Joulukuun Toivevauvat 2012 *Heinäkuussa*

Minskun kuulumisia odotellen, toivottavasti kaikki oli ultrassa ok...:heart:

Täälläkin muuten saatiin tuo paljon puhuttu DVD, mutta eipä ole tullut sitä kattottua.. Ehkäpä keskustelun innoittamana se pitää katsoa, että tietää mistä jää paitsi..:LOL:

Rödluvanille ja mamelle onnittelut liikkeiden tuntemisesta!! Jännä fiilis se muljailu..:)

Purolle tervetuloa mukaan!!:flower:

Itsellä vielä viikko ja päivä rakenneultraan! Mies vihdoin ylipuhuttu siihen, että sukupuoli kysytään, jos vain pikkuinen suostuu sitä näyttämään..:D

Syy miksi tänään oli pakko kirjoittaa, on että puoli väli poksuu!!! Uskomatonta, että tässä vaihdeessa ollaan, niin pitkän lapsettomuustaustan jälkeen..:heart:

Yritin lisätä kuvaa, että empä saanut/osannut..:(

Sofi ja ekavekara esu 20+0 *poks poks*
 
Heissan! Tuntuu että meillä on vähän hiljasempi ketju jos vertaa muihin kuukausiin. Mutta en nyt tiiä onko se huono asia. Jouluvauvoja on sit vissii vaan vähän vähemmän <3

Me saatiin kans se DVD neuvolasta ja katottiinkin se jo, ihan innoissaan kun esikoista odotellaan :D Mut aika kehnosti näytelty, heh... Aika pitkä se oli myöskin, yllätyin siitä.

Täällä tuntuu päivittäin monen monta kertaa liikkeitä masussa. On tuntunut jo lähes 3 viikkoa. En odottanu että näin aikasin tuntuu ekassa raskaudessa, mut näistä ei voi erehtyä!! :)

Täällä on vajaa viikko ultraan. Meen sinne ihan luottavaisin mielin, odotan jo kovasti.

Paljos teillä muilla on tullu puoleenväliin mennessä painoa lisää?

Onnea kaikille tuleviin ultriin!

Tervetuloa mukaan Puro :)


Enny 19+1
 
Heips kaikki!
Täällä yksi myöhäisherännäinen, eli Annah81 ilmoittautuu joukkoon mukaan.

Viikkoja nyt 19+5 ja rakenneultrakin nyt perjantaina luvassa. Jänskää!

Toista muksua odotan, esikoinen täyttää syksyllä 9-vuotta. Tuntuu siis melkein siltä että olisi ekaa kertaa tässä tilanteessa kun aika on tehnyt tehtävänsä, eikä muista näitä juttuja enää.

Kaverin liikkeet tuntuu tosi hentoina ja epäilenkin että nyt on istukka edessä. Vauvamahaksi ei tätä pötsiä pysty kutsumaan kun näyttää kertakaikkiaan ja vain siltä että olen lihonut ja reilusti..painoa kerätty komeesti sellaiset 8 kiloa jo, eli kyllä ahdistaa ja rankasti. Esikoisen kanssa kun ne kilot ei todellakaan poistuneet vain imettämällä.. Piru vie kun sitä ei opi näköjään ikinä!

Mut nou stress! Nautitaan tästä ihanasta ajasta!

La on siis 7.12.2012
Annah81/31/toinen/NKL
 
Heipsan!
Tuo dvd myökin saatiin esikoista odottaessa ja lähinnä meillä oli vaan hauskaa sitä kattoessa kun se oli niin teennäine jotenki :D eikä myöskä jaksettu loppuun asti sitä kattoa..

Eilen soitettiin äippäpolilta että aikaistetaan mein rakenneultraa ja se onkin jo huomenna :heart: sokeriarvot on sen verran pahasti pielessä että samalla meen diabeteshoitajalle jolta saan näillä näkymin insuliinit mukaan :x

Äsken oli kenties vaikein hammaslääkärikäynti ikinä :ashamed: yökkimisrefleksi oli sen verran voimakas ettei hammaskiven poisto meinannu onnistua sitte millään :D sai se lopulta homman valmiiks mut aikaa siinä tuhraantu :D

Tää mein ketju on tosiaan hirmu hiljanen noihin muihin verrattuna mut jospa tää tästä vielä piristyis kun aika menee eteenpäin ja äippälomat ja synnytykset alkaa lähestyä :D

Nyt lähettävä ettii jotain syömistä ja sitte töihin :wave:

Minttis ja murunen 17+4
 
Wera_ : Mulla kans tuli ihan alkuaikana verta hieman, mut se oli sellasta tosi haalean punaista. Tää oli ihan kirkasta niin vähän säikytti, mutta eipä oo toistunut ja kaikki on ihan kunnossa :)

Puro ja Annah81 tervetuloa joukkoon! :wave:

Voi harmi.. Ei meillä tollasta dvd:tä vaan ole jaettu :D Oon varmasti menettänyt tosi paljon :p

Eilen huomasin jo, kuinka mahakin pienesti pomppi liikkeiden tahtiin. Kovin vilkas yksilö siellä siis kasvaa :) Liikkeetkin jo mukavasti voimistunut.

Terveisiä rakenneultrasta muuten! Kävin siellä tänään ja pikkuinen voi ja kasvaa hyvin. Mitoiltaan vastasi kahta päivää isompaa, viimeksi oli päivän heitto :) Ja tietysti tärkein: Ultraaja antoi poikalupauksen, komeasti vehkeet heilui siellä :heart: Itsellä onkin koko ajan ollut vahva poikaolo, vaatteetkin monet enemmän poikamaisia kuin tyttömäisiä.

Emerentia ja Bebe 20+4 :heart:
 
Seerumia: mä kanssa oksensin tänään kanssa niin komeasti koko aamupalan ulos ja vielä vähän päälle. En voi käsittää, tälläistä ei ole ollut edellisissä 6:ssa raskauksissa missään. 24/7 krapula olo joo, mut ei tämmöistä että oksennus oikeasti tulee ja ihan puun takaa. Nytkin söin vaan sitten toisen aamupalan heti perään.

On tämä meidän pino ihan superhiljainen verrattuna muihin, siksi monesti lueskellut tammikuu pinoa.

).( tänään ihailemaan synnärille eilen syntynyttä 4,3kg poitsua, jippii! Mä haluaisin jo niin siihen rakenne ultraan, mutta vielä 2 vkoa odotettavana.
 
seerumia täällä kans pinna aikas kireällä , kun tuntuu et aika matelee, minäkin tahtoisin jo rakenneultraan.
Emerentialle onnea ihanista ultrakuulumisista, ja ihanaa kun saitte tietää sukupuolen.

Täällä meneillään siis 17+6 ja huomenna neuvola- eihän niitä kelan lappuja vissiin vielä voi kysellä, vaikka mulla menee sitte seuraava neuvola jonnekkii 22 vkolle ? miten ne oli?
Rakenneultra on vasta 10.8, eli oon jotain 21+2 tai jotain.. mut siis sinne on siis kolme viikkoa aikaa...
No, ei auta, ehkä tää levoton olo kuuluu tähän tilaan. Mulla hellittää tässä tän viikon loppuun työrupeamakin, mutta miehellä taas loppuu loma, eli pikkuvesselin kaa jäädään kaksin sit keksii jotain puuhaa.
Ehkä toi rakenneultra on siksikin niin tärkee, kun vaikka siihen liittyy vakavampikin stressi, ainakin mulla, että jos jotakin ikävää löytyisi, mut sit se keveempi puoli, et sais tietää kumpi tulee, ja vois ne ekat vaatteet vaik ostaa :)
 
Ainiin Minttis81 oli käyny siel hammaslääkäris, mulla oli se kanssa. Tosin säilyin kakomatta, oli ihana mies suuhygienisti, joka osas jotenki hirveen hienovaraisesti tehdä puhdistukset ja hoidon.
Mites muut, onkos teitä patisteltu, tai ootteko jo käyny hampaat hoidattaas?

p.s alkaa ihan kiinnostaa toi dvd- et oon tainnu todella jäädä jostain paitsi :LOL:
 
kiitti tiedosta seerumia, muistelinkin jotain sellasta, ja että just rak.ultran jälkee tulee se neuvola aika äkkiä, kun muistan että neuvolantäti just kyseli et miten se meni- niille kun tulee vissiin vaa perustiedot ruudulle.
mulle jääny jotenkin viime raskaudesta muistiin se kelan kaa häseltäminen, oon yrittäjä, eli äippärahattulee sen mukaan, mut ei oo aina kelantädeille selvää- tai siis sillon sai olla itse neuvomas :)
ja silloin syysvauvasta hain sitä just kesällä, millon kai kelalla hirvee ruuhka, ni pelkäsin, etten saa päätöstä ennenku pitää jäädä pois töistä...
tulipahan omaa höpinää.

Mut mites teil muilla, ootteko vakitöissä- pätkätöissä -yrittäjiä tms. eli ootteko te kerenny aatella yhtään kela-asioita ..
 
..ja siis onko teillä valmiit työt johon sitten palaatte? ja jos kukaan muu jaksaa olla ajatuksissaan jo näin pitkällä- niin kiinnostaisi, että kuinka kauan aiotte olla tulevan vauvan kaa kotona?
:ashamed:huomaatte että mulla aikaa miettiä- ku sadepäivä ja yksin kotona vielä hetken :)
 
Täältä töistä on hyvä vastailla ;)

Mä saan suurella todennäköisyydellä vakkariduunin, tämä selviää ihan nyt parin viikon sisään (Tietyn tuntimäärän paukkuessa mut on pakko vakinaistaa joten jännän äärellä ollaan!). Eipä sillä, tänne ei ole mitään aikomusta palata. Saan ammattitutkinnon tuossa joulukuussa ja aikeissa olisi hakea sitten äitiyslomalta suoraan ammattikorkeaan johon todella pääseväni. Töitä ehtii myöhemminkin ;) Extraamaan lähden varmaan aika piankin kunhan pääsen synnytyksen jälkeen kuntoon. Teen järjestyksenvalvojan töitä keikkana, ne on hyviä vuoroja kun ovat yöllä ja melko lyhyitä. :) Lisäksi meillä on mies yrittäjä ja yritys samassa talossa missä asumme eli teen varmaan myös jonkin verran sinne kuten tein esikoisenkin kanssa. Vauva kylmähuoneeseen vaunuihin nukkumaan ja kuormanpurkuun! :D

Mä annoin itselleni luvan tilata vaunut heti rakenneultran jälkeen, se olisi 2 viikon päästä torstaina - iik! Toimitusaika on tosin reilut 2kk eli ainoa konkreettinen hankinta heti tuolloin on suuri visalasku. Heh!

Kummasti tuo mieli kohenee kun saa ruokaa... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: mame31 ja Susanna#1
:wave:

työtilanne mähän oon siis kodinhoidontuella,toi taapero nyt 1v4kk. sitä ennen tein keikkahommaa. oon ammatitani hevostenhoitaja. oma polle löytyy ja ny sillä on toinen ratsastaja tän odotuksen aikaan,on vähä hömppä maastossa. ei siis mikään pössö,mut voi temppuilla... ite liinaan ja ajattelin mennä tällä viikolla ajamaan sillä. täytyy vaan ottaa kaveri mukaan jos tulee tilanne,en pääse tän mahan kans nopiaa kärryistä pois :D

hampaat oon hoidattanu jo aikoja sitte. pari viikkoo ekan neuvolan jälkeen...

kelan paperit sain jo täytettäväksi,sen todistuksen saan sit seuraavalla kerralla,joka on 1.8, päivä rakenneultran jälkeen, ja siihen VAJAA 2 viikkoo enää!!! jippii :p

mä sain sen DVDn edellisessä raskaudessa ja kerran katoin läpi. eipä tuossa mitään uuttaollu,tää kuon jo kuitenki 5 raskaus...

(.) huomenna puoliväli. tosi äkkiä menny tää aika :rolleyes: et jos en muista nii POKSPOKS päivän etuajassa :LOL:
kovasti jo myllää masukki,ristinki sen puuha-peteksi :p

 
Heipsan!

Tänne kirjoittelu jäänyt, ku tullut roikuttua tuolla facebookis ja kaamee väsykin, just nukuin taas muutaman tunnin päikkärit sohvalla! Noh enää 2 aamua ennen lomaa!! On sitä odotettukin!! Ja laskin, et vajaa 3kk enää töitä loman jälkeen ;) Miulla vakityö, mut niin ahdistava työpaikka, et en kyl haluis heti palata takas ja mielellään en vaikka ollenkaan ;) Katsellaan nyt..

Täällä alettu hiukka pohtii vaunuja taas.. Käytiin tänään katsoo yksiä yhdistelmiä, mut haluisin ehkä kovakoppaiset vaunut, ku mahtuuko lie miten sit pehmeeseen, ku pitää kuitenkin talvivauvalle enemmä pistää päälle!?

Täällä poksuttiin eilen, pari viikkoa puoleenväliin!! :heart:

Liikkeitä tuntunut jo satunnaisesti, muttei välttämättä vielä päivittäin ees..

Nenna85 ja pikkunen 18+1
 
Jospa sitä itekin jotain kirjottas pitkästä aikaa... Joka päivä täällä käyn uudet tekstit lukemassa, mutta kirjottaminen on jääny...
Täällä ollaan edelleen saikulla ja vielä olis ens viikko. Vointi ok kun voi levätä millon haluaa ja tehdä asiat omassa tahdissa eikä tarvii nostella mitään painavampaa. Vuotoja on aina sillon tällön, mutta ei kovinkaa runsaita. Sydänäänet kävin neuvolalääkärissä kuuntelemassa viime viikolla ja siellä se pikkunen sydän jumpsutteli normaaliin tapaan :heart: Ens tiistaina olis seuraava neuvola ja sit seuraavan viikon pe olis kovasti odotettu rakenneultra, jossa olis kivaa saada edes pientä arvuuttelua sukupuolestakin :) Vielä ei tiietä pääseekö mies tuonne matkaan mukaan, riippuu aikalailla sen työkavereista. Mutta kovasti toivon, että pääsen kun ei ekaan ultraan päässy ja tämä muutenki hälle eka lapsi.
Meillä on hankintoja tehty sitä mukaan kun on mieluisia juttuja löytynyt. Vaunut löyty jo jokunen viikko sitten ja edelleen ne näyttää kivalta silmissä ja uskon, että ovat just sellaset mitkä on meille sopivat. Mä halusin nyt kovalla kopalla olevat yhdistelmät kun on talvivauva, mahtuu sellaseen paremmin kun vaatetta on kuitenkin enemmän päällä. Tänään hain postista lämpöpussin kaukaloon, jonka huutonetistä huutelin. Myös vaatetta on jääny kirpparireissuilta mukaan. Aika poikavoittosia kaikki värit on, mutta varsinki vaunuissa ja kaukalossa ne menee myös tytöllä.
Mulla määräaikanen työ ja sopimusta vuoden loppuun asti. Eli ei ole sitten työpaikkaa johon palata, mutta eiköhän töitä hoitoalalla oo sittenkin kun äippäloma loppuu. Muutenkin pitää hiukka miettiä työkuvioita kun itellä vuorotyö ja mies reissuhommissa, että miten onnistuu sitten kun tuo äippäloma loppuu. Mutta sen näkee sitten aikanaan, eiköhän kaikki asiat selviä :)
Mutta nyt tää taitaa syödä jotain ja lähteä sit nukkuun.. Huomenna lähdetään kohti Kainuuta loppu viikoksi (onneks autossa istuminen ja ajaminen ei oloa huononna)

Jabadaba77 18+3 (jos oikein laskin :D )
 
Sais nyt oikeesti kyllä toi kesä olla KESÄ. Jo kolmatta kertaa tänä 'kesänä' flunssasena..

Me ollaan yhdistelmät jo ostettu, ja kovalla kopalla, koska pieni kumminkin syntyy talvella niin on vähän helpompaa ku saa sitte laittettua enemmän vaatteita ja ei tuu pienelle kylmä.

Mulla ei tosiaan töitä nyt oo, eli ei oo töitä sitte äippäloman jälkeenkään. Opiskelemaan mun piti nyt elokuussa alkaa, mutta jäis kesken sitte joulukuussa niin pitää katella et onnistuisko mitenkään sillee että alottas nyt elokuussa ja jatkais sitte äippäloman jälkeen.

Nyt on pakko myöntää että on masu kasvanu, ei mee pari omaa paitaa enää päälle, ja housuistakin pitää kohta ruveta käyttää isompia kokoja tai sitte noita äitiysfarkkuja.

Ja kuten näkyy niin unirytmi on nyt niin jossain kun tähän aikaan kirjottelen. toivottavasti nyt jossain vaiheessa menis kunnollisempaan päin.

Pieniä liikkeitä tuntuu välillä, tosin ei mitään isoja siis. Odottaen niitä potkuja. <3

Vauvan kanssa kotona oon nii pitkään kuin mahdollista, tai ainakin sen ajan sitte kun tuo mun avomies on intissä. Sen jälkeen katellaan että miten tehdään. Onneks on toi joulukiuu sitte sellasta loma kuukautta avomieheltä ennen kuin menee inttiin. On siis noita joitain parin viikon lomia pitämättä ja ajatteli ne ottaa nyt ennen inttiin menoa, että saadaan vähän enempi olla sitte yhdessä ja kaksin ennen kuin pieni maailmaan tulee.

Susanna#1 & LillaMy 17+3 <3
 
Huomenta!
meillä on kanssa esikoiselta kovakoppaiset yhdistelmät, olivat tosi hyvät syysvauvalle, ja nyt kun tulee vauva keskitalveen, niin saa vällyä mahtumaan.
Opin muuten sillon kaverilta hyvän niksin, kun monella on niitä lampaan taljoja- ni kaverini käytti sitä siellä kopan patjan päällä- sitte vauva pussissa kopaan, ja vielä taljan reunat- jos riittävät ni päälle, ja kopan "kansi" paikoilleen. Huomasin itekkin, että sillä aidolla lampaan villalla on sellanen kylmää ja kosteutta pois hylkivä ominaisuus, ja hengittää- eli vauvan selkä ei ollu hiestä kuitenkaan märkänä. Et ihan vaan, jos saatte vaik joltain lahjaks, ja mietitte et mitähän tällä- myöhemmin meni sit toki rattais ja pulkassa. Mut ite en ollu tajunnu, et menis jo vaunuihin. Mun ekan vauvan talvena oli noita -15 ja -25pakkas päiviä..

Onko kukaan täällä ollu sitä kolmee vuotta kotona lapsen kaa- ilman että tekis keikkahommiakaan. Oon ite yrittäjä, ni läksin melko nopee kun vauva oli vuoden , tekee keikkoja, kun työtä oli tarjolla. Mutta nyt houkuttaa, et jos olis vaan..Mut kai sekin on vähän raha-asioista kiinni, oon vaa tullu siihen tulokseen, et jotenkin vois antaa itselle luvan olla kerrankin vaan kotona, kun on mahdollisuus.
Tänään iltapäivällä neuvolaan!

mame poksuu 18
 
työtilanteesta: mähän olen ollut kotona käytännössä nyt 3/2008 asti. Esikoinen syntyi 4/2008 ja kävin kuopuksen odotusaikana 2,5kk töissä lopuksi, kun olin ehtinyt luvata palata. Kuopus on syntynyt siis 12/2009 eli tosi monta vuotta on tullut oltua kotona ja musta ollut IHANAA!! Nyt joudun palaamaan töihin 1kk ajaksi, koska tämä laskettuaika on pari viikkoa kuopuksen 3 v. synttäreiden jälkeen. Vielä kun saisi hoitoasiat kuntoon, pari kaveria jotka ovat kotona lupautuneet ottamaan tyttöjä hoitoon, veljen aupairia saisi kanssa lainata kait. Ja oikein hätätapauksessa aina voi jäädä saikulle, Kelasta siis sanoivat että riittää et palaan töihin vaikka vaan päiväksi ja sitten voin jäädä sairaslomalle. Ja silti äitiyspäiväraha lasketaan sen mukaan mitä olisin tienannut sen kuukauden aikana eli x 12=vuoden tulot. Aion olla kyllä kotona yli sen vanheimpainvapaan, mutta en vielä tiedä kuinka kauan rahallinen tilanne antaa periksi. Mies on vaihtamassa duunia syksyllä, joten ei olla vielä "eletty sillä palkalla". Toisaalta ollaan nyt monta vuotta selvitty hoitorahalla+miehen palkalla erinomaisesti ja nythän mä saan oikeaa palkkaa loka-helmikuu, kun työnantaja maksaa täyttää palkkaa 3kk:tta ja sen jälkeen saan vielä äitiysrahaa, joten luulisi siitä riittävän säästöön hoitovapaata ajatellen. Haluaisin olla kotona mahdollisimman pitkään, esikoinen on 4,5v, joten jos olen kotona 3 vuotta ehdin olla hetken kotona kun hän menee kouluunkin. Loppuelämän ehtii tehdä töitä enkä millään haluaisi laittaa lapsia päiväkotiin, jos vaan mahdollisuus pitää heitä kotona. Kerhoillaan ym tosi paljon, joten sosiaalinen elämä heillä ei kärsi. Ja vuoden vaihteen jälkeen laitan tytöt viereiseen seurakunnan päiväkerhoon 2x3h/vko, jotka vähän oppivat olemaan ilman minuakin :)

).( onko muilla alavatsakipuja sivuilla? Muutaman päivän vaivanneet ja vähän sellainen olo, että onkohan ne normaaleja kohdun venymiskipuja vai jotain muuta? Neuvola vasta ensi viikolla.

malttamaton rv 18+1
 
Täällä herätty jo ennen kukonlaulua painajaiseen, jossa sain keskenmenon. Vauva oli kämmenen kokoinen ja unen lopussa silittelin sen päätä.. Herätessä sain huokaista, että onneks unet on vain unia. Tuntuu, että nyt raskaana ollessa oon nähny paljon enemmän unia kuin ennen ja vielä muistan suurimman osan aamulla. Suurin osa unista on ihan sekoja ja niissä pyörii sellasia ihmisiä kenen kanssa en ole edes kauheasti tekemisissä.
Tänään olis tiedossa pakkaamista ja pitkät päikkärit, että jaksaa illalla valvoa pitkään kun pitää ajella rannikolle ensin miestä hakemaan työmaalta ja sitten sieltä ajellaan pohjosempaan. Kiva kyllä päästä kotoa hetkeksi pois ja nähdä tuolla reissulla miehen sukulaisia :)
 
Huomenta!
Minäkin liityn mukaan viikon taustailun jälkeen. Esikoista odotellaan syntyväksi tapaninpäivä-nä eli viikkoja nyt 17+1. :)
"Lohdullista" huomata, että täällä vielä jokunen muukin vielä yrjöilee. Mulla yrjöilyt alkoi vasta viikolla 9. Luulin jo et selvisin ilman.. Onneksi ei ole enää päivittäistä.
Onko kellään kokemuksia pehmeäkoppaisten yhdistelmien käytöstä? Meille olisi tarjolla käy-tettyinä sekä pehmeä- että kovakoppaiset vaunut, mut en untuvikkona osaa sanoa, kumpi olisi talvivauvalle parempi. Oon kuullut, että pehmeä koppa ois ainakin lämpimämpi. Näissä kyseisissä pehmeäkoppaisissa vaunuissa koppa on ainakin yllättävän tilava... Miettii, miettii... :)

Meillä ois rakenneultra vasta kolmen viikon päästä.. Odottavan aika tuntuu todella pitkältä!! :)

LA 26.12.
Pisara/26/ensimmäinen/MKS
 
Hei! Täälläkin yksi jouluvauvan odottaja Uudeltamaalta! Raskausviikkoja nyt 19+1. Mukana odotuksessa avomies ja 3,5v. esikoistytär.

odotusaika on sujunut tähän asti helposti ilman suuria vaivoja (toista se oli esikoista odottaessa!), huolenaiheena on ollut liikkeiden vähäinen tunteminen. Istukka on tuossa edessä ja se tietysti vaimentaa potkuja, mutta kävin silti eräänä yönä tk-päivystyksessa kuuntelemassa sydänääneet. En vaan voinut olla huolestumatta vauvelin hyvinvoinnin puolessa. Siitä on nyt viikko ja liikkeet on sen jälkeen pikkuhiljaa voimistuneet että tunnen niitä päivittäin pari kertaa. Silti odotan jo kovasti ensi viikon rakenneultraa että saadaan varmistettua että kaikki on masussa hyvin. Neuvolat on meillä päin olleet harmillisen harvoin, ehkä noin 1krt./1,5kk.

LA 12.12
Talvitaapero/30/toinen/?
 
Tervetuloa uusille!
Mulla alko nyt sit kesäloma- huoh, tänään oli viimene puristus, ja nyt huilia.

Pisara 86 kyseli koppien eroista, eli kai se käytännän ero on jokseenkin se, että kova koppa on painavampi siirrellä- jos esim pitää rattaat jättää kerrostalossa varastoon, ja roudailla vauvaa kopassaan, eli silloin varmaan se irrotettava pehmeä on kätevämpi. Kova koppa on himpun korkeammalla vaunuissa, eli joillekin vaikuttaa onko lyhyt vai pitkä äiti- että kummassa on helpompi lasta hoitaa. Kovan kopan sisälle mahtuu periaatteessa sen pehmeän kantokassin kokoinen vielä sisälle-jos haluaa, eli kyllä siinä niinkun tuplakerroksen saa pakkasia varten-meillä oli vauvalla talveksi lämpöpussi- joka tuli kovan kopan sisään, jossa siis jo patja ja kylmillä ilmoilla taljaa, huopaa, ect. mahtu hyvin . Mut niitä koppiakin kauheen kapeita ja lyhyitä- meillä tosi perinteinen ja tilava.
Eli aika pitkälti makuasia, meillä ei tarvinnu koppaa irrotella, sai aina vaunut sisälle, ja meil oli vauvan sisälämpöpussissakin kantokahvat, eli jos piipahdettiin vaikka kahvilaan, ni vauvan sai pussissaan pois vaunuista.
Ja tietty yksi oleellinen pointti on, että puolen vuoden käytön jälkeen se kovakoppa siirtyy sitten varastoon- kun siirryttiin käyttää ratasosaa. Eli jos ei liiemmin oo varastotilaa niin harkitsisin, siitä pehmeästä pussista tulee yleensä jalkapeite/pussi-rattaissa istuvalle :) Itse olin tyytyväinen kovaan koppaan vaikka sitä sai vain sen 6 kk käyttää-mutta lyhyen käyttönsä ansiosta on priimakunnossa nyt tulevaa vauvaa varten ;)

Käytetyistä kannattaa katsoa jarrut- kaveri osti hyvät 3 vuotta käytetyt hyvämerkkiset vaunut, ihan hyvällä hinnalla, ja niistä posahti sitten jarrut- eli pitää muistaa, että ovat käyttötavaraa, jotka kuluu.

Päivitelkää vaan mun puolesta rakenneultrakuulumisia, ja jos otatte/saatte selville kumpia on tulossa. Niin kova hinku sinne omaan rak.ultraan, et toisten kuulumiset helpottaa oloa ;)

mame 18vkoa
 
Onpa kivaa, että täälläkin vähän piristyy tämä kirjoitustahti. Itse olen kyllä laiska kirjoittamaan, mutta yritän kumminkin.

Mullahan on riskiraskaus edellisen ennenaikaisen synnytyksen vuoksi. Käyn siis äitiyspolilla kontrolleissa. Lähinnä kohdunsuuta siellä tarkkaillaan. Kävin siellä ekan kerran heinäkuun alkupuolella ja ensi maanantaina on seuraava kerta. Heinäkuun alussa kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutoksia, jos nyt seuraavalla kerralla on, niin laitetaan kohdunsuulle tukilanka. Mua vähän kyllä pelottaa tuollainen operaatio, ei tunnu yhtään luonnolliselta, mutta kaikkeni teen, että vauva pysyy matkassa pitkään. Rakenneultraa en edes oikein odota, kun on noita äityspoli käyntejä.

Mekin saatiin ekassa raskaudessa se video ja olihan se melko koominen. Ei siinä ainakaan minulle silloinkaan mitään uutta ollut.

Meillä esikoisella (joka on tammikuussa syntynyt) oli puolikova kantokoppa eli pehmeä muuten, mutta oli vahvikkeet ympärillä, jotta siinä pystyi nukkumaan myös muualla kuin rattaissa. Siitä sai myös tehtyä seuraavana syksynä lämpöpussin, kun pituus alkoi loppua. Se oli kyllä tosi kätevä. Lämpöpussista luovuttiin vasta kevättalvella. Eli oli todella monikäyttöinen ja pitkäikäinen.

Meidän on pakko ostaa tuplakärryt, kun ei tuo esikoinen vielä jaksa yhtään kävellä ja jos käveleekin niin aina väärään suuntaan. Haluan päästä liikkumaan myös kahden lapsen kanssa, joten siksi haluan panostaa tupliin. Talvellahan voi esikoista vetää pulkassa, mutta sekään ei aina onnistu jos on liikaa hiekkaa tai kaupungissa ei muutenkaan. Mulla on vaihtoehtoina tällä hetkellä Baby Joggerin City Selectit ja Britaxin B-dualit. Pitää päästä näkee livenä molemmat, että voi tehdä päätöksen.

BabyBjörnin sitterin ostin jo käytettynä. Meillä oli joku perusmalli esikoisella ja oli tosi huono. Olen monessa paikassa tätä BB:tä kokeillut ja se on ollut todellakin hintansa arvoinen. Todellakin suosittelen sitä. Sitä myös suositeltiin sairaalassakin.

Turvakaukalo on jo. Parasta esikoisen yhdistelmissä oli, että niihin sai sen kaukalon kiinni runkoon. Kaupassa käynti oli siis tosi helppoa, kun ei tarvinnut vauvaa siirtää kaukalosta pois. Kaukaloon aion ostaa lämpöpussin. Kavereilla sellainen oli ja oli tosi kätevä, kun ei tarvinut toppapukua vauvalle pukea mm. kauppareissuja varten. Kaupassa vain pussi auki, niin ei vauvalle tule kuuma.

Lisäksi mietin myös käsikäyttöisen rintapumpun hankkimista. Nyt meillä on sähkökäyttöinen ja se oli kyllä tosi hyvä, kun paljon piti pumpata, sillä sai pumpattua molemmat rinnat yhtä aikaa ja samalla pystyi telkkaria katsomaan. Toisaalta se oli iso ja painava, joten sitä oli hankala kantaa mukana. Nyt ajattelin aventin käsikäyttöisen ostaa. Se on tehokas ja pienikokoinen.

Vaatepuolta pitää miettiä sitten kun tietää kumpi sieltä on tulossa.

Nyt muutakin tekemään, kun esikoinen nukkuu päikkäreitä!

kaapo ja muru 18+1
 

Yhteistyössä