***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Adalmiinalle täältäkin voimia jaksaa sitä sairaalan arkea!
:flower:

Tää mamma taitanee lähtä suihkuun ja sitten alkaa pikku hiljaa suunnata kaupunkia kohti polilla käymään ;) jospa sieltä jotain hyvää kuulis..edennyt tai että sais helotusta kipuihin..
 
Voimia Adalmiina kovasti!!!!!

Parempi yö taas takana, ens yönä varmaan sit taas kipuillaan... Lapset hoidossa, mies lähti kittilään työreissulle ja palaa huomen illalla. Mie taidan ottaa tämän päivän rennosti.

Jokohan Höyhen on päässyt tositoimiin, ku ei ole vielä kuulunut tälle aamulle mitään...

simuli 35+6
 
Peukkuja kaikille tositoimiin päässeille. Jännä ettei itsellä ole vielä ollut juurikaan kipeitä suppareita *koputtaa puuta* menkkamaisia jomotuksia vaan ja toiset on jo tositoimissa. :)

Kairi ja pikkuinen 35+2
 
Adalmiinalle paljon supistustuulia! :wave:

Mapitus kiva kuulla, että joku muukin vielä pyöräilee. Mun pyöräilyä kauhistellaan, ihmiset kyselee että mitä jos kaadut... kyllä kaatua voi kävellessäkin ja autollakin voi tulla onnettomuus. Toivon kuitenkin lämpimiä viikkoja niin ettei vielä muuttuis tiet liukkaiksi. Nauroin muuten niin sun betonihimoa! Itselle ei ole noin kummallisia tullut, mutta kasvissyöjälle tarpeeksi kumma oli viikonlopun himo maksamakkaraan :LOL:

Täällä poksuu tänään 37+0 eli täysaikaisia ollaan! Kolmas äitiyslomaviikko alkoi ja alan jo tottua tähän rentoon menoon :xmas: Vielä saa siis mun puolesta vauva olla masussa ainakin pari viikkoa, on vielä kaikenlaista mitä mielellään teen ennen kuin vauva syntyy.

Kovasti odotan ekoja joulutonttuja ja synnytyskertomuksia, eiköhän nyt alkuviikosta niitä vihdoin kuulu!

Tuisku 37+0
 
Voi adalmina !! Tsempit ja jaksuja hirmuisesti. Toivotaan ettet nyt kauaa enää joutuisi pikkuista odottelemaan. Se on niin kurjaa just se odottaminen!! : /

Millis Mulla oli ainakin tokasta aika kovat jälkisupparit, mut eihän ne tietty ollu mitään niihin oikeisiin verrattuna. Mut siis ihan kunnon kivuliaita olivat sen pari päivää ja just imettämiseen ajoittuivat. Niinhän ne sanoo et pahenee joka kerralla ja monilla se näyttää pitävän paikkansa.

Täälä eilisestä "rumbasta" selvitty. Tuli siinä kierrettyä yks sun toinen paikka ja konsertti ja teatteri ja kyllä väsytti illalla. Supistusosastolla ei tosin aiheuttanut tuo häslinki mitään...voi kun mullakin alkais jo jotain tapahtuun!!
Tänään vihdoin polikäynti ja pääsee näkemään pikkuisen ja kuulemaan "tuomio". Eli viimeinen seuranta aivojen osalta tänään ja samalla tavataan geriatri. Lisäksi katsotaan nyt ENSIMMÄISTÄ KERTAA tuo kohdunsuun ja siis koko alakerran tilanne joten odotan kyllä innolla iltapäivää että sais vähän kuvaa missä mennään. Jeps, sellasta siis tänään tiedossa.
Mites muuten höyhen???

Muisku 36+1
 
Ai niin, tuli vielä mieleen...
Eilen yritin vähän siistiä tuota rehevöitynyttä alapäätäni kun kerran tänään on se lääkärintarkastus, mutta siitä ei kyllä meinannu tulla mitään!!! Siis miten te muut onnistutte vai yritättekö edes?? :confused: Mä oon karvanen kuin apina :D ja mua kyllä vähän hävettää esitellä paikkojani ihan luonnontilassa kun oikeesti karvotus leviää reisiin ja mahalla napaan asti, mut on kyllä tosi vaikee yrittää sheivailla kun ei tuonne yksinkertasesti nää!!!
 
Voimia Adalmiinalle täältäkin suunnalta, jännittää puolesta ihan valtavasti ja jatkuvasti pitää käydä katsomassa kuulumiset. Höyhenen kuulumisia olisi myös kiva kuulla?? Ensikertalaisena on ihan jännissään ja täpinöissään muiden puolesta sekä ihan autuaan tietämätön mitä on itsellä edessä, huiiii.. :)

Meillä isäinpäivää vietettiin eilen käymällä kahvilla miehen isän luona ja hautausmaalle vietiin kynttilä minun isän haudalle, hänkään ei valitettavasti pääse näkemään ainoan tyttärensä jälkikasvua. :'( Oma mies ja tuleva isä sai oman isyyspakkauksensa ja oli siitä valtavan onnellinen.

Oma vointi on nyt parempi taas, pelkkiä vatsan kovettumisia vain viime päivinä ja pientä vihlontaa kohdunsuulla, kun pikkuinen on ollut laskeutuneena jo monta viikkoa. Keskiviikkona synnytystapa-arvio niin pääsee kuulemaan hieman kokoa ja tilannetta kohdunsuulla. Se on muutenkin jännittävä päivä minulla, menen ensin aamulla lääkärille ja sitten iltapäivästä työhaastatteluun vatsa pystyssä. :D Katsotaan saanko vielä viran tämän ihanan joululahjan lisäksi. Menen omaan työpaikkaani haastatteluun eli olen pitkäaikaisena sijaisena sairaalassa, joten tietävät hyvin raskauteni eivätkä ylläty isosta vatsastani. :D Ylihoitaja sanoi hienosti pyytäessään minua haastatteluun ettei raskaus ole este viran saamiseen tänä päivänä, koska aika äitiyslomalla aika menee nopeasti ja olen taas pian töissä takaisin. Toivotaan sormet ristissä, että tarkoitti oikeasti myös sanojaan. :)

Hyviä supistustuulia kaikille niitä tarvitseville.

*angeleyes* 35+0
 
Muisku78...Mulla hiukka sama probleemi...Yritin edellispäivänä siistiä tota reuhkaa suihkussa...Seuraava veski-reissu pelästytti ensin kunnolla ja sitten repesin nauramaan...Housut veressä..Onneks vaan huolettoman höylän heiluttelun lopputulosta...Hienoa mennä synnytystapa-arvioon paikat haavoilla :D
Mutta minkäs teet, kun ei tosiaan yltä eikä nää mitään :D :ashamed:
Kai sitä on silti yritettävä torstaiseks jotenkin siistiä...
Silläkin uhalla, et se näyttää kapiselta ketulta :D :D

Kahlan rv.34+5
 
Hellurei tosi pitkästä aikaa kaikille ja tervetuloa uusille joulukuisille :xmas:

Ahkerasti oon käyny lueskelemassa teidän kirjoituksia, mut en ole saanu aikaseks kommentoida mitään :ashamed: Ihanaa, täälläkin jännityksellä seuraillaan jo ensimmäisten jakautumista! Tsemppiä molemmille!

Sheivauksesta sen verran, että täällä menee ihan mutu-tuntumalla :) mutta saattaahan niitä tupsuja jäädä sinne tänne, ei uskalla edes peilistä kattoa :D

Viime viikolla tutulle syntyi pieni vauva viikolla 28, hän oli syntyessään vajaat 750g ja eli vain kaksi päivää. :'( Äiti ei ollut päivään tuntenut liikkeitä ja pian tarkastuksen jälkeen oli kiidätetty hätäsektioon, syynä ehkä istukassa oleva häiriö.

Itsekin olen ollut pariin otteeseen niin kipeä (vasen kylki, puolesta selästä saman puolen nivuseen), että ekalla kerralla piti käydä ihan keskussairaalassa tiputuksessa ja samana päivänä sain parin tunnin välein kahteen otteeseen jotain suoneen menevää kipuliuosta..noh, tuohon liittyi vielä oksentelua (ja sitä teinki paljon ja hartaasti). Kipulääke vei kivut pois maksimissaan pariksi tunniksi ja sit illalla pääsin kotiin, ilman kipuja..ne hävis yhtä nopeesti ku tulivatkin. Sit tää toinen kerta sattui viime torstaina, aikani kotona kärvistelin ja sit otin Panacodin, joka vei kivut mennessään. Siitä oireena myös kova vasemman kyljen kipu, pissan sakka testissä punasoluja 12, kun sais olla vaan 2 ja valkosolut 1, edli ei tulehdusta..munuaissairauksesta oon lueskellu ja tehnyt itselleni diaknoosin, että vois olla jotain vajaatoimintaan liittyvää :| Huomenna uus pissan kontrolli ja sit jatkotestiin, jos ei punasolut oo vähentyny..

Viime viikon neuvolakänti: 33+3, rr 134/80 -normaali mulle, paino +656g/vk :whistle:, sf 30, syke 136 ja raivotarjonta. Niin, tälla viikolla alkaakin sitten eka synnytysvalmennus..:O

T ja Elli 34 POKS!
 
Adalmiinalle kärsivällisyyttä! Mä olisin samassa tilanteessa jo ihan pistoksissa ja todennäköisesti todella kiukkuinen hoitohenkilökunnan riesa.

Me ei juuri isänpäivää vietetty. Miehen isä on kuollut ja mun oma isä nukkui pois serkun häissä hankittua kohmeloa ja paranteli samalla päähänsä hankkimiaan kolmea tikkiä.. Gin tonicit, pimeä piha, mukulakivet ja huonot jalat eivät ole hyvä yhdistelmä. Ja mähän sitten loikosin sohvalla ja parantelin vähäunisen yön aiheuttamaa väsymystä, yllättäen se olin minä, jonka piti toimia sairaankuljettajana..
Miehelle toivotin hyvää isänpäivää tulevalle isälle, johon se vastas että tuleva kiitos. :)

Eilen illalla vihloi jonnekin tonne kohdun suulle todella pitkän ja todella ikävästi, olisko ollut sitten niitä sukkapuikkovihlaisuja? On niitä tuntunut aiemminkin, mutta ei samalla voimalla ja niin pitkään. Vauva möngersi päätään alaspäin ja vaikka yritin vaihdella asentoa, niin se jatkoi vaan. Vihlaisujen jälkeen tuli todella tuntuva supistus, mutta vain yksi. Saipa vähän harjoitella hengitystekniikoita siinä vihlomisia kestäessä.

Muisku78 ja Kahlan, samat on ongelmat. Kapinen kettu liene osuva kuvaus alaosaston ulkonäöstä kun sokkona suihkussa paikko "siistii". Mies saa luvan ottaa höylän kätensä ensi viikolla ennen neuvolalääkäriä!

Me päätettiin eilen alustavasti lapselle nimi. Katsellaan sitten, onko pienokainen yhtään nimensä näköinen, ennen lopullista päätöstä.

Nyt mä lähden tutustumaan Naistenklinikkaan!
 
Täällä menee samaan malliin kun ennenkin. Eilinen oli aika rankka päivä, koko päivä oltiin reissun päällä kun kierrettiin ukit juhlimassa. Aamusella oli isillä kello herättämässä mutta taktisesti pisti torkulle, ite nousin ja herättelin pojat hakemaan isin lahjaa. Pikkasen oli ukkelit tohkeissaan ja onneks se kerrastokin oli ihan sopiva ja mieleinen :D Loppupäivä sitten tosiaan ajeltiin pitkin kyliä ja juhliminen jatkuu vielä tänäänkin, mummoni soitti aamulla ja komenti sinne kakunsyöntiin kun ei eilen keritty eikä jaksettu illalla enää mennä pappaa onnittelemaan. Kohta pitäis laitella pojat lähtökuntoon, kuhan saan ton uunin tosta lämmitettyä.

sheivasin eilen ekaa kertaa toooosi pitkään aikaan, sen verran rupes tota karvoitusta olemaan että sekin jo kutittaa alakertaa, vaikka edelleen kyllä epäilen sitä hiivaakin. Mutta joo, siinähän se automaattiohjauksella meni, ei puhettakaan että oisi mitään nähnyt :D Ei tullut haavoja ja mitä peilistä katoin niin ihan tarpeeks siisti on. Onneks mulla ei niin runsasta tuo karvankasvu oo muutenkaan että ihan apinanaisesta menisin vaikken siistiskään :D Ukko naureskeli kun suihkussa sheivailin että pistät vaan vanhasta muistista menemään :D Viime raskaudessa ukko yhen kerran sheivas mutta en nyt ees viittiny pyytää kun ite vielä yletin ja ukkoa pelotti viimeksi niin kamalasti että tekee haavan mulle.

adalmiinalle jaksamisia edelleen!

Aamulla kattelin sitä nelosen vauvaohjelmaa ja voi että tuli niin malttamaton olo kun se vauva syntyi. Siitä huolimatta että tuli kyllä se oma sektio mieleen :D Vois vaikka heti lähtee ja vaikka leikattavaks, ei millään jaksaisi enää odottaa että saisi tuon oman tonttusen tuolta maailmaan :heart:
 
hellou hellou

kotona edelleen juuri heräilin huonosti nukutun yön jäljiltä, eli ei vieläkään mitään uutta auringon alla. :ashamed: mulla alkaa tosissaan usko loppumaan tän ootuksen kans ku ei jaksas enää yhtään pitempään. :kieh: huomenna olis taas neuvolakäyntiki,plaah. tänään taitaa olla taas mikkään ei ole hyvin päivä :(

höyhen ja HP 37+2 :heart:
 
Höyhen on saletisti synnärillä, kun ei ole käynyt täällä :D adalmiinalle jaksuja odottamiseen! Se on varmasti supertylsää..

Tarantella Toivottavasti ei ois mikään munuaissairaus sulla :| Mulla on ollu kaks kertaa tulehdus munuaisissa ja just vasen kylki ollu todella kipeä silloin...

Mä olen hommannut sellaisen trimmerin, jolla olen koko raskauden ajan saanu paikat pidettyä siisteinä. Mä olen meinaa myös laatua apina viikon siistimisen jälkeen :D Toi trimmeri on kyllä ollu sairaan hyvä ostos. Peili toiseen käteen ja trimmeri toiseen, johan on siistiä :D

Tänään synnytysvalmennus, jossa tehdään myös henkilökohtainen "synnytyssuunnitelma" ei vaan olla vielä miehen kanssa ehditty keskenämme puhua tästä. Aamulla sit muistutin, että ennen lähtöä on pakko ehtiä vähän jutella meidän toiveista. Siihen mies vaan totes, et "synnytät puoli-istuvassa asennossa ja otat kaiken kivunlievituksen mitä saat" meidän todella täytyy pikkusen jutella, jotta edes keskenämme oltas samalla linjalla :D

Mango ja pikkuOla 34+0 (vielä 6 max. 8 viikkoa, tuntuu aika kaukaselta vielä adalmiinan ja häyhenen tilaan verrattuna meidän tontun synnytys)
 
Tervehdys vaan kaikille!

Kovasti kyllä lueskelen kaikkien kirjoituksia, mutta itsellä ei vain ole muka aikaa kirjoitella. Nyt olis enää viikko töitä ja sitten muutama vapaapäivä ennen äippäloman aloitusta. Ehkä sitten ensi viikolla kerkeää kirjoittelemaan paremmin.

Tänään oli neuvola ja vihdoin oli SF-mitta kivunnut keskikäyrälle, on aikaisemmin pysytellyt alakäyrällä tai jopa sen alapuolella. Olenkin ollut huolissani vauvan koosta, mutta kaippa se tuolla kasvaa tosin ehkä vähän hitaasti. Oma paino kyllä lisääntyy:ashamed: Taitaa johtua herkuttelusta ja jatkuvasta syömisestä. Olo on kyllä ollut muuten ihan hyvä, mutta kovasti vihloo tuota alapäätä. En osaa sanoa josko nämä on niitä sukkapuikkovihlaisua, kun on ensimmäinen tulossa. Parin viikon päästä on neuvolalääkäri joka sitten tarkistaa josko nuo ovat jotain tehneet tuolle alakerralle.

Sheivaamisesta teillä oli tuossa puhetta. Minä olen kyllä vedellyt ihan mutu-tuntumalla sillä seurauksella että kun katsoin peilistä niin kovin toispuolinen oli lopputulos :D Ehkä pitää joku päivä ottaa peili kiltisti käteen jotta osuu oikeaan kohtaan. En kyllä uskalla antaa miehelle terää, vaikka kai se luottamuksen osoitus olisikin. Sen verran tarkka olen miten sheivauksen kuuluu mennä.

Mutta nyt pitää taas jatkaa töitä, vielä pitää jaksaa vimonen viikko.

Mur76 rv 33+2
 
Hei! Mahtuisko tänne mukaan yksi 18 vuotias esikoista odottava? Mulla raskaudessa kaikki on menny todella hyvin. Ja Ensviikolla on tutustuminen synnytys sairaalaan :) Vähän kyllä jännittää koko asia. Tänään alko mulla virallinen äitiysloma vaikka oon kyllä syksystä asti kotona ollut, kun ei koulua ollu järkevää alottaa kun tiesin että raskaana olen. Mites onko täällä muita meitä nuoria odottajia? :)

Laskettu aika on 20.12 :)
Baarbi rv 34+6
 
Karvojen siistimisestä kuten jo aiemmin olen kertonut, niin meillä tuo tehtävä on ulkoistettu miehelle. Onneksi en ole mitään kovin karvaista sorttia, joten riittää kun mies on ottanut vain sakset käteen ja leikellyt karvat lyhkäiseksi. Ennen synnytystä pitää muistaa kyllä vielä ainakin kerran leikellä, kivempi sitten jos tikkejäkin tulee ja joutuu alakertaa suihkuttelemaan useammin niin ei ole karvat tiellä.

adalmiina mulla puhkaistiin kalvot kuopuksen käynnistyksessä tuossa tilassa (2 sormelle = 3cm auki ja reunat melkein hävinneet). Sitten se olikin menoa, reilun 3h päästä oli poika sylissä. Jäädään siis odottelemaan lisäraportteja :popcorn:

En tiedä oliskohan vauva vähän laskeutunut, sillä äsken kun kävin hakemassa ruokaa keittiöstä ja tunnustelin mahaa niin tissien ja vauvan pyllyn välissä olikin normaalia isompi väli. Kuitenkin vielä sieltä nousee ylös päin, eksynyt vain hetkellisesti matkallaan :LOL: . Mulla ei siis ole kahdessa edellisessä raskaudessa vauva laskeutunut vasta kuin ennen ponnistusvaihetta.

Poppeliini ja tyttönen 37+0 (täysiaikainen vauva :heart: )
 
Heips, täällä taas viikot poksuu. Nyt kasassa tasan 35+0 ja enää kaksi viikkoa siihen, että ollaan täysaikaisia.. aivan uskomatonta!

Täällä myös jännätään, yhdessä miehen kanssa, Höyhenen ja Adalmiinan tilannetta.. Hurjasti voimia sinne!

Viimeisinä parina päivänä on tullut uutena oireena kevyt menkkamainen jomotus lantion seudulle..eli, jos en olisi raskaana, niin arvelisin menkkojen alkavan ihan just, mutta muuten ei mitään kipeitä suppareita tai muita ole ollut.

Katsoin kans aamulla nelosen Vauvan tarinan ja jotenkin tämän aamuinen jakso oli jotenkin erityisen koskettava; lasta toivottua kauan, helppo raskaus ja itsellänikin aivan uusimpana oireena nuo kipeät sormet.. toivottavasti ei muodostu yhtä pahaksi kuin ohjelmassa. Tuo sarja muuten herkistää allekirjoittaneen jotenkin ihan täysin ja purskahan aina itkuun siinä vaiheessa, kun vauva syntyy.. tänäänkin vollasin rinnuksen märäksi kyyneleistä :whistle:

Mutta siis, onko teillä muilla ollut tuota sormien kipeytymistä, mikä johtuu mahdollisesti tuosta rannekanavan oireyhtymästä tms..?
Itselläni oli la aamuna sormet niin kipeät, että melkein kyyneleet silmissä yritin niitä puristaa nyrkkiin.. päivän aikana kipu hellitti, mutta tunnin päivänokosten jälkeen tilanne oli taas sama. Eilen tai viimeyönä ei ollut enään niin pahasti, mutta tälläkin hetkellä sormet tuntuvat tosi jäykiltä ja vähän sattuu, kun puristaa nyrkkiin... ovat ehkä vähän turvoksissa, vaikkei siltä näytäkään.. : /

Muutoin täälläkin alkaa olla pikkuhiljaa hankinnat kasassa. Pinnis pitäisi vielä vain löytää ja sit siihen reunapehmusteet sun muut kivat tekstiilit. Olen katsellut Pupujussikan pehmusteita, mutta ovat suht kalliita.. samoin ebaysta löysin aivan ihania settejä, mutta huitelevat myös tuolla 50 euron tietämillä halvimmillaan.. saa nähdä raskiiko sellaisiin sortua.. olisvathan ne tosi söpöt :heart:
 
Mulla ei kanssa eka laskeutunut,kun vasta lopussa eikä kyllä ikinään kiinnittynyt kunnolla. Mulla myöskin puhkaistiin kalvot käynnistyksessä ja laitettiin oksitosiinitippaan. Olin sen parille sormelle auki. Mulla siis eka käynnistettiin,koska lapsivesi oli jo vähissä..toki viikkojakin oli jo 41+5.

Nyt tämä kaveri on jo tajunnut sentään vuorautunut syvälle lantioon joten jospa se tajuaisi myös kiinnittyä kunnolla.
 
Hellurei!

Menkka kivuilla auki väljästi kolmelle sormelle,kanavaa reilusti,vauvan pää ei tosin ole vielä kiinnittynyt vaan kuulema heiluu. pa 3064g eli aika pikkuruinen,pitäis yrittää syödä ja levätä.viikon päästä uudestaan ja parin vk päästä ehkäpä käynnistys kalvojen puhkasulla ;)
Ei särkylääkettä kuin panadolia vain huh huh.. ja vettä reilusti :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hui, taitaa ekat vauvauutiset tulla ihan lähiaikoina!! Mulle synnytys tuntuu vielä tooooooosi kaukaiselta jutulta, koska en osaa yhtään ajatella että tää syntyis ennen laskettua aikaa.. Veikkaan et menee just siihen joulun alle kun oon synnärillä :)

Vauva on selkeesti laskeutunut alemmas kun istuminen ja kenkien laittaminen on paljon helpompaa kuin vielä noin viikko sitten!!

Kaikille uusille tervetulotoivotukset! Täytyy tulla vielä illalla kuikuilemaan, jos eka tonttu olis saapunut.. :D

Silona 35+1
 
Hei kaikille :)

En ole ehtiny aikoihin kurkkii teidän kuulumisia, mutta nyt lukasin tosta noita uusimpia. Tääläpä on jänniä tilanteita meneillä. Saadaan vissiin ekat tontut tälle kuulle maailmaan :) Täällä on myös supisteluja tullu jonkin verran. Viikon päästä lääkärineuvola jossa katotaan kohdusuun tilanne ja sitte keskiviikkona auton keula kohti Rovaniemeä. Meen jo lähemmäs synnäriä odottelee ku alkaa tuo 38 viikka lähestymään. Sillä viikolla olen 3 lasta tehny ni täytyy ennakoida nytkin :) Viimeksi ku vielä synnytyksen kesto oli 2h 15 min ni ei ois ees synnärill ehtiny jos ei ois ollu jo lähempänä odottelemassa.
Nyt sairaalakassin pakkaukseen :)
Tsemppiä kaikille joilla alkaa pikku hiljaa H-hetki lähsetyy :)
 
MARMA eli siis vähintään 4cm auki. Kateellinen :xmas:. Eikös tuo painoarvio ole ihan keskikäyrällä, eli ei ollenkaan pieni vaan ihan normaali. Itsellä oli aika lailla tuo sama arvio viime perjantaina ja mulla kuitenkin melkein viikko aiemmin la kuin sulla =)
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Mango86, miehelläsi olikin jo selvät sävelet synnytyssuunnitelmaksi! :LOL:kiinnostaisi kuulla, millaisen synnytyssuunnitelman teit(te), ja millaista keskustelua miehen kanssa kävit.

(.) Näin pitkästä aikaa synnytysunen! Olin jostain syystä äippäpolilla käymässä. Aloin juuri siinä odotushuoneessa miettiä, että miksiköhän tulin, kun mitään ei tunnu, kun minut kutsuttiin lääkärille. Keksin siinä sitten hädissäni käynnin syyksi liitoskivut, vaikka eivät ne mitenkään kamalia olleet olleet... lääkäri halusi tehdä sisätutkimuksen, venytteli ja vanutteli ja sanoi sitten, että et sinä mihinkään kotiin lähde, tämä on kahdelle sormelle auki. Olin ihan, että et prkl irrottele siellä mitään kalvoja, tässä on vasta 34 viikkoa kasassa, ja haluan sitäpaitsi synnyttää kotona... Käskivät ponnistaa, vaikkei yhtään supistanut ja kohdunsuu pari senttiä auki. Minä siinä sitten ähkin tottelevaisesti ja mietin, että eihän tässä ole mitään järkeä, mutta pakko synnyttää, etteivät leikkaa... En tiedä sitten, miten kävi, heräsin tuossa vaiheessa!

Nyt hakemaan lasta hoidosta.
 

Yhteistyössä