***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Heips!

Tulin kurkkailemaan että onko täällä uutisia tullut...:)
Täällä ollut extraväsy päivä,blääääh! :( Tukala on olo ja kävely aina vain hankalampaa. Esikoista odottelen joten aika tylsääkin on yksin täällä(mies työreissulla) ja kun ei jaksa eikä pysty oikein mitään tekemään. PITI siivota ja laittaa tulevaa lastenhuonetta mutta EI JAKSA...eihän tartte jos ei jaksa?;)

Ehkä huomenna on parempi päivä...ainakin on se synnytystapa-arvio,iiiks, kivaa ja jännää!!! :D

Miimau ja Masuasukki 37+1
 
Neuvolassa taas käyty, ei mitään uutta. Kaikki hyvin mitä ilmeisimmin. Paitsi, että olen edelleen raskaana.

Onko teillä miten monesta päivästä siirretty laskettua aikaa? Mulla kun oli kuukautisista laskettu aika 26.11. mutta Terveystalon ultrassa siirsivät 5 päivää eteenpäin eli 1.12. Moni on sanonut - neuvolan kaksi terkkaria mukaanluettuna - että ei alle seitsemän päivän ole ennen siirretty laskettua aikaa ja minähän nyt alan jo olemaan vähän hermona, että jos nyt on 40+6 uuden la:n mukaan, niin alkuperäisen mukaan olisi jo 41+4. Ja kun ei ole ollut mitään syytä ultrata sitten rakenneultran, alkaa jo vähän kalvamaan, mitä tuonne mahaan kuuluu, ettei istukka jo ala kalkkeutumaan jne... No, ensi viikolla sitten viimeistään äitiyspolille. Ehkä mulla on vaan mennyt liian hyvin ja liikaa aikaa miettiä kaikenlaista :)

Kävi muuten dätänään aivan älyttömän nolo juttu. Samalla kun hain lapsia päiväkodista, ajettelin käydä kurkistamassa uuteen lastenvaatekauppaan, joka sijaitsi toisen kaupan alakerrassa ja sinne piti mennä ulkoportaita. 1-vuotias alkoi kivasti venkoilemaan sylissä ja alkoi jo tuskan hikeä pukata, etten jaksa sitä kohta enää kantaa. Sitten vaan tajusin, etten pääse lapsi sylissä pois sieltä kaupasta, sillä kun ei ollut edes mitään säädyllisiä käsineitä, että olis saanut sen itse kiipeämään ne jäiset portaat. Piti sitten soittaa mies hakemaan, onneksi oli viereisessä rakennuksessa töissä. En kyllä enää jalallani astu ulos, ennen kuin pääsen vauva hakemaan..

Raskauasrvista oli puhetta. Neuvolasta mainitsi terkka jonkun rasvan nimen, jonka pitäisi olla niiiin hyvä vaalentamaan jo tulleita arpia, mutta enpä vaan nyt millään muista sen nimeä, joku S:llä alkava se oli. Täytyy kokeilla.

Mulla on vähän sama homma kuin sulla Hippuliinu, aikaisemmissa kolmessaraskaudessa ei ole ollut mitään kummoisempia supisteluita, paineita, pahoinvointeja eikä vihlaisuja, vaan synnytyksen on kyllä tasan tiennyt käynnistyneen ekasta kunnon supistuksesta ja nyt on sitten saanut monena yönä ja joskus päivälläkin kuulostella, että joko nyt.

Tsoink ja vauveli 40+6
 
Voi elämä että alkaa olemaan hermot jo niin riekaleina. Olen nyt aivan lopullisesti kyllästynyt olemaan raskaana. Sain käskyn lepäillä vaan mutta tänään oli kyllä pakko alkaa heilumaan imurin ja mopin kanssa. Johonkin niitä aggressioita on purettava :D

Maanantaina kävin raskausmyrkytysepäilyn takia äippäpolilla. Samalla sain ekan kokoarvion: 4 kg. Tiedän kyllä että kokoarviot saattavat heittää paljonkin mutta jos mahassa jo nyt köllöttelee nelikiloinen jässikkä niin en kyllä haluaisi sitä siellä kasvatella enää päivääkään. Maanantaina menen taas polille siinä toivossa että alkaisivat puhumaan käynnistyksestä. Tai ainakin katsoisivat muuta kuin käsikopelolla että minkä kokoinen tyyppi sieltä ulos mahtuu.
Paras vaihtoehto tietenkin olisi että tyyppi päättäisi itse syntyä lähipäivinä. Huomennahan olisi se laskettu aika. Neuvolan täti arveli että tuskin antavat kahta viikkoa olla yliaikaa.

Kohdunsuulla ei ole tapahtunut yhtikäs mitään eikä supistuksista tietoakaan. :|
 
Täällä piipahdettu tänään myös polilla, laittoivat neuvolasta sinne lähetteen, ku sf mitta oli noussut 2 vkossa lähes 5 senttiä. Nyt oli siis jo 38 cm ja nousu käyrällä melkoinen! Myös painoa oli tullut viikossa 1,5 kg lisää ja suurin osa tuosta ihan silkkaa turvotusta. Alan olemaan jo aika huiman näköinen, kaikkiaan painoa on tullut jo noin 20 kg enkä takuulla ole syönnyt itseäni tähän jamaan :(
Polilla totesivat taas, että lapsiviettä on todella runsaasti, yli 10 cm lammikoita, tai jotain sellaista. Eivät kuitenkaan ala asialla nyt mitään tekemään, koska virtsa oli puhdas. Käskivät tulla uudestaan jos olo menee todella tukalaksi. En tiiä sitten miten tukala olon pitäisi olla, että asialle jotain tehtäisiin:mad:
Kohdunsuu oli jossain todella takana, kanavaa reilusti jäljellä ja suht kiinteä...Kokoarvio 3200g.

Autolla ajo onnistuu täällä vielä ihan hyvin, toki asento on sellainen takakeno, mutta silleen taidan ajella normaalistikin. Suppareita tulee ajaessa tai kyydissä ollessa aika useasti, varsinkin jos on yhtään kuoppaisempaa tietä!

Mua ei kanssa huvita enää oikein yhtään mikään. Iltaisin aina suunnittelen kaikkea tekemistä seuraavalle päivälle, mutta pelkiksi suunnitelmiksi nuo tuntuvat jäävän...varsinkin kaikki tylsät siivoushommat. Mä olen antanut itselleni kyllä luvan olla tekemättä mitään, jos siltä tuntuu...Joululahjat jos sais tällä viikolla haalittua, niin hyvä ois. Kesällä ajattelin kyllä hankkivani ne jo hyvissä ajoin, just joo...!

Jaksamista kaikille, kyllä ne vauvat meille lopuillekin joulukuisille pian syntyy!

miira ja muru 37+6
 
Tytön hyvän ystävän äiti sanoi tänään mut nähtyään että näytän siltä että pian lähtö edessä (vinkkasi että ens yönä jo tapahtuisi jotain).
Menin autoon ja naureskelin yksinäni kun mietin että näytinkö niin kyrsiintyneeltä odotukseen vai miten musta näki päällepäin asian :LOL:

No, odotellaan- saa nähdä onko ystävällä ennustajan"vikaa" :whistle:

Supistellut tänään jonkun verran, muuten kaikki kai ok..

pikkuinen 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan ja Miimau
Tsoik täällä päin laskettua aikaa siirretään jos se heittää ultran mukaan yli kolme päivää ja siksi mullakin sitä siirrettiin viikko taaksepäin kun vauva oli mitoiltaan viikon nuorempi kuin mitä menkkojen mukaan ois pitänyt.

simuli limatulppahan sieltä poistuu:) Kohta pääset tositoimiin:)

Baarbi se pieni "peitto" jota tarkoitat on todennäkoisesti se imu siihen kestovaippaan:)

sametuli mä todellakin toivon että siellä salin puolella ei ole sitten se sama lääkäri kuin mikä mulla oli koska se ei taatusti lähde sitä sullakaan käynnistämään jos paikat ei oo hyvin valmiit:/ Hän ei ollut hyvinkään suostuvainen käynnistyksiin eikä ollut sekään joka oli ennen tätä iltalääkäriä koska sehän sanoi kätilölle suoraan että hän ei kalvoja puhko... ja kun vielä perjantai on niin eivät mielellään käynnistele viikonlopun edellä:/ Mies haluaisi että mennään laskettuna päivänä käymään KYSissä kun sanoivat että tule silloin saliin mutta mua ei kyllä yhtään kiinnosta mennä sinne kun ihan varmasti lähettävät kotiin... jotenkin mua on alkanut tympimään koko asia.Ei ois pitänyt suostua koko käynnistys rumpaan kun ihan turhaan pitää ravata sairaalassa lääkäreiden ihmeteltävänä:/Jaksuja odotteluun:hug:

Nyt on parina päivänä ollut sitä todella runsasta valkovuotoa ja se on kyllä melko limaista vaikka ei siinä mitään varsinaista limatulppaa kyllä näy.Ensimmäistä kertaa yhdenkään odotuksessa mua todellakin tympii tää raskaana olo ja odotus todella paljon.Ennen oon nauttinut kaikkien odotusaikana ja olo on ollut helppo sekä mieli hyvä mut nyt mieli heittelee tosi paljon ja haluais että vauva ois jo sylissä ja kaikki tää takana.Eniten ärsyttää nuo joutavat neuvolakäynnit ja se että pitäis mennä sinne saliin ens viikolla:kieh::kieh:
Kolmen viikon tauon jälkeen sain tänään inspiraation ja imuroin ja pesin lattiat:)Ihanaa kun täällä on puhdasta ja itsekkin tulin äsken saunasta:)Viime yönäkin tuli nukuttua hyvin ilman vessareissuja vaikka join illalla puol litraa vettä ja melkein litran omenamehua joka on edelleen mun himo.Huomenna pitää muistaa ostaa klementtiinejä kun on enään kaksi jäljellä.

Synnytysrikasta yötä:)Jospa huomenna saatais tonttu-uutisia:)

Tympääntynyt metsätähti ja jättiläisvauva 39+0
 
Kish: IHANAAAAAAAAA!!!! Lämpöiset onnittelut pikku-prinsessan johdosta :heart:

APUA,luin kaikenlaisia juttuja synnytystapa-arviosta ja nyt mä sitte oon ihan paniikissa siitä kun monet on kirjoittaneet sen olevan kivulias... Mietin et onko teillä ollut mies mukana tuossa?
Kaikkeen sitä ittensä pistäää....ääääh :ashamed:

Miimau&Masuasukki 37+1
 
Kish Hurjasti onnea!:flower:

Tsoink Mullahan siirty kuukaudella eteenpäin laskettuaika. Mulla ei kerenny olemaan esikoisen syntymän jälkeen ku yhet epämääräset menkat, jotka alko 1.2. Sen mukaan LA ois ollu 9.11, mutta sitten ultrassa LA siirtykin tasan kk eteenpäin eli 9.12. Joka on jo YLIHUOMENNA. Eikä täälä oo tapahtunu vieläkään mitään...

Ei jaksas enää oikee ootella.. miehellä vielä huomenna töitä ja sitten jää melkeen kahen viikon lomalle... sais pikkunen luvan syntyä sen loman aikana!!!!

Autolla ajo onnistuu täällä myös ihan hyvin, en tiiä osuuko mun maha ees rattiin.

Eipä tänne oikee muuta....

Jonna90 ja pikkukakkonen 39+5
 
Kishille hurjasti onnea pienokaisesta :flower:

Täällä äippäpoli aika takana ja kaikki mainiosti =) Painoarvio normalisoitu ku nyt oltiin 3,3 kg ja laskettuna aikana veikkaili 3,5 kg joten ei jättivauvaa suuresta Sf-mitasta+sokeri seurannasta huolimatta. Tosin nuo sokeriarvot on kyllä nyt pysynytki ihan aisoissa. Lääkäri ultraili kyllä ihan perusteellisesti ja totes että ei tarvi enää tulla sinne uudelleen. Hoitsu kuiten ehdotti että otetaan vielä käyrät ja siellä sitä saiki sitte tunnin maata. Ajankohta sopivasti sellanen että poitsu tieten nukku ja syke oli lähinnä 135-140. Lopulta virkisty ja sai sykkeen 150 paikkeille, onko tuo nyt sitten alhainen, et pitäskö olla huolissaan?? Hoitsu kuiten aiko vielä lääkärille ne käyrät esitellä..

Kuorsaus täälläki mies etti korvatulpat ja kuulemma kovin lujaa vedän öisin. Eipä ole sellasta ennen ollu, tosin nenä on ollu tukkonen koko syksyn.

synnytystapa-arvio Ensimmäistä ootan eikä mulle kyllä ole oikeen edes tehty. Siihen varattuna aikana lääkäri vaan kokeili sormella nätisti ja totes että kaikki vielä kiinni ja sano että katsokoot tuolla sairaalassa paremmin. no siellä nyt ei sitten tänään puhuttu kyllä mitään, ultrattiin vaan. Lääkäri vaan sano että seuraavalla kerralla tervetuloa synnyttämään! Joten kaipa se sieltä mahtuu :D Taitaa olla moneenlähtöön näitä arvioita ja lääkäreitä ku lukee teidän kertomuksia että ei voi ku kummastella :whistle:
Niin ja mies ollu näillä lekurikerroilla aina mukana, ku joku sitä kyseli.

Harkkasuppareita uskosin ettei ole täälläkkään vielä oikeen ollu. Ei erota millon vaavi vaan oikoo itteään ja millon supistaa. Kipeää ei ainakaan ole sattunu. Menkkamaiset kivut on kyllä yön jäljiltä, joten eiköhän jossaki vaiheessa ala muutki oireet.

Monta muutaki kommenttia tieten oli, mut jospa niistä myöhemmin lisää.

Bellaella ja "normaali" kokoinen antsa 38+5
 
kish Onnea pikkuprinsessasta!! :flower:

Omassa olossa ei muutoksia. supistuksia ei juurikaan tule eikä muitakaan synnytykseen viittaavaa ole havaittavissa. Myöhemmin tänään menee tääkin mamma vielä neuvolaan.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille :)

Kista & Tipi 40+0
 
Lämpimät onnittelut Kish vauvelista:heart:

Kyllä se niin on että mun kroppa käy tässä loppuraskaudessa niin ylikierroksilla että en todellakaan saa nukuttua ilman apukeinoja:( Kokeilin viime yönä nukkua ilman lääkettä ja kyllähän oli pitkä yö! Onneksi lapsilla tänään hoitopäivä kun tulee lomittaja tutustumaan, saan aamuhommien jälkeen mennä edes hetkeksi huilaamaan jos vaikka uni tulis sit päivällä hetkeksi.

äitsy ja muru 38+2:heart:
 
Bellaella: Mun korvaan ja mun tietojeni mukaan ei kyllä kuulosta syke alhaiselta ollenkaan. Oon kuullut muutenkin että syntymää kohti vaavin syke hidastuu luonnollisesti. Mutta en toki tiedä varmasti mitään kun esikoistani odottelen...;) Onpa hyvä että kokoarvio muuttuikin positiiviseen suuntaan :) Toivon samaa tänne kun kohta suuntaan kohti polia...:)

Eilen päätin mennä joulostoksille ja olin aivan innoissani shoppailusta mutta todellisuus olikin hiukan toivotusta poikkeava ;) Jaksoin taapertaa noin 45min ja kaappailin vain tavaroita sitä mukaa hyllystä mitä niitä eteenki tuli, HAH! Ja minä kun olen se joka harkitsee aina tarkkaan ostoksiaan...;) Noh,oli ainakin nopeaa toimintaa ja välissä suurin osa ajasta oli istuskelua mummeleiden kanssa kauppakeskuksen penkkejä kuluttaen...hih!

Omassa navassa möyritään heti aamusta alkaen - taitaa vaavikin jännittää äitipolia, tai siis äidin jännitys tarttuu...

Niin ja täälläkin kuorsaus raikaa! Apua! :D Itsekin olen pariin otteeseeb herännyt omaan möykkääni, heh!

Autolla ajo on myös melkoista taiteilua - sitten kyllä sujuu kun ja jos saa penkin säädöt oikein laitettua mutta autosta nouseminen vaatii kovia ponnisteluja. Ja masu osuu tosiaan ajaessa rattiin lähes koko ajan :)

Miimau&Masuaukki 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kish!

Päätin sitten käydä eilen synnärillä näytillä. Ja eiköhän ne liikkeet alkaneet melkein heti kun anturit saatiin paikalleen, hyvä niin. Painoarvio oli 2900g, n.2vk viikkoja pienempi, viikolla 34 arvio oli 2200g. Koko ajan siis ollut hieman viikkojaan pienempi, muttei kertaakaan näin paljon. Istukassa näkyi kalkkeutumia ja infarktin jälkiä(?). Selitykseksi saimme että istukka vanhenee ja laskettuna päivänä pitää mennä taas synnärille näytille. Onneksi oli pikkuisella kaikki hyvin, painosta huolimatta.
Ainiin, nyt alkoi hieman jännittää, ei niinkään synnytys vaan se että reilun viikon päästä pikkuinen saattaa olla jo sylissä tuhisemassa.

Kairi ja pikkuinen 38+5
 
Paljon onne Kish vauvasta! :)

Tämäkin mamma taitaa tänään vihdoin 41+0 päästä tositoimiin. Neuvola ois ollu 9.00, ja olin pukemassa takkia eteisessä niin lapsivedet lorahti lattialle. Käskivät sairaalasta tulla viimeistään 18 aikaan jos ei ennen sitä alkanu supistaa. Mutta itse asiassa just äsken tuli eka kipee suppari vesien menon jälkeen, että joskohan illalla sitten ois jo nyytti kainalossa :D
Nyt on onneks tommonen vesisade keli, eli ei ainakaan tarvii mennä auton kanssa moottoritielle luistelemaan :)

Tsoink oli kirjottanu tosta raskausarpia vaalentavasta voiteesta. Olikohan Scagel kyseessä? En muuten tietäs, mutta sain neuvolasta sellasen tuotekassin, jossa oli siitä esite. Sen esitteen mukaan ainakin parantaa jo syntyneitä arpia...

Mä tässä sitten jään odottelemaan lisää suppareita. Ihanaa päästä näin päivällä (toivottavasti) synnyttämään, niin olis sitten valosaa :)
 
Onnea Kish!!

Metsätähti: toi sun tilanne on kyllä inhottava.:hug: Ymmärrän hyvin ton tunteen ettei huivittas lähteä taas näytille, mutta en voi kuvitella että ne käännyttää sua enää uudelleen.. Sun olis pitänyt valittaa niitä supistuksia kauheen kipeiksi... Mutta etpä voinut arvata lääkärin asennetta :/ Millä viikoilla sun aiemmat tulikaan? Toi vielä että sun paikat on noin valmiit, niin ei kovin hidasta synnytystä ennusta :(
Mä tiedän että se mun pe aamun käynti on edelleen vaan käynnistysarvio... Mutta jotenkin mun pää tais tarvita se tohon väliin sovittavaksi - jos vaikka irroittelisivat kavoja edes uudelleen jos ei mitään ole tapahtunut.. En välttämättä himoitse käynnistystä... Ens viikolla on toisaalta kuitenkin se tilanne ettei meillä taas ole lapsenvahtia, joten kumpa tulis nyt itekseen tässä lähipäivinä... Nyt on kuulemma kysin ruuhkatkin rauhoittuneet!

Viime yönä oli yks toosi kipeä suppari - ootin jo että ois kalvot puhjenneet, mutta irtosi sillä näköjään limatulppa! Nyt kun sais vielä edes eilisillan puolikipeitä epäsäännöllisiä supistuksia niin mieli lepäisi!

Sametuli 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Piiillä on jännä päivä tulossa :) Mukavaa koitosta!

Viimeyönä nukuin hyvin, vatsa oli välillä (usein) kivikova mutta kipeä vaan hetken. Laskettu aika on sunnuntaina, saa nähdä meneekö yli..

Susimieli ja Pieni (?) 39+4
 
Kish, onnea prinsessasta!! :flower:

Synnytystapa-arvio, ne mitä minulle tehty niin ei ne kummoisemmin ole sattunut. Riippuu mun mielestä tekijästä monessakin asiassa. Joku esim ronkkií tosi kovakouraisesti alapäätä, kun toisen samaa tutkimusta hyvä jos tuntee ;)

Kaverin ennustus meni metsään ja syvälle sellaiseen.. Ei todella merkkiäkään lähdöstä, aamulla voin pahoin ja alapäätä koskee mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Oli pakko kaverilta kysyä että mistä näki että lähtö lähellä ja vastaus oli: olin kuulemma erityisen kaunis eilen :whistle:
Jaahas, että kauniina laitokselle mutta väsyneenä ja onnellisena takaisin :D

Eli kokonaisena ollaan täällä ja huomenna äippäpolille.

pikkuinen 39+6
 
Onnea Kish ja Piiille synnytystsempit!

Alkoihan ne supistukset vihdoin täälläkin ja heti tosi kipeinä. Heräsin yöllä monta kertaa hengittelemään. Ei nyt silleen poikennut normiyöstä kun saa herätä monta kertaa oikomaan vihlovia lonkkia, mut supistukset vei ajatukset kummasti lokista pois. :)
Edelleen taitaa supistella, mutta kun ne ei enää satu niin ei niin paljoa tule kiinnitettyä huomiota, mitä nyt joutuu vessassa ravaamaan. Sen verran mojova jomotus jäi kuitenkin alaselkään ja jonnekin tuonne lantionpohjalle, että ihan kivaa olis jos tätä ei enää kolmea viikkoa kestäis. Olen muutenkin jo ihan täynnä tätä hemuliutta!

Mulla ei ole ongelmia ajaa autoa, pitkä kun olen, mutta autoon nouseminen ja sieltä poistuminen tuottavat sitäkin enemmän päänvaivaa. Täällä Helsigissä nähkääs parkkeerataan aika usein halliin ja koska populaa on paljon ovat ruudut kapeita ja koskaan ei tiedä kuka päättää kiilautua siihen ihan kylkeen. Meillä on asukaspysäköinti hallissa kans ja siellä on todella ahdasta. Eilen illalla siellä aikani ähellettyäni päätin, että yksin en sinne enää sellaisiin aikoihin mene kun on täyttä. Hirveen vääntäytymisen jälkeen pääsin eilen autosta ulos ja onneksi kaikki olivat parkkeeranneet tarpeeksi kauas seinästä, että pääsin kävelemään autojen takaa pois, omani ja viereisen auton peilien välistä en olis mahtunut eikä muita ruutuja vapaana ollut.
Sitä ennen sain jännittää Stockmannilla joudunko hakemaan jonkun valvomosta peruuttamaan mun autoa, mutta onneksi viereinen oli jättänyt väljästi. :D

Mullakin olis Opamoxia kaapissa nukkumista auttamaan. Kuinka pitkiä kuureja muille on määrätty?
 
Onnea Kish!! :heart:

Kuten jollakin muulla täällä tänään, PoksPoks 40+0!! :heart:

Pii, Tsemppiä!! Ihanaa, pääset tänään tositoimiin, onnea <3

synnytystapa-arviosta enpä ole aikaisemmin kuullutkaan että myös b-aukolta käsin koitellaan paikkoja?! Meillä oli arvio VAS:ssa ja lääkäri kyllä koitti esim. häntäluun joustavuuden ihan emättimen kautta eikä se mielestäni mitenkään sattunut. Myös puhetta oli istuinluista(josta en myöskään tiennyt että vaikuttavat synnytykseen) ja ihan ulkopuolelta vain kädellä koitti luita ja sanoi että hyvin mahtuu niidenki puolesta.

Täällä oli eilen neuvola, minne siis EI pitänyt enää mennä..
No, eihän siellä mitään ihmeellistä.
Pissa puhdas, painoa kilo per vko (kiitos itsenäisyyspvän pitsan ja suklaiden :D ) Ainoa suurin muuttuja oli sf-mitta joka viikossa pudonnut 2cm taas lisää ollen nyt vain 33cm. Vauva on painautunut todella alas ja hyvin kiinnittynyt(kuten oli jo viikko sitten) ja täti vaan meinas että odotellaan... No niinniin, odotellaan odotellaan..
Jos vauva kasvaa painoa sillä tasaisella käyrällä(kasvanut käyrän yläpuolella) sen 200g/vko niin meijän mötkylällä olis nyt kokoa jo 3700g joten saa nähä tuleeko meille sittenkin neljän kilon rakkauspakkaus.

Ensimmäistä kertaa huomaan itsessäni väsymyksen merkkejä. Enemmän henkisiä. Alkusyksystä asti (kun suomeen takas muutimme) olen ollut vain kotosalla ja laitellut kaikkea valmiiksi joten nyt alkaa pikkuhiljaa jo riittämään tämä tekemättämyys. Koko aamun tuntunut että olis jo niin kiva kun munki päivillä alkais olla jotain tarkotusta!! Nähtävästi täällä koetaan raskauden ensimmäinen todellinen hormonimyrsky sopivasti rv40+0.
ja oloa ei helpota että viikonloppu tulee taas uhkaavasti ja mun tuurilla synnytys käynnistyy sitten viikonloppuna eikä sinne Vammalaan päästä jonne niin kovasti tahtoisin.... ÄHH!!

...kohti parempaa loppupäivää, tuutikki ja pikkutuutikki 40+0
 
Täällä kurkkimassa onko muut saaneet taas vauvoja?! :) Paljon onnea kaikille <3 Monilla taas jännät paikat meneillään!

Omaa kertomusta nopeesti, ei se pitkä olekaan! Tiistai-iltana (viime vko) olin vähän tuskainen ja kipeä, yöllä oli ekaa kertaa kipeen tuntuisia supistuksia, mutta ei koko aikaa eikä pahasti, mutta niihin välillä havahduin. Aamulla poika tuli herättämän juuri kun mies oli ehtinyt lähtee töihin. Menin vessaan ja huomasin limaista vuotoa ja hieman verta joukossa. No, vaivoin sain pojan vietyä hoitoon ja miehelle soittelin että on ollut tuntemuksia. Iltapäivällä vielä haettiin poika hoidosta yhdessä, mutta olin silloinkin tosi kipeä ja aika lähellä oli että jaksoinko lähtee mukaan. Käytiin kaupassa ja postissakin siinä. Kotiin päästyämme supistuksia alkoi tulla enemmän, ja siinä viiden aikaan aloin niitä kellottamaan ja tuntui tosi kipeiltä, mutta kestot ei ollut pitkiä ja ei niitä tullut ihan säännöllisesti. Kuudelta hälytettiin lapsenvahti, pääsi seitsemän jälkeen tulemaan, oltiin ennen kahdeksaa sairaalalla. Ja sanon vaan että olin niin kipeä että ehkä pari minuuttia oli taukoa suppareissa ja sitten supistuksen aikaan aika tuskaiset olot. Muistan sen matkan kun käveltiin ovelta synnytysvastaanotolle, niin pari kertaa supisti ihan kunnolla.
No, kätilö tutki minut ja olin 8-9cm auki, sitten äkkiä sairaalapaita päälle ja kätilö soitti saliin että laittakaa valmiiksi. Pyörätuolilla mut työnnettiin melkein juoksien saliin, mies ehti just viedä auton parkkiin ja tulla takasin. Sain ilokaasua, koska muuhun ei ollut aikaa. Ehkä toisella,kolmannella supistuksella salissa lapsivedet meni itsestään ja aika pian siitä sain alkaa ponnistelemaan. Tulikin ponnistamisen tarve siinä, ensin otin ilokaasua vielä supistuksen tullessa, mutta lopuksi keskityin vaan ponnistamaan. Onneksi ponnistusvaihe oli vaan 9min, koska olin yhä tosi kipeä supistuksen tullen. Pieni tyttövauva syntyi puoli tuntia sen jälkeen kun koneelle oli merkattu että saavuttiin laitokselle. Tyttö siis syntyi 30.11. Klo20.39, sai 10/10 pistettä (!), ja mitat olivat 3055g, 48cm ja päänymp. 33,5 cm :)

:heart:

Nyt kotona mennyt kivasti, rytmi hakusessa ja välillä tissillä jatkuvasti. On nukkunut päivisin jopa 3 tunnin unia, mutta parhaiten nukkuu kainalossa meidän sängyssä, tai jos imetyksen jälkeen jätän meidän sängylle nukkumaan. :)
Nyt ei muuta, kun kaikille ihanaa joulunodotusta ja tsemppiä viimehetken vauvan odotukseen!!

Miida + tyttö reilu 1vkoa :heart:
 
Heips. Onnea taas nyyttinsä saanneet! :)

Synnytystapa-arviosta, minulle se lekuri painoi nyrkillään peräaukkoa mutta ei työntänyt sinne mitään sisälle :D En paljon viittinyt kysellä miksi teki niin tai näin.. kuulin nuo kauhutarinat myös etukäteen ;)

Laskettuaika lähenee ja ei tapahdu sitten yhtään mitään. Yksi yö oli jo lupaava, mutta siihen jäätiin. Rinnoista tihkuu jotain epämääräistä jatkuvasti, olen kiukkusempi ja tänään näin pitkästä aikaa seisoessani varpaat! :) Vatsa on tipahtanut ja ei ole enää näköesteenä :D haha. Harkkiksia on, mutta niin ollut viikolta 20 lähtien. Olen hyvin varma että yli menee, toivotaan kuitenkin että syntyisi itekseen ja ei tarvisi käynnistellä.

Limatulppa ei moisesta tietoakaan, valkovuoto on välillä limaista, mutta en osaa sanoa onko se sitä kohdunsuulta tulevaa limaa vai vaan valkovuotoa.

Autolla ajo En aja enää itse ollenkaan. Mies on kotona ja hän itse kuskaa koska ei halua että lähden ainakaan itsekseni mihinkään ajamaan. On se vähän ylisuojeleva, mutta ei haittane nyt minua :) ( huvittaa kun jossain jenkkisarjoissa synnyttävä nainen ajaa itse sairaalaan)

Olen ollut pari päivää neljän seinän sisällä kun tuli niin törkeän liukasta että lenkkeilyt jäivät vähäksi aikaa. Tänään pääsen prismaan, elämäni kohokohta :D No siltä tämä alkaa vaikuttamaan, esikoista kun odotan ja kotona ei tapahdu sitten YHTÄÄN mitään, tosin saan levätä mutta tylsyyskin on joskus aika ahdistavaa. Pienet itkut välillä itketty, ihanat hormonit :)

Jaksuja kaikki!

Hyyppis+Poju 39+4
 

Yhteistyössä