Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

Poks 37+0 :) :) Eli täysaikasia ollaan (tai siis vauva on :D )
Nyt sais syntyä millon vaan, vaikkei kamat ookkaan ihan paikallaan. Väsymystä ollu oikeen urakalla ja tuntuu ettei jaksais mitään muuta kun maata sohvalla tai sängyssä. Uni ei kyllä tuu millään, mutta kuhan selällään saisi olla ni jo helpottaa oloa.
Mutta näillä mennään uuteen viikkoon...

Jabadaba77 ja 37
 
Tosiaan en ole kirjoitellut tänne pahemmin, luen kyllä jutut joka päivä =) Mulla on vaan ni tylsä elämä ette ole mitään kirjoiteltavaa :LOL: PAITSI, huomenna muutto edessä! Huh.
Maanantaina oli synnytystapa arvio. Kaikki ok, mahtuisi kuulema isompikin vauva tulemaan (tuli muuten pikkasen yllätyksenä, kun tunkas sormensa meitsin peppuun ilman minkäänlaista varoitusta!) Vauvan painoarvio oli silloin 2,5kg (36+0) kuulema hieman keskikäyrän alapuolella kasvaa.
Minulla on kanssa ollut tuota lonkkien poksumista, ihan nyt parin viikon sisällä ilmaantunut ''ongelma'' =D

helmeri & toukkis 36+6
 
Madicken, suloinen pikkutonttu =)

luppi, itse vaihtaisin mielelläni jatkuvat kivuttomat ja kivuliaat supistelut ja öiset 1,5-2 h välein tehtävät vessareissut sun tilanteeseen! :LOL: Voin sanoa että on ihan sairaan ärsyttävää olla koko ajan väsynyt ja kipeä, mitään ei voi tehdä kun jo tuolista nouseminen aiheuttaa supistuksen, ja jatkuva istuminen taas pahentaa liitoskipuja. Mutta mielikuvitusta pinnistämällä voin jotenkuten ymmärtää että on piinaavaa jos ei ole mitään tuntemuksia. Varmaan tuntuu siltä ettei vauva aio tulla ikinä ulos.

Lonkat napsuu täälläkin, ja häpyliitos lonksuu ja risti-suoliluunivelet (siis ne siellä ihan alaalaselässä selkärangan molemmin puolin) rutisee ja paukkuu jos on pakko maata selällään vaikka tutkimuspöydällä. Se on hassu tunne :p Liitoskivut on kyllä tosi tuskasia ajoittain, mutta yritän lohduttautua sillä että mitä enemmän sattuu ja paukkuu, sitä paremmin vauva mahtuu tulemaan ;)

Mies meni muuten ihan sekasin kun kerroin sille että paikat on jo lähteny hyvin kypsymään ja polilla varoiteltiin lapsivedenmenon "vaarasta". Se vaan hoki että laskettuun aikaanhan on vielä "vaikka kuinka kauan" että eihän tässä nyt vielä mitään voi tapahtua. Oli tainnut ajatella, että meille tulee vauva sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, ja nyt tuli kunnon reality check :LOL: No eipä sillä, itselläkin vielä aika epätodellinen olo koko homman suhteen, ja mun vatsassahan se pieni möyrii päivä toisensa jälkeen!

Rödluvan ja Beetakingi 36+1
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin vaihtaisin nämä kivut, supistukset ja huonot yöunet Luppin tilanteeseen koska vaan! Kyllähän sekin varmasti jo tässä vaiheessa turhauttaa, jos tuntuu, ettei mitään ala tapahtumaan. Inhottavia nämä kivut ja supistuksetkin on ja kun niitä on ollut viikkokausia, niin ei edes muista, miltä kivuton päivä tuntuu.

epätodellinen olo täälläkin, että muutaman viikon päästä meillä on vauva. Ei se varmaan ole mennyt meidän kummankaan tajuntaan ihan kunnolla :D mulla itselläni on tosi epätodellinen olo, vaikka minussahan kaikki muutokset ja tuntemukset tapahtuu. Milloin lie iskee tajuntaan, että minusta tulee äiti :D
 
Nivelien paukkumisesta. Minulla normaalistikin kyllä paukkuu jonkin verran nivelet, mutta nyt on ikävää, jos joudun käymään yöllä vessassa, yrittää hiipiä sinne, kun tuntuu, että joka askeleella kuuluu sitä pauketta nilkoista. Onneksi en ole joutunut vessassa pahemmin käymään yön aikana, kunhan en vain juo liikaa ennen nukkumaan alkamista.

Nyt vasta tuntuu varsinaisesti, että vauva on tulossa, kun kokosimme pinnasängyn makkariin. Joka kerta, kun menen makkarin oven ohi tai makkariin, tulee sellainen olo, että meillä olisi jo vauva, kun näen sen pinniksen. Nyt ei tarvitsisi enää muuta kuin laittaa sänky ja äitiyspakkauksen laatikko kuntoon. Silitin perjantaina vauvan lakanat ja pussilakanat, joten ovat ainakin sileitä. Muita vaatteita en olekaan vauvalle silittänyt.

Onnistuin sitten saamaan loppuviikosta flunssan. Ikävä kutina koko ajan kurkussa ja tuo yskiminen jo ärsyttää keuhkojakin. Onneksi neuvola on vasta torstaina, joten jos siihen menessä olisin päässyt pahimman ohi. Eilen käytiin kaupungilla, kun piti ostaa imetystoppeja ja -paita. Jos noilla pääsisi nyt alkuun. Tänään vaihdettiin vielä olkkarista järjestystä, kun saimme vihdoin eilen ostettua uuden sohvan, josta olemme puhuneet useamman kuukauden. Toivon mukaan se tulee jo ensi viikolla. No, noiden tavaroiden siirtelyn ja järjestämisen jälkeen nousi lämpökin 37, joten nyt täytyy ottaa pari päivää todella rauhallisesti, vaikka tekisi mieli vielä laittaa nuo jouluverhot ja -pöytäliina keittiöön ja muutakin jouluista vihdoin tähän asuntoon.

Kutina on onneksi helpottanut. Lopetin tomaatin syömisen, kun epäilin, että se olisi voinut aiheuttaa sitä kutinaa. Aloin taas ostamaan tomaatteja vähän ennen kuin tuo inhottava kutina alkoi, joten sen takia epäilen sitä syypääksi omenan lisäksi. Nyt lähinnä taitaa kutista, kun olen suihkussa ja vesi osuu noihin kutiseviin paikkoihin tai tulee ihoon noita painaumia vaatteista. Tai sitten mie olen vain tottunut jo tuohon kutinaan, enkä reagoi niihin niin kovasti kuin aikaisemmin. Rasvausta harrastan edelleen pahimpiin paikkoihin.

Minulla ei ole vielä maitoa näkynyt. Jotain vaaleaa noissa rinnoissa joskus on, mutta pitää varsinaista ei ole valunut. Onneksi kaikilla sitä ei tapahdu ennen synnytystä, joten en ole yksin. En ole tosiaan uskaltanut hirveästi ostaa noita imetysliivejä, kun ei tiedä yhtään kuinka imetys onnistuu. Pitää sitten ostaa lisää, kun näkyy kuinka käy.

Peppi1981 ja Sykerö 37+6
 
ceecee, wera ja luppi täällä yksi "kohtalotoveri" lisää! :wave: Ei minkäänlaisia supistuksia, ei kipuja, ei maitoa... Lenkkeilynkin aloitin "uudestaan" ja lyhyet kävelylenkit sujuvat oikein kivuttomasti.

Yöt meneee muutamalla vessareissulla, unta riittää öisin keskimäärin 10 tuntia, ja silti päivisin on otettava päikkärit. Väsymys siis tullut takaisin, mutta nukutaan nyt sitten niin paljon kuin nukuttaa. ;)

Jotenkin niin epätodelliselta tuntuu täälläkin varmaan just tän "oireettomuuden" vuoksi, että muutaman viikon päästä meillä on pieni vauva! :heart: Mutta täytyy kyllä olla tyytyväinen, että on näin hyvävointinen, paljon pahemminkin voisi tosiaan olla...

Huomenna sitten synnytystapa-arvioon. Tän ahterin saa tosin kyl jättää kopeloimatta! :LOL:
 
luppi ei noista oaikkojen kypsymysistä saa muuta kun osviitta synnytykseen. Viime kerralla olin lääkärissö viikolla 37 ja sanoi että ei hetkeen tapahdu mitään. Ei sitten mennyt kuin puoltoista viikkoa niin nyytti oli sylissä.

Tallinna valloitettu ja yhtenä kappaleena kotiuduttu. Aika koville otti, tänään on supistellut aika ikävästi. Joku kirjoitteli kivuttomista suppareista ja milloin tietään lähteä sairaalaan. Itse en uskonut että poitsu syntyy ennen kuin sairaalassa kätilö ilmoitti että oon viitisen senttiä auki. Siihen asti supparit oli varsin siedettäviä, toki piti hengitellä mutta mullaoli ollut niin kauan harkkareita että en uskonut tosipaikan olevan kyseessä.

Kivusta sen verran, että itse koin vain ponnistusvaiheen sietämättömäksi, kaikki muu oli siedetävää. Nyt tähtäänkin siihen että saan epiduraalin sopivasti tuohon loppuun.

Undu 37+0
 
Hyvää huomenta! Täällä päästään uusille viikoille tujukoiden supistusten saattelemana. Supistukset ovat erilaisia kuin edeltäjänsä ja ottavat aika hyvin reisiin ja alaselkään. Katsotaan mitä tästä tulee.. :popcorn:



muoks. puolituntia kellotellut ja tasan 5 min välein tulee suppareita. Tietenkin se tänään päättää syntyä, kun mies on ollut koko yön töissä ja tuli vasta kotio..
 
Viimeksi muokattu:
Vogue, sullapa on jännät paikat! Tsemppiä koitokseen, jos vaavi päättää tänään tulla maailmaan.

Täällä tuli eilen ensimmäisen kerran sellainen olo, että tämähän voi vaikka syntyä ;) Eli ensimmäiset edes vähän kivuliaat supistukset tuli! Tähän asti ollut pelkkiä mahan kovettumisia ilman sen kummenpia tuntemuksia. Samoin aamuyöllä, kun kävin vessassa ja menin takaisin sänkyyn, niin tuli yksi todella kauan kestävä epämiellyttävältä tuntuva supistus. No, eihän nuo vielä mitään tarkoita, mutta kun on nopeat synnytykset takana, niin aika herkästi saa lähteä näytille, jos vain useampia alkaa tulla peräjälkeen. En uskalla kovin kauaa alkaa kotona kärvistellä...

Kivusta ja kivunlievityksestä sen verran, että esikoisen kohdalla ponnistusvaiheesta jäi ihan kamala kokemus. Oli sairaan kivulias, kesti n.45min. Olin saanut kyllä epiduraalin ennen tuota, mutta sen vaikutus oli jo lakannut ja lisää ei enää annettu. No, kuopuksen kohdalla oli suunniteltu spinaalia ja sainkin sen nopeasta synnytyksestä huolimatta juuri ennen kuin tyttö syntyi ja vaikka tavallaan se tuli liian myöhään, niin olin todella tyytyväinen, koska vei kivun kokonaan ponnistusvaiheesta :) Jäi paljon parempi fiilis koko hommasta! Ilokaasua olen myös molempien kohdalla ottanut oikein urakalla :D Eihän se kipua poista, mutta auttaa kestämään sitä ja minulle se ei ole aiheuttanut pahoinvointia lainkaan, pään tosin pistää vähän sekaisin.

Tänään viimeinen neuvolalääkäri. Kiva kuulla vähän, että kuinka iso vauva on tulossa ja onko alkaerrassa tapahtunut mitään kypsymistä... Pitäkää peukkuja, että olisi :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja eiköhän tällä viikolla tähän pinoon saada lisää vauvoja!
 
tervemenoa vaan Voguelle vähänkö oon kateellinen : / mä oon koko viikonlopun yrittäny savustaa asukkia pihalle |O eipä taida olla paikat vielä kypsät ku illalla nukkumaan mennessä muutama pienisupistus vaan tuli... mut jospa neki kypsyttäs paikkoja.
tosin ny ei vielä mun äiti oo täällä,et menis erittäin hankalaksi jos synnyttämään joutuisin. kun tuolle taaperolle ei oikein hoitajaa oo. mutsi kun asuu siis 400km päässä,se ei ihan heti pääsis tulemaankaan jos yllättäen lähtö tulis...

sillon ku ekaa ootin,ni se lääkäri katto ton lantion koon . ja ihan varottamatta tunki sormensa ärseeseen :O olin sillon 19v. ja enhän mä raukka uskaltanu mitään sanoo!! eikö niitten pitäis etukäteen varottaa???

nyt ei oikeesti mitään järkevää asiaa tuu mieleen :( flunssa ja huonosti nukutut yöt vaatii verosna :stick:

tombatar ja asukki 38+4
 
No niin, tarjonta tarkastettu äitipolilla ja poika on siellä ihan oikein päin ja melko lailla lähtökuopissa, melkein kiinnittynyt. Vähän arvelin että näin asia on, mutta kun se neuvolalääkäri oli niin epävarma niin olihan se hyvä käydä tarkistamassa. Ja kivahan se oli nähdä taas vauva ultrassa ja saada tietää, että valtakunnassa kaikki hyvin :)

Painoarvioksi sain 3,2kg tällä hetkellä, mielenkiintoinen sikäli, että 3 viikkoa sitten arvio oli 2,1 kg (+1,1kg alle 3 viikossa)... Aika paljon olisi kasvanut, mutta kätilö sanoi että "nämähän ovat vain arvioita".

Kotona on kaikki valmista, viikonloppuna hommattiin mobile pinnikseen, turvakaukalon lämpöpussi ja kaikki rasvat, vanut, talkit jne. Tänään kävin hakemassa parit imetysliivit niin nyt voi sitten pakkailla pikkuhiljaa sairaalakassia.

Nyt kuitenkin takaisin nukkumaan, oli aika tuskaa herätä klo 6!

BoB 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Vieläkö pääsee mukaan? Löysin tänne jonkin aikaa sitten ja täällä tuntuu olevan mukavan oloisia ihmisiä.
Odotan toista lastani. Kuulun niihin joilla vaivoja riittää; supistelee ja lonkkia särkee niin, että yöt menee hyvin vähillä unilla. Esikoisen kanssa ei tämmöistä raihnaisuutta ollut, mutta silloin oli raskausmyrkytys ja sikiön kasvun hidastuma. Synnytys käynnistettiin rv:lla 36+6 ja poika painoi vain hiukan yli 2kg. Tässäkin raskaudessa sikiön kasvua seurataan, mutta on kuitenkin isompi kuin veljensä aikoinaan.
Huomenna on seuraava tsekkaus ja samalla perätilan ulkokäännös yritys. Jännittää aikalailla, ennuste ei ole kovin hyvä, kun vauva on viihtynyt perätilassa jo pitkään ja istukka on etuseinässä. Toivon silti kovasti, että kääntyisi; sectio pelottaa mua, -toisin kuin alatiesynnytys joka viimeksi sujui hyvin ja vauhdikkaasti. Perätilaa en kuitenkaan tohtine ruveta alakautta synnyttämään, liian jännittävää kaikkine riskeineen sekin. No, huomenna tietää sitten enemmän synnytystavasta ja vauvan kasvusta yms.
Kovasti onnea vauvan jo saaneille ja voimia muille viimeisiin viikkoihin!
Milha 36+0
Milha/toinen/ 24.12/ tyttölupaus
 
Ketjua aktiivisesti joka päivä seuranneena ja ihanaa vertaistukea saaneena mutta oma kirjoittelu jäänyt kyllä minimiin..

Ajattelin ilmoittaa kun tuolla etusivun listallakin olen että:
Meille syntyi tänään tyttö vauhdilla, supistukset alkoi säännöllisinä ja todella kipeinä heti, aamulla 5:30 heräsin ekaan ja siitä 3-4min välein koko loppu synnytyksen. Sairaalaan tultiin puoli kasin jälkeen ja 9:08 oli terve tyttö maailmassa. Rv 38+4, paino 3260g, pituus 49cm ja py 35cm:)

Yritän ehtiä kirjoitella paremmin vaikka sitten sinne vauvaketjuun... :)

Kultasiipi ja tyttö muutaman tunnin
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Onnittelut kultasiipi! :heart:

Neuvolassa pyörähdetty ja kaikki hyvin :) terkkari oli sitä mieltä ettei tää mein mini nyt ihan pikkuruinen kuitenkaan ois käsituntumalla kokeiltuna ja kun sf mitta jatkaa tasaista kasvua niin ei tarttis hirveen huolissaan vauvelin kasvusta olla :)torstaina sitten taas ultraan kasvukontrolliin.. vauva on nyt pysyny jo viikon verran rt:ssa ja suuri toive ois ettei enää kääntyiliskään..

Supistuksia on ruvennu tulemaan aika napakoina varsinkin yöllä, mut tuskin tästä vielä edistytään moneen viikkoon yhtään mihinkään :D eipä kyllä ole vielä mikään kiirekään..

Tsempit kaikille mahakkaille loppumetreille ja ihanaa vauva-arkea niille jotka ovat jo murusensa saaneet :heart:

minttis ja mini 36+2
 
helou.

Täällä kasassa edelleen vaikka eilen illalla jo luulin että lähtö tulee kun tuli sen verran kipeitä supistuksia kylläkin vain n 10min väleillä..
olis varmaan pitäny mieshen himot herätellä niin tiiä vaikka ois yöllä päästy tositoimiin =D

No.. Täällä koitetaan joka päivä lenkkeillä ja siivoillukki ahkerasti olen ja saunotaan jne =D

Onnittelut vauvansa jo syliin saaneille!!! :heart:

Vaavimasu ja valonpisara 37+4
 
Jokohan vogue on päässyt tosi toimiin? Onnea kultasiipi vauvasta!

(.) mä olen ollut eilisestä lähtien ihan fiiliksissä: ystävät olivat järjestäneet aivan ihanat baby showerit totaalisena yllärinä. Miehen kanssa olivat sutvineet niin että luulin, että lähdettiin anoppilaan, mutta ei :) paikalla oli kaikista tärkeimmät ystävät, ihania herkkuja, leikkejä ja sain ihania vauvalahjoja ja mieskin löi hoitanut mulle hemmotteluhoitoihin lahjakortteja. Jotenkin niin lämmitti mieltä, kun esikoisesta mulla ei ollut, kuopuksen raskaudessa töissä eli todellakaan niin lämmin tunnelma ja nyt mua on jotenkin harmittanut tämä 3. raskaus kun tuntunut että mennyt vähän tässä sivussa ilman mitään erikoishuomiota, mutta nyt sekin sai oman special-huomion ihanineen masu-kakkuineen. Liikutuin niin kovasti, että tuli jopa pitkästä aikaa sellaisia tiukempia harkkasuppareita mitkä tuntui alaspäin työntäviltä. Huomenna neuvola, vähän jännittää mihin sf-mitta on mennyt eli onko edelleen kasvanut huikeimpien mittoihin vai tippunut. Paino ehkä vähän stressaa kanssa, koska olen viimeiset 2 viikkoa vetänyt herkkuja ihan kaksin käsin :-(
 
Kultasiipi, onnea! :)

Milha, tervetuloa :) Miten sitä vauvaa voidaan yrittää kääntää, jos istukka on edessä? Mullakin on, eikä vauvaa aiota edes yrittää kääntää, ettei istukka lähde irtoamaan, jos ei ole itsekseen kääntynyt. Tämä siis ollut ainakin rakenneultrasta asti perätilassa, hyvin sinnikkäästi samassa asennossa joka ultrassa :D Melkein toivon tulevani kotiin sektiopäätöksen kanssa. Saisipa ainakin takarajan vauvan syntymälle, kun olo on nyt jo niin tukala.

Malttamaton, varmasti kiva yllätys :)

Täälläkin mietitään, joko Vogue on synnyttämässä. Tsemppiä kuitenkin!

Mulla ei normaalisti nivelet pauku, joten on kyllä ihan uutta sekin, kun jo kylkeä kääntäessä lonkista ja lantion luista kuuluu pauketta. Ei mikään mukava vaiva ja toivon senkin katoavan synnytyksen jälkeen.

Viime yönä oli kovia selkäkipuja. Paikantuivat kylläkin yläselkään, joten supistuksista tuskin kyse :D Helpotti särkylääkkeellä sen verran, että sain nukutuksi. Lihakset kyllä tuntuu edelleen olevan todella jumissa.

Onko tuolla synnytystapa-arviossa ihan tapanakin tunkea sormi takapuoleen? Nuo tutkimukset ei muutenkaan ole mitään mukavia, mutta ei kenenkään todellakaan tarvi tunkea sormiaan mun ahteriini :O Nyt kyllä pelottaa, jos huomenna tehdään samalla synnytystapa-arvio, kun tarkistetaan vauvan asento ja kohdunsuun tilanne... Voinko sanoa, että mun takapuoleeni ei sitten työnnetä yhtään mitään ja sillä selvä? :kieh:

Täällä supistelee kuten ennenkin. Jännä nähdä, joko ovat saaneet jotain aikaiseksi, vaikken tosissaan kovinkaan kivuliaina ole niitä pitänyt. Enemmänkin epämukavina, mutta eivät vaadi keskittymistä tai hengittelyä, Yöllä on vaikea nousta vessaan, kun iskee supistus päälle ja rakko on täysi ja tuntuu, ettei mihinkään suuntaan taivu ja jo pelkkä sängystä nouseminen vaatii hirveitä ponnisteluja. Miten te oikeasti isomahaiset pääsette vielä sängystä ylös, kun itselle se on niin hirvittävän vaikeaa, vaikka maha on pieni... :p
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuoloa Milha! :)

Täällä käyty synnytystapa-arviossa, jos sitä käyntiä nyt voi siksi kutsua..!! :mad: Mut joo Pihla ei tunkenu sormea ahteriin, mutta ei kyllä mihinkään muuallekaan... :| Housutkin olisin saanut pitää jalassa, jos en olisi halunnut, että tarkistaa ultralla tuon kohdunkaulan tilanteen...

Kysyin vaan sitten lopuksi, että mahtuukohan tuo vauva sitten ihan normaalisti syntymään, niin lääkäri vaan tokas jotain tyyliin, että jaa miksi ei mahtuisi..?

Eikä tosiaan oo rd:n takia tarvetta käynnistellä tms... ens kerralla kuulemma mulla on sinne asiaa sitten kun synnytän, normaalit neuvolakäynnit tässä nyt jatkuvat...

Eipä tullut hirveen luottavainen olo tuosta lääkäristä... Noh, toivottavasti mahtuu sitten vauva tulemaan alakautta...

Eniveis, onneksi oli pikkuisella kaikki hyvin. :heart: Täysin keskikäyrällä kuulemma kasvaa arvion mukaan. Painoarvio nyt noin 2700g. Sokereista sain kehut, kun ei oo kertaakaan noussu yli rajojen...

Paikat täällä kiinni, ehkä vähän pehmenneet, kaulaa jäljellä 3,6cm.

Parempaa viikon alkua muille! :wave: Toivottavasti saadaan tänne eteläänkin lunta tällä viikolla! :xmas:

niin ja onnea kultasiipi! :)
 
Vihdoin ehdin tännekin ilmoittelemaan että meille syntyi 23.11 klo 03.26 pieni terve tyttö. 2620g ja 45cm. Synnytys käynnistettiin torstai aamulla sytotec murusilla. Kolmannella murusella alkoivat säännölliset supistukset ja lopulta kaikki eteni niin nopeasti että osastolta ei meinattu ehtiä saliin. Spinaalin ehdin saada kolmeen viimeiseen supistukseen ja ponnistusvaihe oli täysin kivuton. En tiedä johtuiko spinaalista vai vauvan pienestä koosta.. Kätilö tuumasi synnytyksen jälkeen että tällä lapsella oli enkeleitä matkassa koska napanuora oli kolmella todellisella umpisolmulla ja vauva tuskin olisi syntynyt elävänä jos ei olisi nyt käynnistelty rv37+3. Nyt olemme todella kiitollisia tästä iltatähdestämme ja kaikista neljästä lapsestamme!

Onnea kaikille käärönsä jo saaneille!
 
Onnea ViolaRose! Kylläpä tosiaan oli onnea matkassa. Upeaa, että solmuista huolimatta vauva on turvallisesti maailmassa.

PepsiMax, melko ihmeellinen synnytystapa-arvio, jos ei mitään kokeiltu. Lohduttavaa kyllä, että ei joka paikassa ainakaan tungeta sormea takapuoleen :D kyllä jännittää, kun näyttää niin paljon olevan vaihtelua noissa synnytystapa-arvioissakin. Huomenna olen ehkä viisaampi.
 
Onnea ViolaRose ja Kultasiipi!
Olipa onnekasta ViolaRose, hurjalta kuulostaa.

Pihla; Sitä tässä itsekkin ihmettelen ja jännitän, sanoivat viimeksi, että istukka on hankalasti edessä ja vauvan pää istukan alla kylkikaaressa. En ole ollenkaan varma suostunko kääntöyritykseen huomenna riskien vuoksi, vaikka niin kovasti alatiesynnytystä toivoisinkin. Olivat kuitenkin sitämieltä viimeksi, että ehkä voidaan kokeilla. Tämäkin on ollut samassa asennossa rakenneultrasta saakka ja olen alkanut ajatella, että varmaankin sillä on syynsä olla niin. Esikoisella oli lyhyt napanuora, -ehkä tyttö ei vain pääse kääntymään.

Oon ollut kaksi kuukautta sairaslomalla ja supistusten vuoksi ennen kun jäin äitiyslomalle ja viimeisen viikon aikana supistelu on entisestään yltynyt, huomenna kuulee sitten onko tilanne edennyt kohdunsuulla.
Ai niin Pihla kyseli maidontulosta, mulla tuli kanssa ihan valumalla viimeisenä viikkona ennen synnytystä ja nytkin heruu ihan reippaasti suihkussa ja saunassa ja joskus öisinkin. Viimeksi maitoa riittikin sitten luovutettavaksi asti.

Väsyttää valvotut yöt ja tämä loputon pimeys, kumpa tosiaan saataisiin lunta!
Valmistelut on meillä tällä kertaa hyvällä mallilla vauvaa varten, mutta joululle en ole vielä suonut ajatustakaan, pitäis varmaan jaksaa lahjoja haalia etukäteen, ettei iske stressi.
 

Yhteistyössä