~*~ Joulukuun tonttuset 2013 heinäkuussa! ~*~

Heipsan!
Täällä puhuttii, että ei pidetä lapsen sukupuolta salassa. Mekään ei todellakaan pidetä, juurikin sen takia että muut sukulaiset osaavat ostaa tavaroita halutessaan ja me osaamme ostaa, ettei kaikki ole vihreää/keltaista/valkoista..
Eikä me nimeäkään pidetä salassa, en pidä ristiäisenä niin isona juttuna, että siellä vasta kerrottaisiin. Haluan että lapsellani on nimi kun syntyy, eikä hän ole kaikille vain ''vauva''. Onhan kaikilla ihmisillä muutenkin nimet, niin miksi pitää pienen ihmisen nimeä salassa ristiäisiin asti :) ristiäisissä lapsihan kastetaan kirkkoon kuuluvaksi, sehän sen ajatus pääasiassa on :) Jotenkin minulla on niin kova mielipide tästä asiasta ja tuntuu hassulta, mutta tottakai kaikki tekee niinkuin haluaa :) Äitini pn mm pitänyt sukupuolen itseltään tietämättömänä kaikista lapsistaan (3) paitsi yhdestä kun lääkäri lipsautti vahingossa :D ja nimet ristiäisiin asti salassa, jopa minulta pikkuveljistäni :D Jokainen tyylillään ja tavallaan :)

Täällä potkitaan aivan kamalasti! :D kokoajan tulee osumaa masusta kun vähänkin istuu kasassa. Tai jos jotenkin on vähän ahdasta siellä masussa lölliä, valitsee varmaan löllimis paikkansa juuri niin että on ahtainta :D hölmövaavi!

ps. RU:hun viikko aikaa!! jaikksss

Neyski +poitsu 19+3 :kiss:
 
Tuosta salassapitämisestä vielä, niin monellehan se ei ole tärkeää, että onko toisen vauva tyttö vai poika... Mutta kyllä itelle on aina kans ollut kiva yllätys (varsinkin lähisuvussa), kun ei ole etukäteen tiennyt sukupuolta. Samoin nyt monet (varsinkin isovanhemmat) sanoivat että haluavat pitää yllätyksen, joten heille ei saa paljastaa :D. Samoin meillä on aina pidetty nimet salassa, ja välillä ollaan sukulaisten kesken pidetty (leikkimielinen :p) veto, että arvaako joku oikein nimen ja lähimmäs arvannut voittaa jotain... :) Toki mulle saa kaikki kaverit ja sukulaiset ihan mielen mukaan kertoa sukupuolet ja nimet jos haluaa :)...

Niin ja siis itsehän ei aioita rakenneultrassa tiedustella ultraajalta sukupuolta, mutta kyllä sitä haaroväliä tulee varmaan itse tiukasti tuijoteltua ja saatan omat epäilykseni kertoa kavereille, ketkä tietää haluaa :).

Samoin tuosta ostelemisesta sukupuolen mukaan, niin meille ei tule tytölle pinkkiä (paitsi ehkä sitten jos joku välttämättä ostaa), joten meille saa ostaa kaikkia värejä vauvalle etukäteen ja varsinkin punasta, mikä on muutenkin joulun väri ja tummansinistä, koska se on mun yksi lempiväreistä. Ja muuten oranssi, keltainen, vihreä, beige, ruskea yms menee kyllä molemmille sukupuolille. Ja luulisin, että kukaan ei etukäteen halua meille ostaa mitään isompien lasten kokoja esim satasenttistä auto-yökkäriä, mikä sitten jo sopisikin nimenomaan pojalle paremmin ;). Niin ja siis suurinosa hankinnoista me saadaan käytettynä kavereilta ja sukulaisilta, joten värillä ei väliä :heart:

Kaksi viikkoa vielä RU:hun, kyllä on odottavan aika pitkä.

Cherry ja joulutonttu 19+ jotain...
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Heissan kaikki :)

Täällä palasi mies tänään töihin ja minä jäin taas tytön kanssa kahden. Arki siis alkoi. Rakastan niin syksyä, sitä siis odotellen!

En ole pitkään aikaan muistanut kirjoitella. Kovasti touhuttu kaikkea ja käyty mm. muumimailmassa, särkänniemessä, puuhamaassa jne. Neiti 2v ollut aivan innoissaan. Ihanaa vaihtelua itsellekin. Päästiin myös miehen kanssa kaksin parin yön kylpyläreissulle. Muuttokin tuli tehtyä. On se vaan niin ihanaa, kun koko perhe sai olla kuukauden yhdessä. Harmi vain, että se meni liian nopeasti!

Mutta hui, siis 20.viikko jo menossa! Minua on supistellut kovasti ja eilen äitipolilla kävinkin tarkistuttamassa, että ei ole tullut kohdunsuulle muutoksia. Pikkuinen painoi jo 310g :heart: Kaikki oli onneksi kunnossa. Minulla oli kipeitä supistuksia myös esikoisen aikaan ennen puolta väliä ja siksi jouduin silloin töistäkin jäämään jo ennen puolta väliä. Olivat silloin tehneet muutoksia kohdunsuulla. Nyt ei onneksi ainakaan vielä ennenaikaisuuden uhkaa.

Painoa on tullut joku 8kg. Ahdistaa, kun esikoisesta tuli koko aikana jotain 13kg :( Neuvolatäti ei kuitenkaan ollut huolissaan. Sanoi, että joskus se painon nousu kasaantuu alkupuolelle. Imetin tyttöä 1v2kk ja painoa lähti jotain melkein 20kg alle lähtöpainon. Ehkä se vauhdilla tippunut paino tulee nyt sitten nopeasti takaisinkin.

Selässä oleva välilevynpullistuma rajoittaa elämääni tosi ikävästi. Kävely on hankalaa ja lääkkeisiin joudun turvautumaan lähes joka päivä. Tuntuu niin pahalta mutta kuten lääkäri sanoi, että tilanne nyt vaan on tämä ja sen mukaan on elettävä. Ennen tätä vaivaa en kyllä tiennyt millaista oikeasti kova kipu on. Jää synnytyskivutkin kakkoseksi. Liikuntaa pystyn harrastamaan hyvin vähän, kun aina paukkaa hirvittävät kivut päälle. Ärsyttää, kun tämän vaivan takia jokapaikasta painostetaan laittamaan neiti 2v päiväkotiin. En vaan halua... en nyt ainakaan tähän vauvan odotuksen/tulon yhteyteen. Mieheni tekee vuorotyötä, joten ei se päivähoitopaikka paljoa auttaisi, kun illat ovat niitä hankalia. Pitäisi olla vuorohoitopaikka siis.

Potkut tai vauvan jumppaaminen (kuten tytön kuullen pitää puhua. Hän kun keksi, että voi itsekin potkia äitiä!) tuntuu jo vahvasti pitkin päivää. Liikkuessa ja paikalla ollessa. Ei meinannut saada lääkäri eilen mitattuakaan.

Rakenneultra on 5.8. Jännittää. Toivon, että sukupuoli näkyy. Salaa toivon toista tyttöä mutta tottakai pääasia on, että on terve vauva. Jotenkin tuntuisi vaan, että kahdella tytöllä olisi enemmän yhteistä ja näin arki olisi ehkä sujuvampaa. Itselläni on alta 4v nuorempi veli ja ei ihan hirveästi ole yhteistä ollut. Meillä tulee siis 2v9kk ikäeroa lapsille. Mutta tokihan kaikki on lapsien luonteesta ym. kiinni.

Me mietitään kovasti, että pidetäänkö sukupuoli salassa. Meillä, kun ei muut osallistu esim. hankintoihin niin ei sen takiakaan ole tarvetta kertoa. Esikoisesta kerrottiin kyllä heti. Saa nähdä maltetaanko kuitenkaan olla kertomatta. Ollaan isovanhemmille vitsailtu, että kysykää sitten tytöltä. Tyttö, kun on kertonut kaikille nytkin jo että meille tulee: "tyttö vauva veli" :D

Nimi kuuluu minun mielestäni paljastaa vasta ristiäisissä/nimenanto juhlassa. Mutta jokaisella on toki omat perinteensä ja tapansa. Meillä on pojalle nimi jo valmiina. Jäi esikoisen ajalta. Tytölle ei olla edes mietitty. Olen jotenkin vahvasti siinä uskossa, että tämä kuitenkin on poika. On niiiiin erilainen raskaus. Lopullisesti nimi päätetään kuitenkin vasta, kun olemme nähneet vauvan.

Onko täällä ketään, joka ei tule pystymään imettämään lääkkeiden takia? Itselläni luultavasti se tilanne ja tuntuu jotenkin niin ahdistavalta. Esikoisen kanssa, kun oli pitkä onnistunut imetys. Tuntuu niin haikealta ja vaikealta mutta kuitenkin kävelevä äiti on varmasti lapsille parempi kuin sellainen joka imettää eikä siksi pysty kävellä.

Hankintoja ei vielä olla tehty. Paitsi yksi asukokonaisuus jonka alennuksesta löysin. Olen jotenkin nyt niin varuillani vielä, että en halua hankkia mitään isompaa. Katsellut olen kyllä kaikenlaista, vertaillut ym. Käytettynä mekin ostetaan mahdollisimman paljon mutta turvakaukalo ehdottomasti uutena, kaikki muu saa olla käytettyä.

Vaunuista oli ollut puhetta. Meillä on esikoisen jäjiltä Brio Sing vaunut ja ne ovat ihan huiput! Ei parhaat, jos liikutaan esim. maastossa tms. Mutta paljon liikkuvalle, kaupungissa, kauppoja ym. kiertävälle nuo on ihan huiput! Ollaan käyty joka vuosi esim. useilla messuilla missä tuntuu monet kiroavan vaunujen kanssa niin meillä ei sitä ongelmaa ole ollut, kun vaunut kääntyvät näppärästi sinne tänne ja ovat kevyet. Myös pieneen autoon mahtuvat eikä matkarattaita ole tarvittu :) Turvakaukalon saa kiinni runkoon, se ehdittiin jo myydä joten uuden osto on edessä.

Jotenkin nyt toisen lapsen kohdalla malttaa odotella noiden hankintojen ym. kanssa ihan eritavalla. Esikoista odottaessa sitä oli kaikki isompi hankittu jo ennen puolta väliä. Esikoisen odotus oli muutenkin jotenkin huolettomampaa ja helpompaa. Tarkoitan sitä, että vauva-aika häämötti ruusunpunaisena edessä ja sitä ajatteli kaiken olevan niin ihanaa. Nyt toisen kohdalla tietää jo mitä se vauva-aika oikeasti on. Meilläkin nyt tyttö 2v4kk herättää toisinaan edelleen öisin. Vasta 2v kohdalla alkoi nukkumaan välillä kokonaisia öitä. On tämäkin tietenkin ihanaa, mutta eritavalla :)

Itse olen huoletta syönyt juustoja ym. Olen myös ymmärtänyt, että lähes kaikki kauppojen hyllyillä olevat on pästöroitu ja siksi turvallisia.

Nyt täytyy varmaan vaihtaa tuonne sähköpostin puolelle :)


Marrr ja pikkuvauva 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Heips taas. Täällä ollut puhetta nimistä ja sukupuolesta.
Meillä nyt lähipiiri tietää että sukupuoli tulee olemaan meillekin yllätys, niin kukaan ei ole kysellyt.Sukupuolella ei ole nyt mitään väliä,koska kotoa löytyy jo tyttö ja poika :) Nimikin tosiaan päätetään sitten kun vauva on syntynyt.
Oikeastaan en ole koko nimiasiaa edes pohtinut vielä.

Edellisessä raskaudessa päätettiin tytön nimi jo odotusaikana,mutta ei hän sitä nimeä saanut vaan mieli muuttui kun hän syntyi.

Supistellut on nyt täälläkin joka päivä töissä, yritän saada ensi viikolle ajan neuvolalääkärille, olisi varmaan aika jäädä pois töistä.
syyselo ja kirppu 19+4
 
Hei!

Oon löytänyt ihanan ystävän vuosien jälkeen uudelleen ja hänen kanssaan olemme jakaneet kaikki pelot ja ilot liittyen molempien raskauksiin, hänellä on toinen raskaus joten osaa neuvoa minua paremmin kuin minä häntä :)

Liikkeitä ei tunnu, vatsa ei ole kasvanut, kukaan ei huomaa tai näe että olisin raskaana ja oikeastaan väsymystä lukuunottamatta voin todeta että olo on aika hyvä ja normaali. Ei ole kasvukivutkaan tuntuneet muutamaan päivään.

Oon jo 17+3 ja rakenneultraan alle 3 viikkoa! Jippii:)

Ystäväni suositteli kaupunkiin Teutonia Fun yhdistelmävaunuja, mutta niitten hinta on uutena yli 1000e ja käytettynäkin yli 500:/
 
Täälläkin rakenneultra vihdoin ohi ja kaikki hyvin :heart: Tosin istukan yksi reuna näytti "hassulta", mikä ei kuitenkaan ole mitenkään huolestuttavaa, mutta sen vuoksi päästään näkemään pikkuinen ultrassa vielä rv32 :) Ihan kiva, sillä loppuraskaus vois muuten tuntua pitkältä ajalta näkemättä pientä. Edellisessä raskaudessa käytiin kans yks ylimääräinen ultra loppuraskaudessa, istukan sijainnin sekä kampurajalka-epäilyn vuoksi, silloin oli kaikki kuitenkin hyvin :)

Ja meidän poju (täytti muuten eilen 1v :) ) saa PIKKUVELJEN ihanaa!!

Jee minä olin järkevänä ajatellu, etten tarvii sisarus/tuplarattaita ollenkaan ainakaan talvesta, että mietin asiaa sitten ens kesänä, suunnittelin siis, että teen kävelyt pikkuinen vaunuissa ja isompi poitsu pulkassa. Kunnes sit tänään heräsin että joo, entäs kun käyn kaupoissa/kirppareilla tms, siellä ei taida pulkka luistaakkaan ihan niin hyvin, hohhoi, ajatuskatkos, TAAS, aika yleistä nykyään mulla :D

Poitsun liikkeet tuntuu päivä päivältä vahvemmin ja alan tunnistaan kääntyilyt ja potkut toisistaan, tää on niin parasta raskaudessa, kun toinen kutittelee massussa, ah I'm in laav :heart:

helena85 ja tirpana (pitääköhän miettiä toinen nimi...) 20+6 (huomenna poksuu!)
 
Hei! En oo vähään aikaan jaksanut kirjotella, mutta oon kyllä päivittäin käynyt lukemassa että mitä muille kuuluu.

Oon ollu hirveän väsynyt viime aikoina, ja syyhän löytyi neuvolassa: hemoglobiini oli pudonnut yhtäkkiä alas. Piti alkaa rautakuurille, jospa alkais hemppa nousemaan ja olo kohentumaan.

Vauvan liikkeitä on tuntunut jo noin viikon! Välillä tuntuu pikku napsaus alavatsalla, ja oon huomannut, että aina iltaisin nukkumaan mennessä pikkunen tuntuu selvästi masun läpi. Pikku möykky joka mahtuu käteen :) :heart: Oon aivan ihmeissäni, kun tuntuu jo näin aikasilla viikoilla, mutta kai tuntuu kun ei oo ylimääräistä ja toinen raskaus kyseessä :) Painokin noussut vasta 2 kiloa, viime raskaudessa oli tässä vaiheessa jo 6 :D Toinen melkoisen outo asia on se, että mulla on ruvennut maito nousemaan aika reippaasti.. Onko muilla ollut tätä?

Sukupuolesta: Ollaan juteltu avokin kanssa asiasta ja tultiin siihen tulokseen, että me ei haluta edes tietää sukupuolta etukäteen :) Pidetään siis sukupuoli ihan yllätyksenä kaikille loppuun asti, tosin poikaolo on edelleen :D

Nimistä: Nimi pidetään myös salassa, ja ihan sinne ristiäisiin asti :) Pojalle on nimi jo valmiina, mutta tytölle on todella vaikea keksiä nimi, kun esikoisella on jo se omasta mielestä maailman kaunein nimi :)

Meillä on jo tuplarattaat valmiina, löysin facebook-kirppikseltä satasella todella hyväkuntoiset ORA-merkkiset rattaat jo pari kuukautta sitten :) Autoa kun ei omisteta vielä niin tulee varmasti olemaan käyttöä noilla.

Judidi ja Venkula 15+1
 
Pikainen päivitys....

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Aamulla kun tulin suihkusta huomasin että masuun on alkanut piirtyä se tumma viiva. Tippa tuli tästäkin linssiin :)
mitens teillä muilla?
Maikkis, joka kamppailee kesäflunssan kanssa
 
Maikkis:) Mullakin tuli ekassa raskaudessa tuo tumma viiva, linea negra, viikolla 24. :) Yhtenä aamuna kun kävin suihkussa, huomasin että se oli ilmestynyt! :) Ja se tummui koko raskauden ajan... sitten synnytyksen jälkeen hiipui hiljalleen pois. Nyt jännään, tuleeko se taas, vielä ei näy mitään. Se on mun mielestä tosi suloinen viiva. :)

marrr Mä oon kans huomannut, että toisen lapsen kanssa malttaa odotella noiden hankintojen kanssa ihan eri lailla kuin esikoista odottaessa. Mekään ei olla ostettu tälle vauvalle vielä mitään. Eikä me nyt oikeastaan mitään kauheasti edes tarvitakaan. Rakenneultran jälkeen, jos saadaan sukupuoli tietää, tilaan netistä vauvalle yhden talvihaalarin koossa 56 :) Niitä oli nettikaupassa enää vaaleansinisiä ja -punaisia, niin en uskalla tilata vielä kumpaakaan väriä. Työkaveriltani olen tilannut vauvalle sellasen virkatun peiton, hän on alkanut sitä jo tehdä. :)

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart: Meillä vielä 6 päivää ultraan...

Kun täällä oli juustoista puhetta, niin saako sulatejuustoa esim. Aamupala-juustoa syödä?! Mun tekis sitä mieli, mut kun tuoteselostetta luin, niin ei lue missään kohtaa sana pastöroitu. Creme Bonjourin tuorejuustot on kaikki pastöroituja, takana tuoteselosteessa lukee niin. :)

Merve ja masu 20+4
 
Täällä odotellaan rakenneultraa 8.8. Liikkeet ei vielä kovin tunnu, kun eka raskaus ja istukkakin edessä. Maha sen sijaan kasvaa, joten jotain siellä on, joka kasvaa...

Mun pitäisi mennä häihin 10.8 ja siinä onkin miettimistä, mistä löytäisi jotain päälle. En ole sitten yhtään hameihmisiä. Yksi tunika on, mutta nyt jännäillään mahtuuko se enää elokuussa mun päälle. No puseroita löytyy helpommalla, mutta raskausajan juhlahousuja on vaikeampi löytää, ainaskin omaa kokoani. Netistä tilasin yhdet, mutta ei ole mitään kuulunut. Nyt jännään, että tuleeko ollenkaan... Sitten varmaan rakenneultrasta suoraan panikkiostoksille... Tietysti voi löytää jotain "isojen tyttöjen" mallistoista.

Jos rakenneultrassa on kaikki ok, niiin sitten ruvetaan hankkimaan kalliimpia hankintoja. Vakuutusta ei hankita ennen lapsen syntymää. Minä kun olen joidenkin firmojen mielestä liian vanha synnyttämään...eli ei saada niitä minun iän takia.


HANNE70 18 +1
 
Rakenneultra on takana ja kaikki oli hyvin. Lääkärin mukaan kaikki mitat oli normaaleja (en niitä nyt muista eikä niitä ees kirjattu äitiyskorttiin). B oli hitusen A:ta isompi. Lapsivettä oli normaalimäärä. Lääkärin mukaan A on neiti A ja B on herra B Nyt taas jaksaa porskuttaa eteenpäin, kun sai tietää kaiken olevan hyvin. Seuraavat tapahtumat onkin sitten normaali neuvolakäynti 14.8. (22+5) ja äpkl-käynti 22.8. (23+6).

Ainoa hieman ahdistava kommentti lääkäriltä oli se, että painon ei tarvitsisi nousta enää yhtään. Ja siis se on noussut kahden neuvolakerran välillä 1,5 kg. Nyt tuohon on ehkä tullut kilo tai pari lisää. Tokihan tää johtuu siitä, että ylipainoa on huomattavasti valmiina. Mutta miten ehkäistä raskauskilojen kertyminen? Kyllähän nuo vauvat tuolla kasvaa koko ajan, joten jonkin verran painoa tulee väistämättä? No, pitää vaan skarpata syömisen kanssa entisestään ja yrittää liikkua vähän enemmän (kohtuuden rajoissa).

Pohjoistuuli ja tuplat 19+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Jeccika
Pohjoistuuli Mulla on myös huomattavasti ylipainoa ja ahdistaa hirveesti kun paino nousee, nyt tullu 2-3kg... Neuvolan terveydenhoitaja sanoi että älä stressaa ja 7kg tulee kuulemma väkisin ja on ok. Mulla tulee heti nälästä kuvottava olo ja pakko syödä siihen oloon... No nyt kun loma loppuu niin alkaa peremmin säännöllisyys ja töissä syön salaatin aina lounaaksi ja juotuakki tulee paremmin niin ehkä se sit helpottaa. Sain ennen raskautta 9kg pois ja innostus painonpudotukseen oli parhaimmillaan, mutta tää raskaus huonoine oloineen keskeytti sit laihdutuksen... : /
 
pohjoistuuli Minulla nyt menossa 18+1 ja ylipainoni sekä sukurasitteen takia jouduin käymään jo viikolla 14 sokerirasituksessa. Siinä paastoarvo oli 0.3 yli viitearvon ja nyt siis päätetty, että minulla on raskausdiabetes. No, minulls on tähän mennessä tullut +1.3kg ja diabeteshoitaja sanoi sen olevan minulle liikaa. :D Joten aina nyt kannata kaikkea uskoa. Ja sokeriarvot jota sitten kotona olen mitannut, niin ovat olleet oikein mainiot.


Rakenneultraan vielä kaksi viikkoa. Sitä odotellessa menee aika kivasti. Kauhea stressi ja v*tutus töistä tällä hetkellä, mutta ensi viikolla sekin helpottaa.

Paivih ja masuasukki 18+1
 
Moroo!

Ei mitään uutta valtakuntaan. rv 17+5 menossa, liikkeitä ei tunnu, mitään uutta ei ole kun rakenneultraa odotellaan. Mutta pientä pahoinvointia lukuunottamatta olo on aika jees, jos muistaa vaan syödä koko ajan :)

Mäkin mietin että pidänkö sukupuolen salassa muilta mutta se voi olla vaikea koska aion ostelal vähän sukupuoleen sointuvia värejä.
 
Heippa piiitkästä aikaa! Mulla jäi palstan seuraaminen vähemmälle sen jälkeen, kun nt-ultrassa saimme hieman huonoja uutisia. Niskaturvotusta oli silloin n. 4 mm ja se järkytti maailmaa aika lailla. Ultrassa kävimme kesäkuun alussa ja vasta tällä viikolla saimme lapsivesipunktion tulokset. Takana on siis pitkä odotus ja epätietoisuuden aika. Mielessä on pyörinyt vain suuri huoli vauvasta ja itse odotuksesta nauttiminen on jäänyt kokonaan taka-alalle. Ihan hirveätä kyllä oli tuo tulosten odottelu, sitä vain pelkäsi pahinta. Mutta, me saimme onneksi hyviä uutisia: koko kromosomisto tutkittiin ja mitään poikkeavuuksia ei ole, normaalit kromosomit. Kuinka onnellinen nyt olenkaan, huh! On ollut rankkaa aikaa tämä kesä, vaikka koittikin suhtautua luottavaisin mielin. Nyt on vielä edessä rakenneultra, jossa lääkäri ultraa rakenteet tarkkaan. Lapsivesitutkimuksen yhteydessä ultrattiin ja silloin kaikki näytti oikein hyvältä, joten toivotaan että rakenneultrassakin kaikki on hyvin. Olikos täällä muita, jotka saivat nt-ultrassa tai yhdistelmäseulassa huonoja uutisia?

Hankinnoista on ollut täällä puhetta ja siitä, uskaltaako käytettynä ostaa esim. vaunuja. Me ostimme esikoiselle vaunut (Emmaljunga Duo Edge) käytettynä ja olivat kuin uudet. Noin vuoden vanhat ja vain vähän käytetyt, maksoimme 450 €, mikä oli minusta edullinen noin hyvistä vaunuista/rattaista. Rattaat ovat meillä päivittäisessä käytössä edelleenkin esikoisen kanssa (1,5 v.). Eli ratkaisevaa on käytettyjen kohdalla se, ovatko hyvinpidetyt. Me ostimme nuo vaunut Tori.fi:stä, mikä oli minusta hyvä, kun tuskastuin huuto.netissä siihen, että vaunujen kohdalla oli niin fanaattista se kaupankäynti ja hinnat karkasi monesti korkeaksi ja huudoista olisi pitänyt tosissaan taistella. En oikein tykännyt sellaisesta, joten Tori.fi oli siitä hyvä, kun myyjällä on tietty hinta, jolla tavaran sitten ostaa, eikä tarvitse taistella. Turvaistuimen ostimme samalta myyjältä ja sekin oli vain vähän käytetty ja hyväkuntoinen. Kannattaa siis ainakin katsoa mitä voisi saada käytettynä ja sitten harkita, onko mieltä ostaa ihan uutena. Vaatteet tuli ostettua lähes aina uutena, kun seuraavaan vaatekokoon siirtyessä piti saada vauvalle nopeasti uusi vaatekokoelma käyttöön :) huuto.netistä ostin kyllä esim. haalareita ja sieltä kannattaakin katsoa esim. juuri sellaisia hyviä merkkejä, jotka usein on tosi hyväkuntoisia, mutta saa edullisesti.

Painosta ja painonnoususta ajattelen itse niin, että lähtökohtana kannattaa tottakai olla se, että syö mahdollisimman monipuolisesti ja terveellisesti, ja että liikkuu riittävästi. Jos siitä huolimatta paino nousee, niin sille ei itse voi mitään. Lapsen ja itsensä kannalta on tietenkin tärkeää, että syö terveellisesti. Painonnousulle ei kuitenkaan aina voi mitään, vaan joskus paino vain nousee vaikka söisikin suht terveellisesti. Itsellä painoa tuli esikoista odottaessa 16-17 kiloa, mutta sairaalaan jäi niistä yli 10, ja loputkin tippui nopeasti. Varsinkin yhden lapsen kanssa on helppo sitten ulkoilla paljon, tehdä päivittäin vaunulenkkejä, joten ei kannata stressata etukäteen. Itse ajattelin että se äitiysloma on itse asiassa loistava tilaisuus laittaa itsensä taas kuntoon: päivittäin pystyi tehdä pitkiä lenkkejä ja pystyi kotona huolehtimaan, että söi terveellisesti. Ei kannata siis masentua :)

Liikkeitä on minullakin tuntunut jo pari viikkoa. Alussa oli sellaisia, ettei pystynyt varmaksi sanomaan, mutta nyt kun on palannut töihin ja päivän istuu koneen äärellä, niin tuntee potkut hyvin :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille :)

Vivie 18+2
 
Ihania uutisia Vivie, että huolien jälkeen kaikki kuitenkin näyttää olevan kunnossa! Pelko pikkuisen puolesta on varmasti ollut mielessä paljon, mutta vaikka kesä meni osaksi niissä mietteissä, niin nyt onkin sit ihana syksy edessä mahaa kasvatellessa :)

Linea negrasta; minulle tuli pojasta se tumma viiva navasta alaspäin jossain vaiheessa, ja tästäkin siis odottelen, missä vaiheessa tulee jos on tullakseen, ne taitaa vaihdella muutenkin kuin sukupuolen mukaan...

Mulla on painoa tullut raskauden aikana nyt vain 1,2kg lähtöpainosta, alkuraskauden pahoinvointi vei oman osansa ja nyt oikeestaan kuukauden sisään saanut 2kg lisää, eli pääsin omaan lähtöpainoon takaisin ja saanut lisäpainoa siis sen 1,2kg. Maha on kyllä jo hienon kokoinen, joten poju kyllä reippaasti kasvaa :)

helena85 ja tirppa-poju 21+1 jo <3
 
Vivie, siellä on varmasti rankat viikot takana. Mikään ei ole yhtä kamalaa, kuin pelko oman lapsen puolesta - on lapsi sitten kohdussa tai sen ulkopuolella. Onneksi kaikki on hyvin <3

Täällä samantyyppisiä pelkoja, mitä RU:hun tulee. Enää alle viikko aikaa, mutta silti sekin tuntuu painostavalta. Vaikka np-ultrassa ei mitään poikkeavaa ollutkaan niin kerta se on ensimmäinenkin... Ei sitä vain osaa enää toista odottaessa suhtautua niin rennosti. Tai sitten olen vainoharhainen.

Meillä taitaa olla nyt pojalle nimi päätettynä, mutta hiukan epävarmaa vielä sekin. Tytön nimeksi taas on liikaakin vaihtoehtoja - tai sitten omat suosikit ei edelleenkään käy miehelle. Eiköhän nimi ole sovittuna syntymään mennessä... :) Tai vaikka siihen sairaalan esitietolomakkeeseen?

Täällä on ollut pari päivää hiukan hiljaisempaa, kun ollaan kovan flunssan kourissa. Masussa ei kyllä ole edelleenkään hiljaista, kun Mini mesoaa niin että masu vaan heiluu. Alkaa toi "Mini" kutsumanimenä olla hiukan harhaanjohtava :--D Toivottavasti flunssakin hellittäisi pian, ei ole kivaa kun räkää on aivoissa asti.

Aina_ & Mini 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Ostettiin eilen käytetyt, 2,5 vuotta vanhat Ora Taigat. Saatiin kyllä edullisesti, 70e . Nyt on yksi hankinta vähemmän =)
Kävin tänään neuvolassa hb n mittauttamassa kun on koko ajan väsy, no sehän olikin vain 112 vaikka olen syönyt nestemäistä rautaa.Nyt siirrytään sitten obsidaniin.

Ensi viikolle sain sitten lääkärin jossa mietitään sitä sairaslomalle jäämistä väsyn ja supistusten takia.

syyselo ja kirppu 20+0
 
Tulin poksumaan 19+0 :heart: Kyllä tämä aika vain menee nopskaan, pian ollaan puolivälissä :)

Vielä viikko ja sitten alkaa 3vko:n kesäloma - IHANAA! (Ja poikien koulu 1lk ja 2lk - siitä se arkirumba taas alkaa...)

Tällä viikolla oli neuvola ja nyt olen siinä lähtöpainossa, missä ensimmäisessä neuvolassa olin. Joten ylimääräistä painoa ei ole vielä tullut. Pahoinvointia on edelleen. En tiedä johtuuko raskaudesta, edelleen tästä flunssasta vai antibioottikuurista :(

Itselläni on herännyt nyt halu tietää kumpi siellä masussa myllertää. Jos vain suostuu näyttämään niin otamme selvää rakenneultrassa.

Judie + sintti 19+0 :D (Mies on alannut kutsumaan vauvaa tuolla nimellä :whistle: )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helena2013

Yhteistyössä