***Joulukuun Pikkutontut LOKAKUUSSA***

Täällä alkaa olotila muuttumaan kanssa jo aika vaikeaksi. Helpollahan olenkin tähän asti päässyt. Eilen alkoi jomottamaan alakertaa ihan kivasti ja jokseenkin sitä jatkui koko yön. Ei mitään suppareiden kaltaista, mutta kurja tunne kuitenkin. Viimeksi neuvolassa oli kohdunsuu pehmennyt ja mitään tuntemuksia ei sitä ennen siis ollut. Olisihan se kiva tietää, että vaikuttaako nämä tuntemukset siihen jotenkin...en taida kuitenkaan vielä lähteä itseäni tarkistuttamaan, koska enää huominen työvuoro ja sitten olisi useamman päivän vapaat, joten ehkä ennätän silloin lepäillä enemmän.Toisaalta tekisi mieli hakea saikkua ihan vain siksi, että olisi aikaa tehdä tuo mokoma oppari valmiiksi määräaikaan mennessä! No ehkä en kumminkaan...

Oman äidin kanssa olen hänen synnytyksistään puhunut aika paljonkin ja meillä lienee tosiaan ihan sukuvika, että synnyttäminen ei alateitse suju :( Äitini on saanut kolme lastaan kaikki sektiolla ja äidin äiti on lapsensa saanut myös sektiolla, joten kolmannessa polvessa meillä jo tämä ongelma. Siskoni sai lapsensa synnytettyä normaalisti, tosin lapsi syntyi 2 vkoa etuajassa, vedettiin ulos imukupilla ja siskoni sai todella pahat repeämät. Vauva oli aluksi elottomoman oloinen, mutta virkosi onneksi nopeasti...en tiedä sitten voiko tuotakaan sanoa ihan normaaliksi...? Tuolla historialla ja omalla täysin pyllylleen menneellä esikoisen synnytyksellä en siis aio normaalia synnytystä harkita. Tavallaan se tuntuu luovuttamiselta ja olisi mukavaa alkaa odottelemaan synnytystä edeltäviä merkkejä, mutta koska on odotettavissa, että ei se kuitenkaan onnistuisi, niin en halua vauvaa tai itseäni riskeerata.

Meillä mies oli mukana esikoisen synnytyksessä ja pääsi myös mukaan sektioon, vaikka se kiireellinen olikin. Leikkaussalissa miehen tehtävänä taisi olla vain mun jatkuvan kyynelnoron kuivaaminen:'( En tiedä vielä tuleeko mies mukaan tällä kertaa, jos edessä on suunniteltu sektio. Eipä se vissiin miehellekään kovin mieluinen operaatio ole seurata...Muistelin tuossa, että taisin esikoisen synnytyksen aikaan olla ainakin 24h syömättä mitään. Tietty tippa laitettiin jossain vaiheessa, mutta mitään ei saanut suuhunsa laittaa, juurikin sektio uhan takia. Tosin taisin jossain vaiheessa anastaa miehen karkkipussista muutaman karkin...en tiedä johtuiko siitä, vai sitten yleisesti vain siitä, että maha leikattiin auki, että sektion aikana oli kyllä lähellä etten laatannut...

Mutta nyt otan itseäni niskasta kiinni ja alan kirjoittaa tuota viimeistä koulutyötä!

miira ja muru 29+0
 
Taas on uusi pino menossa, aika menee niiin äkkiä!

Täällä on paino alkanut nousta lopulta ihan reipasta tahtia. Nyt jotain 5,5kg tullut yhteensä. Joku viime pinossa kyselikin, ultra kontrolleissa käyn 4-5viikon välein perussairauden takia, seurataan että vauva kasvaa normaalisti. Ja hyvin on tähän asti kasvanutkin. Seuraava kontrolli puolentoista viikon päästä.

Vauva on selvästi rauhallisempaa sorttia kuin esikoinen. Hyvä niin jos on sitten synnyttyäänkin. Esikoinen kun oli kauhean vilkas eikä mm. nukkunut päikkäreitä 1-2kk iässä ollenkaan. Etuseinässä oleva istukka tietenkin vaimentaa osan liikkesitä ja vauveli viihtyy edelleen viistoperätilassa. On nyt ollut 5 viikkoa samassa asennossa vain kylkeä kääntäen.

Toivottavasti kaikkien vauvelit pysyy vielä jonkun aikaa masussa, ettei pieniä keskosvauvoja tulisi!

Lumine 28+6
 
Mies tulee mukaan synnytykseen ainakin niin pitkäks aikaa kun pystyy, sit jos ei loppuun asti pysty olee niin jään yksin kun kaveri sanoi ettei sitten viitsi tulla jos isä on siinä.

tarvikkeet kaikki pieni tarpeellinen on vielä ostamatta. vaatteita on tullut ihan liikaa.. vai voiko niin sanoa :) vaunutkin käytiin ostamassa, brion happyt saa meidän vauva vaikka äiti olis kovasti toivonut jovi aireja mut kun näin ne niin tokasin että ompa rumat.

sairaalakassille en oo antanu ajastustakaan vielä. ehkä sit kun jään äitiyslomalle.

töitä olis enää 3 viikkoa. huh. alkaa olla jo vähän kömpelö olo.

pinnasängynsuojuksesta kysyin ja jeesustelijan mainehan siitä tuli :D kiitos hyvistä kommenteista yms kaikille niin päätin sittenkin laittaa sen koska tosiaan ainahan vauvoja on nukutettu äplaatikossa ja mulla itselllä ja kaikilla sisaruksillakin on se suoja ollu. mies ei vaan oo samaa mieltä. ajattelin jopa ommella sen itse joten Marma mistä kankaasta ompelit reunasuojan? sellasesta peite kankaasta vai? olisin kiitollinen vinkistä kun oikeasti ihan kädetön ompelutöissä.

( . ) neuvolasta kotiuduin ja kamala pettymys. Kaikki oli kyllä ok, en siihen pettyny vaan että ei ollu sama neuvola täti kun kaikkina muina kertoina. oli kyllä asiallinen ja mukava opiskelija mut toisaalta käytännön kokemusta ei voita mikään ( vaikka kuinka sitä muuten saakaan kun tekemällä)

Kista & Tipi 31+0
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolalääkärissä käyty, kaikki oli hyvin. Se oli 8 minuuttia tasan se käynti :D Ultras, kokeili kohdunkaulan tilanteen ja vielä pikaiset kuulumisten vaihdot siihen mahtui. Painoa oli vauvalla 1,3kg ja poikittaisessa tarjonnassa köllötteli. Painoa on mulle tullut nyt 2kg lisää lähtöpainosta, mutta verenpaine olikin sitten laskenut takaisin paremmille lukemille. Pissanäytettä en sit muistanu jättää :D Sokerirasitus oli kans, kyllä oli niin paska näytteenottaja että onpa kivan näköset käsivarret... Seuraava neuvola kuukauden päästä, neuvolatätin kanssa todettiin että hittojakos siellä ravaamaan kun kaikki on menny näin hyvin, ja pääseehän tonne jos tuntuu että tarvii aiemmin käydä.

Siinä tänpäiväset kuulumiset :)
 
Huomenna sokerirasitus... :( Toivottavasti ei tulis oksetusta tai kovin kauheaa oloa.... tai varsinkaan nousseita arvoja...

Lähdin tänään myös töistä aikaisemmin pois kun oli niin kauhea paine alakerrassa ja pientä kipuilua koko ajan, aamuyöstä asti jatkunut. Joten lepäilemään määräsin itseni ja hyväähän sen tekee!!

Tänään siis omaa napaa ja huolestunutta sellaista,anteeksi!!! :( Tänään huolestuttaa kaikki:
sokrut, paineet ja iso vauva-pelko on myös täälläkin....

Noh,kohti huomista - ehkä huomenna on parempi mieli! :)

p.s.: Ilahdutti kyllä tätä ankeusfiilistä kun postissa saapui iki-ihania vaavivaatteita joita tilasin netistä, aaaah:heart:
 
Neljäskö Mun mielestä sun ehdottomasti kannattaa jutella miehesi kanssa toiveestasi, että hän tulisi mukaan. Olisko mahdollista, että annat miehelle luvan poistua kesken kaiken jos alkaa liikaa ahdistamaan. Ehkä mies silloin voisi harkita mukaan tulemista.

SariP Mulla vauav herää tyyliin aina kun vaan avaan silmät?! Todella ärsyttävää yöunien kannalta...

Miimau:hug: Mulla on välillä myös päiviä, että kaikki masentaa ja huolettaa. Varmaan hormoonit ja kurja syyssää edesauttaa tätä... Hypistele niitä vaatteita ja rentoudu!

Sairaalakassista vielä sen verran, että meillä oli mennessämme mukana myös vauvan kamat. Toiveena oli perhehuone, joka saatiin. Mies ei poistunut sairaalasta kertaakaan ennen ku kotiin lähdettiin. Mä kyllä pakkasin itselleni ja vauvalle vaan kotiinlähtövaatteet ja vissin dödön, joten ei iso kassi ollut lain.

( . ) Vauva potkii välillä todella kipeästi kylkiin. On pakko painaa kädellä ihan vastaan. Oisko vähän poikittain kun niin sivuun tulee potkuja... Pojalla oli 1,5v lääkäri, joka totes ettei pojalla ole kiveksiä pussissa. Tajusin vasta myöhemmin, että onhan ne aikasemmin ollu siellä. Mihinkäs ne nyt on kadonneet:confused: Noh, laitto lähetteen eteenpäin, että eiköhän asia selkene.
 
Kista meillä on itse tehty pinnasuoja )kirpparilta ja se on tehty ihan niin yksinkertaisesti että siellä kivan kuvioisten kankaiden väliin on laitettu n.2cm ohutta vaahtomuovia ja ommeltu kiinni sekä ommeltu ylä ja alareunaan muutamalla pistolla niitä naruja mistä pinna suojan saa kiinnitettyä pinnoihin.Meillä se ainakin toimii todella hyvin ja pysyy paikoillaan eikä pää kolise pinnoihin ja jalat ja kädetkin pysyy sängyn sisäpuolella:)

tirppa82 hienoa että neuvolassa oli kaikki hyvin:)

Miimau jaksuhali:hug: ja iloisia ajatuksia:)

vauvan herääminen yöllä vauva ei välttämättä herää kun käyn vessassa (yleensä kyllä) mutta aamulla heti kun havahdun unesta vaikka en edes liikahtaiskaan tai avaa silmiäni niin vauva rupeaa potkimaan ja liikkumaan kovasti:en ymmärrä miten se voi tietää että olen havahtunut unesta vai onko se myllännyt jo ennen kuin heräsin ja luulen että se herää vasta samalla kun minäkin??

Menin sitten eilen neuvolaan vaikka ei ollutkaan mun aika ja se oikea aika ois ollut vasta tänään mutta kun muistin että se ois ollut eilen niin olin tälle päivälle ja sopinut niin paljon ohjelmaa etten sitten tänään sinne ois millään ehtinyt ja aika siirtyi ens viikon tiistaille,no onneks ei harmita yhtään:)Nyt siellä pitääkin sitten alkaa ravaamaan joka toinen viikko,plaah!Harvemminkin riittäisi kun on hyvä olo...
Täällä on koko päivän satanut ja oon sitten pessyt monta koneellista pyykkiä,siivonnut ja leiponut kaikkia herkkuja:)
luitteko iltasanoman sivuilta niitä kummallisia nimiä?Kaikenlaisia nimiä ihmiset antaakin lapsilleen...
Mutta nyt meen taas laittamaan pyykkiä kuivumaan
 
Sain eilen aloitettua vauvanvaatteiden pesun. Pienimmät vaatteet pääsivätkin jo kaappiin odottamaan tulokasta :heart:. Kyseessä siis ns. käyttövaatekaappi jossa lähinnä vain sisävaatteita. Muut harvemmin käytettävät tulee toiseen kaappiin tai vaatehuoneeseen (kuvassa tosin kaikki 56 koon vaatteet, ei oo jemmassa muuta kuin haalarit). Tänään on jatkunut pesemiset isommilla vaatteilla sekä ulkovaatteilla.



metsätähti kävin lukasemassa nuo nimet. En kyllä itse sellaisia laittaisi meidän lapselle. Ei vaan omena, vanilija, pi, ia ymv. sovi mun suuhun...

Jahas, nyt närästää joten gavisconia ottamaan :kieh:. joku kyseli aikaisemmin, niin sitä otetaan 10-20ml kerrralla. Ei mitään herkkua, mutta auttaa hyvin.

Poppeliini ja tyttönen 31+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kahlan ja Miimau
Täällä olisi yksi mukaan vielä :)

Elikkäs 3.lapsi, LA 5.12, ikää 25, Hyvinkäälle menen (ainakin toivottavasti) synnyttämään ja ja ja...

Mä yritin jo aiemmin päivällä alkaa kirjoittaa kun muksut olivat hoidossa, mutta sain söhlättyä sen lähettemisen :)

Mä oon kanssa näitä lepoon määrättyjä eli oon ollut jo syyskuun alusta saikulla supistusten vuoksi. Mitään isompaa ei oo kohdunkaulalle tai suulle tapahtunut, mutta esikoinen on syntynyt rv 36+4 ja toka meinas syntyä jo 33-34 viikoilla, mutta syntyi onneksi lopulta vasta 37+5, joten on erittäin todennäköistä, että tämäkin syntyy ajoissa, joten varotoimenpiteenä tämä.

Sairaalakassin olen pakannut jo (siis hygieniatarvikkeet, imetysliivit, yhdet alushousut ja sukat, kameran ja laturin) jo aikaa sitten kun ei oikeen ikinä tiedä koska lähtö tulee. Viime sunnuntaina oksensin kun supisti niin kovasti, mutta siinä vaiheessa kun mies ehti kotiin niin olivat jo loppuneet. Mihinkään ei viitsitty edes lähteä sitten näytille kun mä oon kuitenkin lääkärin seurannassa ihan neuvolan puolesta, on ultrannut nyt joka toinen viikko sieltä syyskuulta asti, ettei pääse mitään tapahtumaan huomaamatta, niin mulla oli tänään neuvola ja maanantaina se lääkäri niin ei ne päivystyksessä olisi mitään muuta voineet sanoa kun että lepoa vaan kun ei enää supista.

Mäkin luin sen nimijutun :whistle: Mua nauratti kun mies syyttelee mua kun mä aina ehdottelen jotain erikoisempia nimiä, mutta kyllä nää vei voiton :LOL:

Mitäs vielä... Meillä mies tulee synnytykseen, jos vaan kerkeää. Ei oo lähdössä mihinkään pitkään työreissuun ja mulla on synnytkset alkaneet yleensä illa/yöllä, mutta ei ikinä tiedä sekä Mulla on ollut synnytykset vielä kaiken lisäks nopeita. Esikoisesta meni vedet aamulla, ja illalla alko vasta supistamaan, mutta kivuliaista supistuksista laskettuna synnytyksen kesto 5,5h, tokasta meni osa vesista ja alko supistamaan EI kivuliaasti 3-5 minuutin välein klo 3 ja 06.06 oli lapsi maailmassa, että siihen meni se kolme tuntia. Tosin mä olin jo kaks kolme senttiä auki ollut jo valmiiksi (sairaalaan mennessä 5cm ja siitä noin 45min. niin ruvettiin ponnistamaan), mutta kuitenkin. Tääkin oli yks syy että miks mut laitettiin saikulle kun ei voida olla varmoja mun kohdalla, että milloin tekee ne supistukset jotain ja milloin ei ja jos lähtee oikeesti käyntiin niin se on menoa sitten.

Neuvolan täti (joka on onneks toosi kiva ja ollut mulla kaikissa raskauksissa) niin sanoikin tänään että 4 viikkoa täytyy pysyä mahassa ja sen jälkeen saattaa syntyä ihan milloin vaan.

Vauvan vaattet oon nostellut esiin ja osan pessyt jo silloin jossain vaiheessa syyskuuta kun pelkään, että joudun jonnekin vuodelepoon tai jotain, niin on nyt edes jotain valmiina edes. Ainoo asia mitä oon joutunut nyt ostaa niin on tuplat (ostettiin miehen työkaverilta carenan tuplat ja eivät olleet kalliit ) suurin osa tavaroista on ollut ihan hollilla kun toka on syntynyt 03/10 (tais muuten poppeliini olla huhtikuisten pinossa mun kanssa) niin ei oo ehtinyt hirveen pitkälle niitä hävittämään. Uusi patja olisi tarkoitus pinnikseen hankkia kun edellinen on ollut jo kahdella ja on sen kuntoinen.

Nyt muksujen nukutukseen

Hilipatuinen & Silmukka (esikoinen 4v. keksinyt nimen :heart:) rv 31+3
 
Heipsan mammat!

Tänään on suuri päivä, 30 viikkoa täynnä ja enää 10 viikkoa laskettuun aikaan! Ja enää reilu neljä viikkoa töitä! Odotan todellakin äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa. Sen verta stressaavaa on ollut lähiaikoina. Toivottavasti vaan ei johda mihinkään supisteluihin. Täällä onkin jo iso joukko sairaslomalla, itsellä ei tosiaan mitään kummempia oireita, vaan olen voinut oikein hyvin. Toivottavasti jatkuukin niin.

Tänään tuli äitiyspakkaus vihdoin =)! Siinä oli kaikkea kivaa, ja todella paljon tavaraa! Mutta ihmetytti kun joku 50 cm body oli toista 60 cm bodyä jopa isompi! Ihmeellisesti nuo koot vaihtelee :O Yhdessä paidassa helmasta ompeleet auenneet, joten menee varmaan palautukseen. Mikäköhän se bambu-hamppu-läpyskä oli? Minäkin mietin tuota, että kuinka paljon minkäkin kokoista vaatekertaa pitää olla, kiitos kokeneemmille vinkeistä.

Isä tulee mukaan synnytykseen toki, en edes haluaisi kokea tätä meidän elämän mullistavaa kokemusta yksin.

Meidänkin vauva herää monesti yöllä kun käyn vessassa. Viime aikoina tyttö on ollut tosi kova liikkumaan. Mutta kertaakaan ei ole kyllä potkut olleet niin kovia, että olisivat sattuneet. On niitä muutaman kerran hätkähtänyt.

Apua, nyt on niin kiire (Maajussille morsian taitaa mennä jo) ja muutenkaan ei oikein pysty keskittymään niin pakko jatkaa myöhemmin. Hyviä vointeja!

Joululahja2011 30+0 :heart::xmas:
 
Äitiyspakkauksen bambu-hamppu-läpyskä on vaippa siihen ImseVimsen kuoreen. (Ellen nyt sitten sekoita siihen pienempään pesulappuun). Kai se vaippakin käy pesulapusta jos sille ei ole muuta käyttöä. :)
Me aiotaan käyttää kestoja, mutta ei olla vielä juuri yhtään perehdytty niihin. Siksikin kiva, että pakkauksen mukana tuli useampikin vaihtoehto malliksi. Aamulla koitin taitella Hulluilta Päiviltä ostamistani harsoista vaippoja ulkomuistista, aika jänniä tuli..
Mäkin olin erittäin iloisesti yllättynyt äityispakkauksen laajuudesta ja laadusta ja tavaran neutraliudesta. En olis ikinä uskonut, että mulle on vauvavaatteiden värillä juurikaan väliä, mutta musta onkin tullut ihan supernirso! Vaaleanpunainen ja kaikenlaiset söpöt eläinkuviot on ihan nounou. Esim. pakkauksen lakanat ja makuupussi on musta aika karmaisevia, mutta makuupussi tulee kyllä käyttöön karmi tai ei.
 
Hitto mua alkaa ärsyttään taas toi meijän palkkatoimisto. Ihan sama juttu ku viimekskin...siis soitin tänään kelaan kun ei vanhempainrahapäätöstä kuulu ja hakemuksen oon jättäny kuitenkin elokuussa niin sanoivat ettei työnantaja oo toimittanut sitä lomaketta, joku y jotain. Mä joskus kuukausi sitten kävin sielä palkoissa asiasta muistuttamassa ja sanoivat että kyllä se menee automaattisesti kelaan sieltä. Ja pah!!! :kieh: Sitten taas kävin sielä tänään ärjymässä että voisko sen nyt laittaa meneen kun hakuaika vanhempainrahalle päättyy ens viikon tiistaina. JOo, ihan sama juttu oli viime kerrallakin. Silloin hakemus, tai siis juuri tuo lomake ei ehtinyt sitten määräpäivään mennessä ja joutuivat sitten palkoista laittamaan jonkun selityksen kelalle et miks on myöhässä. Voi hitto mitä touhua.

mango tuli noista teidän pojan kiveksistä mieleen et kai ne voi jotenkin nousta sieltä pusseista pois. Siis muistan et mun mieheni on selittänyt jotain että hällä pienenä oli "noussut" kives pois sieltä kivespussista nivuseen päin niin et se leikattiin sitten ja on siis ihan normaali sen jälkeen. Ei mikään kummonen toimenpide. EN tietysti tiä tarkottiko lekuri teillä tuota, mut miehellä siis meni noin.
Ihanaa huomenna perjantai jo. Oon ollu tänään kyllä niin väsy ettei mitään tolkkua. Töissä tuntuu et maha on koko ajan piukee ja kova vaik sinänsä mitään kauheen rasittavaa en joudukaan tekeen. Ja toi paine tuola alapäässä...koskahan ne sisuskalut sieltä pullahtaa pihalle?? Ihan on sellanen olo ainakin.
Hyvät yötä ja viikonloppuja sitten kaikille!!!

Muisku 30+4
 
Tervetuloa uudet!! :) Mukavaa saada vieläkin "ketjun täytettä" ;)

Ennustan ja tunnustan...Pesin tänään ekan satsin pienimpiä vaavan-vaatteita mitä meillä on... :whistle: Joku vois ajatella, et liian aikaista mutta...Ah, sitä näkyä mikä kylppärissä on, kun ensimmäistä kertaa elämässä meidän kuivaustelineessa roikkuu pieniä bodeja, vauvan sukkia, housuja yms. :heart:
Vierailtiin tänään myös Henkassa ja Maukassa ostamassa vauvalle ns.kotiintulo vaatteet :) Saa nähdä muuttuuko mieli ja miten monta kertaa :D
Kauhea jännitys siitäkin, et millanen keli silloin on ja miten osaan pienen pukea tarpeeksi lämpimästi... :confused:
Onneks noita talvi-beiben vaatteita on tullu haalittua aika mukava määrä, ni eiköhän niistä saa kunnon fyllit puettua pikkuisen päälle :D

Niin ja rägäNoggailu jatkuu...ah miten ihanata...NOT!! :snotty: :kieh:


Kahlan ja joulun paras lahja 29+1
:heart: :xmas:
 
Ihanan näköinen vaatekaappi Poppeliinilla :) Oikein tuli himo päästä itsekin hypistelemään noita meidän vielä ainakin neutraalin värisiä vaavivaatteita ja mielihän siitä heti parani kuten Mango ehdottikin :D

Kiitos tsempeistä!!!!!!!!!! :heart:

Kylläpä ulkona sataa,hui!!! Oikein syysmyrsky!!

Nyt on sitten "tankattu" huomista sokrua varten tai siis sitä paastoa varten. Joku ehdotti maitorahkaa ananaksilla ja otinkin sen vinkin heti omakseni. Kyllä maistui hyvältä, kiitos vinkistä:) Ja aamulla meinaan köröttää oikein TAKSILLA labralle, elelen "herroiksi" kun mies on työmatkalla meidän ainokaisella automobiililla ja sadetta on luvattu... heh,pieniä iloja ;)

Miimau& masuasukki 28+2
 
Ensiksi, Kista toivottavasti et pahoittanut mieltäsi minun jeesustelija kommentistani. Pahoittelut, olisin ehkä voinut toisinkin sanoa asiani :whistle:

Tervetuloa uusille, mukava saada joukkoon jatkoa.
:wave:

MARMA onneksi palannut kuvioihin, mietinkin hetki sitten mihin oikein olet hävinnyt. Mukava kuulla sinusta myös :)

Täällä työntäyteinen viikonloppu edessä. Mies raksalla ja minä iltavuoroissa pe, la ja su. Vähän huono ajankohta tehdä keikkaa mutta olin luvannut jo viikkoja sitten.. tosin nyt yhtään vuoroa en ota, olin keskiviikon iltavuoron jälkeen tosi kipeä, töissäkin ihan tavalliset hommat sai supistuksia aikaan (hoitoalalla) ja ei varmaan asukkaiden saunapäivä= kiire, auttanut asiaa ollenkaan.. : / Eikä sitä tän pötsin kanssa oikein edes enään taivu joihinkin nostotilanteisiin.

Sitten pakko päästä hehkuttamaan: valitsin uuteen kotiimme valkosaarni laminaatin. Ja siitä tuli AIVAN SUPER IHANA :D Se on aivan täydellinen sinne ja tekee niin paljon valoisammaksi tilaa. Mieskin oli tosi tyytyväinen vaikka aluksi vähän epäröin että mitä sanoo.

Sitten vielä yksi asia kerrottava, jotenkin tuntuu että mulla ihan Mr.Beanin tyylisiä asioita tapahtuu :D

Vein eilen tyttären kirkonkerhoon ja käytin 2 tuntia ruokakauppaan. Menin siis Jumboon (isoon kauppakeskukseen vantaalla) ja aloitin Prisman leluosastolta kierrokseni ja jatkoin ruokapuolelle. Koska aikaa oli vielä aika kivasti, ajattelin poiketa prisman omaan kahvilaan koska heikotti vähän. Ostin Paninin ja sellaisen kylmän kahvijuoman, Frezzan. Menen pöytään ostoskärryjen kera ja aloin ravistelemaan sitä Frezzaa ja se pirulainen lipesi kuin elokuvissa käsistä ja oli tuhannen pil*un päreinä lattialla. Menin kassan luokse pyytämään luuttua jotta voisin pahimpia ottaa pois ja kassa sanoi että soittaa siivoojan että ota uusi Frezza vaan hyllystä. Tein niin ja siirryin pöydän verran eteenpäin lasinsiruista pois.
Söin rauhassa paninin ja join uuden kahvin.
Otin vielä hedelmäosastolta tavaraa ennen kassalle siirtymistä, maksoin isot ostokseni ja lähdin parkkihalliin päin. Pääsin autolleni ja sain takaluukun auki kun takanani miesääni sanoi että anteeksi. Käännyin hieman ihmeissäni tajutakseni että miesvartija seisoi takanani.
Vartija alkoi tivaamaan että miten otin Frezzan hyllystä enkä maksanut sitä.. Kerroin mitä siinä oli käynyt ja että kassa sanoi minulle että ota uusi vaan. Kyseli vielä että miten se juoma joutui lattialle, siinä vaiheessa minua alkoi hieman hiillyttämään. Korotin ääntäni ja kerroin että lipesi vaan kädestä, sekä huomautin että tuskin olisin tehnyt 250e ostokset juuri jos 2 eurosta olisi ollut kiinni talouteni. Vartija pahoitteli tilannetta ja poistui paikalta.
Tajusin sen jälkeen että kuka vi*un nuija odottaa että mä ostan hedelmiä, maksan ostokseni, pakkaan ne pusseihin, kärrään auton luokse ja sitten vasta tulee kyselemään asiasta. Olisiko ehkä asian voinut hoitaa heti kahvilassa tai sen tuntumassa????? |O
Otti niin päähän tapa jolla toimi että palautetta laitoin ihan vit*uillakseni :stick:

Että näin.
Mukavaa viikonloppua kaikille.

pikkuinen tasan 31 viikkoa :heart:
 
Muisku Ottaa ihan varmasti päähän. Mulla on sellainen homma, että uusi pomo ei tiennyt, että se kelan paperi pitää kierrättää palkkojen kautta ja nyt ne on palkoissa oottanut sitä kela paperia mikä on jo kelassa ja kela odottaa palkoista sitä y lomaketta mitä palkat ei ole voineet lähettää kun niillä ei ole sitä kelan paperia. Tää selvis mulle kanssa about 2 viikkoa sitten ja pomo sanoi silloin, että soittelee jos tarvii ruveta pyytää sitä anomusta kelasta tai jotain muuta, mutta ei oo kuulunut mitään, mutta ei oo kyllä näkynyt vielä päästöstä kelastakaan... |O

Mä kanssa mietin että miten osaan pukea vauvalle tarpeeksi, vaikka on kolmas tulossa, mutta kun muut ovat syntyneet kevällä :)

Mitäköhän tekis tälle kiukkusuudelle??? Mua jotenkin turhauttaa olla vaan kotona tekemättä mitään, vaikka en ookkaan muutenkaan mikään kodinhengetär...

Hilipatuinen ja Silmukka 31+4
 
Noni nyt on eka vauvauni nähty, tai ainaki eka muistiin jäänyt. Joo tosiaan, näin unta että olin sängyssä kai menossa nukkumaan kun vauva kääntyi mahassa pää alaspäin ja sitten se vaan syntyi siihen sänkyyn. Siis eka oli mahassa ja sit sängyssä jalkojen välissä ilman mitään vaivannäköä :D Vauva oli varmaan saman kokonen kun pienempi pojistani syntyessään ja ihan kunnossa, vaikka tosiaan pieni oli. Siinä sitten ukkoa herättelemään vierestä enkä meinannu saada hereille millään, ja sit kun se heräs niin ei se vaan meinannu uskoa että vauva oli syntyny vaikka se oli siinä sängyssä vieressä :D Möykkäsin vaan et soita nyt ambulanssi ja siihen se uni kai sit loppu :D Hahahah :D Huihai, kyllä huvitti kun muistin herätessä ton :D Mut joo, mukavaa perjantaita kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Huh, miten monta sivua oli tullut tekstiä! Ja uusi kuukauskin vaihtu jo! Meneepäs aika nopsaan.

Kiitos miimaulle nopeesta vastauksesta, uskaltauduin käyttää sitä nasoliinia ja kylläpäs helpotti! huh! Täälä tosin flunssa jatkuu edelleen. Lääkärissäkin kävin jo valittaa mut eipä paljoo auttanut, kun määräsi vielä vaarallista lääkettä jota apteekkari ei suositellut.:kieh: Tällästä ei yksityiseltä lääkäriasemalta uskoisi. AARGH! Mutta sainpas pummittua samaan reseptiin mikähänsenniminytoli närästys lääkettä, joka toimii. Halleluuja!

Mies synnytykseen mukaan ehottomasti, mie en aio tätä kaikkee yksin kärsiä!! Mies muuten innoissaan osti videokamerankii. Voi kuulemma kuvata kaiken ensihetkistä asti. Näinköhän tulee kuvattua. :LOL:

Ainii, äitiyspaketti tuli tänään! Yllättävän paljon se pitikin sisällään. Hurjan iso se toppapuku! Sopiikohan seuraavana talvena? Ja ihme kyllä, taisi kaikki vaatteet olla ehjiä. Bambu-hamppu-läpyskä? Jaa, olikohan miulla ees sellasta, meni kyllä ihan ohi kun kaksin käsin pengoin pakettia! :D

Tirpalla ihana uni! Toivottavasti meniskii noin helposti. :whistle:

Minuu on ruennu ihan kamalasti pelottaa että vauva on jotenkii epämuodostunu tai viimestään synnytyksessä kuolee tai jotain vastaavaa. En jotenkii pysty uskomaan että meille ihan oikeesti tulee vauva, vaikka ihan innoissani oon vauvan huonetta laittanu ja ostellu tavaroita.. huih! taidanpa syyttää hormooneja. Onneks ens viikolla on neuvola, jos avautus neukkutädille asiasta. :ashamed:

Poppeliinillä hurjasti vaatteita, oma kokoelma näyttää surkeelta tommosen pinon vieressä. Kertokaa viisaammat kuinka paljon vaatteita on riittävästi??

Mitähän kaikkea jäi taas kommentoimatta..hmm..

Nyt poppareiden ja uuden pirates of the caribbean leffan kimppuun. Ihanaa viikonloppua kaikille! :popcorn:


- Sid ja pikkuPentti 28+6 -
 
Minuu on ruennu ihan kamalasti pelottaa että vauva on jotenkii epämuodostunu tai viimestään synnytyksessä kuolee tai jotain vastaavaa. En jotenkii pysty uskomaan että meille ihan oikeesti tulee vauva, vaikka ihan innoissani oon vauvan huonetta laittanu ja ostellu tavaroita..
Höm, mulla on ollu tota ihan samaa ja se on välillä ahdistanu mua hirveesti, mut kyl järjellä ajateltuna uskon kuitenkin et kaikki tulee menemään ihan hyvin.
Toinen mistä oon ahdistunu on se et mitä jos lääkäri onki sanonu meidän vauvan sukupuolen väärin.. Ei tietenkää sukupuolella ollu alunperinkään mitään väliä, mut ois suuri järkytys henkisellä tasolla jos tulokas oiski poika ku tääl on ny valmistauduttu pienen tytön tuloon. :D

Tänään kävin kontrollissa äippäpolilla. Pienellä kaikki hyvin, painoarvio vajaa 1700g ja kovasti kultapieni kasvaa masussa. :heart:
Toinen asia oliki sitte nää mua vaivanneet supistukset ja arvasin että niistä tulee jotain. Nimittäin sairaslomaa äitiysloman alkuun asti ja lepoa lepoa vain.. Ja tietysti uusi kontrolli äippäpolille 10 päivän päähän, ei meinaa kukaan uskoakaan että tuo menis laskettuun aikaan asti..
No, tullaan sitte kattoo uusiks ku tääl mennään viikoilla 42+0 viimesenä joulukuisena.. :whistle:

kish & tyttönen 30+2
 
Viimeksi muokattu:
Mun oli pakko kans tulla tähän väliin kommentoimaan...Myönnän että itselläni on myös ollut pelkoja, että lapsi onkin pahasti kehitysvammainen tai jotain sellaista... :ashamed: vaikkei ultrien yms. muiden tutkimusten perusteella pitäisi ,periaatteessa olla mitään sellaista pelkoa... :ashamed:
Mä en oo neuvolatädille viittiny asiasta ees puhua...Taitaa olla näitä omia hormooni-hömpötyksiä vaan...

Toistaiseksi ei oloissa mitään erikoista..Ei oo ollu harkkarisuppareita, eikä mitn...Ainoastaan tuo järkky turvotus kintuissa!! Normaalia sukkia ei meinaa jalkoihinsa saada, saatika kenkiä...Jouduin löysäämään jo lenkkarien nauhoja.. :confused:

Uusi tujakampi rauta-valmiste sopii hyvin massulle, eikä oo enää tullut mitään kuoristuksia yms. :)

Saadaan lisää vaatteita pienelle serkun pojalta ja babysitterikin on sieltä luvattu :) kohta on kaapit vaan vauvelin vaatteita täynnä :D

Mut...Pitkiin aikoihin räkänoggani haistaa jotain, joten...siirryn rouskimaan yrttipatonkia, joka juuri tuli uunista :p
 
Kish muistan itsekin edellisessä raskaudessa, kun kaikki olivat ihan varmoja, että ei se raskaus laskettuun aikaan kestä, ennenaikaisten supistelujen takia (sairaalassakin jouduin makaan monta päivää ja estolääkitystä supisteluille annettiin) ja esikoinenkin syntyi rv 37+1. Mutta laskettuun aikaan päästiin ja siitä pitemmällekin oltaisi menty monen monta päivää, mutta aloitettiin käynnistys 40+1(jota tosiaan kesti kolme pitkääääääää päivääääää).

Mies tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen. Hänestä on ollut todella suuri tuki molemmissa edellisissä synnytyksissä.

Joku kirjoitti siitä, että kun ultrassa luvattu tyttöä ja tulisikin yllättäen poika ni olis järkytys. Voin kyllä kuvitella. Mutta niistä onneksi pääsee yli. Mie muistan ku tein esikoisen ja olin itse ihan varma pojasta (ei oltu kyselty ultrassa ollenkaan kumpi tulee) ja sieltä tulikin tyttö ni mun eka ajatus oli (hirveää kyllä) eihän minun pitänyt tyttöä saada, en halua sitä :( Mutta äkkiä siitä ajatuksesta luojan kiitos pääsi eroon, mutta huonoa omaatuntoa olen asiasta potenut aikoinaan. Toisessa raskaudessa kysyttiin ultrassa ja saatiin tietää, että poika on tulossa ja niin tulikin, mutta pienellä varauksella olin koko raskauden, enää en valmistautunut henkisesti siihen, että se on poika. Nyt mulla ei ole oikein oloja siitä kumpi tulossa, alussa oli kyllä tyttöolo, mutta nyt ei oikein ole minkäänlaista hajua. :) Niin ja ultrassakaan ei ole kyselty, mutta vielä on monta mahdollisuutta kysyä, ku ultrissa käydään... ;)

Täällä ei erikoista päivät seuraa toisiaan ja h-hetki lähenee. Nyt alkaa jo tuntumaan, että olisipa jo pian se aika, kun vauveli syntyy. Ja vanhimmat lapset odottaa myös. Ja mikä parasta, mies jää joulukuun alusta heti parin kuukauden lomalle!!!! :heart: Aivan ihanaa, häntä kun ei ole oikein koko syksynä nähny, ku töitä on painanu ihan kamalasti.

simuli 30+4
 
Muakin ajoittain vaivaa pelko että vauva ei oo terve, ja vielä enemmän se vaivaa että se on terve mutta jotain menee synnytyksessä pieleen ja tulee joku vamma tai se kuolee. Kaipa se on normaalia, kaikkihan tervettä lasta toivoo. Mulla vielä kun on nuo pojat ihan terveyden perikuvia, ei mitään allergioita, hyvä kun flunssan muutaman kerran vuoteen muistavat sairastaa jne ni jotenkin tuntuu että pakkohan tässä tulevassa on joku vika olla. Hupsuahan se on maalata piruja seinille mutta toisaalta, minkäs näille hormonihuuruaatoksilleen aina mahtaa.. :D

Tosta sukupuolesta, oon varmaan maininnutkin että kun odotin poikia niin oli ihan tyttöolo. Tiedettiin lähes satavarmasti että samaa sukupuolta on molemmat, mutta ei sitä kumpaa sorttia on tulossa. Kyllähän se ylläri oli kun lääkäri sanoi ekasta että poika tuli :D En meinannut oikein korviani uskoa mutta eipä se kyllä mitään haitannut vaikka poikia tulikin <3 Ja olin pakannut samanlaiset vaaleansiniset potkarit vauvoille kotiutumisvaatteiksi, ehkä sitten kuitenkin jotenkin aavistin että poikia tulee..

Vaatemääristä on hankala sanoa, riippuu miten paljon vauva sotkee ja miten usein pesee pyykkiä :D 50/56cm vaatteita ei ainakaan ihan hirveästi kannata haalia, jää pieneksi tosi äkkiä ja eihän ne ihan vauvana pahemmin sotke. Pojat ei ainakaan alkuun ees pulautelleet. Meillä ainaki tulee pyykkiä nii hirveesti muutenkin että sen puoleen ei tarvi ihan kauheesti vaatetta olla, kun ne tulee pestyä melkein samantien kuitenki.

Vauva möyrii tuolla kyljessä, pitänee ruveta oikomaan selkää :)
 
Täällä alkoi sitten jonkinsorttinen pesänrakennusvietti, josta saa lähinnä mies kärsiä :D Kasasi tuossa juuri hiki hatussa uusia lipastoja olohuoneeseen ja kiitos minun ohjeidenlukutaitoni sai purkaa ensimmäisen puoleenväliin kun oli yksi osa väärässä paikassa väärinpäin -ja tämä sitten huomattiin siinä vaiheessa kun lipasto oli muuten kokonaan kasattu..

Keittiön kaapit on myös järjestetty-minä olen pääasiassa toiminut ohjeistamassa miten (ja hieman järjestelin maustelaatikoita...), huomenna sitten olohuoneen vanha lipasto menee makkariin vauvanvaatteille ja samalla myös makkarin kaapit pitäisi järjestää.. ;)

Minullakin ollut välillä huolta siitä onko tulokas terve, rakenneultra oli niin hätäinen etten usko että siinä kaikkea olennaista tarkastettiin. Vielä olisi synnytystapa-arviointi jossa ultrataan, saa nyt nähdä sitten onko sekin samanlainen kiireellä tehty..

Minulla on käynyt vanhimman pojan kanssa niin että tytöksi sanottiin joka ikinen neuvolakerta kun vain ultrakuva näkyi-paikkakunnalla jossa silloin asuin oli ultra neuvolassa ja katsottiin myös joka kerta.
No poikahan sieltä tuli kuitenkin (missä lie vehkeitään piilotellut), olihan se vähän yllätys mutta ONNEKSI ei tullut hankittua vain vaaleanpunaisia unelmia kun koko ajan oli ajatuksena että tavaroiden ja vaatteiden täytyy sopia kummallekkin sukupuolelle kun suunnitelmissa oli että saisi toisen lapsen mahdollisimman pian perään.

Ja vaikka nuorimmaisen sukupuolesta ei ollut virallista tietoa, olimme jotenkin miehen kanssa niin varmoja että tyttö tulee, työnimenäkin oli Inkeri :) Poika oli kyllä iloinen yllätys kun miehellä ei omia poikia ole ennestään.

Nukkumaan täytyy suoriutua että jaksaa huomennakin miestä työllistää :D
 

Yhteistyössä