***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Onpa tänne tullut hurjasti uutta...! Tervetuloa uusille palstailijoille :) Ja Muiskulle :hug: En voi edes kuvitella, kuinka stressaava tilanne sinulla on. Toivotaan kovasti, että kaikki olisi kuitenkin parhain päin. Adalmiinalle tsemppiä, kohta sulla on vauva sylissä =)

Tosi tympeää sanoa toiselle, että et saisi jotain jännittää :O Esikoisen kohdalla pelkäsin synnytystä aivan sairaalloisesti ja pyörryin pelkopolillakin ja luulisin että uutena kokemuksena sektiota pelkäisin varmasti ihan yhtä paljon kuin silloin aikanaan ekaa synnytystä, luultavasti vielä enemmän.

Viime viikolla neuvolassa terkkari sanoi, että vauva on laskeutunut todella alas ja ei saa enää päätä liikuteltua. Kuulema voi syntyä ihan millä hetkellä hyvänsä. Niin varmaan, esikoisesta sanottiin aikanaan ihan samaa ja syntyi sitten viikko lasketun ajan jälkeen. Vauvan pää ilmeisesti aikaansaa sen, että vihloo välillä tosi ilkeästi tuonne nivusiin, tulee ihan mielikuva, että toinen yrittäisi porata tietä auki.
Rv 34 oli koko raskauden ainoa lääkärineuvola ja kohdunsuu oli 3cm, pehmennyt ja ulkosuu oli sormelle auki, sisäsuu suljettu. Eli ei siis mitään tapahtunut siellä ilmeisesti. Eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, supistuksia on paljon ja ne on inhottavia mutta ei todellakaan mitään synnytyssupistuksia.

Tajusin tässä juuri, että jos laskettua aikaa ei olisi siirretty ultran perusteella eteenpäin, aika olisi jo ensi viikon lauantaina. Siis oikeasti tosi lähellä. Huomio iski autokaupassa tänään, kun vihdoin kuumeisen etsinnän jälkeen päädyttiin ratkaisuun ja toimitus luvattiin ensi viikon perjantaille. Toivottavasti nyt pikkuinen ottaa mallia isoista sisaruksistaan ja pysyy sisällä vielä hyvän aikaa lasketun ajan jälkeen, että pääsee sitten koko perheellä hakemaan vauvaa sairaalasta. Täytyisi se sairaalakassikin varmaan laittaa edes osittain valmiiksi kuitenkin.

Jaksamista kaikille, ennemmin tai myöhemmin se odotus palkitaan!

Tsoink ja vauveli 37+4
 
Muisku Toivotan huimasti jaksamista sinne, odottelu on varmasti nyt maailman raskainta. Toivotaan että pikkuisella on kaikki kuitenkin ok ja saatte aloitella yhteistä elämäänne kaikessa rauhassa ennen tutkimuksia.

Adalmiina Täällä edelleen jännitän sun kuulumisia, huikeaa että joku on jo tosi toimissa!

Omaa napaa: Saas nähdä miten vaikuttaa supisteluihin ja synnytyksen alkuun, meidän kerrostalossa alkaa hissiremontti ensi viikolla, ja se tarkoittaa sitä että joudun kiipeään viidentteen kerrokseen.. :( Suoraan sanottuna hirvittää. Noh, silloin on ainakin 37 viikkoa kasassa, niin ei haittaa jos supistelee enemmänkin sitten, toi rappusten kiipeäminen on saanut mahaa kovettumaan. Remppa loppuu jouluaatoksi, eli sittenpähän päästään vauvan kanssa vaunuileen kun silläkin on sopivasti sen 2 viikkoa ikää ainakin. Alkuun voi olla synntyksestä hellänä ja vauva kainalossa melkoista toi rappujen ravaaminen, mutta eipä sille mitään voi.

Jatkan jännittelyä, mukavaa kun saa jännitellä toisten kuulumisia, menee tää omankin h-hetken odottelu nopeammin.

Susimieli ja Pieni 36+1
 
Ennustan ja tunnustan...Tulin kans kurkkaamaan oliskos uusia tonttu-uutisia... ;)
Muisku en voi edes kuvitella miltä sinusta tällä hetkellä tuntuu...Toivotaan kuitenkin, että pienellä on kaikki ok! :heart: Runsaasti jaksu-haleja!! :hug:

Kahlan joka kopsuttelee pikkuhiljaa torstain synnytystapa-arviota päin...Jänskättää... Rv.34+6
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa=)

Vihdoinkin mammalomaa täälläkin vietellään toista päivää.

Muiskulle :hug:, toivotaan että pikkuisellanne on kuitenkin kaikki hyvin.

Adalmiinalle hurjasti tsemppiä synnytykseen ellei jo olekkin ensimmäinen tonttunen maailmassa=)

Olen ollut tosi laiska kirjoittelemaan mutta aina silloin tällöin olen lukemassa käynyt. Omassa navassa ei mitään kummempaa, pelkopolille ei meinaa päästä, lääkärikäynti peruttiin eiliseltä ja siirrettiin viikon päähän, tänään neuvola. Mitään en ole vielä laittanut vauvalle valmiiksi, kaukalo saatiin sentään ostettua ja se tulee meille loppukuusta. Harmittaa niin kovasti tuo että neljä lasta synnyttäneenä kohdellaan vähäpätöiseti pelkoihin ja mieltä painaviin asioihin liittyen, antoivat viikkoa ennen laskettua aikaa pelkopolille ajan ja kaksi meidän lapsista on syntynyt viikoilla 37+ ja 38+.

Vauva tuntuu olevan jo alhaalla, painaa kovasti ja supisteleekin. Siksi lääkärikäyntikin olisi ollut tarpeen vaan minkäs teet, odotettava on vielä viikko lisää. En tosin usko että tämä vauveli hetkeen on syntymässä tai ainakin toivon kovasti niin. Saisin laitella edes jotain valmiiksi ja mun mielestä on huima ero viikolla 37+ ja 40 syntyneellä. Syömiset ja kaikki sujuu valmiimmalta vauvalta helpommin, siksi mun täytyykin ihmetellä että moni alkaa jo 35 viikolta odottaa vauvan syntymistä.

Uusiakin oli mukaan tullut, kiva juttu=) Baarbiella onkin saman päivänä laskettu aika kuin mulla.

Ihan mielettömän äkkiä tämä aika on kyllä mennyt, nyt jo ensimmäiset tontut alkaa tosiaan syntymään, parin viikon päästä alkaa jo meidän kuukausi jolloin vauvan- ja jouluntuokesua saadaan urakalla nautiskella.

Viimeisille viikoille kaikille hurjasti jaksamista!:xmas:

Äitsy ja muru 35+0:heart:

Ja Poppeliinille pyyntö, voisitko poistaa mun kohdalta tuon poikaolon kun se on hävinnyt jonnekkin, ei siis mitään fiiliksiä suuntaan tai toiseen=)
 
BelleIhanan alatiesynnytyksen kätilö on kyllä ollut aika kurja akka :LOL: siis miten voi sanoa noin :D

Susimielellä riittää kuntoilua... Mulla kun vatsa kovettuu siitä välillä kun pitää kiivetä meidän yläkertaan (asutaan siis vanhassa rintamiestalossa) joten, en vois kuvitella tota viidenteen kiipeämistä :)

Ja miksei sektiota saisi pelätä se on kuitenkin leikkaus, puudutukset ja se muutos minkä vauva tuo mukanaan tuli se millä tavalla tahansa :) Mä pelkäsin ekassa synnytyksessä eniten sitä kun mut nukutettiin synnytyksen jälkeen sitä istukan käsinirroitusta varten ja pelkäisin kyllä uudestaan ihan hirveästi...

Äitsy ihmetteli, että kun saatetaan odotella vauvaa innolla syntyväks jo 35 viikolta lähtien niin kyllä siinä vaiheessa kun on 2 kuukautta pelätty, että vauva syntyy ihan liian aikaseen niin se 35 viikkoa on jo tosi hyvä saavutus, tottakai mitä kauemmin niin sitä parempi :) Eikä meillä ollut mitään ongelmaa toisen imemisen tai muutenkaan hoitamisen kanssa kun syntyi 37 viikolla miltein nelikiloisena, että sekin on niin yksilöllistä :)

Moksukka yritä pitää huoli ensin itsestäsi, vaikka se ei ookkaan niin helppoa tuollaisessa tilanteessa missä läheiset on eroamassa.... :hug:

Tänään aattelin olla tekemättä mitään, huomenna on vasta neuvola :)

Hilipatuinen ja silmukka rv 37+2
 
Lyhyet yöunet taas takana, huoooh! Kuinka kauan vielä? Neuvolassakin tuli käytyä aamusta, turvotusta tullu ihan hirveesti!!! Painoa tullu kilo per viikko.... Protskut näytti plussaa. Mutta luulen, että näytteeseen oli päässyt valkovuotoa, joka on tosi limaista ja paksuhkoa. Täti meinas, että olisi limatulppa alkanut sulailemaan pikkuhiljaa pois. Mene ja tiedä. RR ok.
Menkkakivut vaivaa taas vaihteeksi. Kuinkahan monta viikkoa näin vielä mennään? Nyt ei passaa syntyä, ko mies on työreissuilla aika paljon... Kahden viikon päästä olis todella oivallinen hetki. :)

Mutta näillä mennään taas eteenpäin.

simuli ja se 36+0
 
Huomenia kaikille :) KERRANKIN aika hyvin nukuttu yö takanapäin,jihuu! Näin tosin
aivan ihmeunia ja ramppasin vessassa mutta sain aina unen päästä helposti kiinni kun heräsin. Ihana tunne! Tänään oon myös menossa jalka- ja käsihoitoon - varasin silloin kerran kun mulle "uhkailtiin" että en sitten enää kerkeä mitään kun vauva tulee ;)

Belleihana: EI OO TOSI mikä kätilö!!!!!!! Hahah!!!! Käsittämätöntä!!! Olikohan se kansakoulunopettaja joka oli vahingossa tullut väärään paikaan töihin? ;)

Minkälaisia tuntemuksia teillä on ollut kun vauva on ollut pää alaspäin? Mulla oli viimeksi vaavi perätilassa ja nyt koitan kovasti tunnustella tuntemuksia että olisiko kääntynyt....

Miimau&Masuasukki 34+0 POKS :D
 
Viimeksi muokattu:
Lohjan sairaalassa ja poika on tulossa

Huomenia kaikille! :) Mulla meni viimeyö aivan päin sitä. Heräilin kokoajan ja vessassaki piti juosta. Illalla tais olla jonkummoisia harjotussupistuksia ku menkkamainen kipu oli ala vatsassa. Mulla neuvolalääkäri on ensiviikolla ja mun neuvolalääkäri on aivan ihmeellinen. :( Ei huvittaisi sen käsittelyyn mennä. Aivan liian kovakouranen ja tuntuu että tämä minun nuori ikäni on jotenki hänelle ylitsepääsemätön asia :( Terveyden hoitajani on onneks todella mukava, ku ei noita normaalisti ole ku kolme lääkärikäyntiä ni ajattelin etten edes pyydä vaihtaa lääkäriä, silloin se saattaisi olla myös toisella paikkakunnalla. Minkäslaisia teidän th:t ja lääkärit ovat olleet?
 
Baarbi harmi, että sulla on kurja lääkäri, mutta meillä ei ainakaan oo varaa mistä valita (on onneks todella mukava)... Ja Onneksi sulla on kuitenkin kiva Th ja odotuskin alkaa olla loppusuoralla, ettet joudu tätä lääkäriäkään enää tapaamaan :) Mulla on ollut th sama kaikissa 3 raskaudessa ja on tosi kiva :)

Höyhen Mä tiedän tuon tunteen :) On rasittavaa odottaa kun enteilee paljon ja sitten ei tapahdu yhtään mitään...

Simuli oli nukunut huonosti, höh... :(
Miimau Oli nukkunut hyvin :) Noihin liikkeisiin en oikeen osaa sanoa mitään kun mulla on kaikki olleet pää alaspäin jo varhain...
 
Miimau- vastasin Mangolle samaan kysymykseen sivulla 9 eli jos jaksat niin lukaise. Ero on mielestäni suuri miten päin vauva mahassa on, huomasin itse heti kun oli kääntynyt oikein päin vietettyään useamman kk perätilassa :)

Eikä vieläkään uutisia. Voihan.
Täällä jotain valkovuodon ja muun sekoitusta tulee ulos, muutenkin hassu olo. Huomenna kasvukontrolli aika synnärillä ja sisätautilääkäri, ne yhdessä päättävät aika paljolti minun loppu odotuksesta eli hieman jännittyneenä odotan huomista aamua :whistle:

Tyttö kerhossa ja ajattelin siivoilla vähän ja laittaa pyykkiä. Uutisia odotellessa: pikkuinen 36+4 :heart:
 
Muiskulle voimarutistus! Täälläkin kädet ristitty teidän puolesta!

Miulla ja aika järkky lääkäri, mutta perjantaita sentään vartun kovasti kuitenkin, saa tosta lonkasta jotakii selvyyttä, kyynärsauvalla joudun liikkumaan.. Ja saapa tietää vauvasta ja tilanteestakin. Supistuksia ei ole ollut nyt lainkaan, vihlontoja kyllä ja tuo jalan pakotus kova.

Mitenhän Adalmiinalla sujuu.. jännää! Kaveri sai isänpäivälahjaksi pienen tytön!

Hymy
unen lämmin tuoksu
kasvojesi vauvan hymy
Valo sinusta
siivilöi taivaan kirkkautta
kuin perille näkisit

Eve ja poikanen rv36
 
Muiskulle paljon paljon voimia ja positiivista mieltä! Koita täyttää kalenteri tekemisellä, vaikka vain kaupungilla hiippailulla, että aika kuluisi odottaessa nopeammin.

Naistenklinikasta jäi oikein mukava fiilis. Eihän se synnytysosasto mikään design-helmi ollut sini-harmaine seinineen, salit sentään olivat ihan mukavia. Remontin tarpeessa on totta tosiaan koko mörskä. Varsinaisesti mitään uutta tietoa synnyttämisestä en saanut, mutta yleisfiiliksestä sai hyvän kuvan.
Epiduraalin iloja toitotettiin vähän liiankin kanssa, joka välissä muistettiin mainita, että kyllä sen saa tässä ja tässä vaiheessa ja aina on anestesialääkäriä paikalla. Pysyn positiivisena ja ajattelen, että hehkutukset oli suunnattu kipua pelkäävien rauhoittamiseksi. Itse olen henkisesti asennoitunut, etten edes koko epiduraalia tule saamaan vaikka haluaisinkin.
Välilihan leikkausprosentit on siellä vissiin aika korkeet, olisko ollut 46 % ensisynnyttäjien kohdalla. Pikkasen ristiriidassa sen kanssa kuinka paljon painotettiin pyrkimyksiä WHO:n suosituksiin. Sektioon joutumisen lisäksi episiotomia ja vähän kyllä repeeminenkin aiheuttaa mussa suurta ahdistusta, muuten ei pelota taikka jännitä.
Synnyttäneiden osasto oli karmaisevan mintunvihreä, mutta muuten ihan mukavan oloinen, ei yhtään kolkko. Huoneisiin ei päästy sisälle kun oli tupa täynnä, mutta kurkittiin vähän ovelta. Suurin osa huoneista oli kahdelle hengelle, me tosin koitetaan päästä perhehuoneeseen kun luvattiin, että mies voi käydä pari kertaa päivässä kotona hoitamassa kissoja.

Tänään tehdään pakkauslista sairaalakassia varten, mutta pakataan vasta lähdön koittaessa. Samalla valitaan vauvalle kotiutumisvaatteet.
Sunnuntaina järkkäsin vihdoin vauvanvaatteet koon ja mallin mukaan. (Mies ei ole koskaan ollut vähääkään kiinnostunut miten meillä on kaapeissa tavarat, saan laittaa kaikki senkin kamat miten ikinä haluan, mutta nyt se nurisi, että olis halunnut osallistua kaapin järjestämiseen.. :D) Nyt taitaakin kaikki olla valmiina uutta perheenjäsentä varten. Vielä tartten rintapumpun ja imetysliivit, mutta ne ehtii hankkia myöhemminkin.
 
Hihiiii rv 37!!!Täysiaikaisia ollaan!!! Ja tänää olis vika lääkärinneuvola. Toivon että alapääs ois tapahtunu etenemistä :)

:hug: ja/tai peukutukset niitä tarvitseville.

Sektiosta : sitää SAAAA pelätä! Mä ainaki pelkäsin, ihan V**USTI sillon ku mulle sellanen tehtiin. Ja se tehtiin vielä yllätyksenä parin tunnin varotus ajalla. Niin ja het ekas raskaudes ja olin sillon vasta 18vuotta. Siitä jäi ikuinen kammo. Kaikki kysyy aina, "-noh,kumpi oli kivempi, Normi synnytys vai sektio?" vastaan aina normi synnytys.

Mutta palailen takas ,ku oon kävässy neuvolas.

m0308 & Poitsu 36+0
 
Voi Muisku :hug: Supervoimahalaus sinne.

Nyt vähän omaa napaa ja tyhjänpäiväistä valitusta. Olipa jotenkin aivan turhat neuvola ja lääkärikäynnit. Mun synnytystapa-arvio oli siinä että lääkäri totesi lantion olevan normaali ja vauva voi sieltä tulla miten päin haluaa ja koska haluaa. Vauva on kyllä pää alaspäin mutta silti tosi ylhäällä ja kohdunkaulassa ei mitään muutoksia. Ja minä kun olisin jo niin valmis synnyttämään.

Aamusta asti aivan turhautunut olo vaikka kaikki on ok ja pitäisi olla iloinen että oma vointi on hyvä. Paino oli vähän noussut ja sekös otti päähän niin että kurjuuden maksimoinniksi syödä mussutin kolme suklaapatukkaa :ashamed:
 
m0308 en halua "pilata" iloasi, mutta sulla on vielä viikko siihen (eli rv 37+0 -->) että vauva on täysiaikainen.

Miimau mulla potkut tuntuu oikeastaan melkein missä vain navan yläpuolella. Hikka tuntuu myös eniten alhaalla oikeassa nivusessa. Hikan tullessa voi kyllä koko vauva heilua, mutta se selkein tunne on kyllä aika lähellä oikeaa nivusta. Ylävatsassa on selkeä pallo (=pylly) ja pikkuosia (jalkaa) tuntuu välillä siellä täällä yläosassa vatsaa/kylkiä.

Balleihana huh huh mikä kätilö sulle osunut alatiesynnytyksessä. Eiköhän kaikenlaiset äänet kuulu synnytyssaliin :headwall:

Adalmiinan kuulumisia odotellaan täälläkin :wave: Veikkaisin että jos on ollut saleissa tilaa niin on päässyt tippaan sinne.

Oma olotila aika samanlainen kuin ennemminkin. Pikkuvaivoja alkaa olemaan vaikka muille jaettavaksi. Närästystä ollut ehkä vähän vähemmän kuin hetki sitten, mutta selkäkipuja (varsinkin iltaa kohden) taas alkanut lisääntymään. Yöllä herää kyllä aina kun pitää vaihtaa asentoa, vaikka liukalakana onkin. Vauva viettää suurimman osan ajasta oikealla puolella vatsaa, siellä kai on hyvä olla :heart:

Poppeliini ja tyttönen 37+1
 
Heip!
Ihan pikapikaa kattomassa mahdolliset vauvauutiset ja sit yks kysymys:

Oma olo ei ole juuri kohentunut eilisestä, yön märehdin koko eilistä ultraa ja tänäänkin jo itkut tirauttanut. Ottaa aivoon kun en kertakaikkiaan osannut kysyä siltä lääkäriltä eilen siis YHTÄÄN MITÄÄN. Mä olin niin mennyt sinne vain "moikkaamaan" vauvaa ja kysymään painoarvioo ja sit kun ne sanokin siä tosta aivokammiolöydöksestä niin olin ihan puulla päähän lyöty. Mieskin oli mukana, mut hänkään ei osannu kysyä mitään ja olihan se lekurin käynti tosi pikainen. Ainoo pieni asia mihin tarrauduin oli se että kun sanoi että vauvan pää on niin alhaalla...vaikkei siis vielä ollut laskeutunut lähtökuoppiin eikä kiinnittynyt...niin että tuo ultraus oli aivojen osalta hieman hankalaa ja että kuvakulma ei välttämättä ois ollu ihan suora jolloin mittavirheitä saattaa tulla. Toisaalta otti mitan 4 kertaa ja sai aina saman tuloksen et kaipa se nyt oikeesti oli niin paljon. Mutta siis mä oon tän päivän miettiny et pitäskö käydä vielä yksityisellä vaik ens viikolla tsekkaamas samaa asiaa vai oiskohan se ihan turhaa???
Kun tosiaan en saanut enää uutta kontrolliaikaa ennenku sit rv 40+2 jollon puhutaan mahdollisesta käynnistämisestä jos musta tuntuu siltä, mut sinne on vielä niin pitkä aika - tasan 4vko - et täshän voi sattua viä vaik mitä. Ja mitäs jos tuo laajentuma vaan kasvaa ja kasvaa täs viikkojen aikana...en mä siitäkään osannu kysyä mitään et voiko jotain tosi radikaalia tapahtua ja jos kasvu on nopeaa niin voiko vauva esim. menehtyä kohtuun. Voi vitsi, ihan hirveitä asioita joutunu miettiin. Siks aattelin sitä yksityistä. Mut olikos siinä 4d ultrassa joku aika milloin sinne vois mennä??? Siis onko nyt jo liian isot viikot menossa et oisko siitä mitään hyötyöä jos ne ei sit pystykään kattoon siä mitään - onko kellään tietoa? Ja mihin tampereelle kannattais soittaa? Olihan näistä puhe sillon keskiraskaudessa, mut mä en nyt jaksa ettii niitä keskusteluja. Sori sori tää omanapaisuus!!

Muisku 36+2
 
Viimeyönä heräsin vain KERRAN pissalle, yleensä ravaan 4-5 kertaa yössä.

imetysliiveistä oli jokuaika sit puhetta, mä en osta ennen kuin näen rintojen koon maidon kera, ne on niin kalliita etten raski, ja sit on tyhmää pitää liian pieniä tai isoja jos arvioi väärin sen koon.

joku ihmetteli kun toivotaan jo vauvaa näin aikaisilla viikoilla, ehkä kyse on vaan muutenkin malttamattomasta mielenlaadusta, ei jaksaisi odottaa enää ja olokin on tukala. Onneksi se ei toivomalla synny, ja vaikka syntyisikin pian niin viikkoja on jo ihan hyvin. Mulla on kyllä "tilaus" että syntyisi marraskuun vika viikolla kun viikkojakin ois 38+ :)

Susimieli ja Pieni 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Muisku toivottavasti saat lisätietoa varsinkin kun suurin osa tiedosta oli menny korvien ohi shokissa. Toivotaan parasta ja vaikka sieltä putkahtais millainen lapsi tahansa sitä varmasti tuutte rakastamaan sellaisena kuin on. Haastettahan se tuo elämään mut toivoa ei kannata heittää. :hug: voimia!!

omasta navasta:
mulla on närästys hellittänyt eli taitaa pikkunen olla jo sen verran alhaalla. Pe on neuvola ja sit seuraava tais olla lääkärikäynti.

tonttu-uutisia odottaen.

36+4
 
heipsan

neuvolassa käyty ja kaikki ok :) terkka sano et vauva on jo niin lähtökuopissa et on vaan ajan kysymys koska tulee mut empä jaksa luottaa enää tuohonkaan tietoon ku viikko sitten sanottiin ihan samaa ja mittään ei oo tapahtunu sen jälkeen. :kieh: parempi ku koittaa unohtaa koko homman niin ehkä se tulee sit nopeempaa :) nyt päikkärit ja sit pitäs lähtee otaan talvikengät ja yhet imetysliivit,jotku halvat et alkuun pääsee.

Liiveistä oli kaverille sanottu alan liikkeessä et yhet kannataa ostaa ensin ja sit ku kaksviikkoo synnytyksestä vasta toiset ku sit on se koko oikee.

mut nyt hetkeksi päikyille ja sit ostoksille :)

höyhen ja HP 37+3 :heart:
 
Muiskulle halit. Toivotaan parasta että vauvalla kaikki hyvin!

Adalmiinan kuulumisia täälläkin odotellaan.

Tuntuu että omaan laskettuun aikaan on vieläkin ikuisuus, enkä ole saanut aikaiseksi juuri mitään valmisteluja vauvan varalle. Tuntuu hassulta että toiset on jo synnyttämässä tai toivoo muuten jo pian pääsevänsä tositoimiin. Ajattelin huomenna käydä kirpparilla etsimässä pieniä vaatteita ym. vauvalle.

Onko teillä muilla muuten kohtu keskellä vatsaa? Minulla on oikeastaan kokonaan navan toisella puolella. Niin on ollut koko raskauden ja samoin oli esikoisesta. Ehkä kohtu vaan on sen mallinen että ei tule näilläkään viikoilla kuin sormen leveyden navan vasemmalle puolelle. Oikealla puolella onkin sitten aika ahdasta kun potkuja satelee ihan kylkeen! Maha on seistessäkin vähän toispuoleisen näköinen.

Onko muuten selällään nukkumisessa jotain rajoitusta mille viikolle asti saa nukkua selällään? Heräilen välillä niin että olen unissani kääntynyt selälleen, joten siitä tuskin on vielä haittaa. Esikoista odottaessa alkoi ahdistaa jo viikolla 24+ selinmakuulla, mutta nyt niin on ihan hyvä olla.

Mulla ei ole ollenkaan synnytystapa-arvio lääkärikäyntiä. Äitipolilla olen käynyt noissa kasvukontrolli ultrissa ja todennäköisesti viimeinen kasvukontrolli on ylihuomenna.

Lumine 33+4
 
pitkästä aikaa saan taas aikaseks kirjotella tännekin.. seurailen kyllä monta kertaa päiväs et mitä tääl tapahtuu..

Adalmiinalle tsemppiä.. varmasti voimia vie noin pitkä käynnistys.. toivottavasti nyt ois jo nyytti sylissä <3

Muiskulle iiiso voimahali.. tosi inhottavaa ettei sitä seurailla ton enempää :(

Supistuksia tulee ja menee.. välil kivuttomia ja välil tekee oikeesti kipeetäki.. kohdunsuulla vihloo jatkuvasti. pitkiä matkoja ei enää jaksa kävellä ja mies on saanu vastuun ton isomman koiran lenkittämisestä.. ite en uskalla enää lähteä sen kans ku on viel pentu mut painaa suunnilleen 40kg :D saa välil ihme hepuleita ja se tekee yllättävän kipeetä ku koira yhtäkkiä nykäsee kunnol..

viimenen lääkärineuvola ois 23.pvä.. katotaan mitä supistukset ja menkkajomotukset on saanu aikaseks kohdunsuulla

( . ) mä en muista oonko tänne kirjotellu jatkuvasta päänsärystä mikä mulla on riesana.. no nyt sitä ollaaan ruvettu tarkkailee vähän enemmän.. muutamaan otteeseen oon käyny äippäpolil pyörähtämässä asian takia.. verenpaineet on välil koholla ja välil ei.. niitäki seuraillaan nyt kotona..
Torstaiks sain ajan neurologille ja kattoo jos se löytäis syyn tähän kipuiluun.. alkaa hermot olla tiukilla ku ei pysty mitään tekemään ja välil särkee niin et oksennus lentää.. valopilkkujaki lentelee välil näkökentässä.. mut silti ei näytä olevan kyse raskausmyrkytyksestä.. onneks.. äippäpolil ne ehdotti et oisin jääny osastolle vähäks aikaa lepäilemään, mut mä koitan sinnitellä viel kotona vaik lääkkeet ei mitään autakkaan.. on koitettu Panadolia,panacodia,tramalia ja jopa buranaa ne yritti mulle syöttää.. Toivottavasti ne tajuais käynnistää tän pikkasen ennen laskettua.. mä en nimittäin jaksa enää montaa viikkoa :mad:
 
Muisku Soita äitipolille ja pyydä sieltä että lääkäri soittais sulle tai sitten soita neuvolaan ja kysy että onko tekstit menneet jo sähkösesti sinne koneelle....

Mä en tiiä uskallanko mä tunnustaa, mut mä oon istunut tässä sohvan nurkassa yhdeksästä asti ja käynyt vaan 2 kertaa jääkaapilla :headwall: äsken hain verenpainemittarin ja se näyttää 123/90 ja pulssi on 100 silti.... Auts...
 

Yhteistyössä