***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Äippäraha Mulla tulee ekat kelanrahat vasta helmikuun lopulla. Työnantaja maksaa palkkaa siihen asti normisti joten en tiedä noista maksukäytännöistä mitään.

Autolla ajaminen Just ja just pystyy ajamaan. En kyllä neuvolaa pidemmälle aja jos ei oo ihan pakko.

Tytölläkin loppuu ensi viikolla tarha. Jää sitten mun kanssa kotiin ainakin ensi vuodeksi. On nyt lokakuun alusta tähän asti pidetty 12päivää/kuukaudessa.

Kish Onnittelut prinsessasta!

Laskettuaika Täällä muistaakseni 5päivää pitää olla heittoa jotta siirretään. Mulla olisi koon puolesta ollut laskettu 6.12,mutta koska tämä saatu aikaiseksi hedelmöistyshoidoilla niin eivät muuttaneet. Sama oli ekassakin.

PiilläJännä päivä tulossa. =) Tsemppii koitokseen!

Sametulilla myös edistystä tapahtunut. =)

Tännekin voitaisiin ottaa supistuksia,limatulpat sun muut. :LOL: Joitakin supistuksia tulee päivittäin,mutta ei sellaisia että tartteisi laskeskella.

Rupesin miettii,että oonkohan kohta yksin täällä joulukuisissa. Kaikki lähtee pikku hiljaa synnyttämään.

Millis ja Vertti 39+5
 
Hurjasti onnea Kishille pienestä tyttösestä :heart:
Täällä ei mitään uutta...Muuta kuin ärsyttävä päänsärky... :mad:
Pari päivää jo jatkunut...Yhtenä iltana oli taas sellanen oksetusolo et huh, huh...Verenpaine kuitenkin normi, joten tuskin mistään raskausmyrkytyksestä on kyse..

Mut nyy kahvii naamariin et jaksaa taas!!

Kahlan ja rakkain 38+1 :xmas:
 
Kish paljon onnea!

Piiille tsemppiä tän päivän koitokseen!

Miida olipa sulla nopea synnytys, kelpais mullekin ;)

Onkohan Poppeliinilla jo nyytti sylissä?

Täällä myös käy aika pitkäksi, tekemistä olis kaikenlaista mutta laiskottaa ja väsyttää ja on fiilis et jatkuu se elämä sittenkin kun vauva on maailmassa, ei kaikkea kuulukaan saada valmiiksi :) Eilen kävelin yli 5 km ja illalla olikin sitten selkä aivan jumissa, kesti jonkun kolme tuntia saada unta. Jos tänään ottais vähän rauhallisemmin :saint:

Ens viikonloppuna tai alkuviikosta jos syntyis niin olis kivoja päivämääriä tarjolla, 101211, 111211, 121211 ja 131211 ois kaikki aika hyviä. Niin että kuuletko vauva, tule jo tänne maailmaan!!

Tuisku ja kohdun lämmöstä nauttiva Papu 40+3
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :heart: Moni on hakumatkalla sekä moni tekemässä lähtöä,voimia ja onnea heillekin :heart:

Synnytystapa arviosta; muistelisin että lääkäri kertoi minulle samassa, kun teki arviota,että tutkii häntäluun joustavuutta, jossa hän niin sanotusti ottaa peräsuolen sormien väliin joka tuntuu luonnollisesti hieman epämiellyttävältä. Ihan tarkkaan en tiedä miten lääkäri sen teki,mutta tutkimus tehtiin minulla emättimen puolelta. Ei onneksi sattunut, mutta ei se mukavakaan ollut.

Autolla ajaminen on täälläkin jo aika hankalaa. Vatsa tiellä ja minua pelottaa myös jos tulee jokin äkillinen tilanne niin ei kerkiä hankalan asennon takia reagoimaan niin nopeaan kuin pitäisi, joten ajaminen on jätetty jo muille.

Voimia unettomuudesta kärsiville, se ei ole todellakaan ole kiva kun uni ei vaan tule syystä tai toisesta ja rasittaa kyllä elimistöä sekä mieltä.

Neuvolassa käyty eilen viimeisellä käynnillä, arvot olivat kaikki hyviä. Painonnousu oli loppunut (ei ollut noussut grammaakaan kahden viikon takaisesta mittauksesta), sitä hieman ihmettelin,kun olin siinä luulossa, että näillä viimeisillä viikoilla se nousee vielä enempi. Yhteensä koko aikana kuitenki tullut 15 kg että onhan sitä onneksi tullut jo kerrytettyä. Pikkuinen istui tiukasti perätarjonnassa terkkarin tutkiessa, viime viikon möyriminen ei siis aiheuttanut käännöstä. Suuntaamme ensi viikolla sitten äitiyspolille. Terveydenhoitaja pyysi soittamaan heti kun kotiudumme pikkuisen kanssa niin sovitaan aika kotikäynnille. Hän tulee katsomaan meidän pärjäämistä ja poistaa tikit leikkaushaavalta niin ei tarvitse lähteä niitä poistattamaan sairaanhoitajan vastaanotolle. Kuulostaa mukavalle minusta.

Aamun aikana saanut vihdoin kaikki joululahjat pakattua, tyytyväinen olo ja en muista koska viimeksi olisi näin valmista ennen joulua. Tänne on tullut tänään myös ensimmäinen lumisade, ihana katsoa ikkunasta valkoista maisemaa. :) Pitää lähteä hieman kävelemään ja ihastelemaan lähempää.

*angeleyes* 38 + 4
 
Viimeksi muokattu:
Piille joutuisaa vauvanhakureissua!

Millis et jää tänne yksin... Täällä ollaan kasassa varmasti vielä ensi vuonnakin, jos ei käynnistykselle syytä ilmene (jännittelen mitä sappihapot tällä kertaa sanovat).

Eilen oli neuvola 37+2, ei uutta :(
Missään ei mitään vikaa, eikä painoakaan ollut tullut kuin vajaa 500g/vko, eli puolet siitä mitä edellis käynnillä (onneksi). Edelleen vauveli keikkuu kovin ylhäällä, nyt onneksi sentään pää alaspäin, eikä siis ihan äkkiseltään ole ulos pyrkimässä. Terkkari yritti lohdutella, että kyllä sitten nopsaan laskeutuu kun synnytys alkaa, joopajoo, kun alkaisikin!

No, viikonlopun yli saakin maha tuossa keikkua matkassa, kun kuopuksella on 2-v synttärijuhlat, mutta heti ensi viikolla voisin olla jo ihan valmis synnytyspuuhiin.
Tosin eilen kun vanhimmalla pojalla oli kuolun pikkujoulut, niin koittelin vähän kepillä jäätä ja läksin kävellen (lykkien kahta pienintä rattaissa) matkaan. Reippailusta ei mitään muuta iloa kuin hiki koululle päästyä ja kotona julmettu ristiselkä jomotus. Tänään toinen koitos kun lähdetään ostoksille... Pitää viikonlopun tarjottavat ostelle ja varmaan pikkuhiljaa joululahjojakin (ei sillä, että jotenkin viimetinkaan tätäkään olisi jätetty...) ja jos vielä saisi jouluruuat hamstrattua, niin ei tarvitsisi sitten niitä murehtia jos (siis hyvin epätodennäköistä) lähtö tulisikin ennen joulua.

Anteeksi tämä omanapaisuus, montaa asiaa piti kommentoida, mutta ei hatarassa päässä pysy mikään, pitää seuraavalla kerralla koittaa kirjoitella johonkin ylös :ashamed:

Taiu ja näkymätön Ninni 37+3
 
Hellurei!
Onnea kaikille vaavin saaneille! :heart: :flower:
Tääl viel yhessä koossa..ootellaan vaan. Eilen oli neuvola käynti, 40+0(38+5), paino 60.0 (60,4)RR 139/84 (124/77),hemppari 127,kohdunpohjan korkeus 33.3(33),lapsivettä normaalisti,painoarvio käsikopelolla ~3100g (~2900),RT,sykkeet 126-136 (128-142). Joten täs nyt vaa ootellaan.

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 40+1 ~
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!! Ihanaa!!

Ja Pii: llä on jännä päivä, onnea koitokseen!

Itsekin toivoisin tällä kertaa synnytyksen käynnistyvän vesien menolla, en tiedä miksi.. viimeksi puhkaistiin synnärillä ja mies kuorsasi sillä aikaa säkkituolissa ja kätilöt hyppi sen yli.. joten se ei tiedä koko toimenpiteestä mitään :D

Piti vielä l'hteä reissuun 100 km päähän lauantaina, ajaa siis päivän aikana edestakaisin ja illalla vielä yksin lapsen kanssa takaisin ja alueella jossa on todella paljon peuroja.. juttelin neuvolassa ja sanoi että ei varmaan kannata lähteä.. no jos totta puhutaan niin ihan mielellään jäädään kotiinkin.. mies lähtee sinne metsästysreissulle ja toivon että pysyn yhdessä koossa sillä aikaa!!

Neuvolassa kaikki hyvin:
paino oli jopa laskenut 100 g viime käynnistä ja paineet ok ja sf- mitta nyt 31.5 ja käsikopelolla veikkasi vauvan olevan nyt 2800 g joten aika siro poika tulossa.. ei ollut mitenkään huolissaan asiasta.. ja masu mulla onkin "siro" pallo tuossa edessä edelleen.. painoa tullut nyt kaikenkaikkiaan 10.7 kg johon itse olen oikein tyytyväinen.. esikosta olen painanut 8 kg enemmän tässä kohtaa ja ollut muutenkin turvonnut ym.

Tänään vielä viimeinen jumppa joka täytyy vetää, sitten voikin vauva syntyä kun on velvollisuudet hoidettu:xmas:
Ja joululaatikot on pakkasessa ja lahjat ostettu ja pakattu, kortit vielä hieman kesken!

Tulipa omaa napaa, anteeksi..

Hipu+pikkuveli 38+1
 
Auts!! Jos nivuskipu kertois yhtään mistään niin täällä oltais jo lähössä synnyttämään. Niin paljon on alkanu tehä liikkuminen kipeää ja kaikenlisäksi vaapun pahemmin kuin Ahtisaaren Mara. :p
Jälleen onnittelut vauvautuneille ja nyyttiään hakeville! :heart:
Kyllä tässä jo omaakin vuoroaan toivoisi..

Tiikeli ja papu 38+4
 
Onnea vauvautuneille!! :heart:

Täällä on alkanut vähän tulla uusia oireita. Alavatsalla tuntuu painetta ja kipuakin, vauva kun on nyt sen verran alhaalla että alkaa jo tuntua jokainen pään pyöräytys aika kurjalta. Jos nyt jo tuntuu noin pahalta niin en edes haluu aatella synnytyskipuja :D Tisseissä verisuonet pullistelee, alkavat kaiketi valmistautua syöttöhommiin. Valkovuoto on lisääntynyt, tähän mennessä on ollut ihan normaalia mutta nyt välillä holahtaa jo sen verran että pitää kipasta vessaan tarkistamaan että mitä se on :D Supistellessa välillä jo vähän jomottaa selkää tai alavatsaa, mikä on joko erityisen hyvä merkki tai toiveajattelua. Välttämättä ei siis tosiaan mitään tapahdu vielä pitkään aikaan mutta jotenkin vaan huojentaa mieltä kun tuntuu että ees jotain tapahtuu kun ei mitään oireita oo vielä ollut aiemmin. Eli minäkin olen NIIIIIN kyllästynyt tähän paksuna olemiseen, mutta sitähän mä oon ollut jo monta kuukautta. Ekalla kerralla oli niin ihanaa olla raskaana ja ennenkaikkea ihmeellistä, nyt tokalla kerralla se on mulla ainakin vaan se välttämätön paha mikä pitää käydä läpi että saa syliin sen OIKEESTI ihanan ja ihmeellisen asian, vauvan. Onneksi tässä ei voi enää montaa viikkoa olla edessä.

Synnytystapa-arviota on kyllä mun mielestä vähän turha pelätä, se ei varmalla koske niin paljoa tai ole yhtä epämiellyttävää kuin ite synnytystapa ;) Noin niinkun kärjistäen. Ja mullon kyl ollu ukko mukana, eipä se sen silmiin näytä varmaan sen kummemmalta kun normaali alakerran tsekkaus.

Johan oli taas omaa napaa mutta kun en nyt muista mitä piti kommentoida. Taitaa olla yleinen vika näin loppuraskaudesta kun ei muista mitään ;)
 
Mulle saapi päivittää POIKALUPAUKSEN :heart:
Hihiiiiiiiiiiiii,oon aivan fiilareissa!!!!!!!!!!!!!!! Tosi hassultakin tuntuu kun oonkoko ajan tyttöä ajatellut ja mies myös mutta tämäpä herra päätti yllättää meidät ;) IHANAA saada taloon pikkuinen prinssi :heart:

Synnytystapa-arvio meni hyvin, joskin paineet oli aika korkeat kun jännitin niin kovasti mutta tosiaan kyllä johtui jännityksestä:) Itse sisätutkimus ei tuntunut pahalta ja B-rapussa ei käyty(huh!) - kuulemma voisin hyvin punnertaa ulos vaikka 5 kiloisen, HAH! Tällä hetkellä pikkumiehellä oli painoa JO 3,3kg joten aika potra poika sieltä on tulossa ja lapsivettä oli vaikka muille jakaa. Paikat vielä epäkypsät joten ai ainakaan heti pitäisi pikkuisen maailman tupsahtaa joten ei muuta kuin odottelua siis... Tässä odotellessa kävin heti vaateostoksilla ja ostin ylisöpöt farkkupöksyt ja tyylikkään hupparin sekä duffitakin:):) Meinasin tulla hulluksi onnesta kun vihdoin tieson millä puolella vaavinvaateosastoa voin shoppailla, hih!
Kaikki oli aletuotteita joten en varmasti poista hintalappuja niin mieskin näkee että "tuhlasin viisaasti" , HAH :LOL:

Huh huh,kun oon huojentunut ja onnellinen!!!!!!! Nyt jotain pikkuherkkua juhlan kunniaksi...:popcorn:

Miidalla kuulosti ihanan lyhyeltä synnytys! Minäkin tilaisin sellaisen :D

Piiille TSEMPPIÄ!!!! :flower:

Miimau&Masuasukki-prinssi 37+2
 
Onnea taas uudesta kääröstä kishille! :flower:

Ja tsemppiä niille jotka ovat päässeet vauvanhakureissulle!

Täällä keikutaan edelleen. Eilisen tulpan bongauksen jälkeen ei mitään uutta.

Miimaulle onnea poikalupauksesta! :)

Tosi ärsyttävää, ku ihmiset, varsinkin anoppi, on alkanut soitella tarkistussoittoja!!!! :kieh: Alkaa jo hermostuttamaan! Eikö ihminen saa loppuun asti rauhassa itse odotella tulevaa?!?!?!?

Mulla on muuten ihan järkyttävä painon tunne tuolla alakerrassa kokoajan!!!! Kipeä olen kyllä sieltä suunnalta. Ja särkee!!!! Nyt olen iltaisin ennen nukkumaan menoa ottanut 1g panadolin ni olen saanut molemmat yöt nukkua tosi hyvin. En ole herännyt supistuksiin, enkä mihinkään muuhunkaan vaivaan! Mut aamulla alkaa aina ku herää ni tuo hirveä painon tunne ja särkee ja koskee kokoajan. Kävellessä ei ole hyvä, eikä istuessa. Maatessakin on välillä hankala olla. Huomenna neuvolassa käynti.

simuli 39+2
 
Meille syntyi eilen ihana pieni prinsessa klo 19.21. Rv 40+2, mitat 3880g/52.5cm ja py 35.5cm. Klo 12 aloitetiin oksitosiinitipalla suoraan salissa ja illalla seitsemän jälkeen oli tyttö maailmassa. Ponnistusvaihe 1min, kiitos spinaalin oli taivaalinen ja kivuton kokemus, en oikestaan edes kertaakaan joutunut kunnolla ponnistamaan =). Synnytyskertomusta kuitenkin myöhemmin. Tällä hetkellä Taysissa ei ole ruuhkaa, viime viikolla ollut kuulemma hurjan täyttä. Eli tänne vain :wave:

Poppeliini ja tyttönen 20h :heart:
 
Onnea poppeliini!

Mä oon edelleen kotona. Supistuksia tulee, kipeitä on, mutta niiden välissä pystyy vielä hyvin olemaan. Äsken imuroin ja pesin vielä vessankin :D Kivempi sitten tulla kotiin, toi mies ei kuitenkaan oikeen hallitse k.o. hommia... Tunnin päästä lähdetään ajelemaan sairaalalle, kun sanoivat aamulla puhelimessa että 17-18 aikaan pitäs viimestään tulla. Nyt toivotaan että jotain aukeemista tapahtunu, ei jaksa siellä kauaa keikkua :) Varmaan menisin vasta myöhemmin sairaalaan, ellei ois pyytäneet sillon.

Mutta nyt en sitten taidakaan enää kirjotella ennen vaavelin syntymää :)

Tsemppiä teille muillekin tuleviin koitoksiin, palaillaan kun päästään nyytin kanssa kotiin päin :D
 
Paljon onnea Poppeliinille ja muille vauvautuneille! :flower:

Täällä myös paineentunnetta alakerrassa ja välillä neiti tuntuu kaiveskelvan rakkoa ja kohdunsuuta. Liikkeitä on tuntunu tosi paljon, joten ei ainakaan tarvii olla huolissaan, tai laskea niitä, ku välillä on ollu hiljaisempiakin ajanjaksoja. äippärahat -ensimmäiset tuli eilen, koska mulla on alkanu loma varhennetulla jo 1.11. Huomenna sitten neuvolaan..

37+3
 
:flower: Onnea Kish ja Poppeliini joulunyyteistä :flower:

Kirjoitin aamulla mutta teksti hävinnyt kokonaan. Höh.
Täällä niin kasassa kuin olla ja voin, ei ennustajakaveri luvannut oikein kyllä. Tänään olen siivonnut, kaupassa tehnyt tytön kanssa isot ostokset, kannoin parkkikselta kaikki 4 kassia kerralla kotiin. Vessaa erityisesti puunasin ja lattialla konttasin että sain joka välin pestyä. Vielä kun jaksaisi kylppärin pestä niin johan on ellen kipeäksi ainakin itseni saa :D
Huomenna äitipoli käynti edessä, saa nähdä mikä tilanne alaosastolla ja miten jatko. Mennäänkä vaan eteenpäin viikoissa vai tehdäänkö asialle jo jotain. Ei mitään aavistustakaan, kai alaosaston tilannekin siihen vähän vaikuttaa. Hurjaa paineentunnetta ollut varsinkin tänään ja aamulla oli pahoinvointia :O

Miehen mielestä mä ylireagoin turhaan eilen esille tulleeseen asiaan. Esikoiseni luokalla on eräs poika jonka äiti on kätilönä tulevassa sairaalassani. Tämän kätilön poika on minun poikani erittäin hyvä ystävä ja olemme viikottain tekemisissä.
Eilen hän sitten pikkujouluissa sai oikein loistoidean ja odottaa minua synnyttämään että pääsisi hoitamaan synnytykseni kun ensi viikon päivystää synnärillä. Siis täh, mä en ole todellakaan yhtään innoissani että joutuisin poikani ystävän äidille levittelemään, olen lähinnä kauhuissani koko ajatuksesta :ashamed:
Miehen mielestä olen naurettava, kuulemma lääkäri siinä missä muutkin. Joo, tiedän mutta EI SE SAMA asia ole todellakaan!!!
Kai voin kieltäytyä kauniisti jos oikeasti tämä äiti tulisi kätilökseni synnytykseeni???
En vaan pysty edes ajattelemaan että niin voisi käydä :/
Ehkä mä olen turhamainen, mutta musta se ei ole mitenkään luonnollinen tilanne- ei kenellekään :ashamed:

Tänään ollut aamusta lähtien pinna niin kireellä että. yritän relata kokoajan mutta voisin kuristaa jokaisen joka edes hymyilee mulle.. toivottavasti olisi edes merkki jostain. Tiedä häntä.
Huomista odottaen: 39+6 :heart:
 
New York ja Poppeliini kovasti onnea!

neljäskö Mä en ainakaan haluaisi ketään tuttua (miestä lukuunottamatta siis) paikalle mun synnytykseen! Yök mikä ajatus. Eriasia on jos mukana olisi vaikka kotisynnytykseen itse valittu kätilö, jonka tuntee vain synnytykseen liittyvistä asioista, mutta mitään jokapäiväistä tuttavaa en kyllä tahtoisi. Eli jos minä olisin sinä niin kauniisti sanoisin että kiitos, mutta ei kiitos.

Huomenna neuvola, saa nähdä sanooko ne mitään pojan koosta, aiemmin mulle on vaan sanottu että ihan normaali näille viikoille.. Eli ei tietoa onko tää kolme vai viisikiloinen :D Noh, eiköhän se (toivottavasti) pian selviä muutenkin.
Mun puolesta voisi tässä viikonloppuna syntyä sitten, olisi hyvästi aikaa :) Pyykkäsinkin tänään sillä ajatuksella ettei sit oo pyykkikasaa odottamassa ;)

Saatiin tänään anopin tilaama sitteri (Chicco Mia, vaalean vihreä), siinä on tollainen leikkikaari mukana, jossa roikkuu pieniä pehmoja, koira on kovin utelias :D

Mutta nyt Prismaan (myös mun päivän kohokohta niinkuin joku muukin mainitsi, tylsiä on päivät..) ja sitten odottamaan huomista neuvolaa.

Susimieli ja Pieni 39+4
 
onnea taas pienokaisista :)

minä kaaduin eilen selälleni kun siskon luona käydessä astuin lelun päälle ja liu'uin sen päällä hetken kunnes mätkähdin alaselkä edellä lattiaan ja pään löin oven karmiin. Soitin synnytysvastaanottoon ja sieltä käskettiin lähteä tarkistukselle. Käyrillä oli vilkasta elämää kun syke oli 130-165. Ja tuntui lapsi kyllä liikkuvankin. Lääkäri sitten vielä tarkisti ja kohdunsuu oli kypsä, reilulle sormelle auki ja kanavaa reilu sentti jäljellä. Sanoi että aika hyvin ensisynnyttäjäksi, kun ei ole ollut kuin harjoitussupistuksia. Ultrasi sitten vielä ja sen mukaan painoarvio 2,5 kg. Vatsanympärys oli pieni. Siitä kontrolliin viikon päästä ma. Sanoi että ei ole laihuudesta huolissaan kun lapsi on vilkas ja virtaukset oli hyvät. Istukasta ei muutenkaan löytänyt vikaa. Ja vettä normaalisti. Oli se ihan hyvä käynti, niin sai tuosta painosta vähän tietoa. Ei ainakaan ole jättivauva sokeriseurannasta huolimatta. :D ja enää reilu viikko laskeutuun aikaa!

Moksukka ja minivauva 38+4
 
Tsemppiä Piiille matkaan=)

Onnea paljon Poppeliini ja New York vauvoista:heart:

Miimaulle onnittelut poikalupauksesta:heart:

PrinsessaV, Opamoxejahan ei suositella käytettäviksi pitkään kun aiheuttaa riippuvuutta ja vaikutus vähenee:| Muutamasta vuorokaudesta kahteen viikkoon, max neljä viikkoa johon kuuluu jo asteittainen vähentäminen. Mä sain lääkkeet tämän viikon maanantaina ja seuraava poli/lääkäri on ens viikon tiistaina. Lääkäri sanoi nyt maanantaina että katsotaan sitten 13.päivä tilanne uudelleen. Miten sulle opamoxeja on määrätty ja millä annostuksella?

Mä en ainakaan nukuttua saa joten kiltisti käytän siihen tulevaan tiistaihin nyt lääkettä asian auttamiseen mutta todellakaan en lääkeriippuvaisuutta myöskään haluaisi, suorastaan pelottaa ajatus että minä ja vauva ollaan riippuvaisia ja saadaan vieroitusoireita jos joudun vielä kahdenkin viikon kuluttua lääkkeitä käyttämään:( Harmittaa kun muutoin tämä raskaus on sujunut niin ihanasti ja nyt loppumetreillä sitten vastustaa. Tämän asian takia toivoisin että luonto hoitaisi homman ja synnytys käynnistyisi piakkoin vaan näihin kun ei itse pysty vaikuttamaan eikä muutoin kiire masusta eroon olekkaan.

äitsy ja muru 38+2 edelleen:heart:
 
Onnea, onnea! Täällähän on alkanut tapahtumaan ihan rytinällä! :D

Neljäskö, ymmärrän kauhusi! En kyllä minäkään haluaisi ketään tuttua hoitamaan synnytystä, en edes puolituttua! Vaikka se heille onkin arkipäivää katsella toisten jalkovälejä ;) sinulle tilanne ei ole samalla tavalla normaali. Luulisi, että voit toivoa toista kätilöä, jos vain sellainen vapaana silloin on, toivotaan!

Ja Miimaulle onnea poikalupauksesta! Ihana kuulla shoppailureissusta, on se ihan erilaista ostostella, kun ei tarvitse vain neutraaleja vaatteita hypistellä! :)

Hippuliinu ja Villis 37+2
 
sametuli mullakin ois ens viikolla se uusi käynnistysarvio ja se lukee ihan papereissa että tullaan silloin et kai sinne on mentävä... mulla on aikaisemmat syntyneet rv40+1,rv 41+4 ja rv 40+3 eli aika paljon on kuitenkin vaihtelua eikä koskaa ole ollut mitään ennakko tuntemuksia siitä että synnytys käynnistyisi vaan se on alkanut aina ihan puskista ja vauhdilla.
Sä voitkin päästä tosi toimiin jo 1-10pv sisällä kun limatulppa on jo irronnut:)

miida mukavan kuuloinen synnytys:)Mullakin esikoisella olin jo 9cm auki kun saavuttiin synnytysvastaanottoon:)Vaikka supistuksetkaan ei vielä olleet ollut juurikaan kipeitä.

Pii zemppiä synnytykseen:)

Miimau oikein paljon onnea poikalupauksesta:)Ihanaa:)

Autolla ajo ei tuota imitään ongelmia vaikka olenkin vain 165cm pitkä.

Huomenna sinne neuvolaan,plaah.
Eilen innostuin pitkästä pitkästä aikaa siivoamaan ja sitten imuroin,pesin lattiat ja vessat ja koska tuli niin hikinen olo niin lämmitin saunan ja käytiin siellä lasten kanssa ja vielä illalla oli pitkästä aikaa sängyssäkin touhua,mutta kaikki nämä samana päivänä eivät edes saanneet pienintäkään supistusta aikaiseksi (eipä sillä että oisin edes noita asioita tehnyt sen takia) eikä limatulppaakaan ole näkynyt.Joten mun kohdalla noi kaikki s:t on selvästi täyttä humpuukkia :D

Metsätähti ja jättiläisvauva 39+1
 

Yhteistyössä