Joulukuun toivevauvat 2012 *Syyskuussa*

ei sitä enää jaksa niin hyvin ku muutama viikko sitte. kävin tuossa muutama tunti sitte liinaamassa hevosen ja siivosin karsinat. (2kpl) kävellä vaapuin ku ankka ja kunnolla puuskututti jo kottikärryjen työntäminen :headwall:
mut suomalaisella (ja mun) sisulla sain homman tehtyä :p
niin kauan ku pystyn,nii ite kyllä liinaan hevoseni :whistle:

T&J 29+3
 
Onpas täällä nyt aika hiljaista. Noihin tietoihin voisi lisätä vielä että esikoinen :)
Rintojen tilanne.. kutisee niin hirveästi! Mulla on rinnat kasvaneet ainakin kaksi kokoa, mutta eipä tuo minua haittaa ... tai miestä ainakaan! :LOL:

Mietin tässä, että mahdanko olla ainoa joka ei ole vielä pistänyt äp:tä tilaukseen? Kun minä niin kovasti haluaisin sen uudemman, niin yritän jättää ihan viime tinkaan :D

helmeri & toukkis 27+6 :heart:
 
helmerii: En oo mäkään vielä laittanu äp:tä tilaukseen, siinä toivossa myöskin että sen uudemman saisin, vaikka en nyt tiedä oliko ne vaatteet yhtään sen kivempia kun edellisessäkään, mut silti sen uudemman haluaisin jos valita saa :)

Joo onpas täällä ollu hiljaista... Kaikil on ollu villi viikonloppu ;)

Huomenna poksuu viikko 29!! Wipiii!!
 
Poks 28+0 :) Niin ne viikot vaan pyörii ja huomenna alkaiskin sitte loma jonka jälkeen alkaakin sitte jo äippäloma, hui :D
Täällä vietelty aikaa melko rauhallisesti, nukkuen ja jotain pientä touhuten. Välillä supistelee vaan pelkkä istuminenkin, mutta välillä ei sitte isompikaan rehkiminen tee mitään. Vauva liikkuu mahdottoman paljon ja aika usein on öisinkin hereillä. Varsinki sillon jos käännyn sille kyljelle millä sekin köllii. Tänään alko kai venytteleen raajojaan tuonne kylkiluihin kun sattu oikeen urakalla.

Äitiyspväraha ja -pakkaus hakemuksen vein viikolla ja luulempa, että se vanha paketti mätkähtää tänne mutta ei sillä niin väliä ole, kuhan joku tulee. Jostain kuulin, että noita vanhoja pakkauksia on vielä paljon jäljellä kun moni panttaa sen hakemista viime metreille, mutta tiedä sitten pitääkö paikkansa...
Kaikki tarvikkeet alkaa oleen jo hankittu, amme ja pienet tilpehöörit pitää vielä ostaa, mutta eipä niillä niin kiirus ole.

Jabadaba77 ja 28+0
 
Ei taas onnistu mikään, kirjoitukseni hävis bittiavaruuteen..........:mad: :kieh:

Tervetuloa helmerii!

Esikoinen on tänään hillunut ihan omituisen paljon, huono äiti -fiilis ku en tiedä mitä tekis sen kans... :( :confused:

Maha kipuillut eilisestä lähtien, ulkoiltiin aamupäivällä kolmisen tuntia ja seisoin melkein koko sen ajan, huhhuh..: / Ja iho kiristelee jatkuvasti, saa nähdä kuinka isoks maha kasvaa. Mitäs muuten sit tapahtuu jos maha kasvaa yli neuvolakäyrien??

Joo ja muutenkin toi alavatsa ja jotenkin alapäässä ihan jomottaa, ei kiva. :(

Viikko töitä ja sit pääsis lomaileen. Vielä kun mies vain pääsis nyt töihin että saatais jostain rahaakin... :(

ÄP:stä tuli päätös, mut en huomannut kirjeestä, kumman pakkauksen saan! Toimitus on 2 vkon päästä. Jänskätin nääs esikoisen jumppatuntia niiden pukuhuoneessa että paperi melkein tärisi ku koitin lukee sitä. :D Sit heitin paperin vain pois kotona muina naisina... Mun hoksottimetkaan ei oikein näköjään enää aina toimi...


Talvis 28 + 4
 
Vai villi viikonloppu.. Ja pah, töissä meni koko viikonloppu, lauantaina ensin 12tunnin päivä ja eilen vielä iltavuoro.. Yllättävän hyvin sitä silti jaksoi.. Ehkä sen ajatuksen voimalla, että vielä tämä viikko ja sitten alkaa piiiiiiitkä loma..:D

Helmeriille tervetuloa!:flower: Täällä on muuten sama tilanne etumuksen suhteen ja mies kiittää...;)


Talvitaapero, ei siinä kirjeessä mitään ookkaan tietoa, kumpi pakkaus, mutta olettaisin, että vanhan saatte..:)

Pitäisi soitella tk:hon, vähän on hiivan oireita...: / Täytyy tunnustaa, että tähän ikään asti on ollut vain muutama hiiva, joten en uskalla itse diagnosoida vaan aattelin käydä varoiksi testaamassa, ettei tuu sitten turhaan käytettyä mitään..
Onko muilla ollut samaa vaivaa, ilmeisesti pitäisi olla hyvinkin yleistä?

Huomenna poksuu 30+0!!:heart::heart: Jos huomenna ei töiltä ehdi, niin poksun jo näin ennakkoon..:p

Sofi ja ekavekara esu 29+6
 
Tänään 29+0 =). Ihanaa, mutta samalla hurjaa, että aletaan päästä jo kolmenkympin paremmalle puolelle. :heart:

Täällä kaikki voimat ja aika on mennyt ja tulee tämän viikon ainakin menemään koulujuttujen ja viikonlopun muuton kanssa. Yritän ensiviikolla taas ryhdistäytyä kirjoittamaan enemmän.. ;)

Mulle tuli eilen semmonen tunne, että poika syntyy viikoilla 37+4. Heh katsotaan miten käy.. :D


 
Äitiyspakkauksesta: eiks teillä voi kelasta kysyy, joko jakavat uutta. Kun meillä kiva työntekijä sano, et se on ihan ilmotusluontoinen asia, kun vanha loppuu- eli saavat itse sen tiedon jostain keskuspaikasta, alueen jakopisteestä. Mutta itse on sit vastuussa niistä äitiysavustuksen hakurajoista- ettei tietty kukaan voi vuosia venyttää pakkauksen ottoa ;) Itse en kuitenkaan pakkausta ottanut, ja esikoisella sai uuden pakkauksen jo syyskuun alussa.

Täällä vilkasta mahassa, liitoskipuja nivusissa, lääkärineuvolassa kaikki hyvin ja 3 vkon päästä ultraan. Jos vaik varmistelis sitä tyttölupausta vielä ;) :heart:
huomenna tulee huonekaluja, meille uutta ja vauvalle uutta :) alkaa meilläkin remontti pikkuhiljaa loppumaan.
mame 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas pitkästä aikaa. Kirjoittelu ollut vähäistä vaikka lukemassa oonkin käynyt päivittäin.

Onnea Susannalle avioitumisen johdosta! :heart::flower:

nopnop: Onnea tyttölupauksesta :flower:

helmerii: Tervetuloa! :)

sofi12: Kirjoittelit hiivasta. Mä kärsin jonkin aikaa hiivan oireista, mutta en sit viitsinyt/saanut aikaiseksi lääkäriin mennä sen takia. Canesten kombia kuitenkin voi raskaana käyttää(kunhan ilman asetinta), joten kävin sellaisen kuurin hakemassa apteekista. Johan helpotti! Mulla ei kyllä kertaakaan ole virallisesti hiivaa diagnosoitu, mutta oireita on ollut ennenkin. Sillon ne vaan helpotti itseltään jonkin ajan päästä, mutta nyt ei.

Rinnoista olitte puhunut ainakin.. Hieman on kasvanut, mutta ei mitenkään merkittävästi, vielä kitkuttelen siis vanhoilla rintsikoilla. Eikä näiden kyllä tarvitsisikaan kasvaa, kokoa on jo mielestäni tarpeeksi :D

Kelaan laitoin hakemukset perjantaina. Päädyin ottamaan pakkaukseni rahana, koska koin, että vaatteille ei niin tulisi käyttöä. Saas nähdä kauanko päätöksen saamisessa kestää.. :) Sairauspäivärahaa ainakin on odoteltu jo hyvän aikaa, tosin eilen huomasin kelan asiointipalvelusta, että huomenna pitäisi tulla rahaa tilille. Ihanaa päästä ostelemaan vihdoinkin tavaroita, tää kuukausi on oltu täydellisessä ostokiellossa, kun ei ole rahaa ollut nimeksikään.

Mulla on enää 2 viikkoa ja 1 päivä töitä jäljellä, apua! Sitten jään "kesälomalle" ja siitä äitiyslomalle suoraan. Työkavereita tulee kyllä ikävä. Mun esimieskin on niin ihana, että eilen käytiin tekstiviesteillä kauppaa vauvantarvikkeista, se vihdoinkin raaskii luopua poikansa (varmaan jo 10v) vanhoista jutuista :D

Emerentia ja bebe 30+2
 
Äitiyspakkauksesta, tunnustan että itse lukeudun niihin, jotka panttaavat hakemusta uuden pakkauksen toivossa :whistle: Taitaa kyllä olla niin että sitä tosiaan on jäljellä vielä aika paljon sitä vanhaa kun niin moni yrittää pantata. No, mun hakemus pitää olla sisällä viimeistään 21.10 että ajattelin vielä 2-3 viikkoa odottaa.
 
Emerentia Kiitoksia!! :)

Äitiypakkauksesta Mulle on toisaalta ihan sama, että kumpi sieltä tulee ja paperit on jo sisällä joten vanha sieltä näin aikaisin tulee. :)

Villi viikonloppu, ihan toisenlainen :D Oon ollu hirveen epäsosiaalinen.:D Käytiin lauantaina syömässä miehen kanssa viikon naimisissa olon kunniaksi(ei me joka viikon välein käydä:D) ja lauantaina käytiin vielä appivanhemmilla, eipä täällä muuta.

Tänään tuossa kohta tulee ystävä käymään, kun mies on töissä ja pääsee kuudelta.

Ja alunperin piti tulla vain poksumaan. :)

Susanna#1 & LillaMy 27+0 <3
 
Äitiyspakkaus, tai raha mun tapauksessa, päätös tuli jo viime viikolla, muuten odottelen kelalta kirjettä äitiys- ja vanhempainrahasta. Välillä kaduttaa aavistuksen että otin rahat enkä pakkausta, mutta kun oikeesti ei tarvita sitä roinaa.

Mulla on huomenna töitä illalla, saa nähdä miten pysyn oikein hereillä. Sen verran pystyynkuollut olo on jo seitaemän aikoihin.

Undu 28+1
 
Täälläkin tänään lääkärineuvolassa pyörähdetty!
Kaikki hyvin, Hb:kin oli noussut 123 (113)! Vauva raivotarjonnassa ja toivotaan ettei enään keksi kääntyä :)
Painoa mulle on tullut tosi reippaasti ja sainkin siitä vähän "noottia". Päätinkin nyt vakaasti aloittaa kevyemmän linjan ja toivottavasti painoa ei enää kerry! Helpommin tosin sanottu, kun ensi viikolla on tiedossa kolmet synttäri/nimppari kemut ja oon ihan heikkona kakkuihin yms. :) Ruoka on vaan NIIN hyvää ja koko ajan tekee mieli herkkuja..

Jotkut alkaa olemaan jo 30+ viikolla! Ihanaa! voisin hypätä suoraan vaikka sinne 36-38 viikolle. Olisi ihanaa saada jo käärö syliin eika tarvisi enää olla raskaana! (Nyt ajattelen näin, mutta ikävä sitä mahaa tulee taas kuitenkin :'( ) Pitäisi vaan yrittää nauttia tästä todennäköisesti viimeisestä raskaudesta!

Hilma 28+0
 
Heipparallaa!
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen, käyn kyllä joka päivä täällä lukemassa teidän jutut :)

Äitiyspakkaus jätettiin tällä kertaa ottamatta, ostetaan sitten jotain kivaa ja tarpeellista sillä rahalla vauvalle. Melkein kaikkihan meiltä löytyy jo esikoisen ajoilta.

Jos haluatte lukea enemmänkin kuulumisia, niin käykääpä kurkkaamassa blogiani Sandella - Blogilista
Tällä tavoin kyllä "paljastun" täällä, mutta enpä mä ole kirjoitellut mitään sen ihmeempää täällä kuin tuolla blogissakaan ;)
Mä olen totaallisesti jäänyt koukkuun tuohon blogimaailmaan. Luetteko te paljon blogeja?

Mulla onkin tuolla etusivulla väärä laskettuaika, oikea on 12.12.12 :D
Hui, mistä näitä viikkoja oikein tulee... 28+6
 
mun masukilla on jo hikka tuntunu jonku aikaa. tänäänki hikotteli just ku neuvolas kuunneltiin sykkeitä :heart:

tässä samalla yritän saada taaperoo maate. sitä vaan häirittee tää mun naputus |O vaikka teletapit näkyyki töllöstä!
 
Onpa ollut paljon lääkärineuvoloita, täälläkin käyty. :)

hb 120 (116) ja obsidanin syömistä saa täälläkin joka toinen päivä jatkaa...
sf 25

rr tais olla jotain 130/85 (mulla neuvolassa kohoaa paineet taivaisiin :LOL:) kotona mittailen säännöllisesti ja ovat luokkaa 100/60.

Painoa tullut 200g/vko. Kyselinkin tuota, että mistä laskevat sen koko raskauden aikasen painonnousun, että laskevatko ekasta neuvolasta vai siitä minkä oon ilmottanu painoksi ennen raskauden alkua. Sanoi, että hän on aina laskenut ekasta neuvolasta.

Liikkeet + ja syke 140. Raivotarjonnassa täälläkin kuulemma. Itse en tuota oikein tunnista, mutta uskon että pikkuinen mahtuu vielä vaikka volttia tuolla heittämään. :D

Paikat kiinteät ja kiinni, kaulaa yli 3cm.

Äitiyspakkaus munkin täytyy tunnustaa, että pihtailen noita hakemuksien jättöä, että saisin sen uuden paketin. :D Jostain luin, että oli arvioitu, että vanhoja paketteja riittää ainakin syys-lokakuun vaihteeseen asti jaettavaksi.

Susannalle myöhäiset onnittelut naimisiin menon johdosta! :flower:

Hikkaa täälläkin odotellaan bongattavakis, jännää :heart:

Pepsimax 27+4

Pakko vielä lisätä, että onpa kiva ja raikas blogi Mom4two?! :) Ihania kuvia, kävi heti tekemään mieli kaikkea raikasta syötävää. :D Ajoittain tulee uppouduttua blogien maailmaan, mitään tiettyjä ei tule kyllä seurattua.
 
Viimeksi muokattu:
aamuun herätty 15 yli 4 |O

ny katon FAKTA-kanavalta synnytyssairaalaa ja just siinä synnytti äiti 25-viikkoisen vauvan.
oikeestään jännä aatella,et se on PIENEMPI kun mun masussa elelevä poitsu :O
huomenna poksuu jo 30+0...
mähän oon synnyttäny ton isomman pojan 30+1.oli 41cm ja 1470g. nyt on 178cm ja 75kg :LOL: eikä minkäänlaisia ongelmia tullu keskoisuudesta...

tää ny oli tällasta jaarittelua,pakko keksiä koko ajan jotain et pysyy hereillä!!!
 
Tasan 29 vkoa täynnä POKS!

Tasan kolme päivää töitä enää jäljellä! Ai että kyllä on jo sellainen olo että työelämä riittää tältä erää ja on kiva jäädä kotiin esikoisen kanssa touhuamaan.

Oon huomenna menossa kaverin kanssa leffaan katsomaan Puhdistuksen! Kyllä mä siitä selviän vaikka siinä karmeita juttuja käydäänkin läpi.. Mietin kyllä pitkään että meenkö mut leffan aihe on niiiiin kiinnostava että pakko se on lähtee!

Mun neuvola on vasta ens viikolla, tällä viikolla vaivana on ollut puutuneet ja kipeät jalat. Nivelet kipeenä eikä jalka meinannut koukistua. Rahka-ananas -nesteenpoistokuuri kuitenkin tuntui auttavan siihen, lisäks tupla-annos magnesiumia eli pilleri aamuin illoin ja tietty vettä paljon. Nyt ei enää särje juuri ollenkaan. HUH, oli meinaan tukalaa kävellä ja ajaa autoa...

Hauskaa viikonjatkoa!

Talvis 29 + 0
 
Mulla oli kanssa viime viikolla neuvolalääkäri. Oli nopea käynti, noin viidessä minuutissa ovesta ulos. Sf-mitta oli 24cm, eli lähellä yläkäyrää mennään edelleen. Painoa oli tullut noin 630g/vko, auts...

Kaveri mahassa on vähentänyt liikkumistaan huomattavasti viimepäivien aikana. Kun aikaisemmin maha heilui potkuista ja niitä tuntui varsinkin iltaisin sekä aamuisin kunnon sarjoina, niin nyt tuntuu vain pientä muljahtelua ja vaimeita muksauksia. Ihan kuin oltaisiin menty reilu kuukausi taaksepäin. Pitäisikö huolestua?

Mä olen myös pantannut äitiyspakkaushakemusta, että saisin uuden pakkauksen. Kela-Kertun palstalla arvioidaan pakkauksen vaihtuvan viikoilla 40-41. Kummassakin pakkauksessa on omat hyvät puolensa, mutta uuden makuupussista ja vanuhaalarista tykkään enemmän. Muut tavarat eivät kummassakaan liikuta suuremmin, mutta kelpaavat kyllä. Mielestäni äitiyspakkaus on tosi hieno juttu, joten en aio valittaa, vaikka en ehtisi uutta pakkausta saamaan. Mutta kerran kun on tilaisuus kikkailla, niin sitä käytetään:).

lanttu-anttu + hiljainen retiisi 26+3
 
Helou..

Täällä käyty normineuvolassa ja sieltä kuulumiset:
RR 128/79
Hb 110 ja rautaa pitää alkaa syömään
kohdunpohjankorkeus 28 (26tasan oli 25,5)
kaveri oli raivotarjonnassa onneks jo ja hikka onki tuntunu alhaalla
Liikkeet ++

Neuvolassakin avauduin kunnolla ja käynti kestiki sen tunnin... Äiti taas saanu mielen maahan haukkumisillaan ja kärttyilyllään.. Sitte ku tuo esikko tekee noita katoamistemppujaan ja alkaa välillä olla aika toivoton olo sen suhteen.. Lisäksi ollaan sairasteltu niin hyvästi nyt,e ttä alkaa olla aika naatti...

Neukkutäti hienovaraisesti vihjas että "osaa se mieski sen imurin varteen tarttua ja jättää 3v rääkymään vähäks aika ettei tartte kantaa sitä" ja käski ottaa iisisti että eihän me haluta vielä tätä vauvaa ulos mahasta..
Huoh.. Kotia tulinniin katoin että täälä on kyllä pakko siivota :LOL:
En oo vielä alottanu, mutta jos tässä syöpäsis jotai ja sitte alottelis ihan rauhalliseen tahtiin imuroimaan koirankarvat pois ja luutuaan nuo lasten sotkut pois.. On vielä yks levinny keksiki lauantailta luutuamatta ku en viittiny alkaa konttaileen sitä pöydän alta :saint:

Selkä tai oikeestaan lapaluiden kohalta on ihan jumissa ja tahtois niin hierojalle, mutta tuntuu että saako sitä istualtaan niin hyvin hierottua jumeja pois... Täytynee vaan kokeilla..

No joo ei kai tässä sen kummempia... Hyviä vointeja kaikille!!!
Niin joo ja huomenna poksuu 29+0.. Kohta ois taas yksi tavoite etappi ohi!!!

Vaavimasu ja valonpisara 28+6
 

Yhteistyössä