***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

Poppeliinille kiitos uudesta pinosta! :)
Mua myös kiinnostaa facebook, ja tosiaan myöskin vauvan syntymän jälkeen!

Onko teillä kenelläkään vielä ollut pahoinvointia? Mullahan oli ensimmäiset 2kk aivan karseat pahoinvoinnit, sit helpotti mutta nyt on hiipinyt takaisin sellaisina versioina että jos oikein päästää verensokrut laskemaan (esim.töissä) tai on tosi väsynyt niin paha olo hiipii heti päälle. Tosin ONNEKSI helpottaa kun pääsen makuuasentoon ja saan jotain suuhuni!
Töissä kyllä huomaa että toi "vanha tahti" eli 10h työpäivät jossa jatkuvasti liikkeessä - ei oikein enää meinaa pelittää :( Nytki olin loppuajasta niin puhki että paha olo iski heti päälle :( Kipeä en ole mistään mutta väsy o MIELETÖN!

Ajatella tosiaan kuinka nopeasti tämä aika onkin mennyt!!! Ollaan jo lähempänä syntymää kuin itse alkua! Ihanaa jo alkaa odotella pienoista :heart:
 
Moikka kaikille ja erityiskiitos Poppeliinille uudesta pinosta :flower:

Minä kanssa Faceen siirtymisestä kiinnostunut, mutta vasta sitten kun kaikki tai melkein kaikki syntyneet..

Varhennetusta äitiyslomasta joku mietti. Minä aloitan ekaa kertaa sellaisen koska jäin töistä pois jo. äitiyslomani alkaa jo 10.10 ja olen tyytyväinen siihen. Vein viikko sitten Kelan paperit ja tänään jo tuli postissa, pisteet kelalle :saint:

Pesänrakennusviettiähavaittavissa :D Hirveä ostokuume päällä. Meillä muutto edessä kuukauden päästä tai kk päästä ollaan lopullisesti uudessa asunnossa niin olen jos ostanut ja vaikka mitä :D Olen myynyt (en vielä antanut pois) olohuoneen hyvä kuntoisen kulmasohvan, tv-tason ja arkkupöydän KOSKA haluan valkoisen tv-tason ja olohuoneen pöydän sekä harmaan sohvan :LOL: Sohvan kävin tänään tilaamassa (vähän salaa), mattokin katsottuna sekä valkoiset olohuoneen kalusteet. Odottakaas kun pääsen laminaattikaupoille ja maaleja etsimään. Onkohan raskaana kuitenkin vähän vaarallista muuttaa ja sisustaa, saattaa karata ihan käsistä koko homma :D

Mutta siis muuttoa kovasti odotellen, saadaan uus keittiö sinne, uudet lattiat ja pinnat. plus lähes kaikki olohuoneen kalusteet. saan vauvallekin pesän laitettua kuntoon sinne ja kaikki vaatteet paikoilleen sekä sisustaa tytön huoneen (voi sitä onnenpäivää) :D

Mutta tänne kuuluu oikein hyvää, oma vaaka näyttää että 2 viikossa olisi tullut 3 kiloa painoa :whistle: Olen kyllä syönyt kuin eläin, joten voi hyvinkin olla mahdollista. Viikon päästä neuvola ja mietinkin että minkälaisen kaalisoppa dietin laitan päälle ettei vaaka hajoa käsiin.. ei saisi tulla kyllä juurikaan painoa kun muutenkin tätä ihraa löytyy.
Suonenvetoja kamalasti sekä närästää kamalasti, muilla?? Rennie ei tunnu auttavan enkä oikein pysty liittämään että mikä mun närästyksen aiheuttaa : /

Hyvin touhukas pikkuinen ja edelleen olen 99% varma liikkeiden perusteella että perätilassa on (viime viikolla ultrassa selvisi), onko muilla perätilassa vauva tällä hetkellä? Entä onko joku joulukuinen synnyttänyt perätila vauvan??

Eipä muuta, huomenna poksuu viikot ja alkaa rv 26 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Täällä kanssa vauva perätilassa, potkii vain alaspäin tai sivulle ja alas. Neuvolassa sanoivat että hyvin ehtii ja mahtuu vielä kääntyilemään. Saapa nähdä...itsestä kun tuntuu että toisella on jo aika ahtaat oltavat. Kuin myös itsellä : /

Närästystä ei niinkän mutta röyhtäilyä senkin edestä kuten ihan alussakin, noloa.

Minulla kanssa tekisi mieli laittaa asunto hyrskyn myrskyn ja tyhjentää kaikki kaapit ja huonekalut suurinpiirtein roskalavalle ja lähettää sen pois :LOL: Tilalle vain vauvantavaroita ja uusia huonekaluja! Vaan ehkä ei, noita äitiysloman tuloja odotellessa tosiaan...
 
Minun nuppuseni on myös perä/viistotilassa ollut aika lailla koko ajan. Ehkä käväisi pää alaspäin viime viikolla, en ole varma, mutta nyt kyllä potkii taas alaspäin ainoastaan. En ole pätkääkään huolissani, vauvalla on vielä hulppeasti yli kaksi kuukautta aikaa kääntyä. Voisihan sitä jossain vaiheessa alkaa "asentohoitamalla" kääntämään jo ennen sitä aikarajaa...

Hyvässä vauhdissa ollut synnytykseen valmistautuminen on nyt jotenkin tökännyt. En osaa suunnitella, rakennella synnytyspaikkoja ja etsiä vertaistukea, ennen kuin saan varmuuden, että kotikätilö on löytynyt. Nyt on yksi kyselyposti menossa, saa nähdä millaisen vastauksen siihen saan. Jännittää! Voi kun se kätilöasia nyt selviäisi, niin voisi sitten alkaa puuhata käytännön asioita hyvällä mielellä.

Törkeä väsy iskenyt taas. Unta menee vähintään 12h vuorokaudessa, vapaapäivinä jopa 16... ja silti väsyttää! Tänään jäin väsyn takia työharjoittelustakin pois. Kävin mittauttamassa hemoglobiinin (jossa ei ollut mitään vikaa), ja teki kyllä vähän väliä mieli istahtaa jollekin jalkakäytävän reunalle ja ottaa torkut... kitkutin sitten kotiin asti, ja otin kolmen tunnin päikkärit suunnilleen neljän tunnin valvomisen päälle. Onneksi mies hoitaa esikoista ja kotia!
 
Pakko tulla sen verran kommentoimaan, että mulla on sama tilanne ku sulla neljäskö :) Tasan kk päästä pitäis olla kamat uudessa, isommassa ja omassa asunnossa. Oon suunnitellu sisustuksen uusiksi makuuhuoneeseen, olkkarissakin vaihtuu suurin osa kalusteista ja neidin huoneen saa laittaa ihanan tyttömäiseksi. Viimeksi tänään ollu 7 tuntia huonekalukaupoissa kiertelemässä :ashamed: No löysin mää sentään Vallilan kangasta "imetystuolin" päälliseksi hintaan 2,5e/m! Mies on kyllä vähän kauhistellu tota mun sisustusintoilua ja rahanmenoa, vaan onneksi mää jaksan ettiä hyviä tarjouksia :D
 
Jennynny Mulla on ihan samanlainen olo. Viimenen raskaus mullakin menossa mut en jotenkin osaa ottaa kaikki ilo irti tästä. Jotenkin on vaan niin paljon muuta tekemistä.

Liikkeet Niitä tulee vaihtelevasti, etuseinäistukka kun vielä vaimentaa osan kokonaan. Mulle riittää et päivän mittaan tuntuu aina välillä jotain. Kaks edellistä on kyl sit liikkunu ihan hurjasti, eteenkin esikon kanssa liikelaskut olis ollu aivan naurettavaa alkaa tekemään kun se 10 liikettä olis tullu ihan muutamassa minuutissa.

valkovuoto pikkasen jälkijunassa tulee vastus, mut kun nyt kerrankin muistan siihen vastata. Tässä raskaudessa sitä on ollu ihan alusta lähtien ja ihan hirveet määrät, aikasemmin ollu vaan alussa. :|

närästys eilen ja tänään on alkanu närästämään, renniellä oon aikasemmilla kerroilla pärjännyt ihan hyvin. Nyt täytyy niitä taas alkaa popsimaan.

Pahoinvointi on mullakin tullu takasin. Tai lähinnä se kuvottava olo. Ei se jokapäivästä ole mut aina välillä sitä on.

perätila Toissapäivänä oli kokoarvioultrassa vauva perätilassa niin kun aika usein muutenkin tuntuu olevan. Edelliset on näiltä viikoilta lähtien aina olleet raivotarjonnassa. Onhan vauvalla vielä tilaa liikkua vaikka kuinka paljon, mut ihan olisin valmis synnyttämään perätilassakin. Tai sanotaan niinpäin että aikamoisen palopuheen sais lääkäri pitää ennen kuin suostuisin sektioon ilman hyvin painavaa syytä. Ja olishan sekin kokemus, sit olis yks raivo-, yks avosuinen ja yks perätilasynnytys. =)

Kokoarvioks saatiin 1.1kg ja la:n paikkeilla olis näillänäkymin 4 kilonen vauva tulossa. Jotenkin vähän kauhistuttaa ajatus isosta vauvasta kun edelliset on ollu sellasia 3kg ja 47cm. Toisaalta tais meidän Down-riski taas pienentyä ainakin tilastollisesti jos Down vauvat usein on pieniä syntyessään. Mut niinkun Susimieli jossain välissä kirjotti niin onhan se riski kuitenkin hyvää edes välillä muistaa että olis siihenkin mahdollisuuteen edes jotenkin varautunu.

Fantaihana ihan kohta 26+2
 
moikkaukset kaikille pitkästä aikaa... :wave:

ei ole tullu oikein kirjoteltua kun on kaikkea säätöä tässä ollu..
mutta tietenkin oli uusi kuukaus taas pakko tulla korkkaamaan. :D

mitäköhän täälä on ollu aiheina..
ei meinaa pää pysyä mukana vaikka päivittäin luen.
noh ainankin:

poppeliinille taas kiitokset :flower:

linea negraa ei näy olleskaan... mutta esikoisen aikaan näkyi ja silloin joku sanoikin että se tulee poikaa odottaessa helpommin.. (???)

hankinnat täytyy jättää aika viime tippaan mutta eipä meiltä oikein mitään puutu että kyllä näillä alkuun päästään. :p

tissit.. voi luoja. isoilta tuntuu ja voin vaan muistella sitä miten ne esikoisen aikaan paisui kun maito nousi. :eek: pelottaa ihan. mutta maitoa ei vielä ole (onneksi) tihkunu. :stick:

pienen asento onkin sitten aika mielenkiintoinen juttu.. tykkää nimittäin ängetä itteään niin alas kun pääsee ja POIKITTAIN. tekee meinaan kivan kipeää kun muksu alkaa mahassa zumbaamaan. onneksi viime päivinä asento on korjaantunut pikkuhiljaa ja vähitellen viihtyy jo jalat alaspäin.

(.) on järkyttävän iso. hui. mutta neuvolassa ei onneksi valitettu. =)
sokeri hommeli pitäis varailla lähipäiville, mutta kun ei voimat meinaa riittää tämän kamalan flunssan keskellä. tuntuu että yskin kohta niin keuhkot kuin
kohdunkin pihalle. HYI. kamala tämmöinen sairastelu kierre kun meillä ei ole ollu viimeiseen 3 vuoteen kun 2x nuha ja 1xvatsatauti niin eikös ensin poitsu saa jostain ittelleen tulehduksen ja sen jälkeen heti pärään tämä yskä joka ei helpota.:snotty: mut ei voi mitään, näillä eväillä on väännettävä menemään..
ja raskauden loppu lähenee.
ihanaa...
alkaa jo ns tuntua työltä vaikkei saisi valittaa mutta nyt kun mulla on menossa jo
rv 45 putkeen. päässä soi joululaulut...
tuleppa joulukuu äkkiä, kiitos..

mutta tässä tämänkertainen pölötys/valitus/avautuminen
nyt on mentävä sänkyyn jos vaikka joskus törmäisi siihen nukku mattiin...|O

syksyjä kaikille!!! :heart:

tanjuska & yskän mukana pomppiva pikku likka 24+3
 
Huomenta!
Mä alotan kanssa varhennetun äitiysloman, marraskuun alkupuolella, johtuen siitä että en ole töissä, vaan lasten kanssa kotona ilman mitään tuloja ja tukia (nuorin kun on yli 3v niin mitään ei saa).

Linea negra mulla on ollut vain esikoisesta, ei kenestäkään seuraavasta.

Kokoarvioita on joillekin jo tehty... Melko aikaisin, en muista että itse olisin koskaan ollut ennen vikaa kolmannesta. Loppupuolella ne vauvat sitä massaa sitten keräävät. Olen tainnut aina päästä kokoarvioon, ilman raskausdiabetesta, kun meillä syntyy sellaisia pikkujättejä! :D Olisipa hassua saada sellainen normikolmekiloinen... ;)

Meilläkin on nyt viimeinen odotusaika menossa. Eikä kyllä päivää ole, että olisi raskaus unohtunut! Kait tähän ehtii keskittyä nyt eri tavalla, kun ei ole enää ihan pikkuisia sisaruksia hoidettavana. Neljä kuukautta vielä, tuntuu pitkältä. Syksystä ja joulunodotuksesta kyllä tykkään valtavasti, joten eiköhän tämä mene nopeammin. Olisi ihanaa jo laittaa vauvan tavarat paikalleen, mutta odotan sinne marraskuulle,
samoin vaatteiden ja vaippojen pesu jää sinne.

Mutta nyt siivoamaan, taas vaihteeksi! ;)

Hippuliinu ja Villis 23+3
 
Virallisesti syksy! Oujee! :)

Poppeliinille kiitokset uudesta pinosta! :flower: Itselle tämä pinon vaihtuminen on aina sellainen mukava etappi, tietää että taas ollaan kuukautta lähempänä LA:ta. Mullakin tän kuun lopussa on (kahta päivää vajaana) rv 30 täynnä. Ohoh!
Hassua kun osa teistä puhuu viimeisestä odotuksesta ja miettii synnytyksen kestoja, meille ensikertalaisille kun se kaikki on ihan hämärän peitossa. Ei tiedä yhtään mitä se tulee olemaan, kuinka hyvin sitä kipua kestää ja mikä fiilis on synnytyksen jälkeen. Aikamoinen hyppy tuntemattomaan.
Itseäni se ei vieläkään pelota, kyllä sitä mietittyä tulee, mutta lähinnä mieli on odottavainen, saahan silloin viimein tän pikku mahamöyrijän syliin :)
Mieskin kumman hämillisenä hymyilee kun tulee puhetta siitä millaisillakohan fiiliksillä sitä tonne lähisairaalaan muutaman kuukauden päästä mennään :heart:

Nähtiin eilen ruokakaupassa ihan pikkuruinen vauva, siis varmaan alle kuukauden, oli niin kippurainen vielä äitinsä sylissä. Huh miten otti mahan pohjasta, tollainen pikkarainen tulee meillekkin! Ja ihan kohta! Jotenkin omissa mielikuvissa vauva on sellainen kolmikuinen, jäntevä ja "ei niin särkyvä". Silmänurkat meinasivat jo kostua siellä Citymarketin käytävällä, tuli niin tunteellinen olo :rolleyes:

Anoppilassa odottaa meidän ostama pinnasänky, anoppi siitä eilen soitteli ja kyseli koska ollaan menossa käymään. Siinä sängystä puhuessa tajusin että kohtahan saa ihan rauhassa alkaa tosissaan järjesteleen noita vauvan tavaroita lopullisille paikoilleen, aiemmin kun sitä mietti niin tuntui että on niin aikaista että on ihan typerää noita vielä järkkäillä. Todellisuus alkaa pikkuhiljaa saavuttaa, tässähän on kohta alkamassa rv 27! Ehkä sitä voisi pikkuhiljaa alkaa kaapin hylly kerrallaan peseen noita vaatteita ja silittään niitä..

Kalenteria kun katselee niin alkaa kyllä tuntua että kohtahan voi sairaalakassin sisältäökin pohtia, siitä ajattelin kuitenkin malttaa pidättäytyä vielä koko syys j alokakuun, jos marraskuun korkkaisi sitten laittamalla sen valmiiksi, marraskuun alussa on menossa jo rv 35.

Vauvan asennosta on ollut puhetta, meidän jäppinen ainakin menee kuin hyrrä tuolla vielä, eilen potkaisi niin tonne jonnekkin alas että mulla meinasi vesilasi livetä käsistä kun hätkähdin, ei tuntunut kivalta! Ja tänä aamun se taas potki kylkiluita aamukahvia juodessa, eli mahtunee hyvin pyörimään vielä.

Olo alkaa olla vähitellen raskaana oleva.. Sen huomaa esimerkiksi siinä kun pitäisi nytkin alkaa siivoamaan, ja imurointi ei enää niin innosta, alkaa olla kurja huhtoa sen kanssa kun alkaa supistelemaan, ja on hankala kumarrella lattilistoja imppaamassa jne. Olo on kömpelöitynyt vähän, olisin kyllä odottanut suurempaakin pökkelöitymistä, mutta ehtii se vielä, maha kasvaa vielä sellaiseksi rantapalloksi että.. Saattaa jäädä loppu syksystä siivoamiset ja moni muukin homma kokonaan miehelle. Pyykinpesua ja muuta pystyasennossa tehtävää voin kyllä tehdä, kokonaan laiskottelemaan ei tee mieli jäädä. Rauhalliset kävelylenkit on aika pop, tekee selälle ja mielellä hyvää! :) Pitää niistä nauttia nyt kun ei tiedä miten sitä sellaiset kohta sujuu.

Me kysyttiin muuten eilen viimeinenkin neljästä kummista, miehen vanhinta veljeä. Nyt on vauvalle kaikki kummisedät katsottuna, jotenkin mukavaa kun se asia on hoidettu :)

Nyt olen jaaritellut jo liikaakiin, kai se on kerättävä motivaation rippeet ja tartuttava imuriin..

Susimieli ja Pieni 25+5
 
Mä täälä vahtaan eilistä bb:a kun en illalla jaksanu sitä kattoo ja otin levylle :)
Vitsi jos se taas koukuttaa mut yhtä pahasti kun kahtena edellisenä vuonna...menee illat niin myöhäseks kun joutuu sen takia valvoon ja kuitenkin töihin joutuu yleensä herään jo klo 5.

Eilen kävin labrassa antaas sen vasta-ainetestin verestä. Neukkutäti sano et on viä liian aikasta ehkä kun se pitäs ottaa rv26-28, mut mun mielestä se nyt puhu vääristä viikoista. Ja toisaalta onhan mulla parin päivänn päästä tuo 26 täynnä. EI kai se nyt niin tarkkaa voi olla. Seuraava neuvola sit kahden viikon päästä ja sit polilla kk päästä kontrolli.
perätilassa tääläkin oltu koko ajan, mutta viime viikolla ultrassa kuulemma oli pää alaspäin. Sanoi lekuri kyllä kans ettei sillä nyt näillä viikoilla niin merkitystä vielä ole kun voi kääntyillä vielä miten vaan. Sen sijaan neukkutäti puhui jo 2vko sitten että "voit joutua kääntöyritykseen kun kerran on perätilassa". Välillä mä niin en tajua koko tätiä. Se on tehny sitä hommaa vissiin 30 vuotta ja silti tuntuu ettei se ihan oo perillä tai muista kaikkia juttuja.
Jennynny ja muutkin jotka mietti tota raskausajasta nauttimista...sama homma. EIlen just itelleni muistutin et kosta tätäkään raskautta ei pitänyt tulla niin kyllä tämä nyt sitten vielä suuremmalla todennäköisyydellä on se viimeinen raskaus, niin pitäis muistaa nauttia!! EIhän tämä koko aikaa ole kovin nautittavaa ollenkaan, mut ainakin ainutlaatuista. Ja ikävä tulee masua varmasti, niinkuin joka kerta.
Mutta mutta, nyt pitäs suunntata töihin. Hyvää alkavaa viikonloppua!!

Muisku 25+5
 
heipsan!
rakenneultrassa kaikki näytti oleven hyvin:) sekä luvattiin poika vavvaa
olosta sen verran,kaikki muuten ok,paitsi kauhee nuha vaivaa:'( clinoria tähän asti olen käyttänyt,joka sairaalassa kerrottiin käyvän hyvin.mutta jos sitä ei enää näin lopussa saa enää käyttää...? milläs sitten nenäni pidän auki??:O:confused: ei meinaan saa edes nukuttua,eikä päivän askareita tehtyä,jos ei ole jotain,mikä pitää auki..muuten saa olla sanko nenän alla koko ajan:( yölläkin,kun ei meinaa saada nukuttua nytkään.
napa kasvaa kovasti,yläkäyrillä mennään:whistle:kunhan ei kasva"liian" suureksi..
mutta nyt pyykin pesuun.
mukavaa päivää kaikille masun kasvattajille

:heart: 24 poksaa ja paukkaa:heart:
 
Moikkelis moi! Hyvää Syksyn alkua :)
Kiitti uudesta pinosta :)
Pesänrakennus päällänsä aina vaan, eikä loppua näy :D Olkkari edelleen muutos kohteena. Tänää hain uudet tapetit ja viikonloppuna tapetoidaan :) Lisäk oon "askarrellu" kaikki muuta mukavaa esim: pari uutta penkkiä takan eteen.. ja vähä muutaki sisustus juttua.. Seuraavat kohteet ois makkarit, tytön ja tuo meidän ja poikien pikkumakkari ja sit keittiön seinät saa vielä lopuks uuet tapetit kans. Mutta VIELÄKIN puuttuu kaikki vauvan kamat :/ Häkkisänky ja kehto on hakematta, niin myös sitteri ja kaukalo. Punkkaa ei oo. Vaatteet on edelleen varastos.. Äitiyspakkausta en oo ees vielä hakenu,laput on edelleen pöydällä :( Vaunut on pesemättä jne..... H&M:ltä tilasin muutaman aivan ylisöpön vaatteen. Oon joka lapselle ostanu aina muutaman ihan uuden ja oman vaatteen. Loput on kiertäny lapselta toiselle. Hoitopöytää meille ei vissiin tuu. Tai vaikka sellanen joltaki löytys ni ei sille kyllä paikkaa olis. Vaivan vaatteillekki kaappi laitettiin keittiöön :D Juu älkää kysykö :LOL:
Liikkeet on kovia mutta vähäisiä. Siis edelleen rauhallinen tyyppi on,mutta kun vähäkin liikahtaa,tuntuu että mahan läpi tuloo. Tai siis alakautta, Perätilas on edelleen hän. Ja väliin poikittain,mutta ei koskaan pää alaspäin. Potkut tuntuu aivan kamalalle tuonne alas :mad:
Alapää on kipeä!!! Nivuset, lantio ja "paikka josta vauvat tulevat" :D Ihan kamalaa!!! Joskus oikeen pelottaa että nytkö synnytys alkoi. Tai ainakin jotain sieltä on nyt yrittämässä ulos. Seksi ei ota kipeää, päin vastoin,on jopa suotavaa. Kaikki kipu tulee "sisältä päin". :confused: Ja kipuja ei todellakaan helpota jatkuvat kovat supistukset. Ihan sama kävelenkö,istunko vai makaanko..niitä tulee!
Kummeista Sylikummit taitavat jo hieman odottaa koska heitä kysytään. Itseasias lupasin että jos meille tulee tyttö he pääsevät kummeiksi,koska heillä ei ole ainuttakaan tyttökummilasta. Noh ei tule tyttöä mutta kummeiksi pääsevät silti. Ja sitten aiomme pyytää pikku siskoani ja -veljeäni,jotka pääsivät tänä kesänä ripiltä. Mutta heiltä aiomme salata tulevan "työn" loppuun asti :) (tiedän että he suostuvat).
Linea negraa ei tällä kertaa näköjään tuu. Tytöstä tuli puoli viivaa ja pojasta koko viiva, nyt ei oo näkyny mitään. vielä. eipä oo tullu raskausarpiakaan.vielä.
Närästys on hypännyt kehiin. En lähe mihinkään enää jos en ota rennie pakettia mukaan. Yököttävää :x
Niin tuota synnytystä en oo kyllä mitenkään suunnitellu taaskaan,enkä meinaakkaan,ei se kuitenkaan koskaan mene niinkuin on suunniteltu. Sen verran on toiveita,että haluan päästä altaaseen ja saunaan niinkuin viimekerrallakin. Ja jos oikeen toteutettas mun toiveita niin vesisynnytys ois kaikkein toivotuin,mutta eipä täällä vissiin saa veteen synnytellä. ei ainakaan viimeks saanu. altaaseen pääsee kyllä aukeamis vaihees.
Jes, eiköhän tos tullu ny tärkeimmät :D Ylihuomenna on saa ottaa aamukamman käyttöön. 100 päivää jälellä :)

m0308 & Lenni 25+3:heart:
 
(.)
Hehkutan pikaisesti ja omanapaisesti tässä, että kaikki hyvin!

Neuvolalääkäri aamulla ja sokeriarvot kunnossa ja onneksi ei edes mitenkään "rimaa hipoen"! Mä olen kyllä niiiiiiin tyytyväinen. Periaatteessa ajattelinkin, että ei aihetta huoleen, mutta ainahan sitä mietti, että mitäs jos... Mä olen niin huoleton syöjä, että ei musta olisi miettimään mitään hiilareiden määriä yms.

Muutenkin kaikki arvot, painot ja mitat on "käyrillä", joten miehelle sanoinkin jo, että pelottavan hyvin nyt asiat. Ja närästyslääkettä jatkossa reseptillä. :D

Ja neuvola-ajat varattuna nyt sitten jo pitkälle... Marraskuun alkuun saakka jo kaikki kalenterissa! Alkaa aika vain kulumaan noeammin ja nopeammin.
Kelan sivujen mukaan myös äitiyspakkaus on tilattu tänään! Eiköhän se siis saapune ensi viikolla. Jee.

SariP ja Pömppä 27+0 (POKS!) :heart:
Ihanaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Poppeliinille kiitos uudesta pinosta.

Vauvan asennosta. Täällä pikkuinen on lähinnä perätilassa ja välillä änkee poikittain. Raivotarjonnassa ei ole viime viikkoina ollut. Esikoinen kääntyi viikolla 29 pää alaspäin ja pysytteli niin siitä eteenpäin. Vielä ei ole mitään kiirettä kääntyä.

Neuvolassa tuli tällä viikolla käytyä ja kelan laput saatiin. Pakkauksen kanssa vielä pähkäillään, eikä niitä papereita tule varmaan hetkeen palautettua. On tässä vielä aikaa. Vaikka totta on kyllä, että aika on jo nyt kulunut hirveän nopeasti!

Neuvolan mittausten mukaan 7 viikon aikana painoa olisi tullut 188g/viikko. Neuvolan täti oli tyytyväinen siihen. Moitteita ei siis tullut pienestä painon noususta vaikka olenkin ihan normaalipainoinen. Olen vaan voinut niin huonosti, ettei ravintoa kerry tarpeeksi. Mutta on paino sentään noussut jo 3,5kg lähtöpainosta. Itse ole siihen tyytyväinen. Esikoisesta oli tässä vaiheessa jo 7kg, joten nyt taitaa painon nousu jäädä kaiken kaikkiaan vähän pienemmäksi kuin silloin jos sama tahti jatkuu. Hyvä niin. Esikoisesta tuli 14kg.

Lumine 23+0 (poks)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppii kaikille joilla on muuttopuuhia!!
Tänne ei ihmeempää. Töitä saa painaa hulluna. Ihmeen hyvin jaksaa. Ainut mikä vaivaa on väsymys iltaisin. :( Noh jos tässä nyt vielä kuukauden jaksaisi niin olisi hyvä. Sitten saisikin jo loppuajan saikkua,kun vaan käy lääkärissä.

Onkos kaikilla jo nimet päätetty? Meillä on vielä osittain pohdinnan alla.
 
Heipsan

Meillä ainakin on ollu alusta asti nimet tiiossa molemmille ja niissä ollaan oltuyhtämieltä alusta asti :)

Kummitkin on jo selvillä ollu alusta asti paitsi yksi jonka saan päättää vielä :) Ehkä pyydän pikkusikoani jos hän vaan suostuu toisellekkin muksulle kummiksi koska toinen pikkusiskoni aikoo myös pyytä häntä ja hänbellä LA muutama päivä ennemmin :)

( . ) Oma napa alkaa olla jo aikastalailla tiellä,väsymys,närästys varsinkin yöllä ja jalkojen särky vaivaa. Maanantainen neuvolakin/lääkäri vähän jänskättää kun painoa on taas varmasti tullu tätin mielestä liikaa :ashamed:

Ihanaa kuiten et on viikonloppu vapaa ja saa kämppää taas laittaa kuntoon alkaa jo noi pahvilootat ärsyttää :headwall:

Pakkauksenki pitäs saapua ensviikolla kun päätöskin tuli jo viimeviikolla :)

Huomenna poksuu taas viikotkin ja sit ollaanki jo 27 menossa :D

Töitäkään ei oo enää ku 6vkoa jälellä eka lomaa 10 pvää ja sit äippälomalle siitä suoraan :D

Pikkusen asento vaihtuu kyllä tiuhaan tahtiin vielä, potkut kun tuntuu ympäriinsä ja millon mistäkin suunnasta :D

Mukavaa illan jatkoa kaikille :)

höyhen ja tonttu 26+6 :heart:
 
Närästystä on nyt ollu täälläkin, enkä oikein tiiä mistä se nyt tulee. Eilenki hiki päästä valu ku poltti nii kauheesti eikä mulla tietty mitää rennietä oo. Onneks maito vähän helpotti. Ärsyttävä vaiva, viimeksi oli tasan kaksi kertaa närästystä, sillon oli kyllä vielä pahempi ja oikeesti luulin että kuolen ku koko rintaan koski niin älyttömästi. Hyh.

Nimiä ei olla edes mietitty. Tai no minä oon joitain vähän mielen päällä pyöritellyt mutta päätökset tehään vasta sitten kun ristiäiset lähestyy, poikien toiset nimet päätettiin ristiäisiä edeltävänä iltana ja etunimet ehkä viikkoa ennen :D Viimeksi oli kyllä pitkä lista nimiä valmiina jo raskausaikana mutta ei ne sitten lopulta olleet poikien näköisiä nimiä, joten mietittiin uudet. Minä valitsin toisen ja isi toisen :) Ja siitä huolimatta että nyt on vahvasti poikaolo, niin oon miettiny pelkästään tyttöjen nimiä :D

Jee huomenna vaihtuisi taas viikot, ohjelmassa lisäksi ristiäiset :) Pitäisi siis lähteä vaatekriisin kanssa painimaan..
 
jennynny eka synnytys oli käynnistetty ja kesti 5 1/2 h. Ajattelin ettei se vaikuta mitenkään tän toisen kestoon, mutta se aika puolittu eli toinen oli sen 2 1/2 h. Ja siinä olis pitäny heti lähteä kans sairaalaan, kun ehdin oleen siä sen puol tuntia ja poika oli jo sylissä. Sanoivat sitten vielä et jos kolmatta teette, niin heti pitää lähteä eikä jäädä kotiin odottelemaan. Siitä olen sit sen pelon itselleni kehittänyt... ja ilman kipulääkitystäkään en haluais uudestaan synnyttää...
 
Heips kaikille!!

Poppeliinille jälleen kiitos uudesta pinosta :)

Facebookissa olen ja mä voisin ajatella niin, että juttu jatkuis siellä sitten kun vauvat on syntyny. Ei ois kiva, jos nyt jotku tippuis pois sen takia, etteivät käytä fb:a, kun tuntuu olevan aika yleistä, ettei juttu kahdessa paikassa ota onnistuakseen.

Meillä on oikeastaan ollu kummit selvillä jo aika kauan, mun pikkusisko ja hänen avokkinsa sekä miehen isoveli tulis kummeiksi. Ei olla kysytty vielä, kysytään varmaan vasta sitten kun vauva on syntyny. Toiselle (toivottavasti vielä saadaan toinenkin beibi joskus :) ) on myös kummit tiedossa, mun pikkuveli ja meidän parhaat ystävät. Jos saadaan vielä kolmas, alkaa kummien kans kyllä todellinen mietintä..

Nimistä on myös ollut puhetta. Meidän kummipoika, joka kastettiin pari viikkoa sitten, sai just sen nimen, mitä me oltiin ajateltu.. Sen jälkeen ollaan kovasti mietitty nimeä vauvalle ja ehkä löydettykin uus sopiva. Toivotaan, ettei ihan lähipiiristä kukaan ehdi sitä käyttää ennen tammikuuta ja meidän vauvan ristiäisiä :D Toiset ja kolmannet nimet useammallekin on jo tiedossa.

Pesänrakennus on täälläki menossa tai ainakin into ois kova. Ulkona oon nyt koittanu laitella paikkoja syyskuntoon, kävin tänään ostamassa callunoita, sunnuntaina vasta kyllä ehdin ne ruukkuihin laittaa. Maanantaina leikkasin nurmikon ja siitä hommasta vauva ei oikeen tainnu tykätä, väsähti hänkin äipän riehumiseen. Meillä on rinnetontti, niin siinä saa aika hyvän liikunnan aikaseksi kun tuon tuosta ajelee..

Alkaa tässä meidän lähipiirissä tulla sitten vauvoja ihan urakalla. Pikkusisko saa maaliskuun lopussa ja pari muutakin hyvää ystävää alkuvuodesta, helmi-maaliskuussa. Tosi kivaa kyllä, toivottavasti voidaan keväällä pitää mammamiitinkejä =)

(.) :lle kuuluu hyvää. Vauva potkii ja möyrii ihan hulluna, ihana pieni rakas :heart: Tämän päivän käytin ylityövapaita, selkä ollut aika tosi kipee, päivällä yläselkä lapaluiden välistä, yöllä alaselkä ja iskiaski kivasti juilii välillä. Väsymystä on myös edelleen ilmassa, vaikea keskittyä työn tekoon ku koko ajan vauvajutut pyörii mielessä. :D Alkuraskaudessa vaivannut närästys on myös palannut mun iloksi. Muutaman kerran on tuntunu, et oksennan ku polttelee niin. YÖK!!

Mutta kaiken kaikkiaan hyvillä mielin eteenpäin, sieltä se joulukuu meillä kaikilla lähestyy!!

Tulipas sepostus.. Hyvää yötä mammoille. Mä jatkan vielä miehen pelin liveseurannan seuraamista. :)

-MiMa ja Bebé 26+2
 
Itsestä olisi taas kerrottavaa... :)

Me ollaan nyt miehen kanssa pitkän pohdinnan jälkeen päätetty mennä naimisiin! :heart:
Ollaan kauan aikaa suunniteltu että halutaan joskus hääpäiväksi sellainen "helposti" muistettava päivä ja alkuvuonna ajateltiin että jos 11.11.11 olisi meille sopiva. En tietenkään ajatellut olevani raskaana hääpäivänäni kun toivo raskautumisesta alkoi jo silloin hiipua mutta kuinkas kävikään! :)
Joten jos kaikki menee hyvin ollaan naimisissa ennen vauvan syntymää! Ja pakko mainita, että olemme olleet yhdessä yli 7 vuotta, joten emme ole lapsen takia menossa naimisiin.
Tokihan ihmiset varmasti niin tulevat kuvittelemaan mutta samapa tuo, itse tiedän onneksi totuuden..
Tuntuu vain että välillä välittää hieman liikaa muiden ihmisten mielipiteistä, mutta kai se on aivan normaalia..

Täällä on keskusteltu vaikka mistä, mutta ei oikein jaksa keskittyä vastaamiseen joten lueskelen yleensä kaikkea hieman taka-alalta.. :)

Jotain keskusteluja oli ilmeisesti imetyksestä ja siitä lukisinkin mielelläni ensikertalaisena lisää, että tietää sairaalassa vaatia oikeita asioita.
 
Pikainen päivitys... :) Tää meitin pikku apinainen on nyt keksinyt potkia/nyrkkeillä tuonne kohdunsuulle päin :rolleyes: Tunne on sellainen, kuin jalka kävis ulkona jostain nimeltä mainitsemattomasta paikasta :D Ihme sittiäinen!! :D
Koin eilen sitten ilmeisesti ensimmäiset harkkarisupparit...Keskellä Prismaa...Ei niin kiva viilis, mutta meni onneksi niin nopeasti ohi, kuin alkoikin!!
Mutta ei mulla turhuutta kummempaa, joten lössähdän pian petiin uuden Vauva-lehden kera :)

Kahlan ja KickBoxing master 24+2 :heart:
 
Vanillah
Suomessa ollaan onneksi kovin imetysmyönteisiä sairaaloissa, joten varmasti saat opastusta, kun pyydät. Muutama asia, jotka edesauttavat:
vauva ihokontaktiin heti synnyttyään, vauva hakeutuu rinnalle vaistomaisesti, joten ensimmäinen imetys tapahtuu siis jo synnytyssalissa. Jos kyseessä sektio niin sitten tilanne toinen.
Alkuun vain tiheää imetystä, vaikka tuntuu ettei mitään tule. Rinnanpäät on kipeät, rasva (bebanten?) auttaa (saa sairaalassa tarvittaessa), joillakin rintakumi. Toiset sanoo, ettei tuttia saisi antaa ennen kuin imetys sujuu, meillä on ollut muutamalla lapsella tutti jo sairaalassa, kun imemisen tarve on ollut niin suuri, ei kuitenkaan haitannut imetystä. Eikä lisämaitokaan. Mulla maito nousee aina kunnolla vasta kolmantena päivänä, joten isot vauvat ovat tarvinneet lisämaitoa ekana ja tokana päivänä, mutta silti aina ensin imetetään! Ei ole aiheuttanut ongelmia, joka kerta olen kotiin päästyä täysimettänyt ja pitkään.
Vauvan asento on ehkä se tärkein alkuun: napa napaa vasten, alahuuli hieman "lurpalle", eikä vauva saa olla kaukana, ettei nänni veny (muuten sattuu eikä imuote ole hyvä).

Joillakin on alkuun vaikeaa, ei kannata heti luovuttaa. Toisaalta, jos ei viikkojenkaan kuluttua onnistu niin turha kai siitä stressiä ottaa, pulloruokitut vauvat ovat ihan yhtä onnellisia.=)
Mutta alkuopettelujen (muutaman päivän) jälkeen imetys on yleensä helppoa, kunhan muistaa tosiaan huolehtia itsestäänkin: juo ja syö tarpeeksi, jotta maitoa riittää.

Sitten kun niitä lapsia on enempi niin sairaalassa saattaa tulla yllärinä jälkisupistukset! Mulla alkoi kolmannesta kunnolla ja joka kerta ollut pahemmat. Siinä saa hetken taistella mielensä kanssa, kun imetys todella tuntuu! Onneksi loppuu muutamassa päivässä! =)

Hippuliinu ja Villis 23+4
 
Viimeksi muokattu:
heisp

Tänhään sit sirryyttiin viikolle 27 :D Hurjaa ajatella et kolmenviikon päästä on jo rv 30 menossa ja siitä ei oo enää pitkä matka Joulukuuhun :O

Mut nyt rualle ja sit tavaroita purkaan :)

Höyhen ja tonttu 27 :heart:
 
Heissan!

Nimistä on puhuttu.. Meillä niitä on vähän mietitty, mutta miehen kanssa on aika erilaiset mieltymykset niiden suhteen, joten saa nähdä päästäänkö ikinä sopuun niistä :D Olisko teillä jotain vinkkejä, mistä saisi apua nimenvalintaan...? Joku hyvä kirja / nettisaitti esim?

Ensimmäinen (ja ilmeisesti ainut) sokerirasitus on nyt ohi, ja läpi päästiin loistavasti! Minulle ei vaan tuo paastoaminen oikein sovi, ja pökräsin siellä heti ekan verikokeen jälkeen. Olo onneksi alkoi helpottua kun litki sen ällöttävän makuisen litkun sisuksiinsa... Paastoarvo oli 4.3, 1h arvo 5.2 ja 2h arvo 4.6.

Ensi viikolla siis ensimmäinen perhevalmennus, ihan kivaa päästä kuulemaan mitä siellä kerrotaan. Ei siitä varmaan haittaakaan ole, varsinkaan kun ei tiedä näistä jutuista etukäteen juurikaan mitään.

Vointi on ollut tosi hyvä. Pahin väsymys alkaa olla takana päin, on tainnut rauta alkaa tepsiä.

Meillä on nyt mielestäni kaikki isoimmat hankinnat tehty. Vaatetta ei olla tosin yhtään ostettu, eikä mitään pientavaraa vielä. Mutta niitä ehtii...

Eikö täällä ole ketään muita kuka tuskailee äitiysrahahakemuksen kanssa?! Ainakin minä! En ymmärrä miksi siitä on tehty niin vaikeaselkoinen??!?! En ole vieläkään saanut aikaiseksi lähetettyä sitä, pitää töistä vielä kysyä pari juttua. En olis osannut kyllä täyttää sitä, ellen olis hakenut netistä lisätietoa :headwall: :stick: Ei ole tarvinut Kelan kanssa puljailla kuin viimeksi opiskeluaikoina... Nyt joutuu sitten sitäkin enemmän. Huoh...

Vanillahille isot onnittelut avioitumispäätöksen johdosta! Naimisissa on mukavaa :heart:!

Joululahja2011 25+2
 

Yhteistyössä