Joulukuun toivevauvat 2012 *Syyskuussa*



Meitä on jo 106 odottajaa!!

Laskettu aika
Nimi/Ikä/Monesko lapsi/Sairaala/Tyttö vai poika


26.11
emiliainen/18/toinen/SeKS

28.11
Minsku82/30/kolmas/PS/tyttölupaus

30.11
Tuikku*/32/ensimmäinen/PKKS

1.12
Emerentia/22/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus
once upon a time/24/toinen/TAYS
HayLina/27/toinen/OYS
mia-mamma/31/ensimmäinen/LS

2.12
äippis1/28/kolmas/KYS
(Jenksula/TAYS/kaksoset) --- enkelipojat syntyivät 18+2. Otamme osaa.

3.12
Minskis/27/ensimmäinen/KYS/kaksospojat
tytti85/26/toinen/KYS
TingaTanga/26/NKL

4.12
Sofi12/31/toinen/SeKS
juron-jaure/39/kolmas/TAYS/tyttölupaus
Wera_/29v./Ensimmäinen/SeKs/tyttölupaus

5.12
Santukka/26/kolmas/OYS
Pudelberg/30/ensimmäinen/Kät
puro/27/esikoinen/TYKS

6.12
Tuittutuire
Kultasiipi91/21/toinen/TAYS/tyttölupaus
tombatar/36/neljäs/SeKS/poikalupaus

7.12
young-mum/19/ensimmäinen/PHKS
piio/kolmas/KYS
ikuinenkuumeilija/22/neljäs/K-PKS
nopnop/20/ensimmäinen/OYS/tyttölupaus
Annah81/31/toinen/NKL/poikalupaus

8.12
Pihlaja-/26/ensimmäinen/VAS?

9.12
ViolaRose/33/neljäs/TAYS
Sandde/24/ensimmäinen/TYKS

10.12
Silti Onnellinen/32/kolmas/OYS
kurre/25/toinen/PHKS/tyttölupaus
stellariia/21/
Enny/25/ensimmäinen/LS/poikalupaus
dzelli/21/esikoinen/TYKS
Vogue/26/toinen/Kät/poikalupaus
Peppi1981/30/ensimmäinen/OYS/tyttölupaus
Pumpuli-81/30/kolmas/TAYS/tyttölupaus

11.12
*tähti/34/ kolmas/Tays
11.12.12./34/ensimmäinen/KÄT

12.12
linsku/33/ensimmäinen/Nkl
Talvitaapero/30/toinen
Mom4two?/24/toinen

13.12
Vaavimasu/neljäs/OAS/poikalupaus

14.12
Baby on Board/34/ensimmäinen/NKL/poikalupaus
mimina/19/ensimmäinen/Kät/tyttölupaus

15.12
Ain00/22/toinen/KOKS
NäkkärinMuru/30/kuudes/KYS

16.12
PIKKUMAMI85/27/neljäs/SeKS
Tolkuton/23/toinen/NKL tai HYS
-minttu-/21/ensimmäinen/TAYS
Undu/30/toinen/JS
jabadaba77/35/viides/K-SKS/tyttölupaus
luppi/22/ ensimmäinen/SatKs
Obladi Oblada/35/toinen/K-SKS

17.12
Jan-na/28/toinen/JS
Marisa79/32/ensimmäinen/OYS
keissa/17/ensimmäinen
joululahja2012/27/ensimmäinen/PHKS
helmerii/poikalupaus

18.12
hemptunen/kolmas/K-PKS
nis/29/ensimmäinen
Hilma/26/kolmas/KOKS
Nenna85/26/ensimmäinen

19.12
Nezzie80/32/ensimmäinen/SatKS tai VAS
Kaapo80/32/toinen/OYS/poikalupaus
jouluvauva/35/kolmas/SeKS
malttamaton/kolmas/poikalupaus
Jenskaa/21/ensimmäinen/KYS

20.12
mame31/32/toinen/tyttölupaus
futuremami/28/toinen/OYS
BabyBelly/22/toinen/VAS
nipa86/26/toinen/NKL/tyttölupaus

21.12
Ehkänen/28/neljäs/SeKS
Pepsimax86/25/ensimmäinen/KOKS/poikalupaus

22.12
sanna89-/22/toinen/KYS
Rödluvan/30/ensimmäinen/TYKS/poikalupaus
minttis81/31/neljäs/KOKS
Vanullas/35/toinen/TYKS
Julia_/21/ensimmäinen/KOS

23.12
Pink*/toinen
kiri/33/toinen/TYKS
Nana2012/28/ensimmäinen/SatKS

24.12
Seerumia/21/toinen/LAS
Anni-Ilona/kolmas
Taurus91/21/ensimmäinen/OAS
joulupallo/28/toinen/K-PKS
Susanna#1/18/ensimmäinen/SatKS/tyttölupaus
Himmu/27/ensimmäinen/K-SKS

25.12
Vanilya/21/ensimmäinen/SKS
Ninn1/23/ensimmäinen/Kät/tyttölupaus
PikkuR/25/ensimmäinen/OYS/poikalupaus

26.12
Ittuli/24/kolmas
Lion -79/32/toinen/JS
Hermanni12/31/ensimmäinen/OYS
Pisara/26/ensimmäinen/MKS/tyttölupaus

27.12
Ciru/28/ensimmäinen/NKL
joulukuu2012/22/kolmas
Pikku J/26/ensimmäinen/TYKS

28.12
Äpyli/29/neljäs/OYS/tyttölupaus
Murunmami/25/toinen/EKKS

29.12
oranssikirahvi
Tupuna/33/kolmas/KOS/poikalupaus
marial78/kolmas/OYS

30.12
lanttu-anttu

31.12
Jen_ni/25/toinen/TYKS
yöperhonen/23/ensimmäinen/EKKS/poikalupaus

?.12
Cheeky/21/toinen




:heart: SYNTYNEET!! :heart:
pvm/nimimerkki/sukupuoli/viikot/pituus ja paino


19.8/Vauvaton/kaksospojat/23+0 --- Molemmat menehtyivät. Otamme osaa.






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Aiemmat keskustelut:
Maaliskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2115392-joulukuun-toive-vauvat-2012-a/
Huhtikuun ketju:
Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*
Toukokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133441-joulukuun-toivevauvat-2012-toukokuussa/#post26175030
Kesäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2147070-joulukuun-toivevauvat-2012-kesakuussa/
Heinäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160247-joulukuun-toivevauvat-2012-heinakuussa/
Elokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171246-joulukuun-toivevauvat-2012-elokuussa/


Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa mustaa ensin se teksti jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
 
Viimeksi muokattu:
Ei jumankekka, huomenna on jo syyskuu!! :O Jos ei ajan kulumista muusta huomaa niin siitä ainakin että tuntuu kuin sais jatkuvasti olla uutta ketjua väsäämässä! Ja muistan vielä kirkkaasti miten hirveetä matelua se oli sillon 4-12 viikoilla. Luovuin muuten alkavan syksyn hyväksi tuosta jouluteemasta listan kuvassa, teki niin mieli saada syksynlehtikuva :D Palataan joulukuviin sitten vuoden loppupuolella.

Minskis, onnea poikalupauksista! Hienoa että olet jaksanut noinkin kauan töissä kaksosten kanssa, lepää nyt ja nauti! Harmi että pienokaisellanne on kampurajalka, mutta asenteesi sen suhteen on upea, ja on hyvä että olette varautuneet.

malttamaton, voithan aina soittaa neuvolaan jos huolestuttaa, mutta näillä viikoilla ei kai ole mitenkään tavatonta että liikkeet välillä tuntuu huonommin kun kerran vauvalla on vielä tilaa olla ihan miten päin vaan siellä kohdussa. Ja kotidopplerien sydänäänilaskenta on usein vähän niin ja näin, ja kyllä se syke vauvoillakin vaihtelee kuten aikuisillakin. Mutta ota yhteyttä neuvolaan jos haluat olla varma, sitä vartenhan ne siellä on ;)

ON. Muuttoa puuhaillaan, kolmen viikon päästä H-hetki. Tänään vahvistin muuttofirman kanssa yksityiskohdat. Laatikot tulee kahden viikon päästä ja sit vaan pakkailemaan! Otetaan siis lootat muuttofirmalta, ne on ihan käsittämättömän kätevät ja omasta mielestä aivan ylivertaiset mihinkään pahvilaatikoihin nähden kun niitä voi huoletta pinota ja kuljettaa nokkakärryllä isojakin pinoja. Oon jo siivonnu kaappeja jonkin verran, vielä pari jäljellä. Muutamasta turhasta huonekalustakin pitäis hankkiutua eroon ennen ku laatikot tulee. Oikeastaan ihan kiva kun on jotain tekemistä ettei ihan tylsisty täällä himassa, mutta tietty pitää tehdä kevyesti ja pienissä erissä ettei ala supisteleen.

Rödluvan ja Beetakingi 23+6
 
Viimeksi muokattu:
Uskomatonta, syyskuu.. Enää kolme kuukautta joulukuuhun..;)

Pakko kommentoida tuohon ajan kulumiseen, että itsellä tuntuu aika aivan pysähtyneen rakenneultran jälkeen.. Siinä vaiheessa viikot tuntuivat vielä kasvavan, nyt tuntuu, että aina samoissa viikoissa..:O

Sofi ja ekavekara esu26+3
 
rödluvan: kiitos! Vedin vähän suklaata ja heti sain vähän potkuja. Olin eilen hyperterveellisellä ruokavaliolla enkä syönyt yhtään herkkuja niin kuin joka ikinen päivä tässä raskaudessa olen tehnyt, joten ehkä se vaikutti. Ollaan tänään lähdössä siskolle viikonlopun viettoon ja hän on lääkäri yksityisellä asemalla, joten ajattelin kysäistä käytäiskö vähän vilkaisemassa vauvaa ultralla :) Mut tosiaan, sokerin puute taisi olla vauvalla, koska nyt taas jytisee!

).( nyt on Kelaan toimitettu paperit omasta puolestani ja itseasiassa hain tytöille kunnalta perhepäiväkotipaikkaa 1,5kk:ksi. Olin saanut hoidon hoidettua periaatteessa eli joka viikko eri kaveri katsoisi lapsia 1kk:n ajan omiensa lisäksi, mutta sit aloin miettimään meneekö vähän sekavaksi lapsille, kun koko ajan muuttuu tilanne, joten hain paikkaa ihan vaan varmuuden vuoksi. Toisaalta nyt jo täällä itkua väännän etten halua heitä vieraalle hoitoon, mut ei viitsisi kavereitakaan kuormittaa... Ehkä mä vaan menen töihin ja jään samana päivänä saikulle ;)
 
Kääk, huomenna jo syyskuu! Ja huomenna enää 3kk laskettuun aikaan, mihin tää aika menee?

Mulla oli toissapäivänä se sokerirasitus, kaikki arvot kunnossa. Paastoarvo taisi olla 4.4, tunnin päästä litkusta arvo hieman päälle 5 ja siitä tunnin päästä hieman päälle 6. Huh, saan jatkaa herkuttelua :D

Rödluvan: Teilläkin näkyy olevan muutto edessä :) Mä pääsen kans muuttamaan 1.10 isompaan asuntoon. Alkoi jo stressaamaan, että joudunko tosiaan vauvan kanssa olemaan 42m² asunnossa, mutta en onneksi. Millaiseen asuntoon ootte muuttamassa? :)

Hieman pistää stressaamaan tämän kuun rahatilanne. Oon ollut kauan töistä pois, joten jouduin kelan rahoille. Onneksi esimies soitti ja sanoi, että ne voisi palkanlaskijan kanssa maksaa jo nyt etukäteen mulle jäljelle jäävät lomapäivät. Muuten olisin varmaan joutunut miettimään pari kertaa, että mistä revin rahat kaikkiin laskuihin. Tietääkö kukaan tuosta kelan sairauspäivärahasta? Esimies vain sanoi, että ne rahat tulee parin viikon päästä, mutta tarviiko mun itse sitä hakea vai onko työnantaja hakenut? Kelan sivuilta en saanut asiaan selvyyttä.. Tietty töihin palatessa pystyn kysyyn asiaa esimieheltä, mutta olisi kiva tietää jo aiemmin. Oon niin uuno näiden asioiden kanssa :(

Emerentia ja bebe 26+6
 
kiitos Rödluvan

merkkaan vaan uuden pinon. mulle iski eilen kaamee romuska ja ny lihakset NIIN kipeet,ettei kävelemään kunnolla pääse. kiva sit 1v5kk taaperon peräs juosta |O
ukkoki kisois jossain mettän keskellä koko viikonlopun :vampire:
T&J 26+1
 
Kiitokset taas Rödluvan! :)

Aika hurjaa kyllä että ollaan jo syyskuun pinossa!!

Tulin lähinnä vaan merkkailemaan..
Tänään saapui meidän vaunut kotiin! Oon niin rakastunu niihin :heart: :) kyydittävää odotellessa...

YP & Fantti 22+4 :heart:
 
Merkkailemassa vaan, huomenna taas poksuu ja on kyll tooooosi äkkiä menny aika :eek:
Ens viikol olis pakko soitella opettajalle ja palattava koulun penkille, mut taijan kyl hakee samantien sairaslomaa. koululle joutuisin kävelee pysäkiltä n. kilsan, ei kyllä mitään toivoo :/ Toissapäivänä kellarissa olin kaivelees (lattiast kattoo täys) koulupapereita, no eihän sielt mitää löytän ja puolet olin tyhjentän ku oli pakko heittää kaikki takas ja lähettävä kotia, järkyttävät vattakivut alko painavien säkkien ja laatikoitten nostosta.

Mie en oo viel saanu aikaseks vietyy noita kelanlappusia, jos koittas nyt syyskuun aikan hoitaa senki.

Eikä oo meille viel asuntooka löytyn :/ menee varmaan aika tiukoille sekin taas, ainakin tuntuu silt.

Ain00 & Milli 24+6
 
Hahaa, pakko tulla vielä poksumaan, 24+0 poks poks poks :D:heart:

Emerentia, muutetaan miehen työn perässä kaupungista toiseen, kohdekämppä on 85m2 kaksio, jossa on siis makkari ja sit sikaiso olkkari+tupakeittiö. Eiköhän vaavi sinne mahdu. Sit on toki muutto edessä jos joskus saadaan toinen lapsi, tai kun esikoinen on niin vanha että oikeasti tarvii oman huoneen. Mutta toi menee nyt varmasti ainakin pari vuotta. Kissatkin mahtuu juoksemaan :)
 
Kirjoittelempas minäkin tänne pitkästä aikaa. :)

Osanottoni Vauvattoman suruun. :hug:

Eilen ostin heräteostoksena bola- korun. Joku muistaakseni aikaisemmin niistä puhuikin. Korun ääni on kyllä niin vaimea että tuntuu vaikealta uskoa että vauva todella kuulisi sen. Mutta tiedä häntä... Onhan se ihan kaunis ja ajatus on kiva. :)
Ilmoittauduin myös äitiysjoogaan. Onko muut kokeilleet? Itsellä on hieman tekemisen puute kotona ollessa että ihan jo sen takia päätin ilmoittautua. Mutta siitä kuulemma on apua synnytyksessäkin.

Aika tuntuu kulkevan hurjaa vauhtia. :O Todellakin enää kolmisen kuukautta jäljellä. Miten tässä kerkeää järjestää kaiken valmiiksi vauvaa varten?

26+1
 
Nopnop mulla on bola-koru edellisissä raskauksissa. Laitoin toissa päivänä kaulaan, mutta en osannut olla sen kanssa. Kun koko ajan joutuu kumarrella leluja lattialta, auttaa kenkiä lapsille ym niin mulla meni hermot kun heilu siinä koko ajan. Äitiysjoogassa kävin esikoisen aikana, mutta se oli kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa. Lähinnä vaan hengiteltiin ja meinasin aina nukahtaa rentoutuksessa, mutta johtui varmaan vetäjästä/kurssista eli laadukkaampia on varmasti muualla!

(.) mä en ymmärrä miksi mulla on vahva tunne, että jotain mahassa vialla. Me eilisen sykkeet kaikuu korvissa koko ajan ja jotenkin liikkeet on omituisia. Tunne on niin vahva, että yölläkin heräsin siihen ja oli pakko nousta minuutiksi ylös, että vauva heräsi ja tunsin jotain. Liikkeitä tuntuu säännöllisesti, mut ne jotenkin omituisia...tai en tiedä, ehkä kuvittelen kaiken...
 
Huomenta ja kiitos syyskuun uudesta pinosta!
Täällä ei tunnu joulu vielä kauheen lähenevältä, mutta kun alkaa miettii tekemisiä- meillä viimeistellään remontti-tulee uusia huonekaluja, esikoisen synttärijuhlat , jne niin alkaa kyllä hiipiä mieleen et miten kaiken kerkee..

mulla ens viikolla sokerirasitus
nyt poks 24+2
mame
 
Huomenet.

Eilen sian sitten äitiyspaketin ja kyllä sielläoliki ihania vaatteita :heart:
Sain sen vanhan ja sitä kyllä vähän tähtäsinkin.
Voi ettäs itä tunnetta ku pääsee niitä hypisteleen.. Pesin jo koneessa osan vaatteista ja tänään lisää. Oli aika tärkkisen tuntosia.
Ei kyllä mitään valitettavaa paketista ainakaan vielä.. On se hienoa että meille suodaan tollanen mahollisuus ja saadaan tollanen laatikollinen tavaraa ilmatteeks..

Joo, mutta tulin vain tuulettamaan tota äitiyspakkausta.. nyt järkkäileen pihakirppistä kun 12 alotellaan =)
Jos pääsis vähän tavarasta eroon..

Hyviä vointeja kaikille..

Vaavimasu ja valonpisara 25+2
 
Moro ja syyskuuta kaikille!

Mulla ois sopparia melkein äippäloman alkuun asti ja sinne mennään ku kerta istumatyötä teen niin vähän vaikee siitä on saikulle päästä. Mutta katsellaan, motivaatio työhön on kyllä aika nollissa.. Mulla vaivaa turvotus ja hirvee kylläsyyden tunne koko ajan. Ei tarvii iltasin paljoo syyä ku tuntuu et on ihan ähkyssä sit koko ajan. Ehkä pitäs sit syyä vaan vähempi niin pysyis painokin kurissa.. Oon kyllä sillä linjalla että se tulee mikä on tullakseen ja lähtee sitten aikanaan. Viimeks en imetyksellä saanu juuri mitäään pois vaan liikunnalla sitten.

Tiistaina vihdoin se lääkäri, vaikken siitä kyllä pidäkään mut kiva kun kuulee mitä tuolla alakerrassa tapahtuu. Rasittaa tuo esikoisen nostelu vaan pakkohan sitä vähän on nostella.

lauantain jatkoon, jos sitä tänään sais jotain aikaseks..

tytti&asukki 26+5 (ehkä :) )
 
Ihanaa syyskuuta kaikille! Syksy saapuu kovaa vauhtia :) Jotenkin ihanaa kun illat alkaa hämärtymään ja tuuli tuivertaa..heh, villasukat jalkaan ja kynttilä palamaan. Kiitos uudesta pinosta!

Malttamaton, ehkä se vauva on nyt vaan jotenkin erilaisessa asennossa, et tuntuu jotenkin erilaiselta ku aikaisemmin. Tuskin sulla kuitenkaan syytä huoleen. Ymmärrän kyllä et kaikista pienemmistäkin muutoksista tulee se ikävin ajatus mieleen. Mutta usein se on vaa omaa pelkoa ja mielikuvitusta :)

nopnop, ite en oo joogaa kokeillut, mut tuuhan kertoo millasta se oli. En kyllä tiedä ees että miten moinen onnistuis, kun nyt on tullu lonkkakivun tilalle pakarakipu, ihan ku jotenkin vetäis tosta pakaran yläpuolelta ikävästi... Huoh näitä :D

Vaavin huone on muuten vihdoin valmis. Kaikki on paikoillaan ja väreiksi tuli vaaleansininen + tumman lila. Oon tyytyväinen :)

Mulla oli tällä viikolla keskiviikkona lääkäri + neuvola, eli viikot 25+2. Neuvolassa tehtiin jokakertainen virtsatesti ja tällä kertaa se hälyytti, että pissasta löytyi proteiinia. Epäili ehkä pissatulehdusta. Ei ollut kyllä mitään oireita missään. No vein labraan näytteen ja tulos oli täysin puhdas, pissasta ei siis löytynyt yhtikäs mitään. Hyvä niin :) Paino ei ollut noussut kun puoli kiloa, kerrankin niin vähän, jes! Lääkärissä EI tehty sisätutkimusta ollenkaan, jota vähän ihmettelin. Aiemmalla kerralla tehtiin. Lääkäri vaan sanoi et ei sitä oo pakko tehdä jos ei oo ollu supistuksia tms. Ultrasi siis vaan. Vauva oli pää alaspäin, syke 139, painoarvio 720g. Kaikki hyvin. Kohdunpohjan korkeus 25cm, viime kerrasta eli kuukaudessa kasvanu 7cm. Sanoi olevan vähän yläkäyrän rajalla.

Ens viikolla sitten sokerirasitus!

Hyviä vointeja kaikille :)

Enny 25+5
 
Kiitos Rödluvanille uudesta pinosta! :)

Nyt en taas muista enää, että mistä kaikesta piti kommentoida... :/ Mut ainakin raskausjoogasta; mä olisin kans halunnut mennä! :) Mutta järjestetään täällä meilläpäin sunnuntaisin, olikohan noin klo 14-15, ja tämä taas tarkoittaa vuorotyöläisenä sitä, että jos haluaisin mennä, en voisi enää tehdä sunnnuntaitöitä ollenkaan... Kuulosti vaan, et vois olla sopivan kevyttä, kun en oikein kävelylenkilläkään voi enää käydä, toisaalta en kovin notkeakaan oo koskaan ollu, et ois voinnu toi jooga mennä aikamoiseks äheltämiseks! :LOL:

Perhevalmennuksista!!! Ootteko menossa? Tai te ketkä ootte käynny jo aiempien raskauksien yhteydessä, niin koitteko tarpeellisiksi? Saatiin just neuvolasta lappu, missä oli lueteltu ne eri kerrat ja aiheet joita käsitellään. Osa vaan tuntu niin turhilta, mitäs jos valitsis vaan ne mieluisimmat kerrat?

Hyviä viikonlopun jatkoja kaikille! :)

Pepsimax 24+1
 
pepsimax: kävin perhevalmennuksessa esikoisen aikaan. Muuten en kokenut tarpeelliseksi, mutta löysin sieltä aivan korvaamattomat ystävät. Eli nähtiin siellä eka krt ja sitten äitiysjoogassa samalla viikolla, huomattiin että jutut kävi hyvin yhteen. Siinä sitten kahviteltiin päivät, kun jäätiin äitiyslomalle vauvoja odottaa. Vuorotellen käytiin synnyttämässä ja toistemme vauvoja ihasteltiin ja hoidettiin jos jollain oli jotain. Alettiin käydä vauvakerhoissa yhdessä, vauvabioissa ja toistemme luona. Edelleen melkein meistä kaikki kotona, kun näitä lapsia on siunaantunut useampi ja on niin ihana, kun tietää että aina jos tulee kiireellinen meno jonnekin ja tarvii lastenhoitoa, tietää että saa apua toisilta :) Nytkin kun menen töihin ja jos en laita tyttöjä perhepäivähoitoon, niin kaverit ovat luvanneet ottaa hoitoon. Lapset ovat tunteneet "masusta" asti, joten ovat toisilleen tosi tärkeitä :) Ja me äidit toisilleen, aina voi kysyä toisilta, kun mietityttää joku asia lapsien hoitoon, raskauteen, synnytykseen liittyvää, kun aina joku tietää!
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuna
Perhevalmennukseen Ei toiskertalaisina mennä. Mutta siihen kätilöopiston haikaranpesän pakolliseen valmennukseen osallistutaan.

Liikkeistä Tää vauva on ihan mahoton ikiliikkuja. Vähän kyllä jänskättää, että minkälainen pakkaus sieltä oikein ulos tulee. Esikoinen ei läheskään näin paljon liikkunut masussa ja onkin melko rauhallinen poika edelleen.

Muuttajat hoi olitteko te vaihtamassa paikkakuntaa? Mietin vaan, että milloin sitä pitäis alkaa varailemaan neuvolaa tonne toisen kaupungin puolelle? Täällä mulla olisi enää vaan neuvolalääkäri ja loput neuvolat Espoossa.

Nyt taas nenä takaisin kirjaan kiinni..

Vogue ja taimenalku 25+6
 
Perhevalmennuksessa en ole ollut koskaan eikä nytkään menossa.

Voisin ottaa muilta niiltä himoja, mulla ei ole mitään himoja mihinkään, tuntuu että ruokakaan ei maistu.
Ruokahalu on totaallisesti kadonnut, yksin pv söin aamupuuron, lihakeiton hapankorpulla ja banaanin.
Eilen meni aamupuuro, pieni pizzan pala ja jugurtti myslillä.
Nyt olen vetänny aamupuuron ja lounaaksi on pala lasagnea :)
Ei vaan ole nälkä:O

Vauvaa varten olen hommanut kaiken tarpeellisen, työtahti kiihtyy ja enää ehdi lähtee kaupoille ostelee.
Löysin kestoja, en ole aikasemmin kokeillu mutta nyt päätin kokeilla. Tiedä sitten mitä siitäkin tulee ja kuinka kauan innostusta riittää....

Liikkeistä, aikas vilkas kaveri , sattui ihan kun möyri oikealla puolella. Hyvin liikuskelee ja potkii paljon.


Huomenna ois aamusta sokerirasitus, sitten seuraavalla viikolla lääkärineuvola

Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa :wave:

26+5
 
perhevalmennuksessa oon käyny sillon aikoinaan ekan aikana enkä kyllä muistaakseni saanu mitään irti. tosin nykyään on varmaanki ihan erilainen :p eipä oo ees ehdoteltu :D

sokerirasitus mullaki aamulla. ihan perseestä! vielä flunssaa ja joutuu suun kautta hengittää. kuivaa siis suu ja ei pysty juomaan |O

mitähän mulla oli muuta mielessä... kävi toi teini sekottamassa mun ajatukset :mad: muutenki päässä aivosolu ettii toista :kieh:

 
synnytystapaarviosta mäki oon 158cm pitkä mut ei mulle sen takia pelkästään sitä arviota tehdä vaan siks ku esikoinen paino sen 4,6kg eikä siinä synnytyksessä mistään meinannu tulla mitään sen tarkemmin erittelemättä:) että nyt pohditaan olisko sektio sit kumminki turvallisempi vaihtoehto vai mitä tehdään. Täytyy sanoa että kyl tommonen pieleen menny synnytys oikeesti jättää aikamoisen pelon selkäytimeen vaikka oon muuten henkisesti aika lujaa laatua yleisesti ottaen.
Vauvaton Kurjuuksien kurjuus mitä teille kävi, otan osaa. Ehdit aika pienessä ajassa kokea isoja asioita, raskauden, synnytyksen, äitiyden, pienen elämän kovaa taistelua ja sitten vielä omien lasten menetyksen. Sun voimavaroja koetellaan todenteolla. Toivon kaiken kauheuden keskellä et vielä joku päivä sä voisit muuttaa nimimerkkisi joksikin muuksi kuin vauvattomaksi, teillä on ollu jo liikaa vastoinkäymisiä tän asian suhteen. Voimia!

hankinnat/valmistelut Esikoiselta säästyneet ja uudet vaatteet pesty. Tuunattu esikoisen vaunuista säästetty kova koppa vauvan ensisängyks. Telakallinen istuin saatu ja nyt viimesen päälle pestykin. Oon ostanu kirpparilta tytön vaatteita pari 56kokoa sit vähän enemmän 62kokoa ja pari 68 et on alkuunsa jotain muutaki ku sinisiä ja vihreitä pojan vaatteita jos sieltä nyt olis se tyttö tulossa. Myös on ostettu harsoja, pari tuttia, tuttinaru ja pari tuttipulloa. Vaunut enää puuttuu ja jos sais sen äitiyspakkauksenki anottua kuukauden sisään. Sitten onki enää tylsä loppuodotus edessä. Tosin jos mies sais yläkerran lastenhuoneet/makkarin valmiiks marraskuussa nii voi alkaa aikamoinen huoneitten sisustus ja kuntoon laittaminen, onneks siihen hommaan löytyy useimmiten kyllä apujoukkoja vai pitäiskö sanoa että tukiverkkoa =)
 
Tombatar kaikki sympatia sulle, minä alotan paaston huomenna klo 19 :(
Tänään en tiiä mite ois käyny, jos ois mittaus ois ollu huomenna, palo nimittäi hihat anoppiin, ja mieli muutenkin maassa.. ni kyllä vaa herkut on mieles...

Tuu Tombatar kertoo mite meni ja kuis sit kävi :)

Perhevalmennusta meillä ei taideta kauheesti ees mainostaa muille kun ensisynnyttäjille, eli ei olla menossa. Itse tarttisin jonkun " tutustu ja totu miehesi sukulaisiin"- valmennuksen-- ollaa yli 4v oltu naimisis, ja niin vaa palaa hihat...
 
Viimeksi muokattu:
Tombatar mulla oli keskiviikkona sokerirasitus ja olin ihmeissäni, mut paasto ei tehnyt yhtään pahaa ja itseasiassa mä söin kunnolla viimeisen kerran jo klo 18.30 vaikka paaston piti alkaa vasta 20.30. Oltiin ravintolassa ja maha oli niin täynnä etten pystynyt syödä kun pari lusikallista jogurttia klo 20.30.

(.) kohtu on noussut niin ylös, että lievää närästystä havaittavissa. Tylsää! Mut onneksi hillitsee myös ennen niin valtavaa ruokahalua :) onneksi neuvolalääkäri on tiistaina, epäilen et taas suonikohjuja tullut alapäähän niin kuin viime raskaudessa...
 

Yhteistyössä