**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Heippa kaikki, pikapäivitys meikäläiseltäkin..
Miltä masu tuntuu, on ollut aiheena. Mun masu on pehmeä painella, selkeästi nyt kasvanut.
Painoa on tullut 4 kg lisää.
Liikkeitä tässä on kiihkeästi odoteltu ja eilen tunsin neljä pikkuista hipaisua tuossa navan yläpuolella. Oli jännä tunne. =)
Liikuntamuodoista oli kans jotain juttua. Minä siis juoksin (öh siis hölköttelin) alkuraskauden ajan 1-2 x/vko, mutta nyt se on jäänyt kun joka kerta kun lähtee lenkille ja vaikka olisi juuri käynyt vessassa, niin eikös aivan hirveä vessahätä iske aivan heti kun kävelystä siirtyy hölköttelyyn. Epämukava tunne juostessa, ei hyvä. Pyöräilyyn ajattelin siirtyä. Tosin nyt oon ollu laiska enkä oo tehny mitään, en yhtään mitään.. Tarvis jotain aloittaa, kunhan vaan keksisi että mitä.. :whistle:
Kaikenlaisia kipujakin on ollut, repäisykipuja ja enenevästi masua on nipistellyt, näistä jo neuvolaan soitinkin että mitäh? ja ne sanoi että ihan normaalia kun kohtu ja vauva kasvavat nyt hurjaa vauhtia. En siis niistä huolissani ole ollut.
Noniin ja sitten sisustamaan pikkuisen huonetta. :heart: Hyviä vointeja kaikille!

Tiikeli ja Papu 17+5
 
Fantaihana paljonko sulla on ollut paastoarvot? Varmastit tiedätkin että ruokavaliolla ei voi oikein kunnolla vaikuttaa paastoarvoon, ellet sitten yöllä nouse syömään jotain (paras aika kai olisi siinä klo 2-3 aikoihin) |O. Ruuan jälkeisiin arvoihin vaikutta yleensä ruokavalio paremmin. Itsekin jotenkin ottanut nyt rennomman asenteen, kun vain ne paastot on koholla (1-2x viikossa vähän yli sallitun eli 5,5-5,8). Ja silti siis nuo 1-2 ylitystä viikossa vaikka metformiinia oon syönyt reilu 4 viikkoa jo. Toivottavasti vielä riittäisi ainakin kuukauden nuo suunkautta otettavat lääkkeet, mut insuliinit sitten tietenkin (vauvan parhaaksi) jos menee arvot liian huonoksi.
 
Poppeliini Joo tiedän ettei paastoarvoihin oikein voi vaikuttaa. Ja en todellakaan meinaa yöllä nousta syömään. Paastoarvot on ollu just tollasia 5,5-5,8 mut ei kertaakaan alle sen 5,5.
Eilen tutkin käypähoito-suosituksia ton lääkityksen suhteen ja sen mukaan otettaisiin yleensä insuliinit heti käyttöön. No niin kauan kun ei ateriainsuliineja tarvitse pistää niin ei se yks pitkävaikutteinen yöks niin paha olis.

Edellisestä viestistä jäi paino pois. N. - 6kg on paino tässä vaiheessa. Mut sitä on kanssa ihan tarpeeks ylimäärästä. Edellisten kanssa on paino täs vaihees vielä tainnu olla aika samoissa kun raskautuessa ja sit on yhteensä tullu 10kg mitkä on viikossa lähteny joten mielenkiinnolla seuraan miten nyt käy.
 
Fantaihana mulla oli kyllä niitä normiarvoja (4,9-5,4) n 3-4x viikossa, joten sen takia varmasti lähettiin koittamaan metformiinia. Ja koska viikkoja oli silloin vasta 15+ niin oli myös aikaa kokeilla. Ja näillä pienemmillä viikoilla se vauvakaan ei ehdi vielä kovasti kasvamaan. Toista sitten rv 20+ jälkeen kun sitä vauvan massaa vain aletaan keräämään (ja tietty siis 30+ vielä enemmän). Ihan mielenkiinnolla odotan ensi viikon tiistain rakenneultraa + rd-käyntiä. Ei sullakaan onneksi ihan paha tilanne ole ainakaan vielä kun ei yli 6 ole arvot, mutta hyvä vain että puututaan ajoissa.
 
Heipsan
Tänhään oli taas neuvola ja pyyhkeitä tuli het alakuun painon noususta,oli tullu kk:aikana melkein 3kg :ashamed: no nyt häätyy alakaa vähentään tuota karkkien ja muitten herkkujen syömistä vaikka kuin tekis mieli et ei enempää pääse tuleen sanomista : / +8kg siitä mitä on ollu ennen raskautta :O Uimassa aattelin alkaa käymään useemmin,kävely ei oikeen sovi kun polvessa vikaa jo ennenstään ja selkä on aika ajoin tosi kipeä hyä kun käveleen pääsee sillon ku oikeen paha : / Muuten oli kaikki ok ja vauvan sykekki oli 140 luokaa :) :heart:

Nyt häätyy alkaa lähteen nukkumaan et jaksaa aamulla noussa 4.45 töihin lähteen |O

höyhen83 ja tonttu 19+6 :heart: (huomenna jo puoliväli huih :D )
 
Painoa mulle on tullut tähän asti kai jotain 5 kilon paikkeilla. Ekassa raskaudessa tais tulla yhteensä joku 10kg ja toisessa ei tullut sitten lopulta yhteensä kuin 6. Ehkäpä johonkin väliin sitten mennään. Musta on kyllä tullut melkoinen herkkupeppu. Syön karkkia ihan hirveesti. Taitaa olla tyttö taas masussa. Ja yks mikä himottaa on pihvi. Mieskin on ihan helisemässä, kun mun tekee koko ajan mieli jotain sisäfilepihviä :) Se taitaa johtua tuosta mun matalasta hb:sta. Elimistö yrittää korjata vajausta.

Sokerirasitus mulla on edessä sitten viikoilla 26-28. Molemmissa aiemmissakin olen käynyt ja ne on aina olleet normaalit. Tosi kurja, kun joudutte jo näin aikaisin taistelemaan noiden sokerien kanssa. Ja varsinkin tuo paastoarvoon vaikuttaminen omilla muutoksilla on vaikeaa. Joten vaihtoehtoja ei paljoa ole.

Susimieli ei niissä Imsen flanelletteissa ole mitään kiinnitystä. Niiden pitäis pysyä niiden kuorien kanssa kasassa. Mä koin ne kyllä vaikeiksi. Ja kun siihen flanelli-kankaaseen ei ota näpsytkään oikein kiinni niin niitä ei meinannut millään saada pysymään. Jotkut on tuunannut niihin tarroja, joilla varmaan saa hyvin kiinni. Itselläni taitaa olla niitä joku 6 kpl, mutta käyttö on jäänyt kyllä todella vähiseksi juuri tuon kiinni pysymisen takia. Jos hiukankin pysyy neula kädessä tai osaat ommella, niin kannattaa tehdä niihin ne tarrat. Jos tykästyt niihin, niin multa saat lisää. Just ajattelin et ne vois myydä kun en niitä kumminkaan käytä. Aiotko osakestoilla? Kuulostaa melko pieneltä tuo vaippamääräsi. Mulla kun on nb-sisävaippojakin jo melkein 20kpl ja sitten vielä 4 taskuvaippaa ja 3 villahousut. No, mä ehkä "hiukan" olen seonnut noihin kestoihin, mutta alkuun niitä menee kyllä 6-7 päivässä. Ja sitten ei tarvitse koko ajan olla pesemässä niitä. Ne äitiyspakkauksen vaipat on tosi isoja, oisko 5kg ylöspäin. Joten ne ei kyllä ihan ekoina kuukausina vielä sovi. Mutta tietenkin kannattaa aloittaa pienellä määrällä ja sitten ostaa lisää kun tietää mistä tykkää. Kestojahan saa kätevästi ostettua netistä ja ne tuodaan suoraan kotiovelle,niin ei tarvi ees mihinkään kauppoihin lähteä vauvan kanssa.

Tiikeli kiva kun kommentoit tuohon liikuntajuttuun :) Mä sitä kyselin. Onneks kohta on syksy ja alkaa taas jumpat, kun tää kesä on kyllä tullut möllötettyä oikeastaan sohvalla. Onneks laihdutin juuri ennen raskautta noin 7 kiloa, niin ei ihan niin paljoa harmita tää löysäily ja painonnousu. Ja mulla on kyllä raskauskilot lähtenyt hyvin imetyksen myötä. Tosin sitten imetyksen loputtua ne on tulleet takaisin :/ Nyt täytyy olla siinä kohdin tarkkana ;)

Vauvan vaatteista mulla alkaa olla jo melkoinen arsenaali vaatteita tulokkaalle. Mähän olen myynyt melkein kaikki tyttöjen pienimmät vaatteet. Nyt sitten iski paniikki, kun kuopuksella oli 4 ekaa viikkoa lonkkavaljaat eikä hälle mahtuneet oikein mitkään muut kuin tosi leveät potkarit. Puolipotkarit ja muut housut ei mahtuneet ollenkaan. Jää sitten nää ihanat hankinnat käyttämättä, jos näin käy taas. No, toivotaan että tällä tulokkaalla on lonkat kunnossa :)

Niisku 17+3
 
åmena
Ilmottaudun mukaan =)

La 25.11, toinen/ Tyks. Rakenneultra on 5.8, sukupuolta emme halua tietää :)
Esikoinen on nyt 2v 3kk ja oli syntyessään 4830g/53cm. Jännityksellä seuraavaa tulokasta odotellen.

åmena, tyttö 2v3kk ja rv 21+1
 
Heips!

Tervetuloa åmena :wave:

Masun tuntemuksista on ollut puhetta... Itsellä on aika kiinteä pallo tuossa :) Siis ei kova eikä pehmeä... Supistuksen tullessa on kyllä aivan kivikova mutta muuten on tullainen "rantapallo".

Vaatteista Meillä tosiaan on aivan mieletön määrä noita sekä tytön että pojan vaatteita..tosin moni on myös hyvinkin neutraaleja :keltaisia, vihreitä, beigejä, ruskeita... bodeja, potkuhousuja, puolipotkareita, haalareita ym.. :) Paitoja en itse tykkää pitää vauvalla, kun tuntuu että se ei pysy paikoillaan ei sitten millään. Aina nousee kainaloihin tai muuten vaan menee ruttuun... Käytämme siis bodeja mielummin :)

Tulikohan sanottua jo että täällä kanssa kertikset on se meidän juttu. Meillä hajos pesukone vähänaikaa sitten joten muutenkin joutuu tuota pyykkitupaa käytää niin siihen vielä kestojen pesut päälle niin huh huh... Mulla kun on tapa että vaate käytetään kerran ja laitetaan pesuun, niin pyykkiähän saa kertymään...

höyhen älä välitä neuvolan paasauksista painon suhteen :hug: Mulla ekassa raskaudessa tuli painoa reilut 20kg ja tokassa taisi kans tulla lähelle sen. Kaikki kilot jätin sairaalaan. Nyt on tullut jo reilut 5kg... Tosin mulla on ollut lähtöpainot todella matalia... Mulle sanottiin ennen edellistä raskautta etten voisi painoni puolesta tulla edes raskaaksi mutta kuinkas kävi :)
Mut älä liikaa stressaa painoa! Maalaisjärjellä pärjää tässäkin asiassa :)

Rakenne ultra on meillä 4.8. :)

Nyt liikkeet tuntuu jo aivan selvästi ja lähes jatkuvasti... Vähän väliä tuntuu tönimistä :) Pieniä lepotaukoja taitaa vaavi välillä pidellä ja taas jatkuu :heart:

¨¨vauvahai & vaavi 17+0¨¨ (ja viikot poksuu) :heart:
 
Tervetulleeks åmena! Tää on kyllä joulukuisten pino, mutta ilmottaudutko varmuudeksi tähänkin? :)
Eilen oltiin muutama tunti Zoolandiassa ja kivaa oli! Veljeni melkein 4-vuotias tytteli oli mukana ja selkeesti myöhemmin voidaan mennä johonkin Puuhamaa tai sen tyyliseen paikkaan :) Laitteet kiehtoi enemmän, kuin eläimet vaikka toki joitakin niitäkin katseli mielellään!
Oikein kiva päivä kaikenkaikkiaan!!
Nyt on sit alkanu melkeistäs päivittäin tuntua pulputuksia massussa, et kai siellä ihan oikein ja hyvin kasvataan!?!
Eipä tässä muuta taas omasta massusta kuin..Soon moro!

Kahlan ja Pulputin rv.17+3
 
Pikaisesti tänne vain kertomaan kuulumiset.

Täällä alkoi viimeinkin kauan odotettu kesäloma ja tuntuu oikeasti ihmeelliseltä, ettei tarvitse kuukauteen mennä töihin. Parille työkaverille vielä kerroin ennen lomaa, että tulen sitten varmaan vähän paisuneempana takaisin :D

Täällä on puhuttu mahasta ja sen kovuudesta. Itselläni maha on ihan pehmeä. Sellainen liian tyhjä rantapallo, joka vain pöllötää tuossa edessä ja siis mitään kiinteää vauvamahaa ei tunnu. Isutessakin tämä pallo vain menee makkaralle, mikä ärsyttää, kun haluisin jo sellaisen kunnon masun :kieh:

Dopplerilla olen kuunnellut vauvaa melkein päivittäin ja minua ihmetyttää kovasti, että äänet kuuluvat vieläkin tässä vaiheessa tosi alhaalata, ihan häpykarvoituksen ja lonkkaluiden vierestä. Miten teillä muilla? Kun kuitenkin jos kohdun korkein kohta on jo navan seuduilla, niin eikös vaavin luulis liikkuvan sielläkin, vai olenko ihan pihalla?

Liikkeitä en mielestäni ole vielä tuntenut lainkaan, vaikka kovasti olen yrittänyt. Tai sitten en vain tunnista niitä normaaleista suoliston toiminnoista :/ Toivottavasti alkaisi pian tuntumaan..

Painoa on tullut nyt raskaude alusta sellaiset 3 kiloa. Viime neuvolakäynniltä noin kilo, vaikka olen liikkunut viime aikoina tosi paljon, mutta toisaalta on tullut sitten sen mukaan syötyäkin.. :D.

Ensi viikolla olis lähtö reissuun reippaaksi viikoksi, joten voi olla, että ehdin tänne takaisin vasta elokuun puolella, jonka jälkeen onkin sitten jo taas neuvolat ja rakenneultrat lähellä.. jännää! Me tullaan todennäköisesti selvittämään sukupuoli etukäteen. Olen sen verran malttamaton luonne, etten taida pystyä elämään jännityksessä.. ja kun haluaisin päästä jo sitten ostelemaan kaikkea kivaa :D Mitään ei siis ole vielä hankittu vauvalle, ei yhtään vaatekappaletta, mutta kuulemma täti on kantanut meille kotiin jo serkkujeni vanhoja vaatteita. Lisäksi pinnasänky löytyy sukulaisilta. Varmaan sitten rakenneultran jälkeen tulee heti hankittua jotain..
 
Kauris-82 Suurinpiirtein samasta paikkaa mullakin välillä äänet kuuluu :) Sitten se pinkoo karkuun ja sykkeen voi kuulla esim. tuosta häpykukkulan ja navan välistä..Ja ei ollakkaan koskaan kokeiltu sykettä ylempää...Isäntä yleensä hoitaa tuon Doppleroinnin, jos me kuunnellaan :heart:
 
Niisku Meinattiin täyskestoilla, noita imsevimsejä tulee siis oleen yhteensä 20 sisävaippaa, ja meillä pestään pyykkiä usein. Uskoisin noilla pärjäävän ja en näe syytä kahmia ihan hillittömästä tota pienintä kokoa kun ne ei sit isompana mahdu. Niitä on nyt jo mun mielestä tulossa meille aika paljon..
Isommiksi vaipoiksi olen suunnitellut taskuvaippoja, pitää niitä alkaa sit hommaileen pikkuhiljaa.
Kiitos tosta tarravinkistä! Täytyy kehitellä joku kiinnistysjuttu noihin, muuten olivat ihanan pehmeitä ja kätevän oloisia. Erikoista ettei niihin ole mitään kiinnitystä laitettu, en usko että pysyvät paikallaan kovin hyvin tollaisinaan.

Liikkeistä Tänään aamupalan jälkeen päätettiin kokeilla josko ukkokin tuntisi jälkikasvunsa liikkeet, ja ei mennyt kuin hetki kun sängyllä köllöteltiiin ja napakat potkut sai isukkikin tuntea! :heart: Hassua kun tossa neuvolan ohjekirjassa lukee että 28. viikon jälkeen liikkeitä alkaa tuntua ulospäinkin.. :D Meillä ne varmaan näkee jo silloin ulospäin!
Mukavaa kun vauva tuntuu nyt paljon todellisemmalta ja mieskin saa siihen ihan erilailla tuntumaa kun maha näkyy ja vauvan liikkeitä saa isäkin tuntea. Ja omalle mielelle on helpottavaa kun vauvan tuntee niin ei tarvitse huolestua kun tuntee että siellä se myllertää.

Äitiyspakkauksesta sen voi kuulemma anoa neuvolasta saatavan raskaustodistuksen saamisen jälkeen, todistuksen saa rv 22, eli kun raskautta on kestänyt 154 päivää. Anomisesta menee noin pari viikkoa että pakkauksen saa. Eli mehän saadaan ne ihan kohta! Mietin vain että miten sen todistuksen saamisen kanssa kun mulla on neuvola nyt 19+1 ja pitääkö mun odottaa sitä todistusta seuraavaan neuvolaan eli melkein kuukausi, vai saako sen sieltä postissa tai jotain? Miten teillä on ollut jotka on aiemmin pakkauksia saaneet?
Pitää muistaa kysyä neuvolassa ens maanantaina.

Susimieli ja Pieni 18+6
 
Susimieli, mulle neuvolassa sanottiin, että voi kirjoittaa sen todistuksen kun tuo 22vk(tai nuo päivät...) tulee täyteen. Mulla on neuvola sitä edellisellä viikolla. Täti lupasi että voi sen todistuksen kirjoittaa ja laittaa neuvolan "postilaatikkoon" josta siis voi hakee sairaslomatodistuksia tms. En tiedä onko kaikissa neuvoloissa vastaava. Varmaan luulisi onnistuvan teilläkin, ainakin jos haet neuvolasta sen.

Täällä oma olo on ollut hyvä. Pikku liikkeitä ja potkuja on tuntunut jonkun aikaa. Tosin aika hentoja, ja ei ihan koko ajan tunnu. Muutamia kertoja päivässä ainakin. Masu on kasvanut pikku palloksi, ja omat housut käyneet pieneksi! Huusin huuto.netistä äitiysfarkut kahdella eurolla(!!), tosin hieman rikkinäiset, mutta mun taidoillakin jopa korjattavissa, kun vaan sauma oli ratkennut vissiin! Samaan pakettiin samalta myyjältä tarttui muutama vauvan ihana vaate :heart: Ostin jopa eilen kirpparilta vaaleanpunaiset pikku puolipotkarit, vaikka ei ole tietoa onko tulokas tyttö vai poika! Ei voinut vastustaa niitä, oli niin ihanat :) Tosin pojan vaatetta onkin paljon esikoisen jäljiltä, että miksei joku tyttömäinenkin olisi valmiina!

viikot vaan poksuu, nyt 19+0!! :heart:
 
heissan

VauvaHai kiitti tsempistä :) mulla ku on vähän taipumusta siihen et jos jostaki tulee palautetta niin alan vaan syömään enemmän ku alkaa harmittaa :( ehkä mä kuitenki voisin vähentää tuota karkkipuolta kuitenki ku melkein joka pvä tulee syötyä toisinaan enempi toisinaan vähempi.

Viikot ne vaan täälläki vierii 20 tuli täyteen tänhään!!! :heart:

mut nyt lähen kyllä unelle ku viimeyö meni tunnin unilla |O

höyhen ja tonttu 20+0 :heart:
 
Susimieli No niin :) Onhan sulla sitten hyvä arsenaali vaippoja :) Kyllähän niillä jo pärjää, ajattelin että sulla ei ole kuin ne neljä ja sitten ÄP:n vaipat. Ne flanellettet kai puetaan jotenkin yhdessä sen kuorivaipan kanssa niin että se sisävaippa asetellaan sinne kuoren sisään ja sen jälkeen vasta vauvalle. En oikein ikinä ymmärtänyt sitä ideaa. Mutta tarrojen kanssa ne toimii hyvin :)
Joo, etköhän sä saa sen todistuksen neuvolasta vaikka postissa sen jälkeen kun ne tarvittavat päivä ton täyttynyt. Mulla seuraava neuvola on 19.8 juurikin 22+2 viikoilla niin saan sen silloin.

Niisku 17+3
 
tänne ei ihmeempiä...
hivenen haikeena ja skarppina ruokavalion suhteen..
ystäväni äiti sairasti n18v diabetestä joka muuten alkoi r-diabeteksestä ym. ja eilen hänen tuskansa loppui ja vaipui ikiuneen.
2viime vuotta hän eli suurimmalti osin invaliidinä kun hänen jalkansa ja sormensa olivat amputoidut,huonon verenkierron takia..
hän oli vain 49v.:'(

oma napa tuntuu taas suurelta..
jess,saatiin pikkupoikien huone listoja vaille valmiiksi..nyt pitäisi alkaa kehittelemään isoimman huoneeseen jotain...siis jotain..mietin isoa seinä tarraa..joku vanha auto tms..

kuinka moni aikoo ottaa paketin? ensikertalainen/moni lapsiset perheet
en meinannut pakettia ottaa,siitä menisi vain peitto,harsot,makuupussi ym käyttöön ja niitä saan muualtakin..aika poikavoittonen oli minun silmään..kaikissa muissa odotuksissa olen ottanut mutta ne vaatteetkin suurimmalta osin jäänyt käyttämättä :/ eli otan mieluummin rahana.

MARMAx4,poijan pässit ja jaz 18+5:xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Pakkauksesta, ensimmäisestä otin ja sen jälkeen en ole ottanut. En myöskään tämän neljännen kanssa vaan rahan käytän vaikka miehen toivomaan 4d ultraan Brunon luona.
Kaverilta olen saanut beigen sävyisen makuupussin joka miellyttää mun silmää ja vaatteita ostan käytettynä ja uutena sitten sen mukaan kumpi tulossa :)

Tänään lasten odotetulle Tukholman risteilylle. Tosin mä odotan kanssa että pääsen vanhan kaupungin pikkupuoteja kiertämään ja aarteita etsimään :D
Eli eipä muuta. Pe kauan odotettu ja jännitetty rakenne. Sitä odotellessa :)

pikkuinen rakas 19+2 :heart:
 
Pahoittelut remmistä jääneille :(

Me ensikertalaisena aijomme ottaa pakkauksen. Muutamia beigen ja unisexin värisiä vaatteita tilasin verkkokaupasta. Ja voi miten ihanan pieniä ne ovatkaan :) Liikkeitä olen tuntenut pieninä kuplintoina ja perjantaina siellä oli oikeen jumppapäivä, kun tuntui liikkeitä paljon ja kyllä ne erottaa suolen toiminnasta, ihanaa sisälläni kasvaa pieni ihme :D Dopplerilla oli välillä äänet kadoksissa ja kauan joutui etsimään, jos rakko ei ollut täynnä. Mutta nyt onneksi kuuluvat paljon helpommin, yleensä ne kuuluu häpyluun ja navan puolesta välin, vasemmalta puolen ja joskus navvn alapuolelta keskeltä. <3 vielä pitäis jaksaa odottaa neljä viikkoa rakenneultraan ja seuraavaan neuvolaankin 3 viikkoa. En ole nähnyt pikkusta, kun np-ultrassa vimeksi.

Onnea puoliväliin päässeille!

Tarantella ja ElliEemeli 16+6

Muoks* Jotain kasvukipuja on tän viikon loppupuolella ollu iahn urakalla, yöllä sängyssä kääntyessä ja seisomaan noustessa, kivut tulee jotenki viistoon molemmin puolin alamasua. Niin ja alaselkäkipuja myös ollut koko raskauden ajan, välillä vähemmän ja välillä enemmän, hyvä että on kävelemään päässyt. Ahkerasti pitäis muistaa ja viitsiä jumppaliikeitä tehdä..mutta ku...:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia..
ennen karkkikauppaan lähtöä oli pakko tulla kertoilemaan että eilen meijän pikku-nelonen monotti sen verta kovasti että käteen tuntui :)))))ihanaa..mutta kun iskä pääsi viereen ja laittoi käden mahan päälle niin ei mitään..hähäää..äitin tyttö/poitsu..

mut nyt menoksi :)

MARMAx4 ja jaz 18+6 huomenna poks..kylläpä aika rientää..hyvä niin..
 
Minä narahdin viikko sitten sokerirasituksesta eli paastoarvo oli rajalla eli 5,3. Tässä pari päivää sokereita mittailtuani ei ole ylityksiä tullut, mutta taitaa tuo päänsärky aiheutua sokereista silti... Kylläpä ottaa aivoon! kiloja tullut 2-3kg eli ei paljon. LähtöBMI joatin 24-25 välillä eli ei edes hirveesti liikaa... Ahistaa lähinnä se, kun olin toivonut alatiesynnytystä, mutta jo "normaaliraskauksissa" vauvat oli isoja eli viimeks 3920g eikä oikein meinaa mahtua.. mitenköhän nyt sitten saisin pidettyä vauvan pienenä, kun sokeritkin reagoi JO NYT! :( En tahtoisi sektiota...
 
r-diabetes ei todellakaan tarkota suoraan isoa vauvaa..itellä rv38 3330g (koko arvio tuolloin yli 4kg)syntynyt poitsu jonka aikana oli insuliini hoito,ja siltikään ei sokerit pysynyt..nykyinen kuopus arvioitiin toooodella pieneksi,alle kolme kiloseksi hän olikin 3980g,hänenkin aikaan r-diabetes pelkällä ruokavaliolla..

käynnistykset mahdollisia koon takia,mulla keskimmäistä yritettiin käynnistää mut ei onnistunut..mut ku sai särkylääkettä ja nukahtamislääkkeen ja sain nukkua sikeästi muutaman tunnin niin vedet meni itestään ja poitsu olikin jo reilu 4h päästä sylissä.

mulla ei nuo koko arviot ole yhdenkään kohdalla pitäneet paikkaansa..
 
Hei taas :wave: eilen oli kiva linski päivä, kyllä huomaa että ikää tullu lisää ku ei ne laitteet enää jaksan oikein innostaa, ja jopa vuoristoradan jälkeen sai kunnolla pidätellä ettei päivän annokset tullu ulos! hyhhyh. tiistain olis sitte lähtö tallinnaan, ihanaa kun on valmis matka eikä tartte itte ajella autoo vaan kuljetukset menee melkein kotiovelta. Kyllä lomalla on kivaa, onneks on vähän pätkissä, eli vielä elokuussa on kaks viikkoo. Ens viikon jälkeen siis töihin. On olokin ihan erilainen kun on saanut olla rauhassa ja levätä.

Oi kun saisi jo shoppailla vähän vauvan vaatteita, ollaan päätetty että rakenne ultraan asti odotetaan ja sen jälkeen sitten aletaan tekee hankintoja jo vähän enemmän<3 Mitenkäs muuten on ton äitiysrahan laita, kun kelan sivuilla sanottiin että tulot katsotaan vuoden 2009 verotuksen mukaan, mutta neuvolan täti sano että vuoden 2010 verotus saadaan valmiiksi jo syksyllä ja se raha lasketaan siitä? :O onko kellään kokemuksia?

Nyt ruuanlaittoon.

Joulumamma ja vauva 16+2 niin ne viikot vaan vierii ;)
 

Yhteistyössä