~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

Syyselo, minkäs takia olitkaan saikulla? itellä ollut nyt viikon sloma supistusten takia, ja tänään pitäis kans käydä koittamas töitä. Työ vaan on melko rankkaa, et saa nähdä kuin käy..

judidi, voi että sä oot vielä juossutkin! ite mietin sitä kans tossa joku kerta lenkkeillessäni, mut en sit jostain syystä uskaltanu juosta.. mut sekö on kuitenkin ihan sallittua vielä näinkin pitkällä?

Tänään oli rakenneultra, kaikki hyvin :heart: Painoa oli 411 g :D
Mutta mutta, sanokaas viisaammat, mitä tuo b-mitta tossa neuvolakortissa tarkoittaakaan? se siis mitataan just tos rak.ultras?

Ja mulle sais päivittää synnytyssairaala SeKs, kiitos :)

Tafgu POKS 21+0
 
Viimeksi muokattu:
Supistusten takia + väsy oon saikulla. Mullahan on molemmat lapset syntyneet ennenaikaisina, joten nyt pelataan vähän varman päälle. Tavoitteena olisi pysyä kasassa viikolle 36, saas nähdä kuinka käy. Edelliset synnytykset siis 35+5 ja 36+0.
 
Mj.
Neyski kiitos blogilinkistä, tulee varmaan lueskeltua kun on tapana jäädä koukkuun varsinkin raskausblogeihin :) Mun vatsa näyttää edelleen vaan siltä kuin olisin syönyt koko kesän erittäin hyvin, työkaverit kyllä on alkaneet pikkuhiljaa kuulema naamasta huomaamaan (en ole asiaa salannut mutten mitenkään hirveästi huudellutkaan töissä) odotuksen.. :)

Meillä jätkä aiemmin alkoi potkia ja liikkua vasta kun pääsin makuuasentoon, mutta eilen hän sitten päätti alkaa riehumaan kun ajelin autolla kotiinpäin noin puolentunnin matkan :)
 
Aurinkoa vaan kaikille,

Judidi - uskomatonta että pystyt vielä juoksemaan. Itse kävin eilen reilun tunnin kävelylenkillä, en edes mennyt kovin kovaa, ja silti loppumatkasta alkoi niin painamaan vatsaa että piti kädellä "kannatella" että pääsin kotiin asti..olin varmaan taas hauska näky :) Jostain luin että pyöräily voisi olla helpompaa. Ajattelin pikku hiljaa siirtyä siihen....

Neyski - tsemppiä ja mielenrauhaa. Uskomaton tarina, jonka toivon sydämestäni saavan onnellisen lopun.

VanamoBr - aloittelin tuota Kela-rumbaa kun tarvittavat viikot on nyt kasassa ja sain neuvolasta sen raskaustodistuksen. En tiedä olenko tyhmä vai miten en ymmärrä noita Kelan sivujen juttuja. Yhden illan niitä tuijottelin ja sen verran nyt sain kasaan että ensin äitiysloma, sitten vanhempainvapaa ja sitten hoitovapaa. Esikoista kun odotan niin olen näiden kanssa ihan hukassa! Sen myös ymmärsin että rahoiksi tällä projektilla ei päästä joten hieman hirvittää jo etukäteen että miten selvitään asuntolainoista noilla rahoilla. Tosin en kuollaksenikaan löytänyt tietoa siitä että miten paljon tuet oikeasti ovat, mutta osviitta oli sen mukaista että jos äitiyslomalla vielä jotenkin selvitään niin sitten viimeistään hoitovapaalla tulee tiiliseinä vastaan. No, onneksi tuota ehtii vielä miettiä....

Syyselo- pikasta paranemista!

Oletteko kanssasisaret ajatelleet sitä 4d ultraa? Heräsin jotenkin nyt vasta siihen että rakenneultran jälkeen ei ultrausta ainakaan meitin kunnassa ole tulossa. Harmillista sinäänsä että heräsin nyt vasta sillä kela-korvausta näillä viikoilla ei tuosta 4d:stä enää saa. Jotenkin olisi kiva nähdä juniori vielä kerran tässä välillä, mutta onhan se aika kallista lystiä, yli 200€ ilman sitä korvausta.

KUUMAAAA - onneksi sää ennustus lupasi että loppuviikosta viilenee (anteeksi vaan jos vielä joku lomailee..) meidän toimistossa ei edellekään ole ilmastointia ja hiki vaan valuu selkää pitkin.

Maikkis :) ja Juniori 23+0 POKS
 
Tulipas luettua muutaman viikon viestit, oltiin lomalla Suomessa niin ei tullut paljoa tietokoneella istuttua. Ja sattui ihan hyvät säätkin, vesisade oli tervetullutta kun ei sitä oo kokenu kolmeen kuukauteen, virkisti.
Ensimmäiset vaatehankinnat tehtiin Suomessa, mukaan tarttui muutamat Muumi-bodyt ja -sukat, semmosia kun ei sitten täältä enää saa. Ja eilen mies innostui täällä shoppailemaan tytölle vaatteita, piti mennä ostamaan vaan kaveripariskunnan tulevalle pojalle jotain pientä.. Mutta kun oli alennuksessa niin oli kuulemma pakko ostaa! Tuntuu toi mies hullaantuvan enemmän näihin vaatteisiin.. Itse yritän pitää järjen päässä ja ostella vain tarpeellisia juttuja :D ja eilen sitten äitipuoli soitti ja kysyi, että tarvittaisko me vaunut ja autoon istuimen, oli löytänyt jostain hyvät ja haluaisivat ne meille ostaa. Tottakai kelpaa :D jännittää vaan et mimmoset vaunut ne sitten on, äitipuoli on kyllä melkosen tarkka kaikesta että ei mitään huonoa varmasti ostele. Mutta nyt on suurimmat hankinnat sitte hommattuna jo, helpottaa. Enää puuttuu vaatteita ja hygieniatavarat, sitteri olis kyllä kans ihan kiva mutta sen nyt ehtii myöhemminkin.
Kovasti tyttö potkiskelee, eilen oli ensimmäinen kerta ettei illalla antanut mun nukkua sitten yhtään, reilun tunnin potki ihan hulluna. Huomenna olis taas neuvola, katotaan paljonko on tullut painoa lisää.. Lähtöpaino oli 53 ja viimeksi neuvolassa tais olla jo 57.. Mutta en tiedä mihin se paino on tullut, maha ei oo kasvanut kauheesti mutta eipä tunnu ylimäärästäikään oikein missään. Reidet ja perse on ehkä vähän kasvanu, mutta ei nyt niin ihan hirveästi! :p ihan hoikassa kunnossa ollaan vielä.
Lenkkeilyn aloitin taas tänään, alkuraskaudessa olin niin väsynyt ja huonovointinen ettei oikein lenkille riittänyt energia mutta nyt oli kyllä aivan ihanaa käydä kunnon kävelylenkillä. Juokseminenkin ois innostanu, mutta päätin näin pitkän tauon jälkeen olevan fiksumpaa vain kävellä reippaasti.

Mitä te syötte aamupalaksi/välipalaksi? Oon yrittäny kehitellä jotain uutta, mutta ei oikein innostus aina riitä. Hedelmiä tulee paljon syötyä, mutta maitotuotteita kun en saa syödä ollenkaan niin jugurtit yms on sit heti vaihtoehdoista pois.. Ja soija nyt ei oo niin terveellistä kuin luullaan, niin en sitäkään halua syödä päivittäin, estää vitamiinien imeytymistä ja ne on nyt raskauden aikana viel tärkeämpìä..

Suvi & Saltarina 21+6, huomenna poksuu taas :)
 
HUUUIIII, huomenna ois rakenneultra! princessa meillä on huomenna ensin neuvola ennen sitä rakenneultraa. Sain nuo audit- ja voimavarakyselylaput jo eka neuvolakäynnillä ja se mun neuvolatäti sano sillon, että nyt hänen loman jälkeen hän haluaa nähdä myös isin. Elikkäs, huomenna otan tuon ukon ja ne laput matkaani neuvolaan. Helppo jatkaa siitä sitten Kaksille ultraan.


Toivotaan huomisen olevan helpottava ja ultrassa näkyy terve vaavi. <3 Ainakin liikkeiden perusteella tämä kaveri on liikkuvaista sorttia. :)




Paivih ja palleroinen 20+0 POKSPOKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Neyski mielenkiintoinen,hurja tilanne ja ihana blogi sulla :)! Toivon kaikkea hyvää odotukseesi ja terveen lapsen syliisi kun sen aika on :heart:

Raisa mullakin tänään ru:ssa selvisi että istukka on edessä ja vähän alhaallakin edessä että joutuu kans rv. 30 tarkistaa tilanteen! Ei sanottu mitään ohjeita ja eikai se tätä raskaus elämää haittaa ;) kuhan nousee sen verran että pääsee alateitse synnyttään!

Ja tosiaan tänään oli se kauan odotettu rakenne ultra :heart: Ihanaa kun päästiin mieheni kanssa kahdestaan ultraan ja kaupungille syömään ja shoppailee, ku lapset oli mummulassa :heart: Ja tärkein, että kaikki oli hyvin! Yllättävän tarkka oli ultraus, ku vuos sitten saaneet uuden laitteen... Ei aikasempien lasten ultrassa oo näkyny tai kerrottu että "tuossa näkyy iho ja ihan ehjä on...näkyy ylä- ja alahuuli" ja kaikkea muuta pikkutarkkaa :D! Hän oli nyt 311 g ja laskettu aika pysy vaikka näytti 4 tai 5 pv. isompaa...ite vaan laskeskelin JOS tulis sillai 5 pv. ennen la. niin ois mun synttärilahja :p :heart: Sitten kysyttiin näkyiskö sukupuolta ja yritti vääntää ja kääntää ja kattoa mutta EI näkyny, ku oli napanuora niin jalkojen välissä! Hän haluaa olla salaperäinen :D! Ja niinku oon tässä uumoillu, niin mulla oli istukka edessä, ku ei oo liikkeet kauaa tai kovin paljoo tuntuneet...Istukka oli myös vähän eessä alhaalla,että joutuu/saa mennä neljättä kertaa vielä sairaalaan ultraan! Ei kyllä haittaa nähä yhtään pientä taas vielä ennen syntymää ja luotan että istukkakin nousee,niin saa normi synnytyksen :)! En kyl tiiä kysyiskö vielä sukupuolta vai malttaisko jännätä loppuun asti ;)

Paino oli alussa 53 kg ja nyt 57 kg, ihan ok! Ei oo ennenkään tullu liikaa tai jääny mitään raskauskiloja, että eipä kai nytkään...

Ja ensi yön aikana POKS POKS rv. 20 :heart: Uskomattoman nopeaan tää puoliväli tuli!!! Ihanaa ja aika jännääkin...ei mee kauaa ku nää pikku nyytit OIKEESTI on meidän sylissä :heart:
 
Me ollaan ajateltu kestovaippojen käyttöä. Olisi ekologinen ratkaisu. Siihen kun kehittää alusta alkaen hyvän rutiinin ja miettii etukäteen missä vaipat kuivaa, säilyttää jne. Niin pitäis olla ihan käytännöllisiä. Vähänhän niihin joutuu investoimaan ens alkuun, mut maksavat itsensä nopeasti takaisin.

Kela on aina sekava joo mutta voihan sinne sitten soittaa vielä ja kysyä neuvoa. Hoitovapaa on köyhää aikaa kyllä. Me ei ainakaan kovin kauaa selvitä 1500 e tiputuksesta nettotuloon. Hui! Töihin meen keväällä 2015.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä unohtu sen verran kirjotella, että mikä on voimavara lappunen? Onko se ensimmäistään odottaville vai? En oo ikinä kuullu täällä sellasesta...

Ja kestovaippoja oon käyttäny nyt toisella tytöllä aika onnistuneesti! Ekan lapsen kohalla en halunnu tai ois jaksanukaan koittaa (raskas vauva-aika) ja hän oppi kuivaksi vasta yli kolme vuotiaana...itestä kyllä kiinni aika pitkälle :ashamed: ja toisen lapsen kohalle päätin kokeilla kun tuli 4 kk. Löysin kirppareilta niin edullisesti ja paljon sellasia yhen koon taskuvaippoja, tykkäsin! Ja kaveri neuvo ensi alkuun tuossa vaippojen säilytys, pesu yms. viidakossa :)! Uskon että toinen oppi kuivaksi nopeammin (1 v. 8 kk.) juuri kestojen takia ja nyt helpompaa kun ei enää vaippoja hällä!

Mulle helpoin ja paras oli säilyttää kannellisessa "roskakorissa" ja vanhan tyynynpäällisen sisällä likaisia vaippoja ja helppo heittää koneeseen se pussukka sitten kun täysi...(vaippoja vajaa 30 ja 2 roskista). Kokeilin myös heittää likaiset aina vesiämpäriin, mutta haju niin kauhee ja koneeseen laittelu, että mies "kielsi" tuon homman, ku "ei vieraitakaan kehtaa pyytää pissan hajun takia" :LOL: No joo näistä kaikista on niin monia eri mielipiteitä ja kokemuksia, että kannattaa vaan kokeilla eri juttui ja löytää itelle sopivin :)! Kestovaippainfo &bull; Etusivu sivuilta ite sain kans ison avun pähkäilyihin ja aloitukseen...
 
Kiitos kaikille jotka on edes vilkaissut mun blogia, sitä voi käydä kattomaa useasti, kun yritän päivittää sitä mahdollisimman usein :)

Oletteko nähneet unia? tai pikemminkin painajaisia? Mä herään valehtelematta melkein joka aamu siihen, kun näen painajaisia ja oon alkanu itkemää unissani. Ihan kamalaa! siis jostain ihan tyhmistä asioista näen unta, yksikin yö ajoin lentokonetta ja en saanut sitä ilmaan ja se suistui kiitoradalta pusikkoon ja kukaan ei uskonut, että se oli vahinko. ( :D ) En siis näe niinkään raskaudesta painajaisia, vaan jostain tollasista ihan hölmöistä asioista, ihan kuin joskus tulisin jotain lentokonetta ohjaamaan :LOL: Miehenikin aina herää yöllä, kun näen painajaisia ja itken.. vaivaako tällänen ketää muuta? Oon ollut aina vilkas näkemää unia, mutta nyt ne on muuttunu painajaisiks :|

Neyski +poitsu 21+5 :kiss:
 
Hei mut vois poistaa tuolta listalta! Kaikki on kyllä oikein hienosti raskauden osalta että mistään sellaisesta ei ole kyse, mutta jos kuuluu johonkin tällaiseen keskusteluun niin se olisi varmaan ihan hyvä joskus jotain kirjoitellakin. Ei ole vaan tullut nyt todella pitkään aikaan käytyä kuin hyvin pikaisesti lukemassa muiden juttuja, enkä oikein usko että jatkossakaan jaksan koneen ääressä olla sen enempää kuin nytkään eli ehkä parempi näin.

Hyvää jatkoa kaikille! :)
 
Hei!

Viestit on tullut luettua päivittäin. Kiitos blogilinkeistä - ihana lukea odotusblogeja :)
Ihania ultrakuulumisia taas! Meillä onkin rakenneultra ensi viikon tiistaina. Nopeasti on aika mennyt ja pian on pikkuinen nyytti sylissä :heart:

Viikonloppuna juhlittiin poikien synttäreitä, ihanat ilmat oli.
Tänään alkoi pojilla koulu 1lk ja 2lk - niin ne vain reippaasti reput selässä kouluun lähtivät. Nyt olikin paljon helpompaa kuin viimevuonna kun esikoinen meni ekalle. Ei tarvinnut äidin nyt yhtään kyyneleitä päästellä.
Niin se aika on vain vierähtänyt, justiin pojat olivat ihania pieniä taaperoita...

Kesäloman ensimmäistä viikkoa tässä vietellään, kolme viikkoa luvassa. Jippii! Raskauden kanssa on mennyt nyt hyvin, mutta jos nukun aamuisin yhtään pitempään on selkä kipeä. Koko eilisen päivän oli selkä kipeä ja kauhulla odotan kun se kipu ei sitten lakkaakkaan helpolla :( Aikaisemmissa raskauksissa on selkäkivut alanneet n.24-25rv:lla. Vauvalla oli eilen oikein kunnon jumppapäivä, koko päivän touhusi menemään :) Mieskin tunsi sunnuntaina vauvan ensimmäiset potkut ja kuopus maanantaina - siinä olikin ihmettelemistä ;)

Nyt pullakaffeelle.

Judie + pikkuinen 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Hei taas,

Aamulla sokerirasitus - litku meni alas ihan ok, mulla oli kamala jano ja siihen sen vetäsin kahdella hörpyllä. Makeeta joo, mutta kyllä sitä pahempiakin litkuja on joskus teinivuosina kokeiltu :) Mulle tuli siitä litkusta vaan huono olo. Onneksi sain makoilla toisen tunnin vähän helpotti. Nyt odotellaan tuloksia....

Neyski - mä olen kanssa nähnyt ihan ihme painajaisia. Yksikin yö me oltiin jossain lomalla ukon kanssa ja sitten siellä oli kamalasti myrkkykäärmeitä joka paikassa ja ne vaan lisäänty ja lisäänty.....eivät tosiaan liity vauvaan mitenkään vaan aina ihan ihme juttuihin.

Voimavaralappunen - meilläkään ei kyllä tuollaista ole jaettu. Mikä siinä on ideana?

Memami - onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Meillä oli ihan sama juttu, oltas haluttu tietää mutta pikkuinen ei näyttänyt. Jännitystä elämään :)

Maikkis ja juniori 23+1
ps. koska nää helteet oikein loppuvat....aaarhg!
 
Rakenneultrasta kuului hyviä uutisia eli kaikki niinkuin pitääkin. Kasvu oikeasti vähän edellä laskettua aikaa 25.12. Tämänpäiväisen perusteella la olisi 20.12. Vauvalla vähän iso pää, taitaa olla tullut isäänsä...Ei siis mitään poikkeavaa, muutaman päivän vain edellä koon perusteella muuta kroppaa.

Niin ja oli oikestaan turha kysyä kumpi on tulossa kun kuvassa näkyi selvästi ,kun munat hytkyi pojan liikkuessa, eli poikaa odotetaan. Liikkui vilkkaasti ja syke oli 135/min.

Hanne70 20+1
 
Moi kaikille!

Myös meille jaettiin edellisellä neuvolakerralla tuo voimavara-lappu. Täytyy muistaa täyttää se ennen ensi viikon perjantaita, jolloin siis seuraava neuvola.

Rakenneultra oli maanantaina ja siellä onneksi kaikki hienosti!! Olion painoarvioksi saatiin 340g ja reisiluun mitaksi 3,3cm. Mitat vastasivat viikkoja.
Rakenteet näyttivät olevan kunnossa ja pienellä varauksella saatiin poikalupaus (ei kätilö uskaltanut siis 100% luvata)!!
Nyt sitä ehkä uskaltaa hengähtää ja olla oikeasti raskaana :D !! Mahan puolesta asiasta ei ole epäilystäkään... olen todella iso!

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

T: Alexa ja Olio 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Ohhoh, rv 20 tuli tänään täyteen. Ensi viikolla olisi sitten rakenneultra. Siellä näkee sitten kumpi tulee, jos näkee, ja toivon että istukkakin on noussut. Minulla siis oli se etinen/eteis istukka-diagnoosi.
Työhousuihin on anoppi tehnyt "venymisvaraa" kuminauhalla, ja aavistuksen maha pömpöttää kyllä. Silti painoa ei ole vieläkään tullut, päinvastoin, eilen kävin puntarilla ja -400g taas vaihteeksi. Kuitenkin olo on kun sotanorsulla, pikkuisenkin kun liikkuu töissä yms. niin hiki hiki ja HIKI! Ja kömpelö olo.:ashamed:

Tyyppi potkii jo ja esim. pidemmillä automatkoilla tunnen potkuja. Selällään kun makaa, niin tuntuu oikein kunnolla liikkeet.

Nukkuminen on jotenkin hankalaa, sellaista äherrystä ennenkuin taju lähtee kankaalle, ja vaikea löytää hyvää asentoa. Viime yönä näin unta että olin ostanut sekä brion että emmaljungan rattaat, kun en ollut osannut päättää kummat haluan :LOL:

Ah niin ja lisäyksiä vielä: meille jaettiin tuo voimavara lappu, en tiedä mikä lie ideana. Seuraava neuvolakäynti on sitten meillä kotona. Tämmöistä ehdotettiin, ei siis ole pakollinen, ja me suostuttiin. (Joidenkin mielestä kyttäämistä, mutta itse en osaa ottaa sellaista asennetta. Ihan tavallisia ollaan, eikä täällä ole mitään piilotettavaa/hävettävää ;))
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Raisa.
MeMaMi: Voimavarakyselyn idea on katsoa että vauva syntyy hyvin toimivaan suhteeseen. Jos suhteessa on jotain vialla, voidaan siihen puuttua jo ennen vauvan syntymää keskustelemalla neuvolassa, tai ohjata pariskunta eteenpäin esim psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille. Näin minä ainakin näen asian. Me saatiin se kysely toisella neuvola käynnillä ja nyt viimeksi palautettiin. Se jää vielä lääkärin luettavaksi, kun on osana jotain yleistä terveystarkastusta? Näin ainakin meidän kunnassa. Kunnissa voi olla suuriakin eroja lippujen ja lappujen kanssa. :) Niin ja mun käsityksen mukaan se on ihan kaikille, eli ei ainostaan esikoista odottaville.
 
Poikalupaus tuli tännään rakenneultrassa ja muutenki kaikki hyvin. Mitat vastasi viikkoja ja laskettuaika säilyy. Pikkuvesseli ei meinannut näyttää ultraajalle pikku-aivojaan, niin kesken ultrauksen piti käydä käppäilee mutka, että saatais asentoo vaihdettua. Mutkan jälkeen poikanen näytti kieltä kuvassa. :LOL: :heart:


Paivih ja palleroinen 20+1
 
Hihii meillä on täällä ihan poikavalta, niitä jo 14 ja tyttöjä 6! Jännää :popcorn:

Juup, meilläkin täytellään aina se voimavaralappu, ja ihan kivahan se on jutella ne asiat läpi, siinä ainaki selviää, (jos täyttää siis totuudenmukaisesti) jos on huolenaiheita ja mikä mietityttää, niin mulle on sattunu kyllä kivat terkkarit, niin niiden kanssa on voinu just jutella esim. synnytyksestä ja sen jälkeisestä elämästä melko avoimesti ja saanu lisätietoa jne. Sit oon "testannu" ukkoni samalla ja eka täytetty ne ite ja sit käyty läpi kahestaan ja näkee vähän ollaanko samaa mieltä asioista jne, hihii :D

Öh mitäpäs sitä vielä piti... Ei oo houkutusta mennä 4D ultraan, kun on ylimääräinen ultra rv 32 istukan vuoksi ja samalla katotaan pojun koko, viimeksi oli 4päivää pienempi kuin laskennallinen LA antais ymmärtää, mut niin oli nt-ultrassakin noin 3päivää pienempi...

Nii sit noista painajaisista, niin itelläki ollu tapana raskaana, varsinki loppuraskaudesta nähä aivan ihmeellisiä unia missä ei päätä eikä häntää eikä varsinkaan vauvoja :D mutta ilmeisesti tääkin "vaiva" menee hormoonien piikkiin!

helena85 ja poksis torstain kunniaksi 23+0 :heart:
 
Ohhoh, enpä oo taas pariin kuukauteen tainnut käydä täällä, kun jääny vaan tonne Facebookin puolelle.. Ois kyllä kiva höpistä palstankin puolella ja koitan varmaan taas alkaa käymään. :)

"Uusille" sen verran taustaa, että mähän oon kärsinyt pahoinvoinnista viikolta 4+ asti ja 24/7 pahoinvointi jatkuu vaan yhä edelleen. Rakenneultra meillä oli 5.7. viikoilla 19+6 ja saatiin poikalupaus, josta olisin jo olonkin perusteella voinut lyödä vetoa. :D

Noista blogeista kun joku kyseli niin täältä löytyy. Suurin osa postauksista on hetkellisesti piilossa, mutta tulee näkyviin viikon kuluessa. Aloin selaamaan Neyski sun blogia ja mä oon myös 20v.

KURINA ja pikku-J 24+5.. <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neyski ja Raisa.
Tulinpa sopivaan aikaan kurkkimaan tänne! Varasin meinaan ihan äskettäin sen 4D-ultran, joka olis 2.9 (25+2). TJ 24 siis vielä! Jännittää kyllä taas. Esikoisen aikana se oli hieno kokemus, vieläkin menee positiivisella tavalla kylmiä väreitä.

Ja linkkailkaa vaan lisää blogeja, menen kyllä kurkkimaan! :) Kurinan blogi tosin on jo lukemistossa.

Aina_ & Mini 21+6
 
Viimeksi muokattu:
Kenelläkään kokemusta kantorepuista tms. tai paljon tietoa? Mikä on ratkasevaa, vaikka Tulan, Manducan ja Ergon välillä?

Entä mikä ois hyvä sitteri? Ajaako joku Emman halpis asiansa siinä missä joku kalliimpikin? (jos nyt ei oteta mukaan jotain itse keinuvia tärinäsitterihärdellejä)

Oonko ihan liian aikasessa näissä pohdinnoissa ja hankinnoissa... :D
Lastentarvikkeet on kyllä sellainen viidakko kaikkinensa, huh.

-Tiitsi ja 22+6
 

Yhteistyössä