~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Heippa hei kaikille! Mulla olisi laskujeni mukaan 10+2. Olen nauttinut kesästä, auringosta, puistoista ja yleensäkin ulkoilusta koiran kanssa. Töissä on ollut todella kiire ja kaikki vapaa-aikakin on täyteen buukattu. Raskaudesta on tälä hetkellä päällimmäisenä lisääntynyt väsymys ja fyysisesti lenkkeily yms tekee huonoa kun tuntuu ettei happee saa. Mutta pahoinvointi thanks God vaikuttais siirtyneen jo pois päin!

Olo on kuin valaalla ja ekaan ultraan tuntuu olevan ikuisuus (yli 2 viikkoa) mutta hyvin menee. Raskaus on siirtynyt putkiremonttihuolien edeltä sivuun hetkeks ja tää viikko omistetaankin asunnon paketoimiselle, sunnuntaina me nukutaan jo väliaikaisessa kämpässä. Käyn hakemas tänään avaimet ja alan viemään sinne vaatteita joita tulikin yllättäen 3 matkalaukullista :D WHAAT!

Tsemppiä kaikille!

Appsit kertoo, että suurimmat elimet olis jo muodostuneet ja tällä viikolla esim. silmät siirtyvät oikeille pakoilleen :D jänskää!
 
Lisconen: ONNEA työpaikasta! Tämä työpaikka on ilmeisesti vakituinen? Kiva kun ehdit olla työpaikassa sopivan määrän ennen äitiysloman alkamista. Ihanaa, näet tänään pikkuisen :) Itselläni ultra vasta ensiviikon tiistaina.

Raisa.: Meillä mies on myös töissä np-ultra päivänä, mutta yrittää -> ja saa kyllä luvan tulla kanssani mukaan. On ollut mukana ensimmäistä odottaessani kaikissa neuvolakäynneissä, ei kuitenkaan lääkärineuvolassa. Toisessa raskaudessa oli mukana vain ultrissa. Kolmatta odottaessa on vasta nyt alkanut näyttämään merkkejä ja kertomaan kuinka ihanaa on kun vauva kasvaa masussani. Meni aikansa ennenkuin herra tottui ajatukseen, että tämä on nyt totista totta ;) Eipä ollut aikaisempien kanssa näin, silloin oli plussatestistä asti ihan innoissaan, kai tuo ikä on tehnyt tehtävänsä ja on nyt realistisempi kuin aikaisemmin.

poikienäiti84: Minua myös öisin välillä ahdistaa kun mietin, että meneehän kaikki varmasti hyvin. Suomen terveydenhoito on kyllä osaavaa, joten luottakaamme heihin. Pojat täyttävät nyt kesällä 7v ja 8v. Toinen menee syksyllä ekalle ja toinen tokalle luokalle :) Pieniä koululaisia :heart: Tulevan lapsen sukupuolella ei ole väliä, toivon vain että lapsi on terve!

-Judie 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Raisa.
Mä oon kyllä niin huono kirjoittamaan tänne kun aina tarvii muistaa kirjautuakin ja nyt vielä joku ihme kesäflunssa pukkaa päälle, olo on hirveä (ja en oikeastaan ole koskaan edes kipeä).
Vointi on pysynyt samanlaisena, järketön kuvotus ja lähes päivittäin saa halailla pönttöä. Esikoisen kanssa pahin kuvotus ja oksentelu helpotti joskus 20 tietämillä vaikka ihan synnytykseen asti oksentelinkin, jos sama kaava jatkuu niin enää 10 jäljellä pahinta :D

Juhannus vkolla olisi ensimmäinen ultra. Se on vaan melko aikaisin niin ei ehkä saada keksittyä mitään järkevää syytä miksi lapsi tarvii muutamaksi tunniksi hoitopaikan vaan taidetaan joutua kertomaan hoitajalle oikea syy.. mä niin olisin halunnut odottaa, että tietää pienellä olevan asiat hyvin.

10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Raisa ja Judie täällä kans mies on välillä aivan uskomaton töidensä suhteen. Nyt ei oo varmaan tulossa yhteenkään neuvolaan eikä ultraan, ei sikäli että en nyt sitä siellä hirveesti tarttekaan. Kunhan synnyttämään tulee, sinne en yksin mene! :D Esikoista odottaessa oli kerran neuvolassa, sit np-ultrassa ja synnyttämässä. Mut sekin on aivan käsittämätöntä, et jos meidän muksu on jossain hoidossa, ja on sovittu et hän hakee sen kun pääsee töistä, niin hän ei tiedä voiko hakea kun ei tiedä et pääseekö ajallaan lähtemään vai onko ylitöissä. Hei haloo, jos sun täytyy hakea oma lapsi hoidosta tai jostai niin sun on sit lähdettävä kun työaika päättyy!!! MURRRR! Miehet...:stick: Sori avautuminen! :D
 
  • Tykkää
Reactions: -jensku
Huh huh, ultrassa käyty ja kaikki hyvin! Pieni siellä uiskenteli ja potkiskeli =) Onpa nyt onnellinen ja seesteinen olo! Ihanaa =) Nyt uskaltaa jo huokaista. Oli kyllä aivan ihanaa nähdä pieni. Niskaturvotus oli normaali, ja pieni vastasi viikkoja 11+4 (kuukautisten mukaan laskettuna 11+5, eli hyvin lähelle meni).

Lääkäri myös puhui koko ajan, että kaikki on tällä hyvin ja normaalisti, mutta kotona huomasin, että oli täyttänyt äitiyskorttiin vauvan liikkeiden kohdalle "vähän" (asteikolle ++ =normaali, + =vähän, - =ei ollenkaan). Tietääkö joku onko tällä jotain suurempia seurauksia/merkitystä, eli pitääkö tästä olla huolissaan?

Toinenkin työpaikkahaastattelu tuotti tulosta, ja molempiin paikkoihin pitäisi ilmoittaa valinnastani tämän viikon aikana. Kovasti kyllä edelleen vetoaa se ensimmäinen paikka, kun oli tunnelmaltaan niin ihanan oloinen, eli sinne vie tieni kaikella todennäköisyydellä loppukesästä. Judie, kumpikaan paikka ei ikävä kyllä ole vakituinen, vaan molemmat ovat itseasiassa äitiyslomasijaisuuksia - minusta tulee siis äitiysloma-ajan sijainen, joka jää äitiyslomalle... Sikamaista? On se, mutta tällä kertaa ajattelen kyllä itseäni. Tuolta ensimmäisestä paikasta on todennäköisesti vapautumassa reilun vuoden päästä vakituinen paikka (vakituiset työt alkaisivat elokuussa 2014), mikä on iso syy tuon paikan valitsemiseen. Jospa ehtisin muutamassa kuukaudessa vakuuttaa työnantajat ja saisin pysyvän pestin sitten, kun se sinne (todennäköisesti) aukeaa. Tuolloin voisi lapsenkin jo laittaa päivähoitoon, vaikka vähän karulta tuntuukin laittaa 9-kuinen pienokainen muualle hoitoon. Pysyvä työpaikka olisi kuitenkin jatkoa ajatellen niin kovin tärkeä juttu minulle.

second_edition, hurjalta kuulostaa tuo siun olo! Toivottavasti helpottaa tässä raskaudessa aiemmin. Kivahan se ois ehtiä raskaudesta nauttiakin...


Lisconen & pieni 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tiksander ja Raisa.
Nuu_Nuu: Meillä jos mies tietää mun olevan poikien kanssa kotona ei pidä mitään kiirettä, että lähtisi ajallaan töistä :kieh: Me naiset kun lähdemme töistä heti kun se on sallittua. Miehet... mutta silti ne on niin ihania :heart:

Lisconen: Ihania ultrakuulumisia! Mitä jos se pikkuinen tällä hetkellä nukkui, ettei pompsotellut ja siksi lääkäri kirjoitti, että vähän? Onnea toisenkin työpaikan saamisesta. On se mukavaa kun saa jalan oven väliina ja kun antaa itsestään vielä hyvän kuvan, niin tiedä vaikka vakituinen pesti sieltä poikisikin :)

Judie 11+3
 
Lisconen Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja työpaikasta! :) Kyllä sitä tosiaan täytyy ajatella itseään, eikä muita! ;) Ja sinuna en ois huolissani tuosta lääkärin merkinnästä, eihän se sikiö näillä viikoilla vielä liiku edes paljon. :) Mulla ei edes kirjoitettu mitään tuohon liikkeet-kohtaan.

Miehen ultrissa ja neuvolakäynneillä mukanaolosta: Esikoisen aikana oli joskus loppuraskaudesta mukana neuvolakäynneillä, jokaiseen ultraan tuli mukaan. Sama tämän pikkukakkosen kohdalla, ultrissa on ollut mukana mutta ei varmaan neuvolakäynneille pääse, kun pitää olla esikoista hoitamassa. En koe kyllä kauhean tärkeänä sitä, että hän ois mukana. :) Oishan se tietty kiva että terkka näkis miehenkin, saas nähdä jos tulee sit taas myöhemmin kuuntelemaan sydänääniä.

Mitä kokemuksia teillä muilla on kuumeesta tai flunssasta raskauden aikana? Mä en ollut esikoista odottaessani kertaakaan kipeänä, mutta nyt mulle yllättäen eilen nousi kuume. Ei mitään muita oireita ja nyt olen huolissani. :'( Äsken menin lukemaan netistä kauhujuttuja ja vollotin täällä ihan hulluna... Kuumeen ja virusten vaikutuksesta sikiöön. Soitin neuvolaan ja sieltä käskettiin vain seurata. Jouduin käymään tuossa terveysasemalla kuitenkin hakemassa sairaslomatodistuksen töihin, niin mittasivat siellä tulehdusarvon joka oli 20 ja ottivat nieluviljelyn. Kuumetta on 38 astetta ja oli todella huono ja heikko. :( Otin hetki sitten Panadolin ja nyt kuume tuntuu laskevan, olo hieman helpottaa. Pelkään nyt ihan hulluna, että tämä on joku virus josta on masuvauvalle haittaa... :'( Pitäis kai vain rauhoittua.

Merve ja pieni 13+2
 
Lisconen - onnea uudesta työpaikasta ja hyvistä ultrakuulumisista. Mä en kyllä huomannut että lääkäri olisi kirjoittanut mitään liikeistä. Meillä vauva oli myös hyvin rauhallinen, lääkäri sanoi, että "ahaa, täällä torkutaan". Sitten se paineli hieman tosta vatsan päältä kun piti saada vauva kääntymään. Paineluun pikkunen reagoi ja alkoi heiluttelemaan jalkoja ja käsiä kiukkusena. Hieman itseänikin mietitytti kun kaikilla muilla pikkuset tuntuvat olevan kovin vikkeliä ja meillä se vaan möllötti.

Merve - parane pian :)

Maikkis 13+6 ..hahaa mä löysin sen plussamerkin tästä pirun koneesta.
 
Vauvan liikkeistä Mä kysyin joskus samaa ja ja kuulemma jos on ees plussa ni on hyvä asia, voi olla et just on vauvan uniaika masussa jne.. Lepohetki.. Näi tytön kohdalla sanoivat mulle. :heart:

Mervelle täältäkin paranemisia! :heart:

Omaa napaa, täällä vähä huono-olo jatkunut, mut onneks sentäs ei tuu aina ylös asti.
Alavatsa myös ollu kipeä ja tutkimuksissa kävin ja pe saan kuulla kaikki tulokset.
Pe on myös se erikoislääkäri jota jankkaan kokoajan ku jänskättää.. =)

Missy ja masu 13+6
 
Heipsan :)

Kotona olen saanut onneksi oltua, tänään aamulla Tyksiin jossa sain taas vähän ravinto-aineita ja vitamiineja. Päästivät kotiin mut onneksi. Vaaka on nyt -4,1kg. Alkulähdössä bmi oli 19 nyt on 17.7. Nyt vain toivotaan että ruuat alkaa maistumaan piakkoin paremmin tällä hetkellä ei kuumat ruuat mene alas tai jos syön tulee ne ylös samantein. Mutta koko-ajan oon pystynyt onneksi lisäämään jotain kylmää ruokaa, maito ei ole mennyt 6vko alas tänään pystyin lasillisen juomaan! :)

Vauva kasvaa onneksi normaalisti, tänään katsottiin taas pientä :) Koko-ajan pelottaa että jos menetän pikkuisen :/ mutta yritän pitää positiivista mieltä
Aika paljon olen vuodelevossa, enkä kauheasti tee mitään. Onneksi on läheisiä pystynyt olemaan minun ja 1w tytön kanssa täällä.

Kaikille jaksuja, tsemppejä ja haleja :)

Saara ja Muru 13+3
 
Tuli parempi mieli kertomisesta, kiitos teille ja niinku Merve sanoit että ei sitä tarvii selitellä niille jotka rupee arvostelee...luulis että utelu tyrehtyy kun sanoo reippaasti että "me haluttiin nyt näin!" mitä siinä on enää kellään sanomista :kieh:

Poikienäiti84 ja Judie tsemppiä teille molemmille! ihana kun teistä on toisillenne vertaistukea :hug:

Ja miehen kanssa justiin käyty itku silmässä(mää herkkä joka asiassa) näitä keskusteluja missä mies mukana... Oisin tietty halunnu sen mukaan np.ultraan ja ainakin rakenne ultraan. Koin sen sillai että häntä ei kiinnosta meidän pieni vauva, en ymmärtänyt miksei halua nähä pientä ja olla tukena jossei kaikki hyvin...No aikamme keskusteltua ymmärsin senkin että hän todella väsynyt vuorotöistään ja haluaa mielummin olla tyttöjemme kanssa kotona(mikä myös hyvä), eikä ottaa sairaalaan mukaan vahdittavakseen tai että voitais muuallekaan viedä... Ja sano että ru. haluaa ehdottomasti mukaan, ei mun mieliksi vaan itsensä:
haluaa tietää kumpi mahdollisesti tulossa :)! Ja just se että hänelle lapsi alkaa konkretisoitua vasta myöhemmin,kun maha kasvaa ja tuntee potkut ja kun vauva syntyy, että tottakai lapsi on tärkeä ja rakas :heart:

No mäkin tässä taas vähän rauhottunu sitten...vaikka yhtä leffaa katottiin niin vollotin koko ajan vaan ja mä EN oo yleensä sellanen :LOL:

MeMaMi ja pieni 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: -jensku
Heippa!

Helena2013, tsemppiä putkiremonttiasiaan. Olikos se niin, että "vain" kolmen viikon evakko? Meillä meni aikoinaan muistaakseni pari viikkoa pidempään, mutta varmaan riippuu firmasta ja tekijöiden määrästä. Onneksi ei kuitenkaan ole synnytys lähellä, ettei tarvitse vauvan kanssa evakkoon lähteä!

Lisconen, voi kun hienoja uutisia. Erityisesti tuo työpaikka-asia! Eikä ol yhtään sikamaista. Miksi se olisi sikamaista, että nainen jää äitiyslomalle? Usein miehet vaihtavat tosi nopeasti uuteen työpaikkaan, eikä sitä kukaan pidä sikamaisena. Entinen esimieheni aina palkkasi nuoria miehiä, jotka viihtyivät muutaman kuukauden ja saatuaan kalliin koulutuksen siirtyivät toiselle työnantajalle. Nuoria naisia sen sijaan ei palkattu, koska "niistä tulee äitejä". (Hän tosiaan sanoi niin! Olin siis itse tätä edellisen esimiehen palkkaama.) Nyt olen siis eri paikassa määräaikaisessa, koska tyhmänä luotin siihen, että minut vakinaistettaisiin lyhyen määräaikaisuuden jälkeen, mitä ei nyt tule käymään. Päätin itsekin tästä Liscosen esimerkistä rohkaistuneena, että jos nyt kuitenkin edes yrittäisi hakea vielä muualta vakipaikkaa, vaikka pullottavan mahan kanssa varmaan mahdollisuudet aika nollissa. Jos laittaisi jonkun korsetin... :ashamed:

Miehen mukanaolosta, viimeksi kävi (onneksi) niin, että vaikka hän oli sitä mieltä, että hänen työnsä on äärimmäisen tärkeää ja hän on täysin korvaamaton työpaikallaan eikä voi olla sieltä hetkeäkään pois, niin mieli muuttui vauvan syntyessä. Ehkä tämä on taas vähän unohtunut nyt kun tyttö on jo aika iso, mutta toivon, että se korvaamattomuuden tunne ulottuisi taas ennemmin isän rooliin kuin työntekijän.. Joskus kyllä tosiaan ottaa päähän se, miten tärkeää työ voi olla! Kyllä mä itsekin käyn töissä ja mielestäni varsin tärkeissä sellaisissa, mutta mutta.. kai se kuuluu siihen miehiseen egoon. :stick:

SaaraW, tsemppiä! Kyllä on surkea tilanne :( Mutta onneksi vauvasi kasvaa hyvin, vaikka eihän se kiva ole, että "riistää" äidiltä sen elinvoiman.

Merve, mulla oli edellisessä raskaudessa muistaakseni 11. viikolla käsittämättömän kova flunssa (influenssa?). Mutta ei siitä vauvalle mitään vahinkoa onneksi tullut. Onhan se aika epätodennäköistä olla lainkaan sairastamatta yhdeksää kuukautta. Älä lue niitä kauhujuttuja! :hug:

Lämpö vaan jatkuu, ihanaa :) Ja ensi viikolla lomalle!
Raisa 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Unohdin kysyä, turvottaako teitä jo? Mulle ei mene enää kaikki kengät ja korut, kun tää helle (muuten niin ihana) turvotuttaa niin kamalasti. Jännitti eilen, saanko sormuksia pois. Viime raskaudessa en voinut kesällä käyttää niitä ollenkaan.
 
Moi taas kaikille :)

Nuunuu: ja mä kun luulin että se on vaan mun mies joka on tollanen :D no onneksi se vaihtoi työpaikkaa niin helpotti ees vähän se ylitöiden tekeminen, se oli ihan kamalaa kun ei ikinä voinut tietää monelta se tulee kotiin, tunnin vai VIIDEN päästä :( :( :( eikä voinut ikinä sopia mitään kun mies jäi aina töihin kiinni :( Oli kyllä tosi raskasta sellanen, mutta nyt on vähän paremmin tiedossa noi työajat eikä oo pomoa paikalla vaatimassa työajan jälkeen miljoonaa asiaa lisää. :)

Raisa: mulla on varpaat turvoksissa! :( Ja vain öisin, en pysty nukkumaan kun jalkoja kuumottaa ja ahdistaa niin paljon :( liotan niitä sit kylmässä vedessä vähän väliä :(

Älkää vielä huolehtiko niistä vauvan liikkeistä. :) Sehän on voinut nukkua ultran aikana :) Mulla ei edes liikkeitä merkitty ultrasta, mutta neukkulääkäri kirjotti + jo nyt liikkeiden kohdalle kun kyseli oonko tuntenu liikkeitä :O eli ilmeisesti ne siis vois tuntea nyt jo???

Muillakin on näköjään ollut tunteet pinnassa... :ashamed: sen lisäksi että itkeä pillitän milloin mistäkin, niin oon perkeleen pahalla päällä :( no okei, helle ja väsymys vaikuttaa siihen myös, mutta en yhtään tykkää olla koko ajan kiukkunen... sit masentaa ja ahdistaa ja huono omatunto ja kaikkee :( Pelottaa et miten tässä pärjätään jos pahenee... Esikoinen on ollu ihan kamala pari päivää :(

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 13+6
 
Helena2013, siis tarkoitin tietty 3 kuukautta, sekoilin sen lauseen kanssa puhuessani viikoista samassa yhteydesä... Neljä kuukautta taisi meilläkin mennä aikoinaan. Voi että, toivottavasti evakkopaikka on siedettävä. Ja ehdit silti takaisin entistä ehompaan kotiin ennen synnytystä!
 
Joo kiitos paljon, samaa toivon minäkin, evakkopaikka on ihan jees. Mulla iski paha olo ja lamaannuttava väsymys sitten näillä viikolla. Tai siis paha olo oli hetken poissa ja väsymystä en ollut varsinaisesti tässä muodossa kokenut missään välissä. Nyt on sit tuhat kertaa ankeempaa lykätä yksin kaksion tavaroita kasoihin, laatikoihin ja pusseihin.
 
Tänään oli np-ultra ja kaikki hyvin :heart: Se niskaturvotuksen suhdeluku oli 12000 eli hyvä :) Laskettu aika muuttui 9.12. oli siis menkkojen mukaan 15.12. Rakenneultraan sain ajan 1.8.

Pieni liikkui kovasti ja hyvin munkin mahaläskien läpi kaikki näkyi :D Alakautta ei itseasiassa mulla näkynyt nytkään juuri mitään kun on kohtu niin kallellaan sivulle, aika lujasti sai sitä kepukkaansa kääntää että edes vähän sai näkymään.

Tosi onnellinen olo nyt <3 Vaikka jo valmiiksi harmittaa kun seuraavaan ultraan on 2kk aikaa :( Jos olisin miljonääri niin ostaisin oman ultran kotiin :D

Nyt lähden käymään postissa hakemassa pakettia kun tuli taas muksuille tilattua uusia vaatteita... :whistle:

Poikienäiti84 13+2
 
Unohdin kysyä, turvottaako teitä jo? Mulle ei mene enää kaikki kengät ja korut, kun tää helle (muuten niin ihana) turvotuttaa niin kamalasti. Jännitti eilen, saanko sormuksia pois. Viime raskaudessa en voinut kesällä käyttää niitä ollenkaan.
Sama täällä, korkiksia ei voi käyttää ollenkaan ja sormuksetkin jää kiinni. Illalla vaan jalkoja ylös tilaisuuden tullen, ja sitten olen käyttänyt myös viilentävää jalkavoidetta. Auttaa hiukan. Onko sulla ollut apua veden juonnista? Itsellä ei kyllä tunnu auttavan, ehkä vasta sitten kun pahimmat helteet ohi..

tsemppiä!

-jensku + little miracle 12+4
 
tömpsis meidän 2-vuotias uhmaikäinen on kans ollu tosi vaativalla päällä (vai miten sen kauniisti sanoisi) viime aikoina, eikä hermot tahdo aina kestää. Ensin itkee lapsi ja kohta perään alkaa äitiäkin itkettää. On tää hermoja raastavaa aikaa. Mutta kiva tietää, että muillakin tunteet pinnassa. Tsemppiä vaan siskot! ehkä alkaa helpottaa kun ei ole niin väsynyt koko aikaa =)
 
pääsinpäs jälleen kirjoittamaan tänne, tuli sellanen extempore mökki reissu ja nyt iho kärähtäneenä kotona,olotila vähäsen parantunut ,enää ei ole muutakuin rinnat arat ja turvotus, sitten nämä tunne purkaukset et itku tulee iha pöljistäki asioista onneksi jälkeenpäin vain huvittaa :) Tulevan lapsen isän kanssa ollaan vietetty aikaa ja päivittäin tekemisissä, alkanut lämpeen ajatukselle et MEILLE tulee vauvva! :) huomenna olis verikokeisiin meno uudestaan ja ensi viikolla torstaina sitten mennään sinne ultraan yhdessä :)
Princesssa rv.10+5
 
Jipiii.
Sain äsken kotidopplerilla pienen sydänäänet kuulumaan. Mutta kyllä siihen kauan menikin ennenkuin ne löytyi, melkein jo luovutin mutta sitten omaa sykettä nopeampi tikutus löytyi. :heart:
Tää olikin eka kerta kun kuulin vauvani sydänäänet, ekassa neuvolassa ei pahemmin edes yritetty kuunnella. Ihana että hän oli siellä paikalla, vaikka tää huono olo vaan jatkuu ja jatkuu niin silti on ollut jotenkin epätodellinen olo tän raskauden suhteen..
Rinnoista oli aiemmin puhetta, mullakaan ei tunnu missään tää raskaus ja esikoisen odotuksessa melkein huomasin aroista tisseistä että raskaana taidetaan olla.. Eikä oo koko kasvanu eikä mitään, nyyh.. :p Tissit on ihan normaalit, se varmaan mua epäilyttää kun ekassa raskaudessa olivat niin kipeet ja arat täs alkuvaiheessa. Noh, hyvä kuulla että muillakin on samanlaista ollut. =)
Merve mietit sitä kuumetta ja kipeenä olemista raskauden aikana, mulla oli paha influenssa päällä kun plussasin tästä vauvasta. Iteki olin huolissaan et meneekö se virus nyt jotenkin mun pikkuiseen ja jotain kamalaa tapahtuu.. Mitäänhän ei siinä tehdä voi ja kyllähän raskaana sairastetaan eikä vauvalle käy kuinkaan. Kyllä sillä hyvät suojat on. Mun influessa meni ohi (paitsi tää pirun jälkiyskä vaivaa vieläkin..!!) ja vauva on vielä tallella, joten ei nää tämmöset sairastelut masuvauvaa vahingoita. Relaa siis vaan jos pystyt! =)
Semmoiset kuulumiset

Tiikeli ja kakkospapunen 10+1
 
Ajattelin kans päivittää omia kuulumisia tänne, on käyty nyt np-ultrassa viime pe ( ja kyllä se mies sitten tuli lopuksi myös mukaan reissulle :) ), kaikki ok, laskettu aika on nyt 5.12 eli huomenna alkais sitten 14viikko. Eilen kävin lääkärillä, sielä ei mitään erityistä. Mielialan vaihteluja kyllä on, välillä itkettää ihan "turhat" asiat, mistä ei niin itkeä tarttisi, mutta kai se kuuluu tähän kaikkeen.

Mutta ei muutakun kaikille onnea ja tsemppiä käynneille ja odotukseen <3
 
Ei auta juominen, vaikka kittaan vettä litroittain (janottaa sairaasti koko ajan) :( tänään turvottaa jo heti aamusta, aiempina päivinä iltaa kohti. Eilen koko mahakin oli aivan pullea ja piukka, pelästyin ensin, että supistelee, mutta turvotusta se vain oli.

Huomenna on ultra, jännittää ihan kamalasti. Tänään oli Hesarin torstailiitteessä niin surullisia juttuja, että ulvoin puuron äärellä... Tunteet on kyllä aika pinnassa.

Tänään 12+ 0 eli toinen kolmannes alkaa! :)
 

Yhteistyössä