**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

täälläkin olo tuntuu että vastahan mä sain yllätyksekseni tietää tulevasta vauvasta..ja nyt jo 18+2 :O

täällä mietiskelen poikien kerhoja ym harraste mahdollisuuksia,siis täällä tuppukylässä..

koska vanhin 7v,keskimmäinen 4,5v ja nuorin 3,5v..heille pitäisi kerhoja miettiä..seurakuntakerhokin näiltänäkymin vain kerran viikossa(siis kahelle nuorimmalle)..vanhin varmaankin sählyyn tai poikien tanssiin ja ehkäpä kitara tai rumputunnit..nuoremmille onkin sitten enempi kehiteltävä jotain,tuon s-kerhon lisäksi :/ kun kerta liikkarikaan ei jatku täällä..höh..

mut nyt kesäteatteriin :)

MARMAx4 ja jaz 18+2
 
Heissan! Eile ku rantauduttiin ni kyl kastuttiin! Mut mukavaa oli ja aika meni liian nopeeta! Tahtoo sinne uusix! Mustikoitakii jo löyty jonkii verra,tyssit tykkäs!
Tänää ollu kyl semmone hulina päivä että! Emppu sulloutunu nuken rattaisiin,lelulaatikkoon..kaikkee mahollista..ja mie koitan pyykkejä laitella ja muuta.. Nyt tekemää lämpösiä voileipiä uunissa :) ja sit koha mies tulee pihalta,siel on kaivinkone jälleen ku tänään tuli sorakuorma,ni sit katotaan kaikki kaksin karkuteillä leffa :)
Tänää sain tuloksia kilpirauhasarvoista,normaalit on ja ei tarvia enää seurailla :)
Nyt leipien kimppuun! Moro! Miekii muute kännykällä naputtelen,kiva kyl ku täs o täys näppäimistö :)

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 19+0 !!! <3 POKS!~
 
Heip! Voisko tohon etusivulle laittaa lapsukaisten syntymä vuoden ja sukupuolen? Siis tarkotan niitten kohille kellä useempi lapsonen. Ku miusta ainakii ois niin mukava et siit suoraan näkis et kellä olikaa minkii ikäsiä lapsosia :) Oliko tää mimmone idea? :)

~ Marsu ja siskit + masu-asukki ~
 
Tuosta etusivun päivitysideasta, minä en henk.koht pidä tarpeellisena että lasten syntymävuodet ja sukupuoli olisi siinä..
Eiköhän me suunnilleen tiedetä kenellä useampi (ja sehän selviää myös etusivulta).
Mutta ihan miten vaan, minä en halua laittaa ;)

Tänne ei ihmeempää, närästää ja turvottaa kamalasti. Ruoka maistunut liian hyvin ja kauhulla odotan seuraavaa neuvolaa. Siihen onneksi aikaa vielä..
 
hei vaan kaikille taas :wave: mulla viikkoja on 15+4 ja edellee ihmiset sanoo mulle kuinka olen vielä alussa :O okei niin olen, mutta puoliväli häämöttää uhkaavasti. eteenpäin kun katsoo tuntuu kaikki niin kovin kaukaiselta, mutta taaksepäin taas kun katsoo niin aika mennyt ihan hurjan nopeesti. Ihanaa. Lomalla nyt ollaan oltu molemmat "miehen" kanssa kolmepäivää, ja hommaa ja tekemistä riittää, ei oo paljoo tarvin lomailla. Tänään saatiin uus auto, mahtuu vaaviki vaunuineen ja turvaistuimineen kyytiin, ja kotona vaihdettiin järjestystä ja suunnitellaan jo kovasti pikkuisen tulevaa huonetta, vaikka eihän hän siellä tule piiitkään aikaan nukkumaan tai leikkimään:D

Hyi kamala kun toissayönä näin karseeta unta, menin neuvolaan ja siellä tyly neukku täti sano vaa mulle että et sä mitää raskaana ole, yrittti kuunnella sydän äänii mut ei sieltä mitään kuulunu. Mä vaan itkin ja itkin ja itkin siin unessa, olin ihan romuna. Oli sit aika outo fiilis eilen koko päivän, kunnes, mä tunsin pientä hipsintää mahassa?? se oli ihan varmasti meijän pikku ihanuus. Oon ihan varma siitä <3 se kävi eileen muutaman kerran kun olin syöny makeeta, sellanen kutkutus hipaisu, kesti muutaman sekuntin. Ihana fiilis, voiku ne oikeesti oliski liikkeitä. Kohtahan niitä pitäis enemmänkin tuntua kun tulee 16 täytee ja 17 lähtee.

Mut nyt iltahommiin ja nukkumaan etttä huomenna taas jaksaa touhuta. Lauantaina linskille ja ens viikolla viroon. :)

Joulumamma ja iiiihana ihanuus 15+5
 
Heip! Voisko tohon etusivulle laittaa lapsukaisten syntymä vuoden ja sukupuolen? Siis tarkotan niitten kohille kellä useempi lapsonen. Ku miusta ainakii ois niin mukava et siit suoraan näkis et kellä olikaa minkii ikäsiä lapsosia :) Oliko tää mimmone idea? :)

~ Marsu ja siskit + masu-asukki ~
Tuolla etusivulla on muutenkin tosi paljon tietoa ja lisää vielä tulee sukupuolilupauksista, joten ainakin itse koen ed. lasten lisäämisen sukupuolineen ja syntymävuosineen melko työläänä ja ennenkaikkea "raskaana". Siis niistä henk.koht. tiedoista tulee raskaita lukea / pitää etusivulla mukana hyvässä järjestyksessä (ei se päivittäminen niin raskasta ole vaikka onkin oma työnsä). Tämä siis päivittäjän oma mielipide...
 
mitäs käytätte kun närästäää? ja siis todella närästää,ei mitään pikku kutvimista

satuin teatterissa syömään grillimakkaran ja nyt on sit kaks rennietä jo mennyt..auuuu..
mulla eläissään ole yhtä hankala ollut..
 
Huomenta
Täällä taas herätty pelonsekasena uuteen aamuun. Maha kipeä ja välillä tulee ikäviä tosi kipeitä vähän väliä kramppeja. :'( Likkeitä ei oo tänään aamulla eikä eilen illalla tuntunu olenkaan ja pelottaa niin vietävästi. Soitin terveyskeskukseen mut ne vaan sano et asia ei kuulu meille soita sairaalaan,sieltä ei kukaan vastaa :'(

höyhen ja tonttu (TOIVON TODELLAKI ETTÄ KUNNOSSA) 19+4
 
Huomenta :)

höyhen toivotaan että kaikki olisi hyvin... Kuitenkin se kohtu siellä kasvaa ja voi tehdä todella kipeääkin välillä. Itse esikoisen aikana jouduin ambulanssilla sairaalaan kovien vatsakramppien takia. Selvittiin säikähdyksellä ja siellä sanottiin vaan että kohdun kasvu voi joskus tuntua todella pahalta... Yritä vielä soittaa jos siltä tuntuu :hug:

närästyksestä En valitettavasti voi kertoa sinulle MARMA mikä siihen närästykseen auttaisi.... Itselläni oli viime raskaudessa todella kovaa närästystä ja siihen ei kyllä auttanut juurikaan mikää... Rennietä epätoivoisena napsin mutta tuntui että joskus ehkä ihan turhaankin.... Vielä ei ole itsellä ainakaan närästys alkanut paitsi ensimmäinen raskausoire oli närästys yhden kerran yhtenä päivänä! :D huvittavaa....

joulumamma Itse ajattelin että kun ensimmäinen kolmannes on saavutettu niin loppuu alkuraskaus :) Ja olethan jo kohta viidennellä kuulla, joten en enää sanoisi alussa olevan...
Oikeastaan ei meistä enää kukaan ole enää alussa... Kyllä mielestäni voi puhua jo keskiraskaudesta :)

Mulla olo on aika rauhallinen ja hyvävointinen :) Ihan kun en olisi edes raskaana... Nyt on vaavi liikkunut parina päivänä hurjasti ja lähes jatkuvasti kun vaan paikoilleni pysähdyn :)

Nyt täytyy jatkaa aamua näiden vilperttien kanssa (poika 4v. ja tyttö 1v9kk)

¨¨vauvahai & pikkunen rv 16+5¨¨
 
VauvaHai Kiitos tiedosta. Voihan tämä toki sitäkin olla mut huolettaa vaan ku ei niitä liikkeitä tunnu.:|

Mistään ei vastaa kukaan ei neuvolasta eikä sairaalasta :'( Huominen neuvolaki tuntuu olevan niin pirun kaukana eikä nyt enää huvittas ottaa huomiseen :|

Kysymystäki pukkais Onko kellään muulla maha semmonen ns.normintuntonen ja löysä? Mulla on ollu kokoajan,vaikka viikkojaki on jo se 19+4 maha ei oo pinkee eikä nahkaa kiristä. Ylipainonen en oo joten aloin vaan miettiin et onkohan tässä kaikki kunnossa alkuunkaan :'(
 
Huomenta/aamupäivää!

höyhen itse olen kanssa kärsinyt mahakivusta.. Ja jotenkin en ole kans liikkeitä tuntenut nyt parina päivänä kun tota mahakipua on ollut. Ei liikkeitä ole muutenkaan vielä päivittäin tuntunut mutta juuri nyt tuntuu että yksi pikku potku tekisi oikein hyvää tämän äidin mielenrauhalle!


omanapa mulla on nyt pari päivää ollut jännää kipua alavatsalla molemmin puolin ja etenkin oikealla, sellaista kiristävää, kipu ei ole kovin voimakasta, enoten tossa häiritsee kun en tiedä mitä se on. Ei se mitää harjoitussupistelua kai ole, mutta mitä sitten? Maanantaina on neuvola niin pitää kysyä. Mies epäili sen johtuvan siitä että masu kasvaa nyt nopsaan, on selvästi pullahtanut esille. Onko muilla ollut tän tapasta? Niin ja kohdunkannattimien löystymistä tää ei oo, se sattuu ihan erilailla! Eli samoja juttuja mietin kuin Höyhen..

Jee, ens maanantaina neuvola ja ukkokin pääsee mukaan, se on ihan onnellinen kun sydänäänien kuuntelu on sen suosikkijuttu ja se oli aika harmissaan kun viime neuvolassa kuunneltiin ja se ei ollut mukana. No nytpä pääsee kuulostelemaan.
Ja sit tästä seuraavana maanantaina on meillä se kauan odotettu RAKENNEULTRA! Pikkuhiljaa olo on käynyt odottavan jännittyneeksi. Huu, menispä aika nopsaan että olisi jo 25. päivä..

Suunnitellaan tässä ukon kanssa vähän jotain pikku matkaa jonnekkin ulkomaille, joku halpalento ja edullinen hotelli. Jos elokuussa kerettäs käydä kaksin vielä jossain. Mukava sit mennä kun on rakenneultra takana ja tietää että kaikki on kunnossa. Katsotaan saadaanko vapaat ja muut järjestyyn.

Susimieli ja Pieni 18+4
 
MARMA meillä esikoinen 4v 9kk menee seurakunnan kerhoon X 2 viikossa ja temppujumppaan ajattelin tytön ilmoittaa myös. Nuorimmainen 2v 6kk ei oikein vielä mitään tarviikaan. Jotain perhejumppaa ajattelin, mut kun mies on vuorotöissä eikä pääse joka kerta mukaan niin en taida noiden kahden kanssa lähteä. Matkaakin sinne yli 10km. Itse mietin kans sopivia jumppia itselleni syksyksi. Zumbassa kävin, mutta se tuntuu ehkä liian raskaalta ja kalliskin on niin en viitsisi maksaa, kun en kuitenkaan pääse lasketun ajan tietämillä ja ihan vastasynnytttäneenä. Mietinkin sitten zumbafitnessiä, joka ehkä on hiukan iisimpi ja sit jos menis kehonhuoltoon, joka on kevyempi versio tavallisesta jumpasta. Lääkäri hiukan suositteli jumppaa, on noi vatsan pohjan lihakset hiukan huonossa jamassa :)

Mitäs jumppia tai liikuntamuotoja teillä muilla on?

Joululahja2011 oletpas kurjaa unta nähnyt :( Mutta onneksi vaavi siellä ilmoitteli itsestään.

Höyhen Kyllä mäkin luulen, että ihan harmitonta tuo on. Mullakin on tullut noita kohdunkannattimien venymiskipuja. Nyt ihan tällä viikolla on ainakin kolme kertaa tullut sellainen karmppi, että vetää kaksinkerroin eikä pysty oikein liikkumaan. Kestää ehkä noin puol minuttia ja menee ohi. Just luin siitä vau-kirjan vihkosesta, että juurikin näillä viikoilla näitä venymiskipuja on eniten. Voi auttaa, jos taivuttaa itseään eteenpäin. Joten enpä usko, että huolta on. Ja onhan sulla neuvola jo huomenna.
Ja mun maha on yleensä myös ihan löysä ja niin sen musta pitääkin olla. Mulla on tullut nyt supistuksia ehkä muutaman kerran viikossa ja ne tekee mahasta ihan kovan pallon. Inhottava tunne! Joten jos maha on pehmeä niin parempi minusta.

Niisku 17+1

MUOKS Höyhen, kiva kun pääsit tarkistamaan tilanteen ja kaikki oli hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
höyhen, mukavaa kun sait kevennettyä mieltäsi!

huutonetistä ostamani neljä imsevimsen sisävaippaa ja kaksi vaippakuorta tulivat postissa! Aika ihanan pikkuisia, hämmästyin vain kun sisävaipoissa ei ollut mitään sulkumekanismia, miten niiden pitäisi pysyä paketissa? Riittääkö pelkkä kuori pitämään sen paikallaan.. Opeteltavaa riittää kestovaippojen saralla
Meille tulee nyt alkuun lisäksi ne meidän oman ÄP:n vaipat ja sit saan kaverilta kahden äitiyspakkauksen (2010) vaipat, eli ihan hyvä strattipaketti taitaa tulla, isompia ostellaan sit kun näkee millaiset tuntuu hyviltä, ja vaipatettava kasvaa.

Katselin neuvolan vihkosesta mitä mahassa näillä viikoilla tapahtuu, Pieni on jo 20cm pitkä! Hui! Mitenköhän kippuralla se on kun tuntuu ettei tonne millään ketään niin isoa mahdu. Sitten katsoin mitalla paljonko on 50cm.. APUA! Miten sellainen mötkö mahtuu mun mahaan? Näytti niiiiiiin isolta. Ja hassuinta siinä on se että sitten kun se syntyy niin se tuntuu niin pikkuriikkisen pieneltä.
Ihmeellinen juttu tämä masuhautomo.

Susimieli ja Pieni 18+4
 
Viikot ne vaan paukkuu. 19+0 POKS POKS POKS.

Joku kyselinkin jo että miltä teidän masut tuntuu. Itseäni kiinnostaa sama. Mun maha on milloin mitäkin. Välillä löllö läskimaha ja välillä oikein kova ja pinkeä. Taitaapi olla tuo ruuansulatus joka tekee noita muutoksia.
Ja mun maha toimii ihan miten sattuu. Välillä ummetusta ja sit hetkessä voi muuttua ripuliksi. Ennen raskautta ei koskaan ollut mitään suolisto-ongelmia joten tiedän johtuvan raskaudesta.

Itsellä myös kipuja jos jonkin sorttisia mutta en ole ollut huolissani koska mulle moni tuttu vakuuttanut että on ihan normaaleja juttuja.
Välillä kun istuu niin tuntuu että nyt sieltä joku änkee itsensä ulos. Tuolla peräpuolella myös ikävää paineen tuntua. Ja nyt illalla venytellessäni tajusin että nivuset on aivan kipeät. Välillä pistävää kipua kyljissä...

Kaikki kivut ovat hyvin lyhytaikaisia. Tulevat ja menevät. Töihin paluukin ollut yllättävän helppoa.

Mites teillä painon kanssa? Itselle tullut 800 grammaa lisää ekan neuvolapunnituksen jälkeen. Pitäisikö olla huolissaan vai ainoastaan tyytyväinen?
 
Ensku mulla paino on aika lailla -8kg siitä mitä oli ennen raskautta :D. En ole huolissani, sillä kakkosen aikana oli ihan sama juttu. Ylipaino on, joten vielä vähemmän huolettaa. Alkuraskauden pahoinvointi, rd ja oksennustauti aiheuttaneet noin ison painonlaskun, uskon että ainakin 5kg tulee takaisin loppuaikana.

Poppeliini ja kolmas muru 19+3
 
Viikot poksuu ja sen kunniaksi pikkuinen päätti ilmoitella hyvin vahvoilla potkuilla itsestään heti aamutuimaan :heart:
Voisin sanoa että ekaa kertaa tunsin oikeasti kunnolla, ajattelin että aikaisemmin tuntuu kun edellisiä raskauksia jo useampi ja istukka takaseinämässä.
Painoa tullut noin 3kg, mulle loistava saavutus ;)

Huomenna iltavuoroon lomalta (itseasiassa ihan kiva juttu) ja sunnuntaina Tukholmaan =)

neljäs rakas rv 19 tasan :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
En ole mielestäni parina päivä tuntenut Pienen liikkeitä kovin selvästi ja alkoi jo vähän hermostuttamaan. Tänään kävin aamupalan jälkeen pitkäkseni sänkyyn ja ajattelin että nyt kuulostelen niin kauan että tunnen sen varmasti kunnolla!
Ja siellähän se potki, naputteli mun navan viereen monen monta kertaa ja kun laskin käden siihen päälle niin potkut tuntuivat sormissa! Ja monta potkua eikä vaan yhtä!
Hymy korvissa soitin miehelle kesken sen työpäivän ja kerroin ja laitoin mun porukoillekkin viestin (sitten vasta tajusin että kello on puoli seitsemän aamulla ja äiti oli vielä nukkumassa.. ).
Meidän viikonloppu meneekin siinä että koitetaan saada ukollekkin näppituntumaan tulokkaasta! Se on jo ootellut malttamattomana että tuntisi liikeet ulos päin!

Liikeet on jotenkin muuttuneet aiemmasta, ehkä siksi en ole tajunnut niitä kunnolla. Lapsella on kai vähemmän tilaa ja se on vahvistunut kovasti, liikkeet on enempi sellaisia tökkäyksiä jotka saa kohdun seinän pullistumaan ulos, kun ennen se vain hipaisi kohdun sisäseinää.

Mä en tiedä mun painon noususta, en ole kotona punninnut, neuvolassa eka käynnillä oli plus kaksi kiloa mun painoon ennen raskautta, tokassa neuvolassa sama kuin ennen raskautta, eli toi alun kaksi kiloa oli turvotusta vaan. Kolmas neuvola on ens maanantaina, voin sen jälkeen kertoa onko painoa tullut. Saattaa olla että nyt on vähän, mutta en usko että paljoa on vielä tullut, mutta eiköhän se tästä ala paino pikkuhiljaa kohota kun masu kasvaa.

Susimieli 18+5
 
heippa!

hienoa että muillakin alkaa liikkeet tuntua kunnolla...:) täällä tuntuu jo kovasti ihan liikkessa ja istuessa,ei tarvitse niin keskittyä.alaa muistamaan mitä ne kovat potkut olivatkaan..vauva potkii välillä tosi ylös,paljon yli navan..:D

painoa on nyt 58.7 eli noin 10kg tullut, ja lisääntynyt ei ole toistaiseksi,hyvä hyvä,toisaalta nyt ollaan puolella välillä,toinen 10kg saattaa vielä hyvinkin tulla..:D

mulla on ollut lomaviikko lapsista,on tehnyt tosi hyvää,kun saa levähtää ja tietää että lalspsita pidetään hyvää huolta...saan lasten biologiselta isältä uhkauksia tasaiseen tahtiin että vie lapset maasta,on tosi katkeroitunut kun lähdin ja suttunut kun mulla on uusi mies ja se on lapsille tosi tärkeä ihminen ja samoin kun tää uusi vauva tulee niin on siitäkin vihainen. on hyvin narsisti persoona. lastensuojeluun mennyt sanomaan että jos lasten äiti ei vedä huoltajuushakemusta pois niin hän vie lapset maasta,eli on mustaa valkoisella että hän on näin sanonut,itseäbi pelottaa kovasti,onneksi on laki ja lastensuojelu mukana aktiivisesti,mun ei tarvi lapsia isälleen antaa edes tapaamiseen,jos koen sen uhkaksi..hirveä tilanne ja ahdistun näistä asioista kovastikkin välillä,onneksi on hyvä mies rinnalla jolle voi puhua..

Maanantaina Ultra,olo on jo nyt tälläinen...:p: /:|:':)D:O:heart:....
 
EevaN Varmasti rankka tuollainen jos pitää jännittää lasten puolesta! Onneksti teillä on asiat hoidossa lastensuojelun kanssa ja et ole yksin tilanteessa!

Mulla on ultra viikon ja kahden päivän päästä ja olo on kutakuinkin yhtä innostuneen-rakastuneen-epävarman-pelokkaan-jännittyneen-malttamattoman-riemukas! Voin vaan kuvitella miten sitä edeltävän viikonlopun olen muurahaisia pöksyissä.. Ulra siis 25. päivä eli ei ens vaan sitä seuraavana maanantaina. Onneksi ens maanantaina on neuvola niin saa tätä tohkeilua vähän purkaa johonkin järkevään.

Susimieli ja Pieni 18+5
 
Olen hiukan kateellinen teille, kun tunnette jo selvästi pienen liikkeet :ashamed:. Itsekin toivoisin, että tuntisin varmasti ne liikkeet. Pari kertaa olen epäillyt, mutta... Eiköhän ne ala pikku hiljaa tuntumaan.

Pikaisesti (.). Aamulla oli neuvolassa käynti. Ensinmäisenä asiana oli, että minulla on raskausajandiabetes :mad:. Vähän on ollut koko päivän nyt sitten pöllähtänyt olo, kun piti neuvolasta tulla suoraan töihin. Ei ole kunnolla oikein ajatella asiaa ja sisäistämään sitä. Ainoa mitä voin varmasti sanoa on, että v****uskäyrä on ollut korkealla koko päivän.

Lapitar ja kaveri 19+2
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa.
Ei ole ehtinyt oikeen kuulumisia kertoa, lukemassa olen käynyt aina sillon tällön :)
Täällä olo on väliin ollu tosi tukala, johtunu noista hirveistä helteistä. Nyt on taas ihan ok ilmat ni ei ahdista. Rakenneultraan on aika sitten 3.8
Liikkeitä tuntuu nyt jo ihan selvästi. Tämän raskauden aikana liikkeet alkoivat tuntua itse asiassa aika aikasin jo oisko ollu jotain 15 viikolla, sanoinki neuvolassa että varmaan kuvittelen mutta voi kuulemma olla hyvin mahdollista että hipaisu liikkeitä on jo tuntunu sillo, ku tää on kuiten jo 7 raskaus ja edellisestä on nii vähän aikaa(12/2010). Selkeämmät on liikkeet mitä joulukuussa päättyneessä raskaudessa, vaikka raskaus meni yli 20 viikolle.
Jahas ruuanlaittoon ja illalla kylätansseja pitämään.
Hyvää viikonloppua kaikille :flower:

äiti x4 ja hipaisu 18+jotain ( mulla ei oo viikoista hajua muullon ku sillo ku käyn neuvolassa ) :)
 
Lapitar-77 mulle tuli kans pienenä järkytyksenä viime raskaudessa tuo rd. Luulin että kun paasto oli 5,3 niin se ois ollut juuri se viimeinen arvo jolla saa ns. terveen paperit. Loppujen lopuksi oon tullut siihen tulokseen että oikeastaan rd oli melkein parasta mitä mulle tapahtui raskausaikana :D. Sen kanssa kyllä oppii elämään ja toimimaan. Tälläkin kertaa mulla on rd (paasto oli 5,5) ja hyvänä vain pidän sitä, pääsee mm. säännöllisesti kurkkaamaan masuun eikä painoa tule tämänhetkisellä ruokavaliolla (muttei mulla nälkäkään ole). Tsemppiä!

Jee, meille tuli tänään uusi sohva. vanha olikin jo 10v vanha! Aivan ihana valkoinen nahkainen kulmadivaanisohva :heart:. Oon ihan rakastunut :LOL:

Poppeliini ja kolmas muru 19+4
 
Kirjotin keskiviikona tarinaa tänne ja kun painoin lähetä nappia niin koko palsta oli tilapäisesti kaatunu. :headwall:

Keskiviikkona laitoin Kättärin diabeteshoitajalle mun kotimittaustuloksia ja eilen tuli sähköposti et ens viikon torstaina pitäis aamulla mennä sinne et luultavasti alotetaan insuliinit. kyllä mä tiesin että mun paastoarvot oli liian korkeita mut aterianjälkeiset oli taas oikein hyvät. Vaikka mä tiedän että nää tunteet on turhia ja epäloogisia niin jotenkin mulla on syyllinen ja epäonnistunu olo kun en saa ruokavaliolla paastoarvot pidettyä kurissa. Kuitenkin kaikkein tärkeintä tässä on vauvan hyvinvointi joten nää olot pitää nyt vaan unohtaa.

Meillä on sittenkin rakenneultra 25.7, eikä 26. niin kun mä olen kuvitellut. Aika kauheesti kyl jännittää, kun meillä tosiaan voi olla sydänvikaa tai downvauvatulossa. Meillä niskaturvotus oli 3,4mm ja veriseulan riskiluku oli 1:8. Mut eiköhän kaikki ole hyvin ja jos ei ole niin se kohdataan sitten 25. päivä.

EevaN Tosi inhottavaa että sun ex-mies edes tollasta puhuu. Mut hyvinhän teillä kuitenkin on kun viranomaiset on sun puolella. Jaksamista :hug:

Fantaihana 19+2
 

Yhteistyössä