Joulukuun Toivevauvat 2012 *Heinäkuussa*

Rakenneultrakuulumisia: masussa kaikki oikein hyvin. Istukka on oikein kunnon patjana tehokkaana potkuvaimentimena vauvan ja mun välissä :) onko se nyt sitten kohdun sivussa, en muista mitä täti siitä paikasta sanoi, paitsi että tosiaan ei ihme jos liikkeitä ei ole kunnolla tuntunut. Tosin äskempä vaavi päätti yllättää äitinsä ja potkaista mojautti alavatsan kohdalla KAKSI KERTAA tosi selkeästi. :)

Sukupuoli on kuulemma fity-sixty, masukilla oli jalat nätisti ristissä melkein koko ajan! :) sama juttu oli esikoisenkin kanssa aikoinaan.

Koko vastasi viikkoja ja saimme mukaamme mm. suloisen jalkapohjakuvan veitikasta. :) Väsynyt mutta onnellinen olo (viime yönä nukuttu noin 5 h ja herätty klo4).

Talvitaapero 20 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Purolle, kultasiivelle ja Talvitaaperolle hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Rödluvan Mulla tuli ihan sama paniikki. Olin ajatellut etten ainakaan mitään isoa osta ennen ultraa, mutta sitten tuli ajatuskatko ja huusin noi vaunut edellisenä iltana. No sen jälkeen tuli taas kamalat pelkotilat, että mitä jos kaikki ei olekkaaan kunnossa.

Nimistä kun on ollut puhetta niin mennään rytinällä tulevaisuuteen, eli pidättekö ristiäiset, nimiäiset vai jätättekö molemmat pitämättä? Meillä jatketaan nimiäislinjalla. Minä ja poika ei kuuluta kirkkoon, eikä tulevaakaan vauvaa aiota kastaa. Nimet kyllä on jo valmiiksi rajattu. Mitään en lyö lukkoon, koska esikoisenkin kohdalla nimi vaihtui synnärillä, kun ukkeli nähtiin livenä.

Toppapukuja Olen bongannut ja ostanut nettikauppojen aleista nyt kesällä. Olen löytänyt merkkipukuja ihan parillakympillä.

Liikkeet alkaa jo täällä hiukan "sattumaan". Illalla töistä tultuani poitsu jumppasi kyllä siihen malliin, että äiti joutui naamaa väännellä. Myös nuo kohdunsulle ja virtsarakkoon kohdistuvat mojautukset ovat varsin tuttuja.

Vogue ja Taimen alku 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Voguen galluppiin vastaan heti :) Eli meillä järkätään ristiäiset. Jos kukaan muu
jaksaa näistä nimijuhlista vielä vaihtaa ajatuksia, niin minä ainakin olisin kiinnostunut kuulemaan ajatuksistanne.
Eli ihan, kuinka nopeesti ootte esikoisen kanssa jo jaksaneet järkkäillä?
onko ollut sukua auttamassa , miten ja missä?

Vogue oli löytänyt jo toppapukuja.. voi ei, mitenhän mun ostamattomuuslupauksen käy ennen ultraa, siihen on nytkin vielä se 2 vkoa...kun pääsen vasta pe aamuna..

mame19+2
 
mame: meillä esikoisen ristiäset taisi olla 5 viikkoa syntymän jälkeen, mutta kuopuksen noin 3,5 viikkoa, kun meidät samalla vihittiin ja haluttiin sama hääpäivä vanhempieni kanssa eli Tapaninpäivä. Esikoinen kastettiin kotona, mutta kuopus kirkossa tuon meidän vihkimisen takia. Olen jälkeenpäin miettinyt, että toisaalta se kirkko oli kyllä ihanan juhlallinen kynttilävalaistuksessaan pimeänä talvipäivänä eli nyt voisi kyllä toteuttaa saman :)
 
Ultrassa käyty eilen ja terve tyttö siellä asusteli. :) Ja laskettu aika pysyi samana, aika rauhalliselta neidiltä vaikutti. Sain uuden ultra ajan raskausviikolle 30 oman sairauteni vuoksi, mutta kiva nähdä pieni monesti ultrasssa, viimeksi taisin käydä ultrassa melkeen 10 kertaa :) Raskaus sujunut hyvin vaikka närästys alkanut, mutta onneksi kahvia pystyy vielä juomaan koska muuten ei pysyisi hereillä. nipa86 ja asukki 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton ja mame31
Me ollaan pitämässä ristiäiset niin kuin on kaikille muillekin pidetty. Yleensä just ennen sitä kahden kuukauden ikää nuo pidetty. Pieniä apuja on saatu sukulaisilta tarjottavien suhteen ja kolmet ekat ristiäiset on pidetty mummulassa, jossa on ollu tilaa reilusti.

Toppahaalarin tulevalle löysin kaverin luota :) ja villahaalarin lupasi mun äiti kutoa.

Yöllä hokasin, että sunnuntaina poksahtaa puoliväli.. Hui, aika on menny hurjan nopeeta :D

Nyt miettimään mitä kivaa sitä keksis toisiks vanhimmaisen kanssa, sillä tänään 12v synttärit :heart:
 
Vihdoin netti näyttää toimivan suht ok, ollaan lomailemassa miehen vanhempien mökillä viikonloppu. Eilen käytiin (tsiljoonan muun kanssa) asuntomessuilla. Oli kllä kiva katsella kämppiä, varsinkin kun lopputulemana oli että oma kämppä on ihan kiva mitä nyt pari huonetta voisi olla lisää. Totesin mehelle että ihanaa kun ei tämän vauvan kanssa tartte rempata, esikoisen synnyttä meillä oli kolmen kuukauden remppaputki mikä oli suht raskasta.

Hienoa että kaikki on saaneet hyviä ultratuloksia, ensi viikolla pääsen sitten itsekin. Vieläkään en ole päättäyt kysynkösukupuolta, saapi nähdä.

Ristiäisiä meillä tullaan viettämään kotosalla, itse en kuulu kirkkoon mutta mies haluaa että vauva kastetaan. Itse toimitus varmaan kuitenkin kirkossa, en nimittäin halua pappia meille kotiin. Esikoisen juhlat oli ravintolassa kunoma kämppä ei ollut valmis ja senhetkinen asumus liian pieni.

Aurikoista kesäpäivää,
Undu 19+6
 
Nimistä meillä on yhdet nimet valmiiksi katsottuna, mutta tuskin lyödään lukkoon koska juuri niin kuin Vogue sanoi uskon että saattaa muuttua jos valittu nimi ei tunnukaan sopivan vauvalle.

Meille tulee ristiäiset. Itse en kuulu kirkkoon eikä mieskään ole uskovainen vaikka kirkkoon kuuluukin, mutta yllättäen hänelle oli ihan tosi tärkeää että vauva kastetaan. Annoin sitten periksi kun asia ei ollut yhtä tärkeä minulle.

Rödluvan ja Beetakingi 19+0 *poks*
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista ! :)

Meillä järjestetään ristiäiset. Esikoisen ristiäisiet pidettiin anoppilassa ja saatiin kyllä paljon apua. Ristiäisiä vietettiin kun poika oli 5 viikkoa vanha. Nyt oon vähän miettinyt kun on isompi asuntokin että jos tällä kertaa pidettäisiin kotona, mutta kun meidät on myös vihitty anoppilan naapurissa olevassa kirkossa joten on ollut vähän niinkuin "perhepappi" tuolla. Katsotaan ja keskustellaan tästä anopin kanssa. (ja tietty miehen ;) )

Nimistä meillä on molemmille ollut valmiina ennen ultraa jo nimet, mutta saas nähdä jos ei tyttö näytäkään yhtään nimeltänsä. Onhan siinä sitä sitten aikaa vielä miettiä. Ootteko te muuten kertoneet vauvan nimen jo ennen nimiäisiä/ristiäisiä vai pitäneet salassa? Me pidettiin esikoisesta salassa, vain muutama ystävä tiesi. Samoin aiotaan tehdä nytkin :)

Eilen muuten kävin ostamassa pieniä prinsessan vaatteita <3 tuntui jotenkin vaan "vieraalta" kun oon niin tottunut jo esikoispojan autojuttuhin. :D

Kultasiipi 21+2
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!:heart:
Talvitaapero, täällä "kohtalotoveri", ei halunnut täälläkään vauveli paljastaa sukupuoltaan ja pitää vanhempansa jännityksessä..:D

Nimistä, kirjastosta lainasin muutaman nimikirjan ja niitä on iltaisin lueskeltu.. Samalla huomattu, että mun ja miehen nimimaku eroaa melkoisesti toisistaan, mutta toistaiseksi perhesodalta vältytty...:LOL: Yhdestä pojannimestä ollaan sovinnossa, tytön nimi täysin auki.. Mutta mä olen kai vähän taikauskoinen, enkä halua nimiä täällä paljastaa..:ashamed:

Ristiäiset täälläkin on tulossa.. Itse en kuulu kirkkoon, eikä mun tyttöä ole kastettu, mutta miehelle se tuntuu olevan tärkeä asia, joten vauva kastettakoon.. On siis ensimmäiset ristiäiset, jotka järjestän, enkä edes monissa ole mukana ollut, joten suunnitelmat täysin auki sen suhteen...
Sekin on vielä auki, että kerrotaanko nimi etukäteen vai ei.. Miehen suvussa, jossa ristiäisiä on vietetty, on nimi ollut aina salaisuus ristiäisiin asti, että en tie, "velvoittaako" perinne..

Ihailen suuresti sitä, että niin monilla on jo nimi täysin päätetty ja vaatteita ostettu, jopa isompia hankintoja kuten vaunut ostettu... Itse niitä jättää ihan tarkoituksella syksyyn, kun jotenkin pelkään, että manaan pahoja, jos nyt jo valmistaudun..Rödluvan ja Wera jo asiasta vähän puhuivatkin, ettei vielä täysin voi uskoa vauvan tuloon.. Omalta kohdalta voin todeta, että pitkä lapsettomuushistoria ainakin vaikuttaa.. Ja eihän tässä mitään menetä, vaikka niitä kamppeita hommaa vasta syksyllä... Tuskin vauva ilman mitään jää..:)

Nyt nauttimaan auringosta..:cool:

Sofi ja ekavekara esu 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Ihania ultrakuulumisia kaikilla, ilo lukea :) Paljon onnea! Kertokaa lisää kuulumisia sitä mukaan kun niitä tulee! Kohta ne on jo viimesilläkin edessä :) Hurjaa tosiaan että tässä jo lähes puolivälissä mennään!

Itse sain istukan sijainnista tietää sen verran että se on takana alhaalla. Kätilö sanoi, että se kyllä nousee sieltä ylemmäs raskauden edetessä! Liikkeitä tuntuu edelleen joka päivä ja jatkuvasti, on kyllä niin kova myllertämään että huh. Mitäs sitten ku potkut vielä voimistuu?!

Ollaan myös nimet jo lähes päätetty. No, tytön nimi jääköön sitten tulevaisuuteen, kun niin varma poikalupaus saatiin. Pojalle on myös yksinkertainen simppeli nimi tulossa, ei erikoinen, mutta ei kyllä tuu jokaisella vastaankaan. Semmonen onkin ollu hakusessa. Vielähän se voi muuttua mutta katsotaan... Toiseks nimeks tulee mieheni toinen nimi :) Nimi pidetään ehdottomasti salassa kaikilta.

Käytiin tänään ekaa kertaa ostoksilla, vauvalle hankintoja tehtiin. Olin kans päättänyt että rakenneultran jälkeen kun tiedän että kaikki on hyvin ja sukupuoli selvillä niin sitten uskaltaa jo alkaa pikku hiljaa ostoksia tekemään. Ostettiin pinnasänky ja hoitopöytä, myös muita pieniä tarpeellisia tavaroita, mm. lakanat, säilytyskorit, peitto/huopa, hoitopöytään kiinnisaatava roskis, sen sellaista...

Ihan hullua ajatella, että vastahan se raskaustesti näytti plussaa ja nyt ollaan jo tässä vaiheessa, puolivälissä ja kaikki on onneks mennyt hienosti! Enää 3kk töitä ja enää n. 4kk itse h-hetkeen!

Kyllä mekin ristiäiset pidetään. Ei olla uskovaisia, mutta kuulutaan kuitenkin kirkkoon ja risitäiset vaan tuntuu oikealta pitää. Odotan jo innolla sitä aikaa kun pientä ihmettä saa tulla kaikki läheiset ihastelemaan ja toivottavasti tulee ihana kaunis juhla. Pidetään luultavasti seurakuntatalolla senkin takia että ei tarvii kotona sitten stressata siivouksen yms kanssa. Väkeä varmasti tulee myös sen verran ettei kotiin taida niin paljon mahtuakaan. Leivontaan saan apua varmasti äidiltä ja ehkä myös muilta. Ja kakun tilaaminenkaan ei ois hullu idea, jos ite ei ehdi/jaksa semmosta siinä vaiheessa vääntää.

Itseä mietityttää vaunujen hankinta aika lailla. Monet kehuu noita Emmaljungia, kuullut niistä pelkkää hyvää, mut on kyl aika kalliit. Yhdistelmät mä kai haluaisin. Tai en oikein tiedä ku ei oo minkäänlaista haisua tai kokemusta! Etukäteen kun kokemusta ei oo, ei voi oikeen tietää mitä ominaisuuksia on hyvä olla jne. Tuntuu että menee ostamaan sikaa säkissä :D Käytettyjä en tiedä uskallanko ostaa. Ja onko halvemmissa merkeissä jotain tosi hyviä mitä voisitte kokeneemmat suositella? Vai pitääkö siihen laatuun sit vaan satsata, ei kyllä sekään mikään ongelma oo onneks :)

Oottekos jo kummeja aatellu? Monta kummia haluatte? Kavereita ja/vai sukulaisia? Millä tavalla aiotte kummeja pyytää tähän kunniatehtävään? :)

Aurinkoista loppuiltaa :)

Enny 20+5
 
kastettu on kaikki ja niin tullaan tämänki kohdalla tekemään. tämän taaperon kohdalla tein niin,et juhlat oli pitopalvelun avulla paikallisessa maaseututalossa. olin NIIN tyytyväinen siihen,et kyllä samanteen tulevanki kanssa! ei tarvii stressata ollenkaan. ja sit ku meillä on koiria ja kissoja kotona,on neki karvat poissa tarjottavista!
kaste on ollu parin kuukauden ikäisenä kaikilla...

käytiin tänään paikallisessa sirpistä puimuriin-päivillä. ihan kivaa oli,mut pikkasen liian kuuma,mittari näytti autossa pois lähtiessä +34!!

 
Ihanaa kun Enny ja muitakin on päässyt jo hankintojen makuun. Voin suositella Emmaljungia,
meillä on mondial duo combit, oli kalliit- isovanhemmat halus sponsoroida- siksi meille mahdollinen. Ollaan oltu kaikin puolin tyytyväisiä, ja ne on nyt 3 vuoden käytön jälkeen kuin uudet, kun kaiken voi pestä/pyyhkiä jne- eli kulumisen jälkiä ei vielä oikeestaan oo. kannattaa miettii millaset vaunut mahtuu autoon- tarviiko niitä autoon saada- talvivauvalla pyörien irrottaminen on huono idea- auto täynnä likaa ja kuraa- ja ne omatkin vaatteet..
sitä pyörien irrottamista vaan moni myyjä möi, että kookkaat vaunut mahtuvat autoon- mut en lähtis siihen, jos usein pitää roudata.. me lähdettiin siitä, et ois talvella hyvä mennä vaikka ois kunnolla luntakin- esikko myös talvivauva. ja että mahtu sellasenaan meidän takakonttiin.

Ristiäisistä:
meillä pidettiin esikon ristiäiset meillä ensimmäisessä kodissa. Mun vanhemmat kyllä hoiti ne aikalailla, eli äiti leipoi kaikki päätarjottavat , suolasia tilattiin leipomosta, mutta hakivat ja hoitivat ne meille. Yhdessä sitten siliteltiin liinoja, katettiin ja laitettiin. Oli kyllä ahdasta ja kuuma- mutta luulisi nyt omakotitalossa sen helpottavan. Haluan pitää kotona- kun uusi koti ja haluan itse tehdä sen mukaan, miten oon toipunu, mutta esikon kanssa kun vauva ja ristiäiset, imettäminen ja kaikki on uutta- oli ihanaa että joku auttoi.
Nyt ehkä toivon, että jos jaksan itse tehdä, niin toivoisin apua, että esikkoa vietäs vaikka pihalle, leikkimään tms. kun kyllä n. 20 hlön juhliin tarjoomisen tekeminen vie aikaakin. ja jos taas uusi tulokas oiskin itkuinen tms. niin otan kyllä kaiken avun vastaan- tai kilautan leipomoon ;)

Kuulisin mielelläni, mitä ootte tarjonnu- onko ollu lämmintä ruokaa- kylmää buffettia- vai kahvipöytä tarjoilut? mahdollisuuksiahan on monenlaisia, ja aina vähän väkimäärästäkin kiinni. Ja kiinnostaa mitä suunnittelette tarjoomisiks?
 
P.S. Mun toppapuku- ongelma ratkesi, kun mies suostu kaivamaan esikon pienimmät vaatteet esille. En ees muistanu, et meillä on itseasiassa kaksi kpl 56cm toppapukuja- toinen aika reilu , giraf-merkkinen ja toinen taas se, missä esikoinen tuotiin kotia, siihenkin 51cm pitkä vauva meinasi hukkua :) ovat väriltään neutraaleja, eli menee sitten kummalle vaan.. ja kertoo siis muistista jotain- ei ollut muistikuvaa kun siitä pienemmästä- että sellanen meillä ainakin oli :D
 
Täällähän on paljon kirjoiteltu päivän aikana, mukavaa että tämäkin ketju vähän piristyy :)

Ristiäiset vissiin meilläkin pidetään, kuulutaan ainakin toistaiseksi molemmat kirkkoon vaikka ei uskovaisia ollakaan. Kotona haluan pitää kun siihen mennessä ollaan jo hyvinkin päästy muuttamaan uuteen taloon.

Ollaan sitten tombatar näköjään samalta paikkakunnalta ;) en tosin ole täältä kotoisin niin en juurikaan tunne ketään täältä.

Mä en taida kuitenkaan uskaltaa niin satavarmana luottaa siihen ultran tyttölupaukseen että ostelisin rinsessahepeneitä, vaan teen hankinnat siltä pohjalta että käy kummalle vaan. Ehtiihän niitä isompia vaatteita sitten ostella vauvan syntymän jälkeenkin.

Wera_ 21+3
 
Me pidetään tulevalle pienokaiselle ristiäiset, vaikka mekään mitään ihan hartaita uskovaisia olla, mutta kirkkoon kuulutaan. Ja kaikki meijän suvun lapset on kumminkin kastettu. Siitä me ei olla ihan varmoja vielä että pidetäänkö kirkossa vai kotona, toisaalta haluaisin pitää kotona, ja toisaalta sit taas kirkossa, mut eiköhän sitä täs sit ehdi miettimään. Todennäkösesti ristiäiset pidetään sitte ku vauva on lähemmäs sitä paria kuukautta vanha, johtuen tosta avomiehen intistä ja siitä ettei tiedä, koska siellä niitä lomia sit on. Ja kun alkuunhan niitä ei muistaakseni joka viikonloppu ees ole. :) Ilman inttiä me pidettäis ne jo, jopa tammikuun puolella. Mutta niin.

Todennäkösesti apuja tullaan saamaan. Ja loput sitte tilataan ruokien osalta.

Nimet meillä on valmiina jo molemmille sukupuolille. Tosin ongelma on siinä että en muista yhtään, että lasketaanko viivalla oleva nimi yhdeksi vai kahdeksi, Esim. Aino-Maria, ei siis ole meidän tuleva nimi jos tyttö tulee, mutta esimerkki. Koska meillä olis just viivalla oleva nimi ja sitte toinen nimi ja kolmas, tytölle. Pojalle on sitte taas etunimi ja toinen nimi, luultavasti tulee se kolmaskin nimi, ja aika todennäköisesti suvusta, jos siis poika tulee.

Kummi valinnat meillä on valmiina, 1 ystäväpariskunta, mun sisko ja kihlattu(sama joidenka pojan kummi itse olen),mun toinen sisko ja sitte mun kolmas sisko. Onhan tuos suurimmalti osin mun sukulaisia, mutta ollaan pitkään ja hartaasti juteltu avomiehen kanssa ja hänelle tää sopii. Mulla on kumminkin täysi luottamus siskoihin ja avomieskin luottaa heihin. Ja ystäväpariskunta on enempi molempien 'puolelta', mutta periaattessa avomies on heidät ennen mua tuntenut joten ollaan vähän sillee sovittu et ois enempi sit avomiehen 'puolelta' .Mun mielestä 6 olis jotenki sopiva määrä, vaikka onhan seki jo iso määrä, mutta on pienellä ainakin enemmän luotettavia aikuisia sitte ymäpärillä. Todennäkösesti sitte ku ollaan raskaudessa loppuvaiheilla niin kutsutaan joko heidät kaikki saman aikasesti meille, tai sitte käydää yksitellen jokasen luona. Tai sitte jos pieni ei oo jouluna jo syntyny, niin kysytään ihan sitte ku vietetään joulua siinä, tai jos on syntyny ni sitte samalaisesti. :)

Susanna#1 ja LillaMy 18+6 <3 (Huomenna poksutaan)
 
Viimeksi muokattu:
Huh, onpa tänne tullut juttua - ihanaa kun ketju vilkastuu! :)
Tulee itse kirjoiteltua melko vähän, mutta tällein töissä on hyvä näpytellä ;)
Luin marraskuisia ja voi vitsi, että siellä on ihmisillä hankinnat jo pitkällä! Enpä ajatellut itse vielä kk päästä vaippapaketteja haalia.. Tosin eipä sitä tiedä miten tässä innostuu! :D Ekasta kierroksesta olen ehkä oppinut mitä todella tarvitaan ja mitä ei (esim. korvike oli aivan turha, liivinsuojat must ja tutin taas olisi voinut hankkia etukäteen....)

Nimistä, meillä on esikoisella kolme nimeä ajatuksella; oma etunimi, yksi nimi mun ja yksi miehen suvusta. Lapsosille tulee ja esikoisella onkin mieheni sukunimi jonka minäkin otan jahka naimisiin ehditään. Nimiä ei olla pyöritelty kun toisen ja kolmannen nimen osalta. Esikoisen nimi keksittiin laitoksella ja kaikki aiemmin suunnitellut tuntuivat ihan vierailta. Luotan siihen, että lapsi on aina jonkin nimen näköinen! :) Meillä on sillein tarkat määreet, että etunimen pitää alkaa tietyllä kirjaimella ja olla melko harvinainen. :) Toiseksi ja kolmanneksi haluaisimme jotkut vanhat, perinteiset, suomalaiset nimet isovanhempien mukaan. Saa nähdä! :)
Toiset ja kolmannet nimet kerrottiin esikoisen kohdalla, etunimi oli salaisuus ihan papin sanoihin asti. Samaa linjaa jatketaan tosin voi olla, että nyt salataan kaikki nimet jos päädytään ottamaan esim. toinen nimi niinkin läheltä kun mun isältä. Haluan yllättää hänet ristiäisissä. :)

Ristiäiset pidetään meillä kotona ja varmaan niin, että sitä päivää voidaan jatkossa juhlia synttäreiden sijaisena jos synttärit menee kovinkin lähelle joulua. Esimerkiksi helmikuun eka vkl voisi olla ihan kiva jos vauva syntyy lähellä laskettua aikaa. Mä en halua viettää jatkossa lapsen synttäreitä joulun nurkilla ja kuulla aina sitä "kun me nyt ostettiin tämä yksi isompi lahja kun on ne synttäritkin..." Joo, ei. Ristiäispäivä on musta ihan hyvä kakkosvaihtoehto viettää syntymäpäiviä. Saa sisarukset tasavertaiset synttärit kun sisko on huhtikuussa syntynyt. :) Mulle oli tärkeää tehdä kaikki tarjottavat itse samoin kun puku joten luulen selviytyväni tälläkin kertaa omin neuvoin. Papiksi taidetaan tällä kertaa saada mun ystävä mikä on ihan huippu makea juttu!

Kummeissa mennään varmaan samalla ajatuksella kun esikoisella eli yksi sisarus molemmilta ja yksi kaveri. Mehän aiheutettiin pientä pahennusta pyytämällä kummeiksi pariskunnasta vain toinen, mutta voi voi - me haluttiin kummiksi vain se toinen. Samalla linjalla aiotaan jatkaa joskin tämä sulkee pois ainakin yhden mun ystävän ja lisäksi toinen ystäväni on sanonut, ettei halua enää yhtään kummilasta mikä vähän harmittaa, mutta aioin kunnioittaa hänen toivetta ja olla kysymättä vaikka tiedän, että voisikin suostua. Kummeista varmoiksi uskaltaisin siis väittää mun veljeä ja miehen siskoa, ne kaverit on vielä vähän auki eikä olla asiasta oikeastaan edes puhuttu. Pääsen itse fiilistelemään vauvaa ja ristiäisiä kun meidät on miehen kanssa kutsuttu meidän tytön kummin tytön :)D) kummeiksi. Ai häh? No siis miehen ystävä sai pienen tytön ja meistä tulee kummeja! Huisia, miehelle kun hän on ensimmäinen kummilapsi! :)

Mä ostin kaverilta toppapuvun, mutta ihailen kyllä aina alessa kaikkia ihania karvapukuja jne. Mun mielestä ihan pieni ei välttämättä tarvitse toppatoppapukua vaan lämmin, vuorellinen haalari riittää kun kuitenkin noin pieni on vaunujen jne. suojissa hyvin paljon. Ja kerroksethan ne on kun lämmittää. Niin ja tietenkin jos on todella kylmä niin eihän pienimpiä saa edes viedä ulos. Saas nähdä mitä tässä tulee vielä osteltua! :) Mun mummi kutoo pienelle jo täysiä kaikkea eli en usko, että toinen ainakaan palelemaan pääsee. :)

Liikkeitä olen tällä viikolla ruvennut tuntumaan niin, että voin sanoa niiden olevan melko varmasti liikkeitä. Kovin vaimeita pulpahduksiahan ne vielä on, mutta taitaa tosiaan se istukka hengaila aika tiiviisti tuossa edessä. Mulla on myös tullut ihan kova vauvapallo mahalle ja mieskin sen jo bongasi silitellessään.. Aika ihanaa kyllä, on vielä aika tuoreessa muistissa ne isot itkut mitkä tuli itkettyä kun tajusin ettei meille tänäkään vuonna ehdi tulla vauvaa, mutta kas - se olikin kiinnittymisvuotoa ja nyt ollaan jo tässä asti... :)

Mä haluaisin vauvalle sängyksi sellaisen kehtopinniksen jota ajattelin pyytää tulevilta isovanhemmilta joululahjaksi vauvalle... Mummi on ostanut mm. hoitopöytää jne. serkuille joten ajattelin kehdata tuota pyytää. Oli aika ihana, bongasin sen lastenturvasta ja ihastuin aikalailla heti. Mulla on pieni laatikollinen vaatteita ostettu, mutta siinäpä ne hankinnat onkin tähän asti. Haluaisin sen sukupuolen ensin tietooni.. :) Vaunuja käytiin miehen kanssa katsomassa ja niistä makaa tarjous sähköpostissa, tilaan ne kyllä heti rakenneultran jälkeen kun toimitusaikakin oli 8-10 vkoa. Kiitos haluamani värin joka ei kuulu suomen mallistoon...

Vitsi, että nukuin hyvin viime yönä kun mies ja lapsi oli pois kotoa ja sain ihan itse möyhätä peitot ja tyynyt itseäni miellyttäväksi sekä käyttää koko sängyn leveyden! 9h meni ihan tajuttomana kunnes kello repi töihin. Voin kertoa, että vähän rupeaa nämä puolen vuorokauden päätteellä istumiset keljuttamaan etenkin kun näitä on useita putkeen. Mahaa ahdistaa istua samassa asennossa ja jos taas yrittää "löhötä" niin selkä vihoittelee. Jep, helppoa. Vielä jos jaksaisi kolme vuoroa painaa niin pääsisi 1,5vkoksi lomalle josta viikkoa ollaan mun perheen kanssa reissussa - aika ihanaa! Ollaan nähty miehen kanssa ihan supervähän viime aikoina joten tekee kyllä aika hyvää päästä olemaan yhdessä ja vielä pois kotoa. Aion nauttia ihan täysillä ja toki shoppailla vauvalle kaikkea kivaa! :)

Huomenna jo puoliväli!
Neljä yötä ultraan on, laskin ihan itte!
Tosin saan mennä sinne yksikseni kun mies lähtee reissuun.. Hiukan meinaa ajoittain iskeä kauhu, mutta koitan pitää pään kylmänä...
 
Me myös ehdottomasti pidämme ristiäiset. Viimeks pidimme ne seurakuntatalolla, sekä kasteosuuden että kahvitukset. Paikka on aika kivanmallinen ja sopii sisustukseltaan ja tunnelmaltaan perhejuhlaan hyvin. Sinne myös mahtuu väkeä, viimeksi meillä oli noin 40 vierasta. Luultavasti pidämme nytkin samassa paikassa. Meidän kunnassa kirkko näyttää kiviseltä virastotalolta eli ei kovin tunnelmallinen..

Esikoinen oli 2kk 2vkoa vanha kastettaessa ja juhla pidettiin pääsiäisenä. Olemme tällä kertaa miettineet ajankohtaa johonkin ystävänpäivän tienoille. Vauveli olis siis noin 2kk (mikäli LA nyt pitää kutinsa!:)) ja esikoisen 4v.-synttärit tammikuun lopussa olisi jo ehditty viettää.

Nimi pidettiin viimeksi salaisuutena kaikilta ristiäisiin asti. Nyt en tiedä tehdäänkö samalla tavalla. Emme ole päättäneet vielä nimiä ja niiden keksimisessä on itse asiassa ollut vähän vaikeuksia vaikka ollaankin miehen kanssa melko samoilla linjoilla mieltymyksissämme. Pojalle ehkä olisi etunimi valmiina, mutta tytölle olisi monta eri vaihtoehtoo joista mikään ei kuitenkaan tunnu aivan täydelliseltä. :) Mietimme varmaan nimeä aktiivisemmin sitten tammikuussa kun tiedetään kumpi tulokas on. :)

Kävin viime viikonloppuna keräämässä mustikoita ja päätin saman tein että siinäpä täytettä ristiäiskakkuun. :) Teen sen siis ehkä tällä kertaa itse.. Valkosuklaa-mustikkakakku, sitä täytynee harjoitella ainakin kerran ennen H-hetkeä.:) Viimeksi kyllä tilasimme kaikki tarjottavat pitopalvelusta. Äidin apua toivon tällä kertaa voileipäkakun tekoon kun osaa aina tehdä niistä mielettömän maistuvia. Vanhempani asuvat tosin toisella puolen Suomee joten akuuttia apua heistä ei valitettavasti saa. Mutta jos hän sen kotonaan tekee niin ehtii ainakin tekeytyä kuljetusmatkalla tänne meille. :D Miehen vanhemmista en tiedä miten voisivat auttaa, anoppi on kyllä taitava ruuanlaittaja mutta välimme tosiaan ovat niin sanotusti aika asialliset jostain syystä... Lastenhoitoapua heistä kyllä varmasti saamme ja ehkä välit siitä kuntoutuu, kesän aikana olen huomannut että ovat ehkä vähän avoimempia jo minunkin seurassani. Noo, eihän me miehen kanssa ollakaan oltu yhdessä kuin vasta 5,5vuotta... :) Naimissa ei olla enkä tiedä koska mennään vai mennääkö koskaan vai mitä tehdään.:) Sukulaiset odotti vihkimistä jo esikoisen ristiäisten yhteydessä.

Me ollaan tehty tosi vähän hankintoja tälle vauvalle, esim. neutraalin värisiä vauvan vaatteita sekä vaunut (ne on tosi hyvät ja kätevät mutta en millään muista merkkii kun ovat varastossa enkä oo käynyt tsekkaan niitä!!) on jo valmiina esikoisen jäljiltä. Uusi turvakaukalo on kuitenkin hankintalistalla, samoin tuttipulloja täytyy hommata jos imetyksestä ei tahdo tulla mitään (esikoisen kanssa osaimetin) ja myös seisoma-alusta vaunuihin esikoista varten. Hoitopöydän möimme jo aikaa sitten pois mutta en ajatellut ostaa uutta tilalle. Viimeksi kun vaipanvaihto sujui parhaiten sängyllä. Eikä meidän 60 neliön asuntoon mahdu tällä hetkellä yhtäään uutta huonekalua.... :) Pinnasänkykin on valmiina varastossa ja tietokonepöytä makuuhuoneessamme joutunee tekemään sille tilaa. Meillä on kuitenkin tällä hetkellä vain miniläppäri joten tätä pystyy naputtelemaan melkein missä vain. :)

Hankintalistallamme suurimpana olisi oma, isompi koti!! :) Mutta mies nyt siis hetken huilaa kotona ja hakee sit syksyllä taas uusia töitä. :) Sen jälkeen uusi kotikin on realistisempi hankintakohde. :)

Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille! Mulla ainakin on mieli huojentunut ultran jälkeen huomattavasti.


Talvitaapero 20 + 5

Ai niin kummeista piti vielä kommentoida, että olen jo pyytänyt paria kaveriani kummiksi. Esikoisen kummeina ovat miehen sisko ja hänen miehensä sekä miehen lapsuuden ystävä.
 
Viimeksi muokattu:
Hui kun jännittää! Huomenna olisi rakenneultra. Vauva potkii päivittäin, joten elossa ainakin on. Kunhan vain olisi muutenkin kunnossa. Istukan paikka ketsottiin viime ultrassa ja etuseinämässä enenmmän oikealla puolellahan se. Taisi olla myös hieman kohdunsuun päällä, mutta sehän kerkeää siitä vielä siirtyä, toivottavasti. kopkop

Etunimet on jo selvillä, ainoastaan sukunimi ei ole. :D Olen miettinyt vaihtavani oman nimeni äitini sukunimeen joka on todella harvinainen. Ainoastaan meidän lähisuvulla tuo nimi on. Lapselle haluaisin samaisen nimen, joka on mielestäni kauniimpi kuin miehen sukunimi. Tätä täytyy silti vielä miehen kanssa miettiä

Pidämme ristiäiset, vaikkemme uskovaisia olekkaan. Kuulumme molemmat kirkkoon ja anoppi työskentelee osittain kirkon hommissa, joten ristiäiset ovat hänelle tärkeät. Emme ajatelleet isoja juhlia pitää. Minun isän puolen suku jää luultavasti kutsumatta kun ei heidän kanssaan juuri yhteyttä pidetä. (Isäni kuoli vuonna 2000.)
Kummit eivät ole vielä selvillä. Vaihtehtoina olisi miehen kaksi siskoa ja pari ystäväpariskuntaa. Myös minun serkkuni on mietinnän alla.

Hankintoja en ole kauheasti tehnyt. Vain joitakin vaatteita ja harsoja. Tuleva isomummu on myös neulonut vauvalle nutun ja housut. :)
Tänään kirjoittelin listaa mitä kaikkea pitää vielä hankkia ja se näytti hurjan pitkältä. Mitenhän tässä kaiken kerkeää, kun alkuaikakin on kulunut niin hurjan nopeaa?

Tulen huomenna vielä ultrakuulumiset kertomaan. Josko se sukupuolikin selviäisi. :)

nopnop ja pööppö 21+2
 
Nimi
Meillä ei oo vielä mitään päätetty, mies sanoi että haluu sen miettii kun ei saanut mitään mahdollisuuksia esikon aikana (hellyin kyllä en verta et toiseks nimeks laitoin hänen keksimän nimen :D).. No kattoo sit kun on syntyn et miltä näyttää ja sopiiko mikään nimi hälle.

Ristiäiset
Kirkkoon kuulutaan, mutta uskovaisia ei kyllä olla yhtään sit kumpika. Esikon omat pidettiin kotona ja miehen äiti oli siivous apuna ja kakun tilas. Jos hän haluaa tämänkin kohdalla avuksi olla niin tilatkoon kakun vaa :p Siivota osataan itsekkin ja itse haluaisin pitää nyt seurakuntalolla niin ei tarvis kaikkien ahtautua meille, mut kattoo nyt mitä mies on mieltä.

Kummit
Siinä onkin miettimistä. Esikolle tuli kaikki valittua, kun ei toista pitännyt enään tehdä :D Tässä sitä nyt sit taas ollaa ja ei oo ketä pyytää. Mies ei halunnut esikoisellekkaan ketään kavereistaan, niin saas nähä kelpuuttaisko nyt edes paria niistä.

Ain00 & Milli 20+1
 
Mun avomiehen mummi kutoo meille villahaalarit ja pienen pipon, omistani ei ole enää elossa kuin yksi, ja sitäkään mä en oo nähnyt mun tähän astisen elämäni aikana kertaakaan, heille ja mun äitille tuli mun nimestä riitää sillon kun sitä valittiin ja siitä se sitte alko aika pienestä.(sekin on vaari)

Meillä noita hankitoja on jo, tosin perjantaina ostettiin harsoja. :)

Hassua ajatella että viikko niin ollaan puolvälissä. <3

Ja *POKS*

Susanna#1 & LillaMy 19+0 <3
 
aamukahvilla :p mittasin verenpaineen nii ei aikasemmin viittiny mitata. mulla on se valkotakkisyndrooma, joka kerta neuvolassa mun paineet huitelee taivaissa mut kotimittaukset on hyvät. nyt oli 116/72 ja oon vielä ylipainoinen :whistle:

huomenna rakenneultra :heart: sit tietää joutuuko vaateostoksille. sen kehdon mä käyn ostamas,muuta ei tarvitakkaa vauvalle. itelle tietty liivinsuojia ym tällasta,mut niillä ei oo kiirettä.
nii
Wera en minäkään oo täältä. oon pohjanmaalla asunu 7 vuotta ja tällä paikkakunnalla niistä 3

tuijotan täällä vanhoja jaksoja "synnytyssairaalasta" :LOL: en mä vaan haluis puolta sukua synnytyssaliin |O

 

Yhteistyössä