***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

höyhen83 huono lääkärikokemus sulla tosiaan, eikö olis järkevämpi siirtää sitä lääkärineuvolaa mieluummin kun et mikä tahansa lääkäri yrittää parhaansa mukaan sählätä jotain.

liukulakana kiitos poppeliini kun muistutit asiasta. Mulla sille ei vielä ole tarvetta, mut kohta se pitää varmaan taas ottaa käyttöön.

Kelan paperit Sain viikonloppuna vihdoinkin netissä äitiyspäiväraha-hakemuksen tehtyä.

Syyskuiset Mäkin kävin lukemassa noita syyskuisten kuulumisia just samohin aikoihin kun neljäskö? laitto siitä tänne viestiä. Aivan kauheeta kun jollekkin perheelle käy noin huonosti. Onneks ne tapaukset on tosi vähissä, mut kyllä siinä itkin sen perheen puolesta ja mietin et miten sellasta selviää.

vauvan asento sais vauva kohta luvan kääntyä pois tuolta rakon suunnalta. Aikasemmat kun on ollu raivotarjonnassa "koko" ajan niin en ole tajunnut miten kauheelta se tuntuu kun potkut tulee suoraan rakkoon. Kävellessä tuntuu et pissa tulee housuun koska tahansa ja istuessakin tulee yllättäen niin kovia potkuja et ihan sattuu.

Jennynny Tuleeko sulla harjotussupistuksia? Mulla ekan synnytyksen kesto oli jotain 6 tuntia mut olin 10 cm auki ilman yhtä ainuttakaan oikeesti kipeestä supistusta. Eli olis synytyny kotiin jos en vesien menon takia olis osastolla. Tokan kanssa sanottiin et päätät ite koska lähdet menemään et voi hyvin tulla syöksyllä. Sama 6 tuntia kesti ja synnärille soitin kun kolmas edes pikkasen tuntuva supistus tuli, ne tuli heti 4 min välein ja parin tunnin päästä oli osastolla ja suoraan mentiin saliin. Sun täytyy vaan lähteä heti kun vähänkään siltä tuntuu ja ehkä olis ihan hyvä soittaa se ambulanssi varmuuden vuoks.

Nimistä Meillä mies päättää lasten nimistä, kun ne tulee miehen kulttuurista. Pari niemeä mies on ehdottanu mut ei hän vielä ole päättänyt sitä lopullista nimeä. Jotenkin miehellä on vieläkin pikkasen vaikeeta hyväksyä se tosiasia että meillä tulee tää yllätysvauva. No eiköhän isin sydän sula kun saa vauvan syliin.

Fantaihana 26+5 luulisin :xmas:
 
Mulle tuli viime viikolla päätös jo milloin maksetaan äippäpaketti rahana. Raha tulee tällä viikolla. Muista ei oo vielä päätöstä tullut. Joko odottavat vielä työnantajan sitä Y17 lappua tai sitten vaan kestää. Sanoi silloin,että 3vkoa on tällä hetkellä käsittelyaika joka menee to umpeen. Odotellaan siis..

Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja th. Painoa on tullut nyt se 5kg. Nyt oli tullut joku 200g/vkolle. Hemoglobiini oli 97,viimeksi oli 96. Saa nähdä joko kohta alkaisi nousemaan. Paineet oli ainakin nousseet normaalitasolle eli 132/72. Kohdunsuu oli kiinteä,kiinni ja kanavaa sen 3cm jäljellä. Oliko se nyt sitten kohdunulkosuu sormelle auki. jos ei ala pahemmin supistelee niin ei mitään hätää. Normia uudelleensynnyttäjälle.
Ai niin sf-mitta oli 26. Vertasin esikoiseen niin samoilla viikoilla oli ollut 23,5.

millis ja vertti 26+2
 
Värikästä syyskuuta mammat ja kiitokset pinosta jälleen!
Täällä pohjosessa on jo ihana ruska joten saa kynttilän valossa kylpeä illat:heart: Pumpista juuri kotiutuneena pakko sanoa että alkaa olla masu tiellä. Urheasti meinaan kuiten yrittää mahdollisimman pitkään. Nyt oli niin monta aihetta mihin haluttas ottaa kantaa että mistähän alottasin..

Sisustaminen tosiaan on vaarallista näin odotusaikana. Meillä on mennyt olkkari, vessa ja tuleva lastenhuone seiniä myöten uusiksi tässä kesän ja alkusyksyn aikana. Edelleen olis ideoita vaikka kuinka, ja tähän päälle tämä että on kotona ja ois aikaa.. Voi voi, ei hyvä yhdistelmä :LOL:

Tuosta kelalappu showsta on mulla nyt melkonen kokemus/tarina jaettavana. Tilanteeni oli seuraava. Opiskelen päätoimisesti eli olen oikeutettu opintotukeen, mutta olen myös ollut päätoimisesti töissä koko opiskeluajan, joten tulorajat ylittyy. Työsoppari päättyi heinäkuun lopussa ja jäin opintotuelle jota en siis voi nostaa. Kelalta kysyin voinko saada sen äippälomarahan näitten edeltävin 6 kk perusteella (tulot kaksinkertaiset verrattuna 2009 vuoteen) ja vastaus on että en koska ne katsotaan siitä kun jään sille äippälomalle, eli marraskuussa. Soitin kuiten vielä varmistukseksi tonne työkkäriin ja kappas; en voi olla kahdessa päätoimisuudessa yhtäaikaa joten toinen tippuu sivutoimiseksi, eli saan ansiosidonnaista päivärahaa:p Tämän lisäksi jos olen työttömänä tämän väliajan se minun äippärahakin voidaan laskea elokuusta 6 kk taaksepäin! Onhan tämä ollu melkosta viidakkoa ja jos en ois ite alkanu ihmetteleen että onko se tosi että pitää elää koko syksy 0€/kk niin kuukaan ei ois kyllä neuvonu:headwall:

Äippärahahakemus oli netissä mun mielestä siltä osin hankala että kaikki piti hakea erikseen (myös se äitiyspakkaus) ja en sitä hoksannu. Onneksi ystävällinen virkailija soitti ja neuvoi ku oli huomannu että joku on ollu huolimaton:whistle:

Poitsun asennosta sen verran että potkii kyllä täälläki alaspäin oikeestaan koko ajan. Olen ihmetelly että miten voi pissattaa koko ajan, vaikka ei mitään tulekkaan ja tänään oivalsin että se on herran asento! osaa kyllä painaa tarvittaessa ilkeesti rakkoa:stick:

Toisella viikolla ku tiesin olevani raskaana nimesin tämän Antsaksi ja sillä sitä on kutsuttu. Lopullisesta nimestä ei mitään tietoa, mies vilautti aika hyvää vaihtoehtoa että jokin ajatustyö on jo menossa..

Flunssa Käytin ihan raskauden alussa nasolinia ja ku se suolaliuos ei oikeen auttanu ja meinaan käyttää nytki jos syksylentsu yllättää. Saa kyllä elimistöön pahempiaki myrkkyjä koko ajan.
Onko jollaki hyvää vinkkiä ummetukseen? Täällä ollaan aika jumissa. Levolacia sain apteekista mutta tuntuu että ei kyllä oikeen pelaa mulla

hui ja tuota suru uutista en taida käydä lukemassa, tulen niin vainoharhaseksi sitte. Vaikka niin se on että sen enkelivauvan aika vaan oli nyt. Toivotaan nyt todella että täällä kaikilla menis kaikki hyvin.

Pitkä jorina tuli tästä, ohhoh.. Nyt vähän venyttelemään että huomenna pääsee ilman apua sängystä=)

Kivaa viikon alkua kaikille:wave:

Bellaella & Antsa 25+3
 
Viimeksi muokattu:
Bellaella Mä kokeilin kanssa Levolacia ja ei oikeen jeesannu mulle...Duphalac toi paremmin avun, vaikka samaa kammoa litkua on... :$
Sit söin muutaman kuivatun luumun ja lisäsin veden juomista (pissattaa vielä lissää tiedän mutta...) :)
 
Huomenta!

24+0 tänään eli 25.raskausviikko alkamassa. Mitään uutta ei ole tapahtunut...
Vauvalla alkaa olla selkeä rytmi, on hereillä samoihin aikoihin, noin 3 tunnin välein oikeastaan. Yöstä en tiedä, kun autuaasti nukun silloin!
Harkkasupistuksia ei ole vielä ollenkaan. Olo on hyvä, jotenkin sellainen outo välivaihe!

Seuraava neuvolakäyntikin on vasta yli kolmen viikon päästä, on mun eka lääkärikäynti itse asiassa.

Noista hermostuneista lääkäreistä tuli mieleen kun odotin toista lastamme ja meidän neuvolalääkäri oli sellainen nuori mies, ei varmaan paljon vanhempi kuin itse silloin olin. Hyvin hermostunut ja kädet tärisivät jo kun tutki lapsen korvia :D lapsi istui minun sylissä, joten ei jäänyt huomaamatta.
Sitten olisi pitänyt tälle pojalle mennä sisätutkimukseen kun olin raskaana... No, varasin ajan yksityiseltä! En tiedä miten lääkäri olisi selviytynyt kyseisestä toimenpiteestä, kun tuntui jännittävän niin paljon! :D

Hippuliinu ja Villis 24+0
 
Fantaihana Kyllä mulla on ollu noita harjoitussupistuksia, varsinkin tokaraskaudessa, jolloin oli ainoa (tähän asti) supistuksilla alkanut synnytys... Jos ei ole kuin max 10 min. (että ehtii sairaalaan) aikaa päättää ovatko nämä nyt "niitä" vai harjoitussuppareita, voi tulla siinä vaiheessa äitiä ikävä;) No, stressaan sitä sitten enemmän tuolla lähempänä. Ja kuten yhdessä unessa, jonka näin, taidan varata autoon kassillisen pyyhkeitä ja pieniä nippusiteitä! :LOL:

Mitä teidän sf-mitat ovat olleet? Mä en edes ajatellut koko asiaa, ennenkuin katsoin toisten päivityksiä, esim. Milliksellä oli ollu edellisellä kerralla vain 23,5cm. Mulla oli eilen 30cm! Taitaa olla oikeastikin melkoinen pollukka tämä meidän vaavi... ja vielä melkein 3kk kasvatusta edessä:headwall:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Jennynny ja neljäs 27+2
 
Täällä seuraava flunssapotilas :( karsea flunssa iski, kuume jyllää ja mikään ei pysy sisällä, ei kivaa :( Saikulla siis kotosalla makoilen. Mitähän lääkkeitä sitä uskaltaisi ottaa? oon yrittänyt sinnitellä ilman ja äsken koitin ottaa Panadolia mutta tuli heti ulos...:(

Jos vaan saisin tätä kurjaa oloa edes vähän paremmaksi niin voisin pikkuisen nettishoppailla iiiihania pikkuvaatteita;) Hennes ja mauritzilla oli aika kivoja neutraalin värisiä vaatteita ja löysin IHANAN kotineulomon: Jenni K Homemade josta aion tilata lisää ihanuuksia SULOISISTA kankaista:)

Kummallista(?)mutta mulla ei oo vielä mittailtu sf:ää ollenkaan. Voiko sitä itse mittailla? Miten? Taas varmaan aivan tyhmä kysymys mutta oon näin ensikertalaiseksikin tositietämätön...
 
neuvolas käyty. kaikki muuten hyvin mutta poitsu istuu edelleen. eka lapsikin istui ja istui siihen asti kunnes leikattiin. toivon suurest että kaveri kääntyis alaspäin!! ultraan ja verikokeisiin mennään seuraavan kerran 36 viikolla,ton ekan raskauden takia.
rv 26+0
painoa tullu kuukaudes taas se samat 2kiloa lisää. kokonaisuudessaan 6kiloa ja alipainonen oon edelleen :D turvotusta ei ole,onneksi vieläkään. verenpaine pysynyt nyt hyvänä 110/70. pissa ok. hb hyvä 123. sf +24. perätila. syke x140. liikkeet ++. kohtu oli kuulemma hyvin pehmeän ja tilavan tuntuinen. tyhjää tilaa oli paljon, koska poika istuu. 36 viikolla mennään ultraan tarkastamaan että mikä on asennon tilanne,jottei tuu samanlaista ylläriä ku ekan kohalla. huomataan vasta synnytyksen käynnistyes että lapsi on perätilas ja istuma asennos. lääkärin mielestä tyttö oli sen näköinen että oli istunut koko 9kk :D
suppareita pitää seurailla ja rauhas huilailla vaan. raskausvitamiinit riittää,ei tartte rautaa ollenkaan.
helvatan kipeää otti kun neukkutäti paino doplerilla mahaa ja samalla poika puski ulospäin dopleria kohti sisäkautta. auts, mutta hyvä syke saatiin ja kuuluva!!! :D
Bellaella osta täysjyvä tuotteita. leipiä,makarooneja,riisejä jne..... ja riittävä raudan saanti pitää kans mahan kunnos.
ja juu, raskausaika on vaarallista aikaa :D meillä on kans menny jo olkkari täysin uusiks seiniä myöten ja seuraavana on jonos kaks makkaria :D
 
Pitkästä aikaa tulen teitä taas moikkaamaan :wave:

On ollut tosiaan pitkä aika etten ole vain yksinkertaisesti jaksanut kirjoitella mitään...
Pahoittelut siitä....

Nyt tulee aikas laaja omanapa jutustelu mutta lupaan ottaa itseäni niskasta kiinni suraavalla kerralla :)

Poltin tuossa viikko sitten kädet aika pahasti kuumalla vedellä ja nyt on tulos että istun käsivarret paketissa jonkun aikaa ja piru että tekee kipeää...!!! Tänään meni vasta ekan kerran lääkäriin, jossa sain antibiootit kun olivat tulehtuneet ja nyt sitten alkaa niiden hoito...eli torstaina seuraavan kerran taas terveysasemalle :headwall: Pitääkö olla näin sählä!!!???

Torstaina olis sitten toinen neuvolalääkäri ja jotenkin inhottaa mennä sinne sorkittavaksi, mutta kaipa tuo on pakko hoitaa alta pois.

Äitiyspakkaus on haettu ja sitä päästy penkomaan ja ihastelemaan :) päätös rahoistakin tuli samalla postilla. ja tyytyväinen siihenkin :)

Nyt pitää menää jatkamaan omia hommia kun lapsetkin vielä nukkuu päivä-unia.

¨¨Vauvahai & vaavi rv24+3¨¨
 
mä en kyllä uskaltais kotona synnyttää.. esikoisen kohdalla tuntu ettei ilokaasusta + epiduraalista ollu mitään apua. Tällä kertaa vois ehkä kokeilla niitä aquarakkuloita JOS ne vaikka auttais asiaa. Neuvolatäti suositteli niitä noiden ed.mainittujen lisäksi. Saapa nähdä :)

sf-mitoista:
rv22+4 19
rv26+3 23
eli keskikäyrällä mennään.
 
Sf-mitta rv. 21+6 22,5cm
tämä uusin mitataan vasta ensi viikolla...Käyristä en kyllä tiedä mitn.. :D
Kaupoilla tuli käytyä ja ostin Tatun ja Patun ihanan Meidän vauva-kirjan :D Loistava!! Myös ensimmäiset "kengät" löysivät tiensä meille ja Kiss-yhtyeen body!! Rock´n roll all night!! :D
 
Hej!!!

Ihan ensimmäisenä Vanillah onnittelut avioitumispäätöksestä :heart:

Ja sitä ensisijaisesti tulin kertomaan, että meille tuli äitiyspakkaus!!! Olin jo ihan masis :) kun tänään tulin kotiin eikä postin lappua ollut tullut.. Noh menin sit äitin kans käymään tossa lähikaupassa ja kysäisin, ettei sattus oleen tullut mulle pakkausta, niin siellähän se meitä odotteli, JEE!!!! Nyt voin alkaa peseen vauvanvaatteita ja vaatearsenaali alkaa kyllä oleen hyvällä mallilla.

Syyskuisissa tapahtunut oli ihan kamala. Mieskin järkytty tosi paljon ku kerroin.. Ajatuksissa lähetän kyllä mielettömästi voimia tälle perheelle ja toivon, ettei kenenkään tarvitsisi tällaista koskaan kokea!! :'(

Mitäs muuta, ainiin vertailun vuoksi ne sf-mitat, pikkusen keskikäyrän yläpuolella mennään..

21+5 19cm
25+0 23,5cm

Eikait tässä sen kummempaa.. Huomenna poksuu!!

MiMa ja Bebé 26+6
 
Täälläki äitiyspakkauslappu tuli, mutta lupasin odottaa että mies reissusta kotiutuu loppuviikosta niin haetaan sit yhdessä (Epäilen kyllä että maltan odottaa:whistle:)

Kiitos pikaisista vastauksistanne tähän mun suoliongelmaan:D Täysjyvää täällä syödään kyllä, lakut ja luumut on käytössä ja kokeilin tuota pelottavaa pellavasiemenrouhettaki mut ei auta.. todella ahdistavaa: / Kokeilen vielä tuota raudan lisäämistä vaikka hemari heiluuki 140 pintaan, se ei taida kuiten pahasta olla vaikka onki korkee;) ja Kahlan testaan tuon toisen maittavan litkunki vielä.. niin ja vettäki vielä aion juoda lisää:LOL: on se kumma jos ei ala liikkuun..

Miimau Sf-mitta multaki otettiin viimeks eka kerran, samoin pissa. Mutta mulla onki vaihtunu neuvolatäti joka kerta ja tämän kertanen vähän moitti ku en käyny pissalla ennen tapaamista, no mistäpä oisin osannu ennakoida! Tää viimekertanenki jäi just mammalomalle joten taas on joku uus ens kerralla:| Mittaa en muista muista mutta ylirajojen kuiten. Tosin tää terkka sano että tässä vaiheessa otettuna menee oikeestaan aina ja tasottuu jatkossa.

Semmottii tähän väliin..

Bellaella+Antsa 25+3
 
Huomenta.

ma oli neuvola ja sf mitta vaihtelee 28-29 tienoilla,viikkoja silloin tasan 26.eli yläkäyrän yläpuolella mennään rutkasti.niin on poikeienkin aikana mut nyt ylitty nekin ;)

kaikki ok,painoa tullut rutkasti 5kg/3vk,mut tää näyttää olevan normi homma kun vertaa noihin muihin odotuskortteihin,sitten odotellaan että paino tasaantuu/laskee hivenen loppua kohti..

seuraava neuvola 6vk päästä,sitä ennen tosin 3.10 ä-poli käynti.

synnytksestä sen verta:etten ole sen ihmeemmin ajatellut mitään kivunlievitystä,otetaan jos tarvii tai kerkeää ottamaan.toive olisi että sais olla kotona pitempään,vaikka terkka tuumailikin ettei passaa kovin pitkäksi aikaa jäädä kotia,vaan lähtä parin h sisälle viimestään,mutta kun synnärille pääsee niin synnytys hidastuu kun joutuu sataan eri letkuun ja mittariin ja paikallaan olemaan.

viimeksikin eka supparista oli kulunut vain vajaa 2h kun oltiin synnärillä,ottaen huomiion että matkaa n.50km. ja sit se tyssäs tai no se tyssäs 9 1/2 cm kun ei vaan ponnistuttanut ja kätilöt oli kumpikin kiinni toisessa huoneessa :D

MARMAx4 ja jaz 26+2 ,jee kymppi viikko ja pikkuinen saa tulla jos niikseen haluaa..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille.

Luettuani syyskuisten ikävän tapahtuman rupesin sunnuntaina tutkimaan vauvan liikkeitä kun niitä tuli ihan todella vähän eikä sellaisia kunnollisia ollenkaan.. niinpä mieli teki tepposen ja oli pakko käydä käyrällä päivystyksessä. Pikkuisella kuitenkin kaikki hyvin ja päätin etten lue mitään ikäviä uutisia ellei pakko :|

Epäilen että kaveri kääntynyt toisinpäin koska ei tosiaan enään hakkaa tuonne alaosastoon vaan ylempänä tuntuu liikkeet. Eilen ekaa kertaa näkyi kunnolla läpi kun innostui potkimaan navan yläpuolelle.
Huomenna neuvola, painoa alkanut tulemaan alun vähäisyyden jälkeen. Ei kiva juttu. Varmaan muutto/ asunnonmyynti stressikin näkyy tuossa syömispuolessa, olen tunnetusti tunnesyöjä :whistle: Mutta tänään hakemaan läjä raejuustoa ja ananasta, siitä tulkoon minun iltapala muutaman viikon aikana :snotty:

Ostettiin gracon telakallinen kaukalokin, odotan että saan sen autoon viritettyä. En ymmärrä miksi en aikaisempien lasten kanssa ole sitä hommannut, on ihan ehdoton!

Pakko vähän valittaakin, mua on alkanut tympimään kun joka toinen kysyy että onko mun mahassa enemmän kuin yksi vauva :stick: Siis oikeasti, olen ylipainoinen ilman raskauttakin (jokainen kysyjä sen tietää) niin eikö ne oikeasti tajua että en kauhean siro voi olla näin raskaana? Mulla maha ollut edellisten 3 kanssa myös hyvin suuri, joten mikä tässä raskaudessa nyt on niin erilaista on niihin verrattuna.. No, mä kannan makkarani ja mahani itse joten miksi muut puuttuu siihen niin kovasti! Ärsyttävää!!

Parin viikon päästä uudestaan pääsen kurkkaamaan vauvaa Naikkarille, odotan tosi paljon että näen miten pikkuinen kasvanut. =) 3 ystävää saanut tytön nyt viikon sisällä ja minusta tuli yhden vauvan kummitätikin, neljännen kerran :heart: Pääsen pian nuuskimaan vauvaa.

Mutta jospa sitä siirtyisi ulkoilemaan tytön kanssa kun vesirokko vihdoin taltutettu. Johan kotipäiviä tulikin vietettyä aikalailla :whistle:

Kaikille oikein ihanaa viikon jatkoa. Pitäkäähän huolta itsestänne ja maha-asukkaasta :wave:

pikkuinen 26+5 :heart:
 
Nopee kysymys noihin vaunuihin liittyen. Eka kertalaisena ku on vähän hukassa. Olisi tiedossa Brion nova malliset 2007 yhdistelmät. Siistit näyttivät olevan ja mukaan tuli kaikki krääsä hoitolaukkua myöten. hintaa pyytää 220 €, onko paha? ja mitä olette mieltä noiden soveltuvuudesta hankeen kulkemiseen??
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Swerifel Hyvä, että kätilö löytyi. Mä lukisin mielelläni muistakin kotisynnytykseen liittyvistä jutuista mitä sulla vastaan tulee. Kiinnostaa kovasti, mutta liian arkajalka olen ainakin vielä ;)

Bellaella Mä maksoin vajaa 2v sitten Brio Kombi 2007 vuosimallista 250€. Eli mä ehkä yrittäisin tingata vaikka pariin sataan on kuitenkin melkein 5v vanhat. Toisaalta jos on tosi hyvässä kunnossa, niin mitä sitä turhaan arpomaan. Pari kymppiä sinne tänne :p

Neljäskö Meillä myös Gracon telakallinen kaukalo ja olen tykännyt tosi paljon. Meillä on mylös kaukaloon sopivat matkarattaat, jotka myös ihan ykköset!

Omaan napaan ei ihmeempiä. Sokerirasitus varattu ens viikolle ja kelaan toimitettu liuta hakeuksia ja anomuksia :D Masu heiluu jo kun vauva potkiskelee ja heittää volttiakin vielä välillä.

Mango ja Kieppuli 24+2
 
Piti vähän palata valittamaan:ashamed:

Mulla ja miehellä on ollu tän raskauden aikana pari kertaa hiivatulehdusmaiset vaivat. Ne on nyt kahteen otteeseen hoidettu kotikonsten ja taas tuli samat vaivat riesaksi. Käytiin sitten labrassa ja hiiva oli negatiivinen. Lopulliset vastaukset saadaan vasta perjantaina. Kiva meidän molempien haarokset tulessa ootella vastauksia:headwall:. Toivottavasti kysessä ois joku harmiton tulehdus. Eri tavalla nuo alakerran vaivat huolettaa kun matka kohtuun ei kuitenkaan ole älyttömän pitkä: /
 
Kiitos Poppeliinille uudesta pinosta ja minulle voi laittaa tosiaan sen että POIKA on meille luvattu eli kahden pojan äiti minusta tulee!

Kelan paperit laitoin netissä ja oli yllättävän selkeät vaikkakin kaikki joutui hakemaan erikseen. Päätökset tuli viikossa ja nyt odottelen pakkausta saapuvaksi. Ja vielä kun olen yrittäjä nyt niin jännäsin näitä äitiysrahoja ym mutta kaikki meni oikein hienosti ja siltä osin kaikki järjestyksessä!

Vanillah : suuren suuret onnittelut avioliittopäätöksestä.. minusta on ainakin ihanaa olla naimisissa ja se korostuu vielä enemmän kun on lapsia! Onnea ja ihania häitä teille!

Omaa napaa.. olo on hyvä, menkkamaista juilintaa on ja alakerta on todella turvoksissa... ei kiva ollenkaan.. olenko ainoa????? En muista esikosta näin olleen! Vauvakin on tosi alhaalla ja jytää virtsarakkoon. Mutta juilinta ja turvotus on minulle uusi vaiva jota ei ole ollut ensimmäisessä raskaudessa!

Muuten jaksan hyvin painaa töitä (olen siis pph ja nyt 5 poikaa hoidettavana) ja tällä viikolla alkaa vielä liikuntaharrastukset ! Eilen alkoi oma ohjattu kuntosali ja voi että oli mukavaa saada nostella painoja ym. toivon että pystyn jatkamaan vielä pitkään.. mutta toki itseään kuunnellen!

Hui, en ole lukenut tuota syyskuun pinon juttua ja juuri pohdin luenko ollenkaan.. se olisi jotain niin kamalaa jos jotain tuollaista kävisi..

Mutta voidaan me kaikki hyvin ja pidetään vauvat masussa ja koitetaan nauttia raskaudesta joka kieltämättä alkaa olla ns. normaali olotila.. iltaisin yritän antaa vauvalle aikaa ja nauttia isosta mahastani.. päivät on aika kiirettä joten silloin ei oikein ehdi!

Hipu+ pikkuveli 25+0 , viikotkin poksuu.. toivottavasti olen edes oikeissa viikoissa..
 
Bellaella: Kaveri tarjos minulle just samoja vaunuja, sama vuosimallikin hintaan 200 e joten varmaankin aivan käypä hinta toi 220e kun tulee muutakin kamaa mukana. Brioja on kehuttu yleisesti ottaen eniten kun oon vaunuista kysellyt ja lueskellut :)

Isyyspakkaus:
ootteko tehneet tai ajatelleet tehdä? Mä innostuin itse kovasti ajatuksesta ja tässä flunssan kourissa ollessani tunti kivalta suunnitella sitä!!! :)
Tilasin pari kirjaa, mm.söpön lasten kirjan "isän kanssa" ja sitten hauskanoloinen vauva-huolto-oppaan, hih! Sitten ajattelin ostaa siihen sikarin ja pullon konjakkia tai viskiä varpajaisiin, korvatulppia, hengityssuojaimen(heh) ja kumihanskat vähän vitsimielessä ja myös jotain hyödyllisiä vaavinhoitokamoja. Mieheni on enduropyöräilijä joten löysin ja tilasin myös tosi hauskat KTM-merkkiset vauvakamat, 2 kpl tutteja(äänenvaimentimet) ja tuttipullon(fuelling station) - hihihiiiiiiii :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Miimau Mahtis idea toi isyyspakkaus!! :D Meitsillä on ollut kans jotain samantyylistä mielessä! Pitäis varmaan liittää pakkaukseen vielä happinaamari, koska ukkelo on erittäin herkkä kaikille epämielyttäville "tuoksuille"... ;)
Täytyneekin alkaa suunnitella... :)
Meiän ostamat vaunut taisivat olla kuutisen vuotta vanhat ja merkiltään Hartan Racerit :) Mukaan tuli sadesuojat, hoitolaukku ja hyttyssuoja..Pehmeällä kopalla.. Maksettiin 90e koko paketista. Ikäänsä nähden vaunut on erittäin hyvässä kunnossa, ehkä innostun vielä päälliset pesemään ennen rakkaimman syntymistä =)

Kahlan ja rakkain iloisesti poksahdellen siirtyvät rv.25+0 :xmas:
 

Yhteistyössä