Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Stormylle myös täältä onnitteluja hyvistä ultrauutisista. Oli varmasti ihana kuulla/nähdä jotain niin konkreettista kuin syke :heart:

Aina_: Vaikka leikkimielinen testi onkin, niin onhan tuo tyttötuloksen 80% varmuus vähän enemmän kuin tuo normaali 50/50 prosentit ;) Katotaan kuin käy, pitääkö paikkaansa :D

Meillä siis ultra on vasta tiistaina. Toisaalta tuntuu pitkältä ajalta, toisaalta eihän tässä oikeastaan oo kuin viikonloppu välissä ja hommaa mulla vielä gradun kanssa paljon, joten päivät kuluu tosi nopeesti. Ja viikkoja sillon tiistaina ois kasassa jo 7+6. Hui, miten aika on menny nopeesti. Jotenkin on hienoa, kun noi viikot alkaa jo 7+ ja voi sanoa olevansa 8. viikolla. Ihan kohtahan poksuu jo se kymppi rikki, toivottavasti (edelleen olen tällä toivottavasti kaikki menee hyvin-asenteella, kun se VU on käymättä vielä) :)

kaislanen: Oon myös juonu Clipperin teetä ja tossa mun lempparissa (red fruits & aronia berry) on mukana sellasta kuin lakritsijuuri. Kun googlasin "lakritsijuuri ja raskaus", löysin tietoa että se on munuaisiin vaikuttava yrtti ja käyttöä suositellaan vältettäväksi raskauden aikana. Joten kurkkaappa ihmeessä ne sun muutkin Clipperin teet, ettei niissä oo jotain muutakin kiellettyä : / Yrttiteethän on "ei suositella"-listalla sen takia, kun vaikutuksista raskauden aikana ei oo tarpeeksi tutkimustulosta. Joten ilmeisesti meidän teen juojien kannattaa lukea ne vähänkin erikoisemmat tee-paketit aika tarkkaan läpi, ettei tuu yllätyksiä vaikka perusohje olikin, että hedelmä- ja marjateet käy. : /
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas :)

3kerta: suuret pahoittelut! Ensi kerralla onnistuu! :hug:

meillä mies oli mukana melkein jokaisessa neuvolassa ensimmäisen odotusaikana, ihan omasta tahdostaan. En mä koe sitä mitenkään "tarpeellisena" mutta mies itse on kiinnostunut ja haluaa olla mukana ja kuulla sydänäänet joka kerta ja kuulla joka kerta, että kaikki on ok jne. niin miksi sitten ei tulisi :) Ja oli hyvä, että oli kuski, esim loppuaikana jouduttiin käyrille lähes joka kerta neuvolasta, joten en oikein itse ois pystynyt ajamaankaan. En nyt tiedä miten tällä kertaa tehdään, esikoiselle ei ole hoitopaikkaa lähimailla, joten mies on varmasti hänen kanssaan toivottavasti, ettei mukaan tartte ottaa.

Mäkin muuten hengästyn nyt tosi helposti, siis helpommin ku normaalisti!

Na-dene: Ai rooibosta ei saa juoda? vau, miksköhän? no onneks en koskaan sitä juokaan :D En vaan yhtään hahmota mitkä lasketaan yrteiksi... Mä suosin kanssa mandariineja, ja sitten pitää pitää huolta, ettei pääse liian kova nälkä, eli esikoisen odotus aikana söin ennen ku nousin sängystä ja koko ajan oli joko hapankorppua tai mandariinia suussa. Vihreät omenat oli kans hyviä, mehujätskit kesähelteellä... mitäs muita kannattaisi kokeilla? Hedelmät, vihannekset, korput? Marjat, kuivatut marjat on muuten herkullisia :) Toivottavasti pian helpottaa! :hug:

Nähdään taas :)

tömpsis ja persikkabanaani 7+3 (siis mäkin olen täysin yllättynyt että viikkoja on NOIN paljon :p vastahan se plussa tuli :O :D )
 
3kerta pahoittelut täältäkin :hug:

tuntuupa pahalta tulla nyt kertomaan omia ultrakuulumisia.. tänään käytiin siis varhaisultrassa ja sieltä löytyi 1 sydän sykkimässä <3 alkio oli 10mm kokoinen ja vastaa siis viikkoja 7+1 (omien laskujen mukaan tänään olis ollut 7+0), joten mun LA siirtyykin 4.12 :) oli kyllä tosi helpotus!

en ehdi nyt oikein lueskella teidän päivän aikana kirjoittamia juttuja, kun huomenna tosiaan lähtö heti aamusta maarianhaminaan ja takas vasta lauantaina illalla. tuskin ehdin reissussa lukemaan päivityksiä, mut sunnuntaina sit viimeistään :)
 
3kerta osanottoni! :( :hug:

Jännää kun nyt alkaa enemmänkin pikkuhiljaa olla porukalla noita ultra-aikoja, Stormylle ja jen_nille isot onnittelut hyvistä kuulumisista! :)

Niistä hankinnoista vielä, että itsekin ajattelin pitkään etten todellakaan uskalla ostaa yhtään mitään kun korkeentaan joskus raskauden puolivälissä, mutta kun sitä ehti tuon pitkähkön yrityksen aikana jo miettiä sitäkin mahdollisuutta ettei koskaan voisi edes tullakaan raskaaksi, niin nyt kun se on todistetusti meille mahdollista, niin sen takia oon uskaltautunut jo vähän shoppailemaan. Vaikka tässä nyt kävisikin huonosti, niin uskon että niille pikkuvaatteille vielä joskus käyttäjä saadaan!

Neuvolasta; en usko että mun mies pääsee juurikaan mun mukaani noille käynneille, koska hän tekee sellaista 8-16 työtä josta joutuisi siis olemaan pois. Siis toki hän saisi vapaata jos ehdottomasti haluaisi tulla tai minä haluaisin, mutta pärjään kyllä yksinkin. Ei tarvitse minun takia ottaa töistä vapaata, vaikka tottakai olisi ihanaa jos joku käynti sattuisi vaikka kesälomalle :)

Aina_ jään mielenkiinnolla odottamaan, että pitääkö tuon testin tulos paikkaansa! :D

Onko muuten kenelläkään aikomusta hankkia sellaista kotidoppleria? Itse olen vähän kahden vaiheilla..Sehän on aika edullinen ja paljon olen kuullut hyvää siitä miten ihanaa on kun voi vauvan sydänääniä kuunnella, mutta toinen ääripää onkin sitten se jos joku kerta ei meinaa saada niitä ääniä kuuluviin, niin voi sitä paniikin määrää! : /
 
Viimeksi muokattu:
3kerta :hug:

Mulla tänään tuli ruskeaatuhrua. Samallalailla alko viimeksi km että menin sen sit tarkistuttaan.Alkio loöytyi ihan oikeasta paikasta, mutta lääkäri sanoi että koko vastaa 5+1 ja tänään on menkoista laskettuna 5+5. Tosin testin tein kun oli menkoista laskettuna 4+4 että ihan hyvin on mahdollista. Pelottaavaa vaan kuin kaikkin oireetkin on hävinneet...ei voi muuta kuin ootella...

Onnea muille hyvistä ultra kuulumisista =)
 
Voi mitä tahtia kirjoittelette, mahtavaa! :)

Paha olo on vienyt kyllä mennessään voimat niin etten ole jaksanut edes kirjoitella hetkeen.

On tämä alkuraskaus sellaista vuoristorataa, paljon surullisiakin uutisia tänne tullut, lämmin hali kaikille jotka sellaisia ovat saaneet :hug:

Ja onnen pipanoita myös hyvien ultrakuulumisten myötä on tullut, hienoa :heart:

Kengun uutisia myös odottelen, toivottavasti siellä kaikki hyvin!

Mulla vasta viikolla 9+ neuvola että sinne tuntuu olevan tooosi pitkä aika vielä vaikka oikeasti vain pari viikkoa. Siellä ultrataan joten vu:hun en mene vaikka mieli kyllä tekisikin tietää vaikka heti onko tuolla masussa ketään.

Ei meilläkään mies ole käynyt kuin yhden kerran viime raskaudessa ja silloinkin vain kuuntelemassa sydänäänet ja ehkä kerran aiemmin neuvolassa. Eikä mun puolesta tarvikkaan sinne tulla, olkoon muuten hengessä mukana :)

mileon 6+6
 
Osanotot 3kerralle :hug:
Ja pidän peukkuja, että Ellian ruskea tuhru on harmitonta!

Mekin saimme ultrassa oikein hyviä uutisia! =) Alkio on kasvanut viidessä päivässä päälle 8-milliseksi, joten koon puolesta on enää kolme päivää jälkijunassa (vastaa viikkoja 6+5). Sykekin löytyi, vaikkakin hyvin hento sellainen. Itse en nähnyt sitä ruudulta kunnolla, mutta mies sanoi nähneensä tuikkeen selvästi (ja lääkäri totesi myös, että tuossa se syke on). Tietysti olisi ollut ihanaa, jos syke olisi ollut vahvempi ja sen olisi voinut kuulla. Mutta kyllä nämäkin uutiset kelpaa :D
Uskomattoman huojentunut ja kevyt olo, olin niiiiin valmistautunut jo pahimpaan. Lääkäri sanoi, että jos ei tule mitään muita ongelmia, voin odottaa huoletta np-ultraan.

Kengu + Ruu 7+1
 
Hei kaikki! Tulin kurkkimaan tänne. Keskiviikkona päiväpisusta tuli yllättäen haamu. Nyt torstainakin testi näyttää plussaa. Viikkoja olis kasassa menkoista laskettuna 4+2. Eli mitä vaan voi tapahtua! Aattelin kuitenkin uskaltautua tänne ilmoittautua.

Luulin että tässä kierrossa ei oo mahollisuuttakaan. Toinen kierto clomeja käytössä. Ultraan en päässyt pääsiäisen vuoksi. Luulin että ovulaatiota ei tapahtunukkaa, joten terolut kuurin nappasin sitten siihe perään eikä menkkoja kuulunukkaa.

Esikoinen siis olisi tulossa yk 16/yv 3 olis tää kierto.

LA 24.12.2013
miranenn / 23 v / 1. lapsi / EKKS


Sekä VU 7.5.2013
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
Siis en ole vuorokauteen kerinnyt lukemaan ja täällä on niin monta sivua tullut tekstiä, että kääk!!! :D Ihanan aktiivisia olette kanssaodottajat!

Hoitopaikasta : ollaan mietitty et esikoinen olisi mennyt syksyllä hoitoon, nyt siis kotihoidossa kun oon niin vähän töissä, mutta nyt en sitten tiedä kun jos jään kotiin jo marraskuussa... Toisaalta neidin aika tulee varmaan pitkäksi kotona, pari päivää viikossa vois olla hyvä ,mutta en tie viitsiikö/kehtaako jos itte on kuitenkin kotona. Tarttee varmaan sit vaan raahata kerhoihin...

Töissä kertomisesta: joudun varmaan kertomaan piankin kun sellainen työ että muitten olisi hyvä tietää... mälsää kun joutuu ekana kertoo työpaikalla ennen kuin kavereille ja sukulaisille!

Neuvolakäynneistä te kellä on ennestään jo lapsia niin onko ihan ok ottaa neuvolaan eikoinen mukaan? en todellakaan viitisisi alkaa järjestelemään hoitajaa aina siksi aikaa kun muutenkin joutuu hoidossa olemaan ja järjestelyt hankalia.

Halaukset niitä tarvitseville, mutta ihanaa että on tullut myös hyviä ultrakuulumisia! :)

ja Jen_ni ei sun ainakaan sen meidän möhkiksen takia nimeä pähkinäksi tarvitse vaihtaa, toki jos muuten haluat. Möhkikset on parhaita :heart:

Nuu_Nuu ja nimetön pieni 6+4
 
Tömpsis: Toi rooibos luokitellaan myös yrtteihin kuuluvaksi (näin ymmärsin) ja yrttiteen vaikutuksia raskauden aikana on tutkittu niin vähän, että siks ei suositella sitä rooibostakaan juotavan. Kiitos muuten tosta hapankorppu-vinkistä. Niitä pitää ostaa heti huomenna. :) Kirsikkatomaatit on uusin löytö, joka maistuu. Tosin samaan syssyyn on leivät tippumassa pois ruokavaliosta, kun ei vaan saa nieltyä. (Mä alan oikeesti olla kohta huolissaan tästä ruokavalion yksipuolisuudesta : /) No tänään keitin sitten ihan makaronia ja sitä olen ketsupilla vedellyt menemään. Syöhän sitä varmaan pari päivää taas. Tuntuu, että noi ruuat, joita voi syödä vaihtuu parin päivän välein, mut ne pois tippuneet ruuat ei enää nouse ruokavalioon takasin. Hmmm... Ja kaikki muuten maistuu tosi makealle, suolaselle tai rasvaselle. Tänään noukin pakastepizzankin päältä ananakset pois, kun olivat niin makeita.

Tänään aloin himoita Subwayn grillattua kananrinta-patonkia. Sellanen ehkä täytyy huomenna hakea. Tulis jostain proteiinejakin, kun muuten mennään aika reilusti hiilaripainotteisella linjalla.


Ellian: Tsempit ja halit :hug: se vuoto ei välttämättä tarkoita mitään vakavaa, vaikka viimeksi niin olis käynykin. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että on harmitonta. :)

Kengu: Ihanaa, että saitte ultrasta hyviä uutisia. Ja se, että syke oli sun mielestä heikonlainen, saatto johtua noista viikoista. Muistelisin, että 6+ loppupuolella vasta syke alkaa kuulua, joten siksi ehkä hentoinen vielä. Mutta luottaisin kyllä sun mieheen, jos hän sanoo sen selvästi nähneensä :heart:

Ja miranenn: Mukavaa kun liityit porukkaan. Teilläkin yritystä jo takana, joten mahtavaa että saatte tällaisen joululahjan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Nuu_Nuu: Älä muuta sano :D Harmi, et tähän aikaan yöstä ei Subbarit taida olla auki. Pakko siis odottaa iltapäivään. :D Nää alkaa varmaan olla jo näitä raskausajan himoja, kun vois melkeen yöllä lähtee jotain hakemaan, kun mieli tekee. :D
 
Ompas paljon tullut taas kirjoitusta, kattelin tuota etusivua ni melkosen paljon meitä kyllä on :) ja minulla ikää 28 vuotta ja tällä hetkellä työttömänä mies on myös samoja ikiä mutta hänellä vakityö. Esikoinen menee syksyllä kouluun joten kotona ollaan sitten pikkusen kanssa kun toinen käy koulua. Nyt on sitten alkanut tuo etova olo ja oksentelu. Esikoisen kanssa oksentelin rv 20 saakka ja sitten sen jälkeen tuli närästys jota sit jatkui ihan saliin saakka . Muita näitä "vaivoja" ni päivällä pakko nukkua päikkärit, muuten ei tule mitään, sitten nää selkäkivut ne meinaa viedä minulta järjen :/ alaselkään koskee todella paljon , eikä myöskään itkulta tai sen herkkyydeltä olla päästy piiloon (tänään itkin aamulla kun katsottiin muumeja ja siellä muut olivat tehneet muumimammalle synttäriyllätyksen kukista :D )
 
Täältäkin 3kerta todella paljon voimia :hug:.

Ultrasta hyviä uutisia saaneille taas isot onnittelut!! Kiva kuulla hyviäkin uutisia, kun aina tuppaa mieleen hiipimään ajatus, että mitä jos siellä ei köllötäkään ketään. Joskin nää mun olot on kyllä sitä luokkaa että antaa ymmärtää muuta.

Ruokavinkkinä kaikille pakastealtaan lohikeitto! se on joku apetina tai tällanen. Voi morjensta että on hyvää ja meni mulla eilen aika rankoistakin oloista huolimatta ihan kepeesti alas.

Na-dene mun lemppari clipperi on juurikin ihan ehta lakritsitee ja sen oon jättänyt juuri tuosta syystä pois, että oon epäilly sen olevan yrttiteeksi luokiteltava. Toi sun mainitsema tee on kyllä kanssa niiin hyvää. En oo muutenkaan nyt uskaltanut juua mitään teetä hetkeen kun en kerinnyt tutkimaan. Mutta nyt tänään aamulla katoin noita clippereitä ni kaikissa mun lempi mauissa on joko lakritsinjuurta tai rooibosta. argh. Mulla on noita peketteja viel niin paljon, että pitää alkaa juottamaan kavereille kun tuleevat kylään. Ostaa sitten itelle jotain mitä voi juoda.

Mies ja neuvola
pitää nyt sanoa miehelle että saa itse päättää tuleeko neuvolaan mukaan. Se neuvolan tätskä nyt vaan vaikutti niin hurjan tiukalta siinä puhelimessa, että sellanen aika varataan, että mieskin pääsee, mutta ei sitten pystynyt tarjoomaan aikaa mikä menis miehen työajan ulkopuolelle. Oishan se ihan mukava, että mukana tulis, kun tää on tosiaan esikko meillä ja kaikki on niin uutta ja kummaa :).
 

Yhteistyössä