Joulukuun toivevauvat 2012 *Syyskuussa*

Hei naiset!

Mitään esitietolomakkeita ei täällä ole vielä nähtykään, ehkä ne tulee vastaan seuraavilla neuvolakäynneillä. En kyllä tiedä onko meidän perheessä jollain hätäkastenimillä mitään virkaa kun ei olla uskonnollisia ja niitä nimiähän voi vielä hätäkasteen jälkeenkin vaihtaa.

Tänään oli tosiaan 4D-ultra Kaarinassa Jussi Savonlahden vastaanotolla Varsinais-Suomen lääkäripalvelussa. Oli aivan ihana tilaisuus, lääkäri (keski-ikäinen mies) oli empaattinen, lämmin ja asiantunteva. Ihanasti selitti ja kertoi paljon ja kehui että suloinen vauva. Lähtiessä toivotti vielä kädestä pitäen onnea loppuodotukseen =) Kaikki oli hyvin, painoarvio 1240g, syntymäpainon arvio n. 3800g että ihan normikokoinen vauveli pitäisi olla tulossa. Mitat vastasi viikkoja ja kaikki rakenteet oli normaalit kuten myös istukka, lapsivesi ja napanuora. Kasvot näkyi hyvin, meidän pieni siellä imi peukkua, haukotteli ja näytti kieltä :heart::D:heart: Pyynnöstä tarkastettiin vielä kohdunsuukin, ja se oli kiinteä ja kiinni. Lääkäri lupasi että kun ei ole kohdunsuulla mitään tapahtunut vaikka mua on supistellut kuukausia, ja koska oon jo aika hyvillä viikoilla niin saan 30+0 lähtien elää ja rasittaa ihan normaalisti, ei tarvi enää varoa. Jee! Voin kyllä suositella tota ultraa ainakin tämän kokemuksen perusteella, maksoi Kela-korvauksen jälkeen 180€ ja oli kyllä joka sentin arvoista. Itse UÄ kesti 30 min ja koko vastaanotto 45. Saatiin koko juttu dvd:llä mukaan. Sitä onkin nyt töllötetty koko ilta :LOL:



Käytiin tänään myös ostamassa kertaheitolla rattaat (Emmaljunga City Cross pehmeällä kantokopalla), turvakaukalo (Maxi-Cosi), telakka ja travel adapteri jolla saa kaukalon kiinni rattaisiin, amme, sitteri, pinnasänky, sänkyyn patja, hoitopöytä ja siihen alusta. Puh! Rahaa paloi mutta aika vähän meidän taskuista koska kummankin vanhemmat auttoi kustannuksissa reippaasti. Olipa ihana saada tuokin tehtyä, nyt puuttuu vaan pienempiä juttuja kuten kantoliina, rintapumppu, leikkimatto jne.

Tänään oli hyvä päivä :saint:

Rödluvan ja Beetakingi 27+6 (huomenna taas poksutaan!)
 
Rödluvan, todella suloinen vauveli ja hyvä että kaikki oli kunnossa! :)

Onko teille ilmestynyt vielä raskausarpia? Minulla on reisiin tullut muutama pieni joita ei onneksi edes huomaa, jollei tarkkaan katso, ja sitten rintoihin myös muutama, mutta masuun ei ainakaan vielä ole yhtään ilmaantunut, toivottavasti ei hirmuisesti tuliskaan, vaikka eihän niille mitään voi. Olen aika ahkerasti rasvaillu ihoa, mulla on käytössä bio oil, joka on ollu ihan hyvä ilmeisesti (lisä plussana hyvä tuoksu!)
Tietääkö kukaan muuten tuosta välilihan rasvaamisesta/öljyämisestä, että onko siitä oikeasti mitään hyötyä? Ja millä pitäs rasvailla, tuskin toi bio oil siihen käy, vai olenko väärässä?

helmeri & toukkis 28+4 (muistaakseni, tuli aivan totaalinen ajatuskatko :ashamed:)
 
Mulla on kaikkien raskauksien aikana tullut täytettäväksi esitietolomake joka menee neuvolan kautta sairaalaan, aikasemmin on ollut paperiversiona mutta nyt sähköisenä. Pitää täytellä omalta osalta valmiiksi ja lähettää viimeistään rv 26-27

Neuvola täyttää siitä myös tarvittavat tiedot. Kysytään tosiaan niitä nimiä hätäkastetta varten mutta se tieto ei ole pakollinen ja olenkin jättänyt täyttämättä sen kohdan.
Kysytään allegiat niin sairaalaa osaa varata ruuan sen mukaan yms.

https://www.esitietolomake.fi/


Viimekerralla sain myös sellaisen kyselylomakkeen jossa kysytään toistamiseen perhesuhteet, alkoholi, tupakka sekä mielialat. Uudestaan sama lomake tulee täytettväksi kun vauva on synytynyt ja sitten kun kun vauva on 6kk-12kk.
Samat kyssärit mutta eri vaiheissa, raskauden aikana ja syntymän jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos tää nyt sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiä, mutta ihan hirveä himo siivota kaappeja...:D Mutta kaappeja siivoillessa huomaa, että oli jo korkea aikakin..:LOL:

Raskausarpia ei ole tullut.. Ihan tavallisesti oon suihkun jälkeen rasvaillut perusrasvalla.. Mutta toi Bio oil on juuri sitä varten, niiden ehkäisyyn. Tosin oon kuullu, että parhainkaan rasva ei auta, jos niitä on tullakseen..: /

Nyt pitäis malttaa jättää noi kaapit hetkeksi ja lähteä tokavikaan työvuoroon.. Vähän outo olo, kuinkahan sitä sitten osaa olla, kun ei tarvi töihin enää..

Sofi ja ekavekara esu 30+4

*Muoks* Niin Rödluvania piti onnitella ihanasta ultrakäynnistä ja kuvista! Hienoa, että kaikki kunnossa, eikä supisteluilla oo ollu vaikutusta kohdunkaulaan..
 
Viimeksi muokattu:
POKS POKS neuvolan virallisen laskennan mukaan tänään 27+0.

Heips taas pitkästä aikaa! Viikko vierähtänyt tosi nopsaan, en ole ehtinyt tänne lueskelemaan juttuja. Tänään vihdoin. =)

Kaikissa raskauksissa ollut "poikamaha", kaksi tyttöä on, nyt poikaa odottelen ja maha vielä selvemmin pyöreä, kiinteä pallo tuossa edessä keikkuu. :heart:

Rinnat on kasvaneet. Oon aika pienirintainen ja raskaus ja imetys kasvatti kokoa huomattavasti. Edellisten kanssa alussa rinnat turposi niin isoiksi et miestä jo huvitti. Imetyksen jatkuessa rinnat palautui vähän pienemmiksi ja maito tuntui kumpuavan "jostain muualta" kropasta sitä mukaa kun vauva söi. :D Jos imetyskertojen väliin jäi pidempi väli kun pääsin viettämään hetkeksi omaa aikaa ja mies hoiti vauvaa, niin rinnat turposi tuntien mittaan niin kuin ois ilmaa palloon pumpattu, luonnonmukaiset silikonit. ;)

Vinkiksi imetystä aikoville tuli mieleen et muistaa vaan juoda paljon vettä, tuntui että nautitun veden määrä oli itsellä välillä suoraan suhteessa rinnoista tulevan maidon määrään. Ja varsinkin alussa - ja aina kun maidontuotantoa haluaa lisätä - imettää vaan "ylimääräkertoja" ja antaa vauvan viihtyä välillä pitkäänkin rinnalla, tuli maitoa tai ei, niin määrä alkaa koko ajan lisääntyä, tai näin ainakin itsellä. Sisukkuus palkittiin kahden ekan kohdalla ja loppuimetyksen homma oli tosi iisiä kun maito kulki kätevästi käyttövalmiina "mukana". :) Toivottavasti boitsun kohdalla samanlailla. Netissä on Imetystukilistan kotisivut ja Imetyksen tuki ry, itselle noista oli paljon hyöytä.

Enny: jos valkoiset pilkut on nänneissä, ne johtuu kai siitä et maitoa on tihkunut. Muualla rinnoissa olevista en tiiä, eikö raskaana maksaläiskiä tule helpommin?

En ole vielä tilannut äitiyspakkausta, toivon saavani uuden.

Vaavimasu: toi "Neukkutäti hienovaraisesti vihjas että "osaa se mieski sen imurin varteen tarttua ja jättää 3v rääkymään vähäks aika ettei tartte kantaa sitä" ja käski ottaa iisisti että eihän me haluta vielä tätä vauvaa ulos mahasta.." kuulosti ihan kuin mun suusta. :D Mua on kismittänyt kun mies lupasi joitain viikkoja sitten hoitaa imuroinnin loppu raskauden ajan kun mua on pyydetty ottamaan rauhallisemmin supistusten takia. Miehellä(kin) on niin paljon muitakin hoidettavia juttuja eikä imurointi ole kyllä top10-listalla... :D niin ei ole vieläkään tapahtunut. Oon sitten puolsalaa äkkiä imuroinut välillä huoneen kerrallaan. Tänään tuli oma sietokyky täyteen ja imuroin samoin tein koko huushollin. Helpotti (henkisesti)! Huoh, täytyy ottaa rauhallisemmin. Pikkulapsiperheessä lepo tuppaa jäämään vähiin eikä miestäkään voi ihan kaikkea velvoittaa tekemään.

Kurre: synnytyksestä, lohdutuksen sanana että ainakin itsellä eka synnytys oli paljon vaikeampi, kipeämpi ja pidempikestoinen kuin toinen. Samaa oon kuullut tutuilta. :) Tokassa osas paremmin ajatella että kipuvaihe on kuitenkin rajallinen aika, jossain vaiheessa se joka tapauksessa on ohi ja vauva sylissä. <3 Ekassa synnytyksessä makoilin paljon, turvauduin epiduraaliin ja ilokaasuun. Toka meni vahingossa ilman kivunlievitystä. Panttasin ilokaasun ottamista siihen et ois ihan, ihan, IHAN pakko saada sitä. Tuntui lohdulliselta et ois heti lievitystä saatavilla jos haluaisin. Tieto auttoi enemmän kuin itse ilokaasu. :D Kävelin ympäriinsä ja nojailin sängyn reunaan, avautuminen ja vauvan laskeutuminen meni nopeammin. Ekan kohdalla pakoilin kipua ja oli koko ajan pelko et kohta se taas iskee kun supistus tulee. Tokan kohdalla ärisin ja murisin aina supistuksen tullessa et "Bring it on, ei tunnu missään!" ;) Auttoi tosi paljon, samoin kuin se et mies rusikoi (=hieroi) alaselkää melkein koko avautumisvaiheen. Kun vihdoin pyysin ilokaasua, kätilö totesi ettei ehdi, ponnistusvaihe alkaa. :D

Saas nähdä miten boitsun synnytyksessä käy, meen sen mukaan miltä tuntuu. Ois kiva ehkä kokeilla aquarakkuloita tai muuta "luonnonmukaista" kivunlievitystä.

Ei oo tullut kiroiltua mut mustaa huumoria oon ladellut kummassakin synnytyksessä. "eutanasiaa" olin miehen mukaan esikon synnytyksessä kysellyt kun epiduraalin saamista odoteltiin.. Mies kertoi myöhemmin et oli purrut hyvinkin kovasti kieltään ettei ois purskahtanut nauruun. Itellä ei jälkikäteen mitään muistikuvaa oonko vitsaillut vai puhunut kivuissa mitä sattuu. :D

Wera_: vuokrattava vaavisänky on musta ollut rahan väärti! Nukkuvan vauvan saa kätsysti kärrättyä vaikka keittiöön kun tekee ruokaa. :) Edellisessä kodissa oli kaksi kerrosta, pinnasänky ylhäällä.

Raudasta / vitamiineista: oon syönyt rautaa ja raskausmultitabsia tyttöjen kohdalla koko imetyksen ajan. Purkissa taitaa itseasiassa lukea et raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville naisille. :)

Baby on Board: imetyksen ajan ruoka- ja tarvikekori kuulostaa ihanalta ajatukselta! :)

Rödluvan: ihana kuva pikkuisesta! Esikoisesta käytiin 4D:ssä, tokassa ei kun haluttiin pitää sukupuoli yllärinä. Tästä ei mennä mut sukupuoli kysyttiin ultrassa.

helmerii: sain kahdessa aiemmassa raskaudessa neuvolasta ohjeet rasvailla ceridal-öljyllä ja vähän venytellä välilihan alueen ihoa, pahoja repeämiä ei synnytyksissä tullut. Nyt oon unohtanut, täytyy aloittaa. Masun ja rinnan iholle käytän Biothermin raskausarpiin tarkoitettua rasvaa. On ollut tosi hyvä ja vaalentanut pari vanhaakin raskausarpea jälkikäteen oikeastaan näkymättömiin, tosin mitään kovin näkyviä ei oo tullutkaan.

Nukkumisesta: oon kukkunut viime aikoina välillä yli puolen yön kun ei ole nukuttanut. Yöllä heräilen vessaan ja vauvan liikuskeluun. Aamulla väsyttää turkasesti mutta aamuvirkkuus iskee pian kun on saanut kammettua itsensä ylös. Päiväunia ei tule nukuttua kun ei taas väsytä. Luulis univajetta tulevan mut kai väsy alkaa jossain vaiheessa iltaisin painaa normaaliin tapaan. :)

Liikkeistä: vauva hikottelee tosi paljon ja ojentelee jalkoja masussa, tuntuu että alkaa tulla jo ahtaampaa kun yksi päivä puski päätä tai peppua mahan sivulle oikein urakalla niin et pyöreä kumpu tuntui. :D Tais yrittää tehdä lisätilaa.

Tupuna ja Boitsu 27+4 (ultran mukaan, tai neuvolan 27+0) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vai että semmoinen lomake.. Täällä ei kyllä ikinä ole kysytty mitään hätäkastenimiä eikä muutakaan. Synnyttämään mentäessä ollaan sitten käyty kätilön kanssa läpi mitä kivunlievitys vaihtoehtoja on ajatellut yms. Mitään alkoholi kyselyäkään ei ole tullut..

Rödluvan aivan ihana ultrakuva :heart: oispa ihana nähdä omakin vaava jo noin selkeästi! Taidan nyt kuitenkin malttaa, kun tuota rahanmenoa on muutenkin kamalasti..

Hilma 28+4
 
En ole vielä kirjautunut tänne joulukuisiin, vaikka luenkin palstaa päivittäin. Ehkä toimin jatkossakin vierailijana :). Onko teillä muilla ollut menkkamaisia kipuja? Alkoi nimittäin huolestuttamaan, kun nyt viikolla 30 on olo, kuin menkat ois pahimmillaan, eli alavatsaan, selkään ja jalkoihin koskee säteilevästi. Onkohan tämä ihan normaalia, ei kai pikkuinen yritä tulla ulos ennen aikojaan?
 
Täällä kotiuduttiin hirveestä ostosrumbasta: loput remonttivehkeet- tapettia, maalia huonekaluihin jne.. vähän lyhtyjä ja kynttilöitä sekä kanervia ulkoistutuksiin- on tää pesänrakennusviettiä :D mukaan tarttui superhalvalla puoleen hintaan ulkohattu ja kauluri ihan pienelle, ja esikoinen sai tuliterät kuomat odottelemaan lumia.

nyt jalat huutaa hoosiannaa!
mulla seuraavana hankintana philips aventin rintapumppu ja pari pulloa , huomenna kootaan huonekalut miehen kaa :)
mulla 2 vkoa ylimääräseen ultraan ja lääkäri ultraa- saattaa olla 3 tai4 D :)
 
Täällä leivottu tää päivä pakastimeen täytettä... Ihan kivaa touhua, mutta jaloillaan ei vaan jaksa pitkää aikaa olla ni ei auttanu kun välillä istahtaa tuolille ja jatkaa istuvilleen touhuja. Mutta hyviä tuli leipomuksista ja eiköhän noi hyviin suihin joskus mene :D

Mame31 huomasitko, että Citymarketissa on ens kuussa Aventin tuotteen tarjouksessa? Mun pitäs käydä hakeen tuttipulloihin tutit ja kaikki loput pienet tilpehöörit. Sitte olis kaikki mahdollinen (ja varmaan myös jotain turhaakin... :D )
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuna ja mame31
Iltaa naiset!
Mulla oli eilen viimeinen työpäivä ja oli kyllä haikeeta jättää työkaverit ja tuttu rutiini taakse. Nyt jäädään sitten esikoisen kans kotiin ja opetellaan uutta arkea, jännittää ihan sairaasti ja oon itse ihmetellyt itseäni että miksi reagoin näin voimakkaasti. Töissä taisikin sittenkin olla niiin hauskaa ja helppoa... Tämä päivä on mennyt toipuessa läksiäisjuhlista sekä äidillä että tyttärellä, joka nukahti jo puoli kuudelta yöunille... Masuasukki ei ole jännitellyt onneksi vaan potkutellut ihan tavallisen reippaaseen tahtiinsa. Jos olen keskittynyt johonkin asiaan ja potku masusta tulee, säpsähdän ja tärähdän yleensä itsekin! Vauva on kyllä aktiivisempi kuin esikoinen aikanaan, jolla on kyllä masun ulkopuolella riittänyt sitten vauhtia oikein kiitettävästi... :)

Täälläkin tyhjennellään ja siivotaan kaappeja ylimääräisestä tavarasta, sitä kun meillä on ihan oikeasti vaikka tilaa niiden säilytykseen ei oikeasti olisi ollutkaan. Helpottaa kyllä kun saa kotiinsa lisää tilaa, selkeyttää ja puhtautta.

Mä en ole vieläkäään ilmoittautunut synnytyssairaalaan! NKL:ään olisi siis tarkoitus mennä, siellä olin esikoisenkin kanssa. Ensi viikolla kyllä ryhdistäydyn ja rimpautan sairaalaan, synnytyssairaalassa olisi tarkoitus tehdä myös se synnytystapa-arviokin. Tosin sen ajankohta on vasta marraskuun puoles välis, noin 4 viikkoa ennen LA:aa.

Imetyksen toivoisin onnistuvan paremmin kuin esikoisen kanssa, jota osaimetin 5kk ikäiseksi. Paineita asian suhteen en toki ota, mutta näimpä kuitenkin muutama viikko sitten unen, jossa rinnoistani valui maitoa, vauva oli sylissäni ja juuri lopettelemassa imemistään ja näytti tyytyväiseltä. :) Toivottavasti se oli enneuni. :)

Yhtenä yönä heräsin myös vuorenvarmaan ajatukseen, että tämä vauva syntyy varmasti alateitse ja tulen olemaan asiasta hirmuisen tyytyväinen tyyliin, "teinpäs sen, saakutti!"

Tästä mammasta on siis kuoriutunut pieni ennustajaeukko, hih!

Rödluvan, onpa tosiaan ihana 4D-kuva!

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Talvis 29 + 3
 
Jabadaba ja Tupuna Kuomat tuli viime talvena koettua, ja vaan nyt 2 numeroo isommilla mennään, Aventit tulee joo tarjoukseen, kävin katsomassa samalla citymarketista, et mitä myyvät, ni mennään ens viikolla sitten hakemaan. pullot ja pari perus tuttia otan sieltä myös. Eli tarkoitus kyllä imettää, mutta ton pumpun haluan nyt sen takia, että mulla oli esikoisen kaa liian monta kertaa sellanen olo, et tissit räjähtää, ja kuitenkin kädet kipeenä lypsin- ihan turhaan, sanon nyt, olisin voinu jo sillo hommata pumpun. Ja varmuudeks oltava joku pullokin, jos sattuu et lisämaitoa joutuu antaa. Tuttia meillä suositeltiin esikoisen kanssa, koska oli nyrkin ja peukalon syöjä jo kohdussa. söi vuoden sit nukkumaan mennessä tuttia, sitte lopetti, eikäoo sormet tai nyrkit ollu sitte suussa..

..edelleen makaan vaan, jalat vieläkin ihan tohjona ...
 
Kiitos onnitteluista kaikille :)

Raskausarpia ei vielä ole, tai yks on toisessa rinnassa mut alapinnalla niin ei oikeestaan ees näy. Rasvaan aina suihkun jälkeen mahan ja rinnat ihan perusvoiteella, mut lähinnä ihon kuivuuden takia. En usko että rasvaaminen juurikaan vaikuttaa arpien tuloon tai tulemattomuuteen vaan ennemminkin oma kudostyyppi.

Tirpu, voit toki listautua jos haluat mutta ei todellakaan ole pakko :) Mulla on just sellaisia menkkakivun tapaisia alapäässä ja lantion alueella ruvennut silloin tällöin viime viikkoina tulemaan. Menevät kuitenkin aika nopeasti ohi. Luulen et on ihan liitoskipuja ja kudosten venymistä tms.

Rintapumpusta ainakin mame31 jutteli, itse en ajatellut ostaa ennen syntymää koska mistä sitä näin ensikertalaisena tietää onnistuuko koko imetys lainkaan? Ehtii tuo mies sellasen sit marketista hakemaan jos niikseen on.

Talvitaaperolle onnea viimeisestä työpäivästä :p

Vauva liikkuu paljon. Mulla ei toki ole vertailukohdetta, mutta luulen että on aika vilkas tapaus kun koko ajan rokkaa tuolla mahassa, ei todellakaan oo tarvinnu miettiä mitään liikelaskentaa. Vielä ei oikeastaan liikkeet satu, mutta pari kertaa on päässyt älähdys jos vauva äkkiä tekee jonkun tosi voimakkaan liikkeen. Hikkaa en oo havainnu.

Rödluvan ja Beetakingi 28+1
 
Viimeksi muokattu:
Rintapumpusta mäkään en esikoiselta ensin ostanu pumppua, mutta pakko oli sitte lopulta tuo Aventin pumppu hankkia kun maitoa tuli niin mahdottoman paljon. Ja tuo saman merkkinen pumppu ollukin sitten kaikilta neljältä ja tarpeeseen tullu, koska tosiaan maitoa on piisannu pakkaseen asti. Nyt myös tuo pumppu hankittu, kirpparilta tuli löydettyä tuo 6 eurolla ja oli kuin uusi. Myös aventin pullot on ollu musta parhaita kun se tutti osa on hyvin saman tapanen kun rinnanpää.

Täällä unta piisaa vaikka joka yö tuleekin herättyä vessaan. Vasta äsken heräsin ja nukkumaan kuitenkin menin hyvissä ajoin ennen puolta yötä.

Hui, huomenna vaihtuu taas viikko... Mihin nämä viikot menee?? :D

Jabadaba77 ja 28+6 (edelleenkään tälle vauvalle ei ole "tekonimeä" )
 
Tulin päivittelemään kuulumisia..

Eilen poitsu säikäytti oikeen kunnolla kun ei liikkeitä tuntunu koko päivänä juurikaan! Koitin juoda mehua, käydä kävelyllä ja siinä välissä aina maata tunnin kylellään, mut ei mitään..
Soitin sit synnärille ja kehottivat tulemaan käymään!
Menin sitte paikanpäälle ja laittovat mut käyrille, jossa tuntuki sit hyvin liikkeitä ja myös supistuksia tuli useempi. Lääkäri sit kummasteli noita supistuksia ja ultrasi tietysti myös. Poitsu painaa kilon verran ja oli siellä pää alaspäin. Hetken mietittyään lääkäri kuitenki päästi mut kotiin!
Menin sit vielä töihin 9 aikaan illalla ja pääsin kotiin siinä kolmen aikoihin! Meinasin nukahtaa pystyyn töihin ku joka ilta tullu kymmenen aikaan mentyä nukkumaan :D

Epäilenki et hemppa on taas laskenu.. Huomenna siis raudan ostoon! :)
Huomenna myös neukkulääkäri.

Meille muutti viime tiistaina vuoden täyttävä russeli uros seropi narttumme kaveriksi! :heart:

rintapumpusta mä sain aventin käsikäyttösen pumpun. En välttämättä ite ois ennen synnytystä ostanu, mut toki otin vastaan kun ilmaseks sain! :)

YP & Fantti 27+6 :heart: (huomenna poksuu taas!!)
 
Mulla myös viime kerrasta kaapissa Aventin pumppu, ihan se normi käsikäyttönen. Koin kyllä tosi käteväski, varsinkin kun esikoinen lopetti yöheräily kolmen kuukauden ikäisenä ja itse heräsin siihen että oli pakko lähteä pumppamaan aamuyöllä (en halunnut vauvaa herättää ettei opi turhaan heräilemään). Noh, maidot meni kyllä sitten pullosta kun itse olin urheilemassa. Toivon kovasti samanlaista tapausta tästä kakkosesta.

Tänään on taas ollut huonompi päivä liitoskipujen takia, aamulla en meinannut päästä portaita ylös. Sen lisäksi että lonkat on kipeät, ne myös kuumottelevat hassusti. Helpotti vähän kun kävin Elixian selkäjumpassa, se onkin sitten ainoa jumppa johon pystyn enää. Korttia en kuitenkaan sulkenut kun aattelin että jos tuosta liikkumisesta on apua näihin vaivoihin niin maksan siitten siitä että käyn kerran kuussa.

Kuusi viikkoa mulla vielä töitä, yritän sinnitellä loppuun asti että saan projektit valmiiksi.

t. Undu 29+0
 

Yhteistyössä