**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Mulle voipi päivittää tietoihin garden la 4.12. Tays ja 3.lapsi.
La saa olla nyt toistaseks tuo, kun tarkkaa varmuutta ei ole, et missä mennään... tuo on ainakin laskettu pupuilupäivän mukaan :D

Ja hei vaan kaikille tasapuolisesti! Tervetuloa myös uudet!:wave:

Mulla ei ole edelleenkään oireina muutaku toi päänsärky ajoittain ja nyt viikonlopusta lisänä väsymys. Vielä ehtii tulemaan kasa oireita varmasti...

Kertomisesta: Ollaan kerrottu miehen kans perheillemme ja muutamalle hyvälle ystävälle. Töihin paluu koittaa mulla aivan näinä päivinä ja siellä en ajatellut kertoa ennenkun alkaa näkymään... tähän yllätykseen on kuitenkin itsekin ensin totuttava =)

Neuvolaa tai ultraa en ole varannut, mutta kuopuksella on tällä viikolla 10kk neuvola, niin siellä sit tulee puheeksi varmasti tämäkin. Kaksi aikaisempaakin la:ta on jouduttu tarkistamaan ultralla ja tää menee näköjään samalla kaavalla. Heh!

garden ja ylläri 5+1
 
äitix4 tervetuloa mukaan! Lisäsin sut listalle. Pahoittelut kokemastasi, on ollut varmasti raskasta :hug:. Läheisen ystävän vauva kuoli rv 35 kohtuun, ja ei ollut kyllä helppoa.

Muisku78 mulla vähän eri tausta kuin sinulla (olen raskautunut näistä kaikista oikeastaan heti kun ollaan ajateltu, tai no tää kolmas ehti jo ilmoittaa tulostaan ennen kuin "kunnolla" edes harkkittiin yrittämistä). Eli sun taustalla sitä varmasti vähän enenmmän epäileekin että voiko tämä mennä näin "helposti" :cool:.

Eilen vihlonut vähän alamasua, ei kipua mutta sellaista vihlontaa. Välillä tuntuu, että valkovuoto on aika valuvaa --> tulee tunne/pelko että nytkö ne menkat sitten alkoivatkin. Iltaisin on palellut ihan selkeästi, eli kai sekin on mulla raskausoire.

Poppeliini ja kolmas hurjat 5+0 **POKS, POKS** :D
 
Meillä on kamala viikonloppu takana, vesivahinko kylppärissä ja ehkä jopa keittiössäkin. Ei tässä vielä kaikki, keskenmeno pelottaa, koska vuosin pikkasen verta lauantai iltana ja yönä. Nyt kaikki kuitenkin hyvin, vuoto lakannut.

Edellinen raskaus meni kesken viikoilla 5+4, joten ne veritipat sai mut kauhun valtaan. Imetän vielä meidän edellistä lasta, joka on 10kk vanha, tarttis varmaan lopetellä. Tämä on siis neljäs lapsi meidän perheeseen, eikä mulle kerenny tulla kuukautisia keskenmenon jälkeen kun olin taas raskaana.
 
äitix4:hug: Raskas kokemus teillä tosiaan ollut. Onnea uudesta raskaudesta.

Mä en oikein osaa pelätä tota keskenmenoa, kun siitä ei mitään kokemusta ole. Kaikki kolme raskautta on lähteny ihan ekasta kierrosta ja tää nykynen vielä ilman lupaa.

En ole menossa varhaisultraan, kuopus sai alkunsa kun oltiin toissakesänä kolme kuukautta miehen kotimaassa, Nigeriassa ja en saanut raskaustestiä edes tehtyä ennen kun tulltiin kotiin. Olin jo neuvlolan varannut samalle viikolle ja samalla viikolla, eli rv 11 pääsin peruutuspaikalle np ultraan. Vasta myöhemmin oon välillä miettiny miten siinä olis käyny jos olis tullu keskenmeno tai tuulimuna:O Oireet oli sillon niin selvät heti pari päivää sen jälkeen kun menkat jäi tulematta ettei niistä voinu erehtyä.

Yhdelle kaverille oon kertonu kun se sattu soittamaan puolen tunnin sisään testi tekemisestä. Omille vanhemmille en vielä halua kertoa, kun miehes ei tätä lasta ainakaan vielä halua. Mies ei edellisissäkään raskuksissa kertonu perhelleen eikä kavereilleen mitään ennen kuin pojat oli syntyny, ne kaverit jotka mut näki tietysti huomas asian mut äidillenkin soittt vasta kun pojat oli syntyny.

Eka neuvola on 5.5 mikä tässä vaiheessa tuntuu kauheen kaukaselta mut ehtiihän siellä vielä monta kertaa rampata.

Fantaihana 4+5
 
heisan..:) täällä taistellaan oahan olon kanssa..:/

Fantaihana missä päin asut..:) täällä myös nigerialais-suomalainen-perhekuvio..:) huisia!

mä en ole edes neuvolaa ajatellut vielä...ajattelin että soitan sinne kun viikkoja on täynnä 9..:)

ihanaa ja kamalaa yhtä aikaa tuo sade,mutta pitää ajatella positiivisesti,että se auttaa tuon lumensulamisessa,että antaa sataa vaan!

Ah ja niin,oon miettinyt tuota synnytyssairaala asiaa ja kyllä mä tän kolmannenkin menen kättärille synnyttämään...:)

Eli

EevaN.....KOS.... LA 2.12.....3.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolaan soitosta meillä ihan suositellaan että neuvolaan soitetaan ajoissa / melko alussa että saa varmasti np-ultran suunnilleen oikeaan aikaan. Välillä keskusäitiysneuvolassa on tosi ruuhkaista ja itse en ainakaan haluaisi sen takia jättää ultraa välistä ettei aikoja ole antaa (tiedän että näin on käynyt joskus). Mutta jos tietää että omalla paikkakunnalla ei ole ruuhkaista niin ei kai siinä sitten mitään jos soittaa vasta myöhemmin.
 
Muisku78 Täällä on ja PCO tytteli ja siksi itselläni suuri pelko keskenmenoon kun tämä ihanainen tehty Clomifeneilla.. Siksi täälläkin on kovia koettu, mutta nyt kaikki hyvin <3

Täällä uutena oireena raudan maku suussa heti aamulla ku herää, yök! :x

Padmerine 5+0 vuhuu!! :)
 
Poppeliini Voisinpa minäkin ilmoittautua mukaan eli LA 9.12,toinen tulossa ja synnytyspaikka NKL eli naistenklinikka.

Varovaisin mielin tässä edetään,kun on vielä niin alussa. Varhaisultraan olen menossa vappuviikolla joten sitä odotellessa.

Oireet: väsymystä ainakin.
 
Mä tulen hyyyyyvin varovaisesti vierailulle - ja toivon samalla jääväni tänne :) Yli 1,5 vuotta yritystä taustalla, pari kemiallista/alkuvaiheen km aivan yrityksen alussa. Sen jälkeen ei edes viivan paikkaa testeissä :D Nyt kuitenkin menkat myöhässä, ja kaikki oireet näkyvillä. Tänään testasin haalean haamun, katsotaan parin päivän päästä voimistuuko :) Saa pitää peukkuja!
 
Huomenta kaikille!!! :)

Otatteko te miehenne mukaan ekaan ultraan? Kun täällä olisi sellainen tilanne, että poikaystäväni haluisi mukaan mut itse haluisin mennä yksin vain sen takia, että koko homma tehdään alakautta.. Tiedän, että kuulostaa tyhmältä, mutta jotenkin on vain sellainen tunne, että jos siellä ei olekaan kaikki hyvin niin mieluiten otan uutisen vastaan yksin. Oonkohan mä vähän outo? :whistle:

Eilen tuli outo tunne illalla kun mahanippailut ja -säryt oli koko päivän poissa ni sitähän alkoi jo miettimään, että onkohan kaikki jees.. No aamulla heräsin ja nippailut ovat takaisin Ehkä mulla on stressiä hieman liikaa ku pitäis miettiä raskautta, uutta taloa ja häitä.. Ei oo helppoa :LOL:

Hauskaa päivää kaikille!
 
Täällä innokas ja niin onnellinen neljäskö ilmoittautuu vihdoin virallisesti pinoon :)

Taustaa: 3 ihanaa lasta löytyy taloudesta, vanhin 1.luokkalainen.
2 keskenmenoa takana joista viimeisin tammikuussa todettu np ultrassa mutta oli mennyt jo rv 7 kesken.
Tammikuussa myös sain aivoinfarktin yllättäen ja aivolääkäri sanoi ettei ikinä suosittele enään lasten tekoa, jonka neurologian ylilääkäri kumosi kun syy löytyi: tulpan oli todennäköisesti sydän päästänyt ylöspäin koska reikä löytyi siitä.
Joten tässä sitä ollaan ja neljättä varovaisesti odotetaan :heart:
Tunteet menee onnesta pelkoon, enkä tiedä miten päin olisin..

Perjantaina haamun sain apteekin testiin, eilen biocard näytti puhdasta negaa ja tänään apteekin oma testi selvääkin selvempää plussaa.
Kierrosta ei ihan tarkkaa tietoa, kaavinnan jälkeen oli kp 40, normaalisti ollut 30 ja plussan/haamun mukaan nyt oli kp28/30.
Laskin kuitenkin 30 mukaan joten lasketuksi tulee: 12.12, neljäs tulossa, synnäri tulee olemaan NKL

Ja onnea kaikille muillekin joululahjoja odottaville, toivottavasti meistä jokainen pääsee onnellisesti loppuun asti ja saa joulutontun syliin :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos! Oli pakko päästä jakamaan tää asia jonkun kanssa, siksi tulin tänne jo vähän "varkain" :) Kuumeilun olin lopettanut jo ajat sitten, samoin yrityksen. Adoption suuntaan oltiin jo katselemassa, joten toivon todella että nyt tärppäis :)
 
Kysymys varhaisultrasta: Ilmeisesti missään ei kunta maksa tätä? Mitkä ovat varhaisultran kustannukset? (Ajattelin itse hakea lähetteen työterveydestä.) Oletteko menneet varhaisultraan miehen kanssa vai itseksenne? Tehdäänkö se todella alakautta?

Tiedoista kiitollinen Puffs de Vanilla (4+4)
 
puffs
Meillä ei ainakaan maksa kunta sellaista, eka ultra on viikolla 11-13. Itse ekan km:n jälkeen kävin seuraavaa odottaessa yksityisellä rv 7+4 ja se maksoi 100e luokkaa.
Niin aion myös nyt tehdä, maksoi mitä maksoin ;)
 
Tervetuloa uudet :)!
Puffs, meilläkään ei kunta maksa varsinaista varhaisultraa, mutta maksaa veriseuloihin menijöille ylim. ultran ennen np-ultraa. Minä tietysti menen seuloihin, mutta taidan silti mennä varhaisultraankin. Eilen oli kyllä maailman kamalin olo, joten oireista ei tällä hetkellä ole epäselvyyttä. Mies tulee mukaan jos se vain suinkin on aikataulullisesti mahdollista. Esikoisesta oli jokaisessa neuvolassakin, mutta nyt kun esikoista ei oikein voi sinne ottaa mukaan, on varmaan vähän hankalampaa järjestää...
 
Niin ja alakautta mun mielestä tehdään ;)
Ennen tehtiin np-ultrassakin alakautta koko tutkimus, tammikuussa eka mahan päältä (tosin se oli mennyt kesken ja joutui sitten alakautta katsomaan myös) joten en tiedä tehdäänkö nykyään vaan mahan päältä vai molemmista suunnista :D
Osaako joku sanoa????
 
Kiitos kaikille haleista :) Positiivisellä mielellä ollaan tämän raskauden suhteen.

Uusille tervetuloa:flower:

neljäskö kävinkin heti ekaksi tuolta kuumeilijoista selaamassa sun kuulumiset, onnea plussasta:heart: meillä on aika lähekkäin noi LA:t.
Jos kaikki hyvin menee ni luultavasti teen kuiten paria viikkoa ennen LA:ta. Mulla on 3 syntynyt tasan viikolla 38 :)
Mut siihen on vielä aikaa ja kaikkea voi matkalla tapahtua niinku tuli todettua edellisen raskauden kans.
 
Tervetuloa uudet :)!
Puffs, meilläkään ei kunta maksa varsinaista varhaisultraa, mutta maksaa veriseuloihin menijöille ylim. ultran ennen np-ultraa. Minä tietysti menen seuloihin, mutta taidan silti mennä varhaisultraankin. Eilen oli kyllä maailman kamalin olo, joten oireista ei tällä hetkellä ole epäselvyyttä. Mies tulee mukaan jos se vain suinkin on aikataulullisesti mahdollista. Esikoisesta oli jokaisessa neuvolassakin, mutta nyt kun esikoista ei oikein voi sinne ottaa mukaan, on varmaan vähän hankalampaa järjestää...
Suo anteeksi tietämättömyyteni, mutta mikä tuo veriseula on? Sellaisesta en ole kuullutkaan. Ainoastaan rakenneultrasta ja sen jälkeisestä lapsivesipunktiosta jos jää tuosta rakenneultrasta kiinni..
 
Uusille kovasti tervetuloa!:)

Varhaisultrasta Meillä tehtiin ultraus kunnan tk:ssa edellisessä raskaudessa, kun ei ollut varmuutta raskausviikoista. Normaalissa tilanteessa ensimmäinen ultra olisikin vasta ollut np-ultra ja varhaisultra pitäisi itse kustantaa.
 

Yhteistyössä