Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

Mä kävin eilen ostaa Lansinohia ja aloin rasvaamaan etukäteen, jos se ehkäisisi alun parin päivän kipua. Testataan toimiiko ennalta ehkäisevästi myös :) Mulle ei imetys muuten ole missään vaiheessa ollut tuskaista, paitsi kun ne nännin päät on menneet rikki parin päivän jälkeen, niin imun aloitus on kirpaissut. Muistan kyllä esikoisen kanssa, kun maito nousi ja tissit oli niiiin turvonneet. Miehelle jankutin kotona, että sitten jos joskus hinkuan silikoneja, muistuta mua tästä tunteesta, kun tuntuu että tissit ovat tiellä koko ajan ja jatkuvat kainaloihinkin. Kuopuksesta sellaista hurjaa maidon nousua ei enää tullutkaan.

(.) vitsi mikä yö takana, en saanut levättyä supistuksilta, mutta ei oikeilta vaan mielikuvitus supistuksilta. Illalla tuli yksi tiukempi harkkasuppari ja mieleen tuli, että kohta oikeasti pääsee synnyttämään. Tämä ajatus tuli sitten uniin. Mulla muka käynnistyi synnytys supistuksilla, niitä tuli 14 min välein ja olivat semikipeitä. Minut ohjattiin Talliinnaan synnyttämään ja siellä oli yksi iso synnytyssali, jossa keskellä synnytyssängyt ja reunoja kiersi jumppapatjat, jossa odottajien piti kävellä ympyrää polvillaan vauhdittaakseen supistuksia. Kaikki ihmiset tulivat sisään ja olivat 10cm auki ja pääsivät suoraan ponnistamaan. Yritin koko ajan pyytää, että ettekö te voi tehdä sisätutkimusta ja puhkaista kalvot, niin kuulemma ei etteivät häiritse normaalia synnytyksen kulkua. Laittoivat mut ulos moneksi tunniksi lenkille eivätkä uskoneet, kun yritin selittää, että liitoksiin sattuu niin paljon etten voi kävellä, pistivät hoitajan vahtimaan mun kävelytahtia. Koko ajan supistusten väli oli sama 14 min ja mieskin totesi, että lähtee töihin, kun ei tästä mitään tule. Ihan horror uni ja kamalinta, että vaikka välissä heräsin ja kävin vessassa, uni vaan jatkui ja jatkui enkä lopuksi edes saanut vauvaa ja sitten alkoivat tarjoilla mulle väkisin valkoviiniä mikä kuulemma nopeuttaa supistuksia. Yritin selittää ettei meillä suomessa nautita alkoholia raskauden aikana, niin alkoivat syyllistää, että turha valittaa sitten ettei synnytys etene, koska he kyllä yrittävät parhaansa...Öööh, toivotaanko ettei ole enneuni ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Madicken ja Kaapo80 pienistä ihmeistä!! :flower:

Täällä ei mitään viitteitä siihen, että pikkuinen olisi tulossa maailmaan. Itse olisin jo kovin valmis siihen, alkaa olla olo melko tukala..

Emerentia ja bebe 39+0 *poks* :heart:
 
Heipä Hei!

Onpas mukava kuulla Madicken että voit jo niin hyvin sektion jälkeen! Toivottavasti lämpöilyn syy selviää pian.

Pidetään kaalinlehdet korvantakana siihen astu jahka asia ajankohtainen :D Itseasiassa olinkin lukassu tuon vinkin jo aiemmin jostain, mutta epäselväksi jäi oliko pelkkä provo ;) Luulenpa, et mieskin saa hyvät naurut jos ja kun huomaa, jotta emäntä kulkee kaalinlehdet tissiliiveissä :LOL:
Positiivisella, mutta realistisin mielin odotan imetyksen aloittamista ja sen opettelua. Tottakai toivon, jotta kaikki menee kuin unelma, mutta... eipä yllätyksenä tule sitten ne alkuongelmatkaan, jos on tullakseen, osaapahan sitten asennoitua niiden voittamiseen :)

Olipas sinulla malttamaton ikävät unet. Nuo heräämisestä huolimatta jatkuvat unet on kyllä pahimpia :( Toivotaan nyt kuitenkin, etteivät synnäriltä Tallinnaan asti lähetä ja että mieskin jaksaa vierellä synnytyksen alkua odotella ;)

Undu et ole ainut joka hieman "mattimyöhäsenä" vauvatavaroita laittelee. Voin rehellisesti sanoa, että tänään meillä pestiin ensimmäinen satsi vauvajuttuja.
Säilössä olleet esikoisen ensivaatteet pitäisi myös vielä pesaista. Puhtainahan ne on säilöön laitettu, mutta kummasti vaan ne raikastuu pesussa n.7vuoden säilytyksen jälkeen. ne ajattelin vain pikaohjelmalla pyöräyttää.
Pinnasänkyäkään meillä ei vielä ole...ellei lasketa autotallissa entisöintiä odottavaa isäni vanhaa pinnistä -30 luvun loppupuolelta. Laidat/pohja on jo irrotettu toisistaan, mutta maalikerrosten poisto osottautui aika mahdottomaksi kotikonstein vaikka maalinpoistoainet kokeiltiin. Osottautui, että siihen on aina vain laitettu uutta maalikerrosta vanhan päälle. Tarkoitus oli käyttää pinnis soodapuhalluksessa, mutta jostain kumman syystä sitä ei ole vielä saatu aikaiseksi vietyä. Saas nähä hankitaanko vaan jostain uusi sänky, missä pohjaa ja laitoja saa säädettyä, vai vieläkö viitsitään tässä hässäkässä entisöidä perintöpinnis.

Nyt olenkin yksin kotona, muut joulukadunavajaisissa odottelemassa ilotulituksen alkua. Taidan mennä katsomaan jonkun elokuvan aikani kuluksi :)

- Nuusku ja Typy 34+6
 
Madicken, hienoa että olet toipumassa noin hyvin =) Toivottavasti lämpöily lakkaa pian. Harmi ettei kätesi ole kunnossa, mutta en usko että on realistista odottaakaan oireilun rauhoittuvan välittömästi synnytyksen jälkeen. Luulisin ennemminkin siihen menevän useita viikkoja, koska hermot vaativat toipumisaikaa pinteessä oltuaan. Mutta varmasti harmittaa!

Täällä on iso osa yöstä mennyt supistellessa, veikkaisin että noi ovat nyt niitä oikeita ennakoivia supistuksia kun olivat niin kipeitä, selvästi kipeämpiä kuin aikaisemmin. Hetken jo luulin että lähtökö tässä tulee mutta ei nyt sentään. Ilmeisesti ennakoivat supparit voivat jatkua useamman viikonkin ennen kuin synnytys oikeasti alkaa. Harmi, koska teki kyllä oikeasti niin kipeetä että ehdin jo paniikissa ajattelemaan että eieiei en haluakaan synnyttää, tää sattuu :kieh: Jotenkin sitä aina kuvittelee kestävänsä kipua paremmin kuin sitten oikeasti kestääkään. Nyt alkoi taas pelottaa, koska jos tollaset supparit on vasta lempeää esimakua synnytyksestä niin voi jumankauta kun se tulee olemaan tuskallista!

Rödluvan ja Beetakingi 36+0 *poks poks poks*=)
 
Madicken, hieno juttu, että toipuminen on lähtenyt noin hyvin käyntiin :) toivottavasti tosiaan tuon lämpöilynkin syy selviää pian ja johtuisi vaan maidon nousemisesta. Onko muuten sektion jälkeen sängystä nouseminen kivuliasta? Kirveleekö suihkussa? Tai pystyykö kyljellään makaamaan? Utelen, vaikkei meillä vielä ole koko sektiopäätöstäkään :D

Mulla on olo jo nyt kuin lypsylehmällä. Pääsen kohta Valiolle töihin :D tissit siis vuotaa ihan kiitettävästi. Tuskin se vielä sitä oikeaa maitoa on. Välillä kihelmöi inhottavan tuntuisesti ja silloin sitä tavaraa yleensä alkaa valumaankin.

Kaalinlehdistä olen itsekin kuullut. Pitääkö ne olla ihan raakoja lehtiä, vai...? :D

Hengittäminen on tosi raskasta välillä. Illalla ei meinannut löytyä sängyssä asentoa, jossa henki kulkee hyvin. Voiko tästä päätellä, ettei vauva ainakaan ole laskeutunut vielä? Pissallekaan ei öisin tarvi herätä kuin kerran tai kaksi, vaikka muuten olen koko raskauden ajan herännyt yölläkin vessaan kolmesta neljään kertaan...

Häpyluun seutuvilla on ikäviä vihlontoja. Olossa ei siis kehumista. Yökin meni levottomasti, oli kuuma ja vaikea hengittää. Lonkatkin puutui ja niskat meni jumiin.
 
Rödluvan, täällä menty viime yö samoissa tunnelmissa.. Hetken aikaa supparit oli niin kipeitä, että oli pakko käydä ottamassa Panadolia, että sai olluksi.. Ajatuksissa jo kävi, että nyt tuli lähtö, mutta sitten tuon lääkkeen jälkeen vähän helpotti..
Miehelle sanoinkin, että oon unohtanut kuinka ****** kipeää tässä saakaan, mieluusti ottaisin jonkun nuijanukutuksen siksi aikaa..:whistle:

Sofi ja ekavekara esu 38+4
 
*Pihla*,

Oikeastaan ei ole ollut kipuja lain. Vähän tunnottomalta ja oudolta tuo haavanseutu tuntuu ja tietty sitä varoo ylösnoustessa yms. Mutta ei siis ole tehnyt kipeää muuta kuin yskiessä, kovasti nauraessa ja silloin kun kohtua on paineltu. Ensimmäisenä iltana sitä liikkui tietty varovasti mutta eilen pystyi jo ihan normaalisti kävelemään, tänään joudun jo itseäni varoittelemaan siitä mitä saan tehdä ja mitä en.

Kyljellään ja oikeastaan missä asennossa hyvänsä on jo paljon helpompi olla kuin loppuraskaudesta. Vaikka vauvan vieressä kapealla sairaalasängyllä luulisi olevan paljon tukalampaa kuin kotona omassa sängyssä.

Kätilöt kyllä täällä tykkäävät että olen toipunut poikkeuksellisen nopeasti, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. Niin ja suihkussakaan ei ole kirvellyt. Sidosten ja teippien poistaminen haavalta tuntui kyllä ikävältä.
 
supistusten kipeydestä: mullahan viimeksi synnytyksessä supistukset ei olleet älyttömän kipeitä. Kuvittelin, että ne oli jotain ennakoivia eikä oikeita synnytyssupistuksua ja siksi en yhtään tajunnut, että oli tosi kyseessä enkä edes miestä herättänyt. Olen kyllä miettinyt ja ehkä vähän jännittänyt aikataulua, kun sanotaan että yleensä synnytysaika aika puolittuu kerta kerralta ja kun viimeksi 1. supistuksesta meni alle 2 tuntia, niin kuopus oli maailmassa. Tällä krt täytyy kuitenkin ehtiä toteamaan onko oikeita vai ennakoivia, säännöllisyys, tiheys, hälyttää lapsenvahdit ym. Onko kukaan muu ladannut puhelimeen supistussovellusta? Mä olen ja varmuuden vuoksi miehen ja omaan iPhoneen. Näkee sit heti miten supistukset lähtee käyntiin, kun tosiaan viimeksi en itse tajunnut kuinka tiheästi ja säännöllisesti ne tulivat, kun olivat niin tuskattomia :)
 
Täällä supparit rauhottunu tai ainaki vähentyny... Kyllä niitä joka päivä tulee useampia ja istumaan ei pysty kun pieniä aikoja kun alkaa painaan ja puristaan. Vauva on rauhottunu paljon eikä möyryä enään niin paljon kun ennen. Onko sitte liian vähän tilaa vai mikä lie...
To-illan suppareitten aikana tuli mullekin sellanen fiilis, että ei juma, en halua synnyttään kun nyt jo sattuu niin paljon! Että voiko koko homman vielä peruuttaa :D mutta nyt kyllä ajatuksissa olisin jo ihan valmis tuohon hommaan, tympäsee tää kipuilu ja jaksamattomuus!
Nyt vaan olla möllöttelen ja kattelen telkkaa, jos sit huomenna laittelis noita vauvan juttuja...

Jabadaba77 ja 36+6
 
Madicken, kiitos kun jaat kokemuksesi :) minusta tuntuu, että sektion jälkeen kyljellään maatessa tulisi sellainen tunne, että sisuskalut tipahtaa. Mutta hyvä jos näin ei ole :D saa nähdä, kuinka meidän käy. Jännittää jo, kun päätös pitäisi saada muutaman päivän sisään.

Supistuksista, juuri edellämainituista syistä alan suorastaan toivoa sitä sektiota. Varsinaisesti kivuliaita supistuksia ei ole vielä ollut, mutta koko ajan pelottaa, koska niitä alkaa tulla ja miten niihin reagoi. Epämukavia ovat kyllä. Varmasti sektion jälkeenkin suurimmalla osalla on jotain kipuja, mutta kyllä ne synnytyskivut pelottaa silti enemmän. On tähän raskauteen kyllä kipuja mahtunutkin ihan riittävästi. Synnytyspelko alkaa vaan ihan tosissaan nostamaan päätään ja mietinkin, että jos vauva on kiepsahtanut raivotarjontaan, voinko vaatia pelkosektiota :p

Kutinoita on nyt ilmestynyt tännekin. Kainalot, tissien väli ja sääret kutisee. Kainaloissa ja tissien välissä on kyllä ihan näkyvää punaista ihottumaakin, että en osaa olla vielä huolissani näistä kutinoista :D ikävältä toki tuntuu ja välillä vähän valvottaakin.
 
Madicken, hieno homma, että sulla on alkanut toipuminen hyvin:)

Täällä ei ole vieläkään minkäänlaista supistusta ollut. Ei käy kyllä kateeksi teidän monien supistus kipuja. Tällä hetkellä tuntuu, että oon lähössä synnyttään vasta joskus 10 vuoden kuluttua. Tai sillee että tiedän että mun pitäis mennä synnyttään mutta tuntuu että mulla ei ole kuitenkaan tarvetta lähteä synnyttämään piiitkään aikaan että se on sitten joskus:D Mietin, että jos mulla olisi jonkin näkösiä harjotussupistuksia niin tuntuiskohan se sitten todellisemmalta, että oisin tulevina viikkoina menossa sairaalaan enkä joskus pitkän ajan kuulttua. No, kaippa sen sitten viimestään siinä kohtaa tajuaa kun on sairaalassa, että perkele nyt pitäis synnyttää:D

Mulla on viimeaikoina kutissut jalat ja tissit. Rasvaaminen on auttanut onneksi jalkoihin ainakin. Tuo tissien kutiaminen ei ole kyllä lainkaan mukavaa.

ceecee 37+2
 
kaalinlehdet mä säilöin ihan jääkaapissa ja sieltä sitte rintsikoihin suoraan. kyllähän se vähä tuoksahtaa,mut mulla ainaki oli iso apu sen maidon pakkautumisen kans. jotkuthan suosittelee maitorahkaa (tai kermaviiliä,en muista kumpi se oli) mut aika sotkusta kuulostaa olevan...

kävin tuos saunas savustamas vauvaa ulos. kunnon nahkaa käristävät löylyt otin :kieh: ei supistellu,mut maitotipat tuli (puristamalla tosin) ku jaksas stimuloida useemmin nännejä nii tiiä vaikka alkais supistellakki. sehän on siis "luonnonmukainen" käynnistys. ainaki tuli kerran töllöstä sarja Miamilaisesta synnytyssairaalasta missä ei käytetty ollenkaan lääkkeitä ja siinä ne ihan rintapumpulla saivat supistukset alkamaan...
nii,ny meni ohi aiheen... siis sitä aloin selittää et mulla ei oo maitoo tullu ku vasta ihan synnytyksen kynnyksellä. eli jospa täs ei tarviis kovin kauaa enää kärvistellä :D

mulla kutisee sillon tällön kans tissit :mad: mut muuten oon säästyny siltä vaivalta.

mulla ny tullu sellanen outo "oire" et välillä tuntuu kova paine tuolla suolessa :O ei oo aikasemmissa ollu,en tiiä liittyykö synnytyksen lähestymiseen vai mikä piru siellä on... ei oo siis vessahätään liittyvää!

vessareissuja NYT joutuu melkein joka yö tekemään. poika painaa niin lujaa tuol alaosastolla lähes koko ajan.

huomenissa olis tarkotus mennä entiselle työpaikalle kuvaamaan kouluratsastuskisoja. jos vain olo antaa periksi...
 
Eikö kenelläkään muulla tule maitoa ilman puristelua? Mulla tulee saunassa ihan valumalla. Kirjaimellisesti valuu pitkin kylkiä ja mahaa... Ekan kerran noin kävi varmaan jo jotakin kolme viikkoa sitten. Muutenkin välillä yölläkin huomaa, kun yöpaitaan ilmestyy märät läntit. Päivät on pakko käyttää suojia rintsikoissa. Toivottavasti enteilee sitä, että imetys onnistuu ja maitoa riittää... :p

Pistetäänpä varalta kaalinlehtivinkki korvan taakse ;)
 
Viimeksi muokattu:
pihla ei multa ole koskaan tullut ennen synnytystä maitoa, mutta silti imetyksen sujuneet aina loistavasti :) tänään tuota Lansinohia laitteessa puristin, niin silloin tuli pari pisara mutta itsekseen ei.

Kävin lueskelemassa marraskuisten pinoa ja jotenkin tuli kauhea kaipuu, että itsekin pääsisi jo tosi toimiin vaikka vasta rv 36+4
 
Täytyypi kokeilla noita kaalinlehtiä kun kotiin päästään. :)

Maitoa ei ole koskaan tullut ennen vauvojen syntymistä. Esikoisesta maito nousi 3 päivän iässä, kahdesta seuraavasta 2päivän ja tästä kolmosesta jo 1,5vrk ikäisenä. Imetys sujui kyllä kaikilla, kaksi vanhinta tarvivat kyllä sairaalassa lisämaitoa mutta kolmosen kanssa selvittiin kokonaan ilman. Tuskin tälle neljännellekään on mitään lisämaidon tarvetta tiedossa kun nyt maitoa tulee jo mukavasti.

Tytöltä oli kylläkin paino tippunut 10% kahden vuorokauden iässä, siis kun nyt aamupäivästä punnattiin. Neuvottiin vaan herättelemään syömään jos meinaa nukkua yli 3h putkeen, huomenna uudestaan vaa'alle.

Onko muuten Suomessa nuo syöttöpunnitukset yleisiä kun niistä monet puhuvat. Meillä sellaisia ei ole ollut koskaan.
 
Onnittelut Madicken ja kaapo! Mun vuoro seuraavaks! :kieh:

Täällä kyllä jo odotellaan niin kovasti että tulis lähtö. Yhtään ainutta supistusta en oo vielä tuntenut (jos ei noita harjoitussupistuksia lasketa) eikä tissitkään osoita mitään merkkejä sen suhteen että niillä pitäis joku lähiaikoina ruokkia, mutta en tod. ota mitään stressiä jos en siinä hommassa onnistu vaan suosiolla sitten ruokitaan korvikkeilla.

Jotenkin ei vieläkään tunnu siltä että vauvan tulo olis lähellä joten ihan samat fiilikset on täälläkin kuin ceecee:llä :)

Mutta eipä tässä auta kuin odotella vaikka se vähän jo alkaa tympiä. Tosin laskettuun aikaankin on vielä reilu viikko...

Wera 38+4
 
Onnea Madicken, Kaapo ja tervemenoa Weralle :) !!!
Täällä ei mitään muuta ku klexanet alotettu, äippäpolilla käyty, vauva on rt ja painaa n. 2,6 kg, lapsivedet ja kaikki normaalisti-
ja sitte se lääkäri masensi mua heittämällä- ettei tää tuu viel pitkään aikaan :( oli vissii kohdunkaulaa jälellä kaikki mutta suu oli sentin auki- jonka kuittas että normaalia toista odottavalle.
Taidan alkaa viettää täs joulua--kun ei taida vielä sit moneen viikkoon vauvaa tulla:xmas:

mame 36+3
 
Viimeksi muokattu:
POKS 37+0, ihanaa, tämäkin päivä vihdoin koitti, myö ollaan täysiaikaisia <3

Heippa taas pitkästä aikaa :) Suuremmoiset onnittelut Kaapo80:lle ja Madicken04:lle pienistä nyyteistä!

En ole pitkään aikaan toimeentunut kirjoittelemaan - laiskuutta ilmassa. Eikä tosin voinneissakaan ole mitään "kummempia" ollut. Joka päivä käyn kuitenkin palstaa lukemassa useita kertoja, ihanaa kun te muut jaksatte kirjoitella päivittäin, tai ainakin usein! :)

Öistä; yöt pääosin nukun lääpeensä hyvin. Valvottua tulee myöhään ja nukuttua hieman pidempään. Käyn max. kerran pissareissulla, senkin myöhään aamuyöllä tai aamulla. Olen siis lukemani mukaan varsin onnekas unenlaadun suhteen! Tänään tuli herättyä tosin jo aikaisin - uni vain loppui kesken, ihan kun ei olisi enää ollut tarvetta vaan nukkua :O Mieluusti kyllä olisin :D

Supistuksista; olen varsin maani myynyt suppareitten suhteen. Ei supista ei. En edes tiedä miltä se tuntuu. Useasti tulee vatsaa koitettua, että joko jo?! Mutta en ole harkkareita bongannut. Välillä vatsa tekee outoja tuntemuksia, mutta usein pienokainen on ilmeisesti venytellut ja tekee siksi oudon tunteen. Hamrmittaa kovin, olisi hienoa pääsät kokemaan harkkareita - tietäisi synnytyksen lähestyvän. Välillä todella minimaalisesti menkkakipumaisesti jomottelee, olen siitäkin jo varsin tyytyväinen, että edes jotain! :) Olen tietysti kovin pahoillani omasta puolestani nille jotka kipeiden suppareiden kanssa painivat kaiket ajat, mutta toivottavasti ymmärrätte kantani myös - kun ei mitään tuntemuksia ole :S

Lääkärireissu tehty viimeviikolla, painoarvio tällä hetkellä 3100g (oli siis 36+4). Normi synnytys luvassa, kuten arvailinkin. Kohdun suu kiinni. 3cm YHÄ JÄLJELLÄ!! :( Oli sentään pehmennyt. Vauva ei ole vielä laskeutunut, hieman oli kuulemma alempana. Turha toivoa synnytystä nyt ihan justiinsa alkavaksi, sen verran epäkypsää kaikin puolin. Voi masennus. Olisin niin toivonut nyyttiä syliin enne joulua, mutta taitaa olla turhatoivo :(. LA siis 16. päivä.

Maitoa ei ole näissä kannuissa näkynyt. Olen puristanutkin, mutta pisaran pisaraa ei ole tullut. Imetys itsessään jännittää että onnistuuko, kovasti haluaisin sen sujuvan. Onko imetyksen onnistuminen jollain tapaa perinnöllistä? Omalla äidilläni maitoa riitti itkun ja vaivan kanssa kuulemma vain 3kk. Noh, tuolle asialle en mitään voi, joten sitä yritän nyt olla stressaamatta sen enempää :)

Hankinnat tehty ja kaikki valmiina. Vain vauva puuttuu <3 Sairaalakassikin sekä vauvalle, että mulle on pakattuna alustavasti :)

Ääh, taidan painua takaisin vielä pehkuihin.... :)
 
Onnea hurjasti Kaapolle ja Madickenille! Lisää uutisia:)))))

Pihla, mullakin sitä esimaitoa ihan valumalla valuu etenkin just saunassa, mutta myös saunan ulkopuolella. Ärsyttävää kun jo nyt on lakanat ja rintsikat tahroissa:headwall: Perhevalmennuksissa ja kaikkialla aina sanotaan, että ensi-imetyksessä heti synnytyksen jälkeen vauvalle riittää hyvin ne ihan pienet kolostreumtipat, mutta meidän vauva saa ainakin kunnon maitosatsin jo heti ekalla kerralla :D

Supistuksia täällä kyllä tulee, mutta edelleen ihan kivuttomia pelkästään. Ne jutut, jotka ennen provosoi niitä, ei enää tehoa, mikä ärsyttää, kypsyttelisin paikat mielelläni valmiiksi niin pian kuin mahollista;) No, oli siellä onneksi jo melko valmista vaikkei kivuliaita suppareita olekaan näkynyt :)

Hmmm, josko alkais miestä herättelemään aamupalalle <3 :)

Julia 36+1
 
Madickenilla suloinen tonttutyttö :)

Julia, hetken jo luulin, että olen joku luonnonoikku :D kiva, että joku muukin valuttaa jo ennen synnytystä. Jos tätä tähän malliin tulee vielä synnytyksen jälkeenkin, niin meidänkin vauvalla riittää maitoa vähän enemmän kuin pari pisaraa :D eiköhän tuo maidon vuotaminen lopu kuin seinään sitten, kun sille olisi jotain käyttöäkin...

Vihlontoja alakerrassa nyt toista päivää. Osa tuntuu heti tuossa häpyluun yläpuolella. Liitoskipuja? Osaa en taaskaan osaa paikantaa kunnolla. Seistessä ovat pahimmillaan, makuultaan ei tunnu ollenkaan.

Poksuuko kenelläkään muulla lonkat? Ikinä ennen ei ole tälläistä vaivaa ollut, mutta nyt jo kylkeä kääntäessä lonkista kuuluu poksumista. Löysät liitokset, kun niin paukkuu :D
 

Yhteistyössä