Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Jospa sitä taas kirjoittelisi jotain, oon kyllä laiska kirjautumaan tänne sisään. Luettua tulee kuitenkin palstaa päivittäin.

On tosiaan muutama viikko ollut melkoisen "tylsää" odotusta, mutta jospa se taas tästä...

Liikkeistä mulla kans vähän sama homma kuin Emerentialla eli muutamia kertoja tuntunut sellaisia tökkäisyjä mahan sisäpuolelta, vähän kuin elohiiri mutta laajemmalla alueella ja ei niin nopeita vaan sellasia yksittäisiä. Mutta kunnon liikkeitä vielä odotellen...

Maha on nyt jo kasvanut sellaiseksi että ei ulkopuolisellekaan pitäisi olla epäselvää, ehkä löysillä paidoilla vielä voisi peitellä mutta en ole jaksanut sen takia itseäni mihinkään säkkiin alkaa verhoamaan, näkykööt nyt sitten :)

Hankinnoista oletteko vielä hankkineet mitään vauvatarvikkeita? Itse en siis ole ostanut vielä yhtään mitään ja varmaan vasta tuossa rakenneultran jälkeen jos pikkuhiljaa alkais kattelemaan jotain. Kun lueskelin tuossa olikohan tammikuisten tai helmikuisten pinoa niin joku oli jo ostellut vaunuja myöten kaiken vaikka viikkoja vielä reilusti alle 10... melkoisen rohkeata touhua, mutta kukin tavallaan...

Milloin täällä muuten porukalla on nuo rakenneultrat? Mulla olis 23.7 jolloin viikkoja 20+5, alunperin annettiin aika viikolle 21+2 mutta siirsin sitä kesälomareissun takia, ja päivääkään aiemmin en olisi saanut mitä nyt, ei kuulemma mielellään ennen 20+ viikkoja täälläpäin tehdä. Sama oli kyllä np -ultrissakin, käytännössä ajat meni aina 12+ viikoille.

Mutta jos sitä taas jatkaisi työntekoa, vielä 3 viikkoa lomaan...

Mukavaa viikon alkua!

Wera ja Toivo 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Kivuista, noita "sukkapuikkokipuja" ei ole ollut, mutta aina välillä vihloo tosi kipeästi häpyhuulten ja välilihan aluetta ja silloin vähän arveluttaa että mitäs nyt. Mutta kai sekin on ihan normaalia (?)

Liikkeitä kovasti odottelen, ei ole vielä tuntunut mitään :mad:

Mahaa ei kyllä enää peitellä, on sen verran kasvanut. Mutta en haluakaan peitellä, kerrankin elämässä voi pukeutua kireisiin vaatteisiin pelkäämättä että näyttää läskiltä :D

Hankinnoista, oon ostanut vähän vaatteita ja pari ihan random esinettä kuten yhden tuttipullon, pari tuttia, yhden pienen pehmolelun ja pari semmosta muovitettua froteeliinaa. Ihan mitä nyt on kaupassa sattunut helposti käteen osumaan ja mitä arvelen joka tapauksessa tarvivani. Mitään isoja hankintoja en ole tehnyt vielä, ne taitaa jäädä syksyyn.

Rakenneultra on (vasta) elokuun 13.päivä, silloin kai 21+2.

Harjoitussupistuksia on ruvennut tulemaan jo nyt. Kertokaas te joilla on jo lapsia, onko ihan normaalia että niitä on nyt jo? Eivät ole onneksi mitenkään kivuliaita, mutta semmonen kiristävä tunne mahassa ja alavatsa kovettuu.

Loma alkaa tän viikon jälkeen, ah ihanuutta! Oon kyllä sen tarpeessa kovasti.

Rödluvan ja Beetakingi 14+2
 
Terveisiä neuvolakäynniltä!:) Kaikki hyvin, sydänäänet kuuluivat reippaana, noin 140 paikkeilla..:heart: Eli jos uskois noihin tyttö/poikasykkeisiin, niin aikankin tämä luku tukisi sitä mun poikaoloa..;)
Ainoa, että hemppa oli tippunut noin 20yksikköä, että suositeltiin rauta aloitettavaksi..

Täällä rakenneultra on sitten 25.päivä, eli ainakin Weran ja Voguen kanssa käydään peräkkäisinä päivinä..:)

Liikkeistä sen verran, että jotain lievää olen ollut tuntevani, mutta aivan hyvin menis vaikka ilmavaivojen piikkiin, etten vielä mainosta liikkeitä tuntevani..:p

Hankinnoista, oon kyllä katsellut esim. vaunuja netistä, mutta jätetään syksylle niiden hankinta... Olisihan niitä kiva hypistellä jo, mutta kun tuota tilaa nyt ei liikoja oo, niin ehtii ne sitten myöhemminkin..:) Ja tuskainen taival tähän tilanteeseen saa vähän varovaiseksi myös..

Huomenna paukkuu..:)

Sofi ja ekavekara esu 16+6
 
Täälläkin odotellaan, koska liikkeet alkaisivat tuntumaan. Joka päivä koitan illalla kädelläkin vatsan päältä tuntuuko mitään, mutta vielä ei ole tuntunut. Eipä tässä mitään huolta, koska voi mennä vielä kuukausikin ennenkuin mitään tuntuu, vaikka olisihan se ihana tuntea jo.

Torstaina säihkähdin vähän, kun kannoin äidin kanssa pientä kaappia ja sen reuna tökkäsi tuota vatsaa sen verran, että tuntui pieni kipu. Minulla on edelleen vähän ongelmia vatsan kanssa, joten tietty se saattoi osua vain suoleen, joka on arkana. Onneksi sen jälkeen ei ole ollut mitään kipuja tai muita ikäviä tuntemuksia, joten pitää vain toivoa, että pikkuisella on kaikki kunnossa. Vielä olisi kolme viikkoa seuraavaan neuvolaan, jolloin pääsee kuuntelemaan sydäntä ja antaisi taas toivoa ultraan asti. Vaikka viikkoja on mukavasti kertynyt, sitä on aina vähän huolissaan.

Emme ole tehneet mitään hankintoja, koska mieheni haluaa odottaa syksyyn. Kyllä teki mieli np-ultran jälkeen ostaa jonku vaatteen, mutta kuuntelin sitten miestäni ja luovuin ajatuksesta. No, kävin mie kaverin kanssa silloin katsoamassa vauvojen vaatteita ohi mennen, mutta ei tullut mitään halua ostaa. Varmasti syynä tuohon on tuo vuosia kestänyt lapsettomuus. Alussa sitä tykkäsi vauvojen vaatteita töissäkin hypistellä, mutta kun vuosien ajan oli vain pettymystä toisensa perään, sitä mielummin oli välittämättä niistä. Kyllä sitä sitten kerkiää ostaa niitä, kun rakenneultra ja puoliväli on takana. Rakenneultra on vasta 31.7. eli 21+1.

Peppi1981 ja Sykerö 16+0
 
Täällä olisi tänään 14+0.

Maha on vähän sellainen "tulee ja menee". Välillä näytä todellakin melko pitkälläkin raskaana olevalta ja välillä vaan ihan vaan rehellisesti tukevalta. Esikon aikaan olin 15kg hoikempi raskauden alussa ja silloin oli tässä kohtaa jo ihan tukeva aito maha. No, ehtiipä tuota. Mulla on muutenkin olo ettei paino ole kovin noussut joten eipä haittaa.

Liikkeitä kuullostelin viimeksi tänä aamuna. Yön jälkeen kun rakko on täynnä ja makaa vähän mahallaan niin olen tuntevinani jotkain tönäyksiä, mutten ole kyllä yhtään varma. Esikosta muista ekat liikkeet, istuin autossa ja yht'äkkiä tuli kolmen potkun sarja josta ei voinut erehtyä! :D Sitä odotellessa siis.

Tarvikkeita en ole vielä haalinut, netistä tilasin muutaman vaatteen samalla kun tilasin itselleni ja esikoiselle. Kaveri myy meille jotakin talvivaatetta ja toivottavasti mulle äitiystalvitakin. Ekaa odottaessa (LA huhtikuussa) oli aika tuskaa ilman kunnon takkia.. Vaunuja olen katsellut ja olen melko varma mitkä haluan joskin en ole nähnyt niitä vielä livenä ja meidän autoon mahtuminen tekee kyllä paljon. Tarvitaan tosi pienet vaunut. Onneksi nyt on parempi käsitys mitä haluaa ja tarvitsee kun ensimmäisen kanssa. Meillä oli isot yhdistelmät viimeksi ihan täysin turhaan. Niille on varmasti käyttäjäkuntansa, mutta meitä ne ei palvelleet.

Rakanne mulla taisi olla 2.8. joka olisi kaiketi 19+3.
Seuraava neuvola on sitä ennen, olisko ollut jo 16.7.

Mullahan ei ole lomaa ollenkana, yksi viikon reissu tehdään, mutta senkin "tienaan" tekemällä pidempiä vuoroja eli viikkovapailla. Päätin tosin jäädä kotiin varhennetulla äitiyspäivärahalla + pitää ne muutamat onnettomat lomapäivät siihen alle eli jään kotiin jo lokakuun 20. pvä viimeistään. :)

Juhannukset tuli vietettyä lähinnä hirmuisessa ärsytyksessä kun juoksin keräämässä muiden tölkkejä ja roskia ja vahdin omaa ja muiden lapsia.. Ei sovi mulle toi humalaisten seassa selvinpäin istuminen. Onneksi se on ohi :D
 
Juhannus vierähti mökillä ja tämä viikko on vielä töitä. 3 päivää pitää vielä sinnitellä, tosin ei paljon haittaa istua toimistolla kun vettä sataa saavista kaatamalla.

Meillä alkoi tänään esikoisen tuttivieroitus proggis, 2,5 tunnin nukutuksen ja huudon jälkeen näyttää (kuulostaa) siltä että nukahti. Hohhoijaa, jossain vaiheessahan tää on tehtävä mutta tunttu ikävältä huudattaa lasta joka käy muuten yksikseen nukkumaan tosi kiltisti. Kauan teillä muilla on mennyt tutin vieroittamiseen?

Liikkeitä oon tuntenut ehkä vajaan viikon, myös tuosta ekasta tunsin viikolla 14. Ovat kyllä epäsäännöllisiä, joinain iloina on kova jumppa ja toisina ei siten juurikaan mitään. Kiva kuitenkin tietää että masussa on elämää.

Mulla on rakenneultra mtös viikolla 21 jotain, aika myöhään. Olisin ottanut aiemmin mutta eivät halunneet antaa edelliselle viikolle. Outoa.

Rödluvan, en tiedä mikä on normaalia noitten harkkarisupistusten kanssa, mutta viimeksi mulla alkoi ne aika aikaisin joskus viikolla 20. Siitä,paheneivat aika nopeasti sen verran että lopetin jumpassa käynnin joskus viikon 23-24 tienoilla. Helpottivat kyllä aina levolla, eli kantsii kuunnella kehoa ja levätä riittävästi. Nyt olen vielä käynyt jumpassa, tänäänlin zumbassa tuli kunnon hiki vaikka hypyt jäi sellaisiksi joustaviksi askeleiksi.

Masu on pullahtanut näkyviin kunnolla, ei ole kenellekään epäselvää enää että vauva on makalla. Siitä olen tosi tyytyväinen että kiloja on tullut vaan 2 lisää, yritän pitää hitaan tahdin painonnousussa kun ylimääräiset kilot hankaloittaa liikkumista. Viimeksi tuli 17 kg, nyt tavoitteena on pysyä alle 13:sta. Kaikki lähti kyllä sutjakkaasti poiskin, sen puoleen en ole huolissani.

Tulipa paljon tekstiä,
Undu & lihansyöjä 15+1
 
Tänään 17+0

Noista suppareista, on ollut aikaisemmissa raskauksissa harjoitus-suppareita, nytkin oli muutamia kun pesin ikkunat.
Potkii paljon ja sattuu ihan oikealle puolelle , ,oisko jotenkin sivuttain jäbbis siellä, en tiedä. :)

Sorruin :ashamed: ostamaan 56cm sinisen toppapuvun, tuun alas ja korkealta jos meijän poika osottautuukin rakenneultrassa tytöksi :cool: Niin poikaolo kuin ollavoi.... 2aikasemmasta olen kyllä osannut arvata oikein mitään ultria.

Joku kyseli niistä 4d ultriin menosta, ekana aattelin mutta kun tuo rakenneultra on sitten meen jokatapauksessa synnytystapa-arviointiin niin siellä ultrataan kuitenkin, joten meillä jää 4d väliin.

Rakenneultrassakin otetaan ultrakuvaa vissiinn 4d, tai 3d:nä , ainakin näytti vauvaa noilla kuvilla kerran tuossa yhdistelmäultrassa silloin rv 11+6 kun käytiin.
 
Viimeksi muokattu:
marial, tervetuloa! Toki lisätään kunhan päivityspyyntö on asianmukaisesti korostettu niin että sen myös huomaa tekstin joukosta, kun en nyt ihan joka viestin joka sanaa aina lue. Ja aiempien viestien muokkaaminen päiviä myöhemmin ei kannata koska en palaa enää vanhoihin viesteihin. Mutta nyt olet listalla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rödluvan;26552186:
marial, tervetuloa! Toki lisätään kunhan päivityspyyntö on asianmukaisesti korostettu niin että sen myös huomaa tekstin joukosta, kun en nyt ihan joka viestin joka sanaa aina lue. Ja aiempien viestien muokkaaminen päiviä myöhemmin ei kannata koska en palaa enää vanhoihin viesteihin. Mutta nyt olet listalla :)
Kiitos! =)
 
Kivuista: Sukkapuikkokipuja ei ole onneksi ollut, mutta välillä vihloo kun kävelee liian reippaasti ja välillä sit muutenkin. Aika vähäistä onneksi ollut.

Hankinnoista: Muutaman vaatteen olen ostanut, kun käytettynä halvalla löytänyt. Niin ja löysin myös söpön toppapussukan, mikä menee varmaan sit heti synnyttyä ja sen saa myös kaukaloon, kun on ne reiät siinä. En voinut vastustaa kiusausta, kun maksoi kirpputorilla vain 5€.

Rakenneultra on täällä 18.7, en malttaisi odottaa sinne asti :)

Liikkeistä vielä pakko kirjoittaa: Nyt on alkanut tuntumaan jo enemmän, muutamana päivänä jo tuntenu useasti, eilen oli ainakin kova iltajumppa menossa. Lisäksi tunsi, kun pikkuinen tunki itseään tms. kun kädellä tuntui sellainen möhkäle, joka hetken päästä katosi :d Tänään tuntui jo muutama potku töissäkin ollessa istuallaan, eniten kyllä tuntuu edelleen kun makoilee.

Emerentia + bebe 17+3
 
Toppapuvun minäkin ostin alesta. Koko on 62 cm ja väri tummanliila, mikä menee mun puolesta niin tytölle kuin pojallekkin. Vähän pähkäilin koon kanssa, mutta päädyin 56 sijaan isompaan, koska mun esikoinen kasvoi niin järjetöntä vauhtia vauvana. Ostin myös pienen "karvalakin".. :D

Vogue ja Taimen alku 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Äpyli
).( tänään oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Verenpaineet alhaiset 102/65, hemoglobiini 116 ja vauvan sykkeet 150 eli täysin samat kuin noilla tytöillä oli aina neuvolassa. Painoa mulle on tullut tasan 3 kiloa tässä raskaudessa, aikas paljon mutta neuvolatäti oli sitä mieltä ettei mun tapauksessa huolestuta. Mut silti vähän mua kyllä huolestuttaa, kävin shoppaa äitiysvaatteita ja miehelle naureskelin, että reisiin kasvaneet imetysratsarit valmiiksi. No tällä syömisellä ja liikkumattomuudella kiloja olisi voinut tulla enemmänkin. Tänään on juhlittu mun synttäreitä, joten olo aika vetämätön ja jälleen kerran paha olo. No, näillä viikoilla kuopuksen kanssa alkoi helpottamaan, joten sitä samaa toivon tässä raskaudessa.

emerentia: ihana, kun sulla on rakenneultraan enää noin lyhyt aika, mulla vasta 31.7.

malttamaton rv 15+0
 
Moikka moi :)

Mulla tuntuu jo Iivarin liikkeet suhteellisen hyvin <3 Varsinkin tietyssä asennossa. Mun vattasta ei kukaan kehtaa kysyy et onks siel vauva, kun elopainoo on kiitettävästi niin menee pitkälle ennen kui kukaan kehtaa kysyä :D Edes kaikki mun veljet ei vielä tiedä että odotan...

Viimeviikon olin saikulla nii innostuin sit hiukan shoppailemaan fb-kirppiksillä :O Tuli hommattua vaunut, kaukalo, sitteri ym pientä sälää. Nyt tarttis vaan saaha rempattua tuo yks huone Iivarille :)

Mä olen käynyt viimeks neuvolassa 4.4. Ettei ainakaan turhan usein siellä ole tarttenut hypätä. Viime viikolla soittelin terkalle et tarttisko sopii aikaa ja aika meni heinäkuulle. Tuumas vaan et tikuttele itte pissaa ja mittaile verenpaineita. Kivasti ulkoistettu hommat asiakkaalle itselleen :D

Rakenne ultra meillä on 20.7, silloin viikkoja on 19+5. Mulla kun on riskirasksua niin lääkäri jolla oon ultras käynyt jo kolme kertaa halus itteleen rakenneultran ja hänellä alkaa kesäloma ettei pystynyt myöhemmin ottamaan.

Nyt rupee pikku hiljaan olemaan väsymys selätetty :) Mutta tilalle tuli voimakas nivuskipu toisessa nivusessa :( Samainen puoli jossa esikoisen raskaudessa oli pikkasen löysähkö lonkka, taitaa ruveta se hyppiin nytkin paikoiltaan :D

Mul o viel saikkua/vapaata töistä ens viikon keskiviikolla. Sit pitäs viel vajaa 4vk jaksaa töissä ennen kesälomaa... Tosin kun tälle saikulle jäin niin pomo jo tuumas et pyydä nyt koko loppuraskaus saikkua :p Voisin jopa pyytää jos joku kirjoittas :D Mutta tarttis varmaan olla joku pitempi kestoinen vaiva kuin flunssa/poskiontelotulehdus.

Olen miehelle ehdotellut nimiä... Poika nimiä, eli ihan selkeesti mulla on poika fiilis :) Ekan nimen kohdalla mies tuumas et ei me olla ruotsalaisia, toinen ehodtus olikin sit lappalainen... Tarttee varmaan laittaa nimeks mustamakkara niin kelpaa tolla Tampereelaiselle ukollekin :D

~Pumpsi & Iivari 16+3~
 
Heipsan! sokerirasituksesta just kotiuduttu ja veikkaanpa että ei ne ihan kunnossa oo tälläkään kertaa..20 min sen litkun juomisen jälkeen nukahdin odotusaulan sohvalle ja siitä siirryin sängylle nukkumaan johonki huoneen nurkkaan :D se labra tätikin veikkas että tuloksissa tulee näkymään :/
Muuten on vointi ihan mainio kun väsymyskin hieman helpottanu :)
Meillä on rakenne ultra 8.8. ja vkoja kait 20+4.. :) nyt syömään , onkin järkky nälkä ton paastoamisen jäljiltä 8)

Minttis ja murmeli 14+5
 
Heippa vaan kaikille !

Hirvittävän vähän ite tulee kirjoiteltua, mutta olen kyllä käynyt välillä lukemassa teidän kirjoituksia :) Onnea kaikkien hyvistä uutisista ja osanottoja huonoista uutisista.

Teillä nyt vissiinkin on se facebook ryhmä, kuinkahan sinne pystyisi liittymään, kun kuitenkin tuota fb:tä tulee käytettyä ahkerammin ? Ja jos nyt vaan mukaan huolitte ;)

Itselläni oli 11.6 nt-ultra. Turvotusta oli 1mm, ja kovasti pieni alkuun siellä heilutteli käsiään, mutta kauan jouduttiin sitä sitten tökkimään ja herättelemään, että saatiin niska näkyviin :) Ultra täti tuumaili naureskellen, että taitaa aika itsepäinen tapaus olla ;) Äitiinsä siis tullut :D Tässä sitten vain odotellaan rakenne ultraa, joka on elokuun alkupuolella.

Ja minulle tuon lasketun ajan vois päivittää tuonne listaan, eli 19.12

Jenskaa ja "nökö" 15+1 :)
 
täällä elossa ei muutoksia. edelleen oottelen kunnon liikkeitä. pikku muksauksia pari kertaa tuntunu. varsinki sillon ku toi taapero on huutanu :whistle:

POKSUMAAN tulin kuvan kera ja kuvas tietysti väärät viikot :mad: pitäs olla 17+0

 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Tässä on taas ollut niin paljon kaikenlaista ettei ole jaksanut lueskella saati kirjotella..
Mökkeilty on ja 7-vuotis hääpäivää vietetty ja niin pois päin..
Ajattelin tuon masukuvan aamulta tulla laittamaan kun poksuu poksuu..
16 olis nyt kasassa. jännittää edelleen ja pelottaa, mutta jotenkin luottavaisin mielin kuitenkin..
Seuraava neuvola olis keskiviikkona ja rakenne ultra 31.7..


Siinäpäs aamupötsi 16+0.. Jotenkin tuntuu että onko nyt pienempi massu kuin aiemmin, mutta ei kai sitä vielä voikkaan sanoa =)
Turvotukset alkaa olla poissa.. Lueskelin vauvakirjasta että n 16cm pitäis pikkuisen olla nyt. Ja kohtu noin ison greipin kokoinen..

Voi kun en malta odottaa että saa tietää kumpi siellä kellii.. Täytyy udella jo ensi viikolla neuvolassa josko se sieltä paljastuis, vaikka tuskin vieläkään..

Liikkeitä edelleen sellasia hentoja ja välillä napakanpiakin "potkuja" tuntuu, mutta silti jotenkin epäilen niitä, vaikka kyllähän ne jo liikkeitä on..

Hankinnoista..
Meillä ei tosiaan varmaan tartte hankkia mitään muuta kuin itkuhälytin ja jos on tyttö niin vaatteita.. muuten saa vanhat romppeet mennä joita onneksi en ehtiny vielä myyä kun olin luovuttamassa koko vauvaprojektin suhteen =D

Nyt täytynee lopetella ja koittaa tareta tuonne pihallekki haukkaan happea hetkeks ja sitten kehitellä jotain ruokaa..

Hyviä vointeja kaikille!!!

Vaavimasu ja valonpisara 16+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Tänää oli neuvolalääkäri. Uuden neuvola ajan sain 3vk:n päähän ja pitää seurailla nyt painoa et ei sais enempää tippua. Eipä oikein muuta, kaikki hyvin.
Meillä on tuo rakenneultra(ko?!) 1.8 ja viikkoi silloin jotain 20.

Löysin meille edullisen kaukalon ja ens viikolla pitäis hakea :D muuta ei kyllä tänne mahu hankkimaan, en kyllä ees tiiä et missä sitäkään säilytän.

Ain00 ja milli 15+5
 
Onkos muilla alkanut jo "energinen keskiraskaus"? Mulla on ollut niin saamaton ja väsynyt olo nyt kokoajan, edes alkuraskaudesta ei väsyttänyt näin paljon. Noh ehkä kohta tulisi lisää virtaa..

Noni nyt se shoppailuinto alkoi. Nyt menin tilaamaan lämpöpussin turvakaukaloon. :ashamed:

Liikkeet vahvistuu kokoajan ja niitä tuntuukin päivittäin tosi usein. On kyllä tosi vilkas vauvan alku tulossa.. :heart:

Vogue ja Taimen alku 16+4
 
Heh, energisyydestä ei tässä osoitteessa ole tietoakaan. Miehelle olen ihmetellyt, kun tuntuu että on veto niin poissa. Ei musta aikaisemmissa raskauksissa ole ollut tälläistä. Voi kun alkaisi piristymään, oikein hävettää kun lapset innostuu ihan tosissaan, jos tulen mukaan leikkiin ym, siitä huomaa että on viime aikoina tainnut mennä lepäilyksi mun touhu ja tuntee piston sydämessään :( Mä olen päättänyt etten osta mitään ennen rakenneultraa, joka siis tehdään rv 19+6.
 

Yhteistyössä