Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Juu voin vaan kysyä että mikä energinen keskiraskaus?? Tuntuu että mä oon paljon väsyneempi nyt kuin alkuraskauden aikana. Tosin voi varmaan tuo hemoglobiinikin vaikuttaa, keskiviikkona oli siis neuvola ja hemppa oli 100... eli rautakuurille sai rueta. Onneksi mun vatsa kyllä kestää vähän suuremmankin satsin rautaa, ainoa vaan että muistaisi aina ottaa ne tabletit... lisäksi alkaa olla niin piipussa jo töiden suhteen että kahden viikon päästä alkava loma tulee enemmän kuin tarpeeseen.

Neuvolassa mitattiin jo sitä sf -mittaakin ja oli 19cm eli aika yläkäyrillä mennään, mutta ehkä se tuosta tasaantuu. Sydänääniä kuunneltiin ja musta tuntu että ne kuului huonommin kun viimeksi, istukan ääni kuului aivan tosi voimakkaana, en yhtään tiedä missä kohtaa se siis sijaitsee mutta terkka meinas että taitaa olla tuossa aivan edessä. Sikiön syke oli 125 eli varmaan oli vielä unilla tuohon aikaan aamusta kun heti kahdeksalta oli aika. Heti täytyi googlettaa että onko normaali, mutta ilmeisesti välillä 120-160 on normaali syke.

Edelleen niitä kunnon liikkeitä odotellen vaikka tiedän että voi tosiaan mennä vielä helposti kolme-neljäkin viikkoa niiden tuntemiseen. Mutta kun kärsivällisyys ei oikein kuulu mun luonteenpiirteisiin :D

Wera ja Toivo 17+2
 
Heippa :)
Ei ookkaan hetkeen tullu kirjoteltua, pahoittelut siitä :( jos tässä nyt sit koittaisi taas aktivoitua :)

Omaa napaa nyt nopsasti...
Täällä tuota outokumpua on jo aika vaikea piilotella, sen verran pömpöttää :D sykkeet kuuluu kotona dopplerilla tosi hyvin :)
Neuvolalääkärillä viime viikolla selvisi että mulla on piilevä virtsis, joten sain siihen antibiootit.. Hemppa oli ekalla kerralla 150, mutta nyt oli 123 ja suositeltiin että raskausajan vitamiineja naamaan, missä on vähän rauta. Ei siis tarvii ainakaan vielä mitään hevoskuuria :)
Äippäpolilla kävin taas sisätautilääkärillä diabetes asioissa ja lääkäri oli tyytyväinen jälleen mun arvoihin, matalia arvoja vaan pitää välttää, joten laskettiin vähän mun insuliiniannosta! Pitkäaikaissokerikin oli hienosti laskenut, ollen viimeksi 7.1 ja nyt 6.5 :)
Välillä ehkä luulen tuntevani vatsassa pientä kuplien poksahdusta, mutta voi olla että kuvittelen :D

Lämpimiä päiviä kaikille ja masun kasvatuksia! :)

YP & Fantti 13+4 :heart:
 
Täälläkään ei ole energisestä keskiraskaudesta tietoa. Ensi viikolla alkaisi pari kuukautta kestävä työ ja itselläni vähän hirvittää, että kuinka jaksan taas 6-7 tuntia jaloilla, kun nyt on saanut istua heti, kun vähänkin heikottaa. En edes kerralla pysty kauaa tiskaamaan, kun alkaa hengästyttämään. Toivottavasti johtuu vain siitä kuumasta vedestä. En kertonut toukokuussa, kun kävin haastattelussa, että olen raskaana, koska se oli vielä niin alussa ja nyt vähän jännittää mitä siellä sanotaan. Eihän tämä raskaus pitäisi vielä tässä vaiheessa mitenkään vaikuttaa muuhun kuin vaatteisiin, mutta silti huolestuttaa vähän.

Peppi1981 ja Sykerö 16+4
 
Huomenta! Omaa pyöristynyttä navan ympärystä tulin vaan kaivelee pikasesti :D eli soittelin just neuvolaan niistä sokeriarvoista ja se tunnin arvo oli rajalla, joten nyt lompsista diabeteshoitajan juttusille miten jatketaan..toivottavasti hoituis pelkällä ruokavaliohoidolla tällä kertaa..
No jotain hyvää jos hakee niin näkeepä pikkuisen useammin ultrassa :D :heart:
Nyt terkkulaan ja sieltä töihin..
minttis 14+6 (huomenna poksuu taas :heart: )
muoksista.. tuosta energisestä keskiraskaudesta vielä että pikku hiljalleen alkaa energisyys olee noususuunnassa, vähän enemmän jaksaa touhuilla kun pitkään aikaan, mutta eipä tällä energia määrällä vieläkään ihmeisiin pysty :D
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa moi! Ei oo ollut mitään kirjoitettavaa, kun mitään ei tapahdu! Kiva on kuitenkin ollut muiden juttuja lueskella.

Juhannuksena mahassa asuvasta salaisuudesta sai tietää useampikin kaveri. Muutamat henkilöt, joista en niin välitä ja joilla ei pysy suu kiinni, saivat tyytyä ihmettelemään. Voi kettu, että olivat ärsyttäviä tyyppejä! Yks tuijotti koko juhannuksen mun mahaa, ihmetteli varmaan miksen juonut. Ja toinen tuli utelemaan. Eiks ihmiset tajua, et nää on henkilökohtaisia asioita, eikä kuulu kaikille puolitutuille.

Mä oon normaalisti kovin rauhallinen, enkä helpolla suutu, mutta viime viikkoina oon räjähtänyt useammankin kerran, toisinaan ihan pienistäkin asioista. Toisaalta meinaan myös pillittää pienistäkin asioista. Helv...n hormonihirviö:D.

Maha pömpöttää vähäsen, ei vielä niin paljoa, että muut huomaisi. Mies epäilee, että oon vaan syönyt liikaa. Kaksi viikkoa pitäisi vielä asiaa salailla töissä ja sitten pääsen lomille. Loman aikana on rakenneultra ja lomalta palattuani ajattelin kertoa asiasta töissä.

Ylimääräisessä ultrassa yksityisellä ajattelin parin viikon päästä käydä, josko jo tänään saisi ajan varattua. Mennään tapaamaan miehen sukulaisia lomalla ja niille on kuuleman pakko kertoa asiasta. Haluan varmistua ennen kertomista, että mahassa on vielä elämää. Jos joku sukulainen alkaa hössöttää, päivittelemään tai neuvomaan, niin mä lähen takaisin himaan:kieh:. Omalle perheelleni paljastan asian vasta rakenneultran jälkeen. Onneksi ei nähdä kauhean usein, niin asiaa on helppo salailla.

Mä jotenkin kokoajan ajattelen, että kaveri mahassa on tyttö, mutta ei mulla oo kyllä mitään, mihin mä tän luulon perustaisin.


lanttu-anttu + retiisi 13+5
 
Heippa hei!

POKSun vähän myöhässä, torstaina tuli 14 täyteen :heart:

Olo on muuten helpottunut, mutta mielialat heiluu yhä ja VÄSYTTÄÄ. Ensi viikolla on neuvola keskiviikkona, sitä odotellessa :)

Sain hyvin piiloteltua raskaudeni tähän asti töissä, ei kyllä ollut kamalan helppoa :D nyt saan olla 4viikkoa rauhassa ennen kuin töihin palataan, sitten asia näkyykin jo vatsan koosta :D

En nyt sitten kuitenkaan siirry sinne fb:n puolelle, ei tule kuitenkaan niin aktiivisesti sielläkään pyörittyä.

Ihanaa päivää kaikille!

Ciru+nuppu 14+2
 
Heipsan!

Taas kirjoittelu jäänyt, lukemassa kyl käynyt kaikki! :) Rupesinkin pohtimaan tätä hiljaisuutta täällä, niin itsellä varmaan johtuu osakseen siitä, et kun kertonut jo aika monille, niin saa vertaistukea ja tietoa ihan livenäkin :)

Täällä kans kaivattais sitä energistä keskiraskautta!! Kaamee väsy koko ajan ja illalla ei tosiaankaan tartte paljon petissä pyöriä, ku uni tulee! Lomaan VIELÄKIN kolme viikkoa, en jaksais.. Mielialatkin tuntuis menevän ihan omia polkujaan.. Töissä täyty vaihtaa housut jo seuraavaan kokoon, ku alko ahistaa! Olikos täällä 3-vuorolaisia miten? Ajattelitteko mihin asti jatkaa valvomista? Itse ajattelin, et vois kysyä vapautusta joskus 23-24 viikkojen tietämillä.. Neuvolaan mukaan mitään tiettyä rajaa ei ole, joku eu:n määritys sanoo, ettei raskaus aikana tarttis tehä ollenkaan.

Nenna85 ja pikkunen 15 + 4
 
HIP HEI JOS OOT MUN KAVERI fb:ssä mut et oo päässy viel JOULUMASUT ryhmään niin hihkaa mulle tuol facebookin puolella jookoskookos kun mä en nähtävästi tääl pääse käymään tarpeeks!!! ja anteeks jos en oo lisänny sua!!!!

Ja jooh kaikki hyvin :D Minsku ja bonsku 18+3
 
Jesss, täällä alkoi loma!! Ihanaa, kyllä noi viimeiset viikot olikin raskaat. Ja aurinkoistakin luvattu ensi viikolle :D En kyllä vieläkään jaksa juuri mitään, mutta jos nyt saisi raahauduttua kävelylle kun ei tarvi töihin mennä. Liikkeitä ei vielä tunnu vaikka yritän niitä manata esiin, mutta kai se siitä.

Rödluvan ja Beetakingi 15+1

PS. SIIRTYKÄÄHÄN KANSSASISARET TUONNE HEINÄKUUN KETJUN PUOLELLE!!!!! KIITOS.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa Minsku 82! Mä liittyisin mielelläni sinne facebookin puolelle vielä, vaikka heinäkuuta jo mennään ja kesäkuun puolella piti liittyä... Loppukuukausi meni reissun päällä, niin unohtui kokonaan tämä liittyminen... Olen siis uusi koko palstalla, lueskellut kovasti ketjua mutta liittyminen vaan jäänyt. Odotan siis ensimmäistä <3, laskettu aika 17.12 ja synnytyssairaala tulee olemaan PHKS. Toivottavasti mahdun vielä ryhmään mukaan :) -joululahja2012 (-85)
 

Yhteistyössä