***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Täällä ei mitään uutta :) Käytiin äipyrin ja kaverini kanssa kirppiksellä :) hirrrvittävä väenpaljous ja pienikin kävely oli aika tuskaa...Hiki päässä laahustin mennä siellä ja poissulille tarttui mukaan ihanaiset haalarit ja niihin mätsäävä paita :)
Poika on ollut huomattavasti rauhallisempi tänään, kuin eilisen duracell pupu vaiheen jälkeen :D Mutta mökeltää kuitenkin ihan mukavasti!
Kävely varsinkin saa hänet kiristelemään vatta-nahkaa (vai voisko ne olla harkka suppareita?!?) maha koko ajan kivikova..

Noo itsensä toistoa, ehkä nää oman olotilan pohdinnat :D pyytää syvästi anteeksi...:ashamed:

Siirtyy taka-alalle kikkailemaan :)
 
Onnea suuresti adalmiinan ja fantaihanan kasvaneille perheille! :heart:

Me kotiuduttiin mummolareissusta pari tuntia sitten, hyvin meni matka sadoista kilometreistä huolimatta. Menomatkalla viimeiset satakunta kilsaa oli kyllä aika pitkät mutta muuten ei valittamista. Pojatkin olivat tosi reippaita matkamiehiä, poistullessa vähän tuli riitaa uusista leluista mutta muuten olivat nätisti. Mummo oli onnesta ymmyrkäisenä kun pääsi hemmottelemaan ja mytistelemään poikia :) Ja kaikilla meillä kyllä kivaa oli :) Mulla on aika kova yskä mutta muuten oli jopa normaalia vähemmän vaivoja, ehkä maisemanvaihtokin teki hyvää.

Hyvillä mielin siis kotiin tultiin, sittenpä melkein heti saatiinkin ikäviä uutisia, eräs tuttu oli menehtynyt tapaturmaisesti :( Ei varsinaisesti kovin läheinen mutta tuttu kuitenkin ja on nyt ollut mulla ja miehellä aika apeat tunnelmat, oli niin yllättävä tuo kuolema ja lähtötapa oli kyllä ihan kamala. Mutta se siitä.

Mä veikkaisin että vielä tulee viisi tonttua tässä kuussa, voipi kyllä olla alakanttiin :D

Mekin tossa ajellessa pähkäiltiin että miten järjestetään lastenhoito kun lähetään vauvaa tekemään. Jos menen suunniteltuun sektioon, ei ole ongelmaa. Tarvinnee pohtia tota logistiikkapuolta tarkemmin kuhan on se synnytystapa-arvio, ja alkaa varailla ihmisiä jotka pystyy tulemaan tähän nopeasti poikien kanssa jos tulee äkkilähtö synnytykseen. Anoppilaanhan nuo menevät hoitoon, mutta sinne on matkaa eivätkä he ehdi ihan heti hakemaan poikia kun tarvii, joten pitää järkätä kyytiä jne. Mutta eiköhän nuo järjesty.

Pitää lähteä jatkamaan tätä kotiutumista, kommentoin paremmalla ajalla kun oli tuota tekstiä tullut aika reippaasti kun en oo muutamaan päivään käyny lukemassa :D
 
lastenhoito Meillä tosiaan kanssa anoppi tulossa hoitamaan. Itse hiukka varauksella oon koko hommaan. Jos selviää muutaman tunnin meidän tytön kanssa nin hyvä. Ei oo meinaan 1v10kk aikana vahtinut kun kaksi kertaa tunnin verran. Ei oo osoittanut kiinnostusta ja halukkuutta koko hommaan. Nyt sitten itse ehdotti ja hiukka hirvittää ajatus. Mun äiti on tähän asti hoitanut kaikki kerrat,mutta äitini asuu 360kilsan päässä niin ei oo hetkessä täällä. Mut ollaan varauduttu siihen,että mies tulee ihan just h-hetkellä sairaalaan ja ei oo siellä tuntikausia. Meillä on kavereita tässä alueella joilla tyttö ollut hoidossa,mutta jos lähtö tulee päivällä niin kaikki on töissä.
Anopissakin tosiaan mietityttää kaikki nää,kun inhoo vaippojenvaihtoa,ei oo koskaan saanut meidän tyttöä syömään kyläillessä eikä osaa oikein touhuta senkanssa...ja puhumattakaan jos unille pitää laittaa. Toki saattaa yllätyksiäkin tulla,mutta...hirvittää silti.

Tänne ei mitään uutta. Ei oo kipuja tai tuntemuksia. Kunhan nyt ei pahasti yliajalle mennä niin ei haittaa. Eka kun syntynyt tosiaan 41+5 niin sinne on vielä matkaa.

millis ja vertti 37+1
 
Tirppa: Kiva, että reissu sujui hyvin :)
Kahlan: Kuulostaapi justiinsa harkkasuppareilta :)

Meillä lähti mies isomman kanssa terveyskeskukseen todennäköisesti tikkauttamaan pojan olkapäätä... Onnistui hammaspesulle mentäessä hyppelehtimään päin ovenpieltä ja tietenkin sitä ainotta pientä naulaa mikä siinä oli. Mä luulin eka, että siltä murtu solisluu kun niin makeasti siihen napsahti, mutta taitaa selvitä pelkällä tikkauksella. Ei ollut iso eikä vuotanut paljon verta, mutta kun ei oo lihasta siinä kohtaa alla niin näky luu sieltä niin pakkohan se on käydä näyttämässä....
 
Lämpöiset ONNITTELUT Adalmiina ja Fantaihana :heart:!!!!!!!!

Mun veikkaus että 7 marrasvauvaa tulisi...:)

Täällä normikuulumiset ja pikkuinen tuntuu laskeutuneen ja kääntyneen niin että potkuja tuntuu kyljissä välillä oikein roimastikkin :) Ja ne raskausarvet....grrrrrr:kieh:
 
Muisku Jee, lisää vauvoja, jääköhän joulukuulle kovin moni synnyttämään, tuntuu olevan aika vilkas tää marraskuu :D

Mulla ei sen kummempia oireita tosta lenkkeilystä tullut, ipana sätkytteli leffan ajan mukavasti, ja pönkeilee nytkin aktiivisesti.

Tuntuu ettei tolla oo kauheeta kiirettä ulos, toisaalta, itselläkin on sellainen olo että eipä laskettuun aikaan kauheesti oo, jaksan kyllä odottaa. Olo on sen verran hyvä, paitsi alaselkä on vähän jumissa ja kankeana.
Ei mua siis kyllä yhtään haittaa vaikka poika haluaisikin tulla aiemmin :)
En vieläkään ole ihan sisäistänyt ajatusta että tää voi syntyä koska vaan, että meille tulee vauva. Vaikka olenkin kaikki vauvan tavarat hankkinut ja hypistellyt niitä joka päivä. Ehkä se sit ensimmäisten kunnon supistusten aikana konkretisoituu :D

Susimieli ja Pieni 37+0
 
Susimieli musta taas tuntuu että ihmeen hiljaista ollut vielä vauvarintamalla. Asiat vissiin näyttävät erilaisilta eri näkökulmista :D Itsellekin jotenkin vielä melko utopistista, että meillä oikeasti ON ihan kohta vauva taas sylissä. Tää odotus mennyt jotenkin niin vauhdilla.

Muisku meille sitten tilannepäivitystä :wave: Kivaa jännäillä muiden puolesta!

Täällä edelleen vain yksittäisiä (harjoitus)supistuksia, erilaisia vihlaisuja ja jomotuksia kyllä senkin edestä sitten on. Huomenna on taas äitipolille meno, ihan jo innolla odotana ronkittavaksi pääsyä ja tuomiota jatkoista. Pitäisi pikku hiljaa saada kunnon varmuutta siihen miten kauan raskautta jatketaan ja milloin saan eräpäivän.

Poppeliini ja tyttönen jo 38+0!
 
Hui, kuinka täällä aina tapahtuu jotain kun on päivän poissa=)
Muiskulle tsempit, sieltä taidetaan saada seuraavat vauvauutiset:heart:

Ihan mieletöntä että Poppeliinilla ja joillain muillakin on noin isot viikot, kohta vauvoja alkaa tupsahdella enemmänkin=)

Mulla samat fiilikset kuin Susimielellä että maltan ihan hyvin odottaa vauvaa, tottakai sitä haluaa oman pikkuisensa nähdä ja saada syliin paijattavaksi mutta ei ole mitään sellaista ettei malttaisi odotella lähemmäs joulua. Oma olo tietty tukala, nukkuminen on todella huonoa ja normi arkijutut sujuu hitaammin mutta muuten olen saanut myös olla tällä kertaa sen verran hyvässä kunnossa että ei senkään puolesta kiirettä.

Pelkopolille kun saisi ajan kohtuu pian että saisi möröt mielestä pois niin olisin enemmän kuin helpottunu. Tänään lääkäri jonka toivon saavan asiaan edistystä. Ja samalla mietin niin turhamaista asiaa että kysynkö tulokkaan sukupuolta vaiko en mikäli se nyt sattuisi näkyä=)

äitsy ja muru 35+6:heart:
 
Olo on ollut jokseenkin normaalia tukalampi pari viime päivää, tuntuu että maha painaa enemmän kuin ennen ja pää painaa alas enemmän... Kummoisia suppareita ei kuienkaan ole ollut, toissayönä heräsin pariin tosi ärhäkkään mutta jäi siihen kahteen. muuten saattaa kyllä kiristellä pitkin päivää mutta ihan harjoitussellaisia vain.

Sairaalakassin suhteen totesin etten pakkaa erillistä kassia mukaan vaan kun minulla tapana kuskata muutenkin puolta omaisuutta koko ajan "käsilaukussa" (lähinnä semmoinen jättimäinen olkakassi...) niin riittää kun vähän otan sieltä turhaa pois ja vaihdan tilalle sairaalassa tarvittavia.. ;) Kulkeepahan mukana koko ajan.. :)

Meillä miestä jännittää kuinka asiat sujuu sen jälkeen kun pääsen sairaalasta vauvan kanssa kotiin, eilen lohkaisi oikein älynväläyksen että saisipa vuokrattua kuukaudeksi asunnon jostain jonne voisi mennä tuon meidän kaksivuotiaan kanssa..
Minä tietysti totesin näreissäni että toivottavasti oli vitsi jolle saa nyt nauraa ja mies siihen hädissään selittää että ei ole, olisi vaan niin helppoa kun saisin vauvan kanssa kahdestaan totuttelemassa rytmiin, ei tarvitsisi varoa leikkaushaavaa pikkupojalta ja ja... Siinä vaiheessa kun kysyin aikoisiko sitten kuukauden päästä tulla katsomaan kuinka vauva on kasvanut ja näkisin minäkin pikkupojan taas niin ehkä (?) huomasi älyvapaan ideansa...
No taisi olla ihan hetken mielijohteen ajatus mutta välillä ei oikein näitä aivoituksia ymmärrä...

38+1
 
En mäkään oikeen ymmärrä että kohta meitä on tässä talossa 5 henkeä, vaikka meillä pienenmpi heräs neljältä ja nukku tosi levottomasti loppuyön ja mua alko samoihin aikoihin supistelemaan silleen ei nyt mitenkään hirveän kipeesti eikä ees säännöllisesti, mutta inhottavasti....

Äitsy Toivottavasti saat pelkopolille ajan pian :) Sukupuoli asiaa mä oon kanssa pähkäillyt joka raskaudessa kun mies ei ole halunnut tietää ikinä kumpi tulee, niin ekasta en kysynyt ollenkaan, tokasta kysyin suoraan ja nyt kolmannesta totesin ääneen ja kätilö sen mulle vahvisti :)

Mun pitäis lähtee hoitaa yks harrastusjuttu, mutta kun mä en millään jaksais ja sitten vähän jännittää noi supistukset että miten ne kehittyy vai loppuvatko ne jossain vaiheessa. Toisaalta mä oon ehkä vähän lähempänä sairaalaa jos lähen (tai kun on melkein pakko lähteä) ja sitten jos nää supparit sais vähän vauhtia kun liikkuis lisää, tosin ikävämmältä nää on tuntuneet makuultaan ja istualtaa, liikkeellä ei tunnut mitään....

Hilipatuinen rv 38 :D
 
Iiiiiks ihanaaaaa Muisku!!!!! Tuu sitten päivittelemään tänne tietoja kun pääset :) Me odotetaan täällä innokkaita kuulumisia :D

Belleihana: Voi noita miehiä...... toinen parka oli yrittänyt varmaan ajatella hyvää...;)
Niillä ei ihan aina suju samalla tavoin tuo ajatus kuin meillä naispuolisilla ;)

Hilipatuinen:
Oijoi sielläkin suunnassa tapahtuu :D Jihuu!!! Tsemppiä!!!

Susismieli:
Muakin hirvittää että oonkohan tääll äloppujoulukuusta aivan yksin :( yhyy! Mulla on la vasta 27.12 ja kun on esikoinen kyseessä niin en tiedä meneekö jopa ens vuoden puolelle...

Omassa navassa kaikki normisti ja aivan hyvin:) Viime yö oli taas hiukan parempi,huh! Vaikka kyllä kun heräsin vessareissulle niin oli hirmu kipeä masu ja paha olo. Olin ehkä sit nukkunut selälläni hiukan ennen heräämistä tms... karmea himo muuten mandariineihin/satsumoihin!!! Muutenkin ovat parhaillaan tähän aikaan vuodesta mutta uskokaa tai älkää: Vetaisin eilen kokonaisen sellaisen verkkopussillisen!!! HAHAAAA :LOL:

Miimau&Masuasukki 34+4
 
Oih, jännäillään nyt siis Muiskun puolesta. Päivitystä odotellen:popcorn:

Nyt seuraa hormoonihuuruisen raskaanaolevan naisen kiukuttelua, vaihteeksi neuvolasta... Tänään oli siis neuvolalääkäri. Sf mitta olisi kasvanut kolmessa viikossa 0,3cm, tietysti mittaajasta ja vauvan asennosta riippuu. Minua tuo kuitenkin huoletti ja yritin kysellä, että onko varmasti ihan normaalia, kun vauva ei ilmeisesti ole edes laskeutunut. Katto vaan neuvolakortista, että esikoinen on ollut pieni vauva niin tämäkin on. Tuli vaan sellanen fiilis, että eihän se esikoinen siellä vatsassa nyt ole. Ja mä myös luulin ettei sf mitta varsinaisesti kerro vauvan koosta. Koostakin yritin kysyä, kun liikkeet tuntuu tosi voimakkailta, ei kommenttia tähän. Ei kysynyt onko mulla kysyttävää, vaan tunkee neuvolakorttia käteen ja siinä yritän epätoivoisesti jotain kysellä ja puolet jäikin kysymättä. Eniten ärsyttää etten itse ollut riittävän valmistautunut neuvolaan. Pakko ens kerralla kirjoittaa paperille jo etukäteen mieltä askarruttavat asiat, kun ilmeisesti uudelleensynnyttäjillä ei ole kysyttävää:kieh: Neuvolakortissa mulla ei vieläkään ole mitään merkintää vauvan tarjonnasta. Enkä muistanut pyytää seuraavaa neuvola-aikaa eli pitää kytätä soittoaikaa ja varata sit puhelimitse...

Miehen kanssa sovittiin, että hän aloittaa tupakkalakon ja minä karkkilakon. Eiköhän se perkele ollu menny vetämään röökiä jo ennen aamuyhdeksää:kieh: Niin ja ihan miehen aloitteesta sovittiin nämä lakot! Itse tarjouduin vapaaehtoisesti tukilakkoon, kun on tullut herkuteltua liikaa:stick: Nyt tekis mieli mennä hakemaan hirvee kasa irttareita "kostoksi", mutta ketähän sekin hyödyttäis:headwall:

Kiukkuinen Mango ja pikkuruinen masuvauva 35+0
 
Adalmiinalle ja Fantaihanalle isot halit ja onnittelut pienokaisista :flower: :heart:.

Tuli eilen käytyä äippäpolilla, kun liikkeitä ei koko päivänä oikein tuntunut :(. Kaikki oli kuitenkin ok, käyrälle tuli liikkeitäkin, vaikka itse en kaikkia tuntenutkaan :).

Nyt sitten jännitellään, pääseekö sitä oman liiton pikkujoululounaalle 2.12.? Mietittiin miehen kanssa pitkään, ilmoittaudunko pikkujoululounaalle vai en, kun on niin lähellä laskettua aikaa. Päätettiin, että ilmoittaudun niihin, kun työpaikan pikkujouluihin en ole menossa (äippäloman vuoksi) ja kun mies kuuluu samaan liittoon, niin jos lähtö tulee sairaalaan silloin, niin onpa ainakin paikalla ;).

Torstaina jälleen neuvolaan...

Lapitar ja kaveri 37+5
 
Mangolle halit!

Miimau, siul on täydellinen laskettu aika, miu synttäripäivä! ;)

Voi jännää, Muiskulle peukutukset!

Muillekin tsemppiä omien asioiden kanssa! :)

Miun lonkka kyl tappaa miut, aina menee pahemmaksi, kaipa vaan joillakin voi noin lantion löystymisen myötä käydä, lääkäri antoi vain Panacodeja lisää, mutta samalla jäi sellanen kuva että vauva vois saada niistä vieroitusoireita! Kuka sitäkään haluaa. Mutta pakko ollut niitä syödä ja käyttää kyynärsauvoja, kun ei muuten selviä kipujen kanssa arjesta. Pitää keskiviikkona ottaa neuvolassa vielä puheeksi.

Tyttö on nyt kaksi päivää hoidossa, onneksi tervehtyi kumetaudista parahiksi, voi jotain hissukseen tehdä. Mm. jääkaapin pesua olis tiedossa, listattu tekemiset mistä voi hissukseen tehdä ja raksata yli! :)

Miusta on ihanaa ku tulee harjotus-suppareita, mie vaa hymyilen ku naantalin aurinko, en oo oikein ikinä välittäny huonoa sellaisesta kivusta tai tukalasta olosta, josta tietää että sillä on hyvä syynsä. Ehkä siksi olin aikanaan koulussakin vapaaehtoinen että minuun saa harjoitella pistämisiä sun muita, jos joku ei pystynyt koekaniini olemaan! :D

Huomenna paukkuu täälläkin 37 viikkoa! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Voi himskatti sanon kyllä, viimeyönä heräsin tunninvälein taas ihan ilman syytä.
Eilen oli sellanen olo muutenki että ois ollu 39 astetta kuumetta, mutta kuumetta ei kumminkaan ollut eikä ole vieläkään? :O Selkä ja niskat aivan jumissa :( Ja minulla on atooppinen ihottuma eikä sitä esim viimevuonna tullut talven aikoihin mutta tottakai se nyt täytyy tulla :( Ärsyttävää ku mikään rasva ei auta. Nii ja vieläyks valittelun aihe nivusiin sattuu ku nousee ylös sohvalta tai sängystä tai sitte jos kävelee reippaammin kellään muulla samanlaista? Ja jos joku tietää mitä nämä ovat? Joo olen pahoillani hirveä valitusteksti :)

Baarbi rv 35+6 :)
 
Muisku tsemppiä, jännityksellä odotellaan vauvauutisia.

Tuisku Viimenen painoarvio mitä saatiin 10.11 eli 5 päivää ennen kun vauva synty oli 3400g ja neuvolatädin käsikopelon mukaan samankokonen edellisenä päivänä, eli hyvin osu arviot kohdalleen. Muutaman viikon takanen kokoarvio oli se lääkärin virhearvio josta lähdettiin tutkimaan vauvan hapenpuute riskiä, sama lääkäri totes seuravalla viikolla että hän teki viimeks virhearvion.

vauvasta seuraa Ei noista vauvoista kyllä kellekkään kovin paljon seuraa ole alkuviikkoina. Meilläkin esikko alkaa olla ihan turhautunu vauvaan kun sehän vaan syö ja nukkuu. Toisaalta se sopii mulle ihan hyvin kun on noiden kahden isomman kanssa kuitenkin ehdittävä touhuta. Molemmat unohtaa vauvan täysin kun tämä nukahtaa ja sitten kun sisko herää niin käydään hirveitä taisteluita kumman vauva se on ja kumpi saa halia ja pussata. :heart:

Fantaihana ja prinsessa 6 pv
 
Synnytystapa-arviossa käyty. Kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja pehmeä, mutta kiinni. (murr... luulin että tilanne olisi jo parempi kun sen verta kärsitty) vauva 3,2 kg arvio lasketulle ajalle n.3,5kg.. Minun laskujen mukaan jos paino nousee n. 200 g viikossa syntymäpaino olisi enempi. Ei kuitenkaan sanonut että olisin tällä lihavuudellani aiheuttanu lapselle liian isoa kokoa.. Senhän takia minut sinne otettiin tutkittavaksi. Näyttää hyvin siltä että laskettuun aikaan mennään, vähän nyt taas supistelee mutta johtunee varmaan siitä sorkkimisesta. Poikalupaus nyt 99,9% :D Pitihän mun nyt tarkistaa ja lääkäri sanoi olevansa 99,9 % varma että kyseessä on poika :D

Hyyppis+ poju 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Uuu Muiskulle tsemppauksia, jos olet päässyt vauvantekopuuhiin!

Juu olen samaa mieltä, että mulla oli sellanen sopiva ihanteellinen synnytys tällä kertaa. Tää osoittaa vielä senkin, ettei se aina ole niin kamalaa niinkun noi aiemmat ovat olleet. Tästä kerrasta jäi oikein positiivinen kuva. :)

Tosin olisin toivonut , että viikkoja olisi kyllä ehkä sittenkin ollut hieman enemmän ja vauva ns. valmiimpi paketti. Nyt on kuitenkin alku takkuillut, kun ensin seurattiin vauvan verensokereita ja nyt sillä on sitten pari viime päivää ollut bilirubiiniarvot koholla. Tänään tulee pari vuorokautta, kun poika on saanut valohoitoa kotiin saadulla sängyllä. Nyt sitten vain toivotaan, että arvot olisivat laskeneet, jotta ei jouduta takaisin sairaalaan tehovalohoitoon. :|

Muille oikein kovasti jaksuja vaivoihin ja kolotuksiin! :hug:

garden ja juniori 5pv
 
Huoh, mikä yö takana! Vasta aamu yöstä sain hieman nukuttua...
Eilen iltana kaaduin tenavien jättämiin sotkuihin. Jalka meni alta ja tipahdin perseelleni. Otti niin kipeää että huusin ja itkin samaan aikaan :'( Lapset kävi hakemas isännän pihalta mua nostamaan. Pikkasen jäi jalka ja lonkka tosta kipeäks. Noh, iltamyöhään kävin vielä elokuvis kattoos Twilightin. Ei vielä kovin kummonen olo. Mentiin nukkumaan ja siitä se sitten alko. Ihan kamala tuska. Poika kaivo NIIIIIIIIN lujaan ihteään ulospäin,että mä olin ihan hikimärkä ja vaikea oli hengittää ja olla missään asennos. Kasasin ison kans tyynyjä selkäni ja pääni taaksi ja olin lopulta puoli istuvas asennos. Koko häpyluun kohta oli niin iso ja turvoksis että näytti ja tuntu siltä kun vauva olis ollu jo puoliks kanavas tai ainakin jonku jalkapallo siellä oli. Mieskin kokeile ja oli samaa mieltä. Paine oli aivan sietämätön. Lopulta olin alasti kun pikkuhousutkin ahisti ihan liikaa. Viimein sain nukahdettua alasti ja puoli istuvas asennos. Tänää on ollu kamala paine alaseläs ja lantios ja voimistuu vaan. Ei voi maata,ei istua.. pakko liikkua vaan koko ajan. Etupuolelta maha on niin alaalla jo että tuntuu niinku nahka repeäis,varsiinki kylkiistä. Yritin tos hetken nukkua kun olin nukahtaa jo seisaalleen.

m0308 & poika 36+6
 

Yhteistyössä