Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Hei! Olen seuraillut teidän kirjoituksia jo pitkän aikaa, mutta nyt vasta uskalsin itse liittyä mukaan, eli minut voi lisätä joulukuisten listalle mukaan :). Olisin myös kiinnostunut keskustelusta facebookin puolella.laskettu aika 20.12 nipa86/26/toinen/NKL, tällä hetkellä menossa viikot 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna#1
Voiko ees pitää paikkaansa.. Mä kuvittelin että selviän raskaudesta ilman oksentamista, mutta kuinka ollakkaan, sieltähän se oksennus tänään tuli.. :) No sen tää on, ja ihana palkinto tulee<3

Mun tekis niin mieli ostaa yhdet ihanat yhdistelmät, mutta kun näin alussa vielä niin ei oo mitään järkeä sinänsä ostaa vielä.

Missö vaiheessa ihmiset on ruvenneet katselemaan/ostamaan tavaroita, esim. vaunuja?

Tervetuloa ja Onnea nipa86!

Susanna#1 & LillaMy 13+1 <3
 
Te joilla ennestään lapsia , millasia on sykkeet ollut raskaudessa.
Itelläni oli pojasta korkeat ja tytöstä matalat. huomenna neuvola jossa vasta kuunellaan ekan kerran sydänäänet , saapi sitten arvailla rakenne ultraan asti kumpi siellä yksiössä oleilee :)

Mä ostin vaunut jokuaika sitten, kun kohdalle sattui sellaiset jotka ovat itselleni ja vauvalle käytännölliset talviaikaan. Liikun paljon joten kärryt täytyy olla sellaset joilla pääsee lumessa ja joissa hyvä tavarakori ostoksille, hyvät kankaat. Ostin Brio kombit kovalla kopalla.


riks,raks ja poks 16+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
nipa86 tervetuloa mukaan!

juron-jaure Mulla esikoisen odotuksessa sykkeet oli 134 ja 157 välillä, keskiarvo oli 145, kyseessä siis poika. Mutta nehän sanoo, että alle 140 olisi poikasykkeet ja yli tyttösykkeet, mutta oikeasti ne erot taitavat olla niin pieniä, ettei niiden avulla oikeasti mitään pysty erottamaan.. ;)

Kiinalainen raskauskalenteri Povaa tällä kertaa poikaa, esikoinen olisi sen mukaan pitänyt olla tyttö eli ei silloin ainakaan toiminut.. :D

Liikkeitä on eilen ja tänään tuntunut jo melko selvästi. :heart:

Vogue ja Taimen alku 15+1
 
mä tuos jokunen aika sitte kattelin vanhoja ä-kortteja ja vertasin tyttöjen ja poikien sykkeitä. en huomannu oikeestaan mitään eroo niissä.

en tiiä miks,mut mulla on tosi vahva poikaolo (vois laittaa ihan listaan )
ollu jo ihan alusta asti.
mut eläväinen tää on niinku toi taapero oli. liikkeitä en siis tunne,mut sillon ultrassa kunnon jumppaa piti ja kotona ku kuuntelen dopplerilla,nii töminä vaan kuuluu,ku potkii. ja koko ajan saa olla ettimäs uudelleen sykkeitä,ku lähtee alta pois :D

nythän mun ei tarvii ostaa mitään tavaroita,mut pari vuotta sitte jouduin ihan kaikki hommaamaan. olin reilusti yli puolen välin ku pikkuhiljaa aloin ostelemaan käytettynä. mitään en oo uutena ostanu :p

 
Viimeksi muokattu:
joitain vaatteitta oon hommannu jo ja tavaroitakin hommaisin (sänkyy,kaukaloo,tms..) jos tänne kopperoo jotain mahtuis :/ mutta kun ei mahu, niin taitaa kaikki noi tommoset jäädä aika viime tipalle ennenkuin on isompi kämppä löytyn.

Mulla on ollu ihan poika olo koko aika nyt, esikoisesta oli tyttö olo ja olin niin varma että tyttö tulee ja sehän sielt tuli. (ei siis ultrissa nähty et kumpa tulee)
 
Tänään käyty neuvolassa ja kaikki hyvin. Hb oli noussu 126 kun ekassa nauvolassa oli 111. Saatiin myös sydänäänet kuuluviin, syke oli 140. Edellisistä ei oo laitettu noita sykelukuja ylös ni ne tiedä kuinka on eronnu tytön ja poikien sykkeet.
Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja sitte elokuun alussa rakenneultra. Jos sitten vaikka näkis kumpiko tuolla masussa köllii :)
 
Tänne ei mitään ihmeempiä, hiljainen kausi käynnissä.

Onko joku muu käynyt tai aikooko joku käydä julkisten ultrien välissä yksityisellä ultrassa? Nyt kun kaverista mahassa tuli ultran myötä paljon konkreettisempi, olisi kiva käydä välissä vielä kurkkaamassa mahaan, ja nähdä, että siellä voidaan hyvin. Mitään lääketieteellistä hyötyä tuosta käynnistä tuskin olisi, lähinnä mielenrauhaa ajattelin tavoitella. Tää on niin tylsä vaihe, kun ei ole oikein mitään oireita ja tuntemuksia. Mulla alkaa loma kuukauden päästä ja siitä on vielä noin kuukausi rakenneultraan. Pohdin, että jos siinä lomaa edeltävällä viikolla varaisi ajan yksityiselle, viikkoja olisi silloin kasassa 15+. Vaikuttaako ihan hölmölle idealle?

Neuvolassa pääsee tosin samalla viikolla kuulemaan sydänäänet, mut ei se oo yhtään sama asia :D.

Pian sen toisen ultran jälkeen pitäisi alkaa potkujen tuntumaan mahassa, joten sitten tuskin tulee enää tarvetta lähteä ultraan, ellei jotain odottamatonta tapahdu.
 
Oon ollu tooosi laiska kirjotteleen ku kaikki aika menee töissä ja kouluhommia väsäten :( lueskelen kyl monta kertaa päivässä tein kuulumisia.. Äsken oli neuvolalääkäri ja kaikki kunnossa :) sykkeet oli 153 eli samaa luokkaa kun näistä kolmesta tytöstä on ollu eli melkosen varma oon että tyttö siellä köllöttää vaikka tuo kiinalainen juttu nyt ekan kerran lupailikin poikaa :D Liikkeitä oon ollu tuntevinani mut varma en tosin ole :/ maha kasvaa hurrrrjaa vauhtia vaikka paino jatkaa laskuaan :D
Nyt mentävä noiden tyttösten kans puuhailee, mutta hyviä vointeja kaikille <3

Minttis ja möhkönen 13+3
 
susanna: esikoisen kanssa tilasin vaunut rv 22, ajattelin että silloin uskaltaisi jo tilata, kun neuvolankin mukaan ollaan "virallisesti" raskaana, kun saa sen todistuksen ja jos sattuisi vauva syntyy, niin sitä yritettäisiin pelastaa.

juron-jaure: meillä on ennestään 2 tyttöä ja heillä on aina ollut n 150 sykkeet . Tarkastelin just neuvolakortista näitä. Mua jänskättää ihan kauheasti kumpi masussa on. Olen aina halunnut tyttöjä ja edellisissä raskauksissa olin molemmilla kerroilla ihan varma tytöstä. Nyt 1 krt epävarma olo, sikiön vilkkaus ja matalammat sykkeet viittaisivat poikaan, mutta maha ihan samanmallinen kun tytöistä eli leviää sivuille. Pahoinvoinnista ei osaa päätellä mitään, koska esikoisesta ei ollut mitään pahoinvointia ja nyt tässä on ollut yhtä kamala kun kuopuksestakin. Tänään taas ihan yllättäen tuli oksennus ihan puun takaa, olin vielä kuopuksen kanssa suihkussa. Kaksinkäsin vaan pitelin leikkaushaavasta, kun tuntui edelleen siinä ihan kauhealta. Mut siis nyt tullut sellainen olo, että olisikin ihana jos tulisi poika ja saisi heivata kaikki miljoona laatikkoa tyttöjen vaatteita ja ostaa ihan uusia ihania. Ja nimikin pojalle olisi valmiina, tytölle ei...

kiinalainen kelanteri näyttää aikaisemmat lapset oikein ja veikkaisi nyt poikaa.


).( tänään oltiin pitkästä aikaa lasten kanssa kerhossa ja nyt kaikki huomasivat mahan ja onnittelivat. En oikein osannut ottaa onnitteluja vastaan, kun sellainen olo etten uskalla uskoa, että meille vauva tulee ennen kuin se on käsissä joulukuussa. Jotenkin vaan niin kova pelko tässä raskaudessa koko ajan. Eilen vauva säikyttikin ihan kunnolla, illalla aloin kuuntelemaan sydänäänia ja ei mitään. Niin hiljaista sykkeiden suhteen, kun olla ja voi. Istukkakin kuulosti jotenkin hassulta, meinasin jo mennä ihan paniikkiin. Lapset istui iltapalapöydässä ja huusivat koko ajan jotain lisää. Ei auttanut muuta kuin lopettaa, hoitaa iltapalat loppuun, lähettää suihkuun ja sitten aloittaa alusta kuuntelu. Sitten sykkeet kuuluivatkin heti, en voi käsittää miten toi istukan paikka voi vaikuttaa noin paljon?!
 
Moi kaikille!
Olen seuraillut keskustelua sivusta tähän saakka, mutta uskaltaudun nyt eka ultran jälkeen liittyä joukkoon=) Viikkoja tällä hetkellä 12+3(kai).. Kolmatta odotan ja la olisi 29.12, OYS.

Minut voisi siis lisätä listalle:
marial78 / 33/ kolmas / 29.12 / OYS
 
Viimeksi muokattu:
Katselin tuossa tuon 4v pojan odotusajan neuvolakorttia ja huomasin, että ainoastaan siinä on jotain sykkeitä laiteltu ja olivat aika laajalla skaalalla, 125-150.. Eli mun kohdalla ei ainakaa noista sykkeistä voi päätellä kumpiko on... Tyttö kyllä toivoo pikkusiskoa, veljiä on kuulemma jo tarpeeksi monta :D
 
Täällä olisi yksi varovaisesti mukaan ilmoittautuava esikon odottelija! Oon seuraillut teitä jo pidempään mutta vasta nyt uskallan liittyä mukaan. Meillä vauvauutinen tuli pienoisena yllärinä 11v suhteen jatkoksi ja myös meillä aiheutti melkoisen 'kriisin'. Nyt ollaan asiaan jo sopeuduttu ja ilolla uutta tulokasta odottelemme! Varhais ultrassa on käyty kun asiaa ei meinattu todeksi uskoa ja np ultrassa kävimme viikko sitten. Niinkuin nimimerkistä voi päätellä vahva poika olo on ollut kokoajan,en tiiä miks!? Täällä vkot 12+6 :)


Mulle vois päivittää: Hermanni12/31v/ensimmäinen/LA 26.12/Oys (en saa padilla väriä muutettua mutta kokeilen toisella koneella myöh)
 
Viimeksi muokattu:
Meille toi kiinalainen lupais tyttöä.. Hmm, saa nähdä miten käy. Tosin siskoilla piti paikkaansa, toiselle tuli tyttö ja toiselle poika. Me meinataan yksityisellä käydä, mutta sitte ku ollaan vähän enimmillä viikoilla. Tekis vaan niin mieli ostaa jo noi yhet yhdistelmät mitä oon katellu, mut kihlattukin vähän 'varotteli' mua ja sano että ei vielä kannata, joten kaipa se on pakko odottaa sinne enimille viikoille. <3 Ei vaan jaksais yhtään odottaa, varsinkaan sitä että sais sen pienen nyytin syliin. Tosin toivon mukaan syntyy ennen kuin toi mun avomies menee suorittamaan asevelvollisuutta. Nimittäin avomies haluaa olla mukana synnytyksessä ja mä haluan että hän on mukana synnytyksessä :)

Susanna#1 & LillaMy 13+1 <3
 
Mie sain siitä kiinalaisesta testistä, että poika olisi tulossa. Näinä vuosina, kun yritimme lasta, joka kerta, kun näin unta vauvoista, vauva oli poika. Itselläni on niiden unien takia poika-olo, mutta toisaalta olen aika epäilevä noiden olojen kanssa. Pääasia tällä hetkellä on, että saisimme sen lapsen syliin. :)

Peppi1981 ja Sykerö 15+1
 
Hepskukkuu me tuolla Facebookin joulumasut ryhmässä päätettiin että tämän kuun loppuun on aikaa liittyy ja sitten pannaan ryhmää kiinni kun sielä on aika henkilökohtaiset jutut. http://www.facebook.com/minna.markkula, vauvaton ja minä ylläpidän. Multa yv:llä kyselemällä saa mun profiiliin linkin että pääsee ryhmään. pitää lisätä kaveriksi että voidaan lisätä ryhmään :)

joulukuu & macgyver 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei.

pitkä hiljaisuus takana, täytynee tunnustaa että tuolla facebookissa tulee enemmän hengailtua :ashamed: muutenkin tasasen tappavaa menoa. maha pullahtanut, oli pakko siirtyä mammavaatteisiin. muuten ei kummempaa. edelleen väsyttää kovasti ja töissä käyminen alkaa jo tuntua rankalta. toki rankka on työkin.

masukuvaa yritän liittää tähänkatso liitettä 16406 tossa 14+3. eipä jää epäselväks ettenkö olis raskaana :D


 
Mun täytyy sanoa etten usko noihin sykkeisiin, kiinalaiseen kalenteriin enkä varsinkaan siihen että vatsan mallista tai pahoinvoinnista vois ihan hirveitä johtopäätöksiä vetää. Mut oon kyllä itse sortunut tosi paljon vertailemaan tätä ja edellistä raskautta ja spekuloimaan että on niin erilainen raskaus että vois tulla eri sukupuolta. No kaikesta huolimatta mulle on nyt tullu taas poikaolo, sellanen jännä fiilis et on ihan ok jos tulis toinen poika. Vaikken usko noihin kalenterihömpötyksiin niin jostain syystä saatan hivenen laskea luottamusta poikaololleni =) Kyllähän se viimeksikin piti paikkansa.
Mä en oo hirveest kirjotellu ku on ollu mökkeilyä, kesäpuuhaa ja muutenki on ollu ongelmaa meidän koiran kanssa ku ei vaan meillä riitä älli tohon koiran kasvatukseen. Toivotaan nyt että hommat hoituu. Maha on paisunu ihan kiitettävästi, täytyy laittaa jotain kuvaa jossain vaiheessa ku kerkeää että tutut tunnistais =) Luen joka päivä kaikkien jutut kumminkin!
 
tombatar, jos et pahastu niin mieluiten en kirjaisi ylös noita oloja, vaan vasta sitten kun ultrasta on saatu poika- tai tyttölupaus niin ne voidaan sitten kirjata. Ihan suoraan sanottuna siitä on tosi paljon vaivaa jos niitä pitää kaikille kirjoitella, ja muutella sitten aina kun olo muuttuu. Eikä niihin oloihin kuitenkaan ole luottamista, se ei ole mielestäni sellainen tieto joka tuossa listassa olisi välttämätön. Ja rakenneultratkin on isolla osalla meistä jo ensi kuun aikana, silloinhan sen sitten kuulee. Eli jos kaikille sopii niin mieluiten ei listata oloja. Kiitos ja anteeksi. Eikä ole tarkoitus vähätellä tyttö- tai poikaolon merkitystä kuitenkaan. Jos yli puolet listalaisista ehdottomasti vaatii olojen kirjaamista niin sitten voi halukkailta kirjata, mutta kuten sanottu, mieluiten ei.

ON. Olin neuvolassa tänään, oli uusi "neuvolantäti" joka oli oikein mukava. Nyt oli myös eka lääkärineuvola, eipä siellä mitään uutta tietoa tullut. Lääkäri sanoi ruvetessaan etsimään sydänääniä että "ei ne välttämättä näin aikaisin vielä kuulu", johon minä: "Löysin ne kotidopplerilla ekan kerran 9+6" :p Eikä se sitten meinannut löytääkään ennen kuin vihjaisin että viimeaikoina ne on kuuluneet tuosta kohdun vasemmalta laidalta :D Mutta sanon kyllä että ei mun mielestä oo enää normaalia jos sydänääniä ei olis saanut 14. viikolla kuulumaan?!? Toi neuvolalääkäri muutenkin oli tainnut katsoa vähän väärin millä viikoilla olen tai jotain, se sanoi että paha olo alkaa kyllä pian hellittää "kunhan eka kolmannes ehtii mennä". WTF, eka kolmannes loppui jo 1,5 vk sitten? Ja sanoi myös "kohta voit alkaa huomata että maha vähän pyöristyy". Jälleen, WTF?! Katsoikohan se edes mua, koska mulla on ihan tajuton pallovatsa! Oli kyllä ihan herttainen lääkäri mutta tuntui olevan hiukan kuutamolla :O :) Ihan kuin se olisi vaan luetellut jotain ennaltaopittuja lauseita tai jotain.

Hyvää juhannusta!!!

Rödluvan ja Beetakingi 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Nytpäs aktivoidun taas minäkin, alan olla turvallisemmin mielin raskaana kun näin että tyypillä on kaikki hyvin. Kävin siis nt-ultrassa toissa viikolla ja mulla muuttui parilla päivällä laskettu aika, meillä alkaa olla ruuhkaa tuossa 16. päivä.

Oireita ei vaan juurikaan ole. Maha kasvaa ja naama kukkii. Tosi kiva. : /

O.O 14+2

16.12. Obladi Oblada/35/toinen/K-SKS
 
Rödluvan nou hätä.tiiän kyllä tuon työmäärän. ite olin päivittäjänä edellisessä ryhmässä monta kuukautta :whistle:

täällä ILMEISESTI on pikkusen alannu liikettä tuntua,mutta en ihan varma viel oo. mulla ku noissa vattalihaksissa välillä on ns.elohiiri :p mut on tosiaan tuntunu tuol navan alapuolella pikkuhipaisuja.

huomenna vois päivittää taas masukuvaa. mulla on tuosta taaperostaki ihan alusta asti otettuja kuvia melkein joka viikolta.

ny jos alkais peiton alle ryömimään. rankka päivä ollu, ei pahemmin oo tullu istuttuu...

tombatar ja tyyppi 15+6 (ollaan jo keskiviikon puolella :D )
 
Raskauteni on sujunut hyvin pahaolokin on jo häipynyt, ekassa raskaudessa ei pahaa oloa ollut ollenkaan. Eilen kävin sokerirasituksessa koska ,viimeksi minulla todettiin lievä raskausdiabetes. Jouduin taas synnyttämään naistesklinikalle, oman perussairauteni vuoksi, olisin halunnut mennä jorviin tälläkertaa. Nyt odottelen kovasti että pieni alkaisi liikkua, että tuntuisi jotenkin muutenkin, kuin ison mahan puolesta, että on raskaana. :) nipa
86 ja maha-asukki 13+6
 

Yhteistyössä