***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Perjantaita!

Ensiksi isot onnittelut taas uusille vauvautuneille, ja hakureissulla oleville paljon tsemppiä!

Täällä jälleen huonosti nukuttu yö takana. Heräsin n. tunnin, puolentoista välein hitonmoiseen kutinaan, enkä saanut enää seiskan jälkeen nukuttua. Tästä suivaantuneena soitinkin sitten Kättärille ja lähdin käymään siellä päivystyksessä. Ensin olin käyrillä ja sitten kurkattiin ultralla. Kaikki näytti varsin hyvältä. Ilmeni, että mulla on kohdun takaseinämän istukan lisäksi etuseinämässä lisäistukka! Enpä ollut sellaisesta ikinä kuullutkaan :O Ja vihdoin, n. 1,5 viikon jälkeen sain diagnoosin, sitä googlella löytämääni raskausihottumaahan tämä sitten on! Lääkäri kirjoitti mulle allergialääkkeitä, joten toivon suuresti, että tuskan ajat olisivat vihdoin takana päin. Nähtäväksi jää...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille. Jaksamista teille raskausmyrkytyksen/-epäilyjen kanssa painiville... Itse aion suunnata tänään shoppailemaan :)

joululahja2011 39+1
 
Täällä ollaan yllättävän pirteitä TODELLA huonosti nukutun yön jäljiltä. Lumityötkin on jo tehty. :D Ihanaa, lunta! :heart: ...eikä merkkiäkään vauvan tulosta. En enää ees oota, että syntyis ennen laskettua aikaa.

Eilen käyty neuvolassa. Alapaine oli 84, mutta ei vielä siitä huolestunu, pissit oli kunnossa, mutta päätä on täälläki jomotellu ja eilisiltana piti kokeilla, josko panadol olis auttanu. Aiemmin niin stressittömästi sujunu raskaus alkaa nyt hieman huolettaa. Jospa tuo verenpaine ei tuosta enää nouse.

Täällä joudutaan vielä lähtemään ambulanssilla sairaalaan, jos lapsiveet menee, kun ei oo vielä kunnolla kiinnittyny. Tässä kamalinta kauhuskenaariota mietin, että jos koiran kanssa lenkillä menee veet, niin hankeen vaan kyljelleen ja ambulanssille toivetta, josko koiran vois eka viedä kotiin. :D

Synnytystapa-arviosta... enkait minä oo ainut, jolta tuota takapuolta on ronkittu?! Ennen sitä arvioo ajattelin, että synnytys menee luonnollisesti, ku sitä varten kai nainen on tehty (haluun kyllä kaikki mahdolliset kivunlievitykset), mutta tuon arvion jälkeen alko kyllä enemmän jännittää, että mitenhän synnytyksestä oikein selvii.

Onko muilla alkanu lantion alue naksumaan? Mulla ainakin yöllä kylkee kääntäessä naksuu. Ja nivuskipu on kans jo aika hirveetä. Selässä tuntuu välillä toispuoleista vihlontaa, voisko olla jotain supistusta? Tuntuu siltä, että se kipu alkaa ja voimistuu, tulee huippuunsa ja sitte hävii.. Ei kovin pitkään kestä, mutta tuntuu.

Joulua en oo hirveemmin osannu laitella, kun laskettu aika on just ennen joulua, niin jää vaan harmittamaan, jos se menee sairaalassa ja kotona olis kaikki herkut oottamassa. :) Jotain jouluvaloja ja semmosta on laitettu varalta, jos sattuu, että saadaa pikkunen kotiin ennen jouluu, niin on pienellä ees jonkinlainen eka joulu.

Mies alkaa olla täällä jo paljon kärsimättömämpi kuin minä. :D Ihana nähdä, että se on niin innoissaan ja täysillä mukana tässä odotuksessa viimeinkin. En malttais enää oottaa, että meistä tulee perhe. :heart:

Lontoon rae & Pätkis 38+2

Muoks: Nyt suunnittelemaan jotain kivaa viikonlopulle, eihän sitä tiedä, jos tää on viimenen, ku ollaan miehen kanssa kahdestaan. :) Ja paljon onnea PrinsessaV:lle! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea NewYork ja Poppeliini tyttelöisistä :heart:
eilen ja tänään taas semisti kivulias päivä...Olikos se Tiikeli, kun valitteli "Martti Ahtisaarimaista" taaperrus tyyliään? Meitsi niin jakaa niiiin sun viilikset...
Eilen oltiin sitten ensimmäinen yö uudella kämpällä...on se vielä totuttelemista, mutta kyllä se siitä :) Nyt ollaan vanhalla kämpällä siivoilemassa...Onneksi suurin osa rojuista raahattu jo toiseen asuntoon...vielä olis toi akvaario...ääh...ihanat kelit siirtää sitä :D

Kummitäti ja hänen miehensä olivat kuulemma päättäneet, että vauvamme syntyy lauantaina :D edellisen tuttumme synnytyksen kummitäti oli arvannut nappiin...Toivottavasti saisimme kuitenkin laittaa uutta asuntoa kuosiin viikonlopun ajan...sitten poissuli voi saapua :heart:

jeps, mutta takaisin raivaushommiin!!!

Kahlan ja pikkuinen rv.38+2:xmas:
 
Lämpöiset onnittelut kaikille vauvautuneille!Niin paljon tulee nyt vauvauutisia,että ei kerkeä kaikille laittamaan henkilökohtaisia onnitteluja :).

Mapitus Mulla käynnisteltiin sillä ballongilla.Ja ainakin minusta se oli varsin miellyttävä kokemus.Oletin sen sattuvan jotenkin paljon enemmän,mutta jo itse laittoakaan en tuntenut yhtään.Toki se on vähän inhottava vaihe kun se ballonki on tuolla sisällä,niin istuminen ei ole ehkä mitään maailman mukavinta sillä hetkellä.Mutta juuri istuminen sai minulla supistuksia aikaan,kun se ballonki painaa kohdunsuulle.Kannattaa siis olla sitten mahdollisimman paljon pysty asennossa/istua,jotta se tuottaa sen halutun painamisefektin kohdunsuulle.Sitten kun kohdunsuu oli tarpeeksi auki,niin se tipahti sitten itsestään pois.Tuntui vaan siltä,että nyt tuolta alakerrasta tulee jotakin ylimääräistä ja sit vain plumpsis ja se tipahti pois.Jos se ei vuorokauden kuluessa laitosta tule itsestään pois,niin sit sen kuulemma lääkäri ottaa jotenkin.Mutta siis tosi helppo ja mukava juttu...ainakin minun mielestä.


Tsemppiä viime metreillä kärvisteleville!Kohta meillä kaikilla on se pieni joulutonttu tuhisemassa vieressä :xmas:


adalmiina ja sitso 3vk 2pv
 
ONNEA PRINSESSAV!! :heart:

Kylläpä näitä uutisia on aina yhtä ihana lukea :)

Mango86 Vammalassa miellyttää enemmän sen ympäristö, eli pieni ja kodikas paikka :)
Itse synnytyshän tapahtuu samanlailla kummassa tahansa ja kätilötkin ovat varmasti yhtä mukavia molemmissa paikoissa mutta kaikkoan vähän tuollaista "suurta ja kiireellistä" paikkaa. :ashamed:
Olisi varmasti eri asia jos kyseessä ei olisi esikoinen, jolloin sitä tahtois vaan synnyttää ja äkkiä kotiin mutta nyt kun kyseessä esikoinen koen itse jotenkin tuolla ympäristöllä olevan suurtakin merkitystä.
Mutta jos poitsu päättää nyt viikonloppuna tulla maailmaan niin en minä sen takia kiroillen sinne tayssiin lähde :)

lantion alue naksuu täälläkin! Ainakin jos on pitkään ollut sohvalla/sängyssä niin liikkeelle lähdettäessä kuuluu naksuntaa. Samoin monesti yöllä kun kylkeä kääntää.

vuodoista täällä ei oo bongattu limatulppaa...kait?! Valkovuotoa on tullut jo muutaman viikon runsaammin ja nyt viimeisten päivien aikana on tosiaan saanu moneen kertaan pvässä vaihtaa suojaa ja myös joidenkin mainitsemia klönttejä on ilmaantunu aikalailla.. yöks...

Täällä tänään siivoiltu ja katseltu ikkunasta ulkona riehuvaa lumipyryä :) Ihanaa kun tulee lunta :heart:
Alavatsaa polttelee ja nivusia särkee, ehkä enemmän mitä aikaisemmin...Tai sitten vaan kuvittelen niin :D
 
Onnea synnyttäneille!

Nyt on käyty käynnistysarviossa. En sitten halunnut jäädä kuitenkaan osastolle, kun olisi vielä pitänyt Cytotecillä kypsytellä. Paikat nyt auki n. 2cm ja kanavaa 1cm(viimeksi 2cm) jäljellä. Painoarvio 3600g eli 100g enemmän kuin toissapäivänä. Kalvotkin ois kuulemma voinut puhkaista, mutta lääkäri toivoi että vielä odoteltaisiin että hiukan kypsyy enesin. Joten venyteltiin kohdunsuuta auki 5 senttiin (Nyt on Hellä Alapää!) lääkärillä jo kramppas sormet :D Lisäksi sain luvan mennä käynnistykseen takaisin heti kun sille alkaa tuntumaan etten kestä enää kotona ahdistuksen ja pelkoni kanssa! Ihanaa että ovat olleetnyt noin ymmärtäväisiä - paljon paremmin maltan ehkä vielä ootella pari päivää kun on tollainen lupa annettu!

Sametuli 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hilipatuinen
Lontoon rae, täällä sama ohjeistus kun sinulla. Olen miettinyt että olisihan se kiva heittää pötkölleen lähikaupan kuraiselle lattialle jos vedet lähtee ja odottaa lanssia :whistle:

Äitiyspolikäynti takana ja olen niin raivoissani (en edes tiedä kenelle) mutta olen silti!!!
Kun näin sen mieslääkärin jonka luona olen kerran jo ollut, tiesin ettei hyvää seuraa.
Aluksi kyseli voinnit jne. Sitten sanoi minun riisuessa että jos paikat hyvin kypsyneet niin aloittavat käynnistyksen, muussa tapauksessa odotellaan. Siinä pieni toivonripe syttyi ja asetuin levälleen tutkittavaksi. Kokeili alaosaston ja sanoi että epäkypsät paikat eikä vauva ole laskeutunut kunnolla. Sitten kokeili käsikopelolla ja sanoi että reilunkokoinen vauva, ultrasi vielä ja sai kaikista (pää/vatsa/reisiluu)mitoista 4 kiloisen vauvan. Tokaisi perään että normaalin kokoinen laskettuna :O Siis mä olen olettanut että 3,5kg on normaali, ei tosiaankaan 4 kiloinen. Siinä sitten kyseli että onko aikaisemmat tulleet alakautta ja normaalisti johon vastasin että kyllä. Siihen jäi käynnistyspuheet ja odotellaan vaan milloin syntyy.. :ashamed:
Riemu repesi kuitenkin siinä vaiheessa kun naiskätilö vai sairaanhoitajako se oli, että yliaikakontrolli on 41+5 joka tarkoittaa 21.12 ja käynnistävät ihan viimeistään 42+1 joka on 23.12 :snotty: Sanoin etten joulua halua olla sairaalassa, mutta puheet menivät ohi korvien. itkuhan siinä pääsi kun ajattelin että olen kuitenkin aaton laitoksella ja 3 lasta kotona odottamassa äitiä :'(
Eli 23.12 käynnistävät ihan takarajana jolloin mun kohdalla se tarkoittaa historiani tuntien että syntyy 23.12 tai 24.12 |O

Toisen lapsen kanssa olin 2 päivää ennen vesienmenoa samanlaisessa tutkimuksessa/ultrassa ja muistan että vähän veristä vuotoa tuli niin kuin nytkin, joten mä laitan toivoni siihen että muutaman päivän päästä tapahtuu- parempi olisi :xmas:

Huonotuulinen tontun odottelija 40+0
 
PrinsessaV onnea :heart:

Lontoon rae ja neljäskö miä sain kyllä luvan tulla omia aikojani sairaalaan ja omalla autolla, vaikka ei ollu ainakaa viime äitipolikäynnillä vauva laskeutunu, kiinnittymisestä puhumattakaan. Sanoi että riittää kun on pää alaspäin niin ei oo mitää hätää. No, johan tuo keskiviikkona on taas käynti, pitää vielä varmistaa, vaikka oon sitä mieltä et jos tää lähtee luonnollisesti etenee ni supistuksilla lähtee eikä vesien menolla :D neljäskö jaksuja, toivottavasti sun tonttu ymmärtäis alkaa tulemaan itekseen ja pian, kyllä miusta tuo neljä kiloa tuntuu jo aika paljolta. Toivotaan ettet joudu sairaalassa joulua olemaan, se pelko on itelläkin. Ei mullakaan lääkäri korvaa lotkauttanut kun sanoin etten taho olla sairaalassa joulua kun on nuo isommat lapset. Mistä juontuiki mieleen että tässä yks päivä näin yhtä tuttua ja se kysyi millon on la. Kun sanoin että jouluaattona niin alko kaakatus "voi miten ihanaa, siellä se on NIIIIN ihanaa viettää joulu kaikessa rauhassa, toivottavasti voisit joulun olla siellä". Jäin monttu auki kattomaan ja sanoin sit et mä kyllä haluun olla joulun kotona poikien takia. Siihen sain vastauksen et eikös se isä voi niiden kanssa olla?! SIIS TÄH!!! Mulle kyllä on joulu perheen juhla enkä varmala halua omastani olla erossa jos yhtään siihen voin vaikuttaa. Mä jo tossa mietin et jos niin huonosti käy et joudun sairaalassa olee joulun niin varmasti vietetään kyllä se aatto sitten normaalikaavan mukaan kun pääsen kotiin, iha sama mikä päivä on :D

Mutta joo, täällä vaan pää (yläpää valitettavasti) pehmenee kun ajatukset pyörii vaan siinä et millon tulee lähtö ja siinä kuinka paljon jo ootan että pääsis tästä mahasta ja sais nyytin sylkkyyn. Onneks tänään tulee saunavieraita niin saa ajatukset vähän tuulettua, voi tosin olla että puheet kääntyy kuitenkin noihin vauva-asioihin, mutta eipä tarvii ainakaan vaa yksin pohtia.

Tirppa ja 37+6 kaiketi (38+2 syntyivät poijjaat, jospa tämäkin haluais saman päivän :D)
 
PrinsessaV vaaleanpunaiset onnittelut:flower:

sametuli sun kuulumisia erityisesti odottelinkin:)Hyvä että kokemus oli hyvä ja saat mennä häätämään vauvaa kun siltä tuntuu:)Jospa sse vauva vaikka lähtis itsekseen ens yönä syntymään kun tänään ovat kunnolla ronkkineet ja ens yönä taitaa olla täysikuukin jolloin syntyy keskimäärin enemmän vauvoja kuin muina kuunkierron aikoina.Jännää:)

joululahja2011 toivottavasti kutina alkaa helpottamaan.

neljäskö en sitten taida olla ainut jättivauvan synnyttävä tässä ketjussa... arvaa vaan pelottaako kuinka paljon se on nyt tässä puolessatoista viikossa kasvanut :O Varmaan on ens viikolla 4,5kg
Tosi kurjaa että käynnistelevät sitä niin kovin myöhään (tai no juuri jouluaaton alla) jos sinne asti pysyy sisälllä.Pidän sulle kaikki peukut ja varpaat pystyssä että vauva syntyy ihan reilusti ennen sitä että saat olla aattona kotona lasten kanssa.Onneksi sulla on jo noita viikkoja noin hyvin,se antaa toivoa.:hug:

Neuvolassa kävin ja siellä oli kaikki hyvin,aikaa meni vain puolisen tuntia.Täti oli mielissään kun kerroin että ensi viikolla käyn sairaalassa tarkistuksessa kun heillä on neuvolassa hirveän kiire nyt kun on monta viimeisillään olevaa äitiä niin aikoja on todella vähän.Ei sitten antanut uutta aikaa ollenkaan vaan kehotti soittamaan jos tarvitsen vielä neuvola aikaa tai sitten varataan jo kotikäynti aikaa mihin hän mielellään tulis:)Mutta se täti on töissä vaan jouluaaton edellä joten ei varmasti tule tänne kotikäynnille vaan se on joko vakkari neukkatäti tai jokin muu.Mut olipa kiva neuvola käynti:)
Täällä on kova tuuli ja hieman sataa jo lunta,ensi yöksi on luvattu hirveää myrskyä,toivottavasti ei silloin tarvis lähteä synnyttämään.
Ja ai niin joku ihmetteli niitä sf-mittoja niin mulla on 33cm ja viikkoja 39+2 eli aika hyvin nelikiloinen mahtuu tuolla lymyilemään ja liikkumaankin reilusti:)

Synnytysrikasta loppupäivää ja yötä;)
 
Pikaisesti kuulumisia; Vaikeuksien kautta "voittoon", parin vuorokauden epäonnistuneen synnytysyrityksen jälkeen hätäsektioon ja niinpä 7.12 meille syntyi terve tyttö:heart: 3625g ja 50,5cm strategiset mitat. Itsellä tulehtui kohtu, tulehdusarvot pilvissä jne.., mutta vauva voi onneksi hyvin:heart: Tulen kirjoittelemaan paremmin kunhan vointi paranee.. Onnea muillekin vauvautuneille ja tsemppiä muille loppuodotukseen!
 
Onnea PrinsessaV :flower:

Sametuli Ihana, että oli noin ymmätävä ja kiva lääkäri toisin kuin Neljäskö:llä Toivottavasti molemmat vauvat päättävät lähteä tulemaan itse mahdollisimman pian :)


Kipsukalle myös isot onnittelut :) Toivottavasti vointi kohenee nopeasti :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea paljon PrinsessaV ja Kipsukka:heart:

Hyvä että Sametulella oli onnistunut polikäynti ja toivottavasti Neljäskö pääsee pian myös tositoimiin. Mä myös haluaisin niin olla joulun kotona olemassa olevien lasteni takia mutta sitähän ei koskaan tiedä.

Tosin nukkuminen pienemmällä annoksella ei sujunut ihan hyvin enää viime yönä joten aioin kyllä peloistani huolimatta tiedustella mahdollista käynnistysta ensi tiistaina lääkäriltä. Nukkumattomuus tekee ainakin ihan hulluksi ja samoin pelko vauvan ja omassta hyvinvoinnista lääkeriippuvuudesta puhumattakaan: /En ymmärrä mikä ihmeen raskaushuurohormooni musta tekee näin levottoman ja varsinkin yöaikaan.

äitsy ja muru 38+3:heart:
 
:heart: Onnittelut uusista tonttusista!! :heart:
Kahlan joo, Ahtisaarena meno jatkuu vaan, mut jospa tää jatkuva vatkaaminen sais vauvassa aikaan pako-reaktion.. :LOL: Yritän siis käpsiä menemään niin paljo ku pystyn.
Naksuntaa kuuluu täälläkin, mutta en oikein osaa paikallistaa mistä se tulee. Kun vaavi liikuskelee niin silloin saattaa naksahdella samoissa kohdin missä hän möyhentää. Mieskin on kuullut niitä naksuja vaikka aika vaimeita ovatkin. Mitähän lie..?
Ihana myrsky ulkona, ei muutaku glögit kuumenemaan ja takkatulen eteen istuskelemaan.

Tiikeli ja papu 38+5
 
Onnea Poppeliini, NewYork, prinsessa V ja kipsukka
toivottavasti ei unohtunu kukaan.

Eilen neuvolassa kaikki ok.

Rv 40+0
Paino +400g
RR 132/73
pissa puhdas
SF 34cm
Tarjonta RT
liikkeet ++
syke+ vähän joutu ärsyttää vauvaa et sai vaihtelua sykkeeseen.

Onko kellää muulla oma syke matala? raskaana ollessa sen pitäs olla levossaki jotain 100 luokkaa mut mulla alusta asti laskenu tasasesti n.79--> 54

Kista & Tipi 40+1 :heart:
 
Uusille tervetuloa.

Onnea vauvan saaneille :heart: :flower:.

Meille syntyi 5.12.2011 klo 9.52 pieni tyttö. Paino 2555 ja pituus 49, vko 39+5.

Synnytyskertomusta :) ja muuta :(

Perjantaina jäin siis osastolle ja minulle laitettiin ballonki n. 9.30, jotta saataisiin kohdun suu auki. Ballonki irtosi illalla n. klo 20.00. Muuta ei sitten perjantaina tapahtunut. Lauantaina laitettiin sitten oksitosiini tippa. Supistuksia tuli säännöllisesti, mutta eivät olleet kovia. Kun tippa lopetettiin, loppui myös supistukset. Kalvoja ei saatu puhkaistua, vaikka tarkoitus oli. Sunnuntaina sain sitten tapletteja (yhteensä 3 päivän aikana).

Supistukset voimistuivat viimeisen tapletin jälkeen. Miehelle soitin n. 23.30, että tulee sairaalaan. Epiduraali-puudutuksen sain n. 1.00. Jossain vaihetta yötä alkoi sitten lisäksi vasempaan jalkaan sattua. Kipu oli väliin pahempi, mitä supistukset eli oli ylimääräinen kipu, jolle ei voitu tehdä mitään :mad:. Avautumisvaihe kesti 12 h ja 15 min ja ponnistusvaihe 7 min.

Tyttö ehti olla minun kanssa n. 5 h, jonka jälkeen hänet vietiin keskolaan sokeriseurantaan. Tämän lisäksi hänellä todettiin pieniä ongelmia hengittämisen kanssa nyt kahden viimeisen yön aikana :(. Hän hengittää kyllä, mutta väliin niin pinnallisesti, että huulten ympärys muuttui harmaaksi. Asia korjaantui aina, kun hoitaja vaihtoi hänelle asentoa. Tänään sitten kuulin, että pikkuinen jää vielä viikonlopuksi seurantaan :'(. Itse pääsin sairaalasta tänään sitten pois. Huomenna menen sitten sairaalaan vierihoitoon. Tämä viikko on kyllä ollut henkisesti raskasta, kun on vain tiettyinä aikoina voinut hoitaa pikkuista ja muuten pitänyt olla osastolla, jossa toisilla äideillä on ollut vauvat vierellä. Pitää vain toivoa, että alkuviikosta saadaan pikkuinen kotia.
 
Metsätahti ja neljäskö, kyllä täältäkin tulee ainakin nelikiloinen vauva. Neuvolassa lekuri ja oma täti sanoivat, ettei ole huolestuttavan suuri, mutta kyllä se nelosella alkaa... Eikä tarvitse mennä ultralla varmistamaan, ainakaan vielä, kun ovat aiemmatkin olleet suuria ja hyvin mahtuneet ulos. :)

Täälläkin neuvolassa käyty, kaikki hyvin, mutta oma paino se vain nousee vähintään kilon per viikko.... Aargh, toivotaan että pian syntyis! Tosin naapuri just totes, että sulle ei varmaan ole tullut paljon painoa, vatsa vain on suuri, jalat ihan tikut... Juu eipä, sellainen 25 kiloa jo! Ei meinannut uskoa! :D Nyt on kyllä jalat turvonneet ja öisin ei meinaa sormetkaan taipua kunnolla, joten ei se pelkkää läskiä ja vauvaa ole. ;)

Vauva ei muuten ollut vielä kiinnittynyt, vaikka laskeutunut onkin ja onneksi pysynyt pää alaspäin. Edelleen liikkuu vilkkaasti, peppu heiluu puolelta toiselle ja karkaa alta, kun kutittelen. :)
Olisi kyllä mukava tavata tämä kaveri jo! Odottavan aika on piiiiiitkä!


Onnea kaikille vauvan saaneille!

Hippuliinu ja Villis 37+3
 
Onnea Lapitar ja kipsukka joulunyyteistä :flower:

Täällä oma olo jo hieman parempi, olin niin huonolla tuulella kun tulin kotiin että räjähdin lapsille ihan heti kun jotain vähän hölmöilivät.. laitoin oliivileivän tulemaan ja tein ihanan fetasalaatin jota juuri söimme- hyvä ruoka, parempi mieli- pätee ainakin minuun :D
Mies viikon taas päivystää töissä ja mä yksin 8v, 6v ja 3v lasten kanssa ja tän kamalan kokoisen möhömahan. Kauhulla odotan huomista kun pitäisi jaksaa ulkoilla kunnolla tuon 3 vuotiaan kanssa :whistle: Toisaalta kunnon ulkoilu saattaa piristää mieltäkin.
Meinasin laittaa lapset ajoissa maate tänään, valvokoon huomenna vähän pidempään kunhan olen nukkunut päiväunet että jaksan itsekin iltaan asti :saint:

Sairaalakassi päivystänyt jo tovin kaukalon vieressä, vaunut valmiina ja sänky pedattuna. Vaatteet nätisti kaapissa ja vauvankassikin valmiina. Mutta mitä tekee vauva, hautoo ja kasvattaa itsestään jättiä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
ONNEA muille vauvan saanneille!!!

Tässä tulee tämä kertomus:

lapsivedet meni ihan yllättäen 7.12. siinä klo 1.45. Sairaalaan me mentiin klo3 ja supistukset oli säännöllisesti klo 4-6 välillä kunnes kaikki pysähty kuin seinään ja jäätiin lepohuoneeseen odottamaan etenemistä. Aamulla kävin ammeessa ja suihkussa jolloin supistukset alkoivat taas ja kohdunsuu oli 3cm auki. Päästtin saliin. Sitä ennen kärsin kauheesta päänsärystä ja oksensin kokoajan ennen kun kipulääke alkoi vaikuttamaan.

Salissa olin n.9 jälkeen ottamassa ilokaasua supistuksiin. Tästä tuli niin paha olo että oksensin vielä useasti ennen epiduraalia jonka sain siinä klo13. Pari tuntia huilasin ja keräsin voimia. Klo 15 vaikutus lakkasi ja halusin uutta annosta. Ennen ensimmäistä annosta muutosta ei ollut tapahtunut ja sama 3cm oli jäänyt päälle. Silloin iski kaikista pahin tykitys supistuksissa. Sitä joutui kärsimään puoli tuntia ilokaasun voimalla sillä kaikki salit olivat täynnä ja yhdellä oli samaan aikaan vuoto joka vei kätilöt.

klo 15.40 sain uutta annosta ja tilanne oli muuttunut 3cm 8cm:iin !!!!!!!!!!!!! Tää annos ei auttanut siiten mihinkään ja olin täysin auki siinä klo 16!! Ponnistusvaihe meni puoleen tuntiin eri asentoa hakien ja samalla työntäen vauvaa ulos. Aluksi sainkin ponnistaa yksin sillä kätilöä tarvittin muualla mutta lopuksi sain vauvan kätilöiden kanssa maailmaan :)

istukkaa piti irroittaa pitkään sillä se ei suostunut lähtemään millään mutta lopulta se irtosi ettei tarvinnut lähteä leikkaussaliin!

Ihana prinsessa näki päivänvalon tuona aurinkoisena päivänä!!! :heart:
En kyllä päässyt silloin keskiviikkona neuvolaan kuten olin ensin suunnitellut! heh

ps. jos voit poppeliini korjata tuon päivämäärän siihen 7.12. olisin hyvin onnellinen!

Päästiin tänään kotiin!!!! JEE!

NewYork ja Neito 3päivää
 
Onnea Lapitar ja Kipsukka! Johan on tonttuja putkahdellut. :)

Saas nähdä miten toi meidän tonttu. Supistelut loppui, mutta ainakin nyt tietää että jotain mahkuja ehkä on että tuo omin avuin tulisi tuolta.
(Jostain luin että kokonaisen tuoreen ananaksen syöminen voisi auttaa synnytystä alkuun, ainakin poistanee vähän turvotusta, niin kokeilen. Tässä kohta koko ananas rouskutettu.)

Odotellaan odotellaan.. Kovin epärento viikonloppu kun odottaa että jotain tapahtuu, toivottavasti ennen maanantaita, tai tällä mammalla kerkiää järki lähteä odotellessa..
 
Oikein paljon ONNEA PrinsessaV, Lapitar ja Kipsukka :)! Ihanaaaaa!!!! :D

Ja KIITOS synnytyskertomuksista teille jotka olette niitä kirjoitelleet!!!! On hyvä niitä lukemällä vähän totuttautua siihen mitä tuleman pitää ja kuulla erilaisia tapahtumaketjuja :)

Täällä myös lomkka naksuu ja napsuu ja tuntuu välillä "irralliselta" - etenkin autoon istahtaessa ja sieltä noustessa ja öisin asentoa vaihtaessa.
Närästääkö glögi ja piparit ketään muuta? Mua ne näyttää närästävän, KAMALAA!!!! Just mun lemppareita!

Onpa KOVA myrsy ulkona, HUI! Mut on ihanaa istuskella sisällä "turvassa", lämpimässä, kynttilöiden tunnelmassa :) Ei mikään ihme jos ne vaavitkin viihtyis masussa mielellään pidempään kuin että tänne meluisaan maailmaan putkahtaisivat...;)

Miimau&Masuasukki 37+3
 
PrinsessaV Onnittelut tytöstä! Nopea toimitus oli. :flower:

Verenpaineet Mullakin on nyt huodelleet normia korkeammalla 138/90. Kotona kumminkin on 125/74 aika useastikin. Pissa ollut puhdas. Päähän jomottanut kyllä välillä muttei kovasti. Itte epäilen hartioita.

Ambulanssikyyti MInäkin yritin tuosta kysellä,että mitenkäs kun ei oo kokonaan kiinnittynyt niin oli sitä mieltä että omalla autolla voi tulla ja siellä makoilla. On kuulemma harvinaista,että se napanuora luiskahtaa sieltä esiin. Esikoisesta silloin määrättiin myöskin ambulanssikyyti. Muistelen kyllä,että tyttö oli paljon ylempänä.

kipsukka Onnittelut tytöstä :flower:

Lapitar Onnittelut tytöstä :flower:

Johan muuten tulee tyttöjä. =)

Tulipas aikalailla lunta. =)

Millis ja Vertti 39+6
 
Kipsukalle vauvan tuoksuiset onnittelut:flower:

Kista mulla huitelee aina yli sadan joka tuntuu hurjalta, mutta kuulemma normaalia.Ystävällä on 80 luokkaa oma syke.

Lapitar -77 paljon onnea pienestä tytöstä:flower: Kurjaa että pikkuisella on ollut haasteellinen alku:( Toivottavasti pikkuisen hengittäminen alkaa pian sujua,voimia:hug:

Hippuliinu helpottaa tietää ettei ole ainoa joka saa jättiläisvauvan. Surettaa jo kyllä etukäteen että pikkuvauva aikaa ei juuri ole ollenkaan jos toinen vaikuttaa jo syntyessään kolmikuiselta kun on tottunut että vauva on 50cm ja painaa korkeintaan 3450g ja vielä kun tää on viimeinen lapsi meille niin olisi niin ihana kun saisi pienen nyytin *huokaus*
Mulla myös on alkanut olemaan turvotusta varsinkin öisin ja aamuisin ja se kyllä näkyi tänään painossa :kieh:
 

Yhteistyössä