanoneet, munkin käsitykseni mukaan. Eli 2009 tulojen mukaan, jollei tulot ole kasvaneet sitä 20% viimeisen 6 kuukauden aikana. Eikös siinä ole sellainenkin pykälä, ettei niiden 6 kuukauden tarvii olla ennen äitiyslomaa, vaan riittää jos sulla on 6kk työsopimus taskussa vaikka se menisi sitten esim. helmikuulle. Näin olen ymmärtänyt. Mä saan samaa rahaa kuin kaikista lapsista, kun kuopus ei ehdi täyttää kolmea ennen tämän laskettua aikaa. Aika täpärälle tosin meni, kun kuopus täyttää 3 tammikuussa ;) Mutta ihan ok rahat tiedossa, vaikka työsopimus katkeaakin ennen äitiysloman alkua.

Liikkeistä mullakin oli viikonloppu jotenkin hiljaista niiden suhteen. Eilen illalla piti sitten oikein kuulostella, kun ei koko päivänä ollut tuntunut mitään. Mies, kun siinä lepäili pää mun mahalla, niin johan alkoi protestointi masussa :) Potkuja tuli, muttei sellaisia että mies ois ne tuntenut, vaikka päätään masulla piti. Eli eivät vielä ulospäin tunnu näemmä. Jotain liike-ääntä? sieltä miehen mukaan kyllä kuului ;)

Niisku 17+5
 
Huomenta !

Pikapäivitys : Mökiltä kotiuduttiin eilen illalla, ja viestien lukemisessa meni niin kauan aikaa ettei ehdi oikein kirjoittaa, neuvola kutsuu =)

Pakkauksesta oli ollut puhetta. Otan minä sen vaikka hieman poikamainen onkin. Hyviä tarvikkeita kuitenkin ja eiköhän vaatteetkin tule käytettyä.

Rahasta: Aion kans laskettaa äitiysrahan 6 kk tuloista, vuonna 2009 olin 4 kk sairaslomalla, joten tulot jäi aika alhaisiksi. Pitää kysellä tarkemmin sitten kelalta miten ne kannattaa laskettaa, tänään taidan neuvolasta ne paperit saada. Niin ainakin täti viimekerralla lupaili.

Vanillah, aivan ihania pikkuvaatteita :)...osaisimpa ommella, nyt vaan puikot heiluu telkkarin tahdissa iltaisin.

Puoliväli on ohitettu :eek: ja painoa tullut +8 kg :ashamed:, saas nähdä paljonko viikonlopun herkuttelut mökillä on sitä tuostakin nostanut, hmph.

Nyt neuvolaan kuuntelemaan viuh,viuh,viuh ja sen jälkeen hieman shoppailemaan viimeisen lomapäivän kunniaksi, huokaus. Onneksi voi aloittaa "pehmeästi" kahdella vapaapäivällä :D

-Tinkerbell ja pikkumyy 20+1
 
päivärahajuttuja saan alkaa miekin pohtimaan tuossa parin viikon päästä kun saa sen kelan todistuksen 1.päivä elokuuta..:)

Tänään ultra parin tunnin kuluttua..tää on ihan täpinöissä,ihmeellisisä fiiliksiä ..:)
 
Viikon alkua kaikille!

Pakkauksesta me aiotaan se ottaa vaikkakin on jo kolmas tulossa ja vaatteisiin hukutaan muutenkin ja vauvatavaraa kyllä riittää :) Se on vaan sellainen meidn tapa ollut... Haetaan yhdessä pakkaus ja ihastellaan niitä ihania pieniä vaatteita :heart: Jotenkin tuntuu että se kuuluu sille vauvalle ja onhan siinä mieletön määrä kaikkea. Se raha minkä saa niin menis kuitenkin meillä johonkin NIIN turhaan eikä sillä saisi läheskään kaikkea mitä pakkauksessa on... Itse olen tyytyväinen kun saa noin hyvän avustuksen. Aina ei tietenkään voi kaikki värit tai vaatteet miellyttää mutta se on kuitenkin ns "lahja" kelalta, joten en valita...

päivärahoista itse toivon saavani saman rahan kun tuosta nuorimmaisesta sain... Nyt olen kotona vauvan syntymään saakka (ja tietysti siitäkin eteenpäin) niin ei nuo tulot ainakaan paremmat ole....

Onnea jälleen kaikille puolivälietapin saavuttaneille:flower:

EevaN Hauskaa ultrapäivää ja zemppiä :)

Meillä on ongelma täällä kotona! Meillä on nimittäin niin pieni makuuhuone etten tiedä mihin saan mahtumaan pinnasängyn!? Sängyn viereen ei mahdu... Mietin jo tosissani että alanko askartelemaan äp-laatikosta ensisänkyä ja sitten kun ei siihen mahdu se siirretään noiden isompien kanssa nukkkumaan.... huoh... En vaan haluis siihen pahvilaatikkoon sitä vauvaa laittaa... Tai sit sen joutuis kyllä tuunaamaan jotenkin niin hienoks että sitä ei pahvilaatikoksi edes erota.... pähkäilee pähkäilee :confused:

(.)
Täällä on olo edelleen hyvä!!!??? Mitä ihmettä :O Jotenkin olin jo henkisesti varautunut että olen jo aivan romuna näilläviikoilla. Mutta mulla onkin niin vahva poikaolo että pakko tän on sitten poika olla. Esikoinen oli poika ja raskaana en tuntenut olevani edes vielä viimeisillänikää :) Juoksin edellisenä päivänä ennen synnytystä lenkkipoluilla ylä -ja alamäkeä toista tuntia lenkkeillen :D Edellisessä raskaudessa juoksemisesta ei voinut edes puhua kun jo lonkkiin ja nivusiin sattui.... Niin ne raskaudetkin voi olla erilaisia....

Mua on jotenkin alkunut tuo synnytys jännittämään... En vaan tiedä mut se pyörii tosi usein mielessä... Johtuu ehkä aikaisemmista vaikeista synnytyksistä...

Näillä ajatuksilla päivää jatkellen...

¨¨vauvahai & vaavi 17+2¨¨
 
Heips kaikille!!

Onnittelut puolivälin saavuttaneille!!

Ja Åmenalle tervetuloa!!! =)

Äitiyspäivärahasta, mä otan viimeisen 6kk tulojen mukaan, olin 2009 vielä opiskelija, joten tulot aika todella huonot. Näin mäkin olen asian käsittänyt, että koko vuosi 2011 mennään 2009 tulojen mukaan tai sit viimeisen 6kk, jos 20% tulojen lisäys toteutuu..

Äitiyspakkauksesta, otetaan pakkaus, kun tämä on meidän esikoinen. En kyllä tykännyt pakkauksen värimaailmasta, mutta onhan siinä paljon hyödyllistä tavaraa, joita ei varmaan sillä rahalla saisi kuitenkaan hankittua.

Liikkeistä, tunnen niitä päivittäin, erityisesti illalla kun menen sänkyyn tunnen vahvimmat liikkeet. Mies ei ole vielä niitä tuntenut ja on siitä harmissaan, mutta en minäkään niitä ulospäin ole vielä tuntenut. Toivottavasti tuntuvat ennen kuin mies lähtee "talvihommiin".

Painosta, just kävin vaakalla ja vähän vajaa 5kg on tullut. En oo oikein tyytyväinen, koska pari kiloa on tullut varmasti viimeisen parin viikon aikana. Tullut syötyä vaikka ja mitä kesäherkkuja, mutta täytyy ottaa loman jälkeen taas itseä niskasta kiinni ja lähteä myös koittamaan, mitkä jumpat tuntus kivoilta masun kans. Kesä on menny kyllä liikkumisen suhteen ihan häneksi.

(.) Kesäloma siis menoillaan, huomenna lähdetään reissuun, joten ei varmaankaan tule kauheasti tänne kirjoiteltua. Lukemassa kyllä varmastikin käyn. Sitten ens viikon keskiviikkona onkin jo rakenneultra, alkaa jännittään :D

Leppoista kesäpäivää toivottavat
Mima ja Bebé 19+5 (ja kohta poksuu puoliväli)
 
Päevee!

Niisku74 sanoi aivan oikein, miten tuo päiväraha lasketaan. Oon ite nyt sairauspäivärahalla ja se lasketaan myös samalla tavalla. Omasta kokemuksesta sanonkin, että kannattaa olla tarkkana siitä miten ne sen rahan laskee jos haluaa sen 6kk:n tulojen mukaan. Multa olivat "unohtaneet" siitä 6:sta kuukaudesta 2 viikon palkan, elämäni suurin palkka kahelta viikolta, 1800e! Noh tässä nyt tapellaan sit Kelan kanssa tuosta, en minä helpolla luovuta :kieh:

Äitiyspakkausta tässä oon mietiskellyt myös ja taidan jättää ottamatta sen. Vaikka esikoinen onkin tulossa, niin on se kyllä minusta vaan niin ruma tänä vuonna :D Laskeskelin tässä että sillä 140 eurolla saa jo aika pinkan niitä vaatteita ja tarvikkeita kirppiksiltä ja alennusmyynneistä.

Täällä taas on liikkeitä tosi harvoin, mutta paljon voimakkaampana. Pari kertaa on tullu ihan hätkähdettyä, kun on tuntunu kunnon potku. Alkas vaan tuntua ulkopuolelle asti niin sais tuo ukkoki tuntea jotain..

Mulla on onneksi loppunu pahoinvoinnit, akne alkaa vähän jo helpottaa ja muutenki olo jo paaaljon parempi. Ainut vaan että onnistuin sairastumaan norovirukseen. Toivottavasti se nyt ei vaikuta tuohon pikkuseen mitenkään?

teenake ja sintti 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia
Taas oli eri terkka.. Olen käynyt kolme kertaa tuolla ja joka kerta eri terkkari. Ihan kiva oli kyllä tämä.
-Painoa tullut 1,5 kg josta ei sanonut juuta eikä jaata. Yhteensä painoa on nyt siis 64,5 kg joten varmaan tonne 70 kg paremmalle puolelle päästään tämän raskauden aikana. Sinänsä en ole järin innoissani uusille kymmenluvuille siirtymisestä mutta eipä sille mitään voi.
-Hemoglobiini oli ok, ekassa neuvolassa oli 135 ja nyt 133.
-Sf-mitta on 17cm
-Vauvan syke oli 145

Seuraava neuvola on 8.8 eli rv 22+1 ja sit saakin sen raskaustodistuksen ja pääsee anoman äitiyspakkausta.

Käytiin neuvolan jälkeen läheisellä kirppiksellä, mukaan tarttui vauvalle Finlaysonin pussilakana hintaan 2€, parit pikkuiset housut kokoa 70, hintaa oli 0,50€ kappale ja sitten ensimmäinen oikeasti vaaleanpunainen vaate (en muutenkaan yleisestiottaen ole hirveä vaaleanpunaisen ystävä) oli pakko ostaa vaaleanpunaiset farkkulappuhaalarit kokoa 70 kun ne on melkein samanlaiset kun mulla oli pienenä. Ukko inhosi niitä ensinäkemältä :D Maksoivat vain 3€ joten jos lapsi ei ole tyttö niin ei ole hirveä tuhlaus.

Ensi maanantaina onkin sitten se rakenneultra, saa nähdä selviääkö sukupuoli, itsellä on ehkä enemmän tyttöolo.

Susimieli ja Pieni 19+1
 
ultrasta kotuduttu...:) kaikki näytti hyvältä,pieni kasvaa hyvin ja on aktiivinen..,oli sama ihana ultraaja kuin viimeksi..:) tehnyt ultraajan hommia toistakymmentävuotta..:) ja Poika meille on sittenkin tulossa..:) vaikka tyttö olen miettinyt..:) ihana pieni...:heart:
kätilö kertoi myös haikaranpesästä,ja mietittiinkin että jos sinne meidän suunta olisi..:)
kauhea päänsärky,johtuen kai jännityksen laukeamisesta. Nyt voi rauhoittua..:)
 
EevaN Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:Saitteko tämän hetkistä koko arviota?Olisi mukava nähdä minkäkokoisia palleroita kaikkien massuista tällähetkellä löytyykään =).

VauvaHai Meillä meinaa olla myöskin samanmoista ongelmaa liikkeellä.Eli tilan puutetta makuuhuoneessa.Meillä kyllä mahtuu pinnasänky tänne,mutta sitten kun pitää mahtua vielä hoitopöytä ja jonkinmoinen lipasto vauvan vaatteille,niin siinä vaiheessa tekeekin jo tiukkaa.Ehkä tänne just ja just saadaan kaikki mahtumaan,mutta melko täyteen tämä huone sitten onkin sullottu.Täällä meidän makkarissa kun vielä on tietokonepöytä ja televisiotaso.Luulen kyllä,että tuosta televisiosta saadaan väliaikaisesti luopua,jotta kaikki saadaan mahtumaan.

).( Itsellä olisi huomenna tuo ultra,nyt jo jännittää ihan hirmuisesti.Maha on varmaan aamulla ihan sekaisin jännityksestä :D.

Äitiyspakkauksesta ollut puhetta.Mä en osaa vielä yhtään sanoa,otetaanko vai ei.On tässä vielä jokunen viikko aikaa miettiä,ennen kuin saan laput ja postiin ne kiikutan.Toisaalta haluaisin ottaa,kun esikollekin otettiin,mutta just siks toisaalta voisin jättää ottamatta kun ne on esikon jäljiltä niin hyvässä kunnossa ja kaikki tallella.Minäkään en kyllä hirveästi tykkää tuosta tämän vuoden pakkauksesta,mutta on siellä jotain kivojakin vaatteita.Kun periaatteessa haluaisin ottaa sen jokaiselle tulevalle lapselle,mutta kun tuo rahakin houkuttelisi.Me nimittäin meinataan käydä sitten siellä 4d-ultrassa,niin olisi jo hieman avustusta sinne sitten,jos rahana ottaisi.Huoh...en tiedä...

Täällä tuntui lauantaina vauvelin liikkeet jo ulospäinkin.Silloin illalla alkoi senpäiväinen jumppatuokio ja pienen hetken vauva härnäili minua,ennen kuin uskalsi mojauttaa kunnon potkut kättäni vasten :heart:.Isukkikin yritti sitten kokeilla josko hänkin olisi tuntenut,mutta vauva päätti lopettaa samantien kun isi pisti käden vatsalle.Noh,odotellaan... :p

Painoa minulle ei ole tullut vielä ollenkaan lisää.Ja tuohon saavutukseen olen erittäin tyytyväinen.Kyllä sitä sitten vielä ehtii tulemaan ihan riittävästi.Esikosta tuli kymmenisen kiloa ja nekin just enemmänkin loppupuoliskolla.Niin tässä taitaa käydä nytkin.

Noh jokos tässä tuli höpistyä kaikki mitä pitikin...?Hmm...täytyy palata myöhemmin asiaan,jos jotain nyt unohtui...viimeistään huomenna ultrakuulumisten kera :whistle: :heart:


adalmiina ja sitso 20+5 (kysyttiin esikolta kumman hän haluaisi siskon vai veljen ja esikko siihen että sitso :) )
 

Yhteistyössä