~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

tömpsis Mulle sanottiin puoli vuotta jollai lääkärintarkastuksella. Oltiin sen jälkeen tosi tunnollisia (en sitä ennen edes tajunnut että voi raskaaksi tulla) ehkäisyn suhteen, mutta se oli jo myöhästä. Ei mun mielestä kukaan lääkäri mitää erityistä sanonut vaikka olinki sit taas raskaana. Sen muistan että lääkäri sanoi sen että kohdunseinämä ei paksuunnu vaikka odottais 10 vuotta. Et ymmärsin sen puheista ettei sillä ajalla niin väliä ole.
Me oltiin ennen ekaa synnytystä sitä mieltä että toinen saa tulla kun on tullakseen. Mutta eka synnytys oli kaiken kaikkiaan ihan kamala kokemus, vauva ei mahtunut syntymään ja hänelle tuli hätä, kiireellisessä sektiossa mun olemassa olo unohdettiin, kukaan ei kertonut mitään, näin vilauksen vauvasta mutta itkuja ei kuulunut ja sermi laitettiin mun näköesteeksi etten nähnyt mitä vauvalle tehtiin. Sit kun kaikki oli hyvin, itkut tuli ja kapaloitu vauva vilautettiin mulle ja vietiin sit isälleen. Sit tuli paha haavatulehdus ja 4 viikkoa sairaalassa vietettiin. Kun vihdoin kotiin päästiin vannoin kaikille hoitajille ja kätilöille jne etten enää tänne sitten tule, mun lapsiluku on tässä. 10kk kotiutumisesta samassa sairaalassa jälleen nyytti kainalossa :D Onneksi kävi "vahinko", muuten varmaan vieläkin vain yksi lapsi :)
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

Täällä olotila alkaa pikku hiljaa "normalisoitua". Pahoinvointeja ei ole mutta selkeästi monen kuukauden lepäily on hieman kuntoa rajoittanut. Joku muukin kirjoitteli että jos pitkään kävelee tai puuhastelee niin alkaa vatsaa jomotella, täällä olisi sama fiilis.

Hankinnoista - ensimmäistä kun odotetaan niin kaikki täytyy hankkia. Katselin alustavasti Torista ja Huuto.netistä ja siellä näytti ainakin vaunuja yms olevan sen verran paljon myynnissä että eiköhän käytettyinä osteta. Hankinnat varmaan sitten kuitenkin vasta rakenne-ultran jälkeen kun tiedetään varmasti että kaikki ok. Hieman vielä nuo alkuraskauden huonot uutiset kummittelevat mielessä.....

Olen nyt pari viikkoa pohtinut ton napakorun kohtaloa. Se on roikkunut tuossa on jo 16 vuotta (oho :) ja on oikeastaan jo osa minua. Tänään kuitenkin päätin sen ottaa pois. Tiedän että reikä menee umpeen muutamassa päivässä mutta ajattelin että jos ehtisi parantua ennen kuin masu kasvaa isommaksi ja säästyisin isoilta arvilta/repeämisiltä. Ajattelin myös super-rasvata ko. kohtaa.... Miten olette muut ajattelleet toimia asian kanssa/ toimineet edellisissä raskauksissa?

Maikkis 13 plus 4
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa napakoru yli puoliväliin asti, muistaakseni. Otin pois, kun masu alkoi kunnolla pyöristyä. Olen jo aiemmin maininnut, että lähes säästyin raskausarvilta paria pientä lukuunottamatta. Yksi noista onkin tossa napalävistyksen kohdalta, kun iho venyi siitä ympäriltä. Sain kuitenkin napakorun helposti paikalleen n. viikko synnytyksen jälkeen :) Joten ei ne niin helposti umpeen mene, rasvailua suosittelen kyllä!

Aina_ & Mini 12+1 (jee piinaviikot ohi!)
 
poikienäiti: meidät peloteltiin niin hyvin, että oli kauhea stressi ettei vaan tuu raskaaksi liian aikaisin, ei ollu kivaa :( Joo, mullakin oli kauhunhetkiä leikkaussalissa kun joutui pitkältä tuntuvan ajan siellä yksin pelkäämään :( kätilö ei puhunut mitään, ei lohduttanut eikä kukaan kertonut mulle mistään mitään ja mua pelotti niiiiin paljon. :( mies ei päässyt mukaan kun mut nukutettiin.

nuunuu: meillä olisi yksi ylimääräinen kehto, voidaan myydä se pois :) jos haluat niin lähetä spostiosoitteesi niin laitan sulle kuvia siitä kun kerkeän :)

hitto tätä kuumuutta, ei oo kivaa! :(

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 13+3
 
napakorusta sen verran et niitähän on myös sellaisia raskausnapakoruja, joissa on pidempi se varsi ja se on sellasta pehmeetä materiaalia :)

täällä esim. noita napakoruja:
Odotusajan napakoru - Odotusajan napakoru/ Raskaus napakoru | Raskauskeiju.fi

mulla on tuollainen jo kaapissa odottamassa. ekassa raskaudessa pidin napakorua lähes loppuun asti ja ei onneks tullu mitään repeämiä tms. mut kyllähän se nopeesti umpeen meni.. vedin päivittäin sen korun siitä reiästä läpi ja silti ehti aina vähän mennä umpeen ja sit synnytyksen jälkeen jouduinki jo kunnolla survomaan, mut edelleen on napakoru paikoillaan ja ei mitään rumia jälkiä edes jäänyt raskaudesta :) nyt aion kyllä vaihtaa ton korun heti ku maha kasvaa niin suureks, et napaki alkaa venyä.
 
Mullakin ollu joskus napakoru, kuusi vuotta sitten...Otin pois ku ekaa ootin ja siihen tuli juuri ne ainokaiset "raskaus" arvet :|... Ekan kohalla rasvailin mahaa perusrasvalla ja toisen kohalla en oikeen enää muistanu ja mulla taitaa olla sellainen ihotyyppi ettei tule helposti arpia!

Mä oon aika lailla säästäny kaikki lasten vaatteet yms. mutta jos poika tulis niin vaatteita pitäis hankkia ja sitteri ja leikkikaari...mutta luulen että saan kaverilta tuossa vaiheessa jo aika edullisesti ne ostettuu =)!

Ite tässä ihmetelly että miksi mun oireisiin ei nyt kuulu kasvaneet tissit!? Eikä oo ollu ees yhtään kipeet :O! Voisko se johtua siitä että imetin viimeistä niin pitkään ja melkein heti sen jälkeen tulin raskaaksi tästä!? Onko muilla ollu vastaavaa?

Ja sitten mietityttäny ku mun la. siirty kahella viikolla niin eikö olis ollu hyvä siirtää lääkärineuvolaakin! Millä viikoilla teillä ollu lääkärineuvola!?

Täällä käyn kyllä päivittäin lukee teidän juttuja ja mukava niitä lukea :)!

MeMaMi ja pieni 10+3
 
MeMaMi: Ei ne tissit enää samalla tavalla paisu kuin ensimmäistä odottaessa :D Mulla ainakin kuusi raskautta on venyttänyt rintojen ihoa ja nännit suurentuneet niin paljon, ettei enää oo mitään kipuja tms. Tietty rinnat täyttyy sitten maidon noustessa pinkeiksi, mutta sehän tasaantuu taas jonkin ajan päästä ja imetyksen jälkeen rinnat taas "tyhjenee" :LOL:
 
Mä en ees muista milloin lääkärineuvola oli ku mulla nii monta käyntiä aina.. :)

Nyt iha jännityksellä oottelen tohon perjantaihin ja sitten saapi tietää enempi, ei vauvasta vain vaa kohdunsuu yms. katotaa ja milloin langan laitto etc. =)

Ihana kesä, mä rakastan kesää, vaikka se mulleki välil aiheuttaa huonoa oloa. Kesä on vaan :heart: :heart:

Missy ja masu 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Niin eipä kai sitä ikään enää oo samoissa mitoissa mistään kohin ;)! Se on vaan aina imetysten jälkeen niin karua saada ne lerput tohon roikkuu missä ennen oli täytettä :p... Noo, mutta on siinä sekin hyvä puoli ettei sit tosiaan maidon nousu mitenkään ihmeemmin satu niinku ilmeisesti joillain pienempi tai pinkeempi rintaisilla...mitä oon kuullu :D!

Sitten tässä noussu mieleen, että mitenhän sitä taas kertois että uusi vauva tulossa :confused:... Miten ootte kertonu/aiotte kertoa!? Tiiän että monille kavereille on ilo kertoa ku samalle vuodelle vauvoja tulossa,mutta äiti ja anoppi aina vähän "jännittää"... Jotenkin en yhtään jaksais kuulla arvostelua, päivittelyä ja voivottelua "miten te nyt pärjäätte" yms... tai sellaista hiljaista vaivaantunutta hetkeä tai et pitäis selitellä jollekin jotain! Ite kuitenkin on puhuttu ettei meille vielä tulis pitkään aikaan ja tää nyt oli sellainen "ei niin suunniteltu,muttei niin esteltykään-tapaus" :p! Kuitenkin ollaan hyvin onnellisia tulevasta vauvasta alku totuttelun jälkeen :heart:

Tässä vielä ennemmin peitellään ku esitellään kasvavaa mahaa...tietty viikkojenkin puolesta...rv.10+3
 
Tota kertomista itsekkin paljon miettinyt että miten... Toki ei ole vielä ajankohtaista, mutta tiedän ettei kaikkien reaktiot ole niin positiivisia, ymmärrettävästi tietysti koska riskeeraan tässä myös oman henkeni, lasteni äidin hengen, mikä aiheuttaa lähes joka öisiä painajaisia ja tiedän olevani kohta zombi ku nukun niin vähän... :'( En mä tätä suunnitellut... Tänään taas tällainen heikko aamu ku olen vaan vollottanut. Kerrankin olen niin kiitollinen ylipainostani kun pystyn pidempään asian peittelee ja samalla ihmisten ilmoilla unohtaa itsekkin asian. Mutta tiedän tän tilanteen varjopuolet ilman että sukulaiset/tuttavat siitä erikseen moralisoi. Äidilleni on kerrottu ja hän ei ollut iloinen. Parin päivän päästä kun soitti niin selitteli kun vain pelkää mun puolesta.
Haluan tämän vauvan, rakastan sitä jo nyt hirmuisesti ja olen tavallaan tosi onnellinen tästä raskaudesta mutta samalla toivon että tää olis pahaa unta. Vaikea selittää tunnetta kun ei sitä varmaan kukaan ymmärrä...

Anteeksi tämä purkaus, tosi huono yö vaan takana... Nyt pitäis saada itsensä rauhoittuu ja mennä töihin. Siellä katotaan taas pitkään kun meen silmät itkusta turvonneina sinne.

Keskiviikkona ultra, on sitä odotettukkin. :)

Poikienäiti 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Barbamama ja MeMaMi, mulla tilanne on oikeastaan just toisin päin: en muista, että rinnat olisi yhtään kasvaneet ekan raskauden aikana, mutta nyt ne pullahtivat jo suunnilleen 5. viikolla. Itse järkeilin, että "muistavat" imetyksen.. :)

Kertomisesta, me ollaan jo kerrottu melkein kaikille läheisille paitsi mun äidille, jota ei kuitenkaan kiinnosta, niin en ole jaksanut vielä. Tuntuu tylsältä, kun itselle suuri asia ja toinen on vaan että aijaa, mutta puhutaans nyt mun asioista. Mutta muille olen vaan sanonut että meille tulee vauva joulukuussa jos kaikki menee hyvin, ja kaikki ovat olleet tosi iloisia meidän puolesta, kun tietävät, miten kauan tätä toista ollaan odotettu.

Lääkärineuvolasta: Siis onko teillä muilla ollut lääkärineuvoloita? Täällä Helsingissä ei ilmeisesti mitään lääkärineuvoloita olekaan kuin ehkä vasta joskus syksyllä, korvaavat ne ultrakäynneillä. Säästöä, säästöä... Sillä tavalla tylsää, että olisi asiaa lääkärillekin.

Mulla ei oikeastaan olekaan mitään omia uutisia, vointi on hyvä eikä enää väsytä. NP-ultra olisi perjantaina ja sitä odotellaan kovasti. Onneksi mulla ja miehellä sattuu molemmilla olemaan vapaapäivä, niin ei tarvitse kertoa töissä vielä.

Ai niin, kaivoin naftalista vanhat äitiysvaatteet, mutta enhän mä niitä voi enää käyttää.. muoti muuttunut "hiukan" kahdeksassa vuodessa.. :LOL:

Raisa 11+4
 
Meillä on raskauden aikana 3 lääkärineuvolaa Ensimmäinen oli viime viikolla rv 11+, seuraava on rv 26-28 ja viimeinen rv 34-36.
Ihanaa kun on lämmintä, mutta tuntuu että yökötys alkaa taas. Mikään lämmin ruoka ei mene alas. Voisin varmaan elää vesimeloonilla ja jäätelöllä :p
syyselo ja kirppu 12+3
 
Huomenta!

Ihanan aurinkoinen ja rauhallinen ensimmäisen kesälomapäivän aamu :)
Lapsukaiset ulkona ja mies töissä :heart:

Poikienäiti84: Jännä kun meillä niin samanlainen tilanne :) Saako kysyä miksi tämä kolmas raskaus on terveydellesi vaarallinen? Itselleni sanottiin toisen sektion yhteydessä, etteivät enää suosittele raskauksia, kun kohtu tuosta arven kohdalta oli niin ohut. Nyt on aikaa kulunut 7-vuotta ja gynekologi jolla olen käynyt varmisteli minulle, ennen kolmannen yritystä ettei kohdussani oli mitään estettä, etteikö uusi vauva voisi sitä asuttaa. Sanoi myös, että jos kohtu repeää, se repeää usein eri kohdasta kuin sektioarvesta. Oli itse luottavaisin mielin, että kohtuni kestää tämän raskauden - toki vauva syntyy sitten viikolla 38 - heti kun leikkaus on vauvan kannalta mahdollinen. Katsotaan nyt mitä ne tuolla itse sairaalassa sitten tuumaavat synnytystapa-arviossa vko 36 =) Luottavaisin mielin tässä ollaan.

Rinnoista:
Itse en ole imettänyt kuin 1vko:a kahta ensimmäistä lasta erinäisistä syistä johtuen, joten tiesin olevani raskaana siitä kun rinnat "turposivat" ja tulivat erittäin kipeäksi. Tämä on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa se merkki. Edelleen rinnat kasvaneet ja kipeät - ei pysty edes vatsalla makaamaan kun sattuu niin. Mies toki innoissaan kun rintoihin on tullut täytettä ;) Nyt toivon, että pääsisin kokemaan imetyksen ihmeellisen maailman ja onnistumaan siinä.

Lääkärineuvoloista: Meillä myös kolme lääkärineuvolaa. Kesäkuussa onkin ensimmäinen.

MeMaMi: Mekään emme ole vielä kertoneet kenellekkään, mutta ei tuota pientä pömppistä voi olla huomaamatta. Annetaan ihmisten huomata sitten itse kun masu tuosta kasvaa, eipä sitä nyt vasite peitellä, muuta kuin töissä. Siellä kerron vasta myöhemmin. Meillä vaihtuu pomo heinäkuussa, niin turha tälle nykyiselle on asiasta mainita, kerron sitten vasta uudelle.

Napakorusta: Sellainen on ollut itselläni 14-vuotta. Aikaisemmissa raskauksissa otin vasta loppuraskaudesta pois. Nyt otin sen jo pois, kun tuntuu, että se pömpöttää paitojen läpi ärsyttävästi :LOL: Ainoat raskausarvet ovat minullakin tulleet juuri tuohon lävistyskohtaan, kaksi pientä viirua.

Nyt täytyy rientää vähän kaunistautumaan ja sitten kipaista kauppaan, jos olisi kanarisotto päivä :) *nams*
Nauttikaahan kesästä naiset!

-Judie 11+2
 
Mulla on neuvolalääkäri kesäkuun loppupuolella, silloin taitaa olla menossa 14.viikko. seuraavaa en sitten vielä tiedäkkään.

Täällä kans pohditaan napakorun kohtaloa, joko otan ajoissa pois tai sitten hankin tuollaisen rakausajan napakorun ja kokeilen miten se toimii :) katsotaan nyt kun maha ensin alkaa tästä pienestä pömpöstä kasvaa.

Ihanaa kun tänään alkoi kesäloma, kuumuus on täällä kaupunkiasunnossa lähes sietämätön mutta jospa sitä ulos puistoon tai mökille lähtisi viettämään helle- ja lomapäiviä. Myös loppuviikon np-ultraa odotellaan innolla. :D
 
Helena2013, mulla oli myös univaikeuksia ekan raskauden aikana (ja oli ollut kyllä sitä aikaisemminkin), ja jostain luin että hormonit voivat tällaista aikaan saada, tai sitten vaan se kun miettii uutta elämäntilannetta. Lääkärit sulle tuskin mitään mielellään määräävät, joten sun pitäisi yrittää keksiä muita keinoja, joilla voisit vaikuttaa unen tuloon/hyviin uniin, ja jos et vaan saa nukuttua, pois sängystä ja teet jotain muuta. Jos tulee tosi lyhyt yö etkä ole työkuntoinen, sitten jäät sairaslomalle, oma sekä vauvasi hyvinvointi on nyt tärkeintä. Jos ja kun pystyt, yritä liikkua säännöllisesti ulkoilmassa. Joogaa suosittelen myös todella paljon, ohjaajan vaan tulee tietää raskaudestasi. Alkuraskauden unottomuus muuttuu myöhemmässä vaiheessa toisenlaiseksi unettomuudeksi, kun tulee muita epämukavuutta aiheuttavia tekijöitä. Mulle, huonolle nukahtajalle kävi kuitenkin niin että vauvan tultua musta tuli hyvä nukkuja, nukuin vauvan kanssa päikkäreitä aina kun oli mahdollista ja syöttöjen jälkeen ei ollut vakeuksia nukahtaa uudellen.

-jensku, noista tuorejuustoista, Valion sivuilla listataan turvallisia tuorejuustoja. THL:n sivuilla mainitaan kuitenkin vältettäviksi: pastöroimaton maito (esim. tilamaito) ja siitä valmistetut juustot; pehmeät juustot (home-, kitti- ja tuorejuustot, kuten brie, gorgonzola ja chévre). Kuplivan kuumiksi kuumennettuina juustot ovat turvallisia. Kovissa juustoissa, kuten edamissa, emmentalissa ja oltermannissa listeriabakteeri ei pysty lisääntymään.

Ihania loppukevään juhlia sinne Suomeen!
-
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
Täällä päin Suomea myös 3 neuvolalääkärikäyntiä. Samoin kuin Syyselo kirjoitti, viikolla 12-13, viikolla 26-28 ja viikolla 36.

Itselläni oli lääkärineuvola tänään. :) Kaikki oli hyvin. Paino oli laskenut, verenpaine hyvä... lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki ok. :) Pikkuisen masuasukin sydänäänet kuuluivat myös hyvin. :heart: Tää oli nyt eka kerta, kun niitä kuunneltiin neuvolassa. Seuraava neuvola on 5 viikon päästä, silloin rv 18 ja risat. Sit mulla tuleekin pidempi tauko neuvolakäynneille, kun lähdetään melkein kuukaudeksi ulkomaille. Sitä ennen on rakenneultra vielä täällä. Käydään varmasti tuolla reissussa lääkärissä ja ultrassa, terkka sanoi että antaa mulle ehkä verenpainemittarin matkalle mukaan.

Rinnoista: Ekassa raskaudessa rinnat oli alussa arat ja turpos ja piti ostaa heti isompia rintsikoita. Esikoista imetin 9 kk. Nyt tuntuu, etten mitään eroa oo huomannut ekaan raskauteen verrattuna, yhtä arat on rinnat ollut nytkin, jopa aremmat ja tosi nopeasti ovat kasvaneet... Yksilöllisiä juttujahan nämä. :)

Kertomisesta: Me ollaan nyt kerrottu kaikille läheisille. Töissäkin mun pomo ja muutama työkaveri tietää. Tänään takas töihin loman jälkeen, joten tulee varmaan kerrottua lopuillekin. Ja ne, jotka ei vielä tiedä, saa sit tietää kun näkevät mun masun. :D Mun mies tosiaan ei ole suomalainen ja ihmetteli tässä hetki sitten, miksi Suomessa raskautta salataan ja peitellään niin kauan... heidän kulttuurissaan on tapana kertoa kaikille heti, kun raskaustesti on positiivinen. On niin ihana ja iloinen asia, että mitäs sitä salailemaan. :) No mä sit kerroin keskenmenon riskistä jne. mies sanoi, että no ei he ajattele, että niin voi käydä, ei he sitä koko ajan pelkää, niin käy jos käy ja sit se kerrotaan... No, rupesin sit itsekin miettimään, että toisaalta tuo on totta, Suomessa on vielä tällanen sananlasku kun : "kel onni on, se onnen käteköön"... miksi? :) Miksi ei saisi näyttää iloaan ja onneaan?

MeMaMi: Mua kyllä kans jännitti kertominen ihan kauheasti varsinkin omille vanhemmilleni, mutta se meni oikein hyvin. :) Varsinkin olin jännittänyt äidille kertomista ja mitä kommentteja saan kuulla, pelkäsin just noita kommentteja "miten te nyt aiotte pärjätä" tai "eikö nyt ole vielä liian aikaista" tms. Pelkäsin, että joudun kauheasti perustelemaan ja selittelemään. Mut se on teidän asia eikä loppujen lopuksi kuulu kenellekään muulle. :) Voithan vastata vain, että "me nyt päätimme näin" tms, jos joku jotain alkaa kysellä. Mutta eiköhän se mene ihan hyvin. :) Meidän äiti tuli halaamaan mua ja onnitteli, sanoi että sehän on ihana uutinen.

Merve ja pieni 13+1
 
Judie Hyvin samanlainen tilanne näköjään kaikinpuolin. Mulle myös toisen sektion jälkeen sanottiin ettei suositella enää raskauksia juurikin sen ohuen arven alueen takia, lisäksi mulla on kiinnikkeitä PALJON niin kuulemma hätäleikkausta ei pysty nopeaa tekee ja hätäleikkauksen yhteydessä riski vahingoittaa jotain isoja verisuonia on suuri ja silloin kuoleminen verenhukkaan olisi kuulemma aika varma. Me käytiin viime syksynä äitipolilla ultrassa ja keskustelemassa mahdollisesta raskautumisesta niin lääkäri vahvasti suositteli että ei enää raskauksia, kuulemma kieltäisi jos hänellä olisi siihen valtuus. Eli mut saatiin ainakin tosi hyvin peloteltua ja siksi päätimmekin ettei enää vauvoja tule. No nyt tilanne kuitenkin tämä. Kai ne kiinnikkeet tekee siitä hankalan, pystyviillossa leikkaus pitää tehä niin että on helppo navasta jatkaa tarvittaessa ylemmäs jos alempaa ei löydy reittiä.
Niin ja kuulemma normaalissa tilanteessa jos kohtu repeää ja vauva ehtii syntyä vatsaonteloon niin vauvan selviytymismahdollisuus on 50/50, mulla olematon niiden kiinnikkeiden takia. Näin siis mulle sanottu. Ja leikkauksessa voi virtsarakko tai paksusuoli vahingoittua ja pahimmassa tapauksessa saa elää avanteen kanssa loppuelämänsä. Mä olen nämä siis kuullut kolmelta eri lääkäriltä kun en ole yhteen mielipiteeseen suostunut uskoo. Nyt kun jo olen raskaana sanoi neljäs lääkäri ettei suosittele keskeytystä ja oli tosi positiivinen. Jos näyttää pahalta tai alkaa supistella niin sairaalaan makaa loppuajaks. Ja on kuulemma harvinaista että kohtu repeää ja hän ei pitänyt tilannettani niin äärettömän huonona kuin nämä kolme muuta. Mutta lääkäritkin on vain ihmisiä ja niillä on niin omat mielipiteet...
 
Poikienäiti84: Olen sanaton. Toivotaan kaiken menevän hyvin. He kuitenkin synnärillä tietävät tilanteesi ja ottavat varmasti varman päälle ettei mitään sattuisi. Onko sinulle sektiot tehty bikinirajaan? Itseäni myös hiukan jännittää, uskon kaiken menevän hyvin vasta kun olen vauvan kanssa kotona - odottavan aika on pitkä ;)

-Judie 11+2
 
Käytii sitten tossa perjantaina ekassa Ultrassa ja hienostihan se siellä uiskenteli :)
Meinas tulla tippa linssii ku se on niin pieni ja haavoittuvaisen näköinen ^^

niskaturvotus 1.0 milliä eli hyvä ja LA siirtyi vähän eteempän 9.12 ois sitten nyt

Mulla tullu Punaisiä läiskiä ympäri vartaloa..suurrimmaks osaksi haaravälii ja rintaliivi alueelle muutamia siellä täällä..en tiedä mitä ovat..kävin terkkarilla muttei se osannu sanoa mitään..kuullema jossei kutise nii ei oo mitää hätää..en sittten tiedä mitä tässä tekis..myös ollu omituinen maku suussa.ei metalli..jokin muu erittäin paha ja ikenet vuotaa verta kun pesee hampaat..en saanut hammaslääkärille aikaa ku nykyää kuullema raskaana olevat ei pääse jonossa ohi..pitää sitten varmaan mennä yksityiselle ettei toi oo mikää ien tulehdus..pyhpyh

Myokine Ja mussuti ovat tasan 13 viikkoa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -jensku
Judie Oliskohan sillä pienellä sektioiden välillä vaikuitus tuohon kohdun ohentumuseen? Aattelin kun meillä sama väli ja samat suositukset juurikin sen ohuuden takia. Eikai tää pelkkää sattumaa voi olla :) On kyllä jännä miten ollaanki vielä samaan aikaan vauvatkin saamassa, kun en ole muita ns. kohtalotovereita tavannut :)
On tehty molemmat aikaisemmat sektiot bikinirajaan.
Mä olen ruvennu epäilee että jollai korkeammalla taholla on sormensa pelissä mun elämässä kun olen 15vuotiaana sanonut että mä synnytän vain tyttöjä ja niin mulla on sit kaksi poikaa leikattu. Saman ikäisenä ajattelin että elämä loppuu 30vuotiaana niin vannoin etten koskaan täytä 30 että kuolen viimeistään 29vuotiaana. Mulla on synttärit marraskuun lopussa et ehdin ehkä just täyttää sen 29 ennen kuin tämä syntyy. Toivon ettei nämä teini-iän noitumiset toteudu.

Kuinka vanhoja siis sun lapset on?

Toivotaan että meillä molemmilla on ensi jouluksi terveet vauvat ja ollaan itsekkin hyvissä voimissa :)
Nyt on ainakin taas parempi mieli mulla, yöllä vaan tulee möröt ja sit ne viel aamuisin kummittelee.

Poikienäiti 12+1
 
Poikienäiti ja Judie - tsemppiä ja mielenrauhaa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin :)

Neuvolalääkäri
- meillä on neuvolalääkäri viikolla 17. Se piti kai olla viikoilla 12-14, mutta jostain syystä meille se annettiin kun viikkoja on kasassa 17. Ensimmäistä kun odotan niin tyhmä kysymys - mitä siellä tehdään? sisätutkimus? Aina vaan kivempi mennä jos tietää etukäteen että pöksyt nilkoissa ollaan. Onko teillä miehet ollut mukana?

Ei saisi valittaa....mutta tää kuumuus ei sovi mulle. Meidän toimistossa ei ole ilmastointia ja päänsärky ja pahoinvointi palasivat ainakin tänään :-(

Maikkis 13 plus 5
ps. lupaan löytää tuon plus-näppäimen tässä jenkkinäppäimistöstä jostain ennen kuin h-hetki koittaa :)
 
Merve: toi on yks niistä typeristä suomalaisista sanonnoista joista ei o ku haittaa... Tai siis niiden alkuperänen tarkotus on ehkä vanhentunu tai muuttunu, eikä päde enää. Mua niin rasittaa ku ihmiset viljelee noita sanontoja täysin miettimättä niiden oikeita tarkotuksia tai miten ne nykyaikaan sopii, vanhasta tottumuksesta ehkä vaan. Ole onnellinen ja näytä se, ehkä onni leviää muuallekin :)

Lääkäri tekee sisätutkimuksen, kokeilee kohdunsuun ja kuuntelee sykkeen. Muutakin varmaan jos on tarpeen. Mulla oli esikoisen odotusaikana mies joka kerta mukana, nt se ei päässy ku oli tytön kaa kotona.

Hermot on ihan riekaleina... KraaaaaahB!
Uu
Mä en oo itseasiassa kertonu kellekääm, mies on kertonu kelle tarttee ja sit mun mutsi on kertonu eteenpäin.

Sori kirjotusvirheet, pädillä on ihan surkee kirjottaa. Voikaahyvin!
 
Terve taas. Onpas tuolla ollut ihania kesäkelejä :) Itselläkin kesäloma opiskelusta niin saa nauttia kaikki päivät rannalla muksun kanssa.

Rinnoista: eikö ne kasvakkaan? :O Mä jo odottelin että millon ne kasvaa taas.. Itse imetin viimeksi jonkun 2-3 kk ja sillon oli todellakin koko eroa entiseen. Tuntuu kyllä että nyt olisi hiukan kasvaneet muttei kuitenkaan huomattavasti.

Kertomisesta Itse en ole kertonut vielä kellekkään, kavereista vain miehen puolelta yksi tietää kun arvasi itse eikä mies sitten siihen mitään selitystä alkanut keksimään. Kai tässä vielä vähän aikaa odotellaan kertomista kavereille ja vanhemmille. Omalta puolelta äidin reakointi hiukan jännittää. Viimeksi kun ei onnitteluja niinkään sadellut. Mutta eiköhän tuo maha kohta tee tehtävänsä ja ne "sanattomat mahan kyttäykset" muuttuu "ootko sä raskaana" kysymyksiin :D

Meillä hankinnassa on kyllä kaikki listalla. Niin vaatteet kuin pinnis, sitteri, hoitopöytä/alusta,turvakaukalo, pumput (jos viime kertaan vertaa niin sille on kyllä tarvetta) ja kaikki muu mitä ajatella mahtaa. Aikamoinen rahameno noihin kaikkiin taas mahtaa mennä. Tuskin kuitenkaan kaikkea uutena ostetaan. Kaikki edelliset on nimittäin myyty ja pois heitetty, vaatteitakaan ei ole ja toiveissa olisi poika niin ei tyttöjen vaatteet sopisi muutenkaan jos poika sieltä pärähtää.

Enää ei kyllä malttaisi odottaa 13.6 asti kun on lääkäriultra. Harmittaa vain että aika on niin aamusta ettei mies välttämättä pääse mukaan mutta jos hän saisi pikku vapaan siihen kohtaan =)

Nyt kuitenkin voisi mennä taas nauttimaan tuosta aurinkopallosta ulos, kun täälläkin on etovat olot melkeinpä jo kadonneet kokonaan!! Ihanaa kesäpäivää kaikille.

Neva ja myttynen 10 + 3
 
Huomenia!

Hienoja ultrauutisia, Myokine! :)

Olen Tömpsiksen kanssa samaa mieltä tuosta onnellisuuden näytttämisestä. Suomalaiset ovat kateellista kansaa, kyllähän sen näkee jo vaikka lukemalla Ilta-Sanomien nettikommentteja... kun on jotakin ihmistä koskeva hyvä uutinen, niin heti pitää haukkua ja mustamaalata kyseistä henkilöä. Mutta ei asenteet muutu jos niitä ei muuta, ja onneksi kuitenkin suurin osa ihmisistä on "normaaleja" ja iloitsee toisen puolesta. Jos ei iloitse, niin sellaisten kanssa ei kannata olla tekemisissä!

Poikienäiti84 ja Judie, teillä on kyllä tosi raskaat tilanteet. Pidän peukkuja, että kaikki menisi hyvin. Onneksi meillä Suomessa on hyvä terveydenhuolto ja on mahdolisuus olla sairaalassa pitkäänkin, ilman että se maksaisi kymmeniätuhansia niinkuin vaikka Amerikassa.

Mulla ei ole mies koskaan ollut mukana äitiys- tai lastenneuvolassa. Ultrissa oli viime raskausaikana ja tulee tälläkin kerralla. Rupesi jopa arpomaan, voiko olla töistä pois synnytyksen takia!! (Sitä arpoi viimeksikin, mutta ei tarvinnut silloin päättää, kun synnytys sattui viikonlopulle.) Hermostuin taas hiukkasen.. : /

Näin viime yönä unta np-ultrasta (tulossa perjantaina), että kätilö sanoi että "täällähän on kaksikiloinen poikavauva, kas kun se on jo näin iso!" Taitaa hiukan ultraus jännittää.. :D

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!
Raisa 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Taas on tullut uusia, tervetuloa! :wave:

Tämä kävi eilen työhaastattelussa, ja sai paikan! Lupasin varmistaa tämän viikon aikana. Tänään on vielä toinen haastattelu, jonka haluan varmuudeksi käydä katsomassa. Todennäköisesti kuitenkin otan vastaan tuon eilisen paikan, oli niin mukavan ja yhteisöllisen oloinen pieni paikka =) Tuli eilen hieman hihkuttua riemusta!

Vajaan tunnin päästä meillä on nt-ultra, joka jännittää aivan vietävästi... En oikein tiedä itkiskö vai nauraisko. Toissa yönä näin jo unta, että lääkäri totesi, ettei siellä ketään asusta. Eääh. No kohta selviää!


Lisconen & mini 11+5
 

Yhteistyössä