~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Rasvailusta, mä ostin kokeeksi tota body shopin versiota. Joko se rasvailu kuuluu aloittaa?

Minä tuskin liityn fb-ryhmään, minusta täällä on ihan hyvä jutella enkä halua mitään paineita siitäkään ehdinkö aina kirjoittelemaan riittävästi, ettei potkita pois. Toivottavasti tänne jää joku muukin :)

Äitiysseulan tuloksista, minä annoin verinäytteet pari viikkoa sitten ja meillä käytäntö on se, että ultran tulokset yhdistetään niihin ja viikon kuluessa tulee soitto jos jotain häikkää on.

Esimiehelle kerroin tänään nt-ultran jälkeen. Halusin kertoa ajoissa, jotta esimies osaa varautua, muille en ole töissä kertonut. Vähän jännitti, mutta onneksi esimies onnitteli lämpimästi :)

Tänään nt-ultrassa kaikki oli onneksi hyvin, huh mikä helpotus! :heart: Pieni vastasi viikkoja ja niskaturvotus oli vain 0,6 mm. Meillä kyllä katseltiin pikkuista oikein ajan kanssa ja kivasti kätilö näytti ja selitti mikä osa on mikäkin ja kertoili, että ihan mallikkaasti kaikki on kehittynyt.

Vointi alkaa olla täällä aika hyvä! Pahoinvointia ei enää ole oikeastaan ollenkaan ja pahin väsymyskin on helppottanut.

P.S. Kiva tuo oma ryhmä yksinään odottaville äideille, tsemppiä teille rohkeille ja reippaille naisille! :)

Ja vielä saa päivittää RU 18.7.

hiisi 12+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: happymum
Hei täällähän on meitä jo aika monta joilla huomenna np-ultra, sormet ja varpaat pystyyn!:heart:

Masurasvasta,itse ajattelin kokeilla tuota Body Shopin kookosrasvaa. Esikoisella käytin ihan tavallista vartalovoidetta ja jonkin verran tuli raskausarpia, mutta lienee kuivalla ihotyypillä ehkä osuutta asiaan.

-jenksu & little miracle 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
taas on listaa päivitetty :)

mileon huomasin, että sun kohdalta puuttuu kaikki tiedot :)

pitäiskös muuten jatkossa päivittää ainoastaan ultra-ajat ja muut suuremmat jutut, et jätettäis noi perusneuvolat, lääkärineuvolat ja sokerirasitukset pois? on meinaan aikamoinen homma päivitellä noita aina :D
 
Täällähän on tullut paljon hyviä uutisia =) Ja huomenna tulee toivottavasti rutkasti lisää - tulettehan sitten heti kertomaan!

Täällä ainoana jäljellä olevina raskausoireina tuntuu olevan tolkuton väsymys ja jatkuva nälkä - ja vatsan kasvu, mutta vähän epäilen sen johtuvan syödyn ruoan määrästä =D Välillä jo epäilyttää, kasvaako täällä kukaan, mutta mies jaksaa aina rauhoitella ja hokea että kaikki on varmasti hyvin. NT-ultraan tasan viikko, nyt jo jännittää!

FB ryhmän voin jättää suosiolla välistä, lueskelen kuitenkin huomattavasti useammin kuin kirjoitan, enkä välttämättä kuitenkaan halua keskustella kovin henkilökohtaisista asioista netissä. Jostain syystä olen jokseenkin tarkka henk.koht. asioiden jakamisesta, ja niihin pääsevätkin yleensä perehtymään vain hyvät ystävät. Sinällään kyllä ymmärrän FB-ryhmän koon rajoittamisen, jos on jo tiivis porukka koolla ja henk.koht. asioita on puhuttu siellä jo hyvän aikaa. Ja ainahan sitä voi perustaa uuden, kaikille avoimen ryhmän, jos haluaa =)

Lisconen ja mini 10+5
 
Kiitos jen_ni kun päivität listaa! :) Mun mielestä oli jo joskus aiemminkin puhetta, että vain ultrat laitetaan listaan, minulle ainakin sopii hyvin, muuten on tosiaan ihan hirmu homma päivittää noin pitkää listaa.
 
Tilasin tänään kotidopplerin, koska ajattelin, että ois kiva kuulla vauvelin sydämen sykkivän ennen tuota kahden viikon päässä olevaa NP-ultraa. Viimeeksi se keskeytynyt keskenmeno tuli niin yllätyksenä NP-ultrassa, että senkin vuoksi...

Onko joku kokeillut Baby Fun -doppleria? Siinä luvattiin sydänäänien kuuluvan viikoilta 10 - 12. Onko ollut vaikea löytää ääniä dopplerilla vai sekottaako ne helposti omiin sydänääniin?
 
Haje Kyllä voi kuulua ja syke kuuluu paljon nopeampana ku oma syke et pitäis erottaa ihan siitäkin.. =)

27v. olis ikä, unohtui tosta.

Omaa taustaa:

Mä oonki täällä ollut aiemmin tytöstä viime vuoden kesäkuisista odottamassa.
Mun taustalla on rv25+0 syntyny poika kohta 6v. Keskenmeno nykyisen miehen kanssa 2011 rv-21+0 ja siksi seurannassa ja piikityksillä joka viikko viikkojen 15 jälkeen.
Tyttö rv41+6, täydellisen levon takia meniki sitten noi pitkälle.
Eli kolmatta odotellaan ja toista yhteistä. :D
Tämä tuli vähä yllätyksenä ehkäsyn läpi, mutta ei haittaa ku tarkotus oli kuiteski täs 6kk sisään alkaa hankkii kolmatta ja samalla viimeistä lasta.
Saapi tyttö sitten pienen ikäeron ja ihan kiva näin. Toivotaan nyt et kaikki menee vain hyvin!

Missy ja masu 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Haje ja Barbamama35
hiisi-78 tais olla edellisessä pinossa puhetta :) mut jospa mä päivitän tästä eteenpäin vain ultrat ja muut erityisjutut, ettei enää perusneuvoloita.

haje kannattaa lähteä etsimään sykettä sitten ihan pikkuhousujen rajalta, ja tosiaan sen sykkeen kyllä erottaa omasta koska on paljon nopeampi. ja alkuun sen etsiminen saattaa kestää kauan! ettei kannata pelästyä jos ei sitä löydy.

missy1985 teidän poika on syntynyt tosi aikaisilla viikoilla :eek: tosi hienoa, että hän on selvinnyt! :)

jen_ni ja pähkinä 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Haje
Helena,

perussääntönä on se, että np-ultra tehdään alakautta, mutta joskus siitä saatetaan poiketa jostain syystä, esim. esikoisen kohdalla se kokeili ensin mahan päältä mut tarvitsi kuitenkin sen paremman näkyvyyden ja ultras lisäks alakautta. Nyt taas meni toisinpäin, eli alakautta alotettiin mutta niskaturvotus mitattiin kuitenkin sitten mahan päältä . Kannattaa siis kuitenkin varautua siihen, että housut kintuissa joutuu olemaan :)
 
Helena: Puhuit digin tekemisestä... Eikös toi istukkahormonin määrä, jota raskaustestit mittaa, ala jo noilla sun viikoilla vähenemään? Meinaan vaan, että älä sitten huolestu, jos testi näyttää jotain hassua... Muistaakseni (ja lunttasin sitten vielä netistä perhesuunnittelun sivuilta) ton HCG-hormonin määrä siis alkaa laskea viikoilla 10-13. Eli jos käy "huono" tuuri, niin se testi ei näytäkään sitä "Raskaana 3+"... Ajattelin vaan muistuttaa tästä, ettet sitten ala panikoida, jos se testi näyttääkin jotain hassua :heart: silti ihana idea tehdä se testi yhdessä :heart:

Ja uusiakin ollaan taas tänne saatu, kiva juttu. Uusille :wave: ja tervetuloa!


Tänään pitäis mennä ettimään mekkoa veljen häihin, joissa olen morsiamen kaasona heinäkuussa. Sillon siis viikkoja jotain 20+ ja koska vatsa on pyöristynyt jo nyt, mihinkään "normaaliin" mekkoon ei ole mahdollisuuksia mahtua. Ja se taas rajaa valikoimaa... huh... katotaan mitä löytyy...

Na-dene ja pieni 13+0 *POKSPOKSPOKS*
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Kiva kuulla että tänne foorumille jää muitakin kuin minä. :D Mulla myös melko suuri kynnys ihan kovin henk.koht. juttuja jutella kenellekään, joten parempi pysyä täällä nyt sit siitäkin syystä.

Löysin turvaistuimen meidän tiitiäiselle. Olen ihan tohkeissani. (Ja miten niin ajoissa...:)) Cybex Sirona. Ja ollaan jo valittu rattaatkin, Brio Smile. Lisäksi valkkasin jo hoitotason ym. Eli taisteluvarustus alkaa olla ostoa vaille valmis. Muutama eurohan noihin heilahtaa taas mutta huonosti arjessa toimivat systeemit haittaavat jokaista päivää.
Ootteko te jo miten valmiiksi miettineet näitä?

Muoks. Sen verran piti vielä tuosta ultraamisesta että mulla on aina (3 kertaa 12 vuoden aikajänteellä) np/nt ultrattu vatsan päältä, ei siis alakautta muutoin kuin varhaisraskauden ultra. Lieneekö tuossa äidin rakenteistakin olla kyse, lantion muodosta tms.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä tykkään edelleen tääl forumilla pyöriä kun kirjottelen muihinkin ketjuihin... :)

Mun pitää mennä ens viikolla labraan antaa ne veritestit. Sit käyn lääkärissä pyytää jotain tohon unettomuuteen. Muutoin ihanaa ootella ultraa ja neuvolaa. :)
 
Ihania uutisia, Hiisi-78, Helena ja Nuu_Nuu :heart:

Tervetuloa mukaan uudet! :wave: Ja kiitos jen_ni kun päivität!

Fb-ryhmästä monet puhuivat taas, mä olen ainakin tällä puolella mieluummin :) pidetään me siis ketjua pystyssä.

VanamoBr kyseli tarvikkeista, olen vähän googlailut, mutta en tehnyt minkäänlaista ostopäätöstä mistään vielä. Hyvä, kun olen äitiysvaatteita saanut ostettua. Mutta edellisestä kerrasta (olkoonkin, että siitä on aikaa) tiedän, että Briot tulee meillekin, olivat tosi hyvät ja kestävät ja hyvä jälleenmyyntiarvo.

Lueskelin vähän kesäkuisten ketjua, niillä alkaa jo tulla vauvoja ulos... Välillä tuntuu siltä, ettei malta odottaa, mutta suurimman osan ajasta olen kyllä iloinen, että tässä on vielä puoli vuotta aikaa :) Huvikseni tosin laskeskelin jo työpäiviä äitiyslomaan. Ei nappaisi kauheasti olla töissä. Nimimerkki asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat...

Raisa 10+6
 
Helena riippuu tosiaan varmaan ainakin paikasta kumpaa kautta ultrataan, minulla ultrattiin mahan päältä ja hyvin näkyi.

Tarvikkeista, vähän minäkin olen nyt uskaltautunut tutkimaan, että mitäköhän kaikkea sitä tarvitaan, mutta ei mitään hankintoja vielä olla tehty. Tosin mietin kyllä, että voisi hankinnat hoitaa tässä toisen kolmanneksen aikana jos ison mahan kanssa sitten olo on taas hankalampi ja tulee kaikennäköistä uutta kremppaa. Vaunut me ollaan kyllä saatu kaverilta jo aikaa sitten kun se halusi ne pois nurkistaan. Yllättäen shoppailua inhoava mieskin on ollut kovasti kiinnostunut suunnittelemaan ja katselemaan vauvan tarvikkeita :heart: :)

hiisi 12+3
 
Helena2013 Mulla ainaski tytöstäki vain masun päältä ja samoin tässäkin tehtiin ja naikkarilla siis itse seurannassa. =)

Juu, nois facebook ryhmis vähä toisille tulee kärhämää ku toisten mielest pitää ola hyvin aktiivinen ja toisten mielest ei. Toiset potkitaa pihalle kysymättäkin ja jauhetaa p*skaa vaikkei ees tunneta. Näin siis kävi itelleni kesäkuisissa juurikin. Ei sillä sitä ryhmää en kaipaa onneksi on toinen ryhmä mis tunnetaa toisemme, jossa olen aktiivinen, niiku sen ryhmän alkuperänen suunnitelma oli. Ois vain kiva et kysytään eka haluatko olla aktiivisempi kuin et heitetää suoraa pihalle ku ei ole. No meitä on moneen junaan.
Toivon et täs facebook ryhmäs ei ole sitten sellaista, vaan asiat sanotaa suoraa ja seb verta asiallisesti ku kykenee..
Aion itse täälläki kirjoitella, en ole viel ees saanu kutsua ryhmään mut jospa jen_ni näkis mun kaveripyynnön. :)
Mut muuten tässä odotuksessa kaikki hyvin ja oottelen jännittyneenä erikoislääkäriaikaa 7.6. :D

Meinasin unohtaa poksua! Missy ja masu 13+0 :heart: :heart:
ps, meil o nadenen kans vissii sama laskettu aika sitten.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan nopea päivitys ennen kuin raahaudun ostamaan jotain vaatteita. Ei yksiäkään shortseja jotka menisi päälle...

Eilen se kauan odotettu paperi sitten tuli ja tulokset ok seulasta. Pieni toivon pilkahdus, että ehkä tästä sitten voi tulla jotain.

Maikkis, 13+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
jen_ni, mä olen tietoisesti pihistellyt tietoja :D

Tarvikkeita ei paljoa tarvi hommailla kun on lapsia ennestään niin alkaa olla arsenaali koossa :)

Rasvailusta, arpia ei pahemmin ole enkä koskaan ole sen kummennin kuin perusvoiteilla rasvaillut. Ehkä vähän auttaa mutta uskon että tähän asiaan ei oikein pysty vaikuttamaan.

Ja ne päivän ihanimmat, ultrassa näkyi pikkuinen vauveli joka vastasi viikkoja ja oli jo niin täydellinen, rakas :heart:. Ihana kätilö ultrasi tarkasti ja pitkään, otti paljon ihania kuvia, monta jopa 4d:nä. Pikkuinen ei vaan kasvojaan paljastanut :) Kaikki siis mallillaan nyt, ihanaa! Täällä ultrataan aina alakautta.

mileon ja muru 12+5
 
Ihania ultrakuulumisia monelta :heart:
En malta odottaa np-ultraa, että nähdään pikkuinen :)

Vauvatarvikkeista
Meidän pitää kaikki hankkia, en ole säästellyt mitään. Vauvanvaatteita olen ostellut
pikkuhiljaa kirpputorilta jo kun vauvakuume on nostanut päätään. Olen ostanut vain edullisia ja
erittäin siistejä, en vain siksi että halvalla saa - vaan sellaisia joita tulee oikeasti myös
käytettyä.
Olen katsellut käytettyjä emmaljunga duo edge yhdistelmärattaita, mutta tässä on vielä
aikaa löytää oikeanmoiset :)
Gracon turvakaukalo ja matkarattaat autokärryiksi tullaan myös hankkimaan.
Toivon, että saan siskoltani baby björn balance sitterin ja hoitopöydän, jos ne ovat hänellä
vielä tallessa kun vauvauutisemme kuulevat.
Muutakin on hankintalistalla, mutta tässä on vielä aikaa etsiä.
Eilen kun vaunuja katselin, mies tokaisi, että olisiko ihana jo päästä hypistelemään
tuollaisia :)

Ihanaa aurinkoista keskiviikkoiltaa kaikille!

-Judie 10+4
 

Yhteistyössä