***Joulukuun Pikkutontut LOKAKUUSSA***

Heippa hei ja uuden kuun korkkailut täältäkin!! :)
Aivan kamala määrä tätä tekstiä täälä ja ei aika riitä lukemaan.. mutta mitäköhän tässä nyt pikasesti ennen nukkumaan menoa muistaisi aiheista... Ööh..

No siis meillä isä yritetään saada synnytykseen mukaan mutta jos jostais syystä mummi ei pääse esikoisen luo on mun mentävä yksin. :(

Hyvinkäälle muitakin vihdoin menossa!! Tervetuloa! :D

Ja sitten näitä meidän säätöjä jotka sekottaa päiviä ja aiheuttaa turhia kiireitä ja menoja. Eli kela ja työnantaja säveltää ja sekottaa äp rahojen kanssa oikein huolella.. en edes enää itse tiedä mikä tilanne sielä on mutta kelan täti sanoi että päätös tulee kun ne saa asian sovittua..
:D
Ja toinen, iso muutos on se että ei näköjään asuttukkaan tässä asunnossa kuin 5kk. Eli muutto olis edessä vielä kuun vaihteessa. Saatiin ihana iso asunto tosta vierestä niin eihän siitä voi kieltäytyä. Mutta arki on sekaisin tai ehkä pää enemmänkin.. juuri ehti kotiutua tähän ja nyt mietitäänkin jo uuden kodin sisustusta.. :eek:

Maha se kasvaa kovaa kyytiä ja tyty pitää huolen ettei äiti vain unohda yöllä käydä vessassa. Rakko on saanut kokea kovia iskuja ja pariin otteeseen meinannu sänkykin kastua :D mulla oli edellisessä neuvolassa paino pudonnut pitkän flunssa kierteen takia mutta neukkutäti ei pitänyt sitä haittana. Mun mielestä hyvä vaan jos ei pääse lyllyä niin kovin kertymään (poika kun mahassa olo ajasta jätti mun kroppaan hyvät löysykkeet muistoksi) josko tästä olisi sitten nopeampaa palautua omiin mittoihin.

Mutta jees, alkaa taas olla jutut niin sekavaa tasoa että tarvii nukkumaan mennä jos närästys vaan sen sallii.

T: tanjuska & pikku likka ja iso uhmis ;)
Ps. Ootteko huomannu että joulu juttuja on tullu kauppoihin??? Sieltä se vissiin vihdoin on tulossa se kauan odotettu kuu!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Hellurei kaikille! Täs sitä onkii muutoman päivän aikaa touhuttu kaikenlaista,kaupungilla kaupoissa pyöritty,hesessä käyty syömässä tyssin synttäreitä juhlii ja pikkuÄssässä.. Nyt pötkähin sängylle ku imuroin ja moppasin yläkerran..lääh puh..
Synttäri vieraita tulee tänään ja pääsee kakkua maistelee :) huomenna meijän tyssi täyttää 5v!
Muoks..nii ja pitihä miun antibiootti alottoo ku siin pisussa jotai oli..ja äippäpoli aika on to 13 päivä.

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 31+3 ~
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkii huojentavaa lukea, että muutkin olleet huolissaan vauvan terveydestä. En siis ihan seinähullu ole. Vaikka ei pitäisi mitään "vikaa" olla ultrien mukaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ja tietenkään synnytyksestä ei voi etukäteen tietää miten se menee. Huoli on vaan niin suuri!! Kun tuo mieskään ei tunnu tajuavan. Huoh.

Täälläkin pesänrakennusvietti vaivaa. On tullut uutta maalipintaa, järjestelyistä ja siivouksesta nyt puhumattakaan. Vielä kun on tätä aikaa niin mikä jottei! :D

- Sid ja pikkuPentti 29 POKS POKS-
 
Pesänrakennusvietti on täällä myös kovassa nousussa :D. Vaatehuoneesta lähti eilen 4 kassillista vanhoja vaatteita kierrätykseen, saunanlauteet pursuaa kirpparille myyntiin olevaa tavaraa (=olen siivonnut kaappeja), vh sai eilen lisää hyllylevyjä (=tilaa vauvanvaatteilla), ikeasta haettiin lastenhuoneeseen lisää kaappeja tänään ja esikoisen tuleva sänky käyty myös valitsemassa valmiiksi. Ilta taitaakin mennä kaappeja kasatessa, huomenna saadaan ne varmasti seinällekin kiinnitettyä vaarin avustuksella =)

Poppeliini ja tyttönen 31+5
 
Täällä kanssa yksi joka pelkää vauvan puolesta :wave: joskus alussa muistan lukeneeni että ei se huoli lopu siihen kun päästään ns. turvallisille vesille raskauden suhteen. Kyllä sitä saa kokoajan pelätä että jotain tapahtuu, vielä sen lapsen syntymänkin jälkeen. Nää on vaan nämä äidinvaistot:heart:

Pesänrakennusvietti aika vahvana :D nyt alkaa olemaan vaavin huone valmis, eilen sain verhot ommeltua ja ai että on kivat. Tosin pinnis ja hoitopöytähän tuolta lähtee meidän huoneeseen, mutta otan sitten vanhemmiltani kahden istuttavan sohvan että on ees jotakin huonekaluja puuttuvien tilalle :D

Olo on muuten aika kurja, jotenkin kaikki asiat suututtaa ja itkettäää ja hermostuttaa. Hankintoja vielä paljon tekemättä ja tuntuu että aina kun jotain saa, niin jotain hajoaa ja kokoajan jotain ylimääräistä rahanmenoa. Eilen ostettiin miehelle pleikkaan uus peli, mitkä ei oo kovin halpoja, ja tänään sitten pleikka hajos ja nyt saa sen viedä korjaukseen eikä varmast oo taas ihan halpaa lystiä. Ei tää maailmaa kaada, eikä ole isoasia mutta silti vaan harmittaa ihan hirveesti. Varmasti miestä harmittaa puolet enemmän kun minua mut silti. Tänään sitten tämän vit** päivän lisäksi päätin avautua parhaalle ystävällenikin kuinka paljon mua harmittaa kun hän on kadonnut täysin. Mies lähti kaverille saunomaan ja mä oon taas jumissa kotona. sekin ärsyttää :D nukun nykyään niiiin huonosti, toissayönä sain nukuttua sellaisen kolme tuntia, viime yönä ehkä viisi.. kai siinäkin on oma osansa tähän ärsytykseen. Ja valivalivali. Kamala valitus teksti taas. Jospa sitä saisi ens yönä nukuttua ja huomenna olisi parempi päivä :)

Ihanaa lauantai iltaa kaikille

Valivali joulumamma ja ihanarakasvauva 28+1
 
Heipsan taas!

Joulumammalle ensin jaksuja! Kyllä täälläkin aikamoista vuoristorataa nuo tunteet menee.

Pesänrakennusviettiä täälläkin havaittavissa. Tosin en oikein mitään saisi tehdä. Nyt jotenkin tuntuu että loppuu aika kesken, vaikka sitä onkin vielä. Hoitopöytäkin on kaverilla vielä lainassa, joten vaatteita en saa laatikoihin ennen kuin saan sen takas. Haravoidakin pitäis :(

Mies mukaan synnytykseen! Ilman muuta. On ollut jokaisessa ja kestänyt hyvin :) Ja mun mies on tosi rauhallinen, joten hänen läsnäolonsa on tärkeää ja rauhoittaa muakin. Eka synnytys oli tosi pitkä ja toinen taas vauhdikas, joten mies melkein myöhästyi toisen synnytyksestä. Oli paikalla noin 20min ennenkuin tyttö syntyi :) Oli käynyt matkalla sairaalaan jossain varaosaliikkeessä, kun ei uskonut, että niin nopeasti saan vauvan tällä kertaa maahan :) Nyt kyllä naurattaa moinen, muttei kyllä silloin kun asiasta kuulin. Itse olin jo ihan paniikissa ja mietin että on ajanut kolarin tai jotain kun miestä ei kuulunut.

Mitäs muuta olitte turisseet? Tänne tulee niin kovasti tekstiä, ettei ikinä muista kommentoida kaikkea mitä lukiessa ajattelee kommentoida.

(.)
Olin eilen lääkärin kontrollissa ja onneks paikat ei ole auenneet lisää :) Mut supistuksia tulee edelleen sen verran, että teki lähetteen äitipolille, kun on ennenaikaisen synnytyksen riski olemassa. Hassultahan se vähän kuulostaa, kun mulla on molemmissa aiemmissakin raskauksissa alkanut supistella tosi varhain ja molemmissa on varoiteltu että syntyy etuajassa. Jostain syystä kuitenkin molemmissa on supparit loppuneet kuin seinään siinä rv 35 paikkeilla ja molemmat synnytykset käynnistetty 2 viikkoa yliaikaisena. Tosin aiemmin ei ole alkaneet paikat aueta näin aikaisin. Joten olen melko varma, että täällä vielä tammikuussa odotellaan käynnistysaikaa. NO, kyllähän se on nyt toki levättävä ainakin sinne 32 rv paremmalle puolelle, ettei liian pikkuisena synny. Onhan se tietty kiva mennä sinne polille, kun siellä varmaan näkee taas pikkuisen pitkästä aikaa :)

Niisku ja veikka 29+3
 
Kukas se muuten oli, joka oli hakenut äitiysrahoja samalla perusteella kuin aiemmasta lapsesta oli saanut ? Mä oon myös hakenut ja saanut periaatteessa kaikista kolmesta samaan tuloon perustuvan rahan, koska aina seuraava on syntynyt ennen kuin edellinen on ehtinyt täyttää sen kolme vuotta. Nyt mäkin sain päätöksen ja raha on pienempi kuin edellisestä vaikka siihen pitäisi se indeksikorotus tulla. En ole vielä siitä valittanut kelalle. Kuinka muille on käynyt, jos on hakenut samalla perusteella kuin edellisestä lapsesta?

Niisku
 
Tänään on ollu vähän turhan vauhdikas päivä. Heräsin aamulla siihen että mulla oli samanlaisia just ja just havaittavissa olevia supistuksia kun mistä kupopus synty 6 tuntia myöhemmin. Soitin Kättärille ja sanovat et normaalisti ne ei tollasiin ei edes kunnon harjotussupistuksiin reagois mitenkään mut mun historialla niin pakkohan asiaa on tutkia. Kävin käyrillä ja kaikki ok. Supistuksia tuli vajaa 3 tuntia mut mitään ne ei saanu aikaseks.
Ehdin olla kotona pari tuntia ja sit oli aika lähteä viettämään afrikkalaisia juhlia joita Igbo Union järjestää joka syksy. Lasten kanssa kotiuduttiin äsken ja mies jäi sinne vielä juhlimaan. Juhlat oli tosi mukavat mut nyt olo on aika rättiväsynyt kun ohjelmaa on yhdelle päivälle ollu ihan tarpeeks.

Pesänrakennusvietti sitä ei ole vieläkään näkyny, eikä pahemmin tenttiin lukemisviettiäkään.:whistle: Jotenkin tuntuu että mä en saa mitään aikaseks ja jotenkin vaan laiskottaa ihan hirveesti. Ens viikolla on koulutöihden kanssa pakko ottaa ittensä niskasta kiinni, muuten en ehdi saada tehtäviä tehtyä ja tenttejä läpi.

Vauvan vointi Huomasin tänään Kättärillä et mä en todellakaan edes meinaa muistaa et meillä on periaatteessa edelleen toi 1/8 riski saada vauva jolla on Down. Kun siellä kysyttiin raskauteen liittyvistä ongelmista niin kyllä mä raskausdiabeteksen muistan heti mainita mut tota Down-riskiä en edes meinannu muistaa kertoa. Onhan se toisaalta hyvä että mä en sitä murehdi, mut olishan se toisaalta hyvä jotenkin taas yrittää pitää mielessä ettei sitten tule totaalisena sokkina jos vauvalla onkin sitten Down.

Mullakin tulee äitiyspäivärahat samalla perusteella kun kuopuksella. Tosin mun kohdalla työnantaja maksaa taas ne ekat olisko 70 päivää ja Kela alussa vaan sen erotuksen ja työnantaja ei voi ilmoittaa niitä palkkatietoja Kelalle ennen kuin vika palkka ennen äitiysloman alkua on maksettu.

Fantaihana 31+3
 
Heips, täällä taas pitkästä aikaa. Neuvolan vaaka näyttää vieläkin samaa kun 1,5 kk sitten ja olen siitä erittäin tyytyväinen. Ihan on saanut kyllä työtä tehdä asian eteen kun tosiaan 2 aineenvaihduntasairautta taustalla...

Äippärahat on myönnetty ja ihan mukava summa sieltä lupailtiin. Jään varhennetulle ä-lomalle nyt ensiviikon alussa ja olen tässä sitä ennen pitänyt n. kuukauden saikkua :)

Mietin miten saan äippäloman menemään, mutta kun on varannut pari konserttia, menee elokuviin, teatteriin ja tekee sellaista mihin ei ihan hetkeen pääse- aika kuluu nopeammin :)

Kiitos lomasta olo on ihan suhteellisen hyvä. Liitoskipuja on tosin vieläkin, mutta viiden kilsan lenkillä vasta viimeinen kilometri alkaa tuntua tuskalta :) Uimassa käyn 3 kertaa viikossa vieläkin.

Ei tänne siis ihmeempiä, hyvin menee mutta menköön.

POKS Hyyppis + Poju 31+0 <3
 
Poppeliini ja Fantaihana: Onko teillä tullut siis isommat rahat kuin edellisessa raskaudessa? Kun olen ymmärtänyt, että jokin indeksikorotus siinä pitäisi olla. Ja olikin ekan ja tokan vauvan välissä eli tokasta sain enemmän kuin ekasta, mutta nyt saankin vähemmän kuin tokasta. Eli onko tässä nyt joku inflaatio syönyt osan rahoista vai mitä? Eipä siinä paljoa eroa ole, mutta kuitenkin mietityttää kun oletin, että tulee isommat rahat kuin tokasta.

Miettii,
Niisku 29+4
 
Tänään meijän tyssin 5v synttärit :) vieraita kävi jo aamusta. Nyt vähän lepäillään.
Ens viikolla onkii sit erilaista ku mies on muutomana päivänä iltavuorossa ja sit on neuvoloita ja muita,ke on miulla aamusta neuvola ja sitte tyssin 5v neuvola päivällä ja to on aamusta se äippäpoli,selviisköhä sukupuoli siel?! :) siel siis katotaa sitä et istukka toimii oikee ja et masu-asukki o tarpeex kasvanu..saapko tarpeex ravintoo ja näin.. Massu miula ainakii o kasvanu! :)
Pillereitä popsin useemman..ku on monivitamiinii,rauta tabua, maitohappobakteerii ja sit viel se antibiootti..kalkki tabut lopahti,pitääki muistaa kysyy et tarviinko viel niitä..
Tyssit nukkuu,jospa sitä itekki ainaki torkkuis hetken.
Pitikös johonkii kommentoija..mies lähtee täälki ehottomasti mukaan synnytykseen. Ja nyt aijon ottaa jo vaaville kotiintulo vaatteet ite mukaan..ku aikasemmi on mies ne sit tuonu,ja sit pitäny vaihtaa ne vaatteet siel just enne lähtöö ku muute ois voinu jo aikasemmi ja ois voinu sit vaa lähtee..olipa sepostus :) suunnitelmissa siis ottaa ne mukaan..voipha se sit käytännössä muuttuu.. En viel ees tiiä mitä vaatetta ottasin siihe kassiin ku en tiiä kumpi on..vai pitäskö laittaa omat vaatteet pojale ja omat tytölle..hmm..joo nyt lepäilee..moi..ja hyvät illan jatkot kaikile!

~ Marsu ja siskit 5v ja reilu 2 ja puol v + masu-asukki 31+4 ~
 
Heippa!

Olen ollut niin väsynyt että en ole saanut kirjoitetuksi, lukemassa olen kyllä käynyt.

Mulla on ollut nyt perjantaina, eilen ja tänään aika paljon harjoitussupistuksia, ihan kivuttomia edelleen, mutta vähän hankala olla kun koko ajan on maha kireenä. Tiistaina on neuvola niin aattelin kysäistä että onko ihan ok että niitä tulee näin tiheesti. On mulla niitä ollut muutaman kerran päivässä tässä jo joitakin viikkoja, mutta nyt selvästi enemmän.

Ensi viikko on vielä töitä jäljellä, kolmen viikon sijaisuuden tein siis. Onneksi sitten saa huilia, jaksan kyllä töissä hyvin mutta illat olen ihan nukuksissa enkä jaksa mitään. Äippäloma alkaa virallisesti 4.11 mutta en aio töitä ottaa nyt enää. Jatkossa aion lepäillä, käppäillä syysilmassa ja järjestellä pojun tavarat valmiiksi. Haluan nauttia tästä loppuajasta ja pysyä hyvä vointisena, selvästi on pikkuvaivoja enemmän nyt kun on ollut töissä.

Selkä on ollut vähän kipeä ja jo parantumassa oleva flunssani jatkuu edelleen, pelkään että mulla on korvatulehdus, pitää nyt kuulostella oloa vähän. Ja syytän osittain tästä mahan kiristelystä myös töitä, kun ei ehdi huilia yhtään silloin kun kroppa sitä tarvis.
Yleisesti ottaen olo on silti tosi hyvä, luulin että olisin ihan raato näillä viikoilla. Mutta nyt alkaa totisesti tukalemmat ajat, yöunet on aika katkonaisia, pissalla pitää ravata ja kyljenkääntäminen on aikamoinen suoritus, lisäksi en pysty nukkkumaan kunnolla kuin vasemmalla kyljellä. Mahassa tuntuu tila loppuvan, eilen melkein oksensin kun vauva painoi niin tonne ylös. Mitähän tästä tulee kun se vielä parisen kiloa kerää painoa tässä tulevina viikkoina?

Synnytys on käynyt mielessä usein viimeaikoina, odotan sitä innolla ja jännityksellä. Miehen kanssa ollaan siitä paljon myös juteltu. Se pohdituttaa että kun haluaisin pystyä olemaan kotona mahdollisimman pitkään, kipuilen ennemmin tutussa paikassa. Mutta mistäs sen tietää koska pitää lähteä sairaalaan?

Viikkoa lähempänä h-hetkeä. 9 viikkoa laskettuun aikaan!

Susimieli ja Pieni 31+0
 
Kiitos taas uudesta pinosta. Niin se äippäloma lähestyy, vielä kolme viikkoa töitä :).

Uusille tervetuloa mukaan :flower:.

Eilen kävin katsomassa yön konserttia ja pikkuinen sitten jaksoi yöllä potkia :kieh:. Aina kun käänsi kylkeä tai kävi muuten hereillä, niin toinen potkiskeli.

Onko teillä tietoa, kirjoittaako neuvolassa herkästi matkustuskieltoja? Minulla olisi ensi viikolla meno koulutukseen kahdeksi päiväksi (matka kestää n. 3 h/yhteen suuntaan) ja sitten seuraavalla viikolla pitäisi mennä työn vuoksi käymään kolmessa paikassa (kauimmaiseen paikkaan matkaa reilu 6 h, matkat on kuitenkin tarkoitus yhdistää, että ei tulisi niin paljoa ajoa yhdellä kertaa). Tuon koulutuksen voisin hyvin käydä, mutta nuo muut työmatkat mielelläni jättäisin väliin. Toivoisin, että neuvolassa antaisivat jonkinlaisen matkustuskiellon, kun ei oikeastaan ole oman olotilan puolesta syitä jättää noita työreissuja väliin.

Mies on tulossa mukaan synnytykseen. Tänään kysäisin, että tuleeko hän mukaan. Totesi, että pakkohan se on. Minä puolestani totesin, että pakko ei ole, mutta toivoisin, että on mukana, kun kyseessä on kuitenkin ensimmäinen lapsi. Kysäisi sitten, että no millä minä muuten sinne sairaalaan pääsen, ellen hänen kyydissä. ;).

Jotakin muutakin piti kommentoida, mutta ei tule nyt sitten mieleen.

Lapitar ja kaveri 31+4 (jos muistan oikein, toivottavasti muisti ei ala pätkimään)
 
Huh,selvisinpä siitä sokerirastuksesta viime pe mutta kyllä oli kamalaa, en menis uudestaan mielelläni...:( Mulle tuli sairaan kurja olo siitä litkusta tai siis hetken päästä kun olin sen vetaissut. Itse litku ei niinkään pahalta maistunut mutta se olotila, yyyyyööööök :O Mutta onneksi meni sitten se pahis fiilis nopeesti ohitse ja jäi vain veltto olo ja väsy. Mutta selvitty on :) aaah! Ens viikolla sitten kuulen neuvolassa tuloksia, vähän janskättää!!!

Täällä myös yksi joka pelkää kaikenlaista vähän väliä, juurikin että miten kaikki menee ja kaikkea terveydellistä pelkoa on myös.... kai se on vain sitä äidin huolta tms....
Viime yönä näin aika realistista synnytysunta ja ihme kyllä: rupesin oikein odottamaan että jo pääsisi sen kokemaan!!! Mitä ihmettä?!! oonko tullut hulluks :LOL:

Arvatkaas kuka aloitti glögikauden eilen!!! Hahaaaaaa!!!! Kyllä maistui ihanalta!!!!!!!
 
Joulumammalle jaksamisia! :hug: Melkein voisin omia tuon tekstisi. Samanlaista settiä täälläkin. huoh.

Miimau kertoi herkutelleensa jo glögillä. Oijoi, miulle kans! :p

Taas olisi viisaammilta kysyttävää, kun on ruennut tuo synnytys pyörimään mielessä ihan päivittäin. Miten ponnistetaan? :ashamed:

- Sid ja pikkuPentti 29+1 -
 
Sid-84: Olen lukenut jostain, että ponnistetaan niin kuin yrittäisit ehm...no kovaa kakkoshätää pukata pihalle... :rolleyes: (aikaisemmin synnyttäneet voivat korjata....)
Mä en tiedä osaanko itse siinä tilanteessa, sit ponnistaa oikein mut...Kaipa se tilanne sitten ajaa siihen oikeaan ponnistukseen ja synnytyksen etenemiseen...
Vielä en osaa murehtia synnytystä...Ehkä se totuus iskee sitten lähempänä vasten kasvoja :D

Tää oli tämmönen pika-väli-päivitys...systeemi :D

Kahlan ja nuppunen 29+4
 
Hei

Tervetuloa uudet mukaan.

Kylläpä tuo aika menee hirmuisen nopeasti. Itsekin ehdin käydä täällä lueskelemassa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Isän mukana olosta synnytyksessä on ollut puhetta. Meillä se on ihan itsestään selvyys. Eka raskauden jälkeen hän kyllä meinasi sektion jälkeen pyörtyä, mutta syy oli valvomisessa. Tuli suoraan yövuorosta ja lähettiin aamulla sairaalaan. Siitäkin selvittiin.

Töitä olisi minullakin jäljellä vielä neljä viikkoa. Teen kyllä hieman lyhennettyä työaikaa, joten saan noin yhden ylimääräisen vapaan viikossa. Se on kyllä tässä vaiheessa ihan tarpeen. Sen verran raskaaksi tuo työ on käynyt. Kyykkiminen on itselle jo hankalaa ja sitä on työssäni aika paljon.

Jollakin oli ollut ongelmia niiden äitiyspakkauksen saannin vuoksi. Minäkin ihmettelin, miksi minulle tuli äitiyspäivärahalaput, mutta ei sitä avustuspäätöstä, jonka otin rahana. Soitin kelalle asiasta ja ne olivat jostain syystä unohtaneet käsitellä sen ja lapsilisä asian, vaikka olivat samalla paperilla haettuna. Joten kannattaa olla sinne päin yhteydessä.

Olotila täällä on ollut ihan hyvä. Oikeastaan yllättävänkin hyvä. Kotimittauksissa tuo verenpaine on hieman alkanut nouseen, mutta siitä en vielä ole huolissani. Eilen oli kuitenkin ensimmäinen hieman hankalampi päivä. Tuntui, että koko ilta vain supistelee. Hieman huolestumista se aiheutti. Edellinen kun minulla syntyi päivän supistelujen jälkeen ja silloinkaan ne eivät olleet kauhean kovia. Nyt aamusta ei ole enää supisteluja. Kova menkkamainen kipu tuolla alaselässä ja painontunne. Mietinkin tässä pitäisikö ottaa yhteyttä neuvolaan. Ei varmaan pahitteeksi olisi, mutta tuskin hekään sille voivat tehdä mitään. Ensiviikolla olisi vasta neuvola, jospa selviäisin sinne asti.

Täällä taas ja pikkuinen 30 +1
 
Täällä on muutama yö nukuttu tosi huonosti. Yskä valvottaa ja ihan pelottaa, että tämä rykiminen vaikuttaa vauvan oloonkin. Monesti yskimisen jälkeen alkaa supistaa ja vatsalihakset on ihan kipeinä. :( Lisäks toissayönä nukkuminen oli mahdotonta ilmeisesti issiaksen vuoksi. Pakarasta nilkkaan oli aivan sietämättömät kivut, että välillä piti ihan huutaa. Eilisen päivän aikana kipu lieveni ja nyt sattuu vain, kun lähden liikkeelle tai varaan enemmän kipeän jalan varaan. Ei kiva yhtään!

Susimieli: Minäkään en varmaan enää uskalla ottaa sijaisuuksia vastaan. Yritän nyt saada itteni terveeksi ja nauttia näistä hetkistä niin paljon kun vaan kykenen. Liittoon täytyy taas lähetellä lappuja. Hieman kyllä hirvittää, miten pieneksi äitiysrahapäätös jää, kun tämän raskauden vuoksi irtisanoin itseni (kyseinen työ oli mielestäni liian vaarallista, pistin vauvan etusijalle) ja kesän alusta lähtien olen tehnyt vain pätkiä siten että välissä on ollut myös työtön-päiviä. :/ Ei kuitenkaan auta muu, kuin pärjätä sillä, mitä kela suostuu myöntämään. Onhan muutkin selvinneet paljon paljon vaikeammissa tilanteissa?

Joulumamma: Sama homma täällä. Itselläkin eräs aiemmin tosi läheinen ystävä "katosi" ja joku aika sitten otin asian puheeksi ja sen jälkeen oli taas hiljaista. Rohkenin sitten ottaa uudelleen yhteyttä ja saatiin sovittua asia.

Pesänrakennusvietti on aivan kamalaa. :D En ole eläessäni varmaan leiponut/siivonnut yhtä paljon kuin nyt! Eilenkin kolmen tunnin yöunien jälkeen leivoin joulutorttuja ja illalla vielä kinkkupiirakkaa. Ei oo kyllä yhtään normaalia... Mutta parempi näin päin. :) Pitää vain toivoa, että tällainen innostus jatkuu myös raskauden jälkeen! Liekkö pesänrakennusviettiä vielä sekin, kun on iskenyt aivan kamala talokuume! Ihan innoissani olen alkanut haaveilemaan ja lukemaan toinen toistaan ihanempia blogeja rakennus- ja sisustusprojekteista. Ehkä vielä joskus meidänkin perhe saa oman mökin. :) Olis aika ihanaa. <3

Nyt todellisuus kutsuu ja pitää lähtee tuonne sateeseen käyttämään koiraa ulkona...

Lontoon rae ja Pätkis 29+5
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :wave:

Täällä viidettä päivää särkee päätä ja kohta suuntana neuvola niin kattovat paineet+pissan. Toivottavasti ois hormooni päänsärkyä mihin on taipumusta, mut en uskalla kuitenkaan ominpäin päättää sen olevan sitä joten mennään tarkistuttamaan ettei oo raskausmyrkytys tulossa.

Pesänrakennusvietti olis täälläkin kova, mut en oo vielä alkan mitään laittamaan valmiiksi :) Tänään tulee kosteusmittaaja kattomaan meidän kylpyhuoneen mahdollisen rakennusvirhe epäilyn takia ja siitä johtuvan kosteusvaurion :/ Se tarkkottais sitä ettei pakost pystytä asumaan täällä sit hetkeen ja siitäkös stressi kun laskettuun reilu 10 viikkoa enää aikaa :/ :headwall:

Muitakin huolia on kun mies sairaslomalla ja tulot sen takia jonkun verran pienemmät eli saa miettiä raha-asioitakin. Mahdollisesti käy myös niin että miehen olkapää leikataan suht samoihin aikoihin vauvan tulon kanssa joten on sitten vain henkistä tukea ja yksi käsipari pois pelistä.

No, kaikella on tapana järjestyä =)

Muuta ihmeellistä ei oikeastaan, muutkin on vauvan voinnista huolissaan olleet ja täälläkin niitä ajatuksia käy mielessä, mutta kun ei mitään viitteitä siihen ole et joku olis huonosti niin kai se on uskottava et pikkusella kaikki on hyvin tuolla masussa :heart:

Doppleria olen edelleen käyttänyt kun välillä tuntuu että kovin hijlaista on masussa, sykkeitä saa etsiä kun kaveri on tosi alhaalla kippurassa ja istukan takana piilossa :D onneksi tiedän sen niin ei huolestuta.

Voikaa mammat ja vauvelit hyvin! :)

Astre ja vauva 29+1
 
Niisku tarkistin kelan sivuilta ja mulla näyttäisi olevan n. 30-50€/kk suurempi summa kuin mitä sain kuopuksesta v. 2010. Esikoisen tietoja ei tuossa ollut, mutta muistelisin että sain hänestä n.50-60€/kk vähemmän kuin kuopuksesta eli mulla kyllä on noussut joka kerta vaikka ns. samoilla esikoisen/edellisen lapsen rahoilla mennään.

Kuka mainitsikaan glögin? Arvaa vain onko tehnyt siitä lähtien sitä itsekin mieli :p. Kaupassa näin jo viime viikolla glögejä hyllyn päädyssä, joten kai se talvi/joulu todellakin on kohta täällä :xmas:

Lapitar en ole kuullut että matkustuskieltoja olisi erikseen saanut, jos kaikki muuten hyvin eikä ole muutenkaan saikulla. Lentoyhtiötä varten pitää olla n. rv 34 (?) lähtien lupalappu että saa lentää.

Oma olo alkaa olemaan aika iso. Ähkimättä ei meinaa päästä sohvalta ylös, samoin sängystä nouseminen tuottaa haasteita. Yöllä onneksi nukun melko hyvin, kiitos siitä liukulakanan =) . Aamusokerit olleen vähän koholla useammin, onneksi kuitenkin vain 5,5-5,6 pintaa eli ei vielä onneksi 6:lla alkavia. Huomenna on äitipolilla käynti asian tiimoilta, saa nähdä mitä tehdään (=jatkuuko edelleen suunkautta oleva lääkitys vai saanko insuliinit seuraksi..)

Poppeliini ja tyttönen 32+0 :heart:

*muoks* enää 2 viikkoa niin vauvantuloa ei estellä Taysissa :O ja 5 viikkoa siihen että on jo täysaikainen!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusi viikko!

Neuvolassa kaikki oli ok ja viikotkin palautettiin taas mieleen, eli 30+0 oli tänään, jei! Olen siitä outo ensisynnyttäjä, että en sitten millään muista mikä viikko on menossa..:ashamed:
Iloinen yllätys oli, että neuvolassa ultrataan viikolla 34 ja tarkistetaan vauvan asento. Nyt tuo on edelleen enempi poikittain kuin menosuuntaan ja vaihtaa asentoa edelleen useamman kerran päivässä.

Pesänrakennusviettiä olen yrittänyt tökkiä hereille tekemällä listan kaikesta mitä haluaisin siivota ja järjestää ennen vauvan tuloa, listasta tuli niin pitkä, että ennemmin masensi kuin innosti, mutta jos teen yhden jutun päivässä, niin ehkä siinä ei pääse liikaa rasittumaan ja jonkun ikkunanpesun nyt voi aina jättää tekemättä, ihan hyvällä omatunnolla.
Munkin alkoi tehdä mieli glögiä! Ehkä iso höyryävä glögimuki käteen tätä kurjaakin kurjempaa säätä piristämään ja kaappeja järjesteleen?

Huomenna haetaan pinnasänky ja keskiviikkona laitan sen paikoilleen. Tosin se vaatii parin kirjahyllyn siirtämistä ja ehkä sängynkin. Eli siinä mulle sitä pesänrakennusta.. Kaikki muu vauvakama onkin vielä kellarissa ja saakin pysyä siellä äityisvapaan alkuun saakka, jolloin alan vasta valmistautua kolmihenkiseen kotiin.
 
Taidan olla hiukka herkillä ja olen ilmeisesti jotenkin herkkä saamaan fyysisiä oireita stressistä (mentaalitapaus...). Nyt kun olen ollut sairaslomalla pitkään, keksin perjantaina, että työnantaja maksaa sairasloma-ajan palkkaa vain 60 päivää kalenterivuodessa ja kun aloin tarkemmin katsomaan Kelalta tullleita kirjeitä työnantajalle maksetusta sairaspäivärahasta, huomasin että ovat maksaneet sitä vuoden 2009 työtulojen mukaan (eli täysin olemattomien tulojen, olin opiskelija silloin) eikä kuuden kuukauden tulojen. Lisäksi haluavat Kelaan B-todistuksen, ja meiltä lopetti lääkäri viime kuun lopussa. Siitäkös stressin pukkasi, nälkäkuolemahan tässä tulee ja mistä minä sen B-todistuksen taion. Tietenkin soitto palkkatoimistoon ja terveyskeskukseen selvitti molemmat asiat, toisen alueen lääkäri kirjoittaa sen todistuksen ja palkkaa maksetaan kuitenkin 2/3 sen 60 päivän jälkeen. Ja arvatkaa oliko hirveä viikonloppu! Tuntui, että koko ajan supisteli pienestäkin liikkeestä ja selkäsärky tuntui aivan käsittämättömän ylitsepääsemättömältä. Ja ihan turhaan. Aivan älytöntä, nyt taas tuntuu, että elämä voittaa vaikka vähän raihnainen onkin.

Mies tulee mukaan synnytykseen, jos vain suinkin pääsee. Huoli siitä, mihin laitetaan lapset, jos synnytys alkaa muuna kuin päiväkodin aukioloaikana, on lieventynyt uuden ihanan ystävän myötä :heart: Miehestä on ollut ihan hirveästi tukea synnytyksissä, tuntuisi tosi ankealta, jos joutuisin yksin sinne.

Ponnistamisesta. Ekan kohdalla oli lukenut kaiken maailman hihhulikirjallisuutta aiheesta, ja tullut siihen tulokseen, että vähempi sattuu ja paremmin menee, jos ei ponnista niin kuin p****lla olisi vaan käyttäisi vatsalihaksia ja lantionopohjalihaksia. Olisiko siinä syy ollut siihen, että ekaa ponnistin 35 minuuttia, ja kun toisen ja kolmannen kohdalla hylkäsin ajatuksen kokonaan, ponnistusaika oli 5 min ja 4 min... Ekassa toki sattui vähemmän, mutta ansio taisi olla onnistuneesti ajoitetussa epiduraalissa.

Tsoink ja vauveli
Voiko olla, että viikkoja olisi jo 32+4? Vai olenko mennyt jo jossain kohtaa laskuissa sekaisin?
 
Ihanaa, että muillakin on jo alkanut tehdä mieli glögiä :p Näin viime viikolla kaupan hyllyssä ja mies ihan vitsillä ehdotti, että otetaanko ja ihan hirveästi alkoi tehdä mieli glögiä ja torttuja. Mies ei ymmärrä ollenkaan, mutta jos tahtoo niin sitten on saatava, eikö niin?
 

Yhteistyössä