~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Heip

Eilen käytiin Np-ultrassa. Olin erittäin onnellinen pikkuinen voi mallikkaasti ja kaikki on hyvin! :) Tätä olen odottanu, hyviä uutisia :)

Pahoinvoinnista tällä hetkellä oon saanu oltua kotona. Syön monta eri ravintovalmistetta kun lääkäri käski. Vettä onneksi saan alas, vähän tuoremehua, kurkkua, apelsiinia.. Mitään lämmintä en saa alas edes kahvia :eek:
Ensi viikolla ois aika taas tippaan vaaka kuin raksuttaa - 3.7kg ja heikottaa koko-ajan :(

Hankinnoista sisaruskärryt hankitaan. Ikäeroa tulee olemaan 1,6v joten ovat tarpeeseen. Luotetaan varmaan Emmaljungaa, Brioon, Easywalkeriin tai Bugaboo.. Riippu nyt hieman.
Esikoisen turvajaukalo myytiin 2kk sitte pois joten uusi hankintaan. Pinnasänky ja hoitotaso on..
No ensin jännättään alkua! :)

Taidan lähteä nyt grillaamaan miehen kanssa, huomenna alkaa miehellä 4pv loma :)
Huomenna olisi kahdet valmistujaiset ja lauantaina ylioppilasjuhlat. En taida kuitenkaan kaikkiin jaksaa. Mennää varmaankin meidän kaveriperheen lapsen valmistujaisiin. Läheisimmät

Tsemppii kaikil

Saara ja 12+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Lisconen kerkeet kyllä työhaastatteluun jos vain ultra-ajat ei oo kauheesti myöhässä. Mulla meni30 min ni olin jo ulkona ja odottelin pääsyäkin jo jonkin aikaa... Hui, olis kyllä jännittävää mennä suoraan työhaastatteluun. Toivottavasti oot siel sit hymy korvissa niin ne olettaa et oot aina iloinen uhminen :D

meilläkin olis lauantaina kahdet lakkiaiset. Mä en niinkää tuorejuustoja jännitä, myönnän et oon niitä syöny nyt muutenkin ( joo huono äiti nyt jo) mut kraavii kalaa pelkään, varsinkin ku normaalisti rakastan sitä! Ja nyt kyll jää kiinni kun juo pommaccia, en tie miten tota vatsakumpuukin piilottelis...
 
  • Tykkää
Reactions: -jensku
Minä voisin kanssa liittyä tähän ketjuun =)

Laskettuaika28.12.13./ Neva/ 26 /toinen lapsi tulossa / synnytyssairaala K-SKS

Minä tein raskaustestin hiukan myöhään, vasta tässä kuussa. Nyt masussa köllii tuleva pikkusisko tai -veli 4,5vuotiaille tytöille :heart:. Joille ei tosin olla kerrottu vielä mitään. Se onkin jännä paikka sitten kertoa. Joko te toiset joilla on jo entuudestaan lapsia olette kertoneet masuasukista heille? Millaisia reaktioita on tullut?

Taidanpa lukea ketjua hiukan ja tutustua teidän tilanteisiin =)

Neva ja myttynen 9+5
 
Moikka mukaantulleille!

Isosiskolle 12v. ja tulevalle isoveljelle 5v. kerrottiin kun eka ultra oli takana. Ajatuksena oli että haluttiin kertoa sit kun uutista ei tarvi perua, eli kun oli varmistuttu ettei ole tuulimuna tms. Lisäksi haluttiin odottaa että olis ne kaikkein epävarmimmat viikot ohi, lapset kun ei ehkä kestäis menetystä vielä. Uutisesta olivat tosi iloisia, varsinkin kuopus on odottanut todella pitkään että saa pikkusisaruksen. Ilmoitti talvella että meille tulee syksyllä vauva, ihan siis itse valikoi ajankohdan. Siitä lähtien on kehoittanut mua syömään siemeniä. :D :D

Onko kellään ollut kivuttomia supistuksia vielä? Mulla on ja jouduin niiden vuoksi nyt lepolomalle muutamaksi päiväksi. Ei kestä normaalia ravaamista portaissa eikä edes kävelyä kaupassa. Lääkäri ei nyt lähtenyt tutkimaan kohdunsuun tilannetta, ettei ärsyynny, mutta jos nämä levon jälkeen jatkuvat samanlaisina niin sit toki katellaan tarkemmin. Vuotoja ei ole eikä kipuja, lukuunottamatta tässä illalla tulleita tuikkaisuja kohdunsuun seutuvilla. Jätin verinäytteen labraan ja huomen aamulla mies vie myös mun antaman pissanäytteen sinne. Katotaan johtuuko tulehduksesta vai mistä... Vaikeaa tämä lepäily kuitenkin on!

Vanamo+tintti 14+2
 
_jemasu_ mulla on hiukan samanlainen tilanne kun sinulla. Mä olen kanssa ollu vähän päälle vuoden yhdessä tulevan isän kanssa ja nyt olisi yhteinen lapsi tulossa. Ollaan kyllä monesti puhuttu että joskus yhteinen lapsi (ja minun mielestä mielellään pienellä ikäerolla jo oleviin) mutta suunnitelmissa ei vielä ollut. Kuitenkin nyt kun mekin, tai ennemminkin minä, ollaan tunnemyrskyistä ohi päästy niin onnellinen odotus on alussa :)

Meilläkin ollut jo 2 ultraa jossa nähty että sydän pomppailee, muitten juttuja lukiessa se on ollut sit kai aika poikkeuksellista että on ultrattu kun jotkut vasta odottelee omia ekoja ultria. Tai sitten meillä on vaan kiva neuvola ja ultra ollut vapaana =) Mutta siis tieto on siitä että masussa pikkuinen köllii ja kuviakin saatiin todisteeksi. Kuitenkin ajattelin odottaa hiukan pitemmälle raskautta ennen kuin kerron omalle lapselle. Minulla siis on yksi lapsi jo entuudestaan ja miehellä on yksi lapsi. Hän kertokoon sitten omalle tytölleen.

masun piilotuksen luulisi vielä olevan itsellä helppoa kun viime raskautta pystyi piilottamaan uteliailta jopa puoleen väliin asti mutta nyt tuntuu ja kuulemma näkyykin jo pikku pömppis. Tosin minäkin olen ajatellut että se on vain herkkujen tuomaa pömppistä :D Niin hyvin on kaapit herkuista täyttynyt. Tosin nyt ei enää niin pahasti tee namuja mieli, enemmänkin hedelmät on se mikä himottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Mä mietin kans hyvää tapaa kertoo ystäville, en ole edes kaikille niistä kertonut vielä. Osa niistä ei ole vaan sellasia keiden kanssa oltais yhteydessä kovin usein. En tiedäonko mautonta mutta ajattelin että laitan netissä joko henk.koht tai yhteisen facebook ryhmäviestin johon skannaan ultra kuvan sitten kuukauden kuluttua. Loput tutut ja kamut facessa saa nähä varmaan joskus puolen vuoden päästä jos silloinkaan jokusen kuvan minusta valaana :D
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Neva Useimmissa neuvoloissa ei kaiketi tosiaan ole tuota ultraus mahdollisuutta ja käynnitkin ovat aika harvoin minusta. Meillä oli eka käynti 29.4. ja seuraava laitettiin 19.6., mutta sitä aikaistettiin nyt viikolla kun ekassa ultrassa la siirtyi 2.12.-->26.11. Olet siis onnekas jos neuvolassa ultraavat. :)

Meillä on täällä pyörän etsintä menossa, siis tuolle 5-vuotiaalle. Tulossa on maineikkaalta valmistajalta kunnon maastopyörä mutta vielä ei tiedetä minkälainen. Kummitädin mies etsii sopivaa. Lasten harrastuksista muutenkin tuntuis tulleen yksi pääasiallisista raharei'istä tässä perheessä. Tyttö ratsastaa ja oli myös musiikkikoulussa pari vuotta, se loppui nyt keväällä. Poika aloittaa (jos tulee valituksi) urheilukoulun syksyllä. Omat harrastukset on parempi pitää siis lähes ilmaisina. ;) Harrastavatko teidän esikoiset tai muut tämän tulevan vauvan isosisarukset jotakin?

Makoilu jatkuu täällä...

Vanamo+Tintti 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
SaaraW Kiva että np:ssä kaikki hyvin ja et jotain ees menee alas..
Itellä tässä ollu täl viikol huonoo oloa ja oksentanu muutaman kerran, joten i feel u! :heart: Tsempit!

Neva Tervetuloa munki puolesta mukaan!

Oma napaa vähän: On tosiaan ollut huonoa oloa, eilen ja toissapäivänä oli parempi tänää taas lensi heti aamusta, huoh. Olen siis tän viikon saikulla ollut ku maanantaina olin pari tuntia töissä kunnes totesin ettei täst mitää tule. Joudun kävelemään paljon ja kantelemaan tavaroita, juoksin veskiin pari kertaa ja sit loppujen lopuks oli sen verta kurja olo ettei vaa ois tullu mitään ku kävely vaa pahensi oloa..
Ensi viikolla jospa sitä jaksais olla töissä, ku ei täs muutenkaa kauaa ole jäljellä ku tässäki joudun täyteen liikunta ja työkieltoon 15 viikolta asti suunnilleen.

VanamoBr Saako kysellä miksi makoilet, on varmaa mennyt jotain ohi..? =)

Missy ja masu 13+2 :heart: :heart: :heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :) Ja tervetuloa uusille! :)

En ole ehtinyt kirjoittelemaan, kun ollaan oltu esikoisen kanssa pienellä lomareissulla tuolla Helsingin suunnalla. Nyt ollaan taas kotona.

Tänään oli sitten se kauan odotettu np-ultra ja saimme hyviä uutisia! :heart: Pikkuinen voi hyvin ja oli kasvanut ja kehittynyt normaalisti. :) Vastasi viikkoja 13+1 (mulla tänään kuukautisista 12+5) Niskaturvotusta oli 1,6 mm eli normaali, pää-perämitta 68 mm ja kovasti siellä liikuskeli. :heart: Suuri kivi poistui taas harteilta ja päätin, että nyt alan nauttia raskaudesta! =)

Rakenne-UÄ on 31.7.

Kumma juttu, kun tuolla reissussa ei ollut lainkaan pahoinvointia, mutta se palasi heti kuvioihin kun saavuttiin kotiin. :| Taas tekee niin pahaa, että... koko ajan tulee yökkäyksiä, oksentaa ei ole tarvinnut koko raskauden aikana toistaiseksi. Sit uutena vaivana on tullut inhottava selkäkipu, en tiedä, mistä mahtaa johtua... liikkuminen vähän helpottaa, yön jälkeen varsinkin on tosi pahana. Onko muilla vaikeuksia jo nukkua mahallaan? Musta tuntuu, etten pysty enää nukkumaan mahallani, kun kohtu painaa siellä... en taas osaa nukkua kyljelläni ollenkaan, pitää opetella se taito uudelleen.

Tekis niin mieli julkistaa tämä ihana uutinen kaikille tänään facebookissa, mutta en tiedä vielä haluanko kuitenkaan. :)

Esikoiselle kertomisesta: Tänään ajattelimme kertoa pojalle (2 v 4 kk) että äidin masussa on vauva. :) Tuskin hän sitä kauaa muistaa, mutta aloitetaan nyt ja ruvetaan puhumaan asiasta.

Masua alkaa olla jo vaikea piilottaa... kaveri sanoi alkuviikosta, että mulla on ihan selvä vauvamasu jo. Jos pitää löysiä paitoja, niin sit ei näy niin hyvin.

Täällä ihana hellepäivä! :cool: Huomenna tiedossa ois kahdet yo-juhlat, saas nähdä löydänkö sellaista vaatetta, ettei masu näy, tuskin... Mutta eipä tuo haittaa, ei tarvi salailla enää. :) Mukavaa viikonloppua kaikille!

Onnellinen Merve ja masuasukki 12+5

PS. Meidän pienellä ei ole vielä nimeä, ja mies on ihan varma että vauva on tyttö... itsellä ei ole tällä hetkellä mitään oloa, joten ei tarvi päivittää sitä tuonne etusivulle vielä. :)
 
Mun täytyy nyt sanoa, että tässä pari päivää olo on ollut aika hyvä, siis tarkoitan että pahoinvointia on esiintynyt vain syömisen yhteydessä. Ennen tai jälkeen mutta ei ole jatkuvasti krapulainen olo.

Olen jotenkin helpottunut, että sain tänään pankista kuulla että lyhennysvapaa onnistuu putkiremontin ajaksi. Alko olla jo pelko perseessä!

Tuntuu, että on niin paljon ohjelmaa asioita, osa liittyen töihin, osa liittyen kesään ja suurin osa liittyen putkiremonttiin. Kumpa menis 3 viikkoa nopeasti jolloin olis raskauden se putkiremontin osalta tärkeimmät jo takana ja edessä toivottavasti vain se miellyttävä kesään liittyvä nautiskelu edessä.

Odottelen innolla että se doppleri tulis kiinasta!
 
Pahoittelut ettei ole tänne tullut hirveästi kirjoitettua. Koneella ei ole ehtinyt roikkumaan ja puhelimella ei tänne jaksa kirjoitella. On siis tullut vaihdettua kuulumisia enempi tuolla fb-ryhmän puolella.

Täällä oli hankinnoista puhetta. Meillä kävi sen suhteen hyvä tuuri, kun sisko ilmoitti lainaavansa meille kaiken mitä heiltä löytyy. Eli saadan yhdistelmävaunut, sänky ja turvakaukalo ainakin noista isommista tavaroista heiltä lainaan. Mietinnässä vielä, että hankitaanko kunnon hoitopöytä vai vaan sellainen sängyn päälle nostettava taso. Mutta siinä ne suurimmat hankinnat sitten taitaakin olla. Ihan kivaa rahansäästöä, vaikka aikomuksena olikin hankkia suurin osa käytettynä.

Varailin juuri rakenneultraankin aikaa :) RU 23.7.

Tiksander 12+3
 
Missy Tuossa pari viestä ylempänä itseasiassa kerron miksi mutta tuli siis kivuttomia supistuksia ja heikotusta ym. Lepolomalle laitettiin muutamaksi päiväksi. Itse epäilin joko nestehukkaa tai muuta mineraalien epätasapainoa. Tänään soitin labrat ja niinhän se oli, pissa on puhdas, mutta natrium oli alle raja-arvojen (135 kun alaraja on 137), kalium ym. oli ok viitearvoissa, mutta alhaalla nekin, johtuen tuosta natriumin vähyydestä. Eli suolaa pitää lisätä ruokaan. Tätä arvelinkin, että huuhdon itseäni kun juon paljon ja syön paljon lihaa ja salaattia+hedelmiä. On tehnyt kovasti mieli kaiken maailman pizzoja ym. suolaisia. Pahaksi onneksi huomasin et meidän suolakin on vähänatriumista, eli pitää ostaa normisuolaa. Hemoglobiini oli noussut viime kuun (29.4.) arvosta 119, arvoon 135. Eli tuo Iron Vital F litku tepsii todella hyvin. :)

Mutta siis kaikki hyvin, en saa vaan olla samanlainen elohiiri enää.

Vanamo+Tintti
 
Viimeksi muokattu:
Lyhyet päivittelyt omasta navasta. On niin hyvät ilmat ettei oikeen tuu vietettyä aikaa koneella. :) Eka neuvola oli maanantaina, sain ajan np-ultraan, joka on 18.6. Maanantaina verikokeisiin, ja neuvolalääkärillä käynti 13.6. :)

Judidi ja Venkula 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Kivoja ultrakuulumisia taas! :)

Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa kotidoppleria, jolla sydänäänet löytyivätkin aika nopeasti. Mutta ihmettelin vähän näitä lukemia tai lähinnä oman sydämeni lukemia. Eli alavatsasta sain sykkeeksi reippaasti yli 100, yleisin oli 150 - 180. Mutta sitten kun kuuntelin oman sydämen sykettä, niin se oli joskus 80 ja joskus 130:kin. Ajattelin, että toimiikohan toi laite kunnolla vai olinko sitten vaan niin hermostunut, kun se syke nousi 130:een? Mua jotenkin pelottaa, että noi mitä luulin sikiön sykkeiksi, on jotain mun oman sykkeen kaikuja. Mitä lukuja muut dopplerin käyttäjät olette saaneet? :)

Haje + Mini 10+1
 
Liittyisin mukaan joukkoon :) Aamulla jo puhelimella kirjoittelin pitkät pätkät mutta kirjautuminen "vanhentui" tai jotain niin eipä sit onnistunut...

Laskettuaika on 15.12. / Poikienäiti84 / 28v / 3. lapsi / K-HKS
Np-ultra on 5.6. ja neuvolalääkäri 12.6.

Meille tosiaan pitäisi kolmas lapsi tulla, odotan ultraa kovasti että tietäisi pienen olevan vielä elossa...
Kävin ultrassa rv 9+2 ja lääkäri ei löytänyt mistään mitään, ei sisältä eikä ulkoa. Verikokeen otti varmistaakseen olisiko ulkoinen, sanoi että kohdun sisällä ei ainakaan ketään ole, sen näki kuulemma kokonaan ja hyvin. Soitti sit verikokeen tuloksen tultua että tule aamulla takaisin kun se hcg-arvo oli yli 65000 niin kuulemma jossain siellä joku on. Sanoi että heti jos tulee kovia kipuja niin äkkiä sairaalaan, oli siis melko varman oloinen kohdunulkoisesta raskaudesta. Menin sitten aamulla takaisin sairaalalle ja eri lääkäri ultrasi. Ei hänkään ensin löytänyt mitään mutta tutki sitten uudestaan jotenkin syvemmältä (sattui ihan kamalasti, kyyneleet vaan valui kun siinä tutkittavana makasi) No tämä lääkäri löysi elävän viikkoja vastaavan sikiön kohdun sisältä. Terveydenhoitaja neuvolassa luki mulle sen lääkärin tekstin niin siinä luki että syke löytyy vaihtelevasti. Kirjoitti myös siitä kun liikkui kuitenkin itsekseen siellä. Mulle ei mitään sykkeestä puhunut että en tiiä onko normaalia..? Siksi tässä nyt vähän pelko perseessä... :/

Väsymystä on ollut todella paljon, joskin vähän tuntuisi helpottavan jo, pahoinvointia ja kuvotustakin on ollut ihan riittävästi mikä sekin on vähentynyt.

Me myös ajateltiin vanhemmille lapsille kertoa ton np-ultran jälkeen. Meillä on siis kaksi poikaa iältään 4v ja 5v. Pojilla on vain 11kk ikäeroa ja nyt tulee nuorimman ja tulevan vauvan ikäeroksi reilu 4,5vuotta.

Mä olen niin poikien äiti etten osaa meille tyttöä kuvitellakkaan ja vain poikien nimiä ollaan mietiskeltykkin. Vaikkakin pieni salainen haave tytöstä olisi :) Tärkeintä kuitenkin että syntyy elossa ja toive tietysti terveestä lapsesta.

Poikienäiti84 11+5
 
Päivittelen pitkästö aikaa, mulla oli tänään ensimmäinen neuvola, en ole nyt varma onko viikkoja 10+3, mitä neuvolatäti sano, k uaikaa soiti niin sill ose nainen sano puhelimessa että nytte on viikkoja 10+3 ja perjantaina 11, ota sit siit selvää. Mutt minua huolestuttaa se ettei sydänääniä saatu kuulumaan, neuvola täti sanoi että iha normaalia ettei näin aikasi vielä kuuluu, ultrassa sit ne kuulee paremmi, kun on paremmat laitteet ja he ei normaalisti näin aikasi kuuntelisi niitä, ettei äiti sit pelkäit mitää ja mä luuli, ettei mulle mitää pelkoo siitä tule, mut nyt se sit on hiipiny mieleeni, Millä viikolla teillä muilla on NEUVOLASSA saatu sydänäänet kuulumaan?.
Ultra on sitte 13.6 eli siihe asti pitää nyt koittaa vaa kestää, sit varmast sydänäänet saadaa kuuluu ja nähdää pikkunen <3
 
Heippa :)

Neuvolassa käyty, kaikki hyvin. Paino laskenut :) Verenpaine noussut, hemppaa ei joka kerta mitata. Uusi neukkulääkäri oli yllättävän kiva, ja sanoi ihanasti että "siellä on lapsen hyvä kasvaa, on pimeää, märkää ja saa koko ajan ruokaa"... :heart: Nyt oli eka kerta kun sykettä kuunneltiin, se oli 150-160. Kyllä siinä kesti kauan ennenkuin se löytyi ja ehti siinä taas pelästyä. Kilpirauhasarvoista tsh oli parantunut, t4v yhä sama 10 :eek: :eek: :eek: pitääkös siitä huolestua kun se ei muutu vaikka lääkitystä on nostettu pariinkin otteeseen?

eli Chariot: viikko 13+0 oli eka kerta kun yrittivät neuvolassa kuunnella.

Haje: olikohan se niin, että sikiön sykkeet on ok kunhan on yli 120, vai yli 110? eli harvemmin niitä sekottaa omaan sykkeeseen. Istukan suhinaan voi sekottaa, se taitaa olla lähempänä sikiön sykettä.

Vanamo: kyllä kroppa tietää mitä se tarttee :) Jos on himo suolaseen niin sitten pitää suolasta syödä ;) En kyl tiedä mihin raskauden osa-alueeseen esim himo suklaaseen auttaa, mutta varmasti johonkin ;)

Hankinnoista: meillä on kaikki tallella. Jotain uusia hankitaan toki, mutta ei mitään suurempaa tarvetta ole. Uudet vaunut kyllä tartteis, tai sitten ostetaan vaan uusi kantokoppa johonkin rattaisiin. Meillä on yksi lapsi ja huhhei 5 rattaat/vaunut :eek: Älytön juttu, mutta kun 2 on saanut ilmatteeks ja 2 kirpparilta halvalla eri tarkoituksiin niin kertyyhän noita... :p Ja paras hankinta mitä voi tehdä on oikean korkuinen hoitopöytä! kun 15 kertaa päivässä vauvaa hoitelee niin ei todellakaan ole fiksua tehdä sitä kumarassa tai varpaillaan, vaan oikealla korkeudella oleva hoitotaso on ihan ehdoton selän säästymisen kannalta! ;) Mä jopa imetin vauvaa hoitopöydällä jossain vaiheessa, kun se ei suostunut imemään muuten, kuin että makasi hoitopöydällä ja minä seisoin siinä vieressä ja tökkäsin tissin suuhun :D Loistotilanne :LOL:

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja Haje
Chariot: Mulle sanoivat neuvolassa, että he eivät kuuntele sydänääniä neuvolassa ennen viikkoa 12, koska niiden laitteet ei välttämättä "toimi" ennen sitä. Ostin netistä Babyfun-dopplerin, jolla kuulin sydänäänet tällä viikolla eli 9+7. Mutta nytkään ääni ei ollut kovin vahva. Ei kannata siis huolestua! :)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ehdin ajan kanssa lukemaan noita teidän kirjoitteluita :)

_jemasu_ Eipä sillä yhdessä olon ajalla ole aina niin väliä, vauva ja perhe lähentää todella paljon niin sitä hitsautuu erilailla yhteen miehen kanssa. Mä tulin itse raskaaksi heti kun aloimme tapailemaan :ashamed: Emme siis edes seurustelleet kun miehelle kerroin raskaudesta. Shokkihan se oli aluksi, mä söin pillereitäkin silloin. No mutta nyt olemme naimisissa olleet 5,5vuotta, kaksi lasta, kolmas tuloillaan, yhteinen talolaina kun ostimme reilu vuosi sitten omakotitalon. Varmaankin hyvin "tavallinen" tilanne siis :) Eipä sillä alulla ole väliä, lopputulos on tärkeintä :heart:

Hankinnoista on ollut puhetta. Meillä on vaatteita poikien jäljiltä tosi paljon, en paljoakaan ole pois laittanut, eli jos poika tulee niin yhtäkään vaatetta ei TARVITSE ostaa, haluan kuitenkin varmaan jotain omaa ja uusiakin pienelle :) Pinnasänky + 2patjaa 4peittoa ja lakanoita iso kasa on, sitteri on, syöttötuoli on, leluja valtava kasa on. Hoitopöytä meillä oli poikien kanssa, mutta en kyllä keksi minne tässä uudessa kodissa sellaisen laittaisi, varmaan riittää pesukoneen päälle se pehmuste. Kaikki rattaat mitä meillä oli (yhdistelmät, 2matkarattaat ja tuplat) on jatkaneet matkaa, eli varmaan yhdistelmät ja matkarattaat tarttee hankkia. Turvakaukalo on myös jatkanut matkaa, mutta sellainen saattaisi olla sukulaisperheellä joutilaana siinä vaiheessa :) Siitä eteenpäin turvaistuimia on tuplasti. Mutta tärkein hankinta mitä pojilla ei koskaan ollut on hyvä kantoliina. Meillä ei vaunujen kanssa helposti täällä metsässä lenkkeillä koiran kanssa niin kantoliina on ehdoton että pääsee koira lenkkeilee ja minä tietysti myös :D
Ja kallein hankinta on varmaan vakuutus. Oletteko ajatelleet hankkia vakuutusta ennen syntymää? Meillä on pojillakin vakuutukset ja vaikka ne on yli 300e/lapsi niin en uskalla lopettaa vakuutusta. Ja noissa kun ei mitää rajoituksia ole kun on ennen syntymää otettu niin eihän sellaista enää uudestaan saa.

Suunnitellusta sektiosta oli puhetta. Meillä eka syntyi kiireellisellä sektiolla ja toinen suunnitellulla. Tämä tulee siis myös suunnitellulla sektiolla ja ihan viim viikolla 38. Kuulemma herkästi aikaisemmin jos siltä näyttää. Eli marraskuussa vauva varmaankin syntyy vaikka jouluvauvana häntä ajattelen.
Judie Mulla myös se 11kk sektioilla syntyneiden vauvojen ikäero :) Eka sektio ei ollut niin onnekas kun sain pahan tulehduksen ja olimme 4viikkoa sairaalassa, jouduttiin haava uudestaan aukaistakkin. Toinen taas oli niin helppo ja toivuin ihan ennätysvauhtia ja tosiaan hyvin sen esikoisenkin pystyi sektiosta huolimatta hoitaa :) Mies pääsi toiseen sektioon mukaan.

Mies oli mukana siinä ekassa ultrassa jossa ei löytynyt mitään, toiseen ei tullut kun ei voinut toistakin päivää olla pois töistä, no en olis voinut mäkään, mutta oli pakko kun ei pelkkää mahaa voi sinne lääkärille lähettää :) Meillä on synnytyssairaala nii kaukana ja vielä kauempana työpaikoistamme että eipä sitä ehtisi kuin kääntyä töissä saman päivän aikana. Nyt ens ke on se np-ultra niin sinne lähtee mukaan. Ekassa neuvolassa ei ollut ja ei varmaan tule näin alkupuolella muutenkaan neuvolaan, kahden ekan kanssa oli aina kaikissa mukana niin eipä siellä mitään uutta ole, itestäkin se eka neuvola oli aika turha, mutta pakkohan ne paprut on täytellä :)

Np-ultrasta Muistelisin itse että se tehdään alateitse mutta kun varasin sen ajan niin sanoi että rakon täytyy olla täysi kun ultra tehdään mahan päältä. Mielessäni vain mietin kun mulla tuota ylipainoakin on niin tuskimpa mahan päältä mitään vauvaa näkee...

Kivuista Mulla repii välillä tosi pahasti mahassa kun kääntää kylkeä sängyssä, tai kun nousee sängystä ja kun yskii tai aivastaa niin aina pitää muistaa ottaa oikea asento koska muuten sattuu. Aina se repivä kipu pelästyttää, mutta eiköhän se kipu jatkuisi jos jotain kävisi?? Tai näin olen itselleni uskotellut... Tuntuu että pelkään kaikkea tässä raskaudessa, en muista aikaisemmissa olleeni tällainen... Myöskin välillä tuntee jotain valuvan jalkovälissä niin pakko kiirehtiä aina vessaan tutkii vuotaako verta. Mulla on kyllä paikat aika kosteena ollu nyt :whistle: pakko olla joku suojus pöksyissä ettei ole päälihousutkin märkänä... :D Aikaisemmissa raskauksissa olen taas kuivunut oikeen huolella. On kyllä moni asia niin erilailla nyt :)

Kertomisesta Me siis myös ajateltiin lapsille kertoa np-ultran jälkeen. Eilen illalla kysyin isommalta että tuliskohan meille vauva niin hän totesi että TUSKIMPA :D Isä kysyi sitte että olisko sellanen vauva kiva meillä niin ei osannu vastata :) No keskiviikkona sitte jos on kaikki hyvin... Ei jaksais odottaa!! Esimiehelle kerroin heti kun joudun tosiaan vapaata ottaa aina kun synnytyssairaalassa käy niin tietää miksi vapaata vingun. Hän toivotti onnea :) Työkavereille en ole kertonut ja ajattelin kertoa vasta kesälomien jälkeen kun on rakenneultrassakin käyty. Samoin miehen perheelle suunniteltiin kertoa sitte. Mun äiti ja isä tietää ja mun paras ystävä. Miehen serkulle ja vaimolle kerrottiin kun mies on huono pitää salaisuuksia niin ajattelin kertovan serkulleen kun olivat täällä viikko sitte grillaamassa ja miehet vähän kaljaakin ottivat. Niin kerroin ite sit vaimolle kun olimme kaksin keittiössä. He ovat sellainen perhe joiden kanssa on mukava tehdä yhdessä asioita kun heillä lapset saman ikäisiä meidän lasten kanssa ja heillä syntyi myös tänä vuonna vauvakin :) Toki näille vauvoille tulee nyt ikäeroa enemmän kun toinen alkuvuodesta ja toinen loppuvuodesta mutta samoina vuosia nyt kaikki syntyneet :D
Mies kyllä ehdotti jos kerroittais hänen perheelle ja muillekkin vasta kun vauva on syntynyt :D Pystyisköhän sen oikeasti salaamaan?

En eilen ehtinyt koko ketjua käydä läpi niin en huomannut tota juttua tuosta fb-ryhmästä . Olisin siihen mielelläni liittynyt, mutta olen vasta eilen ekaa kertaa koko ketjuun kirjoittanut kun en ole käynyt aikaisemmin edes katsomassa onko tällaisia ryhmiä. Aikaisemmissa raskauksissa en juurikaan koneella ollut niin en silloin vastaaviin ryhmiin päässyt tutustumaan. No toivottavasti tulisi joku toinen ryhmä, en sellaista osaa itse perustaa, mutta olisi kiva päästä sellaiseen mukaan :) Olisi kiva jakaa ajatuksia, tuntemuksia, pelkoja, iloja jne muiden kanssa ja esittää niitä tyhmiä kysymyksiäkin mitä raskauden aikana aina tulee mieleen :D

Poikienäiti84 11+6
 
Tervetuloa taas uusille ja sylin täydeltä onnea kaikille hyviä nt-ultrakuulumisia saaneille! :)

Poikienäiti aika jännä, että pikkuinen on löytänyt noin hyvän jemman, varmaan säikäytti, mutta toivotaan että nt-ultrassa kaikki on hyvin! :)

Chariot, meillä yritettiin kuunnella sydänäänet neuvolassa 9+3 eikä kuultu, seuraavan kerran yritettiin kuunnella 10+5 ja silloin löytyi heti vahva syke. Meillä hoitaja sanoi että jos huolettaa, niin voi tulla käymään ja koitetaan kuunnella uudestaan, luulisi tuon onnistuvan muuallakin. Kannattaa soittaa ja kysäistä, ettei tarvitse stressata kahta viikkoa :)

hiisi 12+6
 
Kertomisesta, me sanottiin lapsille vu n jälkeen että vauva syntyy ennen joulua. Varsinkin neiti, kohta 4 v odottaa innokkaasti vauvaa ja on luvannut vaipatkin vaihtaa :rolleyes:
Hankinnat kaikki muu on ostettava paitsi pinnasänky. Kirppareita pitäisi alkaa kiertelemään. Vaunutkin ajateltiin ostaa käytettyinä. Turvakaukalo ilmeisesti saadaan miehen siskolta. Jotain pikkuruisia vaatteita olen jo ostellutkin kirpparilta :)
syyselo ja kirppu 12+1
 
Hankinnat: kaikki esikoisen tavarat on tallessa, eli ei juuri mitään tarvita. Sisarusrattaita en aio hommata vaikka ikäeroo tulee vain 2v ja 2kk, mutta nyt jo jaksaa kävellä tosi hyvin niin seisomalautaa sitten... ja sit voihan pientä ottaa manducaan tms. ja isompaa rattaisiin. Mut haluaisin jonkun pienen sängyn, siis pienemmän kuin pinniksen esim. ekaksi puoleksi vuodeksi, mahtuis paremmin makkariin meijän sängyn kanssa. Ja neiti nukkuu edelleen pinniksessä... Onko tietoa jollain onko tommosia pienempiä pinniksiä mistään saatavilla?
 
Kiva kun vieläkin tulee mukaan uusia! Tervetuloa!

Kauhee migreeni ollu koko päivän, ei kivaa kun ei helpota ees levolla niinku yleensä :(

Poikienäiti: mitä sulle sanottiin kun tulit sektion jälkeen noin pian raskaaks? Meiltä kiellettii raskaus vuodeksi, oli tosi kurja odotella kun oltiin alunperin haluttu lapset pienemmällä ikäerolla. :(

Nuunuu: mun kaverilla oli sellanen vuokrattava vauvasänky, samanlainen ku sairaaloissa on, sellanen työnnettävä. Kehu kyl kovasti, et oli näppärä :)

Voikaa hyvin,
Tömpsis ja persikkabansku 13+2
 

Yhteistyössä