~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

Mulla on painoa nyt rv18 mennessä tullu 3,5kg. En ainakaan vielä saanu huutia :D

Mun mielestä noi vanhat ultra-ajat saa poistaa, ja neuvolat tms, mitä onkaan merkitty. Mutta nuo lupaukset vois olla , sitä mukaa ku niitä rakenneultrista saa/kysytään. Ja jos ei kysytä niin olot sit :) niitä on mukava seurata

18+4 tänään ja masu kasvaa kyllä semmosta kyytiä..Väsymystä taas alkanu tulemaan, taitaa se hemppa vaa laskea ja laskea..
 
Pohjoistuuli: Sorry, mutta mä sainkin toista kautta vaunut jo. :( Mutta saat varmasti myytyä esim. Tori.fi:ssä noi teidän vaunut, kannattaa vaan nostaa hintaa, jos ne on hyväkuntoiset! =)

Painosta: Mä olen "normaalisti" hoikka, nyt painan noin 5 kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Luin, että se on ihan normaalia tässä vaiheessa. Eli ei kannata ressata ainakaan painon takia!

Haje + Mini 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Jospas minäkin nyt aktivoituisin.. Käytiin eilen siis rakenneultrassa ja poikahan siellä oli, vaikka olin aivan varma että tyttöä tässä odotetaan.

Onkos täällä muita juoksijoita? Onko juokseminen yhä onnistunut? Rakastan juoksemista yli kaiken, mutta nyt on mennyt aikanoiseksi köpöttelyksi tai joutunut vaihtamaan kävelyyn. Meinaa päähajota ja yöunet ovat menneet, kun ei pysty liikkumaan kuten ennen. :S Ja painoa on tullut 6-7 kg lisää, kun ei ole pystynyt liikkumaan... Onneksi nyt vielä toistaseksi on työmatkat voinut pyöräillä, mutta kauankohan sitä iloa kestää..

Vali vali vali, mutta muuten kyllä kaikki hyvin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Täällä on koitettu pitää kuntoa yllä lenkkeilyllä ja kohta aloitan raskausajan joogan =). Mulla alkuun paino vaan tippui aina tuonne viikolle 18 asti, kunnes sitten äsken kävin vaa´alla ja huomasin että humpsis 5 kg tullut lisää :LOL:. Ja syönyt olen siis koko raskausajan samalla lailla kuin aina ennen raskauttakin. Mutta nyt alkaa mahaan tulemaan sitä massaa... Ei sillä, vain yksi ihminen on huomannut mun raskauden, joten voi olla että itte kiinnitän vaan enemmän huomiota omaan napaan ja "lihomiseeni" ;)

Vielä kaksi päivää rakenneultraan :popcorn:

Cherry ja joulutonttu 21+5 (tai sinnepäin)
 
Painosta... mulle on tullut viimeisimmät kotipunnituksen mukaan tullut 2-3kg painoa. Rakenneultrassahan lääkäri jo sanoi, että painon ei tarvitse nousta enää yhtään (oon siis ylipainoinen). En kyllä tiedä, et miten se käytännössä onnistuu, kun on kerran kaksi tulossa. Ehkä ne sit imee mun vararavinnoista tarvittavan. Ekasta tuli n. 10kg ja se lähti muistaakseni viikossa (suurin osa jäi sairaalaan).

Pohjoistuuli ja tuplat 21+1
 
Huomenta!

Kiitos helena85 elokuun pinosta! :)

Ajatella, että on jo elokuu... 4 kk laskettuun aikaan! Hui! :)

Mä en oo käyny vaa'alla hetkeen, mutta viimeks neuvolassa rv 18 oli tullu yhteensä 1,5 kg painoa... Esikoisesta oli tullu aikanaan samoilla viikoilla jo 4 kg. Nyt veikkaan, että on taas tullu ihan mukavasti lisää, mutta en jaksa stressata painosta. :) Kyllä se sitten lähtee nopeasti pois, kun on synnyttänyt ja imettää... Ja sit tulee liikuttua taas enemmän.

Meillä on täällä kovat pakkaustohinat menossa, koska huomenna lähdetään melkein kuukaudeksi ulkomaille. Mieheni on tuolta Etelä-Euroopasta kotoisin ja menemme hänen kotimaahansa, tapaamme käydä siellä joka kesä. Matka jännittää ihan hirveästi tällä kertaa, koska olen ekaa kertaa reissussa raskaana ja siellä on niin hirveän kuuma! (+40 C...) Jos olo siellä tuntuu ihan sietämättömältä, yritetään saada vaihdettua lentolippuja ja tullaan sitten pojan kanssa sieltä aikaisemmin pois. Mutta joo, täällä en nyt sit varmaan hetkeen kerkee kirjoitella, yritän päästä lukemaan jos on mahdollisuus nettiin. :)

Oikein ihanaa ja toivottavasti kesäisen lämmintä elokuuta kaikille!

Merve ja masupoju 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Jeccika
Olette täällä jutelleet painosta. Kotipunnituksen mukaan minulle on nyt tullut 1,9kg. Neuvolassa minulle on sanottu, että paino ei saisi nousta yli 7kg kun tuota ylipainoa on. Eräs kätilö kuitenkin antoi huutia jo 1,3 kg. : / Nyt siis on tullut neuroottinen painonnseuranta tuon kätilön takia. Pelkään torstaista neuvolaa, että mitäs nyt oma neukka täti tuumii.

Ensi viikolla jännittänä rakenneultra. Olen aika luottavainen siihen, että kaikki on kunnossa. Toivoisin myös, että nähtäisiin kumpaa sukupuolta vauva on. Itse odotan poikaa vahvasti ja mies ei osaa sanoa. Hän ei taida vielä(kään) ymmärtää, että vauva on tulossa. =) Onhan tämä uskomatonta, kun niinkin kauan yritettiin (1,5v) ja nyt ois vauva tulossa. :heart:


Paivih ja palleroinen 19+4
 
Aurinkoista sunnuntaita !

Painosta, mulle on nyt tullut n. 4,5kg. Esikoisesta tuli 17 kg ja edellisestä 11 kg. Mutta kaikki on lähtenyt aina imetyksen myötä pois :)

Onkos kellään vinkkiä mistä saisi edullisesti tilattua vauvan kylpypyyhkeitä, niitä hupullisia ? Kun pakkausta ei oteta ja sieltähän sen saisi.

syyselo ja kirppu 21+2
 
Heips! :)
Ei kukaan kirjota raskausblogia? mua kauheesti houkuttais alkaa kirjottamaan. :D oon ennen siis kirjottanut blogia muttei ollut aiheita enää :D Mietin että jos joku kirjottaa että missä kirjottaa että viitsis alkaa. Tai kiinnostaisiko jotakuta alkaa lukea blogia jos alan kirjoittamaan? :)

Joku kirjoitteli viimepinossa vaunuista. Meillä on gessleinin vaunut. Käytetyt mutta oma äitini om kehunut gessleineja että "ei ole ikinä parempia vaumuja työntänyt" on siis ollut yksöis ja kaksoisvaunut testissä :D maksoin itse noista omista 140e kun on kahdella ollut. Hyvässä kunnossa ovat vaikka renkaissa on kulumisen jälkiä ja kiviä.. olisin halunnut sellaiset kääntyvät pyörät eteen mutta ei rahapussi antanut myöten ostaa. Ja talvella voi sellaiset renkaat olla niin ja näin..

sittereitä oon myös kaysellut mutta oma mummuni löysi Tuurista sellaisen mikä tärisee, auttaa vauvaa vatsakipujen kanssa ja nukkumaan :) onko kokemusta tällaisesta kenelläkään? :)

Tänään viimeistelin vaatehuoneen vauvalle ja laitoin pikkuherran vaatteet paikoilleen. On niin söpöjä :')

Masu kasvaa lujaa vauhtia ja painoa on tullut tähänasti noin 4kg ja tissit turvonneet hyvää vauhtia, vaikka muutenkin olen isorintainen, vaikka normaali painoinen. Rinnoista tulee myös tätä "esiaste maitoa" niin että suojia joutuu käyttämään.. oonko oikeesti jo näin pitkällä? :LOL:

Neyski +poitsu 21+1 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Painoa mulle on tullut 4kg. Ihannepainoon on pari kiloa enemmän matkaa, mutta luotan siihen, että viimeistään vuoden kuluttua synnytyksestä olen ns. entisissä mitoissani. Ainakin niin toivon! Esikoisen odotuksesta ei jäänyt ylimääräisiä makkaroita.

Blogialustaksi suosittelen Bloggeria tai Wordpressiä :) Itselläni on n. 300 lukijan blogi, mutta haluan pysyä täällä palstalla anonyymina :)

Aina_ & Mini 21+1
 
Hei vaan kaikille,

pikainen päivitys kaikille joilta ahdistaa tuo painoasia. Meillä oli nyt perjantaina neuvola ja kiloja tähän asti kertynyt 11 kg. Jes, luit ihan oikein 11 kg!! Ennen raskautta olin ns. normimitoissa, tosin naiseksi pidemmän puoleinen, ja ennen raskautta olin hyvin urheilullinen. Nyt liikunta jäänyt kun vatsa (joka on valtava) on tiellä. Neuvolassa enemmänkin olin itse järkyttynyt kun meidän neuvolatäti joka vaan lohdutti että kyllä ne yleensä lähtevät sitten nopeasti pois.....Täytyy myöntää että mielenhallintaa taas tarvitaan että ei itku tule kun asiaa mietin, mutta mietin vaan että saan ne pois kun tämä juniori on minusta ulkona.
 
Neyski, tuli ihan kyynel silmään, kun mietin miten oot saanu olla peloissasi ja vahvana sun pikkuisen takia. Onneks me aletaan lähentelemään jo tuota rajaa, että vauvalla on jo joitain mahdollisuuksia selvitä... Kuitenkin paljon voimia sinne sulle ja sun urhealle pienelle :heart:. Täällä ainakin seurataan sun blogia :wave:

Cherry ja joulutonttu 21+5
 
Neyski, tuli ihan kyynel silmään, kun mietin miten oot saanu olla peloissasi ja vahvana sun pikkuisen takia. Onneks me aletaan lähentelemään jo tuota rajaa, että vauvalla on jo joitain mahdollisuuksia selvitä... Kuitenkin paljon voimia sinne sulle ja sun urhealle pienelle :heart:. Täällä ainakin seurataan sun blogia :wave:

Cherry ja joulutonttu 21+5
Kiitos! :) itsekin vuodatettu monet kyyneleet asian takia.. Joo, en toivo tätä kenellekkään. Asiasta puhuminen helpottaa omalla tavallaan, vaikka se tuo mieleen kaikki alkuajan tunteet. Siksikin aloin kirjoittamaan, ja toinen syy, että kun on niin harvinainen. Ja arvaa tuijotanko kalenteria, että kohta ollaan rajalla! Mutta silti toivon että loppuun asti masussa asustelee eikä ennen aikojaan tulisi. En pysty kuvittelemaan että lähtisin sairaalasta ilman pikkuistani. :( Kiitos voimista, niitä tarvitaan! Ja pikkunen on kyllä niin aktiivinen (tälläkin hetkellä potkii kokoajan :D ) ettei helposti luovuta :) :heart:

Kaikkea hyvää sinullekin odotuksen kanssa Cherry87 ! :) Olemme aika samaoilla päivillä näköjään :)

Neyski +poitsu 21+1 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85
Neyski sain esikoiselle tärinäsitterin, merkkiä en jaksa muistaa. Masukipuinen vauva hän oli ja kyllä siinä sitterissä häntä paljon pidettiin tärinät päällä, mut ei se mikään maaginen "hei nyt masuvaivat heti helpotti"-juttu ollut. Kuitenkin hän mieluummin siinä köllötteli kun se tärinä oli päällä ja muutaman kerran sain huonosti nukkuva vauvelin väsytettyä unille sitterin tärinän ansiosta. Että tykkäsin kyllä ja aion tällä seuraavallekin nuppuselle sitä käyttää. Mutta takuuvarma masuvaivojen poistaja se ei ole, tai riippuuko sitten vauvasta, en tiedä. =)
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Neljän viikon loma takana enkä kertaakaan käynyt täällä tai edes sähköpostissa. Ja että olikin rentouttava loma! Lueskelin tämän ketjun pikaisesti, täytyy myöhemmin vielä käydä lukemassa väliin jääneet heinäkuiset jutut. Mutta suurin osa porukasta on kumminkin edelleen tuttua :)

Loman aikana oli rakenneultra, ja siellä oli kaikki hyvin. Muutenkin olo on selkäkipua lukuunottamatta varsin hyvä. Pyöräilyn olen huomannut jostain syystä auttavan. En ole koskaan siitä kauheasti välittänyt, mutta nyt käynyt paljon siis pyörälenkeillä. On mukavaa, kun ei tarvitse yöllä heräillä koko ajan selän takia.

Painosta on ollut puhetta, mulle oli 4vk sitten tullut neuvolassa 2 kiloa ja nyt varmaan siihen vielä 1,5 lisää. Meillä ei ole vaakaa, joten en tiedä varmasti. Esikoisen kanssa ensimmäinen 500g tuli muistaakseni viikolla 20+, joten hiukkasen enemmän kertyy nyt... Neuvolantäti ei nyt sanonut mitään, viimeksi oli eri täti, joka haukkui joka kerran :( Olen siis normaalipainoinen, joten en ymmärrä, miksi painoa ei saisi tulla raskausaikana. Eikä sitä silloin tullut kymmentä kiloa enempää koko aikana. Että erilaisia ovat nämä mielipiteet.

Meillä oli viimeksi Brio Kombit, jotka olivat tosi hyvät, mutta ne olen myynyt. Nyt varmaan hankinnassa joku kevyempi Brion malli, koska kombit eivät mahdu tämän kodin eteiseen.

Palaan enemmän myöhemmin, nyt sen sähköpostin kimppuun!
Raisa (viikoista en ole varma, koska pää on vielä lomalla..)
 
Mj.
Meillä junnaa vaunujen hankinta paikallaan ehkä siksi että mies ei jostain syystä ole kovin innostunut.. Kun tarkemmin miettii niin minähän se olen ollut joka on muutkin hankinnat tehnyt (naureskelin eilen tuota älytöntä vaatemäärää joka poikaa varten on saatu tutuilta ja kerätty kirppareilta kuivumaan ripustaessani että onkohan nyt tullut kuitenkin hankittua turhan paljon kuteita :D).. Miten teillä mies osallistuu vauvan tarvikkeiden ja vaatteiden hankintaan? Ja miten paljon noita vaatteita on tarpeellista hankkia?

Eilen löytyi kirpparilta meille juuri sopiva aivan ihana Ikean kokoontaittuva hoitotaso, muutenkin oikeastaan mitään en ole toistaiseksi ostanut uutena eikä nyt enää puutukkaan kuin ne vaunut ja joitain yksittäisiä vaatteita :)

Paino mulla ei ole paljoa noussut, lähtöpaino ekassa neuvolassa 53kg mikä nyt oli jo normaalia vaakalukemaa pari kiloa suurempi ja viime neuvolassa oli kaksi kiloa paino noussut. Kotona meillä ei vaakaa ole joten tämänhetkinen paino on epäselvä :) Vatsa on edelleen pieni, kiinnostaisipa nähdä minkäkokoisia vatsoja muilla on näillä viikoilla..

Mari ja pikkujätkä 22+2
 
Vaunuista: Me käytiin ostamassa Brion kombit viikko sitten. Käytettynä ostettiin mutta ovat kuin uudet! Yhdellä lapsella vain olleet.

Miehen osallistumisesta: Meillä menee vähän silleen että minä näytän mikä on hyvä ja yhdessä käydään ostamassa. Tottakai kysyn ensin, että olisko tämä/nämä hyvät ja aina on tullut myöntävä vastaus. Muutaman kerran on kieltäytynyt lähtemästä esim kirppiksille löytöjä metsästämään. :) Mutta kukapa ei kun tää mamma haluis käydä vaikka päivittäin..:D

Painosta: Meillä oli tänään neuvola ja lähtöpainosta tullut kiloja 1,5kg. Osasin vähän odottaakkin että painoa on saattanut tulla, meinaan on sen kokoinen tuo mun maha.

Niin ja neuvolassa tuli sitten selville miksi veto veks koko ajan .. Hemoglobiini tippunut 149--> 109.. Ja eikun rauta pilleriä naamaan. Muuten kaikki kohdillaan. Tyttö suuttuu aina kun koitetaan kuunnella kotonakin dopplerilla ja tänään sen taas huomas, kun koko maha heilu neuvolassa. :D Häntä ei ilmeisesti saisi häiritä..

saanu ja mahan asukki 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
MJ. täältä >> My Baby Boy << näet ainakin mun masun kokoa, olen sinua tasan viikon jäljessä mutta masua löytyy kyllä jo paljon! :D kun olin rv13 vai rv14 niin ihmiset luuli että olisin jo puolessavälissä :LOL: Ja muutenkin blogiani saa lukea! ;D

Ja miehen osallistumisesta sen verran, että meillä mies kyllä sanoo mielipiteensä, mutta yleensä joudun ehdottelemaan. :) Kerran pongasin mieheni katsomassa lasten leikkimattoja tietokoneelta =) Mutta vaatteissa mies aina sanoo ''miks tässäki on joku nalle? nää on ihan nössöje vaatteita'' :LOL: sanoin että kun näet vauvan niin on se aika nössönpieni ja sulonen niin tollaset vaatteet sopii kyllä :D mutta ristiäisiin hän haluaa ja vaatii, että hän ostaa puvun paidan tai bodyn, täytyy näet olla samanlainen kuin isällä kuulemma ;)

Meillä on vaatteita jonkin verran jo, mutta esim sukkahousuja puuttuu 50 ja 56 kokoja (ei ole siis yhtään) ja sitten unipukuja on vain yksi 50kokoa ja muut ovat 56. joten niitä isompia ja pienempiä :) ja toppahaalarin tarviisi.. mistään ei vain tunnu löytyvän, talvella kun niiden hinnat on aina pilvissä ;s enkä haluaisi pukea lapselleni aina sitä äitiyspakkauksen haalaria, jokaisella vastaantulijalla on se päällä kluitenkin :D

Neyski +poitsu 21+3 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Onko ketään, jolla olisi etinen istukka? Mulla todettiin se rakenneultrassa, mutta en saanut minkäänlaisia "hoito-ohjeita" eli pitääkö välttää jotain (liikuntaa, nostelua, ym.)? Mietin myös matkustamista kovin kauaksi synnytyssairaalasta. Kätilö sanoi vaan, että kontrolliin viikolla 30, ja siinä ohjeistus.

Maha on ollut ihan hullun pinkeä ja iso pari päivää, heti kun loma loppui.. Taitaa kaveri stressata yhtä paljon töiden alkamista kuin äitinsä ;)

Raisa 20+6 (kai?)
 
Heippa vaan!
Kesä on mennyt kyllä aika pitkälti ilman kirjoittelua mutta eipä tässä nyt kummasti oo mitään tapahtunutkaan. Lueskelin kaikkien jutut läpi mutten näillä pumpuliaivoillani muista yhtään mitään. Ultrassa ollaan käyty mekin ja poika on tulossa.
Painoa mulle on nyt tullut 6 kg ja ihan ok neuvolatädin mukaan. Vauva tuntuu vatsasta helposti läpi ja selällään kun makaa niin erottuu mihin kohtu ylettyy.
Vaunuja ei olla vielä ostettu mutta Brio Smile on ne mitkä hankitaan kunhan keritään. Istuimeksi tulee se Cybex Sirona jos vaan menee sujuvasti autoon. Sitä en ymmärrä miksei noi lastentarvike liikkeet ole sunnuntaisin auki kun ei niihin tahdo millään ehtiä muulloin. Lauantaisin ovat kolmeen auki ja viikolla kuuteen. Pitää ihan erikseen lähteä ajoissa töistä ja mennä työmatkalla mallailemaan istuinta autoon.
Äitiysavustusta ym. hain jo. Oletteko te vielä hakeneet ne keillä on jo mahdollista? Nopeasti ne käsittelivät kun tulee tilille jo tällä viikolla. Hurjaa. Äitiysloma alkaa lokakuun loppupuolella ja sitä vartenkin hain jo ne tuet. Tosin, tarvitsen vielä töistä jonkun työnantajan täyttämän lomakkeen mun tämän vuoden tuloista. Kela...ihanat lomakkeet ja liitteet.

Hyviä vointeja kaikille!

Vanamo+Tintti 24+0
 
Eipä oo taaskaan tullut kirjoteltua vaikka päivittäin käyn muiden kuulumisia lukemassa...

Täällä ollaan innostuttu lenkkeilystä kun huomasin että pystyn vielä juoksemaan ihan normaalisti, ilman kipuja :) Mikä kumma tämä raskaus on, täysin erilainen kuin viime raskaus :D

Paino on mulla noussut varmaan noin 3 kiloa, ens viikolla neuvola niin sitten nähdään :)

Joku puhui tuolla sittereistä, meillä oli juurikin sellainen tärisevä sitteri esikoisella, ja kyllä siinä uni maistui eikä ollut masuvaivojakaan paljon :) Käytetään kyllä ehdottomasti sitä tällä seuraavallakin!

Blogeista, mulla on blogi, mutta ei pelkästään raskaudesta, vaan höpöttelen siellä vähän kaikesta :D Judin Peilitalo, saa tulla lukemaan, jos kiinnostaa :)

Judidi ja Venkula 17+0 POKS
 
Heissan ja anteeksi,kun ei oo tullu pitkään aikaan kirjoitettua tänne, päivittäin kännykällä lukenut kaikkien kirjoitukset mut on se niin hemmetin tympee puhelimella kiroitella.
Tänneppä ei kummempia kuulu, olo normaalia paksumpi ja massu kasvanu aivan älyttömästi, kiloja tullu nyt semmoiset 6, ensimmäiset kunnon potkut tunsin juuri äsken kun istahdin sohvalle! :) Ens viikolla olis rakenne ultra ja pikkasen jännittää.
Nyt, jos untenmaille ja yrittäis enempi kirjoitella tänne huomenna.

Princesssa & Papu 20+0 POKS!
 
Heips. Täällä kärvistelty flunssan kourissa muutama päivä. Nyt alkaa sentään kurkkukipu helpottaa että voi syödä muutakin kuin kylmää.

Oottekos miettineet vielä, meinaatteko käyttää kestovaippoja vauvalla? Itse käytin jonkun verran viimeksi, ja nyt tilasin niitä täältä Bambiino. Tilasin myös kuvioharsoja jo pinon.
Tarkoitus olisi käyttää edes pari kestoa päivässä, täyskestovaippailuun ei taida musta olla :p

Neuvola olisi ensi maanantaina, sitten varmaan selviää jatkuuko sairasloma vai vieläkö menen töihin kokeilemaan.

syyselo ja kirppu 21+5
 

Yhteistyössä