***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Musta on jännä että niin monella on jo ennakoivia merkkejä synnytyksestä :) hyvä niin.

itse aikasemmin arvelin että tämä raskaus menee yli aikaseksi,mut nyt alkanut parille viikkoa tapahtumaan ihan urakalla,miettien nuita poikien syntymiä,joista olen ollut auki jo24vk lähtien.

päiväunet tuli nukuttua,mikä onneksi taasen vaimensi menkkajomotusta,mua oikeasti jännittää.koiruuden kehä olis 9jälkeen heti aamusella.
 
Voi hyvä luoja sitä lääkäriä kun väitti että synnytys käynnissä :LOL:

Monella näköjään jo h-hetki ihan nurkan takana :) Ja saattaahan tonttusia yksi tai pari lisää olla synytynyt?! Ei vaan välttämättä oo päässyt vielä kertomaan :)

Täällä ei mitään ihmeitä olossa tai muuten, masu laskeutunut reippaasti ja toinen päällä puskee tietä alaspäin kun vihloo välillä niin kovin tuol kohdunsuul. Ens viikon neuvolaa vaan odotan ja sit reilu viikonpääst olevaa synnytystapa-arvioo.

Esikoiselle tuli eilen aika kitarisaleikkaukseen, se ois jo 30.11 :O No enköhän kasassa viel ole mut jotenkin jännittää toisen puolesta :heart:

Hyvät viikonloput :)

Astre ja vauveli 34+5
 
EevaN tosi kurjaa kun eivät pk:ssa yhtään oo myötätuntoa sua kohtaan:(Onneksi sentään sait kuitenkin lapsesi hoitoon.Jaksuhali:hug:
Sulla on jo tosi hyvin viikkoja:)Toivottavasti pääset pian tositoimiin:)!

laarrppa uskon kyllä että siinä tilanteessa ei varmasti naurattanut yhtään. Se taitaakin olla miehiin suuntautunut kun niin heikosti tunsi naisen anatomiaa:D

NewYork kannattaisko ottaa asia ihan reilusti puheeksi mummon kanssa?Onko hän ihminen kenen kanssa voi jutella kuin aikuiset?Tai oisko ketää sellaista ihmistä sieltä kauempaa joka vois olla valmis tulemaan teille lähellä laskettua aikaa ja olla niin pitkään että vauva on syntynyt?Tuo on kyllä kovin kinkkinen tilanne:( Toivottavasti siihen löytyis pian ratkaisu...

Liikkuminen mitä se on;)?Sitäkö kun kuljetaan koneen ja jääkaapin väliä?Siis hyvin hyvin vähäistähän se on ja ulkona ei juuri ollenkaan,no postilaatikolla käyn päivittäin itse ja se on tuossa kymmenen metrin päässä ulko-ovesta.Tänään tänne satoi lunta ja postilaatikolta tullessani meinasin kaatua kun on niin liukasta että se siitä vähäisestäkin ulkoilusta.

mukavimmasta s:stä mulla ei meinaa siihen löytyä yhtään mielenkiintoa ja keskittyminen herpaantuu hyvin nopeasti kun vauva innostuu mylläämään just pahimmalla hetkellä oikein kunnolla:/Eikä se kyllä tunnu enään muutenkaan mukavalta,kun olo on kuin valaalla ja oleminen ylipäätänsä missään asennossa on hankalaa ja jotenkin tuo sisus tuntuu kummalta...Ja sen kerran kun ollaan sitä harrastettu niin ei se kyllä ainakaan supistuksia saa aikaan.

sairaalakassista mähän pakkasin sitä jo muutama viikko sitten mutta osa tavaroista puuttui niin se jäi sitten siihen ja sen jälkeen en oo edes vilkaissut sinne joten mulla ei oo mitään hajua mitä kaikkea sieltä puuttuikaan saatika sitä mitä sinne silloin pakkasin... hmm... siihen vois kyllä perehtyä... en usko että tarvitaan eväitä kun ne on joka kerran jäänyt syömättä.Mies ei edes esikoisen aikaan kerinnyt mitään eväitä edes ajattelemaan ennen kuin poika oli jo maailmassa,joten en oikein usko että niille on käyttöä,no tietysti voishan sitä ottaa pari pillimehua ja jotain herkkuja... jos vaikka käykin niin että synnytyksen käynnistyminen kestää ikuisuuden...

Hilipatuinen ne on kyllä erityisen rasittavia,jospa en edes kerkeis niitä tällä kertaa saamaan kun tätä ei päästetä laskettuun aikaan asti.

Jännittävän monella on jo oikein hyvin viikkoja ja ennakoivia tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä:) Pakko on joka päivä muutaman kerran käydä koneelle katsomassa joko joku ois ilmoittanut vauvauutisia:)
itsellä ei ole mitään tuntemuksia asiasta,mutta nyt ensilumen myötä on tullut joulufiilis ja havahdus että ensiviikon viikonloppuna on jo ensimmäinen adventti ja aloitetaan lasten kanssa kunnolla joulun odotus ja kodin koristeleminen:)

Metsätähti ja pikkuinen 36+2
 
onhan tuolle mummolle sanottu satakertaa asiasta mut minkä ihminen pirulleen mahtaa, siinä taistossa häviää lapset pullolle 100-0 (omakohtaisesti ollaan huomattu). Eipä meillä ole baarikaappia ja pitää kai kassi tarkistaa.. kovasti lupailee mut niinhän ne lupaukset jää usein puheeksi.. :( sisko taas ei pääse yöllä ja sen tuleminen kestää 2h (ajaa vantaalta asti). Sekin on poissa viikon ajan laskeutunajan ympärillä joten siitäkään ei ole apua juuri sinä aikana. Tää on niin tätä taas..........

neuvolassa meni hyvin ja pikkunen on jo kuopissaan. Ens viikolla on lääkäri joka saa tutkia onkalot ja sanoa arvionsa siitä meneekö yli lasketunajan. Millähän todennäköisyydellä toinenkin menis yli jos ed. synty rv 41+5 ???? osaa sit nakittaa ihmisiä helpommin kun alkaa talvilomakaudet yms.

mä en oo nukkunu 2yöhön kuin tunnin pätkissä.. hirvee paineentunne ylävatsassa joka saa valvomaan kaiket yöt ja sit mä oonkin kuin perseesen ammuttu karhu täällä.. huudan kaikille ja kaikesta :ashamed:
 
Kiitos kaikille onnitteluista :) Olo on ihan epäuskoinen vieläkin, että antoivatko ne mulle oikeasti sen toimen. Lääkärintodistusta varten aikaa varatessani meidän työterveyshoitaja nauroi puhelimessa minulle, että tutkiva lääkäri on sitten samassa siunatussa tilassa kuin minä, paitsi että minulla taitaa olla tuo laskettu aika hieman lähempänä. Siellähän sitten ollaan pötsit vastakkain.. :LOL:

Alkaa monilla olemaan jo merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, kohta saadaan joulunyyttejä lisää :) Täällä ei olossa mitään ihmeellistä muutosta, harjoitus supistuksetkin kadonneet jonnekin unholaan. Vauvan liikkeet ja pyllyn pungertaminenkin vaimentunut, alkaakohan tila käymään vähiin jo.

Olipahan kokemus Laarrppa siinä tilanteessa ei varmasti naurattanut yhtään vaikka sun kirjoituksesi laittoi tämänkin tulevan mamman nauramaan.

Kauriksen miehen toiminta sai myös tälle aamulle makoisat naurut, on se hyvä että hän on valmistautunut ainakin. :LOL:

Voimia kaikille kurjan olon kanssa kamppaileville.. :hug:

*angeleyes* 35+5
 
Ei näköjään vielä seuraavaa tonttusta maailmassa...vai oisko sittenkin mutta ei vielä meillä asti täälä tietoa :whistle:
Mä oon tänään ravannu sokoksen läpi pariin kertaan kun oli noi asiakasomistajapäivät, mut eipä sieltä sen kummempaa mukaan tarttunu, jokunen lahjaksi menevä juttu. Väliin alkoi kyllä kävely jo tuottamaan tuskaa, mut nyt taas ei tunnu missään kun tulin kotiin ja istahdin sohvalle. Mä oon kyllä kans niin kade teille joilla oikeita oireita jo ilmassa, kun itellä ei mitään. No edellisetkin on kyllä alkanu niin et mitään ei tapahdu ennenku sit kun se eka suppari tulee niin sit alkaa rattaat pyörimään ja synnytys on käynnissä.
New York Eipä mulla mitään neuvoa sulle oo tai silleen, mut pakko vaan kommentoida et meillä kans mun isä on vähän viinaan menevä ja hänelle en kyllä ikinä oo lapsia hoitoon jättänyt. Teini-ikäsenä se asia riideltiin moneen kertaan vuosien aikana, enää en jaksa niin välittää. Silti on kurjaa kun ei ikinä tiedä missä kunnossa on kun sinne menee kyläileen. En haluis lasten näkevän häntä juoneena. VÄliin ryhdistäytyy ja jos on sovittu vierailusta niin ei ota, mut esim. nyt isänpäivänä kun oltiin niin oli selvästi ottanut vaikkei silleen kunnon känneissä ikinä ookkaan...kyl sen vaan huomaa jutuista. Ja kuulin kyllä pullon kilinää kun hän keittiössäkin kävi. Mut tosiaan jos "vaarana" on että mummo olisi juonut silloin kun se hoidontarve sitten tulee, niin ehkä minäkin puhuisin ihan avoimesti asiasta nyt etukäteen ja sitten tavallaan varottaisin jo hyvissä ajoin jos yhtään tuntuu siltä että lähtö saattas tulla. En tiä, vaikeita asioita ja ikäviäkin :(
Tänään on kyllä kivasti saanut ajatuksia pois tuosta alkuviikon ultralöydöksestä ja aamulla piti jopa soittaa aikaa yksityiselle mut sit päätin et en soitakaan kun meillä on muutenkin rahat nyt niin tiukilla niin en viittis satasta laittaa siihen...katotaan sit ens viikolla jos asia edelleen mietityttää liikaa. Mut nyt hakemaan muksuja tarhasta!!

Muisku 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Nyt toivottelen kaikille kanssa sisarille hyvät viikonloput,tää mamma alkanee pakkaileen auton ja suuntaa nenun tuonne savon puolelle.

En maha päästä koneelle kuin vasta sunnuntaina ;)

Suppareiden täyttämiä päiviä,jepulis!!!

MARMAx4
 
Viime yö on hyvin nukuttu! Jes pitkästä aikaa :)
Aamulla ku isolla hädällä kävin niin sattu alavatsaan aivan hirmusti, pistävä viiltävä kipu ja joutu ihan hengähtelee ja nostaa selän suoraks että meni ohi. Nää taitaa olla niitä harjotussuppareita sitten kerrakseen? :)
Käytiin kaverin ja sen 10kk pojankanssa uimassa :) Kaveri oli ostanut vesikameran ja sillä saiki sitte hyviä sukelluskuvia, täytyy harkita itsellekki jos vauvauintiin mennään :) Kai sitä pitäis lasangea mennä tekemään :)
Hyvää viikonloppua kaikille!

Baarbi rv 35+3
 
Marmalle ja tietty koirallekin tsemppiä näyttelyyn ja mukavaa reissua noin ylipäätään :)

Kiva, että Muisku oot pystynyt saamaan muuta ajateltavaa :)

Kyllä Adalmiina on ainakin saanut tonttusen syliin tavalla tai toisella, nyt vaan ootellaan synnytyskertomusta sieltä suunnasta :)

Mit'k;h'n nappia tuo meid'n pieni meni sitten painamaan kesken mun kirjoitusten kun ei nuo pisteelliset aakkoset oikeen toimi :O T'ytyy tulla jatkamaan my;hemmin...
 
Minkä kokoisia harsoja olisi hyvä olla? Mulle vielä aika mysteeri että mihin kaikkeen niitä harsoja oikein tarvitaan. Kangaskaupasta ostin sitten kunnon satsin harsoa ja nyt pitäisi leikellä ja ommella sopiviksi paloiksi. Mutta että minkä kokoisia teen?

Fyysisesti olo on ollut hyvä koko viikon mutta tosi ärtynyt olen ollut ja ihan ilman syytä. On ruvennut nyppimään se että joka ikinen kerta kun edes kosken mahaani niin mies on kärppänä kyselemässä että supisteleeko?

Ainoastaan öisin supistelee ja nekin on kaikki ilmeisesti vaan harjoitussupistuksia kun ei satu ollenkaan. Pikkuisen jalka tuntuu jatkuvasti oikean rinnan alla ja sekös on välillä niin tukalaa. Pakko sitä on välillä koittaa työntää hieman alaspäin ja sitten mies toitottaa että ei sitä saa tolleen tökkiä. Sitä sattuu.

Huoh :headwall:

Että näin meillä tänään =)

Ensku ja Poju 37+1
 
äitiyspakkauksen harsot on ainakin 70x70cm niin luulisin et se olis aika sopiva mitta, sit niitä voi varmaan pilkkoa jos on tarvetta. ei tietenkään oo kokemusta esikoisen odottajana mut varmaan mielikuvitus rajana mihin kaikkeen niit voi käyttää :)

monella muulla on vauva ainakin laskeutunu täällä ei, en edes harkkasuppareita oo yhtään havainnu, ainoostaan sukkapuikkovihlasuja. neuvolassa tänään th-klö. paineli kovasti ja lääkärin pyynnöstä tutki tarkemmin pään suhdetta lantioon mikä oli hankalaa kun Tipi viistomitassa eli pää tuolla vasemman nivusen jossain päällä. vauvan koosta sano sen verran et n.3,5kg vauva olis sit lähempänä laskettua aikaa (käsikopelolla) et pitäs mahtua alakauttakin.

neuvolassa muutenkin kaikki ok.
Rv 37+1
Paino -70g/vko :LOL:
RR 118/73
Pissa puhdas
hemo 121
Sf 31 cm
tarjonta viistomitta
syke + joutu kauan hakee
liikkeet ++

oliko muuten kukaan veikkaillu että montako vauvaa tulee maailmaan marraskuussa? aika monta varmaan :D

äitini on saanu mut rv 37+4 mut täällä se on haave vain... :)
.

Hyvää vkoloppua kaikille!

Kista & Tipi 37+1 :heart:
 
Ensku, mä käytän äitiyspakkauksen isoa harsoa edelleen kaksivuotiaan pojan rattaissa silloin kun hän nukkuu. Talvella tuulensuojana, kesällä hieman varjostamassa ja kauppakeskuksissa hieman pimentämässä. Sovittele omiin vaunuihin, minkä kokoinen olisi hyvä. Suosittelen mahdollisimman suurta, että saa hyvin kiinni esim. pyykkipojilla eikä tuulen voimasta alaosa heti mene esim. vauvan naamalle.

Gardenille isot onnittelut!

Tsemppiä kaikille, joilla on tukalaa! Itselläni olo on edelleen aika hyvä. Toki sitä tietää raskaana olevansa ja yöllä lonkat kipeytyy ja selkää jomottaa aika ajoin, mutta muuten ei valittamista.

tetku rv 37+2
 
Muutama tonttu on varmasti syntynyt kun on ollut joidenkin osalta hiljaisempaa, vauvauutisia siis odotellessa :heart: :wave:

Harsoista meillä on monenlaisia. Ikean on isoimpia ja ne näyttäisi olevan 70x70cm. Eli sen kokoisia kyllä suosittelen myös! NameItilta on vähän pienempiä (ehkä 60x60 tai 65x65) ja nekin kyllä menee. Vaunuissa nuo ikean on kyllä parempia kun riittävät paremmin aukon suojaksi.

Eilisen siivouksen seurauksena selkä oli illalla toooosi kipeä ja tänäänkin on jalat meinannut välillä lähteä alta. Selkäkipua uhmaten lähdettiin kuitenkin aamupäivällä lasten ja äitini kanssa ulkoilemaan ja käveltyä tulikin reilu 1½h. Tai no vaappumista se lähinnä kai muistutti, tuntinopeus taisi olla hurjat 2km/h :LOL: .

Kauris ihana mies sulla kun on ainakin valmistautunut itse tulevaan synnytykseen =)

Ennakoivat oireet ei kyllä varmasti omalla kohdallani aiheuta mitään pysyvämpää. Limatulppaa tuli pieni viiru tänään, mutta rusehtava vuotokin aika hyvin hiipunut. Yksittäisiä supistuksia tulee, mutta on kyllä niin kivuttomia ettei varmaan edesauta paikkojen kypsymiseen.

Poppeliini ja tyttönen 37+4
 
Vihdoin ja viimein odotus palkittiin ja pieni tummatukkainen tyttö syntyi 16.11.11 klo 18.50. Painoa neidillä oli 3560 grammaa. Synnytyskertomus tulee kun kotiudutaan, johon tosin menee vielä pitkä aika.

Tällä osastolla ei ole tietokonetta joten en pääse lukemaan teidän juttujanne. Sen verran huomasin että garden oli saanut myös vauvan. Onnea !

Täällä ollaan edelleen synnärillä koska saimme vauva sekä minä infektion mutta kaikki kuitenkin ihan hyvin.


adalmiina ja sitso 2vrk
 
Meille synty ti 15.11 klo. 21.06 tyttö. :heart: Rv oli 36+6 ja mitat 3430g ja 49cm.

Synnytyskertomus Maanantaina en tuntenut kunnon liikkeitä, ne mitkä tuntu oli sellasia laiskoja pieniä siirtymisiä ja edellisenäkin päivänä oli kuitenkin tullut kunnon potkuja moneen kertaan. Illalla lähdin Kättärille käyrille. Käyrät oli ihan hyvät mut liikkeitä ei vaan tullu kunnolla. Jäin yöksi ja ti päivällä otettiin lapsivesipunktio ja kerta keuhkot oli kypsät niin lääkäri päätti käynnistää synnytyksen. Siinä vaiheessa olin 3cm auki ilman supistuksia. Kalvot puhkastiin 15.45 ja n.18.15 laitettiin oksytosiinia tippumaan, säännölliset supistukset merkattu alkaneiks 19.00 ja ponnistusvaihe 6 minuuttia. Nopee ja helppo synnytys. Avautumisvaiheen pärjäsin liikkumalla ja ponnistusvaiheessa ehdin hönkästä ilokaasua kolme kertaa. Ponnistusvaihe iski päälle vähän puskan takaa. Kätilö kielsi punnistamasta vielä, olin 9 cm auki mut kroppa päätti itse ponnistaa supistusten aikana ja mä en voinu sille mitään. Tyttö synty kahdella ponnistuksella ennen kun toinen kätilö edes ehti huoneeseen, synnytystä hoitanut kätilö sattu sopivasti olemaan huoneessa kun ponnistamisen pakko iski päälle. Yksi pienenpieni nirhauma tuli, ei muita vaurioita. Tänään päästiin kotiin maito on kivasti nousemassa.

Meidän Down-riskin takia lääkäri päätyi ottamaan verikokeen asian selvittämiseksi. Lääkärin mielestä ei vaikuta Down-vauvalta mut afrikkalaiset piirteet "sekottaa" ulkonäköä sen verran ja kantapää taipuu tytöllä helposti korvaan mikä voi olla Down-oire. Muuten on kyllä tosi jäntevä vauva niinkun pojatkin on ollu. Torstaina pitää mennä kuulemaan tulokset ja tiistaina tulee neuvolantäti kotikäynnille.

Olisin laittanu viestiä aikasemmin mutta mun puhelimella on niin hankala käyttää nettiä. Kun vihdoinkin pääsin kirjautumaan ja kirjottamaan viestiä niin en saanu viestiä lähetettyä millään.

Garden onnea!
 

Yhteistyössä